Endometriose (44 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (6 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

16-10-2011 | Vrouw | 24
Tussentijdse bloedingen
Sinds een jaar of 3 gebruik ik orgametril, vanaf de tweede week vd cyclus. Dit omdat ik elke maand tussentijdse bloedingen had. Na wel 5 verschillende anticonceptiepillen te hebben gebruikt, leek dit eindelijk de oplossing. En het werkt nog steeds, ik heb geen tussentijdse bloedingen meer. Maar ik ga er toch mee stoppen. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Zo ben ik 7[lees meer...] kg aangekomen!! Op een lengte van 1.59 is dat erg veel. Bovendien heb ik een slechte huid gekregen, vettig haar en ik zweet me 's nachts een ongeluk. Ik had nooit gedacht dat deze dingen te maken hadden met het gebruik van Orgametril, tot ik dit forum las. En inderdaad, nu valt het kwartje. Ik begrijp niet waarom ik hier niet voor gewaarschuwd ben. De afspraak met de gyno is dan ook al gemaakt!

27-08-2020 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik ging kamperen wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Op advies van de huisarts 16 dagen van tevoren begonnen met slikken (1 tablet per dag). Ik kreeg wat pijnlijke borsten en meer acne. Uiteindelijk 20 dagen geslikt, en mijn menstruatie kwam 3 dagen later als vanouds op gang. Kortom: zeer aan te bevelen als je de menstruatie tijdelijk uit wil stellen. Mijn huis[lees meer...]arts adviseerde wel om ruimschoots van tevoren te beginnen met slikken, er is dan maar 1 tablet per dag nodig en de kans dat er toch een bloeding komt is dan heel klein.

02-06-2011 | Vrouw | 25
Uitstellen menstruatie
Ik heb dit middel nu 1 week gebruikt. Zou het langer moeten gebruiken wil het effect hebben, maar de bijwerkingen zijn zo vervelend, dat ik er mee stop per direct. Ik voel me agressief, het beïnvloed mijn stemming. Wordt er misselijk van, heb hoofdpijn en voel me gewoon niet fit. Dan liever menstrueren op vakantie, dan dit. Ik raad dit middel dus niet aan.

02-07-2013 | Vrouw | 26
lynestrenol
Ik heb van mijn ha orgametrol gekregen om mijn bloedingen te stoppen, nu is mij gezegd dat ik na 7 dagen weer opnieuw zou menstrueren maar we zijn nu 4 dagen verder en er is nog steeds niks te zien, nu wilde ik graag ervaringen van mensen die dit herkennen... En wie misschien kan vertellen wanneer dit wel op gang gaat komen, of moet ik contact met de ha opnemen...?

28-06-2011 | Vrouw | 26
Endometriose
Ik gebruik Orgametril nu een klein jaartje. Ik ben er ontzettend blij mee. Ik heb sinds jaren al endometriose en kon van de erge bloedingen en zware buikpijnen de deur niet uit. Eerst kreeg ik Cerazette en nog andere rommel, maar niets hielp. Daarna kreeg ik deze en ik moet zeggen: ik ben blij!! Ook ik merk wel wat bijwerkingen, maar die neem ik voor lief gezien de pijn di[lees meer...]e ik eerst had. Bijw. zijn dan zweten, moe, hoofdpijn, onrustig slapen etc.

08-05-2012 | Vrouw | 27
Endometriose
Ik heb al jaren klachten. Na de bevalling in 2007 is het allemaal begonnen. veel pijn niet kunnen zitten/ fietsen; het gevoel alsof je baarmoeder eruit valt. 2 week geleden een kijkoperatie gehad overal zit wat en ze hebben een verkleving achter mijn baarmoeder weggehaald en een stukje bij me darmen. Ik vraag me af of dit erfelijk is aangezien mijn moeder dit ook had en bi[lees meer...]j haar is alles eruit. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis om de foto's te bekijken en zien wat ze er verder aan gaan doen. De orgametril helpt wel voor de pijn . Was 57 kilo nu 62 niet dat ik dat erg vindt. ik zweet heel veel, vaak moe en nergens zin in.

29-05-2019 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie
Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.

17-02-2013 | Vrouw | 28
Endometriose
Vanaf mijn zeventiende altijd last gehad van enorme krampen voor en tijdens de menstruatie. Na lang zeuren (4 jr) werd ik eindelijk doorverwezen naar de gyn. Hij zag het meteen: edometriose in de zwaarste vorm. N een kijkoperatie te hebben gehad, mocht ik meteen aan de Orgametril (inmiddels 7 jr). Nooit geen bijwerkingen gehad, ik weet dus ook niet wat ik zonder dit medici[lees meer...]jn zou moeten. Sinds 6 weken ben ik gestopt met de medicatie, gewoon om te zien of menstrueren nog zou kunnen na langdurig gebruik. En ik vloei eindelijk, weliswaar heel lichtjes, maar de buikpijn die ermee gepaard gaat weegt niet op tegen het gebruik van Orgametril. Na deze menstruatie begin ik er weer meteen mee. Pas wanneer ik aan kindjes wil beginnen zal ik ermee stoppen.

