Ervaringen met Lonnoten

minoxidil

Hoge bloeddruk (0 meningen)

15-08-2012 | Vrouw | 20
minoxidil
Ik ben een vrouw van 20 en heb minoxidil vd dermatoloog gekregen toen de pil niet meer zo goed hielp tegen mijn extreme haaruitval. Ik ben met minoxidil begonnen en kreeg na 3 maanden zomaar een allergische reactie op de gezicht. Dikke oren. Rode, ruwe en dikke wangen. En veel jeuk. De dokter stuurde me de 1e afspraak gwn naar huis omdat hij dacht dat het door de pollen et[lees meer...]c. in de lucht kwam. Toen begon een week later mijn wangen nog erger op te zwellen en zo ook mijn rechteroog. Dus naar de spoed geweest en tavgyl gekregen. Het ging even beter en weer niet ( ondertussen gebruikte ik nog gwn minoxidil ). Ik had ook veel jeuk op mijn hoofdhuid. Ik moest een allergietest laten doen dus moest ik stoppen met tavegyl omdat deze de test uitslag kunnen beinvloeden. Dus niet 100% verklaren. Nou, omdat ik er niet zonder mee kon moest ik weer naar de spoed en kreeg ik hydrocortison creme voor mijn zwellingen. Dus smeerde ik dit op mijn wangen, rondom mijn ogen en oren. Wanneer ik in de ochtenden echt veel last had nam ik eerst 2 paracetamol in en deed vervolgens de creme op. Na de allergietest bleek het niets te zijn. Thuis ging ik minoxidil een paar keer op mijn arm testen maar er gebeurde niets. Toen eind juli had ik het weer getest en kreeg ik in de avond zomaar ernstige steken op de borst en had veel pijn rondom borst wanneer ik slikte. Even later begon dit keer mijn andere oog erg dik te worden. Erger dan de 1e keer. Zo heb ik zonder slaap de nacht doorgebracht en vervolgens had ik super dikke lippen. Nou, in de ochtend gebeld naar de huisarts. Kon  pas 3 uur later komen. Eenmaal bij de afspraak moest ik direct naar de spoed en kreeg ik daar prednisolon en weer tavegyl ( een zeer zwaar mediciijn ). Volgende dag nog erger dus weer naar de spoed en moest ik ipv tavegyl een ander medicijn gebruiken. Weet de naam niet meer. Dus deze medicijn 2 x p dag en prednisolon samen met een maagtablet 1 x p dag. Ik heb toen ook een spuit in mijn onderrug gekregen met een hoge dosis van die medicijn die ik dus nieuw kreeg. Uiteindelijk kreeg ik de dagen erna vlekken overal op mijn lichaam en kon niet meer lopen omdat het leek te scheuren op mijn benen. Ook was mijn tong en keel helemaal opgezwollen en kon ik niks eten. Ook mijn handen en voeten waren opgezwollen. Dus had veel moeite met lopen en iets vastpakken. Enkele dagen later ging het al wat beter. Maar de medicijnen hielpen niet direct en heeft de dokter mij uiteindelijk laten stoppen toen hij zag dat het beter ging. Hij schrok er zelf ook van! En op internet kloppen alle bijwerkingen en er staat zelfs dat je er meer haaruitval kan krijgen. En geloof het of niet, maar het is veel erger geworden. Dit had ik in het begin al in de gaten maar dacht juist dat ik het moest gebruiken en het anders nog erger zal worden.

11-03-2011 | Man | 62
Hoge bloeddruk
veel haargroei m.n. armen, borst, rug en tussen de vingers