categorie

Reuma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Reuma

14-08-2019

Polymyalgia rheumatica

na 3,5 prednison en ander medicijnen te hebben gebruikt en daar van erg veel klachten kreeg en veel klachten ook bleven waar ze geen antwoord op hadden , zijn we gaan spuiten met Tocilizumab . heerlijk . ik had weer veel energie pijn klachten werden stukken minder ( stijfheid gewrichts- pijn aanhechtingspijn pezen, spierpijn altijd in de boven benen en armen zijn weg ) . [lees meer...] vlot opstaan vanuit bed en stoel op je kienen zitten ,sporten gewoon bewegen heerlijk na 6 wkn inwerktijd prednison afgebouwd ( had daar zwaar afkick verschijnselen van) maar mijn leverwaarde waren de eerste jaar best wel hoog ik moest 8kg afgevallen de leverwaarde zijn nu goed /acceptabel . bleek ik ook een Gen afwijking( polymorfisme Cytochroom P450) in mijn lever te hebben (dat komt redelijk vaak voor bij autoimmuumziekte en dat is ao Reuma) en dat verklaard in het verleden dat veel medicijnen niet goed werkten ! bijwerkingen is vaak de droge mond het hinderlijkste zeker als je wakker word plakken je lippen aan je tanden en het dol/licht gevoel in je hoofd ,hoofdpijn vaak eenzijdig alsof iemand in je gezicht heeft geslagen ( bij prednison was dat veel erger ) helaas heb ik te horen gekregen dat ik af moet bouwen, omdat volgens protocol maar 3 jaar het medicijn mag gebruiken hebben we na 3,5 jaar zoeken eindelijk een medicijn die goed werkt en je lekker bij voelt en werkt krijg je dit pff.
31-07-2019

Ziekte van Bechterew

Cimzia werkte in het begin heel goed en was er zeer tevreden over. Na enkele jaren begonnen er enkele ontstekingen de kop op te steken die telkens opnieuw en heviger terugkwamen.
17-05-2019

Reuma

Na 9 weken crp opvallend verlaagd voor de eerste keer in jaren en eindelijk zonder cortisone. Droge jeukende huid en droge mond vermoedelijk als bijwerking.. zijn er nog met deze ervaring?
27-04-2019

Arthritis

Ik heb dit middel ongeveer 4 jaar gebruikt. Het werkte direct en ik voelde me springlevend en gezond: ik kon weer alles doen! Toen ik 18 werd wilde mijn nieuwe dokter de dosis halveren, en helaas had ik dit niet helemaal door omdat ik van het infuus naar een prik ging. Sindsdien is er een soort tolerantie opgetreden en werkte het middel niet meer. Ik heb nu weer verschille[lees meer...]nde biologicals geprobeerd maar ik heb nu moeite met lopen en bewegen. Ik wou dat ik dit middel weer kon laten werken :(
25-08-2018

Reuma

Inmiddels gebruik ik het een jaar, in het begin leek het na drie weken al niet meer te werken dus had ik veel last in de laatste week. Na een winter van mega vaak verkoudheid , koortslip, oogontsteking, kwam het voorjaar en hoopte ik op beterschap. Qua weerstand werd dat wel beter maar de stijfheid werd alleen maar erger. Ik gebruik er nu een druppeltje wietolie bij en dat[lees meer...] helpt enigszins... Ik heb nu 4 jaar reumatische artritis, artrose en en 12 jaar dystrofie, tot nu toe is dit wel het beste medicijn, het is makkelijk in gebruik, en werkt wel. Alleen de pijn van de stijve voeten en handen gaan er niet mee weg, dat lijkt mij zelfs erger. Het enige middel dat voor mij goed werkt is prednison maar dat is geen optie voor de reumatologen vanwege de vele nadelen ervan.
22-03-2018

Gewrichtsontsteking

19-12-2017

Reuma

Uiteindelijk na twee en een half jaar in een rolstoel, werkt deze injectie samen met prednison en pijn stillers op dit moment zonder pijnstillers. ik kan weer normaal lopen en verdere dingen doen.
08-12-2017

RoActemra (tocilizumab)

Sinds 20 jaar RA patient . Alle biological beginnend met Humira,Simponi.....enz. gebruikt met wisselend success. Uiteindelijk RoActemra waarvan de CRP-waarden perfect waren maar de bijwerkingen zoals huidonstekingen op de vinger- en voetgewrichten ondragelijk waren ook zeer duizelig zodat ik niet meer met de auto dierf rijden.Deze bijwerkingen staan in de bijsluiter. In[lees meer...] afwachting van de erkenning van het nieuw medicijn "Filgotinib" tijdelijk terug overgestapt naar Humira. Alle bijwerkingen waren binnen de kortst mogelijke tijd verdwenen.
10-07-2017

Reuma

afgelopen week het eerste infuus gekregen en nog geen verbetering, over twee weken weer een dosis. Ik gebruik nu ook nog methorexaat 10 mg per week erbij en 15 mg prednisolon per dag erbij. Ik heb sinds dit medicijn is toegediend een warm oor aan een kant. Ik weet niet of anderen dit ook hebben? het is in ieder geval vreemd voor mij. Ook wat meer druk op mijn hoofd en ver[lees meer...]schrikkelijk snel zweten.
16-02-2017

Colitis ulcerosa

Ik had een opstoot Colitis Ulcerosa die maar niet wilde genezen. Na 16 maanden ben ik op advies van gastro entorologe gestart met inspuitingen van Simponi. Hoewel men zegt dat dit medicijn zal beginnen te werken 6-8 weken na aanvang heeft het erg lang geduurd alvorens Simponi is aangeslagen. In combinatie met Medrol kuur is het pas beginnen werken na 4 -5 maanden. Enkele ([lees meer...]vaak voorkomende) bijwerkingen die ik had: hese stem, vaak keelpijn, lekneus. Na 3 weken merk je meestal dat het lichaam om een nieuwe inspuiting vraagt. Al bij al ben ik tevreden over dit medicijn. Het product inspuiten doet nauwelijks pijn.
13-12-2016

Chronisch pijnsyndroom

Heb sinds 2005 ernstige rug en spierpijn - invaliditeit ernstig - en heb letterlijk tientallen dokters en specialisten bezocht, alsook 4 pijnklinieken in België. Ik leef in Brussel, was een zeer aktieve professionele muzikant, en heb van dag tot dag moeten stoppen. Met correcte maar zware pijnmedicatie (Transtec 75microgram patchen) heb ik tijdelijk nog wat terug kunnen we[lees meer...]rken, tot het in 2007 helemaal niet meer ging. Ondertussen had ik alle pijnmedicatie op de markt voorgeschreven gekregen (Perdolan, Ibuprofen, Voltaren, Lyrica, Oxycontin, Contramal, Tegretol, Rivotril, Diazepam) tot een nieuwe huisarts me tijdelijk Myolastan (Tetrazepam) had voorgeschreven : wat een verschil! Ik kon opeens weer stappen, uit het huis gaan, werken, een sociaal leven hebben. Toen werd de Myolastan uit de markt gehaald en ben ik overgestapt naar Epsipam : zelfde effect, geen bijwerking, geen spanning meer of brandend gevoel van een heet mes dat door uw lichaam jaagt, betere slaap, heldere gedachten, meer energie, het ging beter en beter! Tot in 2013 Epsipam van de markt gehaald werd...sindsien ben ik terug 10 keer van pijnmedicatie moeten veranderen, uiteindelijk heb ik een hogere dosis Oxycontin in vergelijking met wat ik vroeger had van Transtec, enorme spierpijn, slechte slaap, kan niet meer werken...al wat lijdt tot een zware depressie die nu een jaar aan de gang is. Sociaal leven nihil, ik doe wel pilates-bal elke dag wat het bekken en de spieren een beetje helpen, alsook meditatie(mindfulness) helpt ook een beetje, maar niets vergeleken met hoe sterk Epsipam mijn leven verbeterde. Ik hoop dat EMA terugkomt op hun beslissing...snel! :(
10-09-2016

Reuma

Na het proberen van verschillende medicijnen in pilvorm en andere biologicals zoals Humira, Enbrel en Simponi mocht ik eindelijk de Roactemra proberen. Het is het eerste medicijn wat effect heeft! Ik kon na een tijdje geheel stoppen met de prednison die ik al bijna 2 jaar gebruikte. Mijn ontstekingswaarden zijn voor het eerst normaal, en ik kan weer alles doen wat ik voor [lees meer...]de reuma ook kon! Het is niet meer aan me te zien of merken dat ik reuma heb. Alleen het vermoeide blijft toch een beetje. De spuitvorm is ideaal! Je kunt deze zelf inspuiten op je eigen tempo. Het is geen klikpen zoals de andere die ik reeds genoemd heb. Vooral bij de Enbrel was dit een ramp, die deed zo'n pijn om te zetten dat ik het zelf niet meer durfde. De Roactemra is perfect! Fijne spuit met het zetten, en goede werking. Hopelijk geldt dat ook voor meer mensen!
08-08-2016

Reuma

Middels infuus, 5 wekelijks, helpt goed tegen de reumatische ontstekingen en brengt crp waardes drastisch omlaag. Algehele conditie hierdoor wel enorm achteruit gegaan, al kan ik uiteraard wel lopen en mn handen gebruiken, maar veel hoesten, vaak verkouden en snl vatbaar voor van alles en nog wat.
08-08-2016

