Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

11-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik nu voor de derde periode van 10 dagen (met een pauzeweek ; doorbraak bloeding van 7 dagen) Inmiddels slik ik nu al meerdere weken een half tabletje. Geen bijwerkingen nu meer en voel gewoon voor mijzelf, mijn eigen persoon terugkomen. Het was een zeer heftige maand en mocht tot op heden nog niet aan het werk van mijn huisarts en Arbo arts ivm bloedarmoede. Ik was [lees meer...]teveel afgezwakt. Ben nu rustig mijn conditie weer aan het opbouwen. Afspraak gynaecoloog volgt deze week. Hoe verder

03-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
De eerste tien pilletjes deden vanaf dag 1 gelijk hun werk. Dus zeer effectief. Je merkt dat je veel hormonen in je lijf hebt en dat er weinig balans is. Ik slik nu voor de tweede ronde weer 10 tabletten maar nu overgegaan op halve. Veel bijwerkingen, vocht vasthouden, je voelt dat je jezelf niet bent, pijn in onderbuik en gewichtstoename gaat natuurlijk nog komen. Meer ee[lees meer...]tlust.

18-08-2021 | Vrouw | 48

08-08-2019 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!

09-11-2019 | Vrouw | 47
lynestrenol (20mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik zelf heb dus ook vleesboompjes in de baarmoederwand zitten. Ben begonnen met mirena spiraal die kwam er vanzelf weer uit. Nu heb ik een Implanon. En vreselijke vloeiingen.. het houdt maar niet op het gaat maar door. Twee weken geleden hp geweest en kreeg ik orgametril eerst 10 mg na t weekend 20 mg 1 keer per dag 10 dgn de HB was gezakt naar 6.3. En vitamine D te k[lees meer...]ort .nu is de 5 e dag en ben ik weer vreselijk ongesteld.. Wordt er zo moe van.. wat is wijsheid?

27-06-2016 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het werkte uitstekend, geen menstruatie meer met bijbehorende klachten. Na 6 jaar slikken wel borstkanker gekregen. (hormoongevoelig)

19-06-2011 | Vrouw | 47
lynestrenol
heb mirena spraal laten plaatsen maar na 11 weken steeds vloein. ben nu orgametril sinds dagen aan het slikken en ik voel me net een opgeblazen ton . heb het gevoel dat ik kiloos ben aangekomen, last van hartkloppingen ,kortademig. vloein is nu weg maar ik moet nog 5 dagen slikken. ik denk dat ik ermee stop. iemand ook zo'n ervaring? (Red; wij adviseren het stoppen met me[lees meer...]dicatie altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/of apotheker)

09-07-2023 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
Ik ging orgametril 3 maanden proberen ivm zeer heftige onregelmatige menstruaties. Moest wel 3 maanden volhouden anders was er niets over te zeggen....menstruatie zou geheel stoppen. Na 1 week gebruik werd ik juist ongesteld; spotting wordt er dan gezegd..... Dit werd steeds erger, na 6 weken was ik het al spuugzat, dosering werd verdubbeld 2 x 5mg zodat de bloedingen al[lees meer...]snog zouden stoppen. Bloedverlies nam alleen maar toe. Meer dan 100 ml in 24 uur was dagen lang aan de orde. Na 3 maanden evaluatie was ik 5 kilo aangekomen. Was zeer vermoeid (maar HB nog binnen norm) , koude rillingen. Ik zag het leven niet meer zitten en zat onder de puistjes niet alleen mijn gezicht ook romp. Kortom fysiek en metaal wrak. Ik werd geadviseerd niet te stoppen vanwege een (mogelijk zeer heftige) onttrekkingsbloeding. Ik heb eerst afgebouwd naar 1 ×5 mg en daarna tabletten gehalveerd. Totaal van de 17 weken 15 weken bloedverlies. NOOIT meer deze troep voor mij!

