categorie

Hart / doorbloeding - hartmiddelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hart / doorbloeding - hartmiddelen

29-03-2024 | Man | 67
Atriumfibrilleren

druk voelen in hoofd doodsangst

Ik gebruik dit medicijn nu 2 maanden. Ik heb een boezemfibrillatiemet flutter onderzijde hart. Inmiddels 2x Cardioversie ondergaan. 1e was mislukt (er zijn 3x schokken geprobeerd, allen zonder succes). Daaropvolgend moest ik Amiodaron HCI Aurobindo 200 mg gaan gebruiken. Na 1 maand en 2e Cardioversie poging gedaan, nu bij 1e schok was het hartritme gelijk goed! Echter na 3[lees meer...],5 dagen na een wat intensiever sportmoment (racefiets 25 Km 145-155 bpm) was het probleem weer terug (baalde flink). Dat moment kon ik precies bepalen dmv een Kardia Mobile 6L met meting meerdere keren per dag en gedaan kort voor én na het sportmoment. Ik sta nu op de wachtlijst voor Ablatie en hoop tzt van dit medicijn af te zijn. Ervaring: Als ik hier wat ervaringen lees kan ik Aurobindo 200 mg redelijk verdragen. Heel af en toe korte angstmomenten en vreemde druk in oren/hoofd, maar alles acceptabel. Nog geen ervaring met zon gehad, het was/is nog eind winter/begin voorjaar. Ik vind die vermelde bijwerking betreffende overgevoeligheid voor zon het vervelendst en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die dit in laat voorjaar en zomer gebruikt hebben,

20-12-2023 | Man | 51
Hartritmestoornissen
Ben bekend met extra overslagen, en de ene dag is beter dan de andere. Het kan geen kwaad en je kunt er 100 mee worden. Maar af en toe is dat overslaan zo vermoeiend. Nu eergisteren voor de tweede keer een hartslag van 170, uit het niets in rust. Op mijn werk naar de medische dienst die me daar metoprolol gaf omdat het ritme niet echt terug liep na 3 kwartier. Na overle[lees meer...]g met een cardioloog in het ziekenhuis besloten om lanoxin in voor te schrijven en een bloedverdunner. Moest eerst ‘opladen’ met een hoge dosering (elke 3 uur, drie keer. En daarna een onderhoud dosis. Aanvankelijk geen probleem, moest een afspraak maken met een cardioloog via de huisarts en kon gelukkig de volgende dag terecht. Na onderzoeken van bloed, hartfilmpje en echo een kleine afwerking in de hartklep, waar ik over een half jaar voor terug moet komen. De cardioloog heeft me meteen van van de lanoxin afgehaakt en metoprolol voorgeschreven en ik moet doorgaan met de bloedverdunners. Eenmaal thuis begonnen de bijwerkingen van de lanoxin. De volgende dag hondsberoerd en overgeven en diarree. Mijn maag is helemaal van streek en zo ook mijn darmen. Vermoeidheid en een somber gevoel ook ging het slapen niet meer. Gelukkig hoef ik die niet meer in te nemen, en ben terug op metoprolol. Heeft ook zijn nadelen, zoals ultra realistische sombere dromen, maar daar is enig sinds mee te leven. Heb in eerste instantie een halfje metoprolol genomen, just in case.

Cordarone

08-12-2023 | Vrouw | 64
Hartritmestoornissen
Voorgeschreven in april door éne cardioloog en weggeschreven in augustus door andere cardioloog want "van die Cordarone moet je af, dat is vergif !" Nu in december (dus nu 4 maanden later) nog steeds metaalsmaak. maw, h vergif is nog steeds niet uit mijn lichaam en alles ruikt en smaakt n rattengif ! Ik train nu met geurtherapie = 36 weken.... Hopelijk is de geurzenuw [lees meer...]niet kapot gemaakt !

16-11-2023 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Erg snel moe zijn, lusteloos en nu na het lezen van andere ervaringen ook rode bultjes die erg jeuken, dacht eerst dat het van insecten waren, maar nu is dus duidelijk dat het waarschijnlijk van dit medicijn komt.

23-10-2023 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Heb hypertrofische obstructieve cardiomyopathie, en de laatste jaren sterk toenemende atrium en boezemfibrilaties. Ik kreeg een cardioversie toegewezen die in eerste instantie goed hielp, maar na een maand kwam de ritmestoornis weer terug. Ik kon begin dit jaar bijna niets meer amper nog 10 meter lopen, ik hoorde mezelf borrelen met uitademen, na mijn eigen voorstel om e[lees meer...]ens een plaspil te mogen proberen, bleek dit een "oplossing" voor het probleem, door het slechte en onregelmatige hartritme stagneerde de natuurlijke vocht afvoer. Wel moest ik direct de sotalol verruilen voor amiodaron, een kwartaal geleden, en is zeer effectief tot nu toe, ze noemen dit ook wel het paardenmiddel, wel blijkt het op de lange duur behoorlijk schadelijk, dus probeer af te bouwen in samenspraak met cardioloog uiteraard. Desalnietemin erg blij met dit middel tot nu toe!

13-10-2023 | Vrouw | 45

14-07-2023 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Na de eerste week overal rode bultjes die heel erg jeukten

Tambocor

06-06-2023 | Man | 74
Hartritmestoornissen
Ik had erg veel last van hartritmestoornissen. Omdat 2 ablaties niet hadden geholpen en eerdere medicatie een langere QT-waarde veroorzaakte heeft mijn cardioloog tambocor voorgeschreven. ´s Avond om 19u gestart met 50 mg en vanaf een 2-tal uren later geen ritmestoornissen meer gehad. Ook fietsproef bij cardioloog gaf (in tegenstelling tot vroeger) geen enkele overslag. M[lees meer...]eer dan tevreden en hopen dat het zo blijft.

18-05-2023 | Man | 81
Angina pectoris
VEEL BIJWERKINGEN- OP DE OGEN ,SCHILFERENDE HUID, SCHILDKLIER WERKT NIET GOED CONSTIEPATIE, de dokter heeft dit afgeraden om te gebruiken, zeer slecht medicijn

30-04-2023 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Voorkom hartritme stoornis, Let op het eten van Kaas en in mijn geval visfilet bij MC Donalds. Sinds 2 jaar gebruik ik nu 150mg flecainide TEVA samen met 100gr Metropololsuccinaat Retard MYLAN en 10mg Rosuvastatine SUN. Het was zoeken maar sindsdien is mijn hartritme boezemfibrilleren onder controle. Daarnaast heb ik zelf ontdekt, dat als ik Kaas eet of de visfilet bij MC[lees meer...] Donalds, dat ik hartkloppingen krijg.

12-04-2023 | Man | 49
Atriumfibrilleren
In mijn ervaring moet je uitzoeken welke dosis en samenstelling van medicijnen het fibrilleren tegenhoudt. Bij mij was het 150 mg Flecainide en 50 mg metropolol. Maar toch heb ik gekozen voor een ablatie en nu zijn de klachten weg en ben ik de medicijnen aan het afbouwen. Het proces om te zien hoe je kwaliteit van leven geoptimaliseerd kan worden is experimenteren en leren[lees meer...] van elke aanval.

