Bestaat uit:
Constipatie (15)
Obstipatie (82)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor darmproblemen - verstopping

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: darmproblemen - verstopping

14-04-2024 | Vrouw | 22

buikpijn misselijkheid

Ik heb dit middel gekocht bij de trekpleister omdat ik al 3 dagen last had van verstopping en buikpijn.. savonds 2 tabletjes van 5 mg genomen (om 23:30) rond 4:00 begon ik wakker te worden van enorm veel kramp en ben ik naar het toilet gegaan toen kwam er waterdunnre ontlasting uit maar niet alles ik kreeg zweetaanvallen op het toilet en had t gevoel “het niet meer aan te [lees meer...]kunnen” zoveel pijn toen ben ik met superveel buikpijn maar weer naar bed gegaan en om 9:30 sochtends werd ik wakker en ben ik nog 4x apart naar het toilet gegaan en alles kwam er waterdun uit dus al bij al doet het zeker wat het moet doen maar ik ga de volgende keer voor iets anders want de pijn die je hier van krijgt is niet normaal

23-03-2024 | Vrouw | 68

buikkrampen darm/maag van streek

Gebruik Dulcolax zo weinig mogelijk, één capsule om de paar maanden, maar het helpt wel. Helaas veel maag- en vooral buikpijn van dit product. Indien ik het nodig heb neem ik het rond middernacht, en rond 06.00u ‘s morgen wordt ik dan gewekt door krampen in mijn buik en maag die steeds heftiger worden. Het gaat weer wat beter na toilet bezoek. Maar ik kan de ganse dag niet[lees meer...] buiten want zelfs als ik moet plassen is er steeds stoelgang bij, dit over de hele dag. Ik ga de volgende keer Dulcosoft proberen, hopelijk werkt dit product ook goed maar niet zo heftig en pijnlijk.

Duspatal

03-01-2024 | Vrouw | 61
mebeverine
Darmproblemen - verstopping
Het helpt redelijk goed tegen darmkrampen, Tegen misselijkheid ook een beetje.

31-12-2023 | Vrouw | 75
Darmproblemen - verstopping
Ik heb Microlax gebruikt vanmorgen ,Ik heb een zenuwontsteking in mijn dijbeen Doordat ik dus niet veel beweging heb Krijg ik last van verstopping Maar het is nu nacht en ik kan niet slapen door een iritante pijn in mijn buik

31-12-2023 | Man | 35
Darmproblemen - verstopping
Ik heb al 3 weken niet kunnen poepen. Toen heb ik de pillentjes gehaald bij de kruidvat. Eerste paar uur merkte ik niks. Maar om 10 uur in de avond kreeg ik krampen. Die krampen werden steeds heftiger en pijnlijker. Mijn ontlasting werd wel dunner dus de pillen werken wel. Maar met deze bijwerkingen is het niet waard. Heb heel de nacht wakker gelegen van de krampen.

Colex Klysma

29-11-2023 | Vrouw | 31
natriumfosfaat rectaal
Darmproblemen - verstopping
Klysma gekregen voor ernstige buikpijn rechtsonder. Echo en bloed zijn goed, wel enorm veel lucht te zien. Mijn partner heeft het ingespoten, was helemaal niet vervelend. Krampen wel… vooral op de plek waar het al zeer deed. Ging echt stuk van de pijn, nog uren last van gehad. Lucht bij mij niet veel op, er zat ook niet veel ontlasting in mijn darmen. Niet aan te raden als[lees meer...] je al enorme buikpijn hebt. Ik kan mij wel voorstellen dat het veel mensen kan opluchten.

30-09-2023 | Vrouw | 53
Darmproblemen - verstopping
Huiduitslag, hoofdpijn Op zich fijn dat ik weer naar toilet kon na 1-2 dagen. Maar daarna juist veel last gehad van rommelige darmen, diarree, verminderde eetlust . Alles wat ik at, liep er na 1-2 uur weer doorheen. Niet handig na Heupop

