categorie

Maagzuur - protonpompremmers

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - protonpompremmers

05-04-2024 | Vrouw | 40
Middenrifsbreuk

gebrek aan vitamine D

Echt voor mij ideaal medicijn, onzettend last van maagzuur en maag pijn en sinds ik dit medicijn gebruikt nergens last van en geen nare bijwerkingen

03-04-2024 | Man | 45
Maagzuur (brandend)

tintelend of prikkelend gevoel Jeuk over het hele lichaam zweverig gevoel handpalm is opgezwollen duizeligheid droge mond

Ik schrijf deze reactie als waarschuwing voor de nare ervaringen die ik met Esomaprazol heb gehad. Door een fikse slokdarmontsteking heb ik in eerste instantie Pantaprazol voorgeschreven gekregen. Ik kreeg hier vreemd jeukklachten van. Dit gemeld en Esomaprazol voorgeschreven gekregen. 2x 40mg per dag. Dit ging in eerste instantie prima en bij de laatste controle was de on[lees meer...]tstoken slokdarm een stuk verbeterd. Ik had toen ca 2-3 maanden dit medicijn gebruikt. Vlak na dit onderzoek begonnen rare klachten te ontstaan. Tintellingen in het hele lijf was de voornaamste klacht. Eerst denkend aan een allergische reactie ben ik allerlei zaken gaan uitsluiten, wasmiddel, voeding etc. Dit leek te helpen, totdat de klachten erger de kop op staken. Onverklaarbare jeuk, tintelingen over het hele lijf, doof gevoel in gezicht, gevoel storingen in voeten (grond niet goed voelen), pijn in de handen, zwevering, gevoel kortademig te zijn en pijn tussen de schouderbladen en onderrug. Door nog eens goed na te denken wat er de laatste periode in mijn leven veranderd was kwam ik uit op dit medicijn en heb daar nog eens goed naar gekeken. De klachten die ik had kwamen heel erg overeen met de bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben nu gestopt met dit Esomaprazol en langzaamaan beginnen de klachten te verdwijnen. Hopelijk over een paar dagen helemaal ervanaf. Voor mij geen maagzuurremmers meer. Hopelijk kan ik anderen hiermee helpen

23-03-2024 | Vrouw | 52

darm/maag van streek maagzuur

Sinds de Esomeprazol niet meer in tabletvorm te verkrijgen is genoodzaakt om de capsules te slikken echter werken deze niet en heb ik net zoveel klachten als voor het gebruik van de Esomeprazol. Gebruik de Esomeprazol al jaren en was zeer tevreden echter nu met de capsules erg ontevreden en ga naar een alternatief vragen bij HA.

16-03-2024 | Man | 53

paniekaanvallen hallucinaties

Na jaren overgestapt van Pantoprazol. De derde dag begonnen de hallucinaties en bijkomende flauwtes. Na vijf dagen verband gelegd en direct gestopt. Een dag later over. Paniek aanvallen (eerder bekend mee maar was onder controle ) duren nu vier dagen later nog....

14-03-2024 | Vrouw | 62
Maagzweer
De tabletvorm is er niet meer De capsules werken niet .,straks weer .aagzweren ? Ik voel mij boos nu al 2x ook die capsules moeten betalen . Terwijl wat kan ik eraan doen . Bij de apotheek doen ze net of je gek bent .

14-03-2024 | Vrouw | 62

wakker worden met hoofdpijn

Ik gebruik te de tabletvorm 40 mg Sun werkte uitstekend. Nu capsules eigenlijk doet het niets. Nu heb ik capsules lansoprazol lijkt iets beter maar nog altijd veel maagzuur en misselijkheid maagpijn..

06-03-2024 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik ben begonnen met Omeprazol 40 mg ivm misselijkheidsklachten. Zijn er meer mensen die ook ontzettende hoofdpijn ervaren?

06-03-2024 | Vrouw | 61

versuft

Ik werdt tijdens het gebruik, niet lekker. Alsof ik alles droomde & niets echt leek. Ook erg moe, misselijk, suf & duf

19-02-2024 | Vrouw | 56
Maagbeschermer

pijn op de borst pijn in de onderbuik

Ik heb dezelfde ervaring: enorme droge tong en droge keel sinds gebruik gele/witte capsules. Ze helpen ook niet voldoende de blauw/ witte werken veel beter!!

