Ervaringen met Primolut N

norethisteron

18-03-2024 | Vrouw | 55
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ivm vleesbomen zeer hevig bloedverlies tijdens de overgang Primolut gekregen. Dit nadat Tranexaminezuur niet bleek te werken. Er ging een wereld voor me open... nog nooit sliep ik zo goed, voelde ik me minder opgejaagd, kreeg een betere eetlust en stoelgang, zelfs mijn huid en haar verbeterde aanzienlijk. Er kwam rust in mijn hoofd en lijf. Mede ook omdat het hevige bloede[lees meer...]n met enorme stolsels natuurlijk eindelijk stopte. Wat een intrigerende materie zijn hormonen toch. De enige bijwerking was dat ik zweet aanvallen kreeg op de raarste momenten. Waarschijnlijk zijn dat de opvliegers waar zoveel vrouwen over klagen maar ik nooit had ervaren. Ook ben ik wat aangekomen maar dat was met mijn 53 kilo voorheen eigenlijk best een verbetering. Al met al een enorme contrast met wat ik hier van andere vrouwen lees. Na 30 dagen slikken, waarbij de dosis werd verminderd naar 2 tabletten per dag volgde een hysteroscopie. Er was gelukkig geen kanker en de vleesboom was geslonken. Het stoppen met primolut ervaarde ik als een soort afkicken. Niet alleen de enorme onttrekkingsbloeding, die enigszins te behappen was met Tranexaminezuur viel zwaar, maar ook al mijn algehele welzijn verslechterde. Vervolgens kreeg ik voor 3 maanden de minipil voorgeschreven, maar na een maand moest die gestopt worden want ik voelde me totaal uit balans en ging tot overmaat van ramp weer net zo hevig bloeden als in het begin. Opnieuw aan de primolut dus maar het bloeden is echter niet meer helemaal gestopt. Vraag me wel af of het lang slikken van dit medicijn kan en op de lange termijn wel goed is? Binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog...

04-12-2023 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ga richting overgang en bleef maar ongesteld, daarom Primolut gekregen.

03-04-2023 | Vrouw | 57
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben al 6 jaar in de menopauze en begon te bloeden. Na echo en biopsie geen kanker gezien, wel grote vleesbomen. Eerste behandeling was 10 dagen Primolut. Na enkele dagen slikken werd ik ontzettend depressief, en bij het stoppen (ontrekkingsbloeding) verloor ik zo veel bloed dat ik niets meer kon. Inmiddels 2 weken verder, bloedarmoede, nog steeds depressief, en geen ve[lees meer...]rbetering van de klachten.

11-11-2022 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik moet dit medicijn 2x per jaar omdat ik o.a. pcos heb. Nooit bijwerkingen gehad op deze keer een opgeblazen gevoel in mijn darmen na.

11-08-2022 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
9 weken bloedverlies en dat moest stoppen ivm gevaarlijk laag HB. Ieder half uur maandverband vol, dag en nacht. Primolut werkte een paar dagen en toen kwam het in alle hevigheid weer terug. Vanaf dag 1 bijna alle bijwerking, zowel geestelijk als lichamelijk. Vooral geestelijk was een hel! Depressief, emotioneel, agressief enz. Ben nu 5 weken zonder en nog steeds vlieg ik [lees meer...]hormonaal alle kanten op. Gebruik dit nooit meer.

25-07-2022 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Bloedingen van 3,5 week een paar dagen pauze en weer opnieuw. Dus zou primolut moeten helpen alles weer op orde te krijgen. Ik raad het sterk af! Enorme buikpijn, overgeven, zo’n opgezette buik dat ik wel zwanger lijk en enorme depressie gevoelens. Vind het een gevaarlijk medicijn.

05-11-2021 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ben 52 en al maanden onafgebroken ongesteld. Tranexaminezuur werkte niet afdoende, het bleef op momenten gewoon lopen. Half uurtje met het beste nachtmaandverband, daarna volgde doorlekken. Uiteindelijk door gynaecoloog premoluut voorgeschreven gekregen. Na 2 tabletjes de volgende ochtend migraine gekregen (dag ervoor al, komt meestal 3 dagen terug). Na 3e tabletje f[lees meer...]ocale problemen gekregen. Daarbij nam hartslag toe samen met zweten en wegzakken. Uiteindelijk blijkt er een contra indicatie te zijn voor premolut bij migraine met focale symptomen.

