Tramadol

tramadol

Bij  ReumaX

Pijn (algemeen) (83 meningen)
Hernia (79 meningen)
Artrose (56 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Tramadol (760 meningen)

Arjen Walstra (26-04-2013)

Pagina 1 van 2
08-11-2016

Reuma

zelf gebruik ik er maximaal het liefst 3 per dag, ik stop iedere 3 maanden 1 maand met het gebruik van tramadol, dit doe ik na mijn injectie van depomedrol, ps, ik heb geen afkick verschijnselen. mijn ervaring is dat het dan weer beter werkt. en het onnodig is om meer te gebruiken. niet echt bijwerkingen, merk als ik er 1 neem niks, werkt pas bij capsule nr 2, die neem [lees meer...]ik na een uurtje, pijn gaat van een 10 naar een 7 of 8. Wel heb ik gemerkt, dat er heel veel verschillende merken zijn, en het viel mij op dat ze niet allemaal werken. na lang proberen, gebruik ik nog maar 1 merk pharmachemie.
08-10-2015

Reuma

goede middag, ben een man 48 jaar. ik heb reuma in gewrichten en spieren, krijg iedere 3 maanden een injectie met depomedrol 120mg al 12 jaar, in het begin kreeg ik ook nog ibruprofen zakjes 4x daags, dit werkte een beetje, uiteindelijk overgestapt op tramadol 50 mg capsules, mag er 4x daags 1 nemen, moet zeggen dat dit redelijk goed werkt, na inname van 1 capsule merk ik [lees meer...]weinig, 2 uur later neem ik de 2de en dan begint het te werken, slik ze nu zo'n 6 jaar, wel doe ik persoonlijk na de injectie 5 weken geen tramadol gebruiken, dit om de werking van tramadol te behouden bij lage doses van maximaal 4 capsules per dag, als ik stop met het gebruik heb ik geen afkickverschijnselen, ook een tijdje butrans morfine pleisters gehad, dat was een ramp, de hele dag suf, de eerste 1.5 week misselijk, het hielp niet tegen de pijn, dus na 10 weken ben ik ermee gestopt, vervolgens kreeg ik hier wel iets afkickverschijnselen van, ongeveer 1.5 week erg koud en rillerig, moet zeggen dat de afkickverschijnselen niet erg zijn, lees dat er een hoop mensen afkickverschijnselen hebben van tramadol, mijn vraag is wat voel je dan? omdat ik zelf er geen last van heb.
26-08-2014

Reuma

heb mijn verhaal al verteld onder de noemer zaldiar en poly reuma
15-01-2014

Reuma

Hallo Allemaal Kan iemand mij helpen?of raad geven Door verschillende soorten reuma en een versleten rug en nek daardoor heb ik 24 uur per etmaal hele erge pijn kan niets veel meer. Ik heb veel soorten pijnstille[lees meer...]rs gebruikt van paracetanol tot tramadol 400mg. had geen enkel effect Begin maart krijg ik van de pijnspecialist een discusdenervatie on mijn nek kan de ondraagelijk pijn in borst rug soms ook nek en schouders veroorzaken en misschien later nog zo een behandeling voor mijn rug.
26-03-2013

Reuma

De pijn was weg, maar ik raakte buiten bewustzijn van deze medicijnen. Voor heel veel mensen misschien een goede oplossing, maar voor mij persoonlijk een hel
14-03-2013

Reuma

Dit is mijn 2e post. In de vorige post was mijn eerste dag ontwenning van tramadol. vandaag is mijn 2e dag ontwenning. het is nu 17 uur en de laatste pil was een een klein beetje poeder tramadol uit een capsule die ik openmaakte. elke keer denk ik, dit red ik niet. De arts van het ziekenhuis van de reumapolikliniek belde mij omdat ik een paar dagen terug vroeg om een [lees meer...]herhalingsrecept, en ik kwam in een hele grote verleiding om te zeggen: ja!! ik wil voor de komende 3 maanden. de vorige arts waar ik het over had, was van de accuute dienst van de reumatologie, dus die deed wat moeilijk. Ik heb tegen deze arts , die mij belde, gezegd: "nee!! ik wil het niet meer!! en ze zei: "sorry voor het feit dat mijn collega maar 3 tabletten voorschreef, dat is omdat jonge ,mensen verslaafd kunnen raken aan dit middel!!! ik dacht bij mijzelf, daar komt u laat mee! Maar nu heb ik nog steeds rusteloze benen en een akelig vervelend prikkelhoest en nog steeds van die koude en warme vlagen. Het is de griep, alleen 10x erger. ik heb ervoor gekozen om deze dagen te slapen op de bank, en niet in mijn bed, bij mijn man. dit is omdat ik hem niet kan aandoen, want ik draai en woel nog steeds als een gek in bed. Ik slaap nu al 2 dagen niet!! Ik slaap op de bank, met mijn benen over de rugleuning, dat geeft namelijk wat verlichting. Ik heb trouwens wel veel hulpmiddelen gebruikt en nog steeds. Ik gebruik: een klein beetje alcohol, echt een halve fles wijn, tot nu toe!! en ik gebruik ook: loperamide (imodium-antidiarree), dat is een opium derivaat. ook gebruik ik: noscapine hoestdrank . Ook:(opium derivaat). verder drink ik veel water, soms gaat het goed en soms ben ik nog steeds doodziek. morgen wordt het derde dag. ik wil graag zaterdag naar amsterdam, ik kan mij denk ik maar beter ziek meldem, ik denk niet dat dat gaat lukken, alleen al omdat ik niet geslapen heb al meer dan 48 uur. Ik hoop dat ik maandag weer aan het werk kan, maar geef het weinig kans, en dit maar na 240 tabletten tramadol. dit is zo'n iets minder dan 3 maanden het geslikt te hebben!! groetjes
13-03-2013

Reuma

ik heb Tramdol ervaren als een heerlijk middel. de reden dat ik er mee wil stoppen is, dat ik in het ziekenhuis elke keer een andere arts krijg die weer moeilijk gaat doen om het voorschrijven, omdat ik niet dezelfde arts krijg moet ik elke keer weer een heel verhaal op gaan hangen om het middel te krijgen. ik ben al eerder gestopt geweest, toen was het ook zó'n hel als [lees meer...]nu. ik heb mijn laatste pil van 100 mg gisteren om 9 uur in de ochtend geslikt en nu is het 10 uur volgende dag. ik kon de nacht niet doorkomen van de gekmakende onderhuidse jeuk in mijn benen en armen. het is niet te beschrijven, ik lig de hele nacht te draaien en te woelen. het hield pas op toen ik weer een capsule openmaakte en er een klein beetje in een glas water deed en opdronk. ik zie er tegenop, dit is zeg maar dag een van het afkicken!! ik heb het maar 3 maanden gebruikt. dat lekker blije gevoel gaat na 4 weken weg en zit je het alleen maar te slikken tegen afkickverschijselen!!
12-09-2012

Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!