Panclamox

13-02-2024 | Vrouw | 28
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Helicobacter pylori
Na weken klachten van extreme misselijkheid, vol gevoel, maagpijn: een posititeve Helicobacter test. Hiervoor de Panclamox kuur gekregen, ik was een beetje huiverig door het lezen van ervaringen met bijwerkingen. Ik heb zelf nergens last van gehad. Na 2 dagen voelde ik me al een stuk beter en kon ik eindelijk weer normaal eten zonder misselijkheid. Geen last gehad van bij[lees meer...]werkingen, alleen soms een vieze (na)smaak in mijn mond. De pillen zijn groot maar door de vorm prima in te nemen.

09-02-2024 | Man | 66
Maagzweer
het medicijn op zich is goed alleen vallen de pillen uiteen in het doosje en worden ze onbruikbaar .kan dus 30 procent van de pillen niet gebruiken

30-01-2024 | Man | 50
Reflux
Deze medicatie van Focus ontvangen als vervanging van het merk Teva. Wat een ellende. Deze met deze medicatie ervaar ik veel meer klachten dan met de Teva capsules. Apotheek gevraagd om weer Teva te leveren.

28-01-2024 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik had bij het eten van wat drogere producten last en pijnlijk gevoel bi het doorslikken , bij het tweede maagonderzoek bleek mijn slokdarm te zijn beschadigd en als je daar niets aan doet kan het kanker ontwikkelen , bij het begin van het slikken van 1 tablet pantoprazol van 40 mg is het gevoel verdwenen. Heb nog wel geregeld gevoel alsof er een blok beton in mijn maag[lees meer...] zit en boert veel ,winderig bij vlagen en magnesium slikte ik al vanwege krampen , dus weet niet hoe het zou zijn zonder ook slik ik vitaminen D omdat ik al wat ouder ben en ik lees in de bijsluiter dat je botontkalking kunt krijgen .

11-01-2024 | Vrouw | 31
Buikpijn
Na maanden kreeg ik steken in mijn gezicht gepaard met verhoging. Ik heb er lang mee gelopen , we wisten niet wat het was aangezien ik ook niet verkouden was en ook niet ziek. Mijn neus werd extreem droog door pantaprazol . Daarna niet gebruikt toen werden mijn klachten minder. Na paar maanden was ik weer begonnen toen kreeg ik weer extreem droge neus met als gevolg op[lees meer...]hoping slijm holtes en ontstekingen. Daarna direct gestopt en ik wist het zeker : deze medicatie triggerd mijn holtes heel erg. Nu heb ik veel minder last en is mijn neus minder droog. Ik heb wel nu een chronische bijholteontsteking omdat heel lang met ontsteking heb gelopen. Verder werkte het prima voor mijn maag , alleen mijn knieën deden pijn omdat je door maagzuuremmers magnesium , fosfor, en b12 tekort krijgt. Het is een gevaarlijke medicatie in mijn ogen. Heb nog steeds soms last van mijn knieën. Gebruik liever sucralfaat.

08-01-2024 | Vrouw | 66
Reflux
Veel bijwerkingen, reflux niets beter weet mij momenteel geen raad meer

21-12-2023 | Vrouw | 62
Maagzuur
altijd blauw witte pilletjes gehad nu geel beige achtig nu weeig gevoel in maar net of er wat in keel zit droge tong weet niet of het daar van komt , maar sinds ik deze gebruik heb ik dat

18-12-2023 | Vrouw | 40
Maagzweer
Maagzweer gehad en maagirriterende medicatie. Ging altijd prima met de blauw witte, nu de geel/bruinige capsules, wat een ellende. Jezus wat een maagpijn heb ik weer sinds het ineens geel/bruinige capsules zijn, ik slik normaal al 40 mg en nu dus vanavond nog een extra capsule gaan innemen. Dat is voort 80 mg per dag. Ik had met die blauw witte geen bijwerkingen. Morgen[lees meer...] nog maar een x de huisarts bellen hierover.

14-12-2023 | Vrouw | 52
Maagzuur
De tabletten zijn niet meer leverbaar. Werkte altijd perfect. Nu capsules gekregen. Nare smaak en geur aan de capsules. Ook komt de maagzuur terug. Op advies van de arts nu 2 x pd 40 mg capsule gaan nemen. Was 1x pd 1 tablet. Tablet nergens last van. Hopelijk komt de tablet weer terug.

25-11-2023 | Vrouw | 55
Maagzuur (brandend)
Enkele dagen last van maagzuur totdat het niet meer te harden was heel veel pijn in, en rondom de maagstreek. Kreeg omeprazol na 2 tot 4 dagen geen last meer, maar heb het een week moeten slikken. Geen bijwerkingen gehad. Ik noem het magisch. Nu jaren later weer maagzuur, krijg nu pantoprazol, heel veel last van stekende pijn in zijkant buik en rug, diarree, winderigheid [lees meer...]en veel jeuk etc. geven ze geen gehoor aan, nog even doorzetten en anders dosis verhogen.

22-11-2023 | Vrouw | 37
Maagklachten
Ik had altijd omeprazol aurobindo 40 kg. Blauw wit capsule die prima werkten. Nu de omeprazol Mylan meegekregen. Vanaf het begin meteen bijwerkingen moeite met eten en drinken. Pijn met slikken. Vele malen terug naar de huisarts en apotheek. Mijn eigen medicijn is niet leverbaar zeggen ze. Nu de 20 MG capsule meegekregen van aurobindo. Deze zijn geel. Hopelijk dat deze hu[lees meer...]n werking beter doen en e geen bijwerkingen zijn.

22-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Maagklachten is familiekwaal, net als maagzweren. Na de 2de maagzweer geen extreme aanvallen meer ervaren, men schijnt er mee om te leren gaan, internets constateerde bij inwendig onderzoek tientallen littekens. Kan niet tegen rauwe groeten en ui, verteer geen noten en drink veel melk, zeker als we uit eten gaan. Voorschrift is 1 a 2 capsules per dag, meestal 1!

20-11-2023 | Vrouw | 48
Maagzweer
Zijn er nog mensen die per dag 2 capsules van 40mg nemen? Na een acute maagperforatie door maagzweer (2020) neem ik 1 capsule 's ochtends. Mijn huisarts zei dat ik bij last tijdelijk 2 capsules mag nemen....

20-11-2023 | Man | 51
Maagzuur
Mijn man slikt dit nu enkele jaren. Sinds de leverancier is veranderd, van de blauwe naar de gelige/bruine pillen, ineens bijwerkingen. Misselijk, maagzuur. Eigenlijk de klachten waarvoor hij deze medicijnen slikt komen nu juist terug. Met de blauwe pillen had hij nergens last van.

17-11-2023 | Vrouw | 35
Maagklachten
Hoe heb je dit afgebouwd??

11-11-2023 | Vrouw | 69
Middenrifsbreuk
Voor onderzoek weinig last , nu uit geschakeld / gestopt met esomepazol ( past niet bij mij .

06-11-2023 | Vrouw | 65
Maagbeschermer
Helaas ontkom ik door de hoeveelheid medicijnen niet aan het slikken van dit medicijn. Bij mij is er al snel een tekort aan magnesium ontstaan waardoor ik er nu elke dag Magnesium-400 van Orthica bij slik. Dit helpt tegen de vooral nachtelijke beenkrampen. Zou handig zijn als de voorschrijver dit erbij vermeldt.

Buscozol

02-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Al heel mijn leven maagklachten en maagzweren. Komt ook in familie vaderskant zeer veel voor. Ook eigen vader en zuster bekend met deze klachten, zuster zelfs op teenage leeftijd maagbloedingen.

31-10-2023 | Vrouw | 60
Maagklachten
Ik gebruik het al lang had altijd de grote blauwe die super werkte. Nu opeens kleine gele. en veel bijwerkingen. Volgens apotheek zijn de andere niet meer verkrijgbaar

29-10-2023 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Ik gebruik het al jaren, (omeprazol 40mg) kreeg ze van cardioloog, nu echter in eens kreeg ik anderen, kleiner andere kleur, zou het zelfde zijn… nu buikpijn en hoofdpijn… Ik wil gewoon mijn eigen voorgeschreven medicijnen, weer terug, waarom wat anders, en wie bepaalt dat? Wat moet ik doen?

26-10-2023 | Man | 49
Maagzuur
Ik had in de avonden veel maagzuur en opboeren daardoor slapeloze nachten na veel onderzoeken scope en verschillende medicijnen gebruik onderanderen omeprazol gaviscom etc… heeft geen effect voor mij gehad na 6 weken ging ik uit mezelf panazol gebruiken binnen paar dagen was van deze hinderlijke maagzuur af.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6337)
Anticonceptie - overig (4479)
Cholesterol (3283)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2536)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1921)
Maagzuur - protonpompremmers (1781)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1664)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1276)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)