19-08-2023 | Vrouw | 24
Darmproblemen - verstopping
Ik had een aantal dagen geen ontlasting en ik heb dit normaal gesproken elke dag. Ik was op vakantie en m’n buik deed zo pijn dat ik dit medicijn heb gekocht. Ik had beter research moeten doen want het was een absolute hell nacht. Ik had het rond 21:00 uur voor het slapen ingenomen. Rond 2:00 uur werd ik wakker met ernstige buikkrampen, alsof iemand m’n darmen uit m’n lich[lees meer...]aam rukte. Wél kon ik gelijk naar de wc maar kwam niet alles er in één keer uit. Ik moest wel zo’n acht keer op en neer, gepaard met intense misselijkheid, duizeligheid en de laatste paar keer diarree. Ja, het medicijn helpt wel want ik kon weer naar het toilet maar de bijwerkingen die je ervan krijgt zijn het niet waard. De volgende ochtend voelde m’n maag nog steeds raar maar de klachten waren wel wat afgenomen. Wel heb ik nu hoofdpijn, een dikke tong en keelpijn, terwijl ik niet heb overgegeven. Wat een apart spul zeg, ik neem dit NOOIT meer weer.

Movicolon

07-07-2023 | Vrouw | 68
macrogol/elektrolyten
Darmproblemen - verstopping
15 jaar 1tot 2 zakjes per jaar gebruikt i.v.m. Diverticulitis en daardoor slechte werking van de dikke darm. 2 jaar geleden kreeg ik een slokdarmontsteking en ernstige slikklachten. Ook had ik al jaren Lichen Planus in de mond. Voor onderzoek moest ik 2 weken stoppen met de Movicolon. Ik ben niet meer gestart en voel me nu stukken beter, gebruik Roosvicee laxo (pruimen) en[lees meer...] gebroken lijnzaad. De klachten en bijwerkingen zijn grotendeels verdwenen en de Lichen Planus is rustig.

26-06-2023 | Vrouw | 73
Darmproblemen - verstopping
Vanwege diverticulitis littekenweefsel nu ernstige darm vernauwing , ik heb daarom residuarm dieet en 1 macrogol met elect p dag. In het begin wat misselijk, nu rustige buik en goede stoelgang. Nadeel ik val af, in mijn geval niet goed, nu van 58 naar 55 kg. Moet daar oplossing voor vinden.

21-06-2023 | Vrouw | 47
Darmproblemen - verstopping
zetpil gebruikt. Na 10 minuten naar wc. Ik denk dat ik alles kwijt ben. Had geen diaree, of vreselijk krampen. Zetpil inbrengen was gelijk een branderig gevoel. Na de toiletten gang gaat dat over.

15-05-2023 | Vrouw | 27
Darmproblemen - verstopping
Had ik maar eerder de ervaringen van anderen gelezen, want ik kan me bij velen hier aansluiten. Het is een effectief middel, maar tegen welke prijs? Nog lang last gehad van hele hevige krampen, misselijkheid, zweten en flauwvallen. Voelde me verschrikkelijk. Dat iets wat je bij de kruidvat kan halen zulke zware bijwerkingen kan hebben..

12-05-2023 | Vrouw | 55
Darmproblemen - verstopping
Ik kreeg snel ontlasting, dat was prettig,’ maar heb nog urenlang last gehad van dunne diarree, krampen in mijn endeldarm (het leken wel weeen) en een branderige anus. Heb het idee dat mijn endeldarm hier overgevoelig voor was. Heel naar.

09-05-2023 | Man | 66
Darmproblemen - verstopping
Het werkt inderdaad maar als je 6 keer naar toilet moet lijkt mij dat toch niet normaal. Verder pijnlijke krampen.

22-04-2023 | Vrouw | 40
Darmproblemen - verstopping
Kruidvat eigen merk. Vreselijk veel buik en rugpijn en overgeven en flauwvallen. Het beste is om proberen alles er uit te spugen.

06-04-2023 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Dit medicijn voorgeschreven tijdens de zwangerschap omdat movicol niet voldoende hielp voor ernstige verstopping. Om 18u ‘s avonds genomen en wakker geworden met felle krampen rond 2u, rond 3u pas echt naar toilet moeten gaan. Ging gepaard met hevige krampen, welke aanleiding gaven tot licht gevoel in het hoofd en tintelingen in de vingers. Afwisselend op de grond moeten [lees meer...]liggen -om flauwvallen te voorkomen- en naar toilet gaan (dit laatste was wel effectief). Al bij al hoge effectiviteit, maar vervelende bijwerking, de hevigheid van de krampen zorgde bij mij voor een te licht gevoel in het hoofd waarbij ik dreigde het bewustzijn te verliezen.

