ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
06-02-2019

Amlodipine (amlodipine)

Werkt goed en verlaagde mijn bloeddruk maar kreeg veel hoofdpijn de 1e week. Na 2 weken jeukend en rood gezicht. Lippen en tong gingen branden en blaarvorming op verhemelte. Naar een half tablet gegaan maar klachten gingen niet over dus gestopt na 4 weken gebruikt te hebben. Nu naar internist omdat ik slecht tegen medicijnen kan.
30-01-2019

Amlodipine (amlodipine)

Ik kreeg deze medicatie wegens hoge bloeddruk. Maar wat bleek, mijn migraine aanvallen (2 per week gemiddeld )bestreden met sumatriptan, bleven weg. Nu anderhalve maand. Migraine sinds de puberteit (ben nu 65 jaar) en vrijwel elk medicijn of behandeling gevolgd. Nu blij verrast met deze "bijwerking" De bloeddruk is ook wat gedaald tot acceptabele waarden
19-01-2019

Amlodipine (amlodipine)

Ik heb al 22 jaar een hoge bloeddruk zelfs 10 jaar geleden een herseninfarct gehad .In mei 2018 had een exstreem hoge bloeddruk 216-160 in het ziekenhuis bij de eerste hulp kreeg ik dubbele dose van dit medicijn ik weet niet precies hoe hoog ,maar mijn bloeddruk daalde vrijwel meteen ! Ik kreeg dit de andere dag gelijk voorgeschreven door de Internist 5 mg ,bij mijn ande[lees meer...]re bloeddruk verlagers .Ik ben zeer tevreden mijn bloeddruk nu jan 2019 is 130-80 gaat heel goed nog niet te hoog geweest geen last van bijwerkingen .
09-01-2019

Amlodipine (amlodipine)

Medicijn helpt prima, heb al vanaf mijn jeugd wisselende bloeddruk. Door overgewicht is dit niet verbeterd. Sinds 2 jaar Amlodipine. Bloeddruk is gedaald van zo'n 170/90 naar 130/74
31-12-2018

Amlodipine (amlodipine)

Ik ben er niet blij. Het werkt wel maar verschrikkelijke spierpijnen en dove / slapende vingers. Ook moe en lusteloos.
30-12-2018

Amlodipine (amlodipine)

Heb veel jeukaanvallen en veel spierpijn vooral onder in mijn rug en in mijn kuiten.
28-12-2018

Amlodipine (amlodipine)

Voorschrift van de cardioloog i.p.v. Metoprolol wegens snel problemen met dooie vingers bij kou. Erg pijnlijk. Hielp inderdaad direct, maar de bijwerkingen ook. Overal jeuk, tintelingen en algeheel niet lekker voelen. Snel gestopt en weer overgegaan op Metoprolol. Ga binnenkort verder in overleg met de cardioloog.
17-12-2018

Hypertensie

Dit middel leek goed te werken, mijn bloeddruk kwam prachtig naar beneden. Helaas na enkele weken kreeg ik heel veel last van ernstige verheviging van al bestaande tinnitus. Het duurde een week of vier voordat ik besloot naar de huisarts te gaan, ik had al van alles bedacht en geprobeerd, toen bleek dat tinnitus een van de bekende bijwerkingen is van dit middel. Twee weken[lees meer...] gestopt en, hoewel lang niet terug naar het - al vervelende - niveau van ervoor, de tinnitus werd weer draaglijk. Nu ben ik op weer een ander middel overgestapt. Tzt daar ook over rapportage!
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!