08-11-2022 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
Ik wil geen spiraal met lokaal hormoon maar koos voor Orgametril. Dag 2 en de ellende met vlekken (auras) zien begibt weer. Lang gestopt geweest en nergens geen last van. Altijd als het ik aan de pil zit begint deze ellende weer. Stop gelijk nu weer met deze pil. Het is gekmakend en beangstigend hoe mijn zicht weg valt. Ik kan niet normaal functioneren pp het werk nu.

04-02-2021 | Vrouw | 46
lynestrenol (5mg)
2 weken geleden gestart met orgametril Veel last van bijwerkingen: nachtelijk zweten, misselijk, jeuk ,diarree, hoofdpijn

23-06-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Orgametril doet wat t moet doen, het stelt de menstruatie uit. Bij mij lukt dat niet helemaal, maar toch is het met 90% verminderd en ben ik al bij met dit resultaat. Echter, de bijwerkingen....teveel om op te schrijven, het hele lijstje is op mij van toepassing, het ergste is dat ik 14kg ben aangekomen sinds t gebruik, extreem veel vocht vasthouden, enorme transpiratie ma[lees meer...]ar ook koude transpiratie (heel erg zweten en t enorm koud hebben, met name snachts), rillingen, hoofdpijn, stemmingswisselingen, concentratieverlies. 10 juli gaat mijn baarmoeder eruit en dan kan ik stoppen met dit middel. De vlag kan dan uit!

16-03-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel onaangename ervaringen met ernstig bloedverlies, het verliezen van de mirena (geplaatst door de gyn, maar na 2 weken verloren tijdens een bloeding), bleven er nog 2 mogelijkheden over. Orgametril slikken en als dat niet werkt baarmoederverwijdering. vanaf oktober de orgametril geslikt, 3x per dag, dat ging prima, daarna verminderd naar 2x per dag, dat ging niet goe[lees meer...]d, bloedingen kwamen gelijk terug. Sinds november op 3x per dag. Inmiddels ook alle bijwerkingen gekregen. 3 weken lang extreme jeuk over mn hele lichaam, sinds oktober heel veel last van puistjes op mn gezicht, zwangerschapsvlekken in gezicht en hals, hoofdpijnen, heel veel zweten en het ergste (voor mij) 9kg aangekomen. Door alle bijwerkingen en de enorme hoeveelheid hormonen die je met 3 pillen binnen krijgt, heb ik de gyn nu bijna gesmeekt om mn baarmoeder eruit te halen. Dit gaat hopelijk zsm gebeuren. Ik ben heel blij als ik geen orgametril meer hoef te slikken!

27-02-2015 | Vrouw | 45
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na ernstige bloedingen en het uitvallen van de mirena orgametril gekregen. De bloedingen zijn volledig weg maar word na lang lijnen wel weer zwaarder.

19-11-2011 | Vrouw | 45
Opgezwollen en pijnlijke borsten
Ik had vroeger elke maand wel een 2tal weken, en soms langer hevige borstpijnen. sinds ik 1/2 orgametril per dag inneem is deze pijn verdwenen. Laat ik deze medicatie heb ik er terug hevige last van.

01-02-2021 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een mislukte novasure behandeling, waar ik na 10 weken nog steeds bleef bloeden, vervolgens een anticonceptiepil te hebben geslikt waar spotting en bloedingen doorheen kwamen nu met orgametril bezig om me droog te krijgen. Helaas veel last van de bijwerkingen, zoals gewichtstoename, nachtelijk transpireren, buikpijn, misselijkheid, wisselende stemmingen en slecht slapen[lees meer...] waardoor ik enorm moe ben. Bij 5 mg last van spotting, verhoogd naar 10 mg en vervolgens dus last van een groot deel van de hierboven genoemde bijwerkingen, maar nu wel droog... Hopen dat wachtlijst voor baarmoederverwijdering niet te lang is... Dit is niet leuk meer...