Ervaringen met Depakine

valproinezuur

Bij  EpilepsieX

gewichtstoename handen trillen of trillen tijdens het rusten vermoeidheid

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

08-10-2023 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben op m’n 9e begonnen met Depakine toen ik m’n eerste epileptische aanval kreeg. Ik ben nooit veranderd van medicijn en zit er 21 jaar later nog steeds aan. Het werkt goed want ik heb nooit last van m’n epilepsie, maar de bijwerkingen zijn niet misselijk: Sufheid, vermoeidheid, gewichtstoename (ruim 20kg overgewicht terwijl ik 5x per week sport en heel erg op m’n eten [lees meer...]let), trillende handen, geheugenverlies, emotioneel onstabiel. Ik wou dat ik kon stoppen met dit medicijn, maar dat is helaas geen optie voor mij…

18-03-2023 | Vrouw | 68
Epilepsie
Naast Depakine Chrono ook 2x daags 500 mg Levetiracetam. Vermoeidheid bijwerking Depakine Chrono, laatste verlenging Depakine Chrono in orginele verpakking met Depakine Chrono Retard in verpakking meegekregen van apotheek. Heb hier meer in rust spasmes heb gevoel dat ik hierop niet lekker in mijn vel zit, ook rode uitslag in gezicht. Misschien toeval?, maar mag apotheek di[lees meer...]t op deze manier aanpassen n.l. orginele verpakking en Depakine Retard erin? Heeft iemandf ook deze ervaring?

12-11-2022 | Vrouw | 84
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
ziekenhuis opname na geheugen verlies, 3 zware hersenonderzoeker achter elkaar, kwam niets uit. Kreeg toen een epileptische aanval. Na gebruik keppra en vervolgens depakine gedurende 2 jaar bleek het PNEA te zijn. Wel korte termijn geheugen weg,vermoeid en vele andere bijwerkingen. Neuroloog kon niets meer doen dus zie het zelf maar te redden! Uitspconclusie neuroloog "bij[lees meer...] mij hoef nooit weer terug te komen" Zijn nu 5 jaar verder met veel lichamelijke en hersen problemen

16-08-2022 | Vrouw | 45
18 kilo aangekomen Haar uitval Zweverig gevoel

05-11-2021 | Vrouw | 49

11-02-2021 | Vrouw | 51
valproinezuur (300mg)
Bij hogere dosering 1450 mgr per dag kwam ik in 10 jr 20 kilo aan

01-10-2020 | Vrouw | 39
Epilepsie
Op mijn 24e uit het niets in een week tijd 3 tonisch clonische aanvallen in mijn slaap, waarna ik ben gestart met 300mg Depakine. Dit is in de loop van de jaren opgehoogd naar 2x 500mg. Waar mijn bijwerkingen in het begin nog onschuldig waren (trillende handen, een klein beetje vermoeidheid) werd het al snel duidelijk dat mijn haaruitval door de Depakine kwam. Ik vond het [lees meer...]belangrijker dat ik aanvalsvrij was, dus ben doorgegaan. Inmiddels ben ik twee (zware) depressies verder en is mijn haar dusdanig uitgevallen dat ik kale plekken over mijn hele hoofd heb. Daarnaast ben ik niet vooruit te branden van vermoeidheid en heb ik regelmatig hoofdpijn. Ik heb dan ook besloten mijn neuroloog te vragen om een ander medicijn. Ik vind het wel erg spannend, ik slaap alleen en mijn aanvallen komen nooit overdag, altijd in mijn slaap. Maar ik krijg spontaan een derde depressie van de hoeveelheid bijwerkingen inmiddels...

07-09-2020 | Vrouw | 38
Epilepsie
Ik gebruik ruim 10 jaar Depakine, maar ik begin nu al een aantal jaar hinder er van te krijgen... door de gewrichtspijn in mijn knieën. En de gewichts toename. En om de drie vier maanden nog steeds een zware epileptische aanval te krijgen. Waardoor ik de keuze heb gemaakt om te stoppen met dit medicijn en begonnen met een nieuw medicijn (brivicat). Wat hopelijk op langer t[lees meer...]ermijn zal gaan helpen. Elke dag pijn is ook geen pretje... kwaliteit van leven is ook belangrijk om je fitter te voelen en als je moeite moet doen om uit bed te komen.. dan moet je zelf de vraag stellen is Depakine het dan waard. Voor mij niet.