categorie

Pijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Pijn

Aleve

20-04-2024 | Vrouw | 46
Lage rugpijn
Sinds gisteren last van Spit, ik heb in de nacht 1 pil van Aleve 275 gebruikt in combinatie met paracetamol en het voelt echt een heel stuk beter, alleen paracetamol in combinatie met ibuprofen had geen effect bij mij, alsof mijn hele rug vast bleef en niet kon bewegen. Nu is het niet geheel weg maar de zeurende pijn zeker en kan ook veel beter bewegen. Ik pak pas een volg[lees meer...]end tabletje als de pijn weer heviger wordt.

APC Tabletten

13-04-2024 | Vrouw | 36
acetylsalicylzuur / paracetamol / coffeine
Hoofdpijn
Zeer effectief tegen hoofdpijn/migraine, maar ook tegen menstruatie pijn. Ik gun iedereen een hoofdpijn vrij bestaan. Vele mensen weten niet van het bestaan van APC af. Mijn moeder had vroeger twee weken in de maand migraine door hormonen. Haar neuroloog adviseerde om bij opkomende hoofdpijn direct twee APC te nemen en goed te kauwen. Smaakt afschuwelijk, maar zo wordt[lees meer...] het wel goed en snel opgenomen. Ruime hoeveelheid water innemen en half uur rusten. Je hoofdpijn zal snel afzakken. APC heeft ook het leven van mijn moeder in positieve zin veranderd.

Sarixell

07-04-2024 | Vrouw | 25
ibuprofen
Jammer dat het eruit is gehaald het was het enig werkende middel tegen mijn hoofdpijnen en menstruatie pijn en enorm bloedverlies daarnaast was het een super pijnstiller boor mijn moeder met haar chronische pijn

Diclofenac

04-04-2024 | Vrouw | 34
diclofenac
Spierpijn
Ik heb last van een triggerpoint in mijn rug. Een joekel van een spierknoop. Geen bijwerken van deze pijnstiller. Alleen een beetje hartkloppingen in de eerste half uur en een rustig gevend gevoel

28-03-2024 | Vrouw | 55
Chronisch pijnsyndroom

darmgeluid toegenomen

Palexia tot volle tevredenheid. Goed tegen de pijn. Tapentadol van teva gekregen en dit ging niet goed. Werd heel slaperig, duf en vergeetachtig. Ook de pijn begon weer op te lopen. Terug naar Palexia en na 2 weken problemen verdwenen. Ik heb ACNES en daardoor chronisch pijnklachten

22-03-2024 | Man | 20
Ziekte van Bechterew

hartkloppingen slapeloosheid opvliegers

Mocht het middel op indicatie nemen. Het medicijn op indicatie bij pijn voor 5 dagen genomen. De pijn werd effectief onderdrukt en de stijfheid was ook verminderd. Helaas kon ik 5 nachten lang niet slapen, kreeg ik opvliegers en had ik de laatste nacht hartkloppingen. Wegens deze redenen gestopt met het middel. De ontsteking was destijds vrij goed onderdrukt. Het middel[lees meer...] werkt dus goed, echter geeft het bij mij te veel vervelende bijwerkingen om ermee door te gaan...

12-03-2024 | Man | 57
Artrose
Artrose in de rug met arxocia leefbaar

Celecoxib

20-02-2024 | Vrouw | 77
celecoxib
Acute inflammatoire polyneuropathie
Slik het nu ongeveer 2 maanden en heb het gevoel dat het dragelijker word.

19-02-2024 | Man | 38
Fibromyalgie

gewichtstoename rood gezicht

Sinds kort diagnose fybromylagie wegens algehele pijnen. Al langer last van Tietze/pds. Sinds diagnose deze medicatie gekregen, lange tijd getwijfeld voor het te nemen wegens die darmen. Uiteindelijk toch genomen, niet teveel last in de maag of darmen ervan. Maar komt ook omdat ik al medicatie neem voor mijn maagzuur. Een serieuze klacht. 1,5kg bijgekomen van deze medicat[lees meer...]ie ondanks dat ik niet een andere dieet had. Zal huisarts weer ontkennen. Pijn is ook niet verminderd. Ook vaker rood aangezicht. Dus al bij al ga ik dit niet meer nemen. Waarmee ik niet zeg dat dit voor anderen zo gaat zijn

Indometacine

16-02-2024 | Vrouw | 63
indometacine
Hoofdpijn
Ik gebruik Indometacine (50 mg pd)al 30 jaar voor de stekende hoofdpijn (Hemicrania continua). Het werkte heel erg goed. Op dringend advies van huisarts en neuroloog ben ik hier 4 maanden geleden mee gestopt. Het zou Medicatieovergebruikshoofdpijn kunnen veroorzaken en niet goed zijn voor mijn nierfunctie. Ik ben hier heel erg ziek van geworden, 2 maanden lang dagelijks zw[lees meer...]are hoofdpijnen. Na 2 maanden kwam de stekende hoofdpijn in hevige mate terug. Een maand later daarom weer gestart met het medicijn (eerst 1x25 mg, nu 100 mg pd, opbouwen tot 150 mg pd). Pijnen worden minder, maar zijn nog niet weg. Erg vervelend proces. De dosering is nu veel hoger dan op het stopmoment en nog is de pijn niet over. Het is onduidelijk wat hiervoor de reden is. Helaas is dit het enige medicijn wat werkt bij stekende hoofdpijn.

13-02-2024 | Vrouw | 54
tapentadol

slapeloosheid gebrek aan eetlust vocht op buik misselijkheid

Ik gebruik sinds 1 week Palexia 150mg. Ik heb de eerste 4 dagen erge hoofdpijn gehad en nu heb ik vochtophopingen op mijn buik. Herkent iemand dit? Ik vind dat het niet werkt tegen de zenuwenpijn tegen de botpijn een beetje. Ik ga vrijdag terug naar de specialist.

Sanalgin

11-02-2024 | Vrouw | 70
paracetamol / propyfenazon / coffeine
ik mis het nog steeds want zeer effectief bij migraine

Strepfen

27-01-2024 | Man | 24
flurbiprofen
Keelpijn
Ik zie iedereen last hebben van maagkrampen of dat je neus ophaalt en dan blaren krijg, Volgensmij gebruiken jullie het Zomaar zonder de bijsluiter en gebruik te lezen... er staat duidelijk in Niet inhaleren... zeker niet na gebruik gelijk je neus Ophalen...

23-01-2024 | Man | 51
naproxen
Na jaren clusterhoofdpijn vrij te zijn. Tekenen van begin symptomen van vroeger. Ben na 4 dagen gestopt. De angst is te groot naar een 10 tal jaar clusterhoofdpijn patiënt te zijn geweest. Van mijn 23 tot 33 jaar. En 2 maand op 36.

19-01-2024 | Man | 83
Spierpijn
Het middel helpt tegen chronische spierpijn maar de bijwerkingen zijn zo heftig dat ik er verder van af zie. Mijn huisarts wil me doorsturen naar de neuroloog maar ondanks ik hem vertelde dat dat hangend ooglid al jaren aanwezig is en het ook een erfelijke kwestie is. De darmbloeding is later op de dag gekomen, ik bebrijp niet waarom ik dit middel gekregen heb terwijl ik g[lees meer...]evoelige darmen heb.

Diclofenac

18-01-2024 | Vrouw | 69
diclofenac
Artrose
Ben COPD GOLD patient en heb ook last van artrose. 2 indeukfracturen . Door pijn in mijn nek heb ik diclofenac genomen. Was heel blij met de resultaten. Veel minder pijn en stijfheid. Was gisteren aan mijn 4de dag bezig. Had zonder bepaalde redenen veel last van nog meer kortademigheid en kribbelhoest die maar niet overging. Diclofenac verergert de symptomen van COPD. Ik[lees meer...] ben er nu onmiddellijk met gestopt. Spijtig omdat ik minder klachten had. Maar een verslechtering van COPD is het niet waard

11-01-2024 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
Naproxen voorgeschreven gekregen bij gekneusde ribben. Voor de nacht 1 tablet van 500 mg ingenomen na gegeten te hebben. Ook 4x per dag 2 paracetamol. S nachts begonnen de maag en darmkrampen. En erg misselijk. Ik was bang te moeten overgeven en dat met gekneusde ribben. Volgende dag hele dag misselijk en vreselijk moe en slaperig. Maag en darmen nog steeds uit hun doen. [lees meer...]Nooit meer dit medicijn

