Ervaringen met Imigran

sumatriptan

Bij  MigraineX

Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

11-04-2021 | Vrouw | 69
sumatriptan (100mg)
Dit zijn voor mij de beste pillen die er voor mij zijn. Maar nu het ergste mijn zorg verzekeraar vergoed ze niet meer .Het Zilver Kruis ziekte kosten verzekering. Het is gewoon vreselijk dat ik nu andere medicatie moet dat is gewoon een ramp voor mij. Ik heb meestal 3 dagen achter elkaar aanvallen en het enige wat goed helpt is de imigran tabletten. Ik heb het zo erg dat i[lees meer...]k gewoon mijn hoofd tegen de muur sla om maar een andere pijn te voelen. Zijn er misschien meer mensen die hier tegen op lopen.

24-07-2016 | Vrouw | 61

09-02-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan (6)
Ik kreeg altijd sumatriptan injecties. Deze werkten perfect. Een paar weken geleden zei mijn apotheek plotseling dat ik ze niet meer vergoed kreeg. Ik kreeg daarvoor in de plaats imigran injectie. De eerste pen deed het niet. Sta je daar met een ontploft hoofd, werkt hij niet. Grrrrrrr. Gelukkig kreeg ik van de apotheek sumatriptan injecties mee en werd er een nieuwe pen b[lees meer...]esteld. Waarom krijg ik de sumatriptan niet meer vergoed???????? Die imigran is onhandig. Zeker met een hoofd wat bijna ontploft.

17-12-2019 | Man | 59
sumatriptan (25mg)
werkt goed maar helaas niet altijd

05-06-2019 | Man | 59
sumatriptan (100mg)
Hartinfarct van imigran: Al jaren had ik migraine, van een jaar of 23 af, het is erfelijk, mijn moeder en oma hadden het ook. Na 24 jaren geëxperimenteerd met allerlei voedsel achterwege laten, en een hoofdpijn dagboek bij gehouden te hebben, ben ik in 2006 naar de huisarts gegaan, en die concludeerde ook met zekerheid migraine, dus kreeg ik imigran 100mg voorgeschreven[lees meer...]. Ik knipte de imigran tablet vaak in 2 stukken omdat soms ook een halve tablet net voldoende was. Het was een ware verbetering deze imigran, de pijn werd goed bestreden en ik kon dan eindelijk slapen, wel merkte ik als ik normaal piano speelde ik 5 fouten in een muziek stuk maakte, maar met imigran ingenomen waren de fouten ongeveer 40 maal erger! Jaren lang deze imigran gebruikt, de frequentie van de migraine werd in de loop der jaren heftiger en was helaas genoodzaakt om meer imigran in te nemen. Dit tot 4 December 2017 toen ik 10 dagen op IC cardiologie heb gelegen, ik had een hartinfarct gehad, en eerste wat de cardioloog afpakte was de imigran, want die veroorzaakte waarschijnlijk deze hartinfarcten omdat imigran de bloedvaten vernauwen, en inderdaad, als je wereldwijd in het engels gaat zoeken, kom je inderdaad waarschuwingen tegen van hartinfarcten veroorzaakt door imigran. Afgelopen hart- controle in mei 2019 heb ik dit nog eens gevraagd aan de cardioloog en die bevestigde dat het heel goed mogelijk was dat de hart infarct veroorzaakt is door de imigran. Na ontslag kreeg ik geen imigran meer mee maar Tramadol, nu daar hoor ik zulke horror stories over dat ik verder ben gegaan met onderzoek naar alternatief en ik kwam bij CBD+ 5% uit en dat neem ik preventief iedere dag 2 x 5 druppels om 10:00 en om 16:00 uur en mijn migraine aanvallen zijn met 75% gereduceerd zo ook de ernst van de aanvallen die zijn met 80% gereduceerd, soms neem ik er wat Paracetamol 1000mg bij in en dat werkt super goed voor mij! Ik was op dit CBD+ idee gekomen om dat ik half jaren ’80 ook al eens een migraine aanval had van graad 8 en ik van de buurjongen een joint kreeg, tot mijn verbazing, na een paar trekjes was binnen 10minuten de migraine als sneeuw voor de zon verdwenen!

12-12-2018 | Man | 59
sumatriptan (50mg)
Ik heb deze immigrant jaren lang gebruikt, met veel succes, ik had er veel baad bij, mijn migraine pijn was soms graad negen en dan zou ik wel van balkon willen springen, zo zere kop en pijn achter de ogen had ik, maar de imigrain deed wonderen, tot JL 4 Dec 2017 toen ik opgenomen werd met een hart infarct, ik bleek na catheteresatie al jaren lang geleden een "STILLE" ( St[lees meer...]il infarct) gehad te hebben die de gehele rechterkransslagader had afgesloten. De Cardioloog heeft mijn imigran in beslag genomen omdat die zeer gevaarlijk zijn voor hart patiënten, echter ik wist niet dat ik jaren geleden een stille heb gehad. Ik heb toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en tegen de cardioloog gezegd dat ik zonder migraine pillen niet naar huis wilt, die heeft overleg gehad met een neuroloog en die heeft Tramadol voor geschreven, echter heb ik dat nog steeds niet gebruikt want ik hoor er horror verhalen over, maar gelukkig zijn mijn meeste aanvallen die ik krijg het laatste jaar beneden graad 9 en met 4 paracetamol op de dag lukt het wel ook medicinale wiet olie werkt ook goed als ik last heb.

