categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

Progynova

09-03-2024 | Vrouw | 35
estradiol oraal

slapeloosheid duizeligheid

Gebruik voor ferteliteits behandeling bij ivf, bijwerkingen bij mij zijn duizeligheid en slaaploosheid.

Oestrogel Pump-Pack

26-02-2024 | Vrouw | 50
estradiol
Menopauze
Door de menopauze veel klachten, vooral depressie, stemmingswisselingen, migraine, urineverlies. Na twee maanden ging dat allemaal al een stuk beter, nu na 4 maanden helemaal. Wel merk ik dat aan het einde van het gebruik van het pompje, er minder uit lijkt te komen. En de klachten weer terug komen (gelukkig wel in mindere mate). Ik ga nu kijken of eerder stoppen met het p[lees meer...]ompje minder tussentijdse klachten oplevert, dus niet de volledige 56 dagen gebruiken.

15-02-2024 | Vrouw | 54
Overgang
Ik functioneer weer. Ik had zo ontzettend veel pijn aan spieren, botten en opvliegers dat ik alleen nog op bed lag buiten werk om. Geen zin meer om dingen te ondernemen ivm pijn en algehele malaise. Na 3 dagen gebruik was ik na jaar tobben weer mijzelf. Met name de rugpijn is gewoon weg en mijn frozen shoulder is ook minder geworden.

Livial

29-01-2024 | Vrouw | 73
tibolon

25-01-2024 | Vrouw | 56
estriol vaginaal
Na 4 weken 3x per week smeren totaal geen effect. Wel lichte hoofdpijn 4 weken en sinds 2 dagen zie ik witte flapjes/vlekjes/stippen en erg veel witte afscheiding. Morgen telefonisch kontakt met gynaecoloog. Ook flinke onderbuikpijn met af en toe steken. Ben er direct mee gestopt. Smeer ook Dermovate ivm LS. En overdag Lanette creme. Ben benieuwd wat de gyno gaat zien.. h[lees meer...]ier schrik ik van

19-01-2024 | Vrouw | 62
Overgang
Op aanraden van mijn arts dit 's avonds gaan gebruiken. Volgende dag werd ik licht duizelig wakker. Toch ' s avonds weer gaan gebruiken.Volgende ochtend werd ik heel lamlendig wakker.Koud ( niet warm te krijgen),darmkrampen, misselijk en algeheel gevoel van onbehagen, lichte hoofdpijn. Voor mij geen Synapause meer.

13-01-2024 | Vrouw | 50
Overgang
Ik heb de vaginaal crème gekregen via de huisarts vanwege klachten bij de overgang. Waar ik al 5 jaar in zit. Het inbrengen gaat heel makkelijk. En de bijwerkingen vallen me dik mee. De eerste dagen wat buikpijn na het inbrengen. Na een week of anderhalf kreeg ik gevoelige tepels, maar als dat alles is doe ik het er voor. Mijn klachten zijn nagenoeg weg.

07-01-2024 | Vrouw | 61
Overgang
Veel bijwerkingen na half dosis. Ik heb het gebruikt ivm vaginale droogheid. Vreselijk ervaring. Na een dag ben ik meteen gestopt. Ik vind het scandalig dat deze crème wordt zo maar geadviseerd.

23-12-2023 | Vrouw | 49
Overgang
Ik had achteraf gezien heel veel klachten, maar pas toen ik afgelopen jaar zo slecht ging slapen, zoveel opvliegers kreeg, en me in het algemeen echt zo belabberd voelde dat ik dacht, zo hoeft het voor mij niet, toen ben ik me hierin gaan verdiepen. En na een weekje pleisters plakken dacht ik... ik ben mezelf weer! Ik was best depressief, had last van brainfog, maagdarmkla[lees meer...]chten, pijnlijke gewrichten, etc. en dat ging vrij snel over toen ik startte met de pleisters en met tabletten duphaston. En ik heb sinds m'n 25e geen orale hormonen genomen omdat ik daar zo heftig op reageer. Maar die pleisters geven een hele lage dosering af, en ik heb geen aandelen, maar dit was voor mij echt een lifesaver. Ook redding van m'n huwelijk want ik kon mijn partner al helemaal niet verdragen. Rest van het gezin beet ik gewoon regelmatig de kop af zeg maar, ik was zo boos soms. Kortom, ik ben ontzettend blij met deze patches. Ze blijven alleen niet heel goed uit zichzelf plakken. Ik maak voor het aanbrengen mijn huid schoon met een watje met alcohol en dan blijven ze wel goed zitten.

21-11-2023 | Vrouw | 52
estriol vaginaal
Ik heb deze voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog naar aanleiding van hevige pijn bij het plassen. Uroloog vermoedt blaaspijnsyndroom. Ik ervaar geen enkele bijwerkingen. Aangezien de berichten hierover erg negatief zijn heb ik het lang tegengehouden dit te gebruiken omdat ik bang was voor de bijwerkingen. Dit blijkt totaal niet nodig te zijn. Ik ervaar minder pijn [lees meer...]bij het plassen dus mij helpt het goed. Geen hoofdpijn of buikpijn of griepachtige verschijnselen. Voor alle vrouwen die ook bang zijn dit te gebruiken er zijn ook positieve ervaringen en probeer het gewoon. Ik had dit al veel eerder moeten doen. Ik heb het nu acht nachten gebruikt.

