Tramadol

tramadol

Bij  ReumaX

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

17-04-2019

Reuma

Goed werkende pijnstiller. Als je wil afbouwen , of een dosis vergeet, zeer vervelende bijwerkingen(afkickverschijnselen) Groepsgevoel, extra pijn, rugklachten, oververmoeid, Bij gebruik van dit medicijn neemt de vermoeidheid toe,
08-11-2016

Reuma

zelf gebruik ik er maximaal het liefst 3 per dag, ik stop iedere 3 maanden 1 maand met het gebruik van tramadol, dit doe ik na mijn injectie van depomedrol, ps, ik heb geen afkick verschijnselen. mijn ervaring is dat het dan weer beter werkt. en het onnodig is om meer te gebruiken. niet echt bijwerkingen, merk als ik er 1 neem niks, werkt pas bij capsule nr 2, die neem [lees meer...]ik na een uurtje, pijn gaat van een 10 naar een 7 of 8. Wel heb ik gemerkt, dat er heel veel verschillende merken zijn, en het viel mij op dat ze niet allemaal werken. na lang proberen, gebruik ik nog maar 1 merk pharmachemie.
08-10-2015

Reuma

goede middag, ben een man 48 jaar. ik heb reuma in gewrichten en spieren, krijg iedere 3 maanden een injectie met depomedrol 120mg al 12 jaar, in het begin kreeg ik ook nog ibruprofen zakjes 4x daags, dit werkte een beetje, uiteindelijk overgestapt op tramadol 50 mg capsules, mag er 4x daags 1 nemen, moet zeggen dat dit redelijk goed werkt, na inname van 1 capsule merk ik [lees meer...]weinig, 2 uur later neem ik de 2de en dan begint het te werken, slik ze nu zo'n 6 jaar, wel doe ik persoonlijk na de injectie 5 weken geen tramadol gebruiken, dit om de werking van tramadol te behouden bij lage doses van maximaal 4 capsules per dag, als ik stop met het gebruik heb ik geen afkickverschijnselen, ook een tijdje butrans morfine pleisters gehad, dat was een ramp, de hele dag suf, de eerste 1.5 week misselijk, het hielp niet tegen de pijn, dus na 10 weken ben ik ermee gestopt, vervolgens kreeg ik hier wel iets afkickverschijnselen van, ongeveer 1.5 week erg koud en rillerig, moet zeggen dat de afkickverschijnselen niet erg zijn, lees dat er een hoop mensen afkickverschijnselen hebben van tramadol, mijn vraag is wat voel je dan? omdat ik zelf er geen last van heb.
26-08-2014

Reuma

heb mijn verhaal al verteld onder de noemer zaldiar en poly reuma
15-01-2014

Reuma

Hallo Allemaal Kan iemand mij helpen?of raad geven Door verschillende soorten reuma en een versleten rug en nek daardoor heb ik 24 uur per etmaal hele erge pijn kan niets veel meer. Ik heb veel soorten pijnstille[lees meer...]rs gebruikt van paracetanol tot tramadol 400mg. had geen enkel effect Begin maart krijg ik van de pijnspecialist een discusdenervatie on mijn nek kan de ondraagelijk pijn in borst rug soms ook nek en schouders veroorzaken en misschien later nog zo een behandeling voor mijn rug.
26-03-2013

Reuma

De pijn was weg, maar ik raakte buiten bewustzijn van deze medicijnen. Voor heel veel mensen misschien een goede oplossing, maar voor mij persoonlijk een hel
14-03-2013

Reuma

Dit is mijn 2e post. In de vorige post was mijn eerste dag ontwenning van tramadol. vandaag is mijn 2e dag ontwenning. het is nu 17 uur en de laatste pil was een een klein beetje poeder tramadol uit een capsule die ik openmaakte. elke keer denk ik, dit red ik niet. De arts van het ziekenhuis van de reumapolikliniek belde mij omdat ik een paar dagen terug vroeg om een [lees meer...]herhalingsrecept, en ik kwam in een hele grote verleiding om te zeggen: ja!! ik wil voor de komende 3 maanden. de vorige arts waar ik het over had, was van de accuute dienst van de reumatologie, dus die deed wat moeilijk. Ik heb tegen deze arts , die mij belde, gezegd: "nee!! ik wil het niet meer!! en ze zei: "sorry voor het feit dat mijn collega maar 3 tabletten voorschreef, dat is omdat jonge ,mensen verslaafd kunnen raken aan dit middel!!! ik dacht bij mijzelf, daar komt u laat mee! Maar nu heb ik nog steeds rusteloze benen en een akelig vervelend prikkelhoest en nog steeds van die koude en warme vlagen. Het is de griep, alleen 10x erger. ik heb ervoor gekozen om deze dagen te slapen op de bank, en niet in mijn bed, bij mijn man. dit is omdat ik hem niet kan aandoen, want ik draai en woel nog steeds als een gek in bed. Ik slaap nu al 2 dagen niet!! Ik slaap op de bank, met mijn benen over de rugleuning, dat geeft namelijk wat verlichting. Ik heb trouwens wel veel hulpmiddelen gebruikt en nog steeds. Ik gebruik: een klein beetje alcohol, echt een halve fles wijn, tot nu toe!! en ik gebruik ook: loperamide (imodium-antidiarree), dat is een opium derivaat. ook gebruik ik: noscapine hoestdrank . Ook:(opium derivaat). verder drink ik veel water, soms gaat het goed en soms ben ik nog steeds doodziek. morgen wordt het derde dag. ik wil graag zaterdag naar amsterdam, ik kan mij denk ik maar beter ziek meldem, ik denk niet dat dat gaat lukken, alleen al omdat ik niet geslapen heb al meer dan 48 uur. Ik hoop dat ik maandag weer aan het werk kan, maar geef het weinig kans, en dit maar na 240 tabletten tramadol. dit is zo'n iets minder dan 3 maanden het geslikt te hebben!! groetjes
13-03-2013

Reuma

ik heb Tramdol ervaren als een heerlijk middel. de reden dat ik er mee wil stoppen is, dat ik in het ziekenhuis elke keer een andere arts krijg die weer moeilijk gaat doen om het voorschrijven, omdat ik niet dezelfde arts krijg moet ik elke keer weer een heel verhaal op gaan hangen om het middel te krijgen. ik ben al eerder gestopt geweest, toen was het ook zó'n hel als [lees meer...]nu. ik heb mijn laatste pil van 100 mg gisteren om 9 uur in de ochtend geslikt en nu is het 10 uur volgende dag. ik kon de nacht niet doorkomen van de gekmakende onderhuidse jeuk in mijn benen en armen. het is niet te beschrijven, ik lig de hele nacht te draaien en te woelen. het hield pas op toen ik weer een capsule openmaakte en er een klein beetje in een glas water deed en opdronk. ik zie er tegenop, dit is zeg maar dag een van het afkicken!! ik heb het maar 3 maanden gebruikt. dat lekker blije gevoel gaat na 4 weken weg en zit je het alleen maar te slikken tegen afkickverschijselen!!
12-09-2012

27-05-2012

Reuma

Mijn hele verhaal staat al beschreven bij Morfine, met alle medicijnen erbij. Ik krijg niet ingevuld dat ik ME/CVS fibromyalgie en artrose heb, en helaas nog een hele lange waslijst, heel vervelend dat dit niet kan zelfs op deze site is het net of het er niet is, was het maar waar, maar van de ME/ CVS gaan er zomaar 25 jaar van je leven af, nu wil ik niet depressief overko[lees meer...]men, absoluut niet, antidepressiva heb ik genoeg geslikt in de loop der jaren. maar ik zou er niet om rouwen als het morgen is afgelopen. En ik vind dat heel logisch voor iemand met zoveel pijn, waar niets aan te doen is, maar goed dat is weer een ander forum denk ik, maar voor mij is het leven ondreagelijk en met mij hebben velen dit. Ik heb bewondering voor mensen die positief in het leven kunnen staan! (Red; we gaan binnenkort de lijst met aandoeningen/ indicaties uitbreiden en gebruiksvriendelijker maken dus nadien kunt u gemakkelijker uw aandoening(en) selecteren. Mvg, MijnMedicijn )
09-05-2012

Reuma

Mijn ervaring met mijn ziekte is dat tramadol voor mij heel goed werkt. Het ontspant mijn spieren en ik slaap er ook door. Ik heb spier reuma. Het enige nadeel is inderdaad droge mond en als je iets te veel in neemt duizeligheid. Ik neem het daarom in de avond in, ik heb ook snachts de meeste pijn . Ik lees veel ervaringen die niet goed zijn, maar ik lees ook dat mensen da[lees meer...]n 4x100mg nemen. Ik vind dat erg veel. Ik slik er 1a2 op een dag.Ik weet natuurlijk niet hoe erg hun pijn is. Ik heb ook vaak heel erge pijn maar probeer inname tot 1a2 te beperken a50mg. Ik heb ook wel gemerkt dat als je er vanaf wilt dat het inderdaad moeilijk is, dat is mijn enige bezwaar. Het is ook wel een zwaar medicijn. Ik heb de laatste weken ook sanalgin genomen ter vervanging werkt ook erg goed ik wil daarom wel proberen met tramadol te stoppen. Het is ook dubbel, het werkt goed bij mij maar ik vind het toch wel fijner als ik een iets lichter medicijn kan gebruiken. Ik heb alleen niet zulke zware bijwerkingen als de meeste mensen. Het is gewoon moeilijk wanneer je veel pijn hebt. Ik persoonlijk, zal altijd medicijnen moeten slikken.Tramadol is wel het meest effectief bij mij. Sanalgin moet ik nog iets langer gebruiken om te kijken of het op de lange termijn blijft werken. Ik hoef tramadol niet meer in te nemen dan toen ik er mee begon. Het blijft voor mij werken na al die jaren.
15-03-2012

Reuma

Mijn echtgenote is getroffen door een polyartritis. Al 41jaar reumatisch. Operaties aan de polsen, vingers, rechtzetten van de tenen, complete protheses in de knieën etc. Sinds twee maanden heeft de apotheker besloten het recept van Zamudol 100mg, door de specialist voorgeschreven (1 tablet 's ochtends en 's avonds) te vervangen door Tramadol 100mg: ''het is hetzelfde'' ze[lees meer...]i hij. Maar nee! De pijnen komen 4uur voor de inname 's avonds weer terug.
03-02-2012

Reuma

Ik vat het samen. In 2008 nam ik tramadol voor pijn in mijn schouder, 3 dagen later om 5u 's ochtends, ontzettend flauwgevallen!!! Mijn echtgenoot heeft de ambulance gebeld en de arts zei me te stoppen met dit medicijn omdat ik bijwerkingen had, zoals beschreven. Nog een paar keer weer ziek geworden en sindsdien is het onmogelijk om mijn gezondheid te hervinden. Ik ben lan[lees meer...]gs alle specialisten geweest en ze hebben niets kunnen vinden. Dit duurt nu al 2.5 jaar!!!! en nog steeds weten ze niet wat het is. Gelukkig geeft mijn echtgenoot me verlichting door alternatieve geneesmiddelen (reflexologie, reiki, massages). Als conclusie, neem nooit dit medicijn, de bijwerkingen kunnen gevaarlijk zijn!! Als er een dag, een actie komt hier tegen, ben ik er, met mijn dossier, kom maar op!!!!
31-01-2012

Reuma

Ik neem dit medicijn nu meer dan een jaar en ik moet zeggen, zonder dit kan ik niet goed leven. Ik heb last van een probleem in mijn rug en omdat ik als helpende werk, kan ik zonder dit product niet werken. Dus voordat dit product uit de handel gehaald wordt, denk aan de mensen die het nodig hebben.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum