Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

16-01-2011 | Vrouw | 15
Ongeregeld menstruatie/ erge buikpijn
Hallo ik ben een meisje van 15 jaar ik heb mei vorig jaar een cyste gehad aan mijn eierstok die is geknapt waardoor ik snel geopereerd moest worden...eierstok heb ik gelukkig mogen behouden.. ik ben om de 14 dagen ongesteld en echt heel erg heftig.orgametril gekregen eerst 2 tablet van 5 mg en toen weer naar 1 tablet van 5mg. dat ging niet goed weer verhoogd naar 2x 5 mg.d[lees meer...]ie moest ik innemen van de 14 tot 25 ste dag en dan 2 dagen later ongesteld worden en nu ben ik niet meer ongesteld geworden. hoe kan dat vorige week wel een heel klein beetje roze bloed slijm verloren (mag geen naam hebben)maar nu niets geen buikpijn maar wel heel erg misselijk 5 kilo aangekomen in 1 week overgeven zere borsten en erg moe kan de hele dag wel slapen hoop zo dat iemand dit herkent ...nooit geen problemen met deze tabletten gehad en nu dit snap het echt niet.alvast bedankt

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
De endometriose klachten zijn over, geen pijnklachten meer. Maar helaas erg veel last van depressieve gevoelens en angst klachten. Daarom over gestapt naar de minipil.

14-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie

29-04-2020 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na lang overmatig bloedverlies, kreeg ik dd diagnose endometriose en ging ik orgametril slikken. Wondermiddel! Hierdoor werd m'n baarmoeder behouden, fijn, niet nòg een operatie! Na 5 jaar slikken grote schok... Uitgezaaide hormoongevoelige borstkanker. Ongeneeslijk ziek. Klap!! Inmiddels 6 jaar in behandeling voor borstkanker, 4 botuitzaaiingen, en leef van controle n[lees meer...]aar controle, maar ik ben er nog!

11-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Niemand hier ervaring in? Ik zou t graag willen weten.

27-06-2016 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het werkte uitstekend, geen menstruatie meer met bijbehorende klachten. Na 6 jaar slikken wel borstkanker gekregen. (hormoongevoelig)

15-06-2016 | Vrouw | 43
Endometriose
Ernstige endometriose, 9 jaar onbehandeld door missen van de diagnose.

23-06-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Orgametril doet wat t moet doen, het stelt de menstruatie uit. Bij mij lukt dat niet helemaal, maar toch is het met 90% verminderd en ben ik al bij met dit resultaat. Echter, de bijwerkingen....teveel om op te schrijven, het hele lijstje is op mij van toepassing, het ergste is dat ik 14kg ben aangekomen sinds t gebruik, extreem veel vocht vasthouden, enorme transpiratie ma[lees meer...]ar ook koude transpiratie (heel erg zweten en t enorm koud hebben, met name snachts), rillingen, hoofdpijn, stemmingswisselingen, concentratieverlies. 10 juli gaat mijn baarmoeder eruit en dan kan ik stoppen met dit middel. De vlag kan dan uit!

16-03-2015 | Vrouw | 46
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na veel onaangename ervaringen met ernstig bloedverlies, het verliezen van de mirena (geplaatst door de gyn, maar na 2 weken verloren tijdens een bloeding), bleven er nog 2 mogelijkheden over. Orgametril slikken en als dat niet werkt baarmoederverwijdering. vanaf oktober de orgametril geslikt, 3x per dag, dat ging prima, daarna verminderd naar 2x per dag, dat ging niet goe[lees meer...]d, bloedingen kwamen gelijk terug. Sinds november op 3x per dag. Inmiddels ook alle bijwerkingen gekregen. 3 weken lang extreme jeuk over mn hele lichaam, sinds oktober heel veel last van puistjes op mn gezicht, zwangerschapsvlekken in gezicht en hals, hoofdpijnen, heel veel zweten en het ergste (voor mij) 9kg aangekomen. Door alle bijwerkingen en de enorme hoeveelheid hormonen die je met 3 pillen binnen krijgt, heb ik de gyn nu bijna gesmeekt om mn baarmoeder eruit te halen. Dit gaat hopelijk zsm gebeuren. Ik ben heel blij als ik geen orgametril meer hoef te slikken!

27-11-2012 | Vrouw | 29
Endometriose
Heb vandaag dus ook van de gyn dit gekregen. Ben heel benieuwd!! Na twee bevallingen, en endometriose vloeide ik bijna altijd, op een paar dagen na. Na een mirena, cerazette, en andere medicatie te hebben gebruikt wat allemaal niet hielp, heb ik dus dit!! Oke de kilo's en acne wat ik lees zou ik echt niet blij mee zijn, maar als dit wel zou werken, kan ik niet blijer wor[lees meer...]den, want elke dag vloeien is ook echt een ramp!!

06-11-2012 | Vrouw | 41

08-05-2012 | Vrouw | 27
Endometriose
Ik heb al jaren klachten. Na de bevalling in 2007 is het allemaal begonnen. veel pijn niet kunnen zitten/ fietsen; het gevoel alsof je baarmoeder eruit valt. 2 week geleden een kijkoperatie gehad overal zit wat en ze hebben een verkleving achter mijn baarmoeder weggehaald en een stukje bij me darmen. Ik vraag me af of dit erfelijk is aangezien mijn moeder dit ook had en bi[lees meer...]j haar is alles eruit. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis om de foto's te bekijken en zien wat ze er verder aan gaan doen. De orgametril helpt wel voor de pijn . Was 57 kilo nu 62 niet dat ik dat erg vindt. ik zweet heel veel, vaak moe en nergens zin in.

17-04-2012 | Vrouw | 38
Endometriose
Vier jaar geleden baarmoeder verwijdert. Na 4 jaar geen klachten kreeg ik een soort "menstruatie klachten". Bleek endometriose te zijn. Nu slik ik enkele weken Orgametril. Normaal woog ik 57 kilo, nu al 61. Ik kon altijd alles eten. Ook heb ik nu geregeld zweetbuien.

01-04-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Na jaren sukkelen met mensruatie, hevige pijnen, zeer moeilijke zwangerschap, dikke darmverwijdering door ersntige constipatie, baarmoeder tot baarmoederhals te hebben weggehaald. zijn ze eindelijk tot de oorzaak van al deze ellende gekomen endometriose die zich overal aanhecht. ze hadden nooit baarmoeder mogen wegnemen want dit heeft het enkel nog erger gemaakt. nu ook no[lees meer...]g tumorverwijdering in buikspieren rechterflank, achteraf gezien ook endometriose. doorverwijzing naar andere gyn. deze had een hele simpele oplossing orgametril. binnen 3 maanden weet ik of het helpt en of er nog zware ingrepen volgen.

17-03-2012 | Vrouw | 50
lynestrenol
gisteren gestopt met een 10 daagse kuur orgametril, afwachten is nu de bloeding die er moet gaan komen. Volgens de huisarts kan deze heftig zijn. Ik slikte deze pil omdat ik regelmatig tussenbloedingen heb en hoop dat de ellende nu beter wordt