Ervaringen met Tegretol

Bij  EpilepsieX

Zenuwpijn (1 mening)

08-08-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik zit nog in opbouwfase. Ben heel slaperig. Ong 1 uur na inname val ik ineens in. Hoop dat dit straks over is.

03-08-2014 | Vrouw | 69
Epilepsie
bij opname in sein wilde men alle medicatie wijzigen wat inste instantie ook is gebeurd tot dat bleek dat ik toch niet zonder de depakine kan,dit kreg ik weer terug en daarna begon het wisselen van medicijnen.voor mij was duidelijk geworden dat ik eigenlijk maar 1 medicijn bij de depakine en tegretol hoefde te hebben,maar in een centrum zoals sein zijn een bepaald soort me[lees meer...]dicijnen snel (verouderd)ik wil geen slecht woord over sein zeggen maar je moet wel zo als overal eerst aan je eigen belang denken

27-02-2014 | Man | 32
carbamazepine (200mg)
Epilepsie
Heb dit medicijn bijna tien jaar gebruikt zonder noemenswaardige problemen, buiten dat de laatste drie jaar mijn gezondheid en fysiek er sterk op achteruitgegaan zijn, met als gevolg tal van ziekenhuisonderzoeken met niets als resultaat. buiten sterk verhoogde lever en gal en nierfunctie plus vermindering witte bloedcellen die in beenmerg worden aangemaakt. Zit nu aan de k[lees meer...]eppra, en voel me al stukken beter, terug eten, niet meer misselijk, minder moe, kan dit echt een gevolg zijn van de carbamazepine op lange termijn? Graag reacties van medelotgenoten. Alvast bedankt, groetjes

23-01-2014 | Vrouw | 43
Epilepsie
Ik heb sinds 1977 epilepsie. Ik slikte voorheen de oude tegretol en nu sinds 2003 de CR versie. Tijdens mijn zwangerschap ben ik gestopt met tegretol en heb aan het eind nog Depakine geslikt tot 5 weken na de bevalling. Dat beviel helemaal niet. Dus snel terug op Tegretol. Ik ben meerdere keren gestopt om te zien of de epilepsie terugkwam. De aanvallen niet, maar met m[lees meer...]edicatie voel ik me prettiger. Niet zo moe en verward. Wat wel opviel met medicatie heb ik blauwe plekken als ik me stoot zonder medicatie heb ik dat niet.

07-01-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik neem al Tegretol van mijn 14j dosis 400mg 2x/d. Later in combinatie met een kleine hoeveelheid Topamax. Dit was heel oké. Ik heb even geprobeerd Topamax alleen te nemen, dit was niet effectief. Daarom neem ik nu opnieuw Tegretol in combinatie met Topamax in een andere dosis. Ik ben nu veel slaperiger, suffer dan vroeger. Ligt dit aan de hoge dosis van Topamax in combi[lees meer...]natie met Tegretol? Voor de epilepsie is het effectief, voor mijn algemeen welzijn helemaal niet. Suf, slaperig, concentratieproblemen, woordvindingsproblemen, geheugenproblemen, geen energie, extreem vermoeid,...

23-01-2013 | Man | 45
Epilepsie
Ik gebruik het middel(tegretol) al sinds 1982 in variërende dosis in combinatie met andere medicijnen tegen epilepsie. Neem tegretol 600-0-0-600 mg en keppra 500-0-0-500 mg per dag. Ik werk onregelmatige tijden en lijdt dus een onregelmatig leven.Door de medicijnen en de combinatie ervan ben ik in staat om een normaal leven te lijden en eigenlijk te doen en laten wat ik wi[lees meer...]l. Ik rij auto en drink af en toe een biertje als ik dat wil, natuurlijk niet gelijktijdig want bij deze medicijnen zijn de effecten van gebruik van alcohol eerder merkbaar. De tegretol en keppra zijn betrouwbare medicijnen zonder al te veel bijwerkingen bij langdurig gebruik.

12-09-2012 | Man | 63
Epilepsie
gewoon goed, andere vormen geven geen bijwerkingen.

18-04-2012 | Vrouw | 51
Epilepsie
Sinds augustus 2010 heb ik mijn epiliepsie weer terug nadat ik 1.5 zonder medicijnen was geweest en 5 jaar zonder noemenswaardige aanvallen. In eerste instantie ben ik op Keppra gezet. Dit gaf geen goede resultaten er moest steeds meer geslikt worden en ik werd erg depressief. Ondanks dat bleef ik aanvallen houden maar ook aanvallen die ik niet herkende vanuit het verleden[lees meer...]. Na door verwijzing naar het Sein bleek dat het toch echt allemaal epileptische aanvallen waren. Op mijn eigen verzoek ben ik teruggegaan naar de tegretol. Inmiddels slik ik meer dan voorheen maar de tonisch clonische aanvallen blijven weg, alleen in de nacht heb ik nog kleine aanvallen. De bijwerkingen bij mij zijn moe en aankomen. En de moeheid kan alles overheersend zijn en dit heeft ook zijn weerslag op het werk en thuissituatie. Door schade en schande wijs geworden weet ik dat een zeer regelmatig leven met op tijd naar bed er voor zorgt dat de moeheid te dragen is. Het toverwoord is leren accepteren dat je lichaam niet meer werkt als voorheen. Dan ervaar je het nog wel maar het beïnvloed je leven minder.