ziekte

Arthritis

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Gewrichtsontsteking (106)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor arthritis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: arthritis

14-09-2019

Arava (leflunomide)
Arthritis

Ik merkte in week 4 al minder stijfheid, en goede verbetering van pijnlijke gewrichten, helaas kreeg ik hierna een grote terugval in mijn immuunsysteem met blaasontstekingen en een zeer pijnlijke keel met grote aften , pijnlijk oor en opgezette klieren in nek en een hele pijnlijke tong waardoor ik moest stoppen,. Nu 2 weken na het stoppen heb ik nog steeds slikproblemen[lees meer...] en is mijn tong nog gevoelig. Dit medicijn werkt nog heel lang door, ook mijn haar valt nog flink uit, Je kan een wash out doen met norrit om het middel te verwijderd uit je systeem ,ik overweeg dat nu, Achteraf hoorde ik dat je dit middel beter niet in de avond kan nemen om slaapproblemen te voorkomen.
27-06-2019

Prednison tabletten (prednison)
Arthritis

Na 2 weken erge spierpijn was de diagnose spierreuma. Na 4 weken 20 mg prednison per dag was ik klachtenvrij. Tijdens de volgende 4 weken een dosis van 15 mg/dag, daarbij hoofdpijn en zwaar hoofd, werd steeds erger, ook pijn bij kauwen. Nieuwe diagnose: artritis temporalis, een ontsteking van de halsslagader. Dosis verhoogd naar 60 mg/dag, 4 weken, dat hielp enorm, geen kl[lees meer...]achten. Gedurende enkele maanden is de dosis verlaagd via 40, 30, 25, 20 mg/dag tot de huidige 15 mg/dag. Gedurende deze maanden werden de bijwerkingen van de predison steeds erger. Extreme vermoeidheid, trillende benen, duizelend hoofd, hijgend na iedere inspanning: na het aantrekken van een broek even uitrusten. Halverwege de trap even zitten. Er ontstaan spontaan wondjes, vooral op de benen, genezing duurt heel lang. Meerdere schimmelinfecties, overal blauwe plekken. Ondanks de gestage afbouw van de prednison dosis wordt het steeds erger. Ik hoop van de prednison af te zijn voordat ik overlijd.
27-04-2019

RoActemra (tocilizumab)
Arthritis

Ik heb dit middel ongeveer 4 jaar gebruikt. Het werkte direct en ik voelde me springlevend en gezond: ik kon weer alles doen! Toen ik 18 werd wilde mijn nieuwe dokter de dosis halveren, en helaas had ik dit niet helemaal door omdat ik van het infuus naar een prik ging. Sindsdien is er een soort tolerantie opgetreden en werkte het middel niet meer. Ik heb nu weer verschille[lees meer...]nde biologicals geprobeerd maar ik heb nu moeite met lopen en bewegen. Ik wou dat ik dit middel weer kon laten werken :(
29-12-2018

Voltaren (diclofenac)
Arthritis

helpt mij uitstekend maar mag helaas maar 3 weken. Wanneer je verder rmag. is niet vermeld.
03-11-2018

Arthritis

Na een maand hoofdpijn ben ik ermee gestopt, het was geen doen meer
03-11-2018

Arthritis

Vanwege arthritis enkel in de voeten dit medicijn gaan gebruiken. Andere reumaremmers werd ik hondsberoerd van en ik was dus erg huiverig om te beginnen. Pas na 10 injecties begon het te werken en bij de 14e injectie kon ik weer stukjes lopen zonder krukken. Fantastisch!
23-09-2018

Oxycodon (oxycodon)
Arthritis

Ik heb ivm de beruchtheid van dit medicijn om 5mg gevraagd (de minste hoeveelheid) omdat ik geen zin had in de heftigheid van de bijwerkingen. Toen ik 1 x op een dag 2 x 5 mg innam begon de ellende. Ik werd misselijk en vreselijk moe. Als ik eenmaal ging liggen schrok ik van ieder geluidje wakker. Angst dus. Persoonlijk vind ik dat je dit medicijn uitsluitend in het zieken[lees meer...]huis hoort te krijgen onder begeleiding van een arts/verpleegkundige. Het is te heftig/gevaarlijk
24-04-2018

DTP-vaccin (difterie-/ tetanus-/ poliovaccin)
Arthritis

Heb 11 dagen geleden dtp vaccinatie gehad en sinds ruim 1 week heel veel pijn aan mijn arm op die plek, de huisarts zegt dat t spierverkramping is door de tetanus vloeistof en iemand anders zei dat er een bloeduitstorting zou kunnen zitten, s nachts kan ik niet liggen op mijn arm, we gaan over 2 weken met vakantie. Ik heb wel heel gevoelige spieren door fibromyalgie en nu [lees meer...]ook veel last van schouder en nek. wie heeft hier ervaring mee?
14-04-2018

Finimal (paracetamol / coffeine)
Arthritis

Deze bruistabletten zijn wel goed maar ik begrijp niet waarom ze zo smerig zoet zijn. Ik doe er al vers citroensap bij maar het blijft een smerig drankje. Waarom niet fris en wat zuurder...
05-04-2018

Sulfasalazine (sulfasalazine)
Arthritis

Volgens schema opgebouwd van 2 naar 4 stuks per dag. Ik werd steeds vermoeider, slapper en duizeliger. Stekende hoofdpijn die na 2 weken gebruik dag en nacht aanhield. Compleet van de wereld en suïcidaal. Direct gestopt. Daarna bijna aan een stuk door 48 uur geslapen en toen kwam ik weer bij. Nu een week gestopt en nergens last meer van. Dit medicijn wil ik nooit meer.
22-03-2018

Humira (adalimumab)

24-01-2018

Oxycodon (oxycodon)
Arthritis

heel goede pijnstiller, werkt verslavend maar dat heb je zelf in de hand!
09-01-2018

Plaquenil (hydroxychloroquine)
Arthritis

De dokter stelde vast reumatische artritis , dus stelde voor om de Plaquenil te proberen , een grote pijnhoop , kreeg meer problemen dan ik al had .
18-12-2017

Celebrex (celecoxib)
Arthritis

Mijn diagnose is ( was 15 jaar geleden) milde vorm van Reumatoïde artritis met ups & downs . In het begin Salazopyrine genomen voor een tijd en in de eerste fase Celebrex om de impact tijd van 3 maanden te overbruggen . Salazopyrine heeft bij de meesten zolang nodig om aan te slaan , ikzelf voelde resutaat na 1 maand. Na 1 jaar gebruik volledig gestopt met medicijnen ,[lees meer...] dat ging jaren goed zonder symptomen , dan even weer op Salazopyrine , inmiddels geen gebruik meer van dat laatste. Bij reuma opstoten ( die zijn er zo nu en dan , soms zelfs jaren vrij ) neem ik Celebrex , 1 tablet van 200mg geeft me bij opstoten 3 dagen symptoom-vrij . Kan ik best mee leven , een tijdje op Celebrex en dan weer zo vrij als een vogel voor X maanden . Thank you Celebrex
16-12-2017

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Arthritis

zenuwpijnen in been en rug
12-11-2017

Arthritis

vanaf de eerste week hielp Enbrel mij van de pijn af, ik moet wel 6 tabletjes mtx erbij slikken
17-09-2017

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)

24-07-2017

Paracetamol (paracetamol)

24-07-2017

Transtec (buprenorfine)
Arthritis

transtec werkt zeer doeltreffend tegen artritis
04-07-2017

Leflunomide (leflunomide)
Arthritis

ik heb een periode gehad met zwaardere mate van reuma en moest toen met Humira spuiten. Gelukkig zit ik nu in een fase waar Lefluminide goed helpt. Vaak is het wat grillig want het kan van rustig in een paar uur naar heftig omslaan. Op dit moment is het rustig dus ik ben blij
14-04-2017

17-08-2016

Arthritis

Ik kreeg pijnlijke voet- en achillespeesontstekingen. Daarna de andere gewrichten. Tot ik overal pijn had en niet meer kon wandelen/bewegen zonder pijn. Met enbrel is de pijn nu beperkt tot waar het begonnen is, voeten en achillespees. Ik kan terug wandelen, zij het beperkt.
24-08-2015

Arthritis

Kreeg 3 maanden geleden te maken met RA. Knieën, schouder, vingerkootjes waren al aangetast. Zo snel mogelijk Reumatoloog geconsulteerd. Alle bloedwaarden waren OK , maar toch de diagnose RA. Begonnen met Prednisoninjectie en daarna overgegaan op Methotrexaat (24 mg) en 1 tablet Plaquenil. Gekozen voor injectiepen vanwege het gebruiksersgemak en om maag /darmkanaal zo[lees meer...]veel mogelijk te ontzien. Wanneer de maximale effectiviteit bereikt is weet ik nog niet maar alles ziet er veelbelovend uit. Ben in elk geval pijnvrij en met uitzondering van een " stramme" vinger functioneer ik weer 100 procent.
08-07-2015

Arcoxia (etoricoxib)
Arthritis

Nu dagelijks Arcoxia gebruikt, heeft totaal geen invloed op de pijnklachten. Jammer, maar voor mij werkt het totaal niet, zelfs niet in combinatie met Plaquenil 2x daags en een DepoMedrol injectie. Wij, mijn arts en ik moeten op zoek naar een andere pijnmedicatie.
21-04-2015

Tramadol (tramadol)

09-04-2014

Sulfasalazine (sulfasalazine)

Ben ook diabeet type 1 en samen me reuma artritis werkt totaal niet samen
21-11-2013

Arthritis

gebruik het nu bijna 2 jaar, ben zeeeer tevreden, geen ontstoken gewrichten meer, laatst moest ik geopereerd worden dus 2 weken geen enbrel, nou dan weet je weer waarvoor je spuit, arthrits komt met alle hevig heid weer terug, maar na gespoten te hebben na 1 dag weer over. De bijwerkingen: de meeste mensen hebben in het begin last van rode jeukende plekken. Dat is een[lees meer...]voudig tegen te gaan door..............de prikken minimaal 1 uur uit de koelkast te leggen, hoe warmer hoe minder last, en absoluut niet de plek schoonmaken met alcohol dat brand nog even extra. Als je huid schoon is hoef je alleen maar te zorgen dat je handen schoon zijn. Ikzelf prik rond mn navel en dat is een plek die altijd schoon blijft. Of je bovenbenen. Van de griepprik kreeg ik ook een giga rode plek, dat komt door de bewaarvloeistoffen in de injecties...nu gevraagd of ze hem een uurtje voor tijd uit de koelkast wilde liggen, en ja hoor, helemaal geen rode plek. T is maar een weetje. Toch nog een beetje jeuk???? heel stom, maar azaron tegen muggen jeuk helpt....
18-11-2013

Arthritis

Na een tijdje geen effect meer, ontstekingen begonnen weer terug te komen. Medicijn werd erger dan de kwaal. Moeheid, concentratie verlies.
18-11-2013

Salazopyrine (sulfasalazine)
Arthritis

Ernstige medicijn vergiftiging gehad. In shock geraakt, waarschijnlijk toen ook hersenbloeding gehad. Uitval verschijnselen.
22-10-2013

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Arthritis

Ik ben het betreffend medicament pas opgestart (6 dagen) Ik ondervind echter nog geen beterschap.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2182)
Depressie (1794)
Angst & paniekstoornis (1640)
Hoge bloeddruk (1252)
Acne/puistjes (861)