Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

10-04-2016

Reuma

Heb het nu 1,5 jaar gebruikt. Begonnen met 25 mg. Na 5 maanden afgebouwd naar 10 mg en nu vorige week zelf gestopt op advies van mijn psychiater. Slik het namelijk tegen de pijn en altijd goed doorgeslapen alleen de afgelopen 2 maanden last van hallucinaties. Keuze was of stoppen of een kleine hoeveelheid anti psychotica erbij slikken. Dus gestopt. Nachten zijn nog ste[lees meer...]eds niet fijn maar nu door pijn en slapeloosheid. Maar wat wel heel fijn is dat de hallucinaties en de angst erbij weg is. Ook fijn is dat ik weer meer energie heb en eetlust is redelijk normaal. Tijdens het gebruik kon ik niet stoppen met eten dus ook veel aangekomen.
26-06-2013

Reuma

gebruik bijna 10 jaar 100 mg. net verhoogt naar 125 mg. Veel pijn en s'nachts niet kunnen slapen. Na de verhoging slaap ik teminste weer. Een uitkomst. heb al sinds 1984 Fibromylagie. Toen was het nog niet erkend. 10 jaar geleden kreeg ik gelukkig amitriptyline voor geschreven van mijn huisarts. op gebouwd van 10 mg naar 125 mg. En dan nog niet van de pijn af. [lees meer...] Er komt steeds meer bij, waar je last van krijgt. Een nadeel,die vervelende kilo's willen er niet af. want groeien doe je zeker. Wie heeft daar een oplossing voor???
17-06-2013

Reuma

Ik heb tijdens het gebruik van amitryptiline als bijwerking gehad dat ik een heel moeilijk orgasme kan krijgen en kilo's ben aangekomen. Een vreselijke hoofdpijn tijdens orgasme tot gevolg. Echt verschrikkelijk. Ik ben bekend met migraine maar dit was nog veel erger. Ik Slikte Het Tegen Fibromyalgie Pijnen. Dat Hielp.Nu Heeft Mijn Huisarts Het Weer Over Dit Middel Omdat Ik[lees meer...] Aangezichtspijn Heb. Maar Dan Weet Ik Nu Al Dat De Sex Voor Mij Op Heel Laag Pitje Komt Te Staan. Het Is Dus Pijn Of Geen Sex. Ik Lees Hier Niets Over Bij Niemand Die Dit Middel Slikt.?????
22-12-2012

Reuma

Ik gebruik dit nu 2 maanden voor mijn gewrichtspijn hypermobiliteit/fybromyalgie en het helpt redelijk. Het duurt wel 2 weken voordat het gaat werken. In het begin wel een hele droge mond en zuur wat steeds omhoog komt maar dat verdwijnd na 2 weken. Je valt er wel als een blok van in slaap en dat is wel lekker. De pijn wordt overdag ook wel minder maar het is niet echt een[lees meer...] groot verschil met als ik per dag 4 paracetamol zou nemen. Dit medicijn vind ik niet tegen stemmingswisselingen werken want die heb k nog steeds. Ik vind het meer een pijnstiller/slaappil.
13-09-2012

Reuma

nu 3 jaar bekend met fybromyalgie, daarbij erg veel spanningshoofdpijn, en enorme moeheid, uitmondend in depressieve klachten. slik nu 2 maand amytriplyline, begonnen met 10, naar 25 en nu op 50. ik ben er erg blij mee. voor het eerst in jaren geen voortdurende pijn!!! en de hoofdpijn in zo goed als weg. ik slaap beter en heb meer rust in mn lijf en hoofd. hierdoor kan ik[lees meer...] weer leven ipv overleven. kan weer plannen maken, dingen aanpakken ipv alleen het hoognodige. en als ik iets extra's deed, kreeg ik de volgende dag de rekening. ik ben er zo blij mee!!!
12-09-2012

redelijk goed
17-02-2012

Reuma

Hallo, Ik heb dit medicijn 12 jaar geslikt vanwege pijnklachten bij fibromyalgie. Het hielp perfect,ik sliep goed.Misschien iets te vast en de pijnklachten werden beduidend minder. Maar bleef er toch vaak suf van en toen moest ik,na jaren gaan verhogen omdat ik er geen baad meer bij had mbt pijnklachten.Toen kreeg ik heel veel huidklachten,bij verschillende artsen gewe[lees meer...]est ,zelfs kuren prednison...zat helemaal onder, met ontzettend veel jeuk.Tot dat de allergoloog er achter kwam dat ik medicijn vergiftiging had van amytriptiline,,,Acuut mee stoppen..nou dat is niet fijn.Hoofdpijn,misselijk,duizelig,down,niet in kunnen slapen,niet door slapen,zenuwtrek aan ogen...nu word het allemaal iets minder,voel me nu beter...nu kijken of ik het zonder red...want voel me wel anders ....12 jaar is ook best lang om afhankelijk te zijn van een medicijn,vind ik nu
17-02-2012

29-12-2011

Reuma

met het stoppen van het middel:zware uitdrogings verschijnselen.doodsangst,draaien met oorecho oorsuizingen,hol geluid,badtrip effect,lsd achtig.trillen,gevoel van net geen epeleptische aanval krijgen,hartrytme stoornissen, verwart,trillende stem slecht kunnen foccuse ,niet uit je woorden komen;maar als je er weer eentje neemt gaat het 10uurtjes weg.kortom heavyshit,zwaar [lees meer...]verslavend.veel water drinken en een arts erbij halen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum