Bestaat uit:
Cholesterol (440)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

17-03-2024 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Na 3 statines geprobeerd te hebben ( met zeer veel klachten en ernstige bijwerkingen) nu overgegaan op Praluent. Cholesterolwaarde van 9,4 naar 5,2 gegaan, super resultaat met minimale bijwerkingen. Ik varieer wel de injectie locaties. 2 dagen enigszins grieperig, goed te doen. De bijgeleverde Ezitimibe gebruik ik niet ivm de vele bijwerkingen.

17-03-2024 | Man | 64
Hoog cholesterol
Ik heb een gemuteerd gen dat zorgt voor de stofwisselingsstoornis E2/E2 . Ik had een ldl cholesterol van 14,5 en Trygliceriden van 28.3. Nu respectievelijk 1,3 en 1.6 met 10 mg Rosuvastatine. Blij mee dus.

12-03-2024 | Man | 58

onder rug pijn rugpijn

Mijn man nu de 3e injectie gehad maar heeft toenemende lage rugpijnklachten en heeft bij horizontale houding een raar gevoel/ fladder in de hartstreek. De eerste dagen na vaccinatie is hij sloom/ afwezige momenten en is toenemend moe We gaan nu ff afwachten, slaan een dosis over en als klachten weer terugkeren na de volgende spuit dan is het wel,duidelijk....stoppen er[lees meer...]mee.... Al 4 andere statines gebruikt maar van van allen nare bijwerkingen

10-03-2024 | Man | 60

spierpijn verstopte neus

Na diverse statines te hebben geprobeerd en keer op keer hier hevige spierpijnen van kreeg nu op advies Nefroloog deze medicijnen gekregen. Deze gebruik ik nu ongeveer 2 weken en wederom hevige spierpijnen. Zelfs zo ernstig dat lopen bemoeilijkt wordt. Ga heel snel stoppenet deze troep.

22-02-2024 | Man | 61
Hoog cholesterol

schouder spierpijn rugspierpijn artritis in veel gewrichten die beweegt darmproblemen

Ik hoop dat er een supplement of iets dergelijks is of komt, waar iemand ervaring mee heeft en wat de bijkomende klachten van het medicijngebruik minder maakt. De bijwerkingen doen je haast besluiten om te stoppen met het medicijn, dat kan nooit de bedoeling zijn. Misschien moet er van de mensen die ook hier klachten van blijven houden is naar een DNA schakel gezocht wor[lees meer...]den die voor de pijn en problemen zorgt. Maar goed ik ben geen arts. /////RED mijnmedicijn.nl : Ter informatie, met een farmacologische DNA-test is het mogelijk om vast te stellen of bepaalde genvarianten meer of minder bijwerkingen veroorzaken. Voor meer informatie volgt u de link https://www.mijnmedicijn.nl/dna/genetische-testen //////////

11-02-2024 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol was na 6 weken normaal. De reden waarom ik niet eerder begonnen ben met innemen is mijn fibromyalgie. Nu kan ik door de bijwerkingen niet meer sporten en verga ik nog meer van de pijn. Meer pijnstillers en spierverslappers kan ik niet nemen. Dus weer afwegen wat wijsheid is. Mijn conditie is nu nul, en ben al 4 maanden gedeeltelijk ziek omdat ik mijn werk [lees meer...]niet kan doen. Ik ben nu begonnen met om de dag te slikken.

30-01-2024 | Man | 62
Hoog cholesterol
Na diverse statines met bijwerkingen in overleg met cardioloog gestart met praluent 300 mg injectie 1x per 4 weken. Een dag na de toediening kreeg ik verschrikkelijke spier/gewrichtspijnen in knieen, benen, heupen, liezen, schouders en armen. Inmiddels zijn we bijna 6 weken verder en nog steeds heel veel last van opstartproblemen door stijfheid en snachts verschrikkelij[lees meer...]ke pijn in beide schouders. In overleg met cardioloog geen tweede injectie genomen en afwachten tot de bijwerkingen zijn verdwenen.

29-01-2024 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Na een gescheurde aorta, hartfalen (20%), artero-sclerose en licht verhoogde ldl bloedverdunners en statines voorgeschreven gekregen: eerst 10 mg, later 20 mg. Zonder tussentijdse controle ldl-spiegel advies 40 mg. Ivm nierfunctie geen optie en ldl bleek in 11 maanden GESTEGEN! tot meer dan 1,5 maal eerdere spiegel. Vreselijke spierpijn en in overleg gestopt. Spierpijn is [lees meer...]na een half jaar stoppen minimaal. Statines vervangen door zetimibe en binnenkort weer controle ldl-spiegel...

21-01-2024 | Man | 55
Hoog cholesterol
Ik had veel bijwerkingen van alle stattinnessen. Ik heb Familaire Hyper cholesterol en injecteer naast mijn andere medicijnen, Repatha. Dat injecteren gaat inmiddels redelijk goed en snel. De pijn in mijn voetzolen is bijna geheel weg maar met wat langer lopen komt dat nog steeds terug. Maar dat kan ook van de bloedplaatjes-verdunners komen. Eigenlijk lijken alle bijwerkin[lees meer...]gen minder te zijn geworden. Wat me wel opvalt is dat ik soms zo enorm afwezig lijk te zijn. Ik slaap slecht, duizelingen had ik al en gaan niet helemaal weg maar ik weet niet of dat door Repatha komt eerlijk gezegd. Mn opvliegers zijn minder geworden. Maar ik ben nu soms zo energieloos. Tis soms net alsof alles totaal aan me voorbij gaat en me de energy ontbreekt om simpelweg leuke dingen te gaan doen en zo stak ik nooit in elkaar!

15-01-2024 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Deze medicatie had op mijn cholesterolgehalte geen enkele effect en de enige " optie" van de behandelende arts was keer op keer de dosis verhogen. Omdat de bijwerkingen zoveel ( negatieve) impact hadden op mijn leven ben ik op eigen initiatief overgestapt op het gebruik van rode gist en tot mijn verbazing en die van de behandelaar had dit direct een positief effect op mijn[lees meer...] cholesterolgehalte en ik ervoor geen bijwerkingen!

06-01-2024 | Man | 72
Hoog cholesterol
30 jaar statinus gebruikt, nu heb ik repatha wat een wondermiddel , geen bijwerkingen ben72 was altijd ziek van de Inegy en nu voel ik mij 23 , loop elke dag gewoon weer zo’n 4 km ongeveer en voel mijn top

05-01-2024 | Man | 79
Meer trek in zoetigheid

04-01-2024 | Vrouw | 74

04-01-2024 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik het nu 2maanden. Maar hou ermee op. Dit is geen kwaliteit van leven.

04-01-2024 | Man | 23
Hoog cholesterol
Erfelijke cholesterol op jonge leeftijd waar ik niks aan kan doen. Helpt wel maar ik heb een actieve job en ik ben savonds altijd heel moe. Wat begonnen is samen met deze medicatie. Dus het zal daar wel aan liggen want de rest van al mijn vetaminen staan in orde.

25-12-2023 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
Ik heb neuropathse voeten pijn branden tintelend tenen koude voeten spieren pijnen slechte stoelgang,ik ben gestopt zal ze ook niet meer pakken word in maart 72 jaar

Hoog cholesterol
Voldoende effect op cholesterol. Na vele jaren gebruik spierpijn in vooral de handen. Daarom overgestapt op ander medicijn.

Ezetrol

Hoog cholesterol
Jaren geleden al hoog cholesterol geconstateerd, naar verluidt familiair belast. De eerste 15 jaren simvastatine gebruikt zonder al teveel problemen en voldoende effectief. Na matige klachten mbt spierpijn in met name handen over gegaan op combinatie ezetrol/ezetimibe en crestor/rosuvastatine. Inmiddels beiden 10 mg. Ik ervaar nauwelijks klachten, misschien sporadisch lic[lees meer...]hte spierpijn benen. Wel blijft mijn cholesterol op een zeer acceptabel niveau. Ik gebruik deze combinatie inmiddels ook al weer 15 jaar.

10-12-2023 | Man | 55
Hoog cholesterol
Ik heb erfelijke hypercholesterol en daardoor een verstopte kransslagader gehad. Deze is gedotterd en 1 stand is geplaatst. Achtereenvolgens Resuvastatine, Atorvastatine en Simvastatine gehad. Duurde maanden. De pijn in mijn voetzolen was niet meer houden. Alsof ze in brand stonden de hele dag, opvliegers, 1 x zelf witte ontlasting en 100% impotent. Toen Repatha in combina[lees meer...]tie met Ezetimibe gekregen. Het spuiten vind ik echt een crime. Ik ben sinds mn hartaanval enorm af gevallen en heb bijna geen vet meer om het in te spuiten dus gaat dat Some rechtstreeks in een spier en dat is echt niet fijn en pijnlijk. De klachten van voorheen waren even weg. De impotentie is weg maar de zin is verdwenen. De neuropathische pijn in mijn voetzolen was even weg maar helaas weer terug gekeerd. Mn opvliegers zijn minder frequent maar als ze komen....zijn ze echt niet leuk meer voor mijn omgeving. Ik voel me daar achteraf verschrikkelijk bij! Mijn cholesterol is wel laag gebleven. Eigenlijk bij alle middelen wel. De meeste bijwerkingen zijn te doen maar die pijn in mijn voetzolen niet en die opvliegers soms eigenlijk voor mijn omgeving niet. Soms heb ik ook het gevoel dat ik er wat oppervlakkiger van geworden ben in mijn interesses. En zo was ik nooit. Ik moet het wel nemen maar het zijn nare ongrijpbare klachten waar normaal functioneren maar niet wil lukken. Ik zou eigenlijk weer heel graag willen werken maar dat lukt op deze manier natuurlijk niet. Uitgaan, er op uit gaan..het wordt allemaal een stuk minder natuurlijk en dat stuk gezelligheid mis ik wel.

08-12-2023 | Man | 64
Hoog cholesterol
Ik heb familiaire cholesterol, slik al 30 jaar statines en nu zo'n 10 jaar ezetimibe erbij. waardes blijven hetzelfde. maar na grondig onderzoek, door mij, blijkt nu dat het niet uitmaakt voor hartproblemen, maar dat je die juist krijgt door te lage cholesterol!!!! alle onderzoeken die daarover ( onafhankelijke) geweest zijn blijkt dat juist door deze medicijnen je veel va[lees meer...]tbaarder ben voor hartklachten. dus ik ga na overleg ermee stoppen.

06-12-2023 | Man | 62
Hoog cholesterol
30 MIN na inname hoofd en spierpijn in de hals schouder en bilspier 14H na is het beter ik begrijp niet dat ze dit in handel brengen

04-12-2023 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Sedert een maand inname rosuvastatine zeer veel nachtelijke hoofdpijn,tintelingen in alle ledematen.Geen enkele goede nacht meer.Stop er nu mee om te zien hoe de evolutie is.

Atorvastatine

29-11-2023 | Vrouw | 63
atorvastatine
Hoog cholesterol
Ik had heel erg last van galbulten op rug en armen, heel erg last van korte termijn geheugen maar weinig last van de bekende krampen in benen en handen. Na 3kwart jaar gestopt, het was niet te doen.

Pravastatine

29-11-2023 | Vrouw | 62
pravastatine
Hoog cholesterol
Veel last van korte termijn geheugen en vreselijke krampen in handen en benen

29-11-2023 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
Ik kreeg vreselijke krampen in mn kuiten en benen-in vingers en handen. En ik had behoorlijk last van het kortetermijn geheugen, tot grote ergernis van sommige vrienden

22-11-2023 | Man | 77
Hoog cholesterol
Medicijn (voorgeschreven door cardioloog) verlaagt choresterol goed. Sinds enige tijd last van doofheid onder voeten. Snel bloedneus. Gewrichtsproblemen. Geen idee of dit allemaal één op één gerelateerd is het medicijn. Heb ook behoorlijke stenose in mijn rugwervels.

12-11-2023 | Man | 71
Prednison 30 mg 5 dagen super medizijn

08-11-2023 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Omdat het in de familie zit (erfelijk hoog cholesterol) al 20 jaar aan de staties. Begonnen met 10 mg en van lieverlede naar 40 mg gegaan. Tot nu toe eigenlijk niet veel bijwerkingen. Heel af en toe wat kramp in mijn tenen. Vorig jaar vanwege een vreselijke ziekenhuis ervaring ptss opgelopen. Dit begon met hartkloppingen , hiervoor Bisoprolol 2,5mg gekregen voor de hart[lees meer...]kloppingen en therapie, emdr en act voor de ptss. Nu na een jaar nog steeds af en toe hartkloppingen. De huisarts en psycholoog zeggen dat het door de stres komt. Misschien toch van de slimvastatine? Maar ik durf er niet mee te stoppen.

05-11-2023 | Man | 52
Hoog cholesterol
Na 4 soorten statines te hebben geprobeerd,mocht ik na een DNA onderzoek met uitkomst familiare Hypercholesterolemie dit medicijn proberen. Ik gebruik alleen praluent 150 mg.de ezetimib die ik ook dagelijks moet slikken gebruik ik niet. De praluent injectie verlaagd mijn cholesterol genoeg .ik heb er na 10 prikken nog geen bijwerkingen van ondervonden.echter weet ik niet [lees meer...]als ik de ezetimib erbij ga slikken of er dan bijwerkingen zijn.