Onregelmatige menstruatiecyclus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onregelmatige menstruatiecyclus

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onregelmatige menstruatiecyclus

19-03-2024 | Vrouw | 39

duizeligheid

Na alle verhalen was ik best bang voor alle bijwerkingen. Maar moet zeggen dat het me alles meevalt. Op de 1e dag wat duizelig en dagen erna soms wat. Maar verder voel ik me echt goed.

13-02-2024 | Vrouw | 41
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt ivm menstruatie die niet stopte. Na starten Primolut kuur, bloeden gestopt. Ontrekkingsbloeding na 2 dagen na afloop kuur. Geen noemenswaardige bijwerkingen

18-12-2023 | Vrouw | 12
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mij dochter kreeg dit voorgeschreven omdat ze zeer veel klachten had voor en tijdens de menstruatie. Ze is nog vrij jong (12) maar al meer dan een jaar voor en tijdens menstruatiepijn heel veel klanten en daardoor veel ziek thuis. De eerste week had ze hoofdpijn 2 dagen. Toen 2 weken rustig. Eind 3e week 2 dagen heel veel boze buien, gewoon onredelijk boos op alles, erg[lees meer...] chagrijnig, alles wilde ze wel stuk slaan en heel veel verdriet. Toen weer een dag of 5 oké maar de 2e en 3e dag van de stopdagen waren een regelrecht drama. Boos, chagrijnig en veel verdriet om niets. Ze heeft 2 uur liggen huilen op de bank. Deze dus nooit meer.

29-11-2023 | Vrouw | 68
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb ongeveer 20 jaar geslikt. Mijn schooltijd en pubertijd zijn verziekt door de menstruatie. Gynaecoloog stelde voor zwanger te raken. Dat zou mijn hormoonspiegel gunstig beïnvloeden. Maar wat als er geen kinderwens is? Dankzij een meedenkende huisarts Orgametril gekregen. Op mijn 35ste kreeg ik mijn leven, dat vanaf mijn 11de gedomineerd werd door de menstruatie, weer[lees meer...] terug. Overgang met de daarbij horende klachten heb ik niet ervaren.

01-11-2023 | Vrouw | 28
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruik prikpil inmiddels 13 jaar, 3 weken per 4 weken ongesteld zijn en bloedarmoede is ook niet wenselijk. Vanaf begin geen stemmingswisselingen ofzo gehad, iets in gewicht toegenomen maar stabiel daarna. Aantal jaren geleden doorbraak bloedingen, toen de prikpil tijdje om 8 weken gehad en langzaam weer uitgebouwd, zit nu weer op 12 weken. Half jaartje geleden wa[lees meer...]s ik aan de late kant op 13 weken en dag van injectie had ik sochtends bloeding.. 2 dagen later was het weer weg. Slik idd op advies huisarts calcium met vit d en k ivm langdurig prikpil

07-10-2023 | Vrouw | 17
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hi, ik ben 17 jaar en in juni 2023 gestart met de pil levonorgestrel/ethinylestradiol. Een paar dagen later was ik elke dag erg moe en had ik last van hoofdpijn. Dacht dat dat bij het 'wenproces' hoorde. In juli gingen we op vakantie. Op de derde dag was ik behoorlijk ziek. Eerst dacht ik door voedselvergiftiging, maar die het lezen van jullie reacties twijfel ik daaraan. [lees meer...]Eenmaal thuis kreeg ik vage klachten zoals een dichtgeknepen keel gevoel, gevoel van strakke kaken, extreem moe, veel heftiger menstruatie en veel pijnlijker, druk op de borst. Vaak bij de huisarts geweest, bloedgeprikt. Alle waardes zijn goed. Heb ook geen ziekte van Pfeiffer. Hierdoor ben ik nu al twee weken niet op school geweest. Op 27 augustus ging mijn stopweek in en op 4 oktober ben ik, op advies van mijn moeder, gestopt met deze pil. Heb dit ook doorgeven aan de huisarts. Het is nog iets te vroeg om te zeggen dat al mijn klachten weg zijn. Ik voel me in ieder geval niet zo heel erg extreem moe meer. Ik hoop maandag ook weer naar school te kunnen. Ik heb nu last van angstgedachten om iets te eten. Het gaat op zich wel, maar kost ontzettend veel moeite. Hopelijk ben ik daar ook binnenkort van af. Al met al is deze pil complete TROEP!! Het heeft mijn leven echt wel op de kop gezet. Ik had gevraagd om de originele microgynon 30, maar kreeg dus deze rommel. Voor mij een les om de volgende keer goed op te letten, dat ik bij de apotheek krijg waar ik om heb gevraagd en niet één of ander goedkope rommel.