Artritis psoriatica

Mijn verhaal: na Humira...Enbrel...Simponi.....nu dan aan de Roactemra....beste ervaring tot nu toe van al deze middelen.
28-07-2016

Reuma

ik gebruik dit medicijn nu 3 maanden, omdat niks werkt, samen met prednison. Het medicijn doet in mijn ogen niks, maar dokter zegt dat ik even zo door moet gaan, omdat ik niet kan blijven wisselen met medicijnen. De prednison help, maar Cimzia niet. Sinds ik dit medicijn gebruik veel last van nachtelijke krampen in mn voeten en kuiten, erg pijnlijk.
24-11-2015

Artrose - gewrichtsaandoening

Deze injectie werken eindelijk na 4 jaar onderzoek.
13-09-2015

Lage rugpijn

Heb een spierontspanner nodig ter ondersteuning pijntherapie igv instabiele rug/zenuwpijnen/blokkades. Tot de zomer van 2013 gebruikte ik epsipam en dit werkte zeer goed. Door een kortzichtige beslissing van het EMA werd deze nogal snel uit de handel genomen igv één enkel geval van een ernstige huidreactie in Frankrijk, waarbij dan nog niet zeker is of dit dan wel door de [lees meer...]epsipam kwam...Uiteindelijk werd het dan uit de handel genomen omdat 'de kans op een huidreactie bij epsipam hoger lijkt dan bij een andere benzodiazipine... 'Een 'hysterische vergissing' dixit mijn revalidatie-psychiater. Volgens mijn neuroloog zijn er zelfs mensen met gezondheidsproblemen die eerst nog konden werken met behulp van de epsipam, maar nu sinds 2013 in de invaliditeit terechtkwamen! Ik ben reeds 11 jaar in revalidatie van een spierziekte met uitzicht op volledige genezing, maar door de beslissing van de EMA kwam mijn revalidatie tot virtuele stilstand in de zomer van 2013 en een serieuze achteruitgang van mijn levenskwaliteit. Er zijn ook honderdduizenden reumapatiënten van de derde leeftijd in de EU die nu moesten overschakelen op diazepam en wiens welbevinden en fitheid daardoor drastisch achteruitgaat! Maar het is dus géén beslissing van een farmaceutisch bedrijf, maar een erg domme beslissing der gezondheidsburocratie, dan nog van een orgaan ingesteld door de politiek die er heden weinig vat meer op heeft. Ik heb ervaringen met diazepam (=valium) en baclofen, maar deze zijn lang niet zo goed wegens enorme bijwerkingen, bij diazepam enorme vermoeidheid (werkt 48u) door spierslapte die lang aanhoudt en sufheid/concentratiestoornissen. Baclofen heeft alleen deze laatste. Naar ik vermoed is EMA (European Medicine Agency) een afdeling/onderdeel van de Europese commissie, gevestigd in London. Al mijn artsen betreuren deze betwisting, en kennen geen arts die er achter staat, behalve het EMA. Mijn volgende testen zijn serenase en methacarbamol, al zal dat laatste via een Duitse of Franse arts moeten, benieuwd of 'Europa' mij hier te hulp schiet en haar fout goed maakt. Via een goede neuroloog kan je stappen zetten, diazepam vind ik te slecht, als je het niet veel nodig hebt, kan je het eventueel gebruiken, net zoals baclofen. Jurist a zijnde overweeg ik stappen te zetten via een juridische procedure of lobbyist/politieke weg, maar dit lijkt een proces van lange adem en het lijkt erg moeilijk invloed te kunnen hebben op de beslissingen van het EMA. Mogelijk zou ook medicatie op basis van cannabis (wel niet op basis van de THC maar de CBC), online verkrijgbaar. Ik ben zeer sceptisch tov zulke middelen, maar de resultaten zijn echt goed en oa. in Zwitserland is het officieel op de markt. Het proberen dus waard in mijn situatie. Men zegge het voort!
25-06-2015

Reuma

langzamerhand werd de werkingsduur korter
14-05-2015

Epsipam (tetrazepam)

Hallo, Ik ben een jonge meid van 27 jaar die al jaren leeft met het trapeziussyndroom/ trapeziumsyndroom. En ik heb van mijn huisarts epsipam gekregen. Ik vond het de beste medicatie die er bestond, want ik heb er drie jaar meegeleefd zonder naar de huisarts te gaan, want ik was naar de schoolarts geweest en zij heeft een hele verkeerde diagnose gesteld. En vroeger had ik [lees meer...]bijna constant pijn in mijn nek en schouders en ook als ik mijn schouder moest inspannen om iets te doen. Met epsipam te nemen verdween mijn constante pijn en ook de pijn als ik iets moet doen. Sinds epsipam uit de handel is, heb ik weer die constante pijn en de pijn als ik iets moet doen: Vandaag kan ik bijna geen weg van de pijn. Ik mis epsipam verschrikkelijk en zit er tegen iedereen over te klagen. Ik woon in West-vlaanderen, België en ga naar apotheek decorte en er is een vrouw die mijn medicatie voor een hele week klaarzet en die hoort mij enorm veel klagen dat epsipam uit de handel is. Nu heb ik al chloorzoxazon gekregen en nu diazepam + kiné. Maar dat is niets waard!!! De mevrouw die in december hier gereageerd heeft, vroeg waarom niemand het opneemt voor ons. Ik heb al meer dan één keer gedacht: Waarom zouden we niet allemaal samen kunnen komen en een boze brief schrijven naar de firma en zeggen dat tetrazepam weer in de handel moet komen? Nu ik dit typ, begin ik bijna te huilen omdat ik nu zoveel pijn heb en epsipam verschrikkelijk mis :(. Met vriendelijke groeten, Raissa
08-12-2014

Epsipam (tetrazepam)

ik was heel content met epsipam, heb al heel wat problemen gehad met het zoeken naar een medicatie dat mijn spieren ontspant zoals epsipam, maar geen medicatie dat mij hierbij helpt, zoals baclofen en valium, die zorgden voor zware bijwerkingen nu behelp ik mij met serenase, een lichte spierontspanner, maar niet zo goed als epsipam en nu met die kou, je kunt niet geloven[lees meer...] hoe hard ik epsipam mis en ik weet dat dit voor anderen ook zo is ik ben zo kwaad op pharmatie die dit hebben weggenomen waarom is er niemand die het opneemt voor ons?
04-02-2014

30-01-2014

Artrose van de wervelkolom

waarom nemen ze iets goed van de markt dat de mensen helpt bij erge pijn, ik vind het geen goed idee, ieder neemt toch waar hij zich goed bij voelt of niet? ik vind het erg dat we het niet meer kunnen krijgen, nu nemen we wel meer medicatie tegen de pijn, is dat dan beter? van iemand met veel pijn jenny
03-11-2013

Epsipam (tetrazepam)

Ik had al jaren last van gewrichtpijnen & nek, rugpijnen, heb veel kinesist therapy gevolgd, maar had weinig baat bij dit alles. Ook hebben toen wel cortisonen in gespoten omdat ze dachten dat dit zou helpen, maar neen ik kon er niet tegen en zwelde ziender ogen op, dus stoppen. tot op die bewuste dag de dokter mij aan rade om myolastan te gebruiken s' avonds voor 't slap[lees meer...]en gaan en ja na verloop van tijd ondervond ik beterschap, nadien ben ik overgestapt naar epsipam 50mg, een zogezegd wit produkt van myolastan maar juist helemaal dezelfde samenstelling, alleen iets goedkoper en er waren 90 tabeletten in. Tot dit jaar werd ineens deze Epsipam van markt gehaald waarom weten we niet en er is niets in de plaats gekomen daarvoor, wat ik héél erg vind voor mij; maar ook voor véle lotgenoten. Hopelijk kan ik epsipam in nederland kopen via apotheek, als het daar ook verkrijgbaar is.
31-08-2013

Spierpijn

Helaas is epsipam vanaf 1 september niet meer te krijgen in België. Een grote ramp voor mij en zoveel anderen ,want het hielp super voor mijn spierspanningen .
21-11-2012

Reuma

Ik heb Toscilizumab vanaf het begin dat ik RA kreeg gebruikt. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de loop van de tijd zijn de ontstekingen vrijwel verdwenen. De pijn- en vermoeidheidsklachten zijn weliswaar minder geworden, maar toch nog steeds te veel aanwezig. Ik ga binnenkort dan ook overstappen op een andere biological. Toch ben ik tevreden over dit geneesmiddel: toen ik er[lees meer...]mee begon was ik ernstig ziek en nu kan ik weer een redelijk normaal leven leiden met werk en gezin. De bijwerkingen zijn gering. In het begin vond ik het lastig dat je iedere 4 weken naar het ziekenhuis moet voor het infuus, maar na een tijdje went dat en nu zie ik het als een middagje uitrusten. Ik heb een tijdje geprobeerd om het zonder de Toscilizumab te doen, maar toen kwamen de klachten snel weer terug. Ik heb een periode 4 mg gebruikt en een tijdje 8 mg; ik merk weinig verschil.
26-09-2012

Artrose

had gewricht en spierpijen waardoor Ik niet langer dan een uur kon slapen aan een stuk. Met Epsipam kon ik weer 4-5 uren diep slapen en is de pijn verminderd . Wel terug slaapproblemen bij het stoppen met de medicamenten ( dus maar tijdelijk te gebruiken en wekt waarschijnlijk wat verslavend en daarom ben ik gestopt en ook omdat Ik vrees voor eventueel bijwerkingen bij lan[lees meer...]g gebruik . moet zeker bijsluiter goed lezen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)