Ervaringen met Cetirizine Tabletten

09-04-2018 | Vrouw | 12
Zeer goed

11-08-2017 | Vrouw | 52
cetirizine (10mg)
Ik heb jarenlang Aerius drank gebruikt tegen boompollen en grassen allergie. Door de jaren heen toch steeds minder effect. Dit jaar steeds last van mijn oren. Vocht achter het trommelvlies. Huisarts geweest en die heeft alleen aangeven dat het met de allergie te maken had. En voor de rest zoek het maar uit. Bij de apotheek het probleem voorgelegd en die kwam met het middel[lees meer...] cetirizine. Ik neem een halve 's morgens en een halve 's avonds (de aanbevolen dosering voor kinderen). Als ik een hele tablet neem zijn de bijwerkingen zoals hoofdpijn en suf zijn meer aanwezig. Door te halveren en elke 12 uur een halfje te nemen gaat het bij mij goed. En geen last van mijn oren meer. Daarbij gebruik ik nog een neusspray. Mometasafon.

30-04-2017 | Vrouw | 74
cetirizine (10mg)
Voor hooikoorts, wisselingen van het weer, voedselallergie e.d. Last van slaperigheid vooral erg in het begin, Maar omdat ik nog andere medicijnen gebruik blijf ik er een beetje last van houden. Is te doen.

15-03-2017 | Man | 40
Allergische reactie
Ben het beginnen innemen na enkele aanvallen van netelroos en terugkerende loopneus en jeuk. Deze symptomen zijn sindsdien veel beter onder controle. Neem het in wanneer de symptomen zich voordoen.

07-01-2017 | Vrouw | 24
cetirizine (10mg)
Ik heb al jaren last van een huisstofmijt allergie. Ik heb dit altijd zonder medicijnen gedaan, maar ben toch eens wat gaan proberen. Ik moet zeggen de tabletten werken goed. Ik ben begonnen met een halfje en en dit helpt bij mij goed. Ook bij dingen waarbij ik normaal veel last heb zoals opruimen, afstoffen en stofzuigen, heb ik met een tabletje veel minder last van nieze[lees meer...]n, loopneus en jeukende, tranende ogen. Als bijwerking merk ik dat ik wel een wat lichte zeurende hoofdpijn heb. Ik ga ze zo nodig gebruiken. Ik word niet suf van een halfje.

10-09-2020 | Vrouw | 52
cetirizine (10mg)
Gebruik nu al 3 jaar de Lidl tabletten naar volle tevredenheid zonder al teveel bijwerkingen. Gebruik bij jeuk in de oren, ogen en keel icm pijn in de keel. Dit laatste verdwijnt een 10 minuten na een halve tablet. Gebruik: het hele jaar door enkel wanneer nodig een halve tablet. Begin dit jaar ook de cetrizine tabletten via de huisarts geprobeerd via de apotheek maar[lees meer...] dit veroorzaakte aanhoudende hoofdpijn. Duurde paar dagen voordat het verband met de pillen bekend was. Nu weer terug naar tabletten bij de Lidl en overgestapt naar kruidvat omdat ze al 4 maanden niet leverbaar zijn bij de Lidl.

21-07-2020 | Man | 31
cetirizine (10mg)
Werkt redelijk goed, heb er nooit problemen mee tijdens hooikoorts , wordt er zelfs niet moe van. De mensen die hier bijwerkingen van krijgen zouden zich beter op meerdere dingen laten testen.

30-07-2018 | Vrouw | 53
Allergische reactie
In eerste instantie kreeg ik de cetirizine 10 mg tabletten voorgeschreven voor mijn hooikoortsklachten. Ik ben allergisch voor Bomen en grassen. Dus ik slikte ze van februari tm oktober. Tot ik een keer onverwacht 5 maanden lang een flinke allergische uitslag over mijn hele lichaam (van voet tot nek) had. Die uiteindelijk door lichttherapie verdween. Daarna kreeg ik het a[lees meer...]dvies van de Dermatoloog de Cetirizine het hele jaar rond te gaan innemen. Tot nu toe is het bij kleine opvlammingen gebleven die ik snel weer onder de knie kreeg door niet te krabben en jeukstillende en verkoelende crèmes te gebruiken