Ervaringen met Levetiracetam

levetiracetam

Bij  EpilepsieX

moe wakker worden snel geïrriteerd

22-04-2022 | Man | 20
Epilepsie
Ik had een hersentumor geopereerd toen ik 14 was en ben ik met deze tabletten begonnen. Ik de eerste halfjaar van gebruik van deze tabletten veel vermoeidheid, misselijk, zwakke spieren. Voor ongeveer 4 jaar werkte te medicatie wel goed maar na 4 jaar weer heftige aanval gehad. Na de aanval weer last gekregen van epilepsie symptomen en medicatie bleek nauwelijks meer te [lees meer...]helpen. Ben overgestapt na 1 maand geleden en voel me al een heel stuk beter + ik had last van kleine aanvallen bij mijn linker wang/kaak spieren en dat blijkt met de nieuwe medicatie veel beter te zijn. Ik zal volledig aanraden om over te schakelen naar een ander medicijn dat beter is dan levetiracetam. Ik merkte zelf niet meer hoe het voelde om niet moe te zijn en ik heb ook depressief en zelfmoord gedachten gekregen terwijl ik blij ben hoe mij leven er nu uitziet. Ik voel me veel minder moe, beter in mijn vel en de angst voor grote aanvallen is een stuk minder geworden. Ook ben ik 15/20 kilo aangekomen in 4 maanden tijd hoogstwaarschijnlijk door de depressie klachten en andere side effects van deze medicatie terwijl ik een gewoon goede levensstijl bijhoud. Als ik eerder van medicatie was verwisseld was ik waarschijnlijk beter van pas maar deze medicatie wordt zeer waarschijnlijk als eerst je aangeraden omdat dit verzekerd is.

23-03-2022 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik slik de levetiracetam nu vijf jaar, en heb in die vijf jaar verschillende hoeveelheden geprobeerd. Mijn TC's stopten meteen, maar kleinere aanvallen bleven. We hebben een grotere dosis geprobeerd, maar mijn lijf is erg gevoelig voor de bijwerkingen. Daarom slik ik nu 1000mg en probeer ik er wat van te maken met de overige aanvallen, want het is óf dat, óf veel depress[lees meer...]ieve gedachten, angstgevoelens, extreme vermoeidheid en wazig denken. Ik ervaar het korte lontje nog dat vaak genoemd word, en kan ik héél kort boos worden of boze gedachten ervaren. De rest van de bijwerkingen zijn nog steeds aanwezig. Ik ben vaak moe. Soms angstig. Mentaal ben ik niet altijd 100%. Toen ik drie jaar geleden lamotrigine ging slikken leek mijn stemming meer in balans en kon ik weer helder nadenken (levetiracetam ging van 1500mg naar 1000mg) Maar, mentale dipjes horen ook bij epilepsie, het is niet altijd feest. Succes allemaal, met jullie brein. Hopelijk kan de Levetiracetam wat voor jullie doen.

21-10-2019 | Vrouw | 22
Epilepsie
In 2017 begonnen met levetiracetam doordat ik meerdere epileptische aanvallen kreeg. 6 weken lang moeten leven met verschrikkelijke bijwerkingen die vooral mentaal speelden. Ik voelde me depressief, vergat dingen en had nare gedachtes die voor m'n aanvallen nooit aanwezig waren. De neuroloog vertelde dat ik in ieder geval de 6 weken moest wachten. Na 6 weken werden de geda[lees meer...]chtes inderdaad minder. Maar de aanvallen bleven eens in de zo veel tijd terug komen. 1 jaar aanvalsvrij geweest maar dit jaar kwam het weer terug. Nadat de neuroloog de medicijnen maximaal verhoogd had (2500 mg op 55 kilo, maximaal was 3000 op iemand van 70kl), besloten naar SEIN te gaan. Nu slik ik ook lamotrigrine in de hoop dat het nu wel werkt en ik geen aanvallen meer krijg. Levetiracetam zou best kunnen werken voor sommigen, maar voor mij wegen eigenlijk de bijwerkingen niet op tegen het kleine beetje effect, alleen soms heb je geen keus.