13-09-2023 | Vrouw | 29
Onregelmatige menstruatiecyclus
Toen ik wegens acute depressie en tig andere mentale klachten mijn implanon (armspiraal) liet verwijderen, werd mij geadviseerd diezelfde dag nog aan de pik te gaan om zwangerschap te voorkomen. Mijn vertrouwen in anticonceptie en mijn al verstoorde hormoonhuishouding, hebben er toe geleid dat ik na grondige research koos voor Zoely. Zelf wist ik niet wat ik precies kon [lees meer...]verwachten en mijn huisarts had ik ook niet bepaald veel aan want mijn mentale klachten werden meteen afgewimpeld als een persoonlijkheidsstoornis - het feit dat ik na 2 maanden gebruik niet één keer heb gebloed en toen ik besloot mijn anticonceptie volledig te staken en ik na een jaar zonder bescherming vrijen nog steeds niet zwanger kon worden of ovuleren, werd compleet genegeerd. Uiteindelijk is er bij mij PCOS gediagnosticeerd, dus het probleem zat er al vóór Zoely, maar ik kreeg geen bloedingen tijdens mijn stopweek en dus ben ik van mening dat Zoely voor mij niet de juiste keuze was. Overigens is het mij wel opgevallen dat mijn libido juist meer normaal en rustiger is geworden sinds ik geen anticonceptie meer gebruik, terwijl ik voorheen een abnormaal hoge seksdrive had, wat ook best wel vervelend was en niet hielp met mijn mentale gezondheid.

28-08-2023 | Vrouw | 52
Onregelmatige menstruatiecyclus
Twintig jaar !) geleden voorgeschreven gekregen van de gyneacoloog wegens ernstige en onregelmatige bloedingen. Altijd zeer tevreden geweest en geen bijwerkingen gehad. Nu pas gestopt om te kijken hoe het staat met de overgang. Regelmatig check up laten doen mbt bloedwaarden e.d.

19-08-2023 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vuile smerige pil. NOOIT meer! Kreeg er slapeloosheid van en mijn maandstonden die 4 maanden uitleven. Na die 4 maand overgeschakeld naar andere pil en was nog geen halve strip ver of daar waren mijn maandstonden terug maar met veel pijn het leken wel persweeën zat bijna op spoed. Slapeloosheid ook verdwenen na stoppen met desolina. Lijkt wel vergif ipv een pil

Mirena

28-06-2023 | Vrouw | 41
levonorgestrel
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mirenaspiraal laten plaatsen bij mijn vertrouwde huisarts. 2 weken geleden had ik de Levosert spiraal laten plaatsen (goedkope versie van Mirena, is door zorgverzekering gekozen) dit was echt verschrikkelijk, het plaatsen was erg pijnlijk, omdat de inbrenghuls ook lastiger en moeilijker werkt dan van de Mirenaspiraal, dus pijnlijke ervaring en daarna was het ook niet prett[lees meer...]ig, ik bleef buikkrampen houden ook snachts en moest vaak plassen en voelde constant druk op mijn blaas en ik voelde die spiraal ook zitten, ook veel bloedingen. Na 2 weken laten verwijderen. Ik heb mijn baarmoeder een week rust gegeven en daarna de Mirenaspiraal laten plaatsen. Het plaatsen zelf ging heel goed, niet pijnlijk, wel heel even vervelend tijdens het opmeten van baarmoeder, de rest ging super goed. Ben blij dat ik de Levosert spiraal heb laten verwijderen en de Mirenaspiraal heb laten plaatsen, echt een verademing, verder geen klachten meer. Heel tevreden over de Mirenaspiraal! Kies NOOIT voor de Levosertspiraal, dat is goedkope troep!!!

Microgynon '50'

13-06-2023 | Vrouw | 30
ethinylestradiol / levonorgestrel
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb PCOS en heb onverklaarbaar bloedverlies bij het gebruik van de Diane pil. Daardoor over naar de Microgynon 50 gegaan. Mijn acné is hierdoor weer terug bij af en ik was 3-4 dagen steeds na de stopweek zo misselijk dat ik ervan moest spugen. Ik ben uiteindelijk terug gegaan naar de Diane en neem het bloedverlies maar voor lief.

30-05-2023 | Vrouw | 42
Onregelmatige menstruatiecyclus
Borsten een maat kleiner, depressieve klachten al na 5 dagen, geen libido meer. Hoop dat die troep snel uit mijn lijf gaat. Niet meer ongesteld is een te klein voordeel tegenover de bijwerkingen

Provera tabletten 5mg/10mg

29-05-2023 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron oraal
Onregelmatige menstruatiecyclus
Om een menstruatie op te wekken kreeg ik dit middel van de interniste van de gynaecologie voorgeschreven. Ik zou het tien dagen achter elkaar moeten slikken, maar ben na drie dagen gestopt. De buikkrampen waren zo heftig dat ik amper kon lopen en een bonzende hoofdpijn de hele dag door. Ook nu ik al vier dagen gestopt ben met slikken. Daarnaast erg veel last van nekpijn, e[lees meer...]motioneel en benauwd. Al deze bijwerkingen om een menstruatie op te wekken vind ik het absoluut niet waard.

16-05-2023 | Vrouw | 15
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben met deze pil begonnen omdat ik altijd last had van hevige bloedingen tijdens mijn menstruatie. Ik ben best jong dus ik gebruik de pil niet als anticonceptie maar puur als middel om men menstruatie te bedrukken. Ik heb de pil nu iets meer dan 3 maanden geslikt, en het was wel even doorzetten. Ik ben de eerste 2 maanden bijna continu ongesteld geweest, niet superveel [lees meer...]bloed maar wel constant. Vanaf maand 3 is dit weggenomen ik ben nu al 3 weken niet meer ongesteld geweest en dit gaat ook niet meer komen. Voor de rest heb ik wel wat bijwerkingen gehad: agressie, hoofdpijn, buikpijn en misselijkheid. Ook hier ben ik nu vanaf. Ik heb besloten om de minipil door te zetten omdat dit mijn menstruatie vele makkelijker maakt.

Provera tabletten 5mg/10mg

12-01-2023 | Man | 21
medroxyprogesteron oraal
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hoi iedereen, Ik ben nu al 7 weken hevig ongesteld ik bloed enorm veel en dit al 7 weken lang. Ik heb super veel pijn aan m’n onderbuik. Ik heb provera van de huisarts gekregen om het te laten stoppen. Ik merk er weinig van ik blijf nog steeds veel bloeden. Alleen heeft dit erg invloed op mijn humeur en krijg ik er hoofdpijn van. Ik hoop dat iemand raad heeft voor mij [lees meer...]ik wil gewoon mijn normale cyclus terug…

