Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

02-06-2011 | Vrouw | 25
Uitstellen menstruatie
Ik heb dit middel nu 1 week gebruikt. Zou het langer moeten gebruiken wil het effect hebben, maar de bijwerkingen zijn zo vervelend, dat ik er mee stop per direct. Ik voel me agressief, het beïnvloed mijn stemming. Wordt er misselijk van, heb hoofdpijn en voel me gewoon niet fit. Dan liever menstrueren op vakantie, dan dit. Ik raad dit middel dus niet aan.

28-05-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Zet dan ook op de bijsluiter, niet geschikt voor sjogren, lig hier werkelijk totaal zonder traanvocht, speekselvocht en neusvocht, zicht is bijna weg, ogen scheuren en oogdruppels en ooggels helpen totaal niet meer, we zagen even het verband niet, ga naar een halve vanavond, want ja is weekend, en Maandag direct bellen, mochten mijn ogen nog ernstiger worden bel ik h[lees meer...]et ziekenhuis, ja wist al heb ernstige sjogren ogen keel neus en Vrijdag speekselbiopt gehad, maar dit slaat alles, dus niet gebruiken bij sjogren, doe het nooit en zet het op de bijsluiter......

10-11-2023 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Wat het moest doen lukte, mijn menstruatie bleef uit. Toen ik stopte met deze tabletten met 4 dagen ongesteld. Heviger dan anders en ben het al behoorlijk. Gebruik van de pil op zich niet echt problemen alleen mijn gevoel werd onderdrukt heel vlak en afwezig, alles ging beetje langs me heen. Op dag 2 van menstruatie behoorlijke buikkrampen gehad tot bijna flauw vallen aan [lees meer...]toe. Feminax Aleve (speciaal tegen menstruatiepijn) had ik toevallig thuis en ging het gelukkig snel beter. Daarbij verloor ik een groot stolsel, wat ik nooit heb. Zal het zeker niet zo snel meer gebruiken, doet meer met het lichaam dan ik dacht.

05-10-2023 | Vrouw | 21
lynestrenol (5mg)
Elke vakantie valt altijd op de week dat ik ongesteld moet worden. Daarom deze keer Orgametril geprobeerd. Ik ben zelf Apothekersassistente, dus wist welke dag ik moest beginnen. Eerste twee weken geen bijwerkingen, nu mijn menstruatie er aan zit te komen ineens emotioneel en futloos, de weegschaal telt binnen een week 1 kg meer, borsten doen onwijs pijn en mijn buik is on[lees meer...]wijs opgeblazen. Daarbij: Ik bloed gewoon alsnog:). Toch maar gestopt met de pil. Dan maar ongesteld.

26-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Ben altijd zeer regelmatig ongesteld en wilde deze periode uitstellen ivm vakantie. Kreeg dit van de huisarts. Op tijd begonnen met slikken, rond verwachte menstruatie kreeg ik wat spotting maar zette gelukkig niet door. Wel een heel opgeblazen gevoel in onderbuik. Na een week uitstellen gestopt, toen kwam er na 2 dagen een vage menstruatie: enkele druppels per dag, 3 dag[lees meer...]en lang terwijl ik normaal 5-6 dagen ongesteld ben met iig 2 hevige dagen. Alles goed en wel, amper 2 weken na deze menstruatie ben ik weer aan het bloeden. Wederom weinig en zet vooralsnog niet echt door, maar irritant is het wel. Hoe dit gaat aflopen weet ik nog niet, maar ben iig ontevreden over dit medicijn, ipv 1x per 4 weken bloed ik nu al voor 3e keer in 4 weken. Weliswaar weinig maar compleet onberekenbaar, ik ga dit nooit meer gebruiken.

05-02-2023 | Vrouw | 21
Endometriose
orgametril is een prima medicijn, alleen ik kreeg erge Acne,stemmingswisselinge, overmatige haargroei, vette huid, en slecht slapen, veel zweten(soort opvliegers idee) random heftige vaginale bloedingen. verder was het middel prima tegen endometriosepijn de eerste 3 weken verergerde mijn pijn extreem na deze 3 weken verdween het opeens juist heel erg.

06-12-2021 | Vrouw | 61
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik nam eerst Heria, heb dan een curettage gehad, daarna ernstig bloedverlies,ben gestart met orgametril al 4 weken veel bloedverlies, ik neem wel bloedverdunners.moet nog weken wachten voor ik bij de gynaecoloog terecht kan.

23-10-2021 | Vrouw | 15
Uitstellen van menstruatie
Ik ben hiermee begonnen omdat ik op vakantie ga. 2 weken van te voren ben ik begonnen. En nu ben ik eerder ongesteld dan dat het eigenlijk zou moeten. Iemand anders hier ook ervaring mee?

07-06-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
2 maanden 10mg orgametril per dag geslikt. Na 2 dagen slikken ontzettend misselijk geworden en dit gevoel niet meer weggegaan. Werd er letterlijk ziek van. Zweten, misselijk, benauwd etcetera.. Ook psychisch was het een hel, veel angstige en depressieve gevoelens. Ook bleef ik krampen en bloedingen houden. Ik ben ermee gestopt en begin er niet meer aan.

21-03-2021 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
2 jaar geleden gesteriliseerd en Novasure behandeling, nooit meer menstruatie gehad ging super goed. Helaas sinds een half jaar een onrustige baarmoeder en hele heftige eisprong pijn zoveel pijn dat ik een bezoek moest brengen aan huisartsenpost na morfine tabletten zakte de pijn. Later doorverwezen naar gynaecoloog alles nagekeken en op kweek dat was gelukkig goed maar z[lees meer...]e wilde dat ik weer aan de pil ging 2 weken geprobeerd en hier werd ik ook ziek van. Mijn baarmoeder verwijderen ze nog niet omdat ik te jong ben (37) dus kreeg ik lynestrenol na enkele dag heel erg emotioneel opgezette buik hele erge hoofdpijn en vanaf begin heel de dag door menstruatie krampen en heel veel afscheiding ook deze pijn is soms niet te verdragen weer contact met gynaecoloog gelukkig meteen stoppen en in april mri Herkent iemand deze klanten ?

01-02-2021 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een mislukte novasure behandeling, waar ik na 10 weken nog steeds bleef bloeden, vervolgens een anticonceptiepil te hebben geslikt waar spotting en bloedingen doorheen kwamen nu met orgametril bezig om me droog te krijgen. Helaas veel last van de bijwerkingen, zoals gewichtstoename, nachtelijk transpireren, buikpijn, misselijkheid, wisselende stemmingen en slecht slapen[lees meer...] waardoor ik enorm moe ben. Bij 5 mg last van spotting, verhoogd naar 10 mg en vervolgens dus last van een groot deel van de hierboven genoemde bijwerkingen, maar nu wel droog... Hopen dat wachtlijst voor baarmoederverwijdering niet te lang is... Dit is niet leuk meer...

13-08-2019 | Vrouw | 24
Uitstellen van menstruatie
14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!

11-12-2015 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Van hele zware menstruatie waarbij ik 3 dagen per maand niet kon functioneren, naar helemaal niet meer menstrueren. Ik had altijd heel veel pijn, misselijk, veel bloedverlies, duizeligheid, sloomheid en hevige PMS vooraf. Na 3 weken stopte het vloeien en voelde ik me prima. Daarna zat ik ineens onder de pukkels, had een mega vette huid, haar viel bij bosjes uit, nachtelijk[lees meer...] dreef ik mijn bed uit van het zweten, vreselijke hoofdpijnen, libido onder het vriespunt, concentratieproblemen, "mist" in mijn hoofd, vocht in mijn enkels en in 3 maanden 3 kilo zwaarder. Wat reageert mijn lichaam hier heftig op! Gynaecoloog gebeld na 2 maanden met de vraag of ik niet met minder af zou kunnen. NEE was het antwoord. De fabrikant maakt geen pillen met een lagere dosis, zit het nog maar even uit. Nu afgelopen week persoonlijk nog eens uitgelegd waarom ik hier niet op zit te wachten en voila, ik mag halve pilletjes nemen. Bij wijze van experiment. Over een paar maanden kom ik erop terug!

10-12-2015 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
Omdat ik al dagen zeer hevig menstrueerde, kreeg ik last van duizelingen en oververmoeidheid. Naar de huisarts, daar bleek mijn HB 4,7 te zijn, veel te laag dus. Ik kreeg deze pillen om menstruatie te stoppen. Maar zei de huisarts na 10 dagen krijg je weer 2 dagen bloedingen. Maandag 7-12 begon dat ook, maar nu 4 dagen later nog steeds. Wie heeft dat ook gehad?

19-02-2015 | Vrouw | 23
lynestrenol (5mg)
I.v.m. aanhoudende bloedverlies/buikpijn dit middel voorgeschreven gekregen. De eerste 7 maanden bleef de menstruatie uit wat ook de bedoeling was. Ondertussen kreeg ik last van bijwerkingen: extreem angstig/onrustig, duizelig, hartkloppingen, zweten en depressieve gevoelens (deze klachten had ik nog nooit eerder gehad). Na de 7 maanden kreeg ik last van contactbloedingen [lees meer...]en niet lang daarna onafgebroken twee maanden bloedingen gehad. Besloten om te stoppen waarna alle bijwerkingen zijn verdwenen. Toch stelde gynaecoloog voor om weer te herstarten maar ik wil dit middel nooit meer gebruiken.

16-07-2013 | Vrouw | 32
Endometriose
Ik gebruikte eerst orgametril (voor de lucrin) De orgametril hielp niet goed en daarom kreeg ik lucrin. Hiervan belandde ik op de eerste hulp met hartkloppingen. Daarom ben ik met de lucrin gestopt en gebruik ik nu weer orgamteril. Door de lucrin heb ik nog lang last gehad van benauwdheid en van vocht in mijn rechterbeen.