15-11-2023 | Vrouw | 49

12-11-2023 | Vrouw | 54
Overgang
Ik ben ontzettend tevreden met het gebruik van hormonen, hiernaast gebruik ik ook één pompje gel en 100 mg utrogestan (progesteron) continu. En iedere dag een druppel testosteron.

06-11-2023 | Vrouw | 47
Premature menopauze
Ik herken heel erg je verhaal. Ik ben sinds een paar dagen gestart met pleister met vaginale capsule. Ik zoek naar informatie over de opstartfase (eerste twee weken). s Morgens licht gevoel in het hoofd, hele dag een beetje baarmoederkrampen, zeurende onderrugpijn en vermoeid gevoel. Herken je deze klachten? Is het wennen en gaan deze klachten gaandeweg de komende weken o[lees meer...]ver?

05-11-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik word s’ochtends wakker met vies laken en natte dijbenen . Hebben vrouwen hier vaker last van ?

27-10-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Vertaling: 'Ik ben erg blij met de ovules. Ik had pijn bij het dragen van broeken, fietsen, seks en een chronische blaasontsteking. Wordt na een maand gebruik veel beter.' (Originele tekst: I am really happy with the ovules. I had pain with using pants, biking, sex and a chronic bladder infection. Getting much better after one month of use. )

27-10-2023 | Vrouw | 54
estradiol transdermaal
Van niet in slaap kunnen komen en om de 2 uur wakker, naar een heerlijke nachtrust. Wat een goede stap heb ik gezet om dit middel aan mijn huisarts te vragen.

21-10-2023 | Vrouw | 75
Overgang
Ik had veel Last van de overgang. Ik ben nu 75 jaar en ik gebruik de pleister nog steeds . Ik denk dat het ook mijn botten beschermt ( ben paar keer Hard gevallen en heb niets gebroken .) Bovendien zie ik er veel jonger uit dan mijn leeftijdsgenoten. En ik voel me er goed van

13-10-2023 | Vrouw | 61
estriol vaginaal
Deze zetpillen gebruik ik nu zeker 2 jaar. Ik heb ze gekregen na het stoppen van hts van gynaecoloog. Deze zou je altijd kunnen blijven gebruiken.Ze helpen bij mij goed voor mijn licht urineprobleem wat ik had door een verzakte blaas. Ik heb van beide nu geen last meer. Soms vergeet ik de zetpil een tijdje en merk dat ik dan weer lichte klachten krijg. Voor nu helpt dus d[lees meer...]it voor mij. Enige bijwerking, soms brandt het 5 min na inbrengen.

Oestrogel Pump-Pack

03-10-2023 | Vrouw | 53
estradiol
Menopauze
Perimenopauze: Bio-identiek oestrogeen gaan gebruiken voor stemming, nachtelijk zweten en gewrichtspijnen. Helpt goed voor/tegen alle drie. In het begin wel bijwerkingen. Het is zoeken naar de juiste dosering, ook in combinatie met progesteron. Gebruik hiernaast ook nog Escitalopram voor stemming, angst en paniek, maar heb het idee dat combi oestrogeen/progesteron beter h[lees meer...]elpt.

26-08-2023 | Vrouw | 62
Overgang
Van de huisarts voorgeschreven gekregen ivm wondjes en pijn door droogte. 1 ovule P.d. om in te brengen voor 2 wkn. en crème voor de buitenkant, s’morgens en s’avonds voor 2 weken. Na die tijd zou dat beiden op 2 dagen per week moeten…….zo ver ben ik niet gekomen; na 10 dagen gestopt omdat ik extreme pijn in de onderbuik kreeg, opvliegers, hartritmestoornissen, hoge bloedd[lees meer...]ruk (ik controleer al jaren meerdere keren per week), algeheel griep gevoel en koorts. Bovendien de indruk dat mijn Colitis Ulcerosa er een opleving van kreeg. Nu na 3 dagen stoppen bijna geen pijn meer in de onderbuik, darmen gaan weer goed, griepachtige verschijnselen zijn weg. De opvliegers, hartritmestoornissen en hoge bloeddruk nog niet. Ik vind ‘t enge middeltjes, als bij plaatselijk gebruik, toch je hele systeem er dergelijke negatieve invloeden van heeft.

09-08-2023 | Vrouw | 70
Eierstokkanker
Ook ik heb in 2021 eierstok kanker gekregen stadium 3c . Heel ziek . DIT MEDICIJN NIET GEBRUIKEN ZEG IK OOK!

Zumenon

04-08-2023 | Vrouw | 52
estradiol oraal
Heel fijn klachten zoals opvliegers en pijnlijke botten snel over .

