categorie

Angststoornissen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Angststoornissen

16-04-2024 | Vrouw | 36
alprazolam
Hai kan iemand mij een antwoord geven ik ben 36 jaar ik heb al 2 weken de xanax retard 0.50 in de kast voor mijn paniekaanvallen en angst ik heb ssri gebruikt setraline nou nooit meer ik zat aan de oxzazepam 2 weken 2 keer daags 10mg werkte wel een beetje maar ook niet altijd en hele dag bleef ik moe dus nu al een week zonder ik kamp al 3 jaar mer deze anst paniekstoornins[lees meer...] ik heb therapie maar het doet niks ik ben helemaal kapot ik wil me zo graag goed voelen ik heb naar jaren een vakantie geboekt ik ga over bijna 3 weken weg ik wil echt genieten maar ik zit er al weer op tegen als ik alleen al denk om lekker ver te gaan wandelen en dingen te doen word ik al angstig gaat de xanax retard mij helpen en werkt het gelijk en maakt het suf? En als ik het voor 2 a 3 weken zou gebruiken kom ik er dan wel weer vanaf ik ben zo bang al die verhalen dat ik lees dat je er niet meer vanaf komt Pfffff maar ik wil zo graag genieten van me vakantie en natuurlijk ook gewoon van me leven ik weet niet wat ik moet doen iemand een antwoord

09-04-2024 | Man | 31

versuft

Ik heb al jaren lang depressie en ptss waardoor ik nooit uitgerust wakker werd of makkelijk in slaap viel. Soms duurt het 2 uur voordat ik ik slaap val. Met de medicatie val ik binnen een uur in slaap en word ik minder vermoeid wakker. Ik gebruik het sporadisch. Ik gebruik dit naast mijn vaste slaap ritme: geen mobiel -> stretchen -> tandenpoetsen Ik gebruik dit naast [lees meer...]mijn anti depressiva medicatie.

04-04-2024 | Vrouw | 38

slaperigheid versuft emotioneel

Omdat ik zoveel slaap tekort kom door alle migraine aanvallen, waardoor ik ook weinig of niet slaap, heb ik dit voorgeschreven gekregen van de arts. Ik gebruik het niet vaak, ook omdat ik weet dat ik er na nog 2 dagen bijwerkingen van heb, maar als het echt nodig is een nacht slapen dan pak ik een tabletje. Werkt ontzettend goed, ik slaap heerlijk. Mijn nekpijn is ook ont[lees meer...]spannender in die uren dat het zou werken.

28-03-2024 | Vrouw | 52
lorazepam
Ik gebruikte dit als spierrelaxant. Heb last van verkrampingen en tgd spasmen en veel pijn. Het ging prima tot ik ermee moest stoppen omdat een nieuwe huisarts ze niet meer voor wilde schrijven. Je hebt dan weinig keus hè. Nu weer terug bij af. Sta voor de 3e keer aangemeld bij een revalidatiekliniek. Ben hier al 10 jaar mee bezig. Het was voor mij goed zo. In ieder geval,[lees meer...] van alle medicatie die ik de afgelopen 10 jaar heb gebruikt, opgebouwd en weer afgebouwd, werkte deze voor mij het beste. Helaas ben ik 1 van de weinige dus is het niet goed om langdurig te gebruiken.

26-03-2024 | Man | 45
diazepam

rusteloos angst somber voelen depressief

Moest van mijn psychiater overstappen van rivotril naar diazepam omdat het makkelijker is om af te bouwen Ben zaterdag begonnen in een keer overgestapt maar sinds dag 1 was het vreselijk onrust en angstig dacht dag 2 gaat beter zijn maar alles werd erger en kreeg nog depressie en somberheid erbij dag 3 werd helemaal erg kreeg suïcidaalw gedachten erbij heb de psychiater [lees meer...]gebeld want had ergens gelezen dat 1 mg rivotril hetzelfde als 20mg diazepam is maar volgens hem niet en moet het 1 week uitproberen en terug gaan naar rivotril is geen optie volgens hem graag wil ik weten of er mensen zijn die de overstap van rivotril naar diazepam hebben gedaan en hoe het is gegaan bij hun want word helemaal gek van alles wat ik voel en wat ik denk Gelukkig neem ik in de avond zolpidemtart 10 mg met de diazepam slaap ik 3 uurtjes Ik heb dit allemaal gekregen omdat ik overdag onrustig was maar zo erg dat ik niet 1 seconde stil kon zitten en slapen ging helemaal niet niet 1 seconde dus kreeg ik rivotril en toen methadon en toen zolpidemtart Toen ik begon te slapen van al deze medicatie en de onrust wat minder werd ging niet helemaal weg wou ikstoppen met de medicatie maar toen was ik er al aan verslaafd en nu ga ik door een hel erger dan toen ik niet kon slapen en onrustig was ik had gewoon nooit aan medicatie moeten beginnen heb zo een spijt Vooral wat nu meemaak met de overstap is niet normaal Graag advies van mensen die het overstap hebben gedaan en die ook andere medicijnen erbij gebruiken hoop dat ik niet de enige ben die zo dom was