25-03-2023 | Vrouw | 52
Darmproblemen - verstopping
Mijn bloeddruk was opeens weer heel hoog Denk dat het aan de zakjes lag . Zitten natrium enz in

17-01-2023 | Man | 44
Darmproblemen - verstopping
Ik had een serieuze verstopping in mijn dikke darm, zo erg dat ik na eten over moest geven omdat mn darmen vol zaten. Daarnaast constant pijnlijke steken in de buik. In het begin te voorzichtig begonnen met 2 zakjes per dag (Apotex 13,8g). Omdat ik nogal wat negatieve ervaringen las op het internet te snel ermee gestopt. Helaas waren de klachten niet minder geworden. Di[lees meer...]verse buikonderzoeken gehad, maar alles was verder ok, dus op last van de dokter een week lang 3x 2 zakjes per dag gaan nemen, na die week waren de klachten aanzienlijk minder geworden. Hierna over op 3x1 zakje per dag (je moet een koeienvlaai poepen zoals de dokter zegt om het week te maken in je darmen, zodat de harde ontlasting op kan lossen), tot de buikpijn compleet verdwenen was. Ik kon zelfs weer normaal plassen. Ook ik heb een beetje last van de bijwerkingen: winderigheid, ietwat opgeblazen gevoel en beetje misselijk direct na inname (maar neemt snel af). Het smaakt ook niet echt lekker, dus je kan het op 2 manieren doen: oplossen in klein beetje water en in 1x naar binnen gieten en dan een glas water er achteraan. Of oplossen in een groot glas water, de zoute smaak is dan bijna weg zodat het makkelijker (rustig) te drinken is. Conclusie: het heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen zijn er, maar zijn zeker te overkomen. Zeker als je merkt dat het werkt. De fout die ik gemaakt heb, is in het begin te sceptisch te zijn begonnen. Hierdoor met een te lage dosering gestart, waardoor ik het veel langer heb moeten gebruiken dan eigenlijk nodig was en natuurlijk ook langer met buikpijn rond gelopen heb. Succes!

Metamucil

08-01-2023 | Man | 78
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
Endeldarmbloeding gehad. Divertikels als oorzaaak...Nooit meer teruggekomen gelukkig. Ik zou vanwege de buikkrampen enigszins willen afbouwen.

18-12-2022 | Vrouw | 25
Darmproblemen - verstopping
Door bepaalde medicatie heb ik vaak last van verstopping. Wat een geweldig middel is dit! Vooral als de verstopping lager zit. Ik heb helemaal geen bijwerkingen en alles kwam er binnen 5 minuten zonder pijn en persen uit. Orale tabletten kan ik niet verdragen en geven mij maagpijn, zetpillen vind ik niet fijn inbrengen maar dit middel van microlax is perfect!!! En ook fijn[lees meer...] dat als het eruit is, het ook klaar is. Met laxeertabletten voor oraal gebruik moet ik er een hele dag voor uittrekken omdat je niet weet wanneer het komt, hoe lang het gaat duren en hoe vaak je naar het toilet moet. 1 tube was voor mij voldoende en daarnaast neem ik nu ook extra vezels. Ik weet nu in ieder geval dat dit middel bestaat voor noodsituaties zoals deze. De bijwerkingen van laxeertabletten zorgden er namelijk voor dat ik zelfs wanneer het echt moest, geen tabletten nam met alle gevolgen van dien. Ik heb vandaag gelijk een voorraad aangeschaft omdat het vaak uitverkocht is. Een nadeel van deze site is dat ik verplicht bijwerkingen moet melden terwijl ik deze helemaal niet heb. ///RED mijnmedicijn.nl als er geen bijwerking zijn geweest dan heb u goed ingevuld- ///

14-12-2022 | Vrouw | 22
Darmproblemen - verstopping
Ik was 6 dagen na mijn coloscopie niet meer naar de grote wc kunnen gaan. Dus ik ga naar de apotheek en vroeg iets ervoor. Hij zei ook dat dit geen buikkrampen ging geven dus ik dacht ideaal! Zaterdag avond heb ik 2 pilletjes genomen en om 3 uur snachts begon ik buikpijn te krijgen dus ik ga naar wc... het werd erger elke minuut ik kreeg het echt warm ! Ook werd ik super m[lees meer...]isselijk en heb ik moeten overgeven. Ik had het gevoel dat ik ging flauwvallen en ik had geen kracht meer alsof ik een vod was. Ik dacht dat ik mss toevallig buikgriep had gekregen. Hoe konden 2 pilletjes mij zo naar de hel brengen. Ik was gewoon een beest geworden lol Dus ik heb het nog een kans gegeven (5 dagen later) en maar 1 pilletje genomen. 4 uur erna begon dezelfde hel weer. Overgeven buikpijn flauwvallen trillen. Dus dit ga ik NOOIT meer nemen

Metamucil

04-12-2022 | Vrouw | 75
psylliumzaad
Darmproblemen - verstopping
Ik heb last van verstopping en gebruik Metamucil. Ik heb ook last van hartritmestoornissen maar legde geen link naar het gebruik van Metamucil met aspertaam. Totdat ik een review las van een persoon die dit ook ervaarde. Ik stop onmiddelijk en zoek wel wat natuurlijkers.

02-11-2022 | Vrouw | 19
Darmproblemen - verstopping
Heerlijk spul ! Buik doet een beetje pijn wanneer het begint te werken , ik neem het als ik wakker word en dan savonds kan alles der uit

Forlax

25-10-2022 | Vrouw | 32
macrogol
Darmproblemen - verstopping
De smaak ia sowieso al lekker zoet. Mengen gaat prima wn het doet zn werk. Bij obstipatie door stress neem ik om de dag 1 sachet en dat ks voldoende dan.

15-10-2022 | Vrouw | 45
Darmproblemen - verstopping
Werkt prima, mits je er ook voldoende bij drinkt.

Movicolon

28-09-2022 | Vrouw | 53
macrogol/elektrolyten
Darmproblemen - verstopping
Helaas genoodzaakt dit middel twee maal daags te gebruiken ivm Verapamil gebruik wat verstopping veroorzaakt. Vies drankje maar te doen. Alleen de bolle buik winderigheid en vreselijk stinkende scheten ..het doet mij wegrennen voor mezelf. Wat een drama. Als.iemand daar een oplossing voor weet!

30-08-2022 | Vrouw | 102
Darmproblemen - verstopping
Vijf dagen verstopt. Dulcolax in mijn darm geschoven en na 20 minuten resultaat.

29-08-2022 | Vrouw | 39
Darmproblemen - verstopping
Ik heb pds en ga vaak maar 1 keer om de 2weken naar het toilet, alsof ik alles opneem en niks verwerk? De dokter schreef me laatst dulcolax voor (ik nam al movicol, lijnzaad,alle natuurlijke en medische opties zijn al gepasseerd maar het lijkt dat mijn darmen er steeds gewoon aan worden) en de 1ste nacht had ik ongelofelijk veel spijt dat ik het genomen had. Krampen, maa[lees meer...]gpijn, enorm heftig. In de ochtend kon ik eindelijk naar het toilet. De 2 avond weer 2 genomen, weer krampen, weer diarree. Ik nam ze de laatste 3weken telkens ongeveer 2x per week maar telkens heftige krampen en diarree. Alleen, duurde het steeds langer voordat ik naar het toilet kon. 1st ongeveer 12u,dan een 18u,dan 24u. Nu week heb ik ze al 2 avonden genomen en nog steeds niet naar het toilet. Zijn mijn darmen ook hier weer gewoon aan geworden? Ik weet het niet... maar helaas werkt het niet meer.

Magnesiumoxide Tabletten

23-08-2022 | Vrouw | 40
magnesiumoxide
Darmproblemen - verstopping
Aangezien magnesiumhydroxide al maanden niet leverbaar is moest ik opzoek naar een alternatief. De zakjes en siroop werken niet of geven teveel bijwerkingen. Deze magnesiumoxide werkt een stuk minder dan de hydroxide maar bij gebrek aan beter doe ik t er mee.

30-07-2022 | Vrouw | 33
Darmproblemen - verstopping
Ivm vakantie ruim 5 dagen niet naar de wc gekunt. 23:00 2 tabletten ingenomen. 07:30 een opgezette buik en krampen. 08:00 eerste toiletbezoek, flink wat krampen voor de ontlasting kwam maar ik had niet anders verwacht. Je neemt laxeermiddelen dus logisch dat je ongemak gaat ervaren. Ontlasting was zacht, maar geen diarree. Zeker een opluchting!