Ervaringen met Orgametril

lynestrenol

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

29-05-2019 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie
Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.

27-09-2018 | Vrouw | 33
Endometriose
Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.

30-07-2018 | Vrouw | 35
lynestrenol (5mg)
Na mijn tweede zwangerschap waren mijn maandstonden zeer onregelmatig en telkens voor en na mijn menstruatie waren mijn symptomen zeer hevig, voor mijn menstruatie had ik namelijk een lage tolerantie voor mensen in mijn omgeving, tot agressief gedrag toe, en na mijn menstruatie had ik emotionele huilbuien tot en met. Mijn gynaecoloog heeft mij een doorlopende dagelijkse d[lees meer...]osis voorgeschreven, en sindsdien gaat het stukken beter, al moet ik zeggen dat je zin naar seks daalt.

27-06-2018 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het werkt super goed, ben blij dat ik van de tussentijds bloedverlies af ben.

29-03-2018 | Vrouw | 21
lynestrenol (5mg)
Aangezien ik al 5 jaar een koperspiraal heb, liep ik het risico op buikkrampen. Afgelopen 3 maanden elke dag de hele namiddag, avond en nacht buikkrampen gehad. Op een gegeven moment moest ik zodanig veel pijnstillers nemen om normaal te functioneren dat ik toch maar naar de dokter ging, die zei dat de enige permanente oplossing andere anticonceptie was. A Aangezien ik [lees meer...]vroeger een tijdje de pil heb geslikt en dit absoluut niet prettig was (ik kwam 8 kilo aan, was continu driftig of emotioneel) heb ik het koperspiraal genomen omdat die geen hormonen bevatte, want daar kon ik duidelijk niet tegen. Ik heb dit aan de huisarts verteld maar hij gaf me toch orgametril mee, omdat dat de enige andere oplossing zou zijn voor t moment. Nou, de buipijn is inderdaad weg als bij toverslag. Maar ik loop continu te janken of ik ben zodanig opgefokt dat ik elk moment iemand in elkaar wil slaan zonder reden. Ook heel licht in mijn hoofd, misselijk, duizelig en lusteloos. Ik twijfel al 2 dagen of ik de kuur niet moet afkappen want ik heb liever pijn dan dit. Voor degenen die hormoongevoelig zijn: denk ff 2 keer na voordat je hieraan begint...

29-12-2017 | Vrouw | 44
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Op advies van gynaecoloog hiermee gestart ivm continue vloeien t.g.v. een myoom. Na enkele dagen stopte vloeien geheel. Ik slik deze pil door zodat ik sinds het gebruik geen bloedingen meer heb. Super!. Kort na gebruik een gewichtstoename van enkele kilo's welke ik er niet af krijg. Sneller hypertensie welke ik in de gaten houdt. Helaas is orgametril nu niet meer le[lees meer...]verbaar en moet ik plots gaan overstappen naar wat anders.

18-09-2017 | Vrouw | 49
Endometriose
geachte, ik gebruik dit nu al twintig jaar in belgie, op t moment is dit in belgie niet meer verkrijgbaar.

27-06-2016 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het werkte uitstekend, geen menstruatie meer met bijbehorende klachten. Na 6 jaar slikken wel borstkanker gekregen. (hormoongevoelig)

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen van de diagnose.

11-12-2015 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Van hele zware menstruatie waarbij ik 3 dagen per maand niet kon functioneren, naar helemaal niet meer menstrueren. Ik had altijd heel veel pijn, misselijk, veel bloedverlies, duizeligheid, sloomheid en hevige PMS vooraf. Na 3 weken stopte het vloeien en voelde ik me prima. Daarna zat ik ineens onder de pukkels, had een mega vette huid, haar viel bij bosjes uit, nachtelijk[lees meer...] dreef ik mijn bed uit van het zweten, vreselijke hoofdpijnen, libido onder het vriespunt, concentratieproblemen, "mist" in mijn hoofd, vocht in mijn enkels en in 3 maanden 3 kilo zwaarder. Wat reageert mijn lichaam hier heftig op! Gynaecoloog gebeld na 2 maanden met de vraag of ik niet met minder af zou kunnen. NEE was het antwoord. De fabrikant maakt geen pillen met een lagere dosis, zit het nog maar even uit. Nu afgelopen week persoonlijk nog eens uitgelegd waarom ik hier niet op zit te wachten en voila, ik mag halve pilletjes nemen. Bij wijze van experiment. Over een paar maanden kom ik erop terug!

10-12-2015 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
Omdat ik al dagen zeer hevig menstrueerde, kreeg ik last van duizelingen en oververmoeidheid. Naar de huisarts, daar bleek mijn HB 4,7 te zijn, veel te laag dus. Ik kreeg deze pillen om menstruatie te stoppen. Maar zei de huisarts na 10 dagen krijg je weer 2 dagen bloedingen. Maandag 7-12 begon dat ook, maar nu 4 dagen later nog steeds. Wie heeft dat ook gehad?

25-09-2015 | Vrouw | 36
Endometriose
Ik gebruik orgametril nu bijna een maand. De eerste weken had ik veel last van opgezwolle, pijnlijke borsten. Dit is nu verdwenen. Ik kan nog lichtjes merken wanneer mijn ongesteldheid is, maar echt minimale klachten. Ik voel me stukken beter en merk dat ik veel meer aan kan, mijn pijn is weg,mijn tolerantie grens, mijn moeheid en stemmingswisselingen zijn zeer sterk afgen[lees meer...]omen. Ik hoop dat het zo blijft of nog beter wordt!

19-08-2015 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies
ik had 10 dagen bloedverlies toen heb ik de dokter gebeld, toen kreeg ik dit voorgeschreven. heb nu gelukkig geen bloedverlies meer. het help echt.

23-06-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Orgametril doet wat t moet doen, het stelt de menstruatie uit. Bij mij lukt dat niet helemaal, maar toch is het met 90% verminderd en ben ik al bij met dit resultaat. Echter, de bijwerkingen....teveel om op te schrijven, het hele lijstje is op mij van toepassing, het ergste is dat ik 14kg ben aangekomen sinds t gebruik, extreem veel vocht vasthouden, enorme transpiratie ma[lees meer...]ar ook koude transpiratie (heel erg zweten en t enorm koud hebben, met name snachts), rillingen, hoofdpijn, stemmingswisselingen, concentratieverlies. 10 juli gaat mijn baarmoeder eruit en dan kan ik stoppen met dit middel. De vlag kan dan uit!

04-04-2015 | Vrouw | 17
Uitstellen van menstruatie
Ik heb orgametril gebruikt om mijn ongesteldheid enkele dagen uit te stellen, dit werkte prima. Ik kreeg rond de tijd dat ik normaal gesproken ongesteld moest worden wel last van lichte buikpijn, maar dit ging snel voorbij. Het duurde wel iets langer (4 dagen) voordat ik weer ongesteld werd nadat ik stopte met het nemen van de tabletten dan in de bijsluiter staat (2-3 dage[lees meer...]n).

16-03-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel onaangename ervaringen met ernstig bloedverlies, het verliezen van de mirena (geplaatst door de gyn, maar na 2 weken verloren tijdens een bloeding), bleven er nog 2 mogelijkheden over. Orgametril slikken en als dat niet werkt baarmoederverwijdering. vanaf oktober de orgametril geslikt, 3x per dag, dat ging prima, daarna verminderd naar 2x per dag, dat ging niet goe[lees meer...]d, bloedingen kwamen gelijk terug. Sinds november op 3x per dag. Inmiddels ook alle bijwerkingen gekregen. 3 weken lang extreme jeuk over mn hele lichaam, sinds oktober heel veel last van puistjes op mn gezicht, zwangerschapsvlekken in gezicht en hals, hoofdpijnen, heel veel zweten en het ergste (voor mij) 9kg aangekomen. Door alle bijwerkingen en de enorme hoeveelheid hormonen die je met 3 pillen binnen krijgt, heb ik de gyn nu bijna gesmeekt om mn baarmoeder eruit te halen. Dit gaat hopelijk zsm gebeuren. Ik ben heel blij als ik geen orgametril meer hoef te slikken!