lees de ervaringen

Anticonceptie
Mirena spiraal
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Anticonceptie / zwangerschapspreventie (786 meningen)
  • Menstruatiepijn (185 meningen)
  • Plaatsen spiraal (78 meningen)
  • ...
3,5
3,5

1693 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

11-04-2014
Vrouw (24) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Na 6 jaar pilgebruik overgestapt op Mirena. Laten plaatsen in ziekenhuis bij een gyneacoloog. Vooraf ibuprofen ingenomen en naar ziekenhuis gegaan. Plaatsen voelt een paar sec vreemd, beetje kramp in buik maar al gauw weer weg! De week na het plaatsen licht bloedverlies gehad (inlegkruisje was meer dan genoeg). Vooraf was ik wat zenuwachtig, maar was achteraf dus nergens v[lees meer...]oor nodig!
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

11-04-2014
Man (42) - Endometriose

Tevredenheid over:
Ik vond de Mirena (vooral achteraf, want toen wilde ik nog volhouden) een ramp! Pijn, pijn, pijn en nog eens pijn. Ook doodmoe, depri, mat, continue ongesteld. Eigenlijk een ramp dus. Pijn in mijn borsten, grote pukkels (met littekens tot gevolg). Het enige wat ik er positief aan kan bedenken dat je het niet vergeet, en een betrouwbaar anticonceptiemiddel is.

09-04-2014
Vrouw (32) - Anticonceptie...
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Mijn ervaringen met de mirenaspiraal. Ik heb 2 keer een mirena gehad. De eerste keer was 10 jaar geleden. Ik nam hem omdat ik de pil steeds vergat. Het zetten was zeer pijnlijk en ben bijna flauw gevallen. Na een paar dagen flink bloeden en buikkrampen ging het beter en ben ik bijna 5 jaar lang niet ongesteld geweest. Heerlijk! Maar.... Veel last van acne, verminderd libid[lees meer...]o, hoofdpijn en stemmingswisselingen. Maar wat ik het ergste vond was duizeligheid, hartkloppingen, angstaanvallen en zelfs straatvrees (door die aanvallen). Regelmatig zat ik bij de huisarts voor een hartfilmpje en ben zelfs naar het ziekenhuis geweest voor een algehele hartcontrole en mri scan van mijn hersenen. Van alle artsen kreeg ik te horen dat het psychisch was. Stress. Bij een psycholoog en al geweest. Uiteindelijk spiraal laten verwijderen (moest na 5 jaar) en mijn klachten verdwenen geleidelijk. 10 maanden geleden ben ik bevallen van onze zoon en daarna moest ik weer aan de anticonceptie. Toch maar weer een spiraaltje omdat ik alle andere soorten anticonceptie al geprobeerd heb en niks comfortabel voelt. Het zetten was deze keer volledig pijnloos en hij zat er zo in. 6 maanden zit het ding er nu in. Al 6 maanden lang menstrueer ik 3 weken wel en 1 week niet, heb meer dan ooit last van hoofdpijn, duizeligheid en humeurigheid. Het was de eerste keer dus duidelijk te wijten aan de spiraal. Morgen ga ik een afspraak maken bij de huisarts en laat ik hem verwijderen!

08-04-2014
Vrouw (48) - Overgang

Tevredenheid over:
Mirena genomen alsvoorbehoedsmiddel en handig bij overgangsklachten. voor het plaatsen 3 paracetamolletjes ingenomen,plaatsen daardoor maar heel even echt pijnlijk. De eerste 3 dagen na plaatsen menstratie-achtige pijn gehad. De eerste 5 weken dagelijks zeer klein beetje (oud)bloedverlies (gebruik van klein inlegkruisje meer dan voldoende).Nu af en toe nog beetje bloedver[lees meer...]lies.Menstratie meteen zeer weinig terwijl ik hevige menstruatie was gewend, wel nog lichte menstratiepijn gedurende 2 dagen. De eerste 2 weken na plaatsen bijna geen libido meer, heeft zich bijna geheel hersteld.

02-04-2014
Vrouw (35) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Na mijn 2e zwangerschap vorig jaar laten plaatsen. Het plaatsen van de spiraal deed geen zeer en stond snel weer buiten. Vanaf mei tot okt 2013 werd de hoeveelheid in vloeien minder en na oktober bleef het weg. Maar ik kreeg er wat voor terug ..pijn in mijn borsten, wat kilo's , vreetbuien..verminderde libido . En afgelopen maand had ik pijn in mijn eierstokken en mijn[lees meer...] borsten ontplofte bijna. Ik naar de huisarts. . (Ik moest er toch zijn voor een uitstrijkje) oorzaak borsten mastopathie genaamd ..kan van spiraal komen..pijn in eierstokken had hij geen verklaring voor maar ik werd wel gelijk die week ongesteld . En met als hekkensluiter..mijn uitslag van het uitstrijkje pap3a..dank je wel spiraal.. jij gaat komende maand eruit..en ik zal verder onderzocht worden...

28-03-2014
Vrouw (31) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Ik heb mijn mirena spiraal vorig jaar laten plaatsen, ik had gezegd als ons 2de kindje geboren is dan maak ik er werk van, omdat ik regelmatig mijn pil vergat en niet het risico wilde lopen om 'per ongeluk' toch nog een 3 keer zwanger te worden. Het plaatsen op zich vond ik het pijnlijkst, te vergelijken met je weeen zei de gyn., maar ik heb 2 x keizersnede gehad dus wist [lees meer...]ik veel hoe een wee voelde! nu weet ik dat dus wel, na de plaatsing ben ik 2 dagen een beetje ongemakkelijk geweest, en nog 3 dagen lichte bloeding gehad, nu heb ik opnieuw een keer mij menstruatie doorgekregen dit is op bijna een jaar dat ik het spiraal nu heb slechts de 2de keer, ik ben er heel tevreden van.

26-03-2014
Vrouw (24) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Het plaatsen van de spiraal zelf was erg onprettig en soms pijnlijk, mijn moeder heeft me met de auto gebracht en gehaald. Wat ook maar goed was, ik wilde zelf met de fiets gaan maar dan had ik het de terugweg niet gered. Twee a drie dagen erna heb ik pijnstillers genomen, nurofen. Mijn huisarts vertelde me dat ik tot twee maanden een onregelmatige menstruatiecyclus ko[lees meer...]n hebben, met dagelijks spotting. Toen ik na 2,5 maand opbelde, omdat ik nog steeds bloedverlies had, gaf ze aan dat je lichaam 3 maanden nodig heeft om aan het spiraal te wennen. Na 3,5 heb ik weer met hetzelfde probleem gebeld, waar mijn huisarts aangaf dat het wel 6 maanden! kon duren. Iedere maand was ik zo'n 3 dagen niet ongesteld. Ik was absoluut niet tevreden met de genoemde tijden die steeds maar werden opgeschoven. Als anti conceptiemiddel werkt het zo inderdaad, maar niet op de gewenste manier.. Nu zit ik op 4,5 maand en ben nu al een paar dagen niet meer ongesteld, hopelijk blijft het zo. Naast dat ik verkeerd ben geïnformeerd heeft het me ook wat onvoorziene uitgaven gekost, namelijk het dagelijks gebruik van tampons. Houdt hier dus rekening mee.

20-03-2014
Vrouw (22) - Plaatsen spiraal

Tevredenheid over:
Een maand geleden heb ik bij de huisarts een spiraal laten zetten. Lang getwijfeld vanwege de verhalen op internet en ik niet goed reageerde op de ´normale´ pil en bang was dat ik weer een reactie zou krijgen als ik het spiraal zou nemen. Ik had daarom de Yasmin. Het nadeel was dat ik bang was dat ik toch zwanger zou worden en het heel soms vergat. Het zetten van het spi[lees meer...]raal was geen pretje. Erge krampen, die te vergelijken zijn met hevige krampen van ongesteldheid. Een week daarna nog buikpijn gehad en een omgeblazen buik. Maar wat ben ik blij dat ik het gezet heb! Ik verlies nog heel licht soms een beetje bloed, maar de opgeblazen buik is weg. En het voelt nu al fijner dan de pil, beter dat de hormonen niet door het hele lichaam gaan. Een aanrader!

17-03-2014
Vrouw (42) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Hallo, ik heb nu bijna 2,5 jaar een Mirena spiraal. Het plaatsen was behoorlijk pijnlijk, maar anders ging dit vlot ook na korte tijd was ik niet meer ongesteld, en dat is wel een enorm voordeel. Maar regelmatig heb ik heel pijnlijke borsten (in het begin ook met afscheiding, gelukkig is dit overgegaan), mijn rug staat vol met acne, die soms ook verder uitbreidt naar he[lees meer...]t gezicht en de borst. Het libido is helemaal om bij te huilen en nu voel ik mij fysiek enorm achteruit gaan, dat is er stilletjes ingeslopen, maar de laatste maanden is het heel veel verslechterd, ik heb last van chronische pijn in de rug, schouders, armen en nu ook handen...sommige bewegingen met de armen (zoals poetsen) is bijzonder lastig en ik ben direct heel moe...Ik vraag mij af of de Mirena hier iets mee te maken heeft ? Zoals iemand hieronder reeds vermeld negeert mijn gynaecoloog ook alle symptomen, terwijl mijn dermatoloog onmiddellijk vaststelde dat de acne te wijten is aan de Mirena. Ik heb hem nu ook de vraag gesteld van de pijn maar ook dat is volgens hem onmogelijk door de lage dosis hormoon. Maar zo laag is dit volgens mij toch niet, alleen al aan de borsten te merken. Is er iemand die ook op termijn last kreeg van chronische pijnen ?En eventueel na het verwijderen weer beter werd.

25-02-2014
Vrouw (28)

Tevredenheid over:
Mijn ervaring met mirena spiraal is slecht. Ik kreeg de spiraal om mijn eisprong te onderdrukken ivm verklevingen aan mijn eierstok. Inbrengen was zeer pijnlijk! Viel bijna flauw. Ben geen echt geen pieper, maar dit was echt heftig. Maar goed, als ie dan een aantal jaar zit, dan heb je dat er voor over. Een jaar heb ik de spiraal gehad. Een jaar waarin ik 7 kilo aankwam[lees meer...], terwijl ik amper at omdat ik een stressvol jaar heb gehad. Zeer vermoeid, veel hoofdpijn. Erge hoofdpijn. Soms best wel enge hoofdpijn, vanwege zeer pijnlijke steken. Wanneer het vloeien begon, was dit minimaal. Maar wel minstens 14 dagen achter elkaar. Echt vervelend. Ik nam het om een eisprong te onderdrukken, maar dit deed het dus niet. Helaas, gewoon pech hebben wat dat betreft. Maar een jaar lang 2 weken niet 2 weken wel ongesteld zijn, is niet leuk. In die twee weken had ik enorme puisten in mijn nek/ haargrens en achter m'n oren. Ik heb zelden een puistje, dus dit was wel opvallend. 4 maanden geleden heb ik de spiraal laten verwijderen, wederom zeer pijnlijk! Maar ben nu 'zomaar' 5 kilo afgevallen. Puisten zijn weg. Geen hoofdpijn meer, en niet meer zo vermoeid. Voel me gewoon echt beter. Oke het vloeien is weer meer (normaal), maar met 6 dagen is dat afgelopen. Voor mij dus niet het gewenste effect. Nooit weer een mirena spiraal in mijn lijf!

24-02-2014
Vrouw (45) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Ik ben 45, recent liet ik voor de derde keer een mirenaspiraal steken. Van de eerste en de tweede was ik tevreden. Na mijn tweede spiraal ben ik anderhalf jaar anticonceptievrij geweest. Maar aangezien ik steeds meer last kreeg van intensief bloedverlies, soms tot een week lang en buikpijn wou ik opnieuw een spiraal voor mijn comfort. Maar de derde keer is niet bepaald de [lees meer...]goede keer geworden. Acné, zeer pijnlijke borsten, maar nog het ergst van al zware kopppijnaanvallen. Zo erg dat ik 's nachts een arts van wacht opbelde omdat ik dacht dat ik een hersenbloeding ofzo had. Overmorgen ga ik - na 6 weken spiraal - opnieuw naar de gyneacoloog, waarschijnlijk laat ik het spiraal weer uitnemen. Mijn ervaring met dokters echter leert me dat de kans groot is dat zij onze bijwerkingen negeren... Ben alvast opgelucht op dit en andere fora gelijkaardige verhalen te lezen.

17-02-2014
Vrouw (42) - Moeheid

Tevredenheid over:
Ik heb 4,5 maand geleden dit spiraal laten plaatsen. Het is tot nu toe een ramp. Alleen maar pijnkrampen, veel naproxen slikken. Dat vloeien dát kan ik eerlijk gezegd nog wel handelen. Maar van de kramp word ik knap chagrijnig. Ook ben ik (enorm) moe. Ik val 's avonds echt om van de slaap! Het ENIGE waar ik vanaf ben, is mijn heftige menstruatiekramp, met flauwvallen en ov[lees meer...]ergeven, etc. en de PMS de dagen ervoor, waarin ik mij ook echt beroerd voel. Het is serieus een zeer lastige afweging voor mij. Want ik sta wel op het punt om de Mirena te laten verwijderen. Maar wat dan? Cerazette nog proberen? Of implanon? (oestrogeen mag ik niet). Of krijg ik daarmee dezelfde (enorme) vermoeidheidsklachten als met het Mirena? (overigens ook dikke pukkels in haargrens en nek). Mijn gynaecoloog blijft maar roepen dat ik het minimaal 6 maanden moet proberen. Mijn huisarts gelooft daar niet in. (Dat gezien de heftigheid van mijn klachten, het dan nog minder kan worden). Dus wat nu...? Iemand NA Mirena toch nog tevreden geworden over Cerazette of Implanon? Of neem ik dan maar niets en neem ik een paar dagen ziek zijn per maand erbij?
2 reacties

Reactie:

Nog even een laatste reactie van mijzelf, om anderen te helpen! Dat ding is er nu 2 maanden uit, en ik knap me toch weer op! Niet meer moe, niet depri meer, geen pijn meer. Ik ben overgestapt op Cerazette. Dit is ook niet voor iedereen geschikt, maar bij mij werkt het TOP. Klaar. Eindelijk een oplossing!

Datum 11-04-2014 19:32

Reactie:

Even een aanvulling van mijzelf: ik heb Mirena er vorige week uit laten halen. Wát een opluchting! Weg zijn de pijnen!!

Datum 01-03-2014 17:58

14-02-2014
Vrouw (39) - Plaatsen spiraal

Tevredenheid over:
Ik heb mijn 2e mirena spiraal. Met nr 1 geen enkel probleem gehad. Echter nu na het plaatsen van het 2e spiraaltje, vervloek ik het ding. Ik kreeg eerst pijnlijke borsten, net als je er teveel moedermelk in hebt, ze staan letterlijk op knappen, gespannen. Zo voelt dat aan. Ook heb ik ontzettende buikpijn, een gevoel van weeën. Dat houd soms nog een behoorlijk poosje aan[lees meer...]. Ik heb nu dan ook besloten om mijn mirena definitief te laten verwijderen. Na 5 maanden extreem martelen geef ik het op! Ik heb zo'n pijn!

30-01-2014
Vrouw (40) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Het is lang geleden dat ik dit ding een half jaar in me heb gehad. Laat je niet wijsmaken dat de hoeveelheid hormonen in dit ding maar weinig is, omdat het niet door je hele bloedbaan heen moet.: De effectiviteit die het heeft omdat het rechtstreeks in de baarmoeder werkt, geeft dezelfde of ergere bijwerkingen dan gewone anticonceptiepillen. Bij mij ergere, ik had ongeloo[lees meer...]flijke migraine en acne, en toen ik er eindelijk van verlost werd en me liet steriliseren (Dat mocht toen nog van het ziekenfonds) heeft het meer dan een half jaar geduurd voordat ik weer normaal menstrueerde, en die hormonale onbalans heeft grote gevolgen gehad. Kortom: Neem een gewoon, hormoonloos spiraaltje, slik de pil, of de temperatuurmethode, maar wat mij betreft is het een afrader die erg hard ingrijpt in je normale lichamelijke processen.
1 Reactie

Reactie:

Iedereen reageert anders op elke soort anticonceptie. Jijzelf hebt gewoon enorme pech gehad met het spiraaltje, maar om het nou direct af te raden aan andere vrouwen.. Overdreven. De pil was bij mij een drama maar het spiraaltje juist niet. Dus tja, iedereen is anders

Datum 31-03-2014 13:22

24-01-2014
Vrouw (36) - Anticonceptie...

Tevredenheid over:
Het plaatsen van Mirenaspiraal was erg onprettig en ik had de hele verdere dag buikpijn. Dat was nog wel te doen. Daarna kreeg ik last van: haaruitval, rugpijn, zeer verlaagd libido, hoofdpijn en zeer pijnlijke borsten. Ik ben zelfs bij de huisarts geweest of ik geen knobbel in mijn borst had ofzo. Waren dus allemaal bijwerkingen. Het enige prettig vond ik dat ik niet me[lees meer...]er ongesteld werd en dat het dus wel zeer goed werkt als anticonceptie. Vandaag heb ik hem eruit laten halen want de nadelen waren mij toch echt teveel ! Er zijn behoorlijk wat vrouwen met bijwerkingen alleen omdat we vrouwen zijn schrijven we die vaak toe aan algemene dingen zoals, drukte op het werk of met de kinderen terwijl ze toch echt van het spiraal afkomstig zijn.

24-01-2014
Vrouw (42) - Plaatsen spiraal

Tevredenheid over:
Recentelijk werd mij door de huisarts het Mirena spiraal voorgeschreven omwille van chronisch ijzertekort dat niet te corrigeren is door medicatie omdat ik teveel bloed verlies bij mijn regels. Ik ben het Mirena spiraal af gaan halen bij de apotheek en heb een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt voor de plaatsing. In afwachting van mijn afspraak heb ik het internet geconsu[lees meer...]lteerd naar info betreffende plaatsing....De verhalen die ik daar las, hebben er bijna toe bijgedragen dat ik mijn afspraak annuleerde.... Gelukkig deed ik dat niet... De plaatsing van het spiraal ging gepaard met een onaangenaam gevoel en kan vergeleken worden met de allereerste wee die je voelt als je moet gaan bevallen. Dus helemaal niet zoals ik in de verhalen heb gelezen. Na de plaatsing ben ik gewoon het consultatiebureau uitgewandeld en heb verder niet meer geweten dat er een spiraal geplaatst werd. Dus voor al wie dit leest, het plaatsen is gelukkig niet altijd een negatieve ervaring!

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum