Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (7 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

06-12-2021 | Vrouw | 61
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik nam eerst Heria, heb dan een curettage gehad, daarna ernstig bloedverlies,ben gestart met orgametril al 4 weken veel bloedverlies, ik neem wel bloedverdunners.moet nog weken wachten voor ik bij de gynaecoloog terecht kan.

23-10-2021 | Vrouw | 15
Uitstellen van menstruatie
Ik ben hiermee begonnen omdat ik op vakantie ga. 2 weken van te voren ben ik begonnen. En nu ben ik eerder ongesteld dan dat het eigenlijk zou moeten. Iemand anders hier ook ervaring mee?

07-06-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
2 maanden 10mg orgametril per dag geslikt. Na 2 dagen slikken ontzettend misselijk geworden en dit gevoel niet meer weggegaan. Werd er letterlijk ziek van. Zweten, misselijk, benauwd etcetera.. Ook psychisch was het een hel, veel angstige en depressieve gevoelens. Ook bleef ik krampen en bloedingen houden. Ik ben ermee gestopt en begin er niet meer aan.

21-03-2021 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
2 jaar geleden gesteriliseerd en Novasure behandeling, nooit meer menstruatie gehad ging super goed. Helaas sinds een half jaar een onrustige baarmoeder en hele heftige eisprong pijn zoveel pijn dat ik een bezoek moest brengen aan huisartsenpost na morfine tabletten zakte de pijn. Later doorverwezen naar gynaecoloog alles nagekeken en op kweek dat was gelukkig goed maar z[lees meer...]e wilde dat ik weer aan de pil ging 2 weken geprobeerd en hier werd ik ook ziek van. Mijn baarmoeder verwijderen ze nog niet omdat ik te jong ben (37) dus kreeg ik lynestrenol na enkele dag heel erg emotioneel opgezette buik hele erge hoofdpijn en vanaf begin heel de dag door menstruatie krampen en heel veel afscheiding ook deze pijn is soms niet te verdragen weer contact met gynaecoloog gelukkig meteen stoppen en in april mri Herkent iemand deze klanten ?

01-02-2021 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een mislukte novasure behandeling, waar ik na 10 weken nog steeds bleef bloeden, vervolgens een anticonceptiepil te hebben geslikt waar spotting en bloedingen doorheen kwamen nu met orgametril bezig om me droog te krijgen. Helaas veel last van de bijwerkingen, zoals gewichtstoename, nachtelijk transpireren, buikpijn, misselijkheid, wisselende stemmingen en slecht slapen[lees meer...] waardoor ik enorm moe ben. Bij 5 mg last van spotting, verhoogd naar 10 mg en vervolgens dus last van een groot deel van de hierboven genoemde bijwerkingen, maar nu wel droog... Hopen dat wachtlijst voor baarmoederverwijdering niet te lang is... Dit is niet leuk meer...

13-08-2019 | Vrouw | 24
Uitstellen van menstruatie
14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!

11-12-2015 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Van hele zware menstruatie waarbij ik 3 dagen per maand niet kon functioneren, naar helemaal niet meer menstrueren. Ik had altijd heel veel pijn, misselijk, veel bloedverlies, duizeligheid, sloomheid en hevige PMS vooraf. Na 3 weken stopte het vloeien en voelde ik me prima. Daarna zat ik ineens onder de pukkels, had een mega vette huid, haar viel bij bosjes uit, nachtelijk[lees meer...] dreef ik mijn bed uit van het zweten, vreselijke hoofdpijnen, libido onder het vriespunt, concentratieproblemen, "mist" in mijn hoofd, vocht in mijn enkels en in 3 maanden 3 kilo zwaarder. Wat reageert mijn lichaam hier heftig op! Gynaecoloog gebeld na 2 maanden met de vraag of ik niet met minder af zou kunnen. NEE was het antwoord. De fabrikant maakt geen pillen met een lagere dosis, zit het nog maar even uit. Nu afgelopen week persoonlijk nog eens uitgelegd waarom ik hier niet op zit te wachten en voila, ik mag halve pilletjes nemen. Bij wijze van experiment. Over een paar maanden kom ik erop terug!

10-12-2015 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
Omdat ik al dagen zeer hevig menstrueerde, kreeg ik last van duizelingen en oververmoeidheid. Naar de huisarts, daar bleek mijn HB 4,7 te zijn, veel te laag dus. Ik kreeg deze pillen om menstruatie te stoppen. Maar zei de huisarts na 10 dagen krijg je weer 2 dagen bloedingen. Maandag 7-12 begon dat ook, maar nu 4 dagen later nog steeds. Wie heeft dat ook gehad?

19-02-2015 | Vrouw | 23
lynestrenol (5mg)
I.v.m. aanhoudende bloedverlies/buikpijn dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 7 maanden bleef de menstruatie uit wat ook de bedoeling was. Ondertussen kreeg ik last van bijwerkingen: extreem angstig/onrustig, duizelig, hartkloppingen, zweten en depressieve gevoelens (deze klachten had ik nog nooit eerder gehad). Na de 7 maanden kreeg ik last van contactbloedingen [lees meer...]en niet lang daarna onafgebroken twee maanden bloedingen gehad. Besloten om te stoppen waarna alle bijwerkingen zijn verdwenen. Toch stelde gynaecoloog voor om weer te herstarten maar ik wil dit middel nooit meer gebruiken.

16-07-2013 | Vrouw | 32
Endometriose
Ik gebruikte eerst orgametril (voor de lucrin) De orgametril hielp niet goed en daarom kreeg ik lucrin. Hiervan belandde ik op de eerste hulp met hartkloppingen. Daarom ben ik met de lucrin gestopt en gebruik ik nu weer orgamteril. Door de lucrin heb ik nog lang last gehad van benauwdheid en van vocht in mijn rechterbeen.

31-01-2013 | Vrouw | 30
lynestrenol
Ik had gisteren deze hormoon begonnen met gebruiken, omdat ik niet ongesteld worden, al voor een jaar en een maand, nu had zij cyste op mijn eierstokken gevonden, en toen had mij huisarts deze pil voorgeschreven en ik ben nu niet helemaal zeker of dat de goeie tablet zijn, want ik moet namilijk mij ongesteldheid laten opwekken, kunt iemand mij zeggen of deze goed is of nie[lees meer...]t

12-03-2012 | Vrouw | 53
Endometriose
Na 3/4 jaar met hevige buikpijnen + een kijkoperatie werd endometriose geconstateerd. Ik was toen 49 jaar. Omdat ik verwachtte binnen niet al te lange tijd toch in de overgang te komen besloot ik voor medicijnen te kiezen i.p.v. baarmoederverwijdering. Inmiddels slik ik de orgametril al ruim 4 jaar! Eén keer per jaar stop ik een tijdje om te kijken of er nog een menstruati[lees meer...]e komt. Tot nu toe komt er steeds binnen een paar weken een bloeding. De eerste anderhalf jaar had ik geen buikpijn meer, daarna kreeg ik toch weer steeds vaker buikpijn. Ook de bijwerkingen vind ik behoorlijk; veel lagere libido, droge haren, vocht vast houden, hogere bloeddruk, 7 kilo aangekomen (op een lengte van 1.58 m.), opgeblazen gevoel, veranderde stoelgang. Vooral de gewichtstoename zit me dwars en het lukt me niet om af te vallen. Weet iemand of je wel af valt als je stopt met de orgametril? (Waarschijnlijk niet als je daarna in de overgang komt!)

06-03-2012 | Vrouw | 52
lynestrenol
bloedingen en buikpijn waren heel snel weg, maar ondanks vanaf het begin heel goed aan de lijn doen 3 kilo in een week aangekomen. ( is voor mij 5% gewichtstoename) Begin nu het gevoel van een michelinmannetje te krijgen. Nu kan ik mijn witte broek ook niet meer aan!

24-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik heb 5 jaar orgametril geslikt tot gisteren,bij de arts kreeg ik gister te horen na een echo dat door mn langdurig orgamentril gebruik mn baarmoeder in zn geheel flitterdun is geworden en als ergste mn urinebuis ook.ben hier erg van geschrokken. tijdens mijn 5 jaar inname heb ik geen enkele bijwerking gehad, maar draag nu de gevolgen. Op naar urologie. .

14-11-2011 | Vrouw | 34
Mogelijke endometriose
Heb dit medicijn gekregen vanwege pijn bij intimiteit. Conclusie gyno was mogelijkheid endometriose, alhoewel onduidelijk of het zo is. Testen wijzen dat niet echt uit. Kijk operatie gehad en waar hij kon kijken niets te zien. Waar ik pijn heb kan hij ook niet kijken tijdens een kijkoperatie. Merk dat ik de laatste maanden steeds deprimerender wordt. Net bij de huisarts ge[lees meer...]weest wil toch dat ik contact met gyno heb voor ik eventueel anti-depressiva krijg, want mijn gevoelens kunnen erg goed komen van de orgametril. Iedereen die klachten beschrijft herken ik mezelf in terug. Ben benieuwd wat de vrouwen die gestopt zijn te melden hebben en wat hun gyno heeft gezegd. Ik kom er nog op terug heb woensdag contact met hem en daarna met huisarts.

13-11-2011 | Vrouw | 55
Overmatig vloeien
gebruik orgametril nu sinds sept. Moet wel heftig spul zijn want na 2 pillen stopte het bloeden. Dat was prettig na maanden menstrueren. maar wat een akelige bijwerkingen. Ik voel me boos en agressief, zweet hevig in de nacht, ben moe, lijk geen conditie meer te hebben terwijl ik regelmatig sport, vet haar, bleke huid. ben al 3 kilo aangekomen. bah, ik moet nog even, wordt[lees meer...] dan geopereerd en hoop dat ik dan weer mezelf ben. Vreemd dat er zo weinig gemeld wordt over deze toch flinke bijwerkingen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum