Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

18-03-2024 | Vrouw | 57

hartkloppingen opgezette buik duizeligheid

Donderdagavond begonnen, las de verhalen hier en daar werd ik niet vrolijk van maar ik moest want flinke blaas/urinewegontsteking. Tot en met zondag weinig last, af en toe beetje duizelig, opgeblazen gevoel, is nog overkomelijk. Vanaf zaterdag af en toe raar gevoel in keel. Maar afgelopen nacht werd ik werd wakker met een hartslag van rond de 120, huisartsenpost gebeld, bi[lees meer...]jwerking furabid, hartslag zakte langzaam weer naar normaal, maar ik neem ze niet meer, ben me kapot geschrokken. Zo huisarts bellen dat ik gestopt ben na 3 en halve dag, ik voel wel dat nog niet helemaal lekker zit maar kijk het wel even aan.

11-03-2024 | Man | 59

buikklachten braken misselijkheid

Op een aantal bijwerkingen na, niet echt last gehad van diverse klachten (bv geen haaruitval of jeuk) hier beschreven. Dus dat valt op zich wel mee. De blaasontstekingsklachten werden wel geleidelijk aan minder tijdens inname van medicijnen. De buikpijnklachten waren wel dagelijks, en werd wel iets meer als in het begin. Ook vaak ontlasting. Wel ingenomen volgens de voorsc[lees meer...]hriften. Nu een paar dagen na de kuur heb ik nog wel last van buikpijn (ik weet niet of dat normaal is), maar geen misselijkheid meer.

03-03-2024 | Vrouw | 41
Blaasontsteking

duizeligheid bij het opstaan brandend gevoel in arm of been misselijkheid hoofdpijn

Wat een rot spul... blaasontsteking is wel weg maar verder een hoop vervelende bijwerkingen. Nooit meer dat ik dit gebruik.

Ciprofloxacine

05-02-2024 | Vrouw | 64
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Pijn diep in de flank, komt van onderste deel maag/ duodenum. Onstoken slijmvlies in de mond. Misselijk, geen zin in eten en gewichtsverlies, moe, hoofdpijn, slaapproblemen en onrust.

24-01-2024 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Innemen ging prima en klachten van de blaasontsteking verminderden eerst. Wel gelijk migraine en daarna een dag hoofdpijn. Na 2 dagen weer aandrang en pijn vanonder. Maar urinesediment is schoon. Blijk ik als bijwerking een vulvovaginitis te hebben. Verder zijn mijn darmen erg van slag..helaas moet ik nog 5 dagen wachten op een afspraak bij de dokter...

23-01-2024 | Vrouw | 57

18-01-2024 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De bijwerkingen waren erger dan de kwaal zelf. Nu nog steeds een brandend gevoel in mijn benen. En erg misselijk. Twee dagen geleden gestopt. Nooit weer Furabid!

15-01-2024 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Ik ben door het gebruik van dit geneesmiddel terechtgekomen op de eerste hulp post van een buitenlands ziekenhuis aangezien er sprake was van een verminderde nierfunctie. Ik hield enorm veel vocht vast en mijn nieren functioneerde niet meer optimaal. Ik heb destijds een hoge dossering anti- histamines gekregen om de klachten te verminderen en het dringende advies om dit me[lees meer...]dicijn nooit meer te gebruiken.

14-01-2024 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik liep al 10 weken met een blaasontsteking wat helaas niet van zelf weg ging. Furabid voorgeschreven gekregen, maar ik durfde deze in eerste instantie niet in te nemen vanwege de slechte ervaringen hier en mijn angst emetofobie. Uiteindelijk toch durven innemen. Ik nam deze in met drinkyoghurt en ik heb geen bijwerkingen gehad. 3 dagen na de laatste pil ervaar ik wel nog [lees meer...]wat druk op m'n blaas, dus ik ga nog wel even mijn urine laten controleren om te kijken of de antibiotica volledig geholpen heeft en ik gewoon nog een onrustige blaas heb omdat ik zo lang ermee doorgelopen heb of dat deze antibiotica toch niet zwaar genoeg voor de infectie was.

17-12-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Vreselijke hoofdpijn! Pijn in de onder rug, erg trillen en misselijk. Gelijk gestopt naar de 3e pil. Deze nooit weer. Wat een troep! Blaasontsteking daarentegen wel zo goed als over.

14-12-2023 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad van dit middel. Het werkte al na een paar uur.

Fomicyt

02-12-2023 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Urine wel altijd op kweek lastig ivm medicijnen krijgen

17-11-2023 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Heel fijn medicijn! Werkt snel! Alleen wat moe maar kan ook door de blaasontsteking zelf komen.

12-11-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Kreeg deze kuur voor geschreven van de huisarts vanwege hevige blaasontsteking. Pillen zijn zeer makkelijk te slikken maar de bijwerkingen… had de pil ingenomen en nog geen uur daarna werd ik door ziek. Moest overgeven, nekpijn, hevige pijn in me rug, flauwgevallen, buikpijn, hoofdpijn, geen eetlust en daar boven op nog 41,2 graden koorts. Dus besloot in de nacht maar 112 [lees meer...]te bellen. Opgehaald en aan de sondevoeding en aan het infuus. Eindstand 1,5 week in het ziekenhuis gelegen dus NOOIT meer voor mij.

08-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking. Blaasontsteking na 5 dagen wel weg. Echter heeft deze antibiotica mijn hele darmflora verpest. Al dagen lang borrelende darmen, maagzuur en wisselende ontlasting. Nu aan de pre en probiotica om alles weer te herstellen.

04-11-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ivm blaastontsteking eerst hoge dosering d mannose cranberry gebruikt. Blaasontsteking verdween niet dus naar huisarts. Deze AB voorgeschreven gekregen. Heeft niet geholpen en ben er daarnaast heel erg ziek van geworden. Misselijk, braken, huiduitslag en algehele malaise.

03-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Nooit meer voor mij mijn hele lijf kapot darmen overstuur niet kunnen eten buikpijn steken linkerzijde slijm bij de ontslasting niet kunnen eten alleen braken ben op

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

27-10-2023 | Vrouw | 55
estriol vaginaal
Blaasontsteking
Vertaling: 'Ik ben erg blij met de ovules. Ik had pijn bij het dragen van broeken, fietsen, seks en een chronische blaasontsteking. Wordt na een maand gebruik veel beter.' (Originele tekst: I am really happy with the ovules. I had pain with using pants, biking, sex and a chronic bladder infection. Getting much better after one month of use. )

Furadantine

23-10-2023 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Veel hoofdpijn, erg moe en zeurderig gevoel in onderbuik. Veel dromen, maar dat doe ik altijd al. Klachten van de blaasontsteking waren snel minder. Ben pas op derde dag van kuur. Ook wat misselijk en minder eetlust . Ik hoop dat het hier bij blijft.

21-10-2023 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Voorheen voor een blaasontsteking antibioticakuren gehad van 5, 7 of 19 dagen met veel bijwerkingen en soms weinig resultaat. Zat met tranen in mijn ogen op de wc als ik moest plassen. Was zeer sceptisch over het feit dat 1 zo’n zakje dan wel zou kunnen helpen. Dus voor het naar bed gaan het opgeloste drankje wat niet eens vies was genomen en kon met moeite 5 uur alles o[lees meer...]phouden. Ik was bang dat dit te kort was en het niet zou helpen. Plassen was toen nog een klein beetje gevoelig maar de volgende ochtend helemaal geen last meer. Alleen 2 x lichte diarree gehad die dag en alle klachten waren die avond al weg . Ik vind het TOP-spul , 1 zakje ipv lange kuren!

19-10-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Dit medicijn lijkt te worden ingezet als de minder vervelende antibiotica niet voorradig is. Het is echt de grootste troep die ik ooit tot mij heb genomen in de vorm van antibiotica. Met iedere pil werd ik zieker en kreeg ongelijk heftige hoofdpijn. Ik heb nooit tot weinig last gehad van bijwerkingen bij medicijn gebruik. Maar bij dit middel kon ik bijna alles afstrepe[lees meer...]n. Afrader!

18-10-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Ik heb sinds begin juli bekken instabiliteit door trauma met een overactieve bekkenspier. Na ontspanning van de bekkenspier begon ook de blaasontsteking. Ik liep 2 dagen met een acute blaasontsteking en ik had roze urine. Direct een potje urine laten testen op bloed, dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik kreeg direct dit medicijn en heb de eerste pil om 16.00 uur ingen[lees meer...]omen en de tweede de volgende ochtend om 06.00 uur. Daarna weer in de avond. Ik heb eerst nog gewerkt maar heb mij na twee pillen ziek gemeld en ben naar huis gegaan wegens veel plassen en niet kunnen ophouden, zware vermoeidheid, zware hoofdpijn en griepverscgijnselen. Hoe meer pillen hoe meer ik slaperig eerd en soms gewoon van moe en slaperigheid knock out ging. Ik heb de kuur inmiddels af maar heb een fysieke weerstand en conditie van nul komma nul en nog griepachtig.

Fomicyt

08-10-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ik kreeg twee weken geleden last van een blaasontsteking, naar de huisarts. Argumentin voorgeschreven. Na drie dagen hielp dat niet. Dus ik de huisarts weer gebeld. Moest het maar afmaken. Na eindigen van de kuur kreeg ik weet snel last dus weer naar de huisarts. Maar ze konden niks meer vinden in de urine op een klein spoortje van bloed na. Dat was op vrijdag, maandag moe[lees meer...]st ik maar urine inleveren om op kweek te zetten. Ik heb gezegd nou als jullie me zo laten zitten dan ben ik maandag weer ziek. Ik kreeg niks meer, neem maar paracetamol. De maandag kwam en ik was ziek hoge koorts. Ik kon geen eens urine brengen. Na een aantal dagen toch gelukt. Ze gingen weer kijken en wat denk je een blaasontsteking 🙈ook staat de urine op kweek nu, maar ik kreeg zo zakje. Vrijdagavond u genomen en gewoon zieker geworden. Misselijk, soms braken of neigingen, extreme vermoeidheid, duizelig kortom niet meer functioneren. Ik ga dit nooit meer gebruiken. Wat een rotzooi!

Furadantine

06-10-2023 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Helaas slechte ervaring. Plots heftig verscheidene klachten, koorts,...

04-10-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Bij mij heeft dit middel niet gewerkt. Binnen 1 week na eind kuur is de blaasontsteking terug.

22-09-2023 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Heb al jaren blaasontsteking alleen nu komt het sneller a hier elkaar. Eerder kreeg ik altijd van die grote vieze pillen. Maar nu kreeg ik een zakje , 1 zakje ik denk help het wel want het is er maar 1. Maar het werkt idd wel geen pijn bij het plassen meer. Nog wel een rommelige buik en pijn aan mijn buik. En natuurlijk heb ik alle bijwerkingen. Maar goed hoop dat het s[lees meer...]nel over is.

20-09-2023 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Na een week inname, niet krachtenvrij dus een aanvullende kuur. Na inname ineens ernstige jeuk van mijn kruin tot aan mijn tenen. Rode vlekken over mijn hele lijf en buikpijn . Beland op de spoedpost en anti histamine gekregen. Nooooooit meer furabid

Ciprofloxacine

17-09-2023 | Vrouw | 30
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Ik kreeg op woensdag de kuur voor 2 maal daags 1 tablet. Erna kreeg ik hoofdpijn, voelde mij moe en werd misselijk. Veel maagzuur wat omhoog kwam en mijn darmen werden er flink van slag door. Op dag 3 kreeg ik erge rugpijn (vooral bovenin) en maakte me alleen maar meer zorgen. Nu op dag 5 en merk geen verschil met de blaasonsteking. Ben zelfs nog naar de huisartsenpost gew[lees meer...]eest ivm de heftige pijnen in mijn lijf. Kreeg te horen: het is een zware kuur dus het zullen bijwerkingen zijn. maak hem af en dan kijken of het wegtrekt.

12-09-2023 | Vrouw | 79
Blaasontsteking
De eerste pil deed de incontinentie van de blaasontsteking verdwijnen. Raar was dat de avond na de laatste van de 10 capsules ik me beroerd voelde en heel vroeg in bed kroop. De hele dag erna vrij hoge koorts en alleen maar kunnen slapen. Voelde me beroerd als nooit tevoren. De dag daarna voelde ik me beter maar ongelofelijk slap en had ik uitslag op mijn benen. Rode plek[lees meer...]ken en plekjes. Voor mij geen Furabid meer, ooit!

10-09-2023 | Man | 86
Blaasontsteking
Dit product heeft ernstige bijwerkingen van duizeligheid (geen autorijden) , misselijkheid & geen etens-lust om maar een paar bijwerkingen te noemen!