27-12-2020 | Vrouw | 25
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
Dit middel is een nachtmerrie. Na een status epilepticus heb ik 9 maanden aan dit middel gezeten met doorlopende ernstige ontstekingen over het hele lichaam. Ondertemperatuur, flauwvallen was vaste koek. Als klapper op de vuurpijl kreeg ik last van psychose - achtige klachten waardoor ik begon te vrezen voor mijn leven; de metro nemen lukte al niet meer uit verwardheid en [lees meer...]angst dat ik mezelf iets aan zou doen. Normaal gaat het super goed met mij, functioneer optimaal en ben erg succesvol in mijn werk. Boven alle verwachtingen uit verschrikkelijk!! Begin hier niet aan en vraag voor een alternatief. Lamortrigine werkt prima.

09-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
De eerste paar dagen liep ik rond met een dronkengevoel. Duizelig, hartkloppingen, eczeem, overmatig transpireren, wazig zien, trillende armen. Daarnaast ook heel emotioneel. Soort paniekaanvallen. Snel geirriteerd en een ongelukkig gevoel. Niet meer naar buiten willen, geen bezoek. Zoveel last van bijwerkingen dat ik besloot er mee te stoppen. Ik had nog maar 1 insult mee[lees meer...]gemaakt en wist niet zeker of ik leid aan epilepsie. 3 dagen nadat ik Levetiracetam volledig had afgebouwd, kreeg ik een nieuwe aanval in mijn slaap, tonisch clonisch. 2-3 uren later volgde er nog een aanval. Nu ben ik Lamotrigine aan het opbouwen en dat gaat veel beter.

12-09-2022 | Man | 31
Epilepsie
Na een niet aangeboren hersenletsel een epilepsie aanval gekregen. 2 x per dag 500 mg zonder enige uitleg van de neuroloog aan de deur gezet van het ziekenhuis met een doos keppra 500 mg in de hand. Na een maand in een diepe depressie terecht gekomen. Non stop zelfmoordgedachten Van tevreden van mijn leven naar doodswensen en terug 10 x per dag. Mijn toenmalige vrie[lees meer...]ndin verloren door mijn stemmingswisselingen en non stop depressie. kortom rampzalige ervaring en mag na 4 keer aan de alarmbel te trekken eindelijk beginnen afbouwen. Ik heb diepe momenten gekend in mijn leven. Maar daar was de juiste psychologische begeleiding genoeg voor. Maar als je niet kan verklaren vanwaar bepaalde gevoelens en emoties komen is dit onbegonnen werk. Sommige mensen nemen anti depressiva Voor mij was keppra INSTANT depressiva. Kan nie wachten tot deze horrorshow voorbij is.

29-07-2022 | Man | 34
Epilepsie
Heb Slapeloosheid en boos en verdrietig zonder reden Slik tamezepan maar Heb nu door dat de leverticatam de oor zaak is Heb noreloog op gebeld van het ziekenhuis nu kijken wat ze gaan doen

18-05-2022 | Man | 38
Epilepsie
Na 2 jaar levetiracetam gebruiken kan ik wel iets vertellen over mijn ervaring, en hoe het medicijn me geholpen heeft maar ook veranderd heeft. Ik slik 2 keer per dag 1,5 tablet (500mg). Hierdoor zijn mijn (zware) epileptische aanvallen volledig verdwenen. In deze 2 jaar heb ik nog wel meermaals een slaapverlamming gehad en een paar keer dat ik een epileptische aanval voel[lees meer...]de aankomen die vervolgens niet doorzette. Voorheen waren de aanvallen zeer ernstig bij mij en zorgden ervoor dat ik de rest van de dag niets meer waard was. Levensgevaarlijk ook. Op dit gebied ben ik dus heel blij met het medicijn en zweer ik erbij. Qua karakter ben ik echter behoorlijk veranderd en niet ten positieve. Misschien hangt het deels samen met de tijd waarin we leven (de pandemie), maar: het leven kan me sinds ik deze medicijnen slik niet meer boeien. Ik voel me vaak somber, heb in de afgelopen 2 jaar vaak aan de dood gedacht en gehoopt dan het snel klaar zou zijn (ik heb geen pogingen gedaan, maar ik zou dit wel suïcidale gedachten willen noemen, die ik voorheen nooit had!). Daarentegen ben ik minder boos of agressief, maar ben ik tegelijkertijd wel vijandiger geworden (jegens instanties). Ook heb ik een onverschillige, apathische houding ontwikkeld, terwijl ik juist altijd een betrokken burger was. Van dat laatste is nog maar nauwelijks iets over. Nogmaals, het kan ook te maken hebben met de tijd waarin we leven, maar aangezien ik geen party animal of avonturier ben (of iets in die trant) en het bruisende leven dat we voor de pandemie hadden totaal niet mis, trek ik voor mezelf de conclusie en schrijf ik mijn gedragsverandering toe aan de medicijnen die ik slik.

12-02-2019 | Man | 40
Epilepsie
Na jaren depacine chrono te hebbe gebruikt tegen de epileptie deze geprobeerd. Alleen de overgang, beide medicatie gelijkertijd innemend, periode van ene naar ander ging gepaard met erg suf gedragen. Elke handeling moest ik 3 keer voor mezelf controleren. Dit duurde ongeveer een week, de tijd van afbouwen. Daarna werd mn besluitvaardigheid beter dan daarvoor. Ik ben v[lees meer...]oor.

22-02-2023 | Man | 44
Epilepsie
Sinds 2018 geen enkele toeval meer gehad na overgang van Depakine naar Leveteracitam. Voorheen jarenlang om de paar weken flinke tc's na avm-verwijdering. Nu geen enkel bijwerking en functioneer prima erbij.

03-01-2019 | Man | 44
Epilepsie
na jaren gerookt te hebben was ik overgegaan naar nicorette spray. opeens kreeg ik in de avond een epileptische aanval. na onderzoek in het ziekenhuis,zagen ze op de scan een lichte beschadiging van heel vroeger(waarschijnlijk ooit gevallen) nu hebben ze deze pillen gegeven. ik blijf zelf zeggen dat de nicorette spray hier een oorzaak van is geweest(mischien teveel[lees meer...] gebruikt) dit heb ik gemeld bij mijn specialist.maar die geeft er geen antwoord op. ik zit er aan te denken om zelf af te gaan bouwen met de medicijnen. als beroep ben ik chauffeur.maar dat gaat niet goedkomen zoals ik mij nu nog voel.

13-05-2019 | Vrouw | 47
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
sinds maart 2019 een ernstig insult gehad die lang duurde daarvoor was opname ziekenhuis nodig daar begonnen met keppra bevalt mij goed wel enkele bijwerkingen helaas maar nog geen aanval weer gehad dat vind ik het belangrijkste momenteel

28-09-2019 | Vrouw | 50
Epilepsie
12 jr geleden een beroerte gehad. Half jr daarma epileptische aanvallen gekregen. Eerst een ander middel gehad. Lyrica of zo iets. Ging helemaal niet goed. Lichamelijk verschrikkelijk naar gevoel, trillen beven duizelig. Ik was er nog slechter aan toe dan na de beroerte... Toen kwam Kepra. Ik vind het een heel fijn geneesmiddel. Niks geen bijwerkingen en doet zn werk prima[lees meer...]!

07-05-2023 | Vrouw | 52
Epilepsie
Na een insult 7 jaar geleden zit ik op 1000 mg Levetiracetam per dag, smorgens 2 keer 250 gram en savonds idem Bij het opbouwen naar 1500 begon ik mij zeer ellendig te voelen en onwerkelijk waardoor ik weer terug mocht naar 1000 per dag , maar het afbouwen brengt evengoed dezelfde klachten mee, wie herkend zich hier in , ben in staat om er mee te stoppen met innemen

04-05-2023 | Vrouw | 52
levetiracetam (250mg)

11-05-2021 | Vrouw | 52
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Erge jeuk over mijn hele lichaam en ontzettend moe