08-03-2024 | Man | 35
oxazepam
Ik gebruik oxazepam voor me extreme prikangst gebruik dan 15 mg 10 werk niet 15 mg werkt wel

06-03-2024 | Man | 72
oxazepam
Slik het nu een paar maanden kon helemaal niet meer in slaap komen na een auto ongeluk slik nu 50mg en het werkt 6 uur ben er tevreden mee.

Buspiron

29-02-2024 | Vrouw | 39
buspiron
Na mislukte EDMR en een niet te doorbreken angst en paniekstoornis overstag gegaan om medicatie te proberen. Ik kwam de dag alleen door op 3 x daags Oxazepam en dat was geen optie meer. De psychiater kwam met dit medicijn, wat minder heftig zou zijn dan een AD. Ik stond er positief tegenover, omdat ik niet direct stond te springen om AD, gezien de bijwerkingen. Eerlijk[lees meer...]? De eerste 3 weken waren hels. De paniek werdt zo mogelijk nog heftiger en ik heb mijn psychiater op mijn blote knietjes bedankt dat hij zo slim was extra Oxazepam voor te schrijven. Toch doorgezet omdat ik wist dat ik hier doorheen moest, en ook langzaam de dosering opgehoogd naar 3 x 10mg. Na 3 weken merkte ik opeens dat mijn paniek weg begon te ebben en ik het leven weer beter aan kon. Mijn humeur werd beter en ik was weer een leuker mens. Ook kon ik de Oxazepam volledig links laten liggen. Helaas na 2 maanden een operatie gehad en van te voren niet goed ingeschat wat het met me zou doen om op bed te komen liggen, waardoor ik weer een terugval kreeg. Deze was wel veel minder heftig, alleen bleef ik net op een punt hangen waarbij ik er niet helemaal uit kwam. Omdat ik niet volledig omhoog wilde gaan met een kwart tabletje verhoogd per gift, en na een week was de rust weer terug. Ik hoop echt dat ik dit medicijn voorlopig nog kan blijven slikken zonder problemen, voor mij is het een wondermiddel.

25-02-2024 | Man | 62
oxazepam
Mentale klachten, angst en spanning. Hierdoor slecht slapen. Werkt goed, kan na goede nachtrust de dag goed aan.

23-02-2024 | Vrouw | 34
oxazepam
Oxazepam werkt matig, als ik 30 mg neem dan slaap ik 4 uurtjes. Dus dan moet ik weer bijnemen, of het combineren met een ander slaapmiddel (zolpidem of zopiclon, doe dit niet zonder overleg met je huisarts!) en dan werkt het ietsje beter. Misschien is het gewenning… maar ik heb wel eens een hele strip in een dag opgemaakt en ik voelde er weinig van. Niet mijn favoriete mid[lees meer...]del om kalm te worden

26-01-2024 | Man | 61
Nervositeit
Xanax haalt bij my de onrust weg, maar maakt me depressief , ik ben helemaal gestopt , probleem is nu het slapen, dat wil niet .

20-01-2024 | Vrouw | 37
lorazepam
Ik kreeg Lorazepam voor geschreven voor paniek en angst en slaap problemen.Het werkte heel goed ,je hoofd is leeg en alle zorgen zijn weg en kon weer slapen.Ik dacht wat een top medicijn.Maar na weken kom je erachter dat het zéér verslavend is en dat je steeds meer nodig hebt.Ik heb het een jaar geslikt en ik wist dat ik er mee moest stoppen.Ik ben naar de huisarts gegaan [lees meer...]en die heeft me door gestuurd naar de psychiater,heb met haar een afbouw plan gemaakt met wekelijks consult.Ik ben overgezet naar diazepam wat langer werkte.Ik had een paar dagen veel last van de werking ,eenmaal toen ik gewend was ging het snel.Binnen 4 weken gestopt.Ik voelde me bevrijd en meer als mezelf weer.Ik had alleen last van een stijve nek maar dat was na 2 weken erna weg.Voor iedereen die wilt stoppen.Je kan alleen stoppen als je mentaal sterker bent.Je leven moet zoveel mogelijk stress vrij zijn.Ga naar een psychiater en maak een afbouwplan wat voor jouw werkt.Met een wekelijks consult.Zorg dat er dagelijks mensen om je heen zijn die je steunen.Je voelt je veel beter als je het niet meer gebruikt.Veel sterkte voor iedereen

Tranxene

09-01-2024 | Vrouw | 78
clorazepinezuur
Onrust
Neem 5 mg smorgens en s avonds en als mojnbloeddruk te hoog is uni tranxene 15 gebeurd zelden

Alprazolam

05-01-2024 | Vrouw | 36
alprazolam
Hai ik ben 36 jaar en ik heb erg veel angst en paniekaanvallen gewoon spontaan uit het niets komen ze opzetten al 2 jaar lang soms lijkt het alsof ik letterlijk doodga of mijn hart stopt wat dus niet zo is meerdere keren ambulance gebeld die willen mij niet meer zien hoor gebruikte 2 maanden oxzepam 3 keer per dag 10 mg maar ik voel me zo beroerd daardoor vooral de volgend[lees meer...]e dag dus al maanden niet gebruikt maar ik ben echt kapot ik kan niet normaal me dingen meer doen door de aanvallen en angst en heb 3 kinderen nu heeft de dokter mij xanax 0.50 mg 1 keer per dag gegeven maar ik ben zo erg bang dat ik verslaafd eraan raak of dat ik de hele dag suf blijf dus nog steeds niet ingenomen ik heb ook therapie maar voor mij helpt dat niks kan iemand mij wat meer informatie geven over de xanax voel je je echt weer goed en kan je alles gewoon doen zonder helemaal suf te zijn ik zou me graag 1 dag helemaal goed willen voelen en weer wat leuks kunnen doen met de kinderen kan nu niks tips aub🤗

Alprazolam

04-01-2024 | Vrouw | 62
Onrust
Hallo. Ik slik een stuk alpraz 0.5mg alleen af en toe. Zo een stuk om 4 dagen. Doet iemand net zoals ik ? Ik voel goed op de dag van inname maar voel doppel slechter volgend dag. En ik wil iedergeval niet aan verslaafd worden. Heeft iemand raad ? Danke

Clobazam

31-12-2023 | Vrouw | 51
clobazam
Epilepsie
Op advies van neuroloog dit medicijn samen met lamotrigine( wat ik al jaren slik). Eerst 10 mg voelde mij verward geheugen en concentratie problemen. Ik begon aan mijzelf te twijfelen. In overleg 5 mg. Bijwerkingen werden iets minder. Moest van de huisarts naar de praktijk ondersteuner, het zat tussen mijn oren. Uiteindelijk contact opgenomen met neuroloog. Ik mocht met he[lees meer...]t medicijn stoppen. Na 2 dagen voelde ik me een heel ander mens. Ben er nu 6 weken af, gelukkig. De absence epilepsie neem ik voor lief. Dat liever dan de bijwerkingen.

29-12-2023 | Vrouw | 30
oxazepam
Ik gebruik 25 mg per nacht maar het is veel erger geweest. Ik slik nu al bijna 2 jaar oxazepam. Ik weet niet of ik een probleem heb of dat ik door kan gaan met oxazepam gebruik. Mijn lichamelijke conditie en geheugen is achteruit gegaan.

26-12-2023 | Man | 46
Spierspasmes
Altijd goed geholpen diazepam maar nu ineens vervangen door het merk TEVA...Nu juist spierspasmes en onrust en misselijkheid. (....). ////RED mijmedicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd/////

16-12-2023 | Man | 47
oxazepam
Werkt op zich goed. Maar nu ik het elke dag inneem niet meer zo goed. Daarom moet ik verhogen. Mijn behandelaar zegt dat de effectiviteit inderdaad afneemt door tolerantie, maar dat het goed blijft werken tegen angst. Ze zijn smaakloos, dus je kunt ze gewoon doorbijten.

30-11-2023 | Man | 57
Onrust
Ik gebruik al jaren 10mg zo nodig. Ik gebruik het tegen ADHD ongemakken. Ik gebruikte eerst ritalin, maar ivm enorme bijwerkingen ben ik daar mee gestopt. Raak er niet verslaafd aan. Ik gebruik het soms ook een periode niet. Gelukkig doet de huisarts nooit moeilijk omdat zij weet dat ik er verantwoord mee om ga. Ik ben er erg mee geholpen. Ik gebruik het dus off label om[lees meer...]dat Oxazepam hier niet in eerste instantie voor bedoeld is.

27-11-2023 | Vrouw | 47
lorazepam
Ik gebruik nu 6 jaar Lorazepam om te slapen. Ik kan er niet vanaf komen. Mijn angstklachten zijn vergergerd en je hebt steeds meer nodig. Neem het alsjeblieft niet of voor even. Het heeft mijn leven gered maar ook verwoest. Ik hoop met taperingstrips ervan af te komen.

25-11-2023 | Vrouw | 59
alprazolam
Na een aantal jaren xanax gebruikt te hebben, heb ik afgebouwd om niets meer te nemen. Ben dan heel depressief en suïcidaal geworden. Na een 6 tal maanden terug gestart met xanax, de sombere gevoelens verdwenen voor de zon, ik wil terug LEVEN.

15-11-2023 | Man | 67
diazepam
als antwoord op u vraag obstapatie nee dat niet maar het is soms door de hardheid langer en moeilijker afgaan.veel sterkte.

14-11-2023 | Vrouw | 65
Onrust
Ik slik al enkele jaren diazepam 2mg maar heb ernstige obstipatie. Hebben er meer mensen last van of zou het niet door deze medicatie komen?

14-11-2023 | Man | 67
diazepam
Ik slijk dit middel al geruime tijd soms 1x daags ,maar als ik echt angstig /paniekerig wordt 2x ,tabletten van 5 mg .Nu heb ik de laatste tijd last van jeuk ,dit staat beschreven in de bijsluiter ,echter ik lees er op deze site niets van.Hebben meer mensen daar last van?

13-11-2023 | Vrouw | 22
Depressiviteit
Heb voor langere periode 4 mg lorazepam per dag geslikt. Na 3 maanden merkte ik dat ik depressiever werd als ik de lorazepam in nam. Gelijk mee gestopt. Ik heb een vergelijkbare situatie van een kennis van mij meegemaakt. Zij werd ook depressiever van lorazepam. Wel op echt lange termijn.

09-11-2023 | Vrouw | 82
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
's morgens na opstaan krijg ik kramp (een soort wee, uitdrijvingspijn) dat na inname van lorazepam na een halfuur afzakt! echt een verademing. Ik heb hier iedere dag last van. Op een site wordt ook ter behandeling aanbevolen met een anti depressie medicijn. maar een benzodiazepine werkt ook heel goed (NB de doktersassistente meldde dat deze middelen de pijn niet wegneme[lees meer...]n!.Nou bij mij wel.) Groeten

22-10-2023 | Vrouw | 16
ADHD
Het werkt best goed ben alleen wel vaak duizelig en suf maar het voelt alsof ik eindelijk rust in me hoofd heb enige probleem is wel, het werkt uit na langdurig gebruik en je lichaam went er aan ook slik ik daar bij miratezapine 1 uur voor het slapen gaan en overdag methylfenidaad voor de concentratie problemen en zodat ik nog wel kan functioneren 😂

Bromazepam

21-10-2023 | Man | 52
bromazepam
Overspannen/burn-out
Is Sandoz volledig uit de markt genomen? Hier in België alvast wel sinds 2021. Deze was superieur aan andere merken voor mij. Heb nu lexotan maar niet echt tevreden over.

20-10-2023 | Man | 35
Onrust
Door stress rondom de schizofrenie helpt het middel enorm voor een leefbaarder heden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6340)
Anticonceptie - overig (4480)
Cholesterol (3284)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2536)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1921)
Maagzuur - protonpompremmers (1781)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1277)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)