Ervaringen met Tavegil

Bij  AllergieX

Hooikoorts (17 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

06-06-2022 | Vrouw | 39
clemastine (1mg/ml)
Toegediend door ambulance middels injectie na een allergische reactie. Ik had direct na het toedienen al vermoeidheidsklachten, en voelde me onder invloed maar deze klachten werden minder na een aantal uren en wat slaap. Anderhalve dag later werd ik ineens en totaal onverwacht opnieuw onwel. Extreem moe, wazig, versuft, warrig. Doodeng vond ik het.

31-07-2019 | Vrouw | 36
Allergische reactie
Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij

20-09-2018 | Man | 48
clemastine (1mg/ml)
onbekende allergische reactie met zware jeuk op huid tot gevolg om jeuk te verminderen, dit mediijn voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. na 2 pillen / 1 dag opgehouden vanwege bijwerkingen.

13-03-2018 | Vrouw | 37
clemastine (1mg)
Vanwege een allergie met onbekende oorzaak jaren geleden ceterizine gebruikt. Omdat deze onvoldoende werkte, schreef de huisarts Tavegyl voor. Helaas helpt ook dit medicijn onvoldoende tegen de uitslag (netelroos) en de jeuk. De werking zou ongeveer 12 uur moeten zijn, echter de jeuk en de netelroos komen binnen een paar uur weer terug. Daarnaast word ik er extreem moe en [lees meer...]emotioneel onstabiel van. Na enkele dagen nemen deze klachten echter wel wat af.

16-12-2015 | Vrouw | 40
clemastine (1mg)
Tavegyl zou bij mij via het infuus worden toegediend in geval van een allergische reactie bij een provocatietest van antihistamine in het ziekenhuis. Ik krijg huiduitslag en jeuk als Tavegyl via het infuus of via een pil wordt toegediend. Ik ben er allergisch voor.

01-05-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Ik gebruikte tavegyl 1mg incidenteel bij het opkomen van een allergische reactie i.c.m. prednisolon. Ik haf extreem veel last van de bijwerkingen en kon bijna niet meer functioneren, ook al nam ik de tablet vaak "s avonds in. Volgende dag nog steeds veel last van extreme vermoeidheid, suf zijn, duizeligheid en misselijkheid . Ook heb ik het idee dat de tabletten mijn depre[lees meer...]ssie versterken. Heb meer last van somberheid en paniekaanvallen. Zelfs in de dagen erna een hersenspinsel gehad om er een einde aan te maken. Hierdoor direct naar de huisarts geweest, nu heb ik cetirizine gekregen. Ik hoop dat dit beter helpt.

14-12-2014 | Vrouw | 23
clemastine
Ik ben helaas erg allergisch voor noten en pitten. Nu is het wel eens voorgekomen dat personeel in een restaurant nalatig is wat betreft allergieën, met als gevolg noten in mijn eten. Mijn allergie uit zich in het opzwellen van mijn mond en keel en zeer ernstige maagpijn. Ik heb op de spoedeisende hulp tavegil tabletten mee gekregen om de zwelling tegen te gaan. Je kan je[lees meer...] voorstellen dat een tablet doorslikken met een opgezwolle keel niet heel fijn is. Zodra ik de pil ingenomen heb begin ik ontzettend te braken.. (Wat overigens ook niet prettig is met een opgezette keel). Al met al heb ik het idee dat tavegil matig helpt tegen mijn klachten en dat de bijwerkingen heel erg vervelend zijn.

28-08-2017 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Ik krijg Tavegil via een infuus toegediend vooraf gaand aan een Taxol-kuur. Om een evt. Allergische reactie tegen te gaan. Het lijkt wel narcose; ben binnen de kortste keren vertrokken. Éénmaal thuis lig ik op de bank: slapen! Weet niet hoe ik op de Taxol reageer als ik Tavegil niet krijg, maar duf wordt ik er zeker van!