19-10-2011 | Vrouw | 28
Menstruatie opwekken
Ik heb al heel lang geen eisprong en dus geen menstruatie. We willen graag een 2e kindje maar dit lukt dus niet op een natuurlijke manier. Nu moet ik hormonen gaan spuiten. Dit kan pas als ik dus ongesteld ben geworden. Daar voor kreeg ik een kuur Orgametril van 10 dagen. Normaal kan ik absoluut niet tegen hormonen. Eerder kreeg ik al Duphaston en Provera en dit was na [lees meer...]1 dag al een ramp ivm erge migraine en hoofdpijn. Met Orgametril nergens last van gek genoeg. Ben wel ietje vermoeid maar heb ook half de griep dus hoeft niet door die tabletjes te komen. Ik zit nu op dag 6 van de kuur en dat is al heel wat voor me. Ben dus erg tevreden. Ik hoop natuurlijk wel ongesteld te worden want daar doe ik het voor. Ik laat hier nog weten of dit gelukt is. Ik kan het wel aan andere aanraden.

27-06-2018 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het werkt super goed, ben blij dat ik van de tussentijds bloedverlies af ben.

11-12-2015 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Van hele zware menstruatie waarbij ik 3 dagen per maand niet kon functioneren, naar helemaal niet meer menstrueren. Ik had altijd heel veel pijn, misselijk, veel bloedverlies, duizeligheid, sloomheid en hevige PMS vooraf. Na 3 weken stopte het vloeien en voelde ik me prima. Daarna zat ik ineens onder de pukkels, had een mega vette huid, haar viel bij bosjes uit, nachtelijk[lees meer...] dreef ik mijn bed uit van het zweten, vreselijke hoofdpijnen, libido onder het vriespunt, concentratieproblemen, "mist" in mijn hoofd, vocht in mijn enkels en in 3 maanden 3 kilo zwaarder. Wat reageert mijn lichaam hier heftig op! Gynaecoloog gebeld na 2 maanden met de vraag of ik niet met minder af zou kunnen. NEE was het antwoord. De fabrikant maakt geen pillen met een lagere dosis, zit het nog maar even uit. Nu afgelopen week persoonlijk nog eens uitgelegd waarom ik hier niet op zit te wachten en voila, ik mag halve pilletjes nemen. Bij wijze van experiment. Over een paar maanden kom ik erop terug!

06-02-2013 | Vrouw | 29
Endometriose
had als jong meisje al enorm veel last van menstruatie. Hierin niet serieus genomen door artsen. Uiteindelijk op mijn 19de bij een gyneacoloog terecht gekomen. hij heeft mij orgametril voorgeschreven en ik ben hem tot heden nog steeds dankbaar hiervoor. HEt heeft mij op verschillende vlakken geholpen en ik ben het weer gaan gebruiken naar mijn zwangerschap omdat ik weer d[lees meer...]ezelfde klachten kreeg. Er wordt gezegd dat je er depressief van kan worden. De medicatie hielp mij juist om mijn emoties meer te dempen, wat ik juist prettig vond. Daarnaast heb ik dus geen last van mijn menstruatie.

27-11-2012 | Vrouw | 29
Endometriose
Heb vandaag dus ook van de gyn dit gekregen. Ben heel benieuwd!! Na twee bevallingen, en endometriose vloeide ik bijna altijd, op een paar dagen na. Na een mirena, cerazette, en andere medicatie te hebben gebruikt wat allemaal niet hielp, heb ik dus dit!! Oke de kilo's en acne wat ik lees zou ik echt niet blij mee zijn, maar als dit wel zou werken, kan ik niet blijer wor[lees meer...]den, want elke dag vloeien is ook echt een ramp!!

05-07-2011 | Vrouw | 29
PMS en andere menstruatieklachten
Omdat ik veel last had van PMS en overmatige klachten tijdens de menstruatie (flauwvallen en overgeven) ben ik deze pil gaan gebruiken. Ik slik deze pil iedere dag en daardoor ovuleer ik niet meer waardoor de menstruatie ook uitblijft. Hierdoor heb ik veel meer energie en ben ik ook veel vrolijker en gelijkmatiger van stemming. Wat mij betreft een prima pil zonder vervelen[lees meer...]de bijwerkingen. Heb alleen de eerste twee maanden wat klachten gehad zoals zweten.

31-01-2013 | Vrouw | 30
lynestrenol
Ik had gisteren deze hormoon begonnen met gebruiken, omdat ik niet ongesteld worden, al voor een jaar en een maand, nu had zij cyste op mijn eierstokken gevonden, en toen had mij huisarts deze pil voorgeschreven en ik ben nu niet helemaal zeker of dat de goeie tablet zijn, want ik moet namilijk mij ongesteldheid laten opwekken, kunt iemand mij zeggen of deze goed is of nie[lees meer...]t

19-08-2015 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik had 10 dagen bloedverlies toen heb ik de dokter gebeld, toen kreeg ik dit voorgeschreven. heb nu gelukkig geen bloedverlies meer. het help echt.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum