Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

14-02-2012 | Vrouw | 40
Kiespijn
Heb vandaag vanwege tussentijdse heftige bloeding dit medicijn meegekregen van de huisarts. Schrik een beetje van de bijwerkingen, want ik ben al niet de vrolijkste en was afgelopen tijd al een aantal kilo aangekomen vanwege stress......nu lees ik dat sommige in een week tijd 5! kilo aankomen...Kan iemand me zeggen hoe dit kan....als je normaal blijft eten dan neem ik aan [lees meer...]dat het gewicht hetzelfde blijft toch? Moet het middel 15 dagen slikken en dan stoppen om mijn gewone cyclus weer op te pakken. Mijn cyclus is eigenljk altijd goed geweest tot deze maand 2x ongesteld.

19-01-2011 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik neem sinds mijn 34ste (dat is nu 7 jaar geleden!!) een half tabletje per dag. De reden was endometriose in ernstige vorm. Het resultaat was verbluffend goed: geen maandstonden meer, dus geen pijn meer. Voor mij was dit alles ok, tot ik bemerkte dat ik eigenlijk heel wat nevenwerkingen begon te krijgen: veel last van vermoeidheid tot de uitputting nabij, vaak depri ([lees meer...]terwijl ik daarvoor altijd superopgewekt en vrolijk was!!!) , een laag libido, snor en baardgroei (heeeeeeel beschamend!!!) tevens heel wat haar op de bovenarmen en achteraan de dijen (VRESELIJK is dat!!! ik heb er heuse complexen over gekregen!!!). Nu heb ik ook heel veel last van mijn darmen beginnen krijgen : heuse buikkrampen, diarree, constipatie, opgeblazen gevoel...Ik was ten einde raad, tot mijn diëtiste het verband liet zien met Endomtriose. Ik zal nu stoppen met dat klein half nietig pilletje (ttz dat kleine monster) en zie wel hoe het verder gaat!! Liever nog een operatie dan hele dagen ziek zijn en vol complexen komen te zitten!!!!

26-07-2023 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Ben altijd zeer regelmatig ongesteld en wilde deze periode uitstellen ivm vakantie. Kreeg dit van de huisarts. Op tijd begonnen met slikken, rond verwachte menstruatie kreeg ik wat spotting maar zette gelukkig niet door. Wel een heel opgeblazen gevoel in onderbuik. Na een week uitstellen gestopt, toen kwam er na 2 dagen een vage menstruatie: enkele druppels per dag, 3 dag[lees meer...]en lang terwijl ik normaal 5-6 dagen ongesteld ben met iig 2 hevige dagen. Alles goed en wel, amper 2 weken na deze menstruatie ben ik weer aan het bloeden. Wederom weinig en zet vooralsnog niet echt door, maar irritant is het wel. Hoe dit gaat aflopen weet ik nog niet, maar ben iig ontevreden over dit medicijn, ipv 1x per 4 weken bloed ik nu al voor 3e keer in 4 weken. Weliswaar weinig maar compleet onberekenbaar, ik ga dit nooit meer gebruiken.

07-11-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb deze medicatie 14 dagen moeten nemen 2/1 per dag waardoor ik mijn menstruatie niet meer kreeg en ik met een cyste zit van 5 cm donderdag 3 november gestopt ermee ondertussen nog altijd geen menstruatie

11-07-2019 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.

15-02-2011 | Vrouw | 39
Endometriose
Ik heb nu bijna zes jaar orgametril geslikt en vorige week met de gyn besloten te stoppen. VOordat ik mag stoppen moet ik eerst geopereerd worden en wordt mijn baarmoeder, eierstok en een stuk darm verwijderd. Deze operatie gaat een dag duren... Ik ben inmiddels 25 kilo aangekomen en zit in de ziektewet vanwege ernstige vermoeidheidsklachten. Ook ben ik zonder reden af [lees meer...]en toe erg nerveus. Ik was zo blij van de menstruaties en helse pijnen af te zijn, dan ik de behoorlijke bijwerkingen naast me neer kon leggen. Helaas kan ik er nu niet meer omheen. De vermoeidheid slaat me echt lam. Ik vind het fijn hier reacties te lezen waarin ik me herken. Vermoeidheid wordt namelijk niet als bijwerking vermeld op de bijsluiter. Ik vind dat ze dit erop moeten zetten.

17-04-2012 | Vrouw | 38
Endometriose
Vier jaar geleden baarmoeder verwijdert. Na 4 jaar geen klachten kreeg ik een soort "menstruatie klachten". Bleek endometriose te zijn. Nu slik ik enkele weken Orgametril. Normaal woog ik 57 kilo, nu al 61. Ik kon altijd alles eten. Ook heb ik nu geregeld zweetbuien.

23-04-2011 | Vrouw | 38
lynestrenol
ik heb het middel gekregen naast een spiraaltje om afscheiding te voorkomen. Ik ben het nu voor een 2e periode gaan slikken met een tussentijd van zo'n 3 maanden. Ik ervaar de volgende bijwerkingen: vervelende dromen en zeiknat van het zweet wakker worden. Ik had dat de eerste periode ook al maar heb dat toen niet gekoppeld aan de pil maar meer met het idee "zal wel een fa[lees meer...]se zijn". Nu ik weer begonnen ben heb ik er ineens weer last van en valt het kwartje...

29-07-2023 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
gebruikt voor uitstellen menstruatie, zeer veel bijwerkingen ernstige darmkrampen, diarree, prikkelbaar totaal niet mezelf...na 3 dagen gebruik ben ik gestopt. bijwerkingen werden dusdanig heftig dat ik liever ongesteld wordt op vakantie dan dit... nooit meer voor mij

24-07-2023 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
Ik ben Orgametril beginnen nemen zoals vermeld voor mijn eisprong. Ik wou mijn maandstonden niet laten doorkomen op reis. Dit is dus niet gelukt. Totaal onverwacht tijdens een rafting kreeg ik bloedingen. Niet aangenaam! Gelukkig ben ik altijd voorzien van tampons. Ik had het al voelen aankomen want had hevige hoofdpijn en buikkrampen. Voor mij heeft het dus niet ge[lees meer...]werkt!!!

21-03-2021 | Vrouw | 37
lynestrenol (5mg)
2 jaar geleden gesteriliseerd en Novasure behandeling, nooit meer menstruatie gehad ging super goed. Helaas sinds een half jaar een onrustige baarmoeder en hele heftige eisprong pijn zoveel pijn dat ik een bezoek moest brengen aan huisartsenpost na morfine tabletten zakte de pijn. Later doorverwezen naar gynaecoloog alles nagekeken en op kweek dat was gelukkig goed maar z[lees meer...]e wilde dat ik weer aan de pil ging 2 weken geprobeerd en hier werd ik ook ziek van. Mijn baarmoeder verwijderen ze nog niet omdat ik te jong ben (37) dus kreeg ik lynestrenol na enkele dag heel erg emotioneel opgezette buik hele erge hoofdpijn en vanaf begin heel de dag door menstruatie krampen en heel veel afscheiding ook deze pijn is soms niet te verdragen weer contact met gynaecoloog gelukkig meteen stoppen en in april mri Herkent iemand deze klanten ?

29-04-2020 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na lang overmatig bloedverlies, kreeg ik dd diagnose endometriose en ging ik orgametril slikken. Wondermiddel! Hierdoor werd m'n baarmoeder behouden, fijn, niet nòg een operatie! Na 5 jaar slikken grote schok... Uitgezaaide hormoongevoelige borstkanker. Ongeneeslijk ziek. Klap!! Inmiddels 6 jaar in behandeling voor borstkanker, 4 botuitzaaiingen, en leef van controle n[lees meer...]aar controle, maar ik ben er nog!

16-05-2013 | Man | 37
lynestrenol
Door zeer onregelmatige menstruatie en hevige buik- en rugpijn, in die zin dat ik maar 1 week per maand normaal kon functioneren, neem ik nu al 18 jaar orgametril. Buiten een kleine gewichtstoename in enkele jaren totaal geen bijwerkingen. Kreeg van de gyn begin januari lichtere pil voorgeschreven vanwege de verhoogde kans op osteoporose. Deze maanden waren een hel, weer h[lees meer...]evige rugpijn en buikpijn, opgezwollen buik en veel acne. Morgen start ik terug met orgametril en ga nooit meer veranderen.

10-11-2023 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Wat het moest doen lukte, mijn menstruatie bleef uit. Toen ik stopte met deze tabletten met 4 dagen ongesteld. Heviger dan anders en ben het al behoorlijk. Gebruik van de pil op zich niet echt problemen alleen mijn gevoel werd onderdrukt heel vlak en afwezig, alles ging beetje langs me heen. Op dag 2 van menstruatie behoorlijke buikkrampen gehad tot bijna flauw vallen aan [lees meer...]toe. Feminax Aleve (speciaal tegen menstruatiepijn) had ik toevallig thuis en ging het gelukkig snel beter. Daarbij verloor ik een groot stolsel, wat ik nooit heb. Zal het zeker niet zo snel meer gebruiken, doet meer met het lichaam dan ik dacht.

04-08-2020 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Zou in onze zomervakantie naar de zon ongesteld worden. Jaren geleden al eens een pil gehad om menstruatie uit te stellen. Nu weer een recept aangvraagd bij de huisarts. Toch een ander merk deze keer; Orgametril. Wat een ellende. Twee weken voor verwachte menstruatie aan begonnen. In het begin had ik last van somberheid, moe, stemmingswisselingen. En eenmaal op vakanti[lees meer...]e begon mijn menstruatie gewoon op de datum dat deze zonder pil ook zou beginnen. Dus dit medicijn voor mij nooit meer.

25-09-2015 | Vrouw | 36
Endometriose
Ik gebruik orgametril nu bijna een maand. De eerste weken had ik veel last van opgezwolle, pijnlijke borsten. Dit is nu verdwenen. Ik kan nog lichtjes merken wanneer mijn ongesteldheid is, maar echt minimale klachten. Ik voel me stukken beter en merk dat ik veel meer aan kan, mijn pijn is weg,mijn tolerantie grens, mijn moeheid en stemmingswisselingen zijn zeer sterk afgen[lees meer...]omen. Ik hoop dat het zo blijft of nog beter wordt!