08-06-2016 | Vrouw | 36
clemastine (1mg)
Eerste keer voor geschreven voor ernstige allergische reactie. Geloof dat het wel goed hielp. Sinds 2 dagen slik ik het tegen hooikoorts. Effect nog niet heel zichtbaar. Wil vooral wat kwijt over de bijwerking: ik word er overdreven moe van! Ben zo ontzettend moe ervan, benen willen niet vooruit maar val ook in slaap, had dat vorige keer gewoon op het werk, tijdens gesprek[lees meer...]ken... Zelf gaan experimenteren: terug naar een halve, terug naar een kwart. Nu neem ik een kwart in de avond, slaap er fantastisch op, maar kom nog zeer moeilijk uit de slaap. Advies: halveer (2x) als je veel bijwerkingen hebt.

12-04-2016 | Vrouw | 77
clemastine (1mg)
Ik ben 77 jaar en heb het nog nooit gehad, kleine puistjes op pols, binnenkant elleboog, rus, haargrens, voorkant tot borsten en daaronder tot taille. Jeukend, maar niet altijd. Doe er mentholtalk op, en slik Tavegil. Ziet er onsmakelijk uit. Ik zit in Suriname, maar dat doe ik al twintig jaar een half jaartje per jaar. Kruiden uit het bos (parabita) helpen gedeeltelijk.

16-10-2022 | Vrouw | 62
clemastine (1mg)
Ik heb allerlei voedselallergieën, en soms krijg ik daarom last van opgezwollen slijmvliezen in mijn mond, kapotte tong en tandvlees e.d. Ook krijg ik last van angsten. Dit vermindert of verdwijnt met clemastine binnen een uur. En de enige bijwerking is slaap, maar niet alijd, en het is vaak een zeer gewenste bijwerking als ik het 's avonds na het eten inneem.

19-03-2021 | Man | 37
clemastine (1mg)
ik krijg er heel veel spierpijn van en heel erg veel hoofdpijn de volgende dag . maar eerlijk is eerlijk wondermiddel

02-03-2017 | Vrouw | 61
clemastine (1mg)
Gekregen na ernstige huiduitslag wegens allergie. Omdat je ook beter slaapt, blijven gebruiken totdat ik vond dat ik teveel troep slikte (gebruik ook Oxycodon o.a.). En veel last had van klachten die ik niet thuis kon brengen. Dus ook best wel heftige hartkloppingen waar ik dus ook weer een vervelend medicijn voor moest gebruiken... Ik stopte met de Tavegil en wèg waren de[lees meer...] hartkloppingen en ik had er toch erg veel last van. Ben nu de Oxycodon aan het afbouwen... ook geen pretje. Misschien was het de combinatie... ik weet het niet, maar het was overduidelijk tot nu toe.

22-09-2016 | Vrouw | 21
Allergische reactie
Vanwege een onbekende allergische reactie zat ik helemaal onder de uitslag. Was al bekend met Tavegyl dus heb deze opnieuw voorgeschreven gekregen. Echt een top medicijn, jeuk werd na de eerste dag al minder. Nadeel is die vreselijke vermoeidheid. Het maakt niet uit hoe lang ik slaap, ik word gewoon weer moe wakker.

30-08-2016 | Man | 58
clemastine (1mg)
Gebruikte 30 jaar lang Polaramine. Plots niet meer verkrijgbaar, maar het werkte ook steeds minder goed. Na enig zoeken uitgekomen op Tavegyl. Behalve dat ik nog steeds vermoeidheid verschijnselen heb, werkt het prima. Bijna niet meer niezen of verkouden, dat was ik elke week een paar dagen) en de neusslijmvliezen zijn nu weer normaal zodat ik weer gewoon kan ademen. Daar [lees meer...]heb ik wel een beetje vermoeidheid voor over.

01-08-2016 | Vrouw | 48
clemastine (1mg)
Voor de 2e x in 1,5 maand een allergische reactie, weet nu iig wel waar het van is (een nieuwe bodylotion). Hele lichaam onder de jeukende, branderige bulten en een opgezwollen gezicht. Bij de eerste signalen nu gelijk Tavegil geslikt (en een zalf voor mijn gezicht + koelzalf voor mijn lichaam), maar het zette helaas toch door. Vorige keer duurder het een week eer ik er va[lees meer...]naf was, hoop nu toch wel sneller. Eigenlijk te duf om ook maar iets te doen, dut op mijn werk bijna in.