20-06-2016 | Man | 59
sumatriptan (12mg/ml)
Na 23 jaar gebruik van Imigran (Sumatriptan) op eigen initiatief ermee gestopt. Werkte lang als wondermiddel, maar de laatste jaren steeds minder effectief. Gebruikte het de laatste tijd soms wel vier keer per week met steeds minder resultaat!! Vreemd dat herhaalrecepten nooit een probleem waren. De bijsluiter vermeldt het al dat gebruik van dit medicijn zelf ook hoofdpi[lees meer...]jn kan veroorzaken. Dus hoogste tijd om helemaal te stoppen als Imigran-junkie. Nu na drie maanden blijkt het ook wel. Veel minder migraine en in lichtere vorm. Het is hanteerbaar geworden. Dus mijn mening over het medicijn is neutraal: het werkt, maar gebruik het niet te vaak.

11-06-2015 | Man | 58
sumatriptan (50mg)
gebruik Sumatriptan (50 mg) nu ca. 25 jaar en heb sinds dien nooit meer een dag verzuimd a.g.v. migraine. Voor noodgevallen houd ik enkele injecties achter de hand, maar die worden alleen gebuikt als ik te laat heb gereageerd op een aanval en begin met braken. 10 minute na inname voel ik de aanval zakken al moet ik aangeven dat ik in een vroeg stadium een aanval onderken [lees meer...]en direct onderdruk met een tablet. Nadeel is de opbouw van medicijn afhankelijkheid, aanval kan alleen nog met sumatriptan worden onderdrukt. Op jaarbasis gebruik ik ca. 120 tabletten. Bijwerking is bij mij een verhoogde drang om te plassen en een ietwat loom gevoel, maar kan dit met bewegen (sporten) onderdrukken.

25-10-2017 | Vrouw | 56
sumatriptan (100mg)
Beroerd na de injectie, pijnlijke injectie en geen effect op de migraine of overgeven.

28-01-2021 | Vrouw | 53
sumatriptan (25mg)

29-01-2020 | Vrouw | 53
sumatriptan (6mg)
Ik heb veel last van migraine, bijna iedere dag. Dus gebruik ik dagelijks spuiten, makkelijk in mijn buik zetten, anders heb je geen leven meer. Helaas is dit het enige medicijn dat voor mij werkt, ik moet ook vaker meerderen keren spuiten . Ik heb dit vanaf mijn 19 de en mijn moeder heeft er ook veel last van . Ik heb geen bijwerkingen

28-11-2018 | Vrouw | 53
sumatriptan (12mg/ml)
Heb sinds de start van mijn menstruatie last van (hormonale) migraine, dus 2 x per maand (menstruatie / eisprong). Totdat er triptanen op de markt kwamen altijd pijnstillers in de vorm van zetpillen gebruikt (oraal innemen van medicijnen was niet mogelijk door braken). In eerste instantie smelttabletten gebruikt, maar van de smaak werd in nog misselijker en het duurde best[lees meer...] wel even voordat de werking intrad. Toen Imigran injecties gaan gebruiken. Werkt snel en zonder vieze smaak. Omdat het zo snel werkt (15 minuten) wel meer heftige spierkrampen dan bij smelttabletten. Ook werkt het niet als je niet even een half uur gaat liggen. Zeer tevreden want migraine is echt hel!

22-06-2016 | Vrouw | 52
sumatriptan (0,5)
Ik spuit al zeker 20 jaar immigran en dat was voor mij een echt wondermiddel. Het gejaagde gevoel en zweten vlak na de prik nam ik op de koop toe omdat ik daarna in een hele diepe slaap viel en er daarna zo goed als vanaf was. Ook scheelde het mij een dag spugen kortom super. Echter sinds het laatste jaar gebeurt het steeds vaker dat de pen het niet doet en vorige week ze[lees meer...]lf 3 pennen geprobeert. Het gevolg was een hele dag spugen en geen medicijnen. Ik zou heel graag willen horen of er meer problemen zijn met de autoinjector van GlaxoSmithKline BV.

01-03-2021 | Man | 51
sumatriptan (100mg)
Hallo. Vraagje over Sumatriptan. (Imigran) Gebruik tegen Migraine. Ik neem dit al jaren en werkt goed tegen n aanval van migraine. Alleen is er iets wat mij opvalt. Telkens als ik (100.mg) pil neem , dan moet ik na n uur stevig plassen. Daarna moet ik elke 10 min plassen en dit houd zeker 2 uur aan. Wat mij opvalt is dat ik dit nergens terug zie in de bijsluiters van d[lees meer...]iverse sites op internet. Ik zie ook geen mensen schrijven dat ze na gebruik moeten plassen. Dus is toch opmerkelijk !! graag een reactie aub. mvg, Alex.

14-09-2019 | Vrouw | 50
sumatriptan (100mg)
Topmiddel dat snel en effectief werkt. Op momenten dat een pil niet in te nemen is door misselijkheid en ik snel van de migraine af wil zijn is dit middel een uitkomst. Mede door dit middel kan ik gewoon meedraaien in de maatschappij.

23-05-2015 | Man | 49
sumatriptan (10mg)