03-10-2020 | Vrouw | 31
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Hoi Ik gebruik primolut al lang en meerdere keren. Mijn menstruatie duurt bijna 3 weken en voorheen werd ik niet ongesteld meer en nu is het zo erg dag ik om het uur naar de wc moet. Ik loop leeg zeg maar ik word gek ervan. Ik krijg een maag verkleining en ik ben geopereerd aan voorstadium baarmoeder hals kanker. Ik heb geen K en me baarmoeder is er nog en bij mij vie[lees meer...]l mijn spiraal er ook uit . Kortom het zit mij niet echt mee. Ik hoop zo dat die menstruatie of bloeding stopt . Bij een echo zag de arts op de baarmoeder mond dun laagje bloed. Dit komt omdat ik de pil te lang door slikte . Ze zei dat binnen een paar uur zou gaan vloeien en dat klopte ook. Ik typ misschien beetje van de hak op De tak sorry daarvoor ben beetje Erg adhd Iedereen sterkte

10-08-2020 | Vrouw | 20
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb 3 weken lang gebloed en 3 weken lang was ik ongesteld. Ik had hierdoor zelfs bloedarmoede opgelopen. Ik heb de tabletten van primolut voorgeschreven gekregen met als waarschuwing dat ik de 10e dag enorm veel zou bloeden. Ik heb dit 3x per dag moeten gebruiken (30 tabletten) dus 10 dagen kuur. Na de 1e dag stopte de bloeding al en kreeg ik een beetje oud bloed. Verde[lees meer...]r niks meer gehad. Ik had af en toe een vreselijke kramp maar dat was het. Ik heb ze zoals aangeraden gebruikt. Ik weet niet hoe het verder gaat aflopen met mijn menstruatie dus dat ik afwachten. Ik raad dit enorm aan!

09-07-2020 | Vrouw | 38

03-07-2020 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na een dag of drie niet meer gevloeid. Na het eerste tabletje al snel resultaat. Maar zoveel hoofdpijn! (Nog even volhouden, binnenkort naar de gynaecoloog).

24-01-2018 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb primolut voorgeschreven gekregen omdat ik continu doorbraakbloedingen had die niet vanzelf stopte tijdens het slikken van de pil waardoor ik regelmatig een maand of langer ongesteld ben. Mijn huisarts zei dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die een zware menstruatie hebben die aan de pil zijn en dat primolut daar vaak bij helpt omdat het alles als het ware "reset". [lees meer...]Na 3 dagen primolut te hebben geslikt stopte de doorbraakbloeding en een week na mijn laatste primolut pil werd ik (wat heftiger en langer dan normaal) ongesteld. Zo ver lijkt het dus te doen wat het moet doen. Helaas heb ik wel erg veel last van de bijwerkingen. Het is nu 2 weken geleden sinds ik klaar ben met de kuur en ik ben nog steeds niet van de bijwerkingen af. Ik heb bijna dagelijks last van migraine, hou veel vocht vast en heb daardoor last van mijn buik en lijk hierdoor ook 10 kilo zwaarder, ik slaap erg slecht, heb vooral 's nachts last van opvliegers en zweetaanvallen, mijn huid en haar zijn erg vet en kreeg gelijk op de eerste dag van de kuur last van acne op mijn gezicht, borst en rug. In de eerste week merkte ik ook dat er donkere haren begonnen te groeien op mijn onderbuik, ik heb die haren weggehaald en ze zijn gelukkig niet teruggekomen. Ook ben ik erg moe en heb ik een scheur in mijn mondhoek die niet weg wil (waarschijnlijk een schimmelinfectie). Ik heb het gevoel dat dit middel totaal niet zo onschuldig is als iedereen het laat lijken en ik zou het zeker niet nog een keer slikken als het niet echt nodig is.

24-11-2016 | Vrouw | 45
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Kuur van 10 dagen, 3x daags 5 mg. Doel: flinke onttrekkingsbloeding op te wekken in verband met dik baarmoederslijmvlies, om daarna een betere echo te kunnen maken om eventuele poliepjes o.i.d. te kunnen zien. Heb een voorgeschiedenis van depressies. Na 4 dagen gebruik enorm prikkelbaar en labiel. 2 dagen na stoppen wel bloeding, maar veel minder hevig dan normale menstrua[lees meer...]tie. Vraag me af of dit wel voldoende is om komende week een zinvolle echo te kunnen maken. Middel ga ik niet opnieuw gebruiken, wegens psychische bijwerkingen.

25-10-2016 | Vrouw | 23
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Enorm veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, depressief gevoel en stemmingswisselingen. Deze werden ook in de loop van de dag steeds erger. Was het effectief? Ja. Zou ik het nogmaals gebruiken? Nee.

15-06-2016 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik kwam bij gynaecoloog terecht omdat ik al maanden ongesteld was, na diverse mislukte onderzoeken. Mislukt omdat het zicht belemmerd werd door bloed, moest ik dit medicijn gebruiken. Ik had binnen 2 dagen geen bloedverlies meer. Maar slapeloze nachten, oververmoeid, hoofdpijn en misselijkheid kwamen hiervoor in de plaats. Wat een vreselijk medicijn. 24u na de laatste pil [lees meer...]lig ik nog totaal van slag op de bank.

02-09-2015 | Vrouw | 34
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Zodra ik de pillen slikte, sliep ik direct erg slecht. Overdag doodmoe, kon vervolgens 's avonds niet in slaap komen en werd dan weer heel vroeg wakker. Deze slaapproblemen komen mij alleen bekend voor van mijn zwangerschappen en heel stressvolle dagen (nu beiden echt niet het geval). Maar de ongesteldheid was binnen een dag volledig gestopt, na ruim twee weken continue on[lees meer...]gesteld te zijn geweest en flink ook! gelukkig hoef ik maar 10 dagen te slikken.. ben doodop!