ziekte

Methotrexaat

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor reuma

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: reuma

11-08-2019

Indometacine (indometacine)
Reuma

Dot middel heeft bijna mijn leven gekost. Na de vijfde dag van inname (dagen hiervoor buikpijn misselijk en dunne ontlasting) kreeg ik een stapel effect waarbij ik zeer ernstige psychische bijwerkingen kreeg. Ik heb hierna 5 dagen in een soort “enge trip” psychose doorgemaakt. De bijwerkingen die ik had stonden allemaal beschreven onder zeer ernstige bijwerkingen. Je den[lees meer...]kt altijd dat overkomt mij niet, tot het je zelf gebeurd. Nooit meer dit middel.
13-07-2019

Zopiclon (zopiclon)
Reuma

Hallo Ik gebruik het middel zopicon al heel wat jaren.s'avond 1 tablet 7,5 mg. Bij mijn werkt hij nog perfect geen bij werkingen. Ik las net overiemand hier op de site,met veel bij werkingen. Slikte er veel overdags. Maar hoe kan dat???? Dit is een inslaper,ik denk dat de dosering van haar/hem totaal verkeerd is.
07-07-2019

Metoject (methotrexaat)
Reuma

veel diarree en een schrijnende anus
19-06-2019

Humira (adalimumab)

19-06-2019

Arava (leflunomide)

12-06-2019

Arcoxia (etoricoxib)
Reuma

Gebruik Arcoxia al enkele jaren tegen reuma (Spondylarthropatie). Houdt de reuma enigszins stabiel dus doet zijn werk. Tot dusver de enige NSAID waar ik weinig maagklachten bij had, maar helaas ondanks de 40 mg Omeprazol maagklachten toch weer terug. Gaat nu i.c.m. Pantoprazol goed. Sinds kort ben ik er ook achter dat ik extreem droge ogen heb (met gevolg waziger zien) a[lees meer...]ls bij effect vd reuma. Misschien ook versterkt door de Arcoxia. Te verhelpen met oogdruppels.
12-06-2019

03-06-2019

Mabthera (rituximab)
Reuma

Sinds 17 jaar ernstige reumatoïde artritis en al van alles geprobeerd tot nu toe werkte Julia erg goed ( voor 2 jaar daarna hielp het niet meer.) Nu gebruik ik sinds 2 jaar Mabthera en die ging pas werken na de 3e infuus. De eerste twee deden helemaal niks en leefde ik op prednison. Ben blij dat dit nu wel werkt.
17-05-2019

RoActemra (tocilizumab)
Reuma

Na 9 weken crp opvallend verlaagd voor de eerste keer in jaren en eindelijk zonder cortisone. Droge jeukende huid en droge mond vermoedelijk als bijwerking.. zijn er nog met deze ervaring?
17-04-2019

Tramadol (tramadol)
Reuma

Goed werkende pijnstiller. Als je wil afbouwen , of een dosis vergeet, zeer vervelende bijwerkingen(afkickverschijnselen) Groepsgevoel, extra pijn, rugklachten, oververmoeid, Bij gebruik van dit medicijn neemt de vermoeidheid toe,
03-04-2019

Reuma

In eerste instantie met tabletjes mtx begonnen nadat RA was vastgesteld. Bij gebruik 20 mg mtx kreeg ik even verhoogde leverwaarde. Overgestapt op injectie pen 20 mg. en slik daarnaast Mariadistel om leverwaarde in toom te houden. Binnen 3 weken is leverwaarde gezakt van 57 naar 31.
27-03-2019

Celecoxib (celecoxib)

06-03-2019

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)
Reuma

Ik heb dit middel 1 week kunnen gebruiken voor een ontsteking aan mijn linkerknie. Door Reumatoïde Artritis. De reumatoloog heeft een injectie in mijn gewricht gegeven. Maar het zou volgens hem lang moeten werken. Nou ik kan je vertellen, het is precies een week later compleet uitgewerkt. En ik voelde bij het opstaan vanmorgen gelijk al die walgelijke pijnen in mijn gewric[lees meer...]hten. De laatste keer had ik een injectie in mijn linkerpink gehad. Was met 3 weken uitgewerkt. Zou eigenlijk ook 3 maanden moeten werken maar helaas. Ik denk dat mijn lichaam het op de een of andere manier niet pakt. De ontsteking aan mijn knie is wel weg getrokken, maar zit nu weer met opvlammingen.
27-02-2019