09-01-2024 | Vrouw | 46
tapentadol
Om te beginnen wil ik aangeven dat ik enorme slaapproblemen van dit middel krijg ondanks de slaapmedicatie die ik gebruik. Het duurt uren voor ik in slaap van en ik wordt ontzettend vaak wakker ‘s nachts. Pas in de ochtend slaap ik een paar uur. Ik ben mijn avond dosering hierdoor om 6 uur al in gaan nemen. In de ochtend neem ik het rond 10en en om half 5 is het alweer uit[lees meer...]gewerkt. Binnen die tijd werkt het redelijk maar daarbuiten is het vreselijk. Ik voel me ook nooit helemaal mezelf. Mijn geheugen is enorm slecht, ik kan vaak niet op woorden komen of ik zeg totaal iets anders dan ik bedoel, waar ik natuurlijk enorm om kan lachen, maar dit is niet de bedoeling. Ik begon met 2x daags 50 dit deed helemaal niets, ook geen bijwerkingen, de 2x 100 slik ik nu. Hiervoor heb ik oxycodon en Buprenorfine gehad, waarbij ik geen bijwerkingen had tijdens gebruik. Mijn pijnspecialist wilde dat ik overstapte omdat ik nog te jong ben om aan de oxycodon te zitten en dit minder verslavend is. Voor mij voelt het als de ergste troep die ik ooit geslikt heb. Dit wordt nu overlegd, vandaar dat ik hier mijn verhaal wil doen. Ik moet wel aangeven dat ik nog een aantal andere medicijnen slik dus voor mensen die alleen dit slikken is het misschien een ander verhaal. Na een zwaar auto ongeval 17,5 jaar geleden heb ik problemen met mijn nek, schouder en rug, mijn nek en schouder zijn met rf-behandelingen onder controle te houden, de zenuw in mijn rug speelt het laatste jaar zo erg op dat ik aan huis gekluisterd zit. Ik heb ook hersenletsel, misschien dat hierdoor de geheugen en de woordvind problematiek te verklaren zijn, dat had ik na het ongeluk ook heel erg. Ik ga er mee stoppen, dan maar terug naar meer pijn, maar dit is kwaad met kwaad bestrijden. De buprenorfine deed ook iets, wel minder maar wel constant voor 7 dagen, daar is ook iets voor te zeggen. Succes!

02-01-2024 | Vrouw | 43
tapentadol
Al geruime tijd heb ik pijnklachten door mijn progressieve spierziekte. Ik gebruik verschillende pijdmedicatie. De tapentadol is hier een paar jaar geleden aan toegevoegd. Ik ben zeer tevreden over dit middel. Mijn lichaam went er niet zo snel aan, als bij andere opiaten. ik kreeg een paar maand geleden een ander merk. En de medicatie is altijd lastig om uit de verpakkin[lees meer...]g te krijgen. maar die van teva is helemaal geen doen. Je moet de papiertjes uit een minihoekje pakken en lostrekken. Ik haal nu verschillende

Sarixell

21-12-2023 | Vrouw | 68
ibuprofen
Helpt super goed met één tablet per dag

Novalgin

06-12-2023 | Vrouw | 67
metamizol
Complicatie na operatie

03-12-2023 | Vrouw | 43
Artrose
Ik gebruik 90mg en heb helaas geen effect, ik heb last van artrose ,si gewricht en hernia , ik gebruik het al meer dan 3jaar en ben er nu mee gestopt , ben er ook wat kilo’s van aangekomen

Celebrex

11-11-2023 | Vrouw | 49
celecoxib
Artrose
Het eerste medicijn die mij niet pijn vrij maakt maar wel leefbaar. Ik kan perfect gaan werken en hou rekening met mijn beperkingen.

Brexine

23-10-2023 | Vrouw | 61
piroxicam
Artrose
Erge kniepijn door reuma die maar niet over ging en ook s’nachts had ik er last van. Soms kon ik mijn knie niet strekken. Heb brexine genomen en veel beter. Nu is de pijn verdraagzaam.

16-10-2023 | Vrouw | 58
Artrose
Eerste week veel buikpijn, maagkrampen en nu nog steeds buik en maagpijn en een vrezelijk oncomfortabel opgeblazen gevoel

12-10-2023 | Vrouw | 72
Reumatoïde artritis
Ik heb SLE en heb regelmatig last van mijn spieren en gewrichten. Sinds 2 jaar versleten heupen. Als je dit middel alleen inneemt als het nodig is, went je lichaam er niet zo snel aan en helpt het als je het wél inneemt. Ik heb al jaren baat bij het innemen ervan. Ik had eerst ibuprofen maar kreeg daar maagklachten van, dus heeft mijn reumatoloog dit middel voorgeschreven.

07-10-2023 | Vrouw | 44
tapentadol
Uitgezaaide borstkanker, uitzaaiingen botten maar ook meerdere hernia's en vorig jaar geopereerd voor kanaalstenose 4de dag tapendol Na hele tijd fentanyl pleisters. Enorme zweet aanvallen, koude rillingen tot verhoging, misselijkheid Uitgeprobeerd om ochtend als ik wakker werd later innemen en dan verdwenen deze bijwerkingen. Baal Enorm want voor de pijn werk[lees meer...]t de tapendol beter dan fentanyl. Maar elk kwartier warmte aanvallen, zweten. Heel.kiud hebben en rillingen vind ik wel echt een vervelende bijwerking en belemmert t dagelijks leven.

Meloxicam

04-10-2023 | Man | 65
meloxicam
Artritis psoriatica
medicijn werkt goed. Geen bijwerkingen

02-10-2023 | Vrouw | 62
Gordelroos
Helpt goed tegen de pijn. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

26-09-2023 | Vrouw | 63
naproxen
Naproxen helpt bij mij uitstekend tegen spier/ zenuwachtig pijn. Eén tablet gebruiken als het echt nodig is.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6346)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2867)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2258)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1718)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)