ziekte

Arthritis

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Gewrichtsontsteking (116)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor arthritis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: arthritis

Dexamethason Injecties/ Tabletten

18-06-2020 | Vrouw | 49
dexamethason
Arthritis
Na de inspuiting van cortisone ziek de zelfde avond

Arcoxia

16-05-2020 | Vrouw | 40
etoricoxib
Arthritis
Erg goed medicijn, zonder bijwerkingen voor mij.

Arava

04-05-2020 | Vrouw | 58
Arthritis
Sinds oktober 2019 neem lk arava,heb soms diarree en tintelingen in l.voet. Neem ook ledertrexaat en prednisolone en foliumzuur,ik voel me veel beter tegenover januari 2017

Etoricoxib

28-02-2020 | Man | 20
etoricoxib
Arthritis
Gebruik dit medicijn al ongeveer 1,5 jaar voor mijn rug, wissel af tussen 60mg en 90mg ivm de bijwerkingen. Het werkt prima, maar heb altijd last van een sterk stressgevoel wat soms zelfs angst oproept. Ook afwisselende periodes van maagklachten (heartburn, pijn, etc). Ik raad het medicijn dus af, voor mij is het helaas de enige NSAID die werkt.

27-02-2020 | Man | 74
Arthritis
Gebruik al meer dan 15 jaar. Geen ontstekingen. Geen bemerkbare bijwerkingen. Af en toe kortdurend opflakkeren van lichte stijfheid cq pijnscheuten (in de handen, waar de klachten ooit begonnen). Vermindering dosis pakte niet goed uit: meer klachten. Huidige dosis is een hersteldosis. Herstel is naar tevredenheid. Al met al: zeer tevreden over het medicijn.

Meloxicam

30-01-2020 | Vrouw | 53
meloxicam

Tramadol

23-12-2019 | Vrouw | 56
tramadol
Arthritis
Ik gebruik al 20 jaar tramadol 200 mg.en artrotec 75 mg.ik heb gps.nu wordt deze niet meer gemaakt door de fabrikant .en heb nu morfine.na de feestdagen begin ik ermee.en moet stoppen met het oude medischijn.hoop dat ik geen ontwennings verschijnselen krijg.

Celecoxib

03-12-2019 | Man | 61
celecoxib
Arthritis
Ik zal dit middel echt niemand aanraden. Gebruik dit middel nu ruim drie maanden, maar helaas nahet stoppen morfine en prednison ontstond er een enorme explosie van huiduitslag over heel mijn lichaam. Niet nemen!

Arava

14-09-2019 | Vrouw | 65
Arthritis
Ik merkte in week 4 al minder stijfheid, en goede verbetering van pijnlijke gewrichten, helaas kreeg ik hierna een grote terugval in mijn immuunsysteem met blaasontstekingen en een zeer pijnlijke keel met grote aften , pijnlijk oor en opgezette klieren in nek en een hele pijnlijke tong waardoor ik moest stoppen,. Nu 2 weken na het stoppen heb ik nog steeds slikproblemen[lees meer...] en is mijn tong nog gevoelig. Dit medicijn werkt nog heel lang door, ook mijn haar valt nog flink uit, Je kan een wash out doen met norrit om het middel te verwijderd uit je systeem ,ik overweeg dat nu, Achteraf hoorde ik dat je dit middel beter niet in de avond kan nemen om slaapproblemen te voorkomen.

Prednison tabletten

27-06-2019 | Man | 82
prednison
Arthritis
Na 2 weken erge spierpijn was de diagnose spierreuma. Na 4 weken 20 mg prednison per dag was ik klachtenvrij. Tijdens de volgende 4 weken een dosis van 15 mg/dag, daarbij hoofdpijn en zwaar hoofd, werd steeds erger, ook pijn bij kauwen. Nieuwe diagnose: artritis temporalis, een ontsteking van de halsslagader. Dosis verhoogd naar 60 mg/dag, 4 weken, dat hielp enorm, geen kl[lees meer...]achten. Gedurende enkele maanden is de dosis verlaagd via 40, 30, 25, 20 mg/dag tot de huidige 15 mg/dag. Gedurende deze maanden werden de bijwerkingen van de predison steeds erger. Extreme vermoeidheid, trillende benen, duizelend hoofd, hijgend na iedere inspanning: na het aantrekken van een broek even uitrusten. Halverwege de trap even zitten. Er ontstaan spontaan wondjes, vooral op de benen, genezing duurt heel lang. Meerdere schimmelinfecties, overal blauwe plekken. Ondanks de gestage afbouw van de prednison dosis wordt het steeds erger. Ik hoop van de prednison af te zijn voordat ik overlijd.

RoActemra

27-04-2019 | Vrouw | 19
tocilizumab
Arthritis
Ik heb dit middel ongeveer 4 jaar gebruikt. Het werkte direct en ik voelde me springlevend en gezond: ik kon weer alles doen! Toen ik 18 werd wilde mijn nieuwe dokter de dosis halveren, en helaas had ik dit niet helemaal door omdat ik van het infuus naar een prik ging. Sindsdien is er een soort tolerantie opgetreden en werkte het middel niet meer. Ik heb nu weer verschille[lees meer...]nde biologicals geprobeerd maar ik heb nu moeite met lopen en bewegen. Ik wou dat ik dit middel weer kon laten werken :(

Voltaren

29-12-2018 | Man | 78
diclofenac
Arthritis
helpt mij uitstekend maar mag helaas maar 3 weken. Wanneer je verder rmag. is niet vermeld.

03-11-2018 | Vrouw | 34
Arthritis
Na een maand hoofdpijn ben ik ermee gestopt, het was geen doen meer

03-11-2018 | Vrouw | 34
Arthritis
Vanwege arthritis enkel in de voeten dit medicijn gaan gebruiken. Andere reumaremmers werd ik hondsberoerd van en ik was dus erg huiverig om te beginnen. Pas na 10 injecties begon het te werken en bij de 14e injectie kon ik weer stukjes lopen zonder krukken. Fantastisch!

Oxycodon

23-09-2018 | Man | 34
oxycodon
Arthritis
Ik heb ivm de beruchtheid van dit medicijn om 5mg gevraagd (de minste hoeveelheid) omdat ik geen zin had in de heftigheid van de bijwerkingen. Toen ik 1 x op een dag 2 x 5 mg innam begon de ellende. Ik werd misselijk en vreselijk moe. Als ik eenmaal ging liggen schrok ik van ieder geluidje wakker. Angst dus. Persoonlijk vind ik dat je dit medicijn uitsluitend in het zieken[lees meer...]huis hoort te krijgen onder begeleiding van een arts/verpleegkundige. Het is te heftig/gevaarlijk

DTP-vaccin

24-04-2018 | Vrouw | 59
difterie-/ tetanus-/ poliovaccin
Arthritis
Heb 11 dagen geleden dtp vaccinatie gehad en sinds ruim 1 week heel veel pijn aan mijn arm op die plek, de huisarts zegt dat t spierverkramping is door de tetanus vloeistof en iemand anders zei dat er een bloeduitstorting zou kunnen zitten, s nachts kan ik niet liggen op mijn arm, we gaan over 2 weken met vakantie. Ik heb wel heel gevoelige spieren door fibromyalgie en nu [lees meer...]ook veel last van schouder en nek. wie heeft hier ervaring mee?

Finimal

14-04-2018 | Vrouw | 60
paracetamol / coffeine
Arthritis
Deze bruistabletten zijn wel goed maar ik begrijp niet waarom ze zo smerig zoet zijn. Ik doe er al vers citroensap bij maar het blijft een smerig drankje. Waarom niet fris en wat zuurder...

Sulfasalazine

05-04-2018 | Vrouw | 34
sulfasalazine
Arthritis
Volgens schema opgebouwd van 2 naar 4 stuks per dag. Ik werd steeds vermoeider, slapper en duizeliger. Stekende hoofdpijn die na 2 weken gebruik dag en nacht aanhield. Compleet van de wereld en suïcidaal. Direct gestopt. Daarna bijna aan een stuk door 48 uur geslapen en toen kwam ik weer bij. Nu een week gestopt en nergens last meer van. Dit medicijn wil ik nooit meer.

Humira

22-03-2018 | Vrouw | 42
adalimumab

Oxycodon

24-01-2018 | Vrouw | 68
oxycodon
Arthritis
heel goede pijnstiller, werkt verslavend maar dat heb je zelf in de hand!

Plaquenil

09-01-2018 | Man | 68
hydroxychloroquine
Arthritis
De dokter stelde vast reumatische artritis , dus stelde voor om de Plaquenil te proberen , een grote pijnhoop , kreeg meer problemen dan ik al had .

Celebrex

18-12-2017 | Man | 63
celecoxib
Arthritis
Mijn diagnose is ( was 15 jaar geleden) milde vorm van Reumatoïde artritis met ups & downs . In het begin Salazopyrine genomen voor een tijd en in de eerste fase Celebrex om de impact tijd van 3 maanden te overbruggen . Salazopyrine heeft bij de meesten zolang nodig om aan te slaan , ikzelf voelde resutaat na 1 maand. Na 1 jaar gebruik volledig gestopt met medicijnen ,[lees meer...] dat ging jaren goed zonder symptomen , dan even weer op Salazopyrine , inmiddels geen gebruik meer van dat laatste. Bij reuma opstoten ( die zijn er zo nu en dan , soms zelfs jaren vrij ) neem ik Celebrex , 1 tablet van 200mg geeft me bij opstoten 3 dagen symptoom-vrij . Kan ik best mee leven , een tijdje op Celebrex en dan weer zo vrij als een vogel voor X maanden . Thank you Celebrex

Fentanyl

16-12-2017 | Vrouw | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Arthritis
zenuwpijnen in been en rug

12-11-2017 | Vrouw | 58
Arthritis
vanaf de eerste week hielp Enbrel mij van de pijn af, ik moet wel 6 tabletjes mtx erbij slikken

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

Transtec

24-07-2017 | Man | 64
buprenorfine
Arthritis
transtec werkt zeer doeltreffend tegen artritis

Leflunomide

04-07-2017 | Man | 62
Arthritis
ik heb een periode gehad met zwaardere mate van reuma en moest toen met Humira spuiten. Gelukkig zit ik nu in een fase waar Lefluminide goed helpt. Vaak is het wat grillig want het kan van rustig in een paar uur naar heftig omslaan. Op dit moment is het rustig dus ik ben blij

14-04-2017 | Vrouw | 73

17-08-2016 | Vrouw | 22
Arthritis
Ik kreeg pijnlijke voet- en achillespeesontstekingen. Daarna de andere gewrichten. Tot ik overal pijn had en niet meer kon wandelen/bewegen zonder pijn. Met enbrel is de pijn nu beperkt tot waar het begonnen is, voeten en achillespees. Ik kan terug wandelen, zij het beperkt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2357)
Depressie (1910)
Angst & paniekstoornis (1807)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (956)