Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (168 meningen)
Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (59 meningen)

13-12-2017

Allergie

Ooit begonnen wegens ondefnieerbare jeukklachten. Hielp eerst wel maar na en aantal jaar steeds minder. Stoppen met de Xyzal tabletten lukte niet omdat ik overal tintelende jeuk kreeg. Uiteindlijk gestopt met behulp van de Xyzal in drankvorm. Om de 2 a 3 weken steeds een mililiter minder tot ik na 0, 5 mililiter nu definitief gestopt ben. Had 1 a 2 weken nog wat jeuk- en [lees meer...]tintelklachten maar nu geheel jeukvrij.
18-03-2017

Allergie

Last van ademhaling, jeukende ogen, water in mijn oren, lichte longontsteking. Beetje moe, dat is alles wat betreft bijwerking.
16-04-2015

Allergie

In het begin werkte dit middel als een speer! Helaas nam de effectiviteit af in de loop der jaren en ben ik dus geswitched naar een ander medicijn. Ook had ik bij dit medicijn erg veel last van sufheid en moeheid!
25-01-2015

Allergie

Begonnen met het slikken van Xyzal n.a.v. allergieën. Werkte daar redelijk tegen (niet volledig), maar kreeg een onverklaarbare moeheid en niet kunnen opstaan 's ochtends. Jarenlang geslikt, totdat ik erachter kwam dat het misschien door Xyzal kon komen. Verder kon ik op een gegeven moment niet meer stoppen met Xyzal door een gekmakende jeuk over het hele lichaam. Na het l[lees meer...]ezen van o.a. de reacties hier, besloot ik dat die jeuk misschien juist zelfs DOOR Xyzal kon komen. Dus heb ik het heel erg langzaam geprobeerd af te bouwen (eerst om de dag, dan weken lang 1x per 3 dagen en zo steeds minder), dat heeft wel maanden geduurd. Maar ik ben er volledig af en voel me veel beter en de jeuk is nooit meer teruggekomen. Ik ben dus niet te spreken over Xyzal door die moeheid en jeuk.
07-01-2014

Allergie

Ik heb deze middel voor een allergie op mijn huid gekregen. Heb hem maanden gebruikt en wilde stoppen, na 2 dagen mega jeuk. Weer begonnenm, net als anderen aangeven - na 2 uur jeuk en alles weg. Heb nu de medecijn weer 3 maanden gebruikt maar wil stoppen. 4 dagen nu niet geslikt, jeuk is begonnen na 2 dagen, soms echt onwijs vervelend - houdt je ook uit slaap, komt op ge[lees meer...]kste plekken en wisselt steeds. Soms voel je even niks. Ik probeer het nu min een week vol te houden met een hoop dat dit inderdaad een soort afkick moment is en over gaat.
10-06-2013

Allergie

Omdat ik morgen een allergie test moet ondergaan moest ik 4 dagen stoppen met levocetirizine. maar na dag 1 kreeg ik een vervelende jeuk! over heel het lichaam,telkens afwisselend . na 2 dagen is deze jeuk niet meer te houden !!! enkel als ik lig dan valt het mee. nu wil ik dit medicijn stoppen ,voorgoed omdat ik merk dat ik veel meer nadelen heb dan voordelen. Maar h[lees meer...]oelang gaat deze hel van jeuk nog duren als ik deze medicatie niet meer ga herbeginnen? graag jullie mening en liefst ervaringen . ik ben ten einde raad. levocitirizine ben ik beginnen in te nemen voor huisstofmijt ,niet voor jeuk .....
11-05-2013

Allergie

Ik gebruik nu al een aantal jaren xyzal en zonder vervelende bijwerkingen. Dat je er slaperig van word vind ik ook niet vervelend. Slaap ik 's avonds lekker in.
18-01-2013

08-08-2012

Allergie

ik word ontzettend slaperig na een uurtje na gebruik. En inderdaad, zoals anderen ook aangeven, het lijkt alsof je in een coma terecht komt en de volgende dag blijf je duf. Verder werkt het wel goed, maar ja, als je dmv slaap jeuk onderdrukt, is dat ook niet zo vreemd.
10-02-2012

Allergie

Als ik 's nachts niet kan slapen van de jeuk, neem ik hem pas in. Veel te laat. Pas zo na twee uur 's nachts. Werking laat lang op zich wachten.Daarna diepe, diepe slaap. Dan komt de ellende : kan 's morgens amper wakker worden en voel me als een zieke vaatdoek. De hele dag duf, slaperig en tegen de middag val ik als een blok weer in slaap. Hoofdpijn,een vertraagde da[lees meer...]rmpassage en nog een dag duf gevoel zijn de bijwerkingen. Geen pretje dus ! In combinatie met andere medicijnen, wordt de werking daarvan ook nog eens verdubbeld of verminderd. Ga binnenkort mijn huisarts om een andere oplossing vragen.
02-01-2012

Allergie

Ik gebruik het vanaf de zomer en ben er erg tevreden over. Ben een maand geleden gestopt maar heb nog steeds last van mijn pollenallergie. Kan ik deze medicijnen het hele jaar door slikken?
03-12-2009

Allergie

Deze zomer kreeg ik erg last van jeuk. Kreeg tijdelijk Xyzal voorgeschreven. Hielp goed echter wanneer ik stop dan komt het terug, ik kan dus niet meer zonder. En nu lijk ik aan 1 pilletje niet genoeg te hebben want de verschijnselen komen in de avond weer opzetten wanneer ik in ochtend pilletje nam.
03-08-2009

Allergie

van de ongelooflijk vele medicijnen die ik al heb gebruikt tegen hooikoorts waar ik al zeker 20 jaar last van heb ben ik het meest tevreden over Xyzal.
17-09-2008

Allergie

Van veel antihistaminica krijg je hartritme stoornissen/hartkloppingen. In de bijsluiter van Xyzal kan ik hierover niets vinden. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hiervan.
03-04-2013

Allergie

Miin zoontje van (toen) 3jr bleek een erge allergie voor katten en hooikoorts te hebben. Xyzal gekregen via kinderarts. Katten vermijden we en in de hooikoortsperiodes krijgt hij 2x per dag 2,5ml vh xyzal drankje. Werkt goed. Alleen het niezen blijft maar dat is niet zo erg.
15-03-2013

Allergie

mijn zoon nam dit dagelijks en dit sinds enkele jaren, hij kreeg stilaan klachten thv zijn hart : hartkloppingen vooral. Hij kreeg ook vergrote pupillen. Volgens huisarts en cardioloog kon dit niet door xyzall maar omdat ik het zaakje niet vertrouwde stopte ik met Xyzall. De klachten verdwenen ! Volgens mij bouwde dit medicijn na het dagelijks te nemen een overdosis op en [lees meer...]werd het zo gevaarlijk voor een jonge tiener ! Overigens had hij geen last meer van allergieën toen hij stopte met Xyzall...

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum