Ervaringen met Lamictal

lamotrigine

Bij  EpilepsieX

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Migraine (1 mening)

13-11-2022 | Man | 56
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Als je bij lage dosering al kortademigheid en hartkloppingen voelt, stop er dan onmiddellijk mee!! Bij mij zijn de bijwerkingen permanent gebleven NA het stoppen met dit vergif en mijn levenskwaliteit is echt slecht geworden! Ik kan geen trap meer op zonder zware ademhalingsproblemen en ernstige palpitaties! U bent gewaarschuwd!!

18-08-2022 | Man | 33
lamotrigine (50mg)
Epilepsie
Door deze 2 medicatie krijg je haaruitval en een man kan vrouwelijke b0rsten krijgen 😁 ik heb het helaas wel gekregen en gewichtstoename, ik weet niet of je door lamictal of depakine snelle hartkloppingen kan krijgen ik heb hier wel last van krijg die wel. Trillende handen krijg je ook vaak.

27-08-2019 | Man | 70
Epilepsie
na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG

08-10-2017 | Man | 56
Epilepsie
Ik heb epilepsie vanaf mijn 11e, en heb een hele reeks medicijnen gebruikt (het leven verandert in 45 jaar). Ik functioneer gewoon in het sociale leven, baan etc. Ik gebruik nu 3x100mg Lamictal met 3xDeprakine 500mg, en dat werkt prima. De bijwerkingen zijn minimaal, behalve bij een "overdose" (medicijnen te kort op elkaar innemen). Ik heb het schema aangepast (2e lamictal[lees meer...] in de ochtend naar 's avonds 10 uur geschoven) en de bijwerkingen zijn nu over. Andere medicijnen die ik heb gebruikt: phenobarbital, tegretol (en misschien nog een paar die ik me niet herinner, te lang geleden)

21-02-2017 | Man | 24
lamotrigine (200mg)
Epilepsie
Rond mijn 11e werd er vastgesteld dat ik petit mal had (Absence epilepsie). Dit is eigenlijk een tiental seconden het bewustzijn verliezen. Het is meestal gewoon staren, maar kan ook meer zijn. Wat al voor gênante situaties heeft gezorgd in mijn leven. Zoals bv: Toen ik aan bal was bij mijn voetbalclub een aanval kreeg, toen ik bij de scouts een aanval kreeg voor zo'n 200 [lees meer...]man, toen ik in het zwembad met het school een aanval kreeg, toen ik vlak voor mijn ouders een drukke steenweg opliep enzovoort. Ik ben toen moeten stoppen met voetbal, scouts en zwemmen. Ik heb voor Lamictal andere medicijnen gekregen, maar die hielpen niet of de bijwerkingen waren te erg. Er werd me dan Lamictal voorgeschreven. De aanvallen stopten toen mijn hoeveelheid werd opgedreven naar 2x 200mg per dag. Ik ben blij dat de aanvallen toen zijn gestopt. De grootste bijwerkingen voor mij zijn de mentale. Ik ben zéér introvert geworden, (vast) slapen lukt moeilijk, heel de dag suf en levensmoe (niet suicidaal). Ik mag geen alcohol drinken of slaap laten want dit lokt een aanval uit. Dus na een zaterdagavond heb ik soms wel eens een kans op een aanval. Natuurlijk wens ik niemand epilepsie toe, want de ervaringen en bijwerkingen zal men voor het leven moeten dragen.

20-11-2015 | Man | 56
Epilepsie
Eerst depakine van 4 x 500 mg naar 1 x150 mg en 1 x 300 mg, nu in combinatie met lamictal 1 x 100 mg en 1 x 200 mg. Het overstappen was zwaar na 35 jaar depakine en nu in combinate met lamictal een hele beproeving. Ik ervaar dit als positief, ik ben na vele tientallen jaren weer helder in het hoofd. Depakine heeft het leven een goede kans gegeven, maar soms houdt het op. [lees meer...]De lamictal ervaar ik als zeer positief, maar de depakine erbij houdt me stabiel. Dit ivm suicidaal gedrag. Het gedrag dient aangepast te worden en ook andere onderzoek komt te pas. Toch een goede ervaring.

18-04-2015 | Man | 46
Epilepsie
Ik heb een aantal jaren roofbouw gepleegd op mijn lichaam, veel ('s nachts) werken, veel standby diensten, tekort aan slaap niet inhalen. Regematig een stevige borrel drinken. Ik kreeg rare verschijnselen, heel wazig in mijn hoofd, vreemd zien, geluiden/stemmen horen en niet meer kunnen reageren om de omgeving. Ook kreeg Hyper ventilatie. Natuurlijk had ik geen idee w[lees meer...]aaraan dat lag. Mijn licham heeft gewoon STOP (09-2012) gezegd door een grote epilepsie aanval. Sindsdien epilepsie patient! Aan de Lamotirgine, 3x100mg per dag, ik vind het een heftig medicijn, bij een vergeten dosering merk ik dat direct. draaierig en afwezig! Ik ben van mening dat de aanval komt door de roofbouw en dat deze eenmalig is geweest. De neuroloog wil daar niet aan! Ik wil graag verminderen/afbouwen. daarom ga ik een second opinion aanvragen. Hebben ervaring met verminderen/afbouw.

16-09-2014 | Man | 54
lamotrigine
Epilepsie
Ben nog te kort mee bezig om te kunnen vertellen hoe het is. Maar deze website verplicht me om antwoorden te geven waar ik geen antwoorden op kan geven. Vraagteken