30-07-2023 | Vrouw | 58
Overgang
Na veel wikken en wegen was ik begonnen met de ovule. Na 1 x gebruik had ik gelijk de volgende dag last van hevige vermoeidheid, lamlendigheid, koude rillingen en niet kunnen concentreren. Ik heb maanden later nog een tweede poging gedaan en had gelijk dezelfde heftige klachten Ben gelijk gestopt. Ik raad dit product niet aan.

16-07-2023 | Vrouw | 48
Overgang
Ik was zo onwijs vergeetachtig dat ik dacht dat ik aan dementie lees of Korsakov of iets in die richting. Tot ik een artikel las over een vrouw met precies mijn verhaal die in de overgang bleek te zitten. Mijn moeder wees mij erop dat meerdere vrouwen vroeg in de overgang zaten bij mij in de familie maar ik was gewoon nog regelmatig ongesteld. Maar de Vrouwenpoli bevestig[lees meer...]de dat al mijn klachten wel degelijk overgangsklachten waren. Wat heb ik gehuild en wat ben ik blij met deze pleisters. Ik kan mijn werk weer uitvoeren zonder dat ik denk: “Waar ben ik mee bezig en wat heb ik zojuist gedaan?” Ik weet nu altijd weer waar ik mijn auto heb geparkeerd. Soms wist ik geeneens of ik lopend was of met de auto. Ik ben ze wel eens een tijd vergeten maar idd kwam mijn vergeetachtigheid direct weer terug.

08-07-2023 | Vrouw | 56
Overgang
Ik plak nu twee pleisters om tot 150 mcg te komen. Nachtelijke zweetaanvallen en gewrichtspijnen zijn weg, mentale klachten niet.

29-06-2023 | Vrouw | 52
Overgang
Ik had al heel lang heel er veel opvliegers, niks hielp minstens 1x per uur en dan zo heftig dat het leek alsof mijn hoofd uit elkaar plofte, ik werd knalrood en het zweet gutste van mijn lijf. Dat was overdag maar ook 's-nachts. dus 10x per nacht wakker worden ventilator aan, in slaap vallen en weer wakker worden omdat ik het vervolgens weer koud kreeg van de ventilator ;[lees meer...]-) ernstige vermoeidheid door ontwikkeld. Volgens mijn huisarts mocht ik geen hormonen "slikken" omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad. Vervolgens bleek dat zij niet de hormonale versie had dus had dit weer geen invloed op mij. Uiteindelijk bleek ook dat een jaar geleden de richtlijnen dusdanig veranderd waren dat ook dit niet meer aan de orde was, had ik dat maar geweten! Volgens mijn gyneacoloog beschermt de oestrogeenpleister 5 jaar tegen borstkanker. Ik heb er echt ontzettend veel baat bij, ik heb ze nog wel maar niet zo vaak en meestal denk ik ohh. ja dat was er weer een en 's-nachts slaap ik weer door gelukkig. Plakken vind ik ook niet vervelend, ze blijven goed zitten en ik ga altijd 1 of 2x per week in bad, ik verwissel de pleister na mijn bad. Ik heb ook wel eens gewisseld, de pleister viel er bij mijn niet af gelukkig.

08-06-2023 | Vrouw | 44
Premature menopauze
Door alle slechte reviews was ik erg bang om hieraan te beginnen. Daardoor wil ik nu graag ook mijn (positieve) ervaring delen. Het inbrengen ging makkelijk en ik had gelukkig geen enkele bijwerking. Na het bijna twee weken te hebben gebruikt was de roodheid en irritatie aan de binnenkant van mijn vagina verdwenen.

23-05-2023 | Vrouw | 61
Overgang
Kreeg dit middel omdat ik na het plassen last had van een branderig gevoel, alsof ik telkens een blaasontsteking had en vaginale droogheid. Gebruik het nu een week en de branderigheid is gestopt, maar heb nu sinds 4 dagen een ontzettende buikpijn onderin, de huisarts herkent dit niet als bijwerking, als dit nog zo is als ik het 2 keer per week ga gebruiken, moet ik op co[lees meer...]nsult komen. Zie op deze site dat het wel degelijk een bijwerking kan zijn, dus vandaar dat ik nu even reageer.

17-05-2023 | Vrouw | 55
Overgang
Gebruik het middel nu 8 dagen. Ik zou het eerst dagelijks moeten gebruiken voor 14 dagen en daarna 2 keer per week. Maar 5 dagen na starten kreeg ik onderbuikpijn. Dit werd later heviger, soms gepaard met misselijkheid. Vocht vasthouden. Een vervelend bijna pijnlijk gevoel in de schede. Stap nu over naar 2 keer per week. Nog even afwachten als de klachten blijven stop ik [lees meer...]er mee.

Premarin

14-05-2023 | Vrouw | 67
geconjugeerde oestrogenen
Overgang
Graag info over online kopen ban Premarin

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6319)
Anticonceptie - overig (4476)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3110)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2862)
ADHD - psychostimulantia (2533)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2301)
Pijn (2254)
Bloeddruk - betablokkers (1916)
Maagzuur - protonpompremmers (1779)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1707)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1663)
Anticonceptie - eenfase (1590)
Angststoornissen (1571)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1445)
Antibiotica - urineweginfectie (1270)
Depressie - antidepressiva TCA (1229)