Ervaringen met Volcolon

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

07-04-2021 | Vrouw | 65
plantago ovata (980mg)
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al lange tijd last van mijn darmen. Tijdens vakanties of na een ziekenhuis opname duurt het zo maar twee weken voordat ik ontlasting krijg. Van alles geprobeerd maar werkelijk niets werkte naar tevredenheid. Zakjes Macrogol werkte een beetje maar de ontlasting kwam te pas en te onpas. Ik durfde niet meer gaan wandelen bv met een vriendin of op bezoek te gaan. Het [lees meer...]kon zo maar gebeuren dat ik aandrang kreeg en de wc niet haalde. Na een darmonderzoek kreeg ik Volcolon voorgeschreven en ik ben een ander mens geworden. In de ochtend roer ik het zakje door de yoghurt en 's avonds in een glas water of sap. Iedere ochtend ga ik durf weer op pad te gaan.

11-09-2013 | Man | 65
Darmproblemen - verstopping
Volcolon is toppie...gebruik dit 2x per dag 2 zakjes nu al vele vele jaren en het werkt klasse al vanaf dag 1, gewoon met water innemen en heb dan iedere ochtend een normale ontlasting, vergeet ik het in te nemen omdat ik het vergeten ben mee te nemen als ik weg ga dan heb ik een gigantisch probleem, dan kan het zomaar gebeuren dat ik 4-5 dagen geen ontlasting heb. Zodra [lees meer...]ik dan thuis kom gebruik ik het en ben dan de ochtend erop zo'n 3-4 kilo kwijt, gemeten voor en na ontlasting........nogmaals een top middel voor mijn onwillige darmen

23-12-2012 | Vrouw | 49
Darmproblemen - verstopping
Ik heb nu een hele maand volcolon gebruikt en de bijwerking is enorm!! Ik had erg veel last van obstipatie en de hele maand is er nog maar 3 maal ontlasting geweest!!. Dit bij de huisarts gemeld en kreeg er laxeerzetpillen bij. Nou.........dat is echt geen goede combinatie. Het eten wil niet meer zakken en staat mij vreselijk tegen en dat met de feestdagen over 2 dagen. [lees meer...]Ik drink 4 liter of meer per dag, ik sport 2 uur per dag naast mijn werk als sport docente en ik ben vegetarisch/macrobiotisch. Toch maar een kijkje in de darmen laten nemen denk ik, wie weet is er meer aan de hand

16-09-2021 | Vrouw | 38
plantago ovata (3,96g)
Obstipatie
Ik had geen problematische ontlastingsproblemen want ga elke dag zeker 2x naar het toilet (naast het plassen dan), maar wel veel last van winderigheid en vaak dunnere ontlasting en eens om de 1 à 2 maanden flinke buikkramp. Huisarts constateerde een opstopping dus op haar advies van de huisarts volcolon gekregen, 2x per dag voor een maand. Eerst met vla ingenomen maar dat [lees meer...]vind ik geen aanrader. Dan lijkt het op Brinta (niet mijn favoriet). Ik neem het in met appelmoes, dat is wat grover van structuur en zo proef/voel ik de vezeltjes niet. De eerste paar dagen wat meer buikkrampen, diarree. Maar daarna werkt het als een tierelier! Er komt veel meer uit dan ik gewend was, dus blijkbaar bleef er voorheen toch wat achter in mijn darmen. Groot nadeel bij mij is dat zodra ik nu stop met elke dag 1 zakje, het lijkt alsof mijn darmen lui zijn geworden. Dan ga ik moeilijker naar het toilet dan voorheen.