20-03-2023 | Man | 50
Atriumfibrilleren
Ik slik sinds een maand dit medicijn samen met de bètablokker Metoprolol 1A Alpha retard(25 mg) vanwege een steeds frequenter manifesterende atriumfibrilleren. Eerst eens per jaar (sinds 2016) maar eerste twee maanden van 2023, al drie keer. De cardioloog wist mij te vertellen dat recent onderzoek uitwees dat atriumfibrilleren leidt tot meer atriumfibrilleren. Het advies w[lees meer...]as deze combinatie van medicijnen te slikken om zo de kans op atriumfibrilleren te verkleinen. Ik slik dit medicijn zonder enige vorm van waarneembare bijwerking. Ik heb dus nergens last van. Het medicijn zou me een volgende atriumfibrillatie moeten besparen, dit effect blijft echter uit; in twee weken al twee keer last gehad van atriumfibrillatie. Na overleg met cardioloog heb ik een extra dosis geslikt ten tijde van de "aanval". Deze bracht, in ongeveer 80 minuten, mijn normale hartslag weer terug. Het heeft me dus al twee keer een dag op afdeling Eerste Hulp Hart bespaard! Waar het medicijn bij mij dus niet het beoogde effect heeft namelijk, het uitblijven een volgende atriumfibrillatie, helpt het me wel terugkomen uit zo'n atriumfibrillatie. Komende week opnieuw in gesprek met cardioloog.

07-03-2023 | Man | 84
Hartritmestoornissen
Door 2 vergrote hartboezems is onregelmatig hartkloppen veroorzaakt. Behandeling middels cardioversie helpt niet het probleem op te lossen. Om het onregelmatig hartkloppen iets te verminderen helpt lanoxine wel, en de bijwerking is minimaal . Ben redelijk tevreden over dit middel ( tot nu toe ) .

06-02-2023 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Oorzaak van trage hartslag ligt aan de verandering van leverancier. Mylan is niet geschikt voor mij.

06-02-2023 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Al vaker van leveranciers gewisseld en nu van Mylan. Bevalt helemaal niet. Ik heb in de avond een hele trage hartslag en ik durf de tweede tablet niet in te nemen. Het maakt mij angstig en nerveus. Helaas reageer ik sterk op eventuele andere samenstelling van de stoffen die in dit medicijn van mylan zitten. Ik vind het een slechte zaak dat ik nu weer Flecainide krijg van w[lees meer...]eer een andere leverancier.

14-10-2022 | Man | 49
Hartritmestoornissen
Het medicijn helpt m'n hart om het sinusritme vast te houden. Ook zijn de vele extra systoles onderdrukt. Na vele operaties word je erg gevoelig voor stoornissen vanwege vele littekens en vergrote boezems. Dit medicijn gekregen om het resultaat van een cardioversie(sinusritme) vast te houden na atriumfibrilleren(boezem). Daar werkt het goed voor, al duurde het instellen e[lees meer...]rg lang. Spiegel moet opgebouwd worden. Medicijn blijft ook heel lang in het lichaam. Aanvankelijk 2x daags 200mg nodig om op de juiste spiegel te komen. Heel gevoelig voor UV, met als resultaat bang voor zonlicht en zelfs binnen branderig gevoel in de zomer. Maar de ergste bijwerking is het kapot maken van mijn schildklier. Deze werd vergiftigd en schoot in de turbo modus met alle ellende die er dan bij hoort. De schildklier hebben ze moeten verwijderen want medicatie hielp niet. Erg zuur om afhankelijk te zijn van een medicijn dat ik al nooit wilde(Ik wil ablatie, maar dat is complex bij mij en geen garanties) dat vervolgens gezonde delen kapot maakt. Er is nog een ernstige bijwerking die kan optreden nl. witte stippen in de longen(röntgen). Ik hoop dat dat me bespaard blijft.

21-09-2022 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Algemeen ziek zware benen ik ga aan de cardioloog vragen om met middel te stoppen!

08-07-2022 | Man | 83
Hartritmestoornissen
Alle bijwerkingen van Lanoxin kwamen bij mijn man voor. Zo erg dat hij verward raakte, gisteren, en zijn auto in de parkeergarage niet meer kon vinden. Met man en macht door handhavers en politie en uiteindelijk gevonden op parkeerterrein van particulieren.

08-06-2022 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
Krijg over mn hele huid vreselijke jeuk en prikkelingen. Krijg ook een droge mond en hoestklachten.

01-04-2022 | Vrouw | 55
Atriumfibrilleren
Na een ablatie nog veel last van extrasystolie, iom cardioloog op geleide vd klachten begonnen met deze medicatie, sinds 4 weken overgestapt op 2x daags 50mg, klachten zijn op dit moment vrijwel verdwenen.

22-03-2022 | Man | 55
Atriumfibrilleren
Na 2j gebruik amiodaron kreeg ik ineend de eene na andere boezemfibrilleren, bloedonderzoek wees uit ernstige schildklierontsteking 3x dag strumazol en cortisonen hoge dosis krijgen de waarden na 4weken niet omlaag en nu spreken ze van de schildklier volledig te verwijderen

Cordarone

09-02-2022 | Man | 55
Boezemfibrilleren
Boezemfibrilleren Voorkamerfibrilatie

Ritmoforine

13-01-2022 | Man | 62
disopyramide
Hartritmestoornissen
ik heb geprobeerd de doses te verlagen naar twee keer per dag een 1/4 tablet dus 60 mg toen voelden mijn benen minder vermoeid en ook deden mijn knieen minder pijn , maar helaas begon mijn hart ook weer meer last van hartrimestoornissen te krijgen en ben ik weer naar mijn oude dosering gegaan 2 x 1/2 tablet per dag met helaas als gevolg weer last van de bijwerkingen

Ritmoforine

12-01-2022 | Man | 76
disopyramide
Hartritmestoornissen
Werkt goed maar bijwerkingen heel vervelend. Direct al na eerste gebruik vreemde en vlokkerige ontlasting, sla nu ook vaak dag over en dat was nooit zo. Veel gas productie. Lichte hoofdpijn en verminderd en moeilijk plassen in de nacht.

03-01-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Samen met de metoprolol retard gekregen. Zie bijwerkingen!

14-12-2021 | Vrouw | 72

14-11-2021 | Man | 69
Hartkloppingen
Lanoxin ter vervanging van metopronol. Het betrof hier een probeersel om te bezien of spierklachten zouden afnemen. Na paar dagen mee gestopt gezien zeer vervelende effecten(hartkloppingen; gejaagd gevoel; malaise-gevoel). Was reeds vanuit verl eden bekend met hartritmestoornissen.nu ligt de nadruk op medicatie ivm sterkverminderde pompkracht. Na nog geen week op eigen ini[lees meer...]tiatief gestopt met Lanoxin en weer terug naar Metopronol.

02-11-2021 | Vrouw | 27
Hartritmestoornissen
Sinds september 2021 ontdekt dat ik (al bijna 10 jaar) met vertriculaire extrasystolen rondloop. Omdat mijn klachten ernstig waren en het percentage van overslagen op 36% zaten, ben ik aanvankelijk gestart met Flecaïnide 100mg capsules. Echter, dit bleek niet voldoende. Dus al snel verhoogd naar 150. De ritmestoornis is onder controle en met een nieuw onderzoek blijkt dat [lees meer...]ik nu zelfs op minder dan 0.01% overslagen zit. Echter, de bijwerkingen zijn alles behalve grappig! Ik voel me beroerd. Ben enorm duizelig, waardoor autorijden gevaarlijk is en ik zelfs dingen uit mijn handen laat vallen als het me overvalt. Sinds gisteren gestart met 2x50 tabletvorm om te kijken of de bijwerkingen minder worden, maar voel nu al dat dit niet de oplossing zal zijn. :( Ik ben net 27 en zie het oprecht niet zitten om dit mijn leven lang te blijven slikken.

30-10-2021 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Ik ben een sporter (hardlopen en motorsport), heb helaas last van AF gekregen, gebruik nu sinds 2 jaar Flecaneide icm Metoprolol. Werkt prima, af en toe wat last van korte AF episodes na zwaardere inspanning, meestal met een paar uurtjes weer voorbij. Werkt voor mij uitstekend, soms wat beverige handen voor de rest geen noemenswaardige bijwerkingen.

26-10-2021 | Man | 78
Atriumfibrilleren
Na zes en een half jaar amiodarongebruik (200 mg per dag) wegens boezemfibrilleren had ik vrijwel alle bijwerkingen al : leisteenachtige verkleuring van de huid, overgevoeligheid voor UV-licht, schildklierafwijking, oogbeschadiging, wazig zien en verschrikkelijke nachtmerries. Toen volgde een verblijf in het ziekenhuis wegens een ernstige longbeschadiging met als gevolg te[lees meer...] weinig zuurstof in het bloed en in coma raken. Op vele manieren werd zuurstof toegediend waarbij twee keer geïntubeerd werd. Twee en een halve liter vocht achter de longen werd afgetapt. 6 zakken bloed werden toegediend. 8 kilo verlies aan lichaamsgewicht. En een vreselijke delier. 30 dagen verdeeld over 3 perioden op de Intensive Care, totaal 52 dagen in het ziekenhuis. Diverse malen kregen mijn naasten te horen dat mijn situatie kritiek was, een verpleeghuis het maximaal haalbare en laten inslapen werd als optie genoemd. De eerste diagnose was een bacteriële longontsteking. Dat betekende veel antibiotica en veel pogingen om een bacterie op te sporen. Na 2 weken was 20 keer getest, na 3 weken 24 keer, na 5 en een halve weken 32 keer en na 7 weken 39 keer. Alle keren met negatief resultaat. Na 3 weken werd amiodaron een keer genoemd en na 5 en een halve weken werd amiodaron d.d. als oorzaak aangewezen. d.d. staat voor differentiaal diagnose. Er is een lijst met mogelijke oorzaken en je streept bijvoorbeeld een bacterie als oorzaak door omdat die niet aangetoond kan worden. Uiteindelijk kom je dan bij amiodaron uit. Als je op het internet wat zoekt kom je steeds hetzelfde tegen: er wordt verwoed naar een bacterie gezocht en amiodaron als oorzaak komt pas (te) laat in beeld. Het advies dat gegeven wordt is: artsen wees alert, als er geen verklaring is voor een longbeschadiging, denk dan aan amiodaron. Mijn situatie was na 5 en een halve weken zo slecht geworden dat een behandelbeperking werd vastgesteld waarin werd “besloten tot niet-intuberen en niet-invasief beademenbeleid in verband met te zwakke conditie en onderliggend lijden (organiserende pneumonie, d.d. door amiodaron veroorzaakt), met tevens hartfalen, pulmonale hypertensie en inmiddels algehele ontstane zwakte en gegeneraliseerde spieratrofie en marginale kansen op verbetering tot goede kwaliteit bij noodzaak tot nieuwe intubatie en mechanische beademing”. In mijn geval werd na 32 negatieve testen (5 en een halve weken) besloten dat amiodaron de oorzaak was. Of dat kwam omdat 24 negatieve testen nog niet voldoende waren om een bacterie uit te sluiten of dat men niet (voldoende) op de hoogte dan wel niet overtuigd was van de longtoxiciteit van amiodaron weet ik niet, maar het was me erg veel waard geweest als dat na 3 weken (of eerder) was gebeurd. Er werd namelijk een forse dosis prednison per dag gegeven met verbluffend resultaat. Men had “zelden een 77-jarige man zo snel zien opknappen”. Ik schrijf dit ongeveer een jaar na de eerste prednison. Na nog 2 weken ziekenhuis en 2 en een halve week revalidatie was ik zelfverzorgend en weer thuis. Amiodaron werd in het ziekenhuis al van mijn medicatielijst verwijderd. Mijn longen zijn geheel hersteld. De huidverkleuring is weg. De schildklier is (nog) niet goed. Amiodaron werkt goed tegen boezemfibrilleren, maar als ik sommige bijdragen hier lees, verbaas ik me er over hoe gemakkelijk aan de mogelijke bijwerkingen wordt voorbij gegaan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6346)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2867)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2258)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1718)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)