Otezla (apremilast)
Reuma

Na sulfalazine, max methotrexaat injecties , celecoxib nog steeds crp van 35, na 1 maand apremilast crp onder 5.
15-02-2019

Reuma

Ik kreeg 15 mg Ledertrexate (2 x 7,5 mg) per week voorgeschreven door de reumatologe. Na elke inname was ik een dag of twee wat misselijk (vervelend, maar doenbaar), na een week of vier voelden mijn gewrichten (vooral reuma aan polsen) wat minder pijnlijk en gezwollen aan. Na een maand medicatie bleken mijn ontstekingswaarden gedaald - goed nieuws dus - maar bleken al mij[lees meer...]n leverwaarden (SGOT, SGGT, alkalische fosfatase, gamma GT) zeer ernstig verstoord. Gamma GT bijvoorbeeld stond op 582 (terwijl die onder de 33 moet staan). Ik moest onmiddellijk met deze medicatie stoppen. Zelfs na het stoppen bleven mijn leverwaarden nog een maand verslechteren, alvorens dan plots te verbeteren. Ze blijven evenwel nog te slecht om meteen met een ander geneesmiddel tegen reuma te starten.
09-02-2019

Plaquenil (hydroxychloroquine)
Reuma

Sinds heel lang last van AR, Vanalles geprobeerd, maar een jaar geleden is er Parkinson vasgesteld, ik was toen onder behandeling van Ledertrhexase, en dachten dat ik al die klachten had door dit geneesmiddelen, en dat was het ook niet ! Moeten stoppen met die Lederthexase, spijtig, want ik verdroeg ze goed, maar de ziekte van Parkinson kwam roet in het eten gooien, nu and[lees meer...]erhalve later dat ik Plaquenil (1x200mg/per dag) neem ben ik ganse tijd ziek ! Misselijk, raar in mijn hoofd, verschrikkelijke spierpijnen in benen en voeten, kan bijna niet meer lopen ! Het is verschrikkelijk ! Ook mijn huid is niet meer mooi, sta vol met uitslag en heb ook enorm veel problemen met mijn blaas, dokter denkt dat ik ineens urinezuur heb en dat ik daardoor opgezwollen voet en teen heb, hij voelt ook heel warm aan, ben dan ook koortsachtig, mijn man zegt dat ik na deze 6 weken moet stoppen, want het wordt alsmaar erger ! Ik weet het echt niet meer, ik ben radeloos, is er nog iemand met zulke problemen?
28-01-2019

Sulfasalazine (sulfasalazine)

30-12-2018

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Reuma

Ik liep al weken lang met een onverklaarbare reumatische aandoening rond. Vooral na rust in stoel of bed grote problemen in rug en bovenbeen spieren. Traplopen en in/uit stappen in auto was vreselijk. Gelukkig na 2 weken specialist gezien. Heeft veel bloedmonsters en foto`s laten maken. Uitslag heb ik nog niet...Wacht op een volgende afspraak. Maar hij heeft wel direct e[lees meer...]en injectie laten geven van DEPO-MEDROL. Dat was rond 10 uur in de morgen. Rond 2 uur in de volgende nacht was de pijn al een stuk minder. Twee uur later weer wat minder. De sijfheid in rug en benen was iets minder. Om 8 uur werd ik zwetend wakker en.... ik kon mijn benen en rug zonder problemen bewegen!!! Een wonder?? Nu 30-12-2018 komt er weer wat stijfheid terug maar is (nog) niet zo erg als voorheen. Wacht met spanning op afspraak in Januarie.
12-12-2018

Salazopyrine (sulfasalazine)
Reuma

Na diverse andete medicatie salasopyrine voorgeschreven gekregen. Erg veel last van de bijwerkingen, her zijn redelijk grote tabletten dus moeite me t slikken en ze kwamen er vaak weer uit door de misselijkheid. Hielpen niet goed .
12-12-2018

Humira (adalimumab)
Reuma

Sinds 30 jaar RA, bij opsommingen heftige ontstekingen waardoor ik echt niets meer kon, zat in een rolstoel met heel veel pijn. Het duurde even voordat het aansloeg maar het helpt perfect. Ik kan weer redelijk lopen, heb pijn waar mee te leven valt en nauwelijks last van bijwerkingen. het injecteren is heel makkelijk, na 1 lesje van de reumaverpleegkundige doe ik het gewoo[lees meer...]n zelf. Je moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen om ervoor in aanmerking te komen, zo moeten er minimaal 3 andere medicatie geprobeerd zijn die niet meer helpen. Gebruik het in combinatie met MTX , prednison en plaquenil maar ben er heel blij mee.
26-11-2018

Enbrel (etanercept)

25-11-2018

Orencia (abatacept)
Reuma

Per infuus geen bijwerkingen , gemakkelijk in gebruik Is er een interessant naslagwerk?
31-10-2018

Enbrel (etanercept)
Reuma

3 maand gebruikt. het werkte erg goed na 1 week al duidelijke verbetering. helaas na 3 maand ernstige zenuwklachten, doofheid, uitval, slecht zien en stuurloze ledematen. MRI gehad, 4 witte plekjes in de hersenen. na een paar maand weer mri 5 plekjes. heb de diagnose ms gekregen.
26-10-2018

Diclofenac (diclofenac)
Reuma

Meestal rond oktober krijg ik last van deze aandoening. Ik gebruik dan 3 dagen lang één zetpil diclofinac 100 mg per dag. Daarna is de pijn weg.
22-10-2018

Arava (leflunomide)
Reuma

Ik mocht dit middel niet hebben.omdat ik tbc vroeger heb gehad,die reumatoloog gaf het me wel..Droge ogen waarbij ik een beschadigde rechteroog van over heb gehouden,veel afgevallen in korte maanden,en nog niet kan eten,veel gedoe gehad en nu.nog..
11-10-2018

Etoricoxib (etoricoxib)
Reuma

Reumatische klachten ribbenkast door auto immuumziekte
15-09-2018

Hydroxychloroquine (Hydroxychloroquine)
Reuma

Reumatoide artritis sinds 2004 in aanvalswijze vorm. Sinds 4 maanden werkt medicijn wel, klachten minder, maar zeker niet weg. , maar erg veel hinder van bijwerkingen. Tijdelijk medicatie op advies specialist verlaagd naar 1 tablet. Binnen een week daalt effectiviteit medicijn sterk. Is 'm helaas ook niet. Blijf zoeken.
11-09-2018

Reuma

S morgens injectie 15 mg mtx. S middagslaapje doorsziek in het ziekenhuis. Middel ongeveer 17 jaar gebruikt. Arts wist binnen 2 uur dat het een alvleesklierontsteking was. Het komtveel voor bij het gebruik van mtx.
06-09-2018

Reuma

Na eerste injectie bleek allergische reactie op te trede . Witte bloedcellen naar nul niveau. Met spoed opgenomen in ziekenhuis ( met ambulance). Witte bloedcellen bleven laag, infectie in slokdarm opgelopen en op intensive care beland. Kantje boord volgens specialist. Lange herstelperiode met nodige gevolgen. Nu zoeken naar alternatieve medicijnen in biologicals maar nog [lees meer...]niet gevonden helaas..
06-09-2018

Benepali (Etanercept)
Reuma

Zeer tevreden, het minpuntje is dat het zeer pijnlijk is om de spuit te zetten en de blauwe plekken op die plaatsen en het onderbreken van de wekelijkse dosis omwille van zware ingreep ( operatie ) De zware reuma opstoot is eindelijk rustig met de benepali.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1618)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)