24-11-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Weer besloten om aan de pil te gaan om meer controle te krijgen over mijn cyclus en de migraine aanvallen tijdens mijn menstruatie te verminderen. Vanaf dag 1 al doorbraakbloedingen, deze hebben twee maanden geduurd. Na zo'n drie maanden in korte tijd vaak extreem misselijk, rommelende darmen, diarree, nauwelijks eetlust en extreem van last van geuren (mijn moeder dacht[lees meer...] al dat ik zwanger was). Daarnaast was ik veel moe, ik lag maar op de bank voor de tv (heb ik normaal een hekel aan) ging extreem vroeg naar bed, geen zin meer om te koken, huishouden te doen, om even lekker de deur uit te gaan. Voelde me snel boos en opgefokt en werd gewoon angstig om in een winterdepressie te raken. Vanaf het begin van slikken van de pil even veel stress gehad ivm ernstig ziek huisdier, daarna corona gekregen, dus dacht bij de klachten niet meteen aan de pil. Maar afgelopen week bedacht ik me dat de pil wel eens de oorzaak kon zijn, ben gaan lezen op de bijwerkingen en schrok me rot. Ben meteen gestopt (was extreem misselijk) en binnen een dag extreme bloedingen, heftige buikpijn en hoofdpijn. Hopelijk verdwijnen deze klachen snel en voel ik me snel weer de oude. Nooit meer de pil voor mij.

07-11-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb deze medicatie 14 dagen moeten nemen 2/1 per dag waardoor ik mijn menstruatie niet meer kreeg en ik met een cyste zit van 5 cm donderdag 3 november gestopt ermee ondertussen nog altijd geen menstruatie

08-09-2022 | Vrouw | 18

31-08-2022 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb deze pil 4 en een halve maand geslikt en daarvan ben ik maar twee weken niet ongesteld geweest, daarnaast lig ik uren wakker, heb ik haar uitval, veel last van acne echt dikke bulten. Nog nooit heb ik mij zo slecht gevoeld

01-08-2022 | Vrouw | 12
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dochter begon in 2021 op haar 11e met deze pil ivm zeer heftige menstruaties met als gevolg erge bloedarmoede. Wat een vreselijke pil. Ik heb mijn meisje van een vrolijke meid zien veranderen in een verdrietige puber, dat begon toen ze startte met de pil. Eerst zoek je naar allerlei andere redenen die overigens natuurlijk ook te maken hebben met stemmingen. Zoals de pu[lees meer...]berteit, corona, middelbare school. Hoogsensitief? Haar sombere buien begonnen met het starten vd pil maar ook met het starten van de middelbare school. Dus gewoon weer fysiek les na 2 jaar online... Van alles gaat door je hoofd. Therapie gestart. Maar het werd zo heftig dat we toch ook hebben gedacht dat het (mede?) aan de pil kon liggen. Urenlang huilen, niet weten waarom. Zo verdrietig. Zo down. Met de huisarts overlegd. Haar advies: strip afmaken en dan stoppen. Ze is 6 juli 2022 gestopt. Het is nu 1 aug. Bijna een maand verder en nog geen depressieve bui meer gehad. Voorheen was dit al maanden om de 2 weken en de laatste tijd dagelijks. Huisarts heeft aan dat het 3 tot 6 maanden kan duren voordat haar lichaam weer zichzelf is. We wachten dus nog af hoe het verder gaat. Maar dat ze nu al een maand zonder depressieve buien (2 tot 3 dagen per1,5 week urenlang huilen zonder en zich zo rot voelen)is, is zo fijn!! Onderzoek heeft aangetoond dat bij met name jonge meisjes last kunnen hebben van deze vreselijke bijwerkingen. Ben er dan ook van overtuigd dat deze pil voor een zeer groot deel verantwoordelijk is voor haar depressieve buien. Ik kan dit pas met volledige zekerheid zeggen over een maand of 2.

20-07-2022 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
In verband met onregelmatige en heftige menstruatie de Zoely gaan gebruiken. Vanaf de eerste maand begonnen de problemen. Ik heb de Zoely in totaal 9 maanden gebruikt waarvan ik hem de laatste 4 maanden heb doorgeslikt. Het is een hel geweest. Laatste 4 maanden aan 1 stuk door ongesteld geweest. Dit bestond uit zeer zware bloedingen met stolsels. Mijn buik was opgezwollen [lees meer...]en zag eruit of ik 5 maanden zwanger was. 5 kilo aangekomen. Mijn libido weg. Nergens meer zin in. Ik ben op eigen initiatief gestopt. Gynaecoloog wilde dat ik hem minimaal 6 maanden zou doorslikken. Binnen 2 weken waren alle klachten verdwenen. Weet waar je aan begint!

10-07-2022 | Vrouw | 32
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben hieraan begonnen in verband met een cyste op een eierstok waardoor ik niet ongesteld werd. De huisarts zei erbij.. Je kunt wel wat vocht gaan vasthouden. Nou dat leek me geen probleem dus 10 dagen 3 tabletjes gekregen. Na 3 dagen ben ik van ellende gestopt. Voelde me vreselijk depressief, hoofdpijn, buikpijn.. Slaap heel slecht. Eet ook slecht omdat ik steeds missel[lees meer...]ijk word. Zou dit nooit meer gebruiken en heb ook geen idee of ik nu wel ongesteld ga worden omdat ik het maar zo kort heb geslikt

13-03-2022 | Vrouw | 36
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik kreeg deze pil voorgeschreven van de gyneacoloog omdat ik last heb van hevig bloedverlies. Hiervoor heb ik 4 jaar geleden een Nova-Sure behandeling gehad, maar mijn baarmoederslijmvlies groeit weer aan, waardoor de oude klachten terugkomen. De eerste twee maanden was ik veel misselijk, had ik last van stekende hoofdpijn en gevoelige borsten. Ik gebruik de Zoely nu bij[lees meer...]na een jaar. Ik voel me door deze pil emotioneel stabieler dan voor het pilgebruik. Af en toe heb ik last van migraine, maar dat had ik ook al voordat ik aan de pil was, dus dat hoeft er niet persee mee te maken te hebben. Verder zijn mijn borsten een cupmaat groter en ben ik ruim 5 kg aangekomen. Dat vind ik niet prettig, maar doordat ik met de Zoely mijn hevige menstruatieklachten onder controle heb en ik me emotioneel prettig voel, ga ik door met het gebruik van deze pil.

06-03-2022 | Vrouw | 26
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik zit sinds mijn 15e, aan depro provera wegens heftige menstruatie ... op mijn 24e ben ik eindelijk gestopt want ik woog inmiddels 118 kg...puur omdat ik me bagger voelde, emotioneel helemaal padje af , huilen om geen redens, en ook best agressief/geirriteerd gedrag vertonen, ik was zo moe... libido ook helemaal weg... dus dokter, echo gedaan en jahoor PCOS.. 1x menstruat[lees meer...]ie gehad in een jaar, dus nu de versie van deze pil slikken... man man wat een bijwerkingen... eerste dag enorm lopen huilen in bed met hoofdpijn.. ik zag zwarte vlekjes .. ik was heel angstig van deze pil, volgends dokter toch de lichtste variant 😅 jaartje gebruikt.. en puistjes, en ineens rosacea (?) Nooit gehad. Toen gestopt met de pil slikken, mij was verteld door apotheker dat het soms ook goed is met pcos om een weekje door te slikken... so i did that, en sindsdien zelfs in stopweek geen ontrekkingsbloed meer... ben toen pas 1 maand gestopt en boem , ik kreeg super veel acné op me wangen... ipl laser gedaan omdat se zijden dat het rosacea was, maar somehow werkt de ipl laser niet bij mij😅 Mensen... als je pcos heb, hit the gym... eet vezelrijk, avocado's, magnesium , zink, 1 handje noten per dag en zoveel mogelijk granen... ik ben er mee bezig, ik heb geen zin meer in die pil troep ik ga er zelf goed mee aan de slag, waar een wil is, is een weg.

03-01-2022 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik neem deze troep nu al 21 jaar (medicijnen zijn sowieso troep naar mijn idee. 2 jaar heb ik de lichte pil geslikt, 2 jaar de zware. Beide hielden de menstruatie niet meer tegen na 2 jaar. Ik was meer ongesteld dan niet. Dus op de prikpil gegaan. In de eerste jaren nog 1 x een doorbraak bloeding gehad. Ik ben nu 10tallen jaren ernstig chronisch ziek. Dus sombere geda[lees meer...]chten zijn normaal. Pluspunt voor mij is geen libido (0!!) Maar dat kan ook mijn ziekte zijn. Helaas willen artsen het zaakje er niet uit halen want tja poen hè. En aangezien deze menstruatie echt heel smerig vind, maken de bijwerkingen mij niet uit. Dus helaas moet ik blijven nemen en hopen dat mijn chronische ziekte niet mede mogelijk werd gemaakt door pfizer. Dus ben benieuwd of er meer mensen met invaliderende ziekte kampen misschien door dit middel? Ben nog geen review tegen gekomen. Ps: gewichtstoename nooit last van gehad door de prikpil, dat heb je bij elke pil, bij de eerste lichte pil kwam ik 10 kilo aan. Hoort volgens mij gewoon bij elke pil

06-12-2021 | Vrouw | 61
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik nam eerst Heria, heb dan een curettage gehad, daarna ernstig bloedverlies,ben gestart met orgametril al 4 weken veel bloedverlies, ik neem wel bloedverdunners.moet nog weken wachten voor ik bij de gynaecoloog terecht kan.

07-10-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Deze pil was echt vreselijk voor mij. Ik ben hem gaan slikken omdat ik erg onregelmatig ongesteld was ook wilde ik graag een wat rustiger huid. Eigenlijk na 4 dagen al begon ik puisten te krijgen op mijn kin. Nog niet zo erg dat ik dacht dag het door de pil kwam. Mijn huid was altijd al wat onrustig. De pukkels werden alleen maar erger en erger. De derde strip heb ik n[lees meer...]iet afgemaakt omdat ik mij heel erg depressies voelde en eigenlijk continue stress had. Ik denk dat dit komt door de pukkels die ik kreeg maar de pil heeft deze depressie gedachten sowieozo versterkt. Ik hoorde ook van de mensen om mij heen dat ik erg emotioneel reageerde op dingen. Ook kreeg ik haarvorming op mijn kin en wangen. Ik ben 2 weken gestopt en gisteren begonnen aan de Yasmin pil. Nou werkelijk waar na 1 dag was mijn huid al beter! Ik weet niet of dit mogelijk is maar ik hoor het ook van andere. Mijn gezicht voelt ook minder geïrriteerd. Conclusie voor mij werkt deze pil niet. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar dit is mijn ervaring.

Implanon (hormoonimplantaat)

02-09-2021 | Vrouw | 50
etonogestrel
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanaf mijn 45e werd ik om de 2 weken ongesteld met veel pijn en overlast. Daarvoor altijd regelmatig eens in de 28 dagen ongesteld met weinig klachten. Waarschijnlijk werd nieuwe menstruatie patroon door pre-overgang veroorzaakt. Sinds Implanon is ingebracht niet meer ongesteld geworden en nul overgangsklachten. Ben nu 50 jaar en kan het iedereen aanraden!

Ethinylestradiol/Drospirenon

23-08-2021 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/drospirenon
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege onregelmatige menstruatie, overbeharing en acne ben ik begonnen met dit middel. Mijn acne lijkt eerder erger te zijn geworden, mijn beharing is niet minder en ik ben nogal geschrokken van de bijwerkingen. Ik heb daarom besloten om na 1.5 slikken te stoppen. De klachten waarvoor ik begon neem ik maar voor lief.

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten

16-08-2021 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/gestodeen
Onregelmatige menstruatiecyclus
In het begin ging het goed en was ik tevreden. Mijn emoties waren wat afgevlakt en mijn zelfbeeld werd met de maand negatiever, maar dit had ik in eerste instantie niet door. Na een jaar begon ik erg veel pijn in mijn linkerborst te voelen en had ik een constant gespannen gevoel. Na maanden pijn op advies van de huisarts gestopt met de pil. De klachten verdwenen gelijk en [lees meer...]ik werd een stuk positiever en zit nu weer lekker in mijn vel. Ik voel me 10kg lichter zonder dat ik daadwerkelijk ook maar iets ben afgevallen. Best heftig wat zoiets met je kan doen. Bijwerkingen: pijnlijke borsten, afgevlakte emoties, constant opgeblazen gevoel, negatief zelfbeeld.