Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

08-05-2012 | Vrouw | 27
Endometriose
Ik heb al jaren klachten. Na de bevalling in 2007 is het allemaal begonnen. veel pijn niet kunnen zitten/ fietsen; het gevoel alsof je baarmoeder eruit valt. 2 week geleden een kijkoperatie gehad overal zit wat en ze hebben een verkleving achter mijn baarmoeder weggehaald en een stukje bij me darmen. Ik vraag me af of dit erfelijk is aangezien mijn moeder dit ook had en bi[lees meer...]j haar is alles eruit. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis om de foto's te bekijken en zien wat ze er verder aan gaan doen. De orgametril helpt wel voor de pijn . Was 57 kilo nu 62 niet dat ik dat erg vindt. ik zweet heel veel, vaak moe en nergens zin in.

17-04-2012 | Vrouw | 38
Endometriose
Vier jaar geleden baarmoeder verwijdert. Na 4 jaar geen klachten kreeg ik een soort "menstruatie klachten". Bleek endometriose te zijn. Nu slik ik enkele weken Orgametril. Normaal woog ik 57 kilo, nu al 61. Ik kon altijd alles eten. Ook heb ik nu geregeld zweetbuien.

01-04-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Na jaren sukkelen met mensruatie, hevige pijnen, zeer moeilijke zwangerschap, dikke darmverwijdering door ersntige constipatie, baarmoeder tot baarmoederhals te hebben weggehaald. zijn ze eindelijk tot de oorzaak van al deze ellende gekomen endometriose die zich overal aanhecht. ze hadden nooit baarmoeder mogen wegnemen want dit heeft het enkel nog erger gemaakt. nu ook no[lees meer...]g tumorverwijdering in buikspieren rechterflank, achteraf gezien ook endometriose. doorverwijzing naar andere gyn. deze had een hele simpele oplossing orgametril. binnen 3 maanden weet ik of het helpt en of er nog zware ingrepen volgen.

24-03-2012 | Vrouw | 55
Endometriose
gebruik sinds een 14 tal dagen orgametril op aanraden van de dokter tegen overvloedig bloedverlies,heb maandag een MRI scan gehad in verband met endiometrose maar nog geen uitslag,pas volgende week,eerst geen bijwerkingen maar nu al 3 dagen erge hoofdpijn en niets van medicatie helpt,hoop dat dit van voorbijgaande aard is want bloedingen zijn gestopt

23-03-2012 | Vrouw | 51
lynestrenol
Na 6 weken hevige bloedingen dit medicijn gekregen. 1x per dag 1 tablet, ging meteen goed. Na stopperiode van 1 week weer begonnen met 1 tablet, maar dit keer kwamen bloedingen terug. Toen overgegaan op 2 tabletten per dag en dit werkt prima. Bloedingen zijn gestopt en ik gebruik het op dezelfde manier als anti-conceptie. Heb totaal geen bijwerkingen en ik voel me er prima[lees meer...] bij.

17-03-2012 | Vrouw | 50
lynestrenol
gisteren gestopt met een 10 daagse kuur orgametril, afwachten is nu de bloeding die er moet gaan komen. Volgens de huisarts kan deze heftig zijn. Ik slikte deze pil omdat ik regelmatig tussenbloedingen heb en hoop dat de ellende nu beter wordt

12-03-2012 | Vrouw | 53
Endometriose
Na 3/4 jaar met hevige buikpijnen + een kijkoperatie werd endometriose geconstateerd. Ik was toen 49 jaar. Omdat ik verwachtte binnen niet al te lange tijd toch in de overgang te komen besloot ik voor medicijnen te kiezen i.p.v. baarmoederverwijdering. Inmiddels slik ik de orgametril al ruim 4 jaar! Eén keer per jaar stop ik een tijdje om te kijken of er nog een menstruati[lees meer...]e komt. Tot nu toe komt er steeds binnen een paar weken een bloeding. De eerste anderhalf jaar had ik geen buikpijn meer, daarna kreeg ik toch weer steeds vaker buikpijn. Ook de bijwerkingen vind ik behoorlijk; veel lagere libido, droge haren, vocht vast houden, hogere bloeddruk, 7 kilo aangekomen (op een lengte van 1.58 m.), opgeblazen gevoel, veranderde stoelgang. Vooral de gewichtstoename zit me dwars en het lukt me niet om af te vallen. Weet iemand of je wel af valt als je stopt met de orgametril? (Waarschijnlijk niet als je daarna in de overgang komt!)

06-03-2012 | Vrouw | 52
lynestrenol
bloedingen en buikpijn waren heel snel weg, maar ondanks vanaf het begin heel goed aan de lijn doen 3 kilo in een week aangekomen. ( is voor mij 5% gewichtstoename) Begin nu het gevoel van een michelinmannetje te krijgen. Nu kan ik mijn witte broek ook niet meer aan!

24-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik heb 5 jaar orgametril geslikt tot gisteren,bij de arts kreeg ik gister te horen na een echo dat door mn langdurig orgamentril gebruik mn baarmoeder in zn geheel flitterdun is geworden en als ergste mn urinebuis ook.ben hier erg van geschrokken. tijdens mijn 5 jaar inname heb ik geen enkele bijwerking gehad, maar draag nu de gevolgen. Op naar urologie. .

23-02-2012 | Vrouw | 21
Endometriose
Ik ben begonnen met het gebruik van Orgametril toen ik 13 was, als gevolg van zeer overvloedige en zeer pijnlijke menstruatie (gepaard met overgeven) en een verdenking van een beginnende endometriose. Op mijn 18e ben ik enkele maanden gestopt om te zien of het beter gaat, maar ik ben snel weer begonnen! Wat een geluk om rustig te kunnen leven zonder elke maand zo veel pijn[lees meer...] te hebben! Daarentegen, de bijwerkingen zijn behoorlijk aanwezig: veel beharing, aankomen, acne.... ik vraag me nu ook af of het hebben van bijna geen borsten (nauwelijks cup 85A) verband houdt met de inname van dit medicijn tijdens mijn puberteit... maar ik laat niets mij verhinderen orgametril te nemen.

14-02-2012 | Vrouw | 40
Kiespijn
Heb vandaag vanwege tussentijdse heftige bloeding dit medicijn meegekregen van de huisarts. Schrik een beetje van de bijwerkingen, want ik ben al niet de vrolijkste en was afgelopen tijd al een aantal kilo aangekomen vanwege stress......nu lees ik dat sommige in een week tijd 5! kilo aankomen...Kan iemand me zeggen hoe dit kan....als je normaal blijft eten dan neem ik aan [lees meer...]dat het gewicht hetzelfde blijft toch? Moet het middel 15 dagen slikken en dan stoppen om mijn gewone cyclus weer op te pakken. Mijn cyclus is eigenljk altijd goed geweest tot deze maand 2x ongesteld.

26-12-2011 | Vrouw | 44
Endometriose
sinds sept 2008 orgametril geslikt tot en met sept 2011. Het helpt absoluut tegen de bloedingen (wat een zaligheid !!) maar ook ik kwam erg aan en had het in tegenstelling tot andere schrijfters juist in denacht extreem koud. tegen de borstpijn hielp het ook wel en het eerste jaar had ik nauwelijks migraine. Nu ik gestopt ben sinds september duurde het ruim 8 weken voor [lees meer...]er een bloeding kwam en sindsdien is het een zooitje ongeregeld. Dan weer 3 dagen niets en dan weer heel lichte bloedingen en opeens dan weer een paar dagen hevig bloedverlies. Wie herkent dit? Ik sta erg in dubio wat te doen; weer beginnen of al dit gedoe op de koop toe nemen en me lichter voelen...

07-12-2011 | Vrouw | 32
lynestrenol
na 20 jaar hevige klachten rondom menstruatie slik ik nu dit middel en moet zeggen het gaat erg goed. heb weinig last van bijwerkingen maar heb wel veel slijmverlies en de pijn ervan. met deit middel gaat de gyno kijken of ik endo metriose heb (waarschijnlijk wel). daarnaast heb ik ook pcos wat ook erg pijnlijk is. over 3 maanden weet ik meer en misschien dan ook een kij[lees meer...]koperatie.

06-12-2011 | Vrouw | 44
lynestrenol
Slik orgametril al zo´n 20 jaar. Ben er helemaal blij mee. Geen endometriose, geen bloedingen. Een waar feest. Ook geen ernstige bijwerkingen. Zweet wel snel maar dat neem ik op de koop toe.

19-11-2011 | Vrouw | 45
Opgezwollen en pijnlijke borsten
Ik had vroeger elke maand wel een 2tal weken, en soms langer hevige borstpijnen. sinds ik 1/2 orgametril per dag inneem is deze pijn verdwenen. Laat ik deze medicatie heb ik er terug hevige last van.

14-11-2011 | Vrouw | 34
Mogelijke endometriose
Heb dit medicijn gekregen vanwege pijn bij intimiteit. Conclusie gyno was mogelijkheid endometriose, alhoewel onduidelijk of het zo is. Testen wijzen dat niet echt uit. Kijk operatie gehad en waar hij kon kijken niets te zien. Waar ik pijn heb kan hij ook niet kijken tijdens een kijkoperatie. Merk dat ik de laatste maanden steeds deprimerender wordt. Net bij de huisarts ge[lees meer...]weest wil toch dat ik contact met gyno heb voor ik eventueel anti-depressiva krijg, want mijn gevoelens kunnen erg goed komen van de orgametril. Iedereen die klachten beschrijft herken ik mezelf in terug. Ben benieuwd wat de vrouwen die gestopt zijn te melden hebben en wat hun gyno heeft gezegd. Ik kom er nog op terug heb woensdag contact met hem en daarna met huisarts.