Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

19-08-2015 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik had 10 dagen bloedverlies toen heb ik de dokter gebeld, toen kreeg ik dit voorgeschreven. heb nu gelukkig geen bloedverlies meer. het help echt.

02-07-2013 | Vrouw | 26
lynestrenol
Ik heb van mijn ha orgametrol gekregen om mijn bloedingen te stoppen, nu is mij gezegd dat ik na 7 dagen weer opnieuw zou menstrueren maar we zijn nu 4 dagen verder en er is nog steeds niks te zien, nu wilde ik graag ervaringen van mensen die dit herkennen... En wie misschien kan vertellen wanneer dit wel op gang gaat komen, of moet ik contact met de ha opnemen...?

29-06-2013 | Vrouw | 51
Endometriose
Nadat ik een gedraaide eierstok heb gehad, kwamen ze tijdens de ingreep ook endometriose tegen. de gynaecoloog schreef orgametril voor.vanaf moment een een verademing. geen buikpijn meer en geen last van andere bijwerkingen. zit nu denk ik in de overgang, maar heb zelfs daar geen last van. ben hier heel erg blij mee.

21-06-2013 | Vrouw | 61
lynestrenol
Menstrueerde altijd zwaar. Op aanraden van de gynacoloog ben ik Orgametril gaan gebruiken. Ruim 25 jaar aan een geslikt. Ook van de overgang geen last gehad. Ben ook niet aangekomen. Prima pilletje!

16-05-2013 | Man | 37
lynestrenol
Door zeer onregelmatige menstruatie en hevige buik- en rugpijn, in die zin dat ik maar 1 week per maand normaal kon functioneren, neem ik nu al 18 jaar orgametril. Buiten een kleine gewichtstoename in enkele jaren totaal geen bijwerkingen. Kreeg van de gyn begin januari lichtere pil voorgeschreven vanwege de verhoogde kans op osteoporose. Deze maanden waren een hel, weer h[lees meer...]evige rugpijn en buikpijn, opgezwollen buik en veel acne. Morgen start ik terug met orgametril en ga nooit meer veranderen.

17-02-2013 | Vrouw | 28
Endometriose
Vanaf mijn zeventiende altijd last gehad van enorme krampen voor en tijdens de menstruatie. Na lang zeuren (4 jr) werd ik eindelijk doorverwezen naar de gyn. Hij zag het meteen: edometriose in de zwaarste vorm. N een kijkoperatie te hebben gehad, mocht ik meteen aan de Orgametril (inmiddels 7 jr). Nooit geen bijwerkingen gehad, ik weet dus ook niet wat ik zonder dit medici[lees meer...]jn zou moeten. Sinds 6 weken ben ik gestopt met de medicatie, gewoon om te zien of menstrueren nog zou kunnen na langdurig gebruik. En ik vloei eindelijk, weliswaar heel lichtjes, maar de buikpijn die ermee gepaard gaat weegt niet op tegen het gebruik van Orgametril. Na deze menstruatie begin ik er weer meteen mee. Pas wanneer ik aan kindjes wil beginnen zal ik ermee stoppen.

06-02-2013 | Vrouw | 29
Endometriose
had als jong meisje al enorm veel last van menstruatie. Hierin niet serieus genomen door artsen. Uiteindelijk op mijn 19de bij een gyneacoloog terecht gekomen. hij heeft mij orgametril voorgeschreven en ik ben hem tot heden nog steeds dankbaar hiervoor. HEt heeft mij op verschillende vlakken geholpen en ik ben het weer gaan gebruiken naar mijn zwangerschap omdat ik weer d[lees meer...]ezelfde klachten kreeg. Er wordt gezegd dat je er depressief van kan worden. De medicatie hielp mij juist om mijn emoties meer te dempen, wat ik juist prettig vond. Daarnaast heb ik dus geen last van mijn menstruatie.

28-08-2012 | Vrouw | 51
Bloedingen
Had vorig jaar juni, na een operatie, zes weken lang hevige menstruatiebloedingen (zit in de menopauze), met als gevolg een ernstig ijzertekort. Heb orgametril voorgeschreven gekregen. Het werkt perfect en ik heb, eerlijk is eerlijk, nergens last van. Ik voel me prima, ben niet aangekomen enz.

31-05-2012 | Vrouw | 54
Endometriose
ben over 2 jaar geopereert had veel poliepen en andere aandoenningen aan de baarmoeder waardoor ik steeds bloedingen had die niet stopte en heel heftig waren, na de curretage heeft mijn gynocoloog me orgamentril voor geschreven en die neem ik nu al 2 jaar zonder last te hebben van deze pil, wel blij want ik heb in 2 jaar geen enkele bloeding meer gehad, ik ben nu in de me[lees meer...]nopauze maar ik neem deze pil gewoon door, mag van de gynocoloog,wel ben ik een aantal kilo's verdikt maar heeft dat de maken met de pil? dat weet ik nog niet zeker want ik eet graag en zeker voor de tv s'avonds dus ik laat het niet aan mijn hart komen als ik maar gezond ben en geen pijnen heb.

23-03-2012 | Vrouw | 51
lynestrenol
Na 6 weken hevige bloedingen dit medicijn gekregen. 1x per dag 1 tablet, ging meteen goed. Na stopperiode van 1 week weer begonnen met 1 tablet, maar dit keer kwamen bloedingen terug. Toen overgegaan op 2 tabletten per dag en dit werkt prima. Bloedingen zijn gestopt en ik gebruik het op dezelfde manier als anti-conceptie. Heb totaal geen bijwerkingen en ik voel me er prima[lees meer...] bij.

06-12-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Slik orgametril al zo´n 20 jaar. Ben er helemaal blij mee. Geen endometriose, geen bloedingen. Een waar feest. Ook geen ernstige bijwerkingen. Zweet wel snel maar dat neem ik op de koop toe.

19-11-2011 | Vrouw | 45
Opgezwollen en pijnlijke borsten
Ik had vroeger elke maand wel een 2tal weken, en soms langer hevige borstpijnen. sinds ik 1/2 orgametril per dag inneem is deze pijn verdwenen. Laat ik deze medicatie heb ik er terug hevige last van.

19-10-2011 | Vrouw | 28
Menstruatie opwekken
Ik heb al heel lang geen eisprong en dus geen menstruatie. We willen graag een 2e kindje maar dit lukt dus niet op een natuurlijke manier. Nu moet ik hormonen gaan spuiten. Dit kan pas als ik dus ongesteld ben geworden. Daar voor kreeg ik een kuur Orgametril van 10 dagen. Normaal kan ik absoluut niet tegen hormonen. Eerder kreeg ik al Duphaston en Provera en dit was na [lees meer...]1 dag al een ramp ivm erge migraine en hoofdpijn. Met Orgametril nergens last van gek genoeg. Ben wel ietje vermoeid maar heb ook half de griep dus hoeft niet door die tabletjes te komen. Ik zit nu op dag 6 van de kuur en dat is al heel wat voor me. Ben dus erg tevreden. Ik hoop natuurlijk wel ongesteld te worden want daar doe ik het voor. Ik laat hier nog weten of dit gelukt is. Ik kan het wel aan andere aanraden.

05-07-2011 | Vrouw | 29
PMS en andere menstruatieklachten
Omdat ik veel last had van PMS en overmatige klachten tijdens de menstruatie (flauwvallen en overgeven) ben ik deze pil gaan gebruiken. Ik slik deze pil iedere dag en daardoor ovuleer ik niet meer waardoor de menstruatie ook uitblijft. Hierdoor heb ik veel meer energie en ben ik ook veel vrolijker en gelijkmatiger van stemming. Wat mij betreft een prima pil zonder vervelen[lees meer...]de bijwerkingen. Heb alleen de eerste twee maanden wat klachten gehad zoals zweten.

07-11-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb deze medicatie 14 dagen moeten nemen 2/1 per dag waardoor ik mijn menstruatie niet meer kreeg en ik met een cyste zit van 5 cm donderdag 3 november gestopt ermee ondertussen nog altijd geen menstruatie

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.