adalimumab

Bij  ReumaX

Ziekte van Crohn (72 meningen)
Artritis psoriatica (38 meningen)
Ziekte van Bechterew (27 meningen)
Psoriasis (19 meningen)
Colitis ulcerosa (9 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Artrose (0 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Entocort (68 meningen)
Pentasa (59 meningen)
Salofalk (54 meningen)
Sulfasalazine (54 meningen)
Mesalazine (39 meningen)

12-06-2021 | Man | 57
Reuma
Na MTX met vervelende bijwerkingen en weinig effect mocht ik overgaan op Humira. Vanaf week 1 als minder gewrichtspijnen en daarna geen pijn meer gehad. Ook niet bij retorische handelingen. Mijn dosering is 40 mg per 2 weken.

22-04-2021 | Vrouw | 32
adalimumab (40ml)
Reuma
Zeer tevreden. Heb die ziekte van bechterew. Na jaren lang pijn en flinke oogontstekingen uveitis na aanleiding van de bechterew, toch maar humira gaan injecteren. Vond het nogal spannend als je de gehele bijsluiter leest. Maar nu zo blij kan alles weer zonder pijn en de oogontstekingen blijven ook uit. Naar jaren hoge ontstekingswaarde zijn ze nu ook prima.

19-06-2019 | Vrouw | 28

12-12-2018 | Vrouw | 48
Reuma
Sinds 30 jaar RA, bij opsommingen heftige ontstekingen waardoor ik echt niets meer kon, zat in een rolstoel met heel veel pijn. Het duurde even voordat het aansloeg maar het helpt perfect. Ik kan weer redelijk lopen, heb pijn waar mee te leven valt en nauwelijks last van bijwerkingen. het injecteren is heel makkelijk, na 1 lesje van de reumaverpleegkundige doe ik het gewoo[lees meer...]n zelf. Je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen om ervoor in aanmerking te komen, zo moeten er minimaal 3 andere medicatie geprobeerd zijn die niet meer helpen. Gebruik het in combinatie met MTX , prednison en plaquenil maar ben er heel blij mee.

15-12-2017 | Vrouw | 72
Reuma
vrouw 72 jaar reumatoide artritis. gebruik humira (adalimumab) sinds nov. 2009. diverse gangbare medicatie gebruikt, maar kreeg teveel bijwerkingen. nu 1x per 4 weken een injectie. dat was jaren 1x per 2 weken. in samenspraak met arts overgegaan naar 3 weken. nog wat later 1x per 4 weken. dat gaat al enkele maanden goed. ik ben er heel blij mee.

30-08-2017 | Vrouw | 52
Reuma
Heb van af mijn 18 jaar al reuma, altijd diclofenac gehad, wat wel hielp maar niet veel, in de ochtend altijd anderhalf uur stijf, maar sinds ik Humira gebruik gaat het veel beterder en ben nog maar kwartiertje stijf in de ochtend, heb ook minder ontstekingen. Ben er erg tevreden over.

25-01-2017 | Vrouw | 46
adalimumab (40mg/ml)
Reuma
Sinds aug 2016 nieuwe samenstelling. Spoot eerst 1x per 3 weken. Nu terug naar 1x per 2 weken, wat eigenlijk ook te lang is. Krijg weer veel meer/ eerder last van reuma.

28-12-2016 | Man | 49
adalimumab (40)
Reuma
Sings enige tijd de vernieuwde spuiten gebruikt maar helpen Niet Meer. Na jaren weer erge last van mijn reuma. Hopelijk komen de oude spuiten weer terug.

06-09-2016 | Man | 42
Reuma
Humira werkt zeer doeltreffend bij mij. Alle reuma symptomen (ziekte van Bechterew) zijn onderdrukt en ik kan normaal functioneren en sporten. Ik ben vrij van klachten. Ik combineer deze behandeling met 1 bezoek per week bij de kinesist. Ik ben een man van 42 en neem het medicijn reeds 6 jaar lang. Alle vorige behandelingen zijn mislukt. Enkel Humira werkte bij mij. Heb oo[lees meer...]k totaal geen last van geen enkele bijwerkingen. Een aanrader.

20-07-2016 | Man | 50
adalimumab (40mg/ml)
Reuma
Meld uw reumatoloog als er 'iets' met uw hart gebeurd. De mijne was niet op de hoogte waardoor ik van 2007 tot 2011 ernstig hartfalen heb ontwikkeld en ICD is geimplanteerd.

11-07-2016 | Vrouw | 36

10-02-2016 | Man | 57
Reuma
Ik heb RA vanaf 1994 en ben rond 2000 gestart met Humira. Dit middel werkte binnen een paar weken en terwijl ik eerst veel last had, werd ik daarna vrijwel klachtenvrij. Het betrof een proef, het middel was toen nog niet op de markt. Jarenlang iedere twee weken spuiten. Vanaf ongeveer 2012 gebruik ik duidelijk minder en ik krijg niet veel meer last van mijn Reuma. Wel heb [lees meer...]ik veel last van oorsuizen dat de laatste 5 jaar is op komen zetten. Als bijwerking van Humira kan dit voorkomen, echter ik ben nog niemand tegengekomen die dat ook heeft en Humira gebruikt. Ik weet dus niet of dit oorsuizen door gebruik van Humira gekomen is, wel heb ik de indruk dat het ongeveer een week na spuiten tijdelijk erger is. Is er soms iemand die hier ervaring mee heeft?

20-11-2015 | Man | 68
Reuma
Sinds het gebruik ervan is mijn leven 180 graden gedraaid naar een leven zonder pijn en allen maar lachen, dankzij Humira met een hoofdletter.

20-09-2015 | Vrouw | 56
Reuma
Binnen een week had ik al minder gezwollen vingers en voeten. Wel een toename van lichte hoofdpijn, en gevoelige tong.

06-09-2015 | Vrouw | 68
Reuma
Na ruim 12 jaar MTX gebruik, wegens verergeren bijwerkingen overgestapt op Humira. In begin zeer ernstige spuitplekken tot wel grootte van voetbal! Ook snel blauwe plekken. Middel werkte uitstekend heb tot bijna 65 j. gewerkt. Tot vorig jaar borstkanker werd geconstateerd, moest onmiddellijk met Humira stoppen!! Nu weer aan MTX werkte eerst maar matig. Heb nu injecties [lees meer...]1 x per week 20mg. Gaat weer beter. Dus... is borstkanker toch een bijwerking van Humira?

22-09-2014 | Man | 34
adalimumab
Reuma
Sinds 1,5 jaar gebruik ik nu Humira. Na een aantal jaar klachten die steeds erger werden kreeg ik de diagnose reuma. In die tijd veel te veel diclofenac geslikt om enigszins op de been te blijven. MTX hielp niet waardoor ik me echt invalide voelde, kon amper lopen omdat oa mijn voeten helemaal vol ontstekingen zaten. En toen mocht ik Humira gaan gebruiken. Werkte al erg sn[lees meer...]el en nu nog steeds erg tevreden. Uiteraard zou ik liever geen medicatie gebruiken, maar ik kan er als vader van 2 jonge kinderen erg emotioneel van worden als ik me bedenkt hoe het met me zou gaan zonder Humira. Afgelopen jaar niet ziek geweest of last van mijn (verminderde) weerstand gehad.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum