categorie

Urologie - vergrote prostaat

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - vergrote prostaat

22-03-2024 | Man | 28
Haaruitval
Ik gebruik dit middel al 3 jaar omdat ik last had van een erg terug getrokken haarlijn. Sinds ik het gebruik, in combinatie met castor olie, biotine en vitamine D zijn m'n haren weer soort van terug op die lijn, en krijg meer baby haartjes terug. Geen last van bijwerkingen persoonlijk, heb af en toe periodes dat ik geen zin heb in sex maar of dat door dit middel kan komen[lees meer...], geen idee. Ik neem gewoon iedere dag consequent 1 milligram in voordat ik ga slapen en ben zeer tevreden over het resultaat.

15-02-2024 | Man | 75

afwezigheid van erectie

Ik slik het medicijn combodart sinds 2018 na onderzoek uroloog deze constateerde, een te vergrote prostaat.en ik moest vele malen plassen overdag,PSA was 5,3 na 3 maanden combodart te hebben ingenomen was PSA 2.8 het plassen ging veel beter en ook minder overdag en s,nachts ben zeer tevreden over de medicatie. nu jaren later is PSA 1.7 nadeel de sex is wel veranderd.mati[lees meer...]ge erectie en zaadlosing.

20-01-2024 | Man | 71
Blaaskanker
Dit medicijn gekregen na mijn blaasoperatie, Moest wel 25 keer plassen per dag.(24uur) Nu met dit medicijn hooguit 10 keer per dag(24uur) En geen bijwerkingen! Ben zeer tevreden , hoop dat het zo blijft. Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 maanden.

03-11-2023 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Kreeg heel raar gehoor. Meer mensen die hoorapparaat moesten?

02-10-2023 | Man | 68
Prostaathyperplasie
Als je echt problemen met plassen hebt, zijn medicatie een tijdelijke oplossing. Bedenk dat de bijwerkingen van Combodart meestal onomkeerbaar zijn! Ik heb een week geleden een Holep ingreep gehad en vanaf de eerste keer plassen was ik terug 20 jaar in de tijd. Een zeer sterke straal en geen greintje pijn. Had ik dat maar eerder laten doen!

02-10-2023 | Man | 71
Urine-incontinentie
totaal geen effect na 15 dagen, mogelijk te korte periode.

26-07-2023 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
ik gebruik alfuzosine al 15 jaar en moet van Sandoz zijn alle andere merken waren niet goed alleen om de dag na eten alles wekt beter ook erecties en orgasme en geen bijwerkingen.

01-07-2023 | Man | 43
Haaruitval
Een half jaar geprobeerd voor haargroei. Geen effect en gestopt. Op dat moment geen problemen. Gelijkelijk aan erectie disfunctioneren. Ik kan niet meer penetreren. Erectiepillen helpen. Maar ma enkele jaren ook minder. Per jaar word her erger. Ejaculeren wordt moeilijker nu. Opwinding moeilijk. Op 34 jarige leeftijd begonnen. Urologisch onderzoek volledig gehad. Niets te [lees meer...]vinden. Ik zou kern gezond zijn. Sexuoloog heb ik niet geprobeerd. Ik was veel te jong voor deze problemen. Nu 9 jaar verder. Single en kan geen relatie aangaan. Farmacy heeft mijn leven kapot en moeilijk gemaakt. Ik was hiervoor kern gezond.

23-05-2023 | Vrouw | 19
Niersteen / -stenen
Mijn dochter heeft nierstenen,en moest tamsulosine caps.1x per dag nemen. 1ste 2dagen hartkloppingen, zweten,gevoel flauw te vallen( vooral snachts) meteen gestopt. Nevenwerkingen zijn te zwaar . De uroloog had op zen minst mogen verwittigen voor de mogelijke bijwerkingen. Dochter is 19jaar en weegt maar 44kg. Ze was door het beven zelfs niet meer in staat om met de auto [lees meer...]te rijden.

07-05-2023 | Man | 90
Prostaathyperplasie
eerste maanden zeer goede resultaten nadien minder goede resultaten ; moet ik blijven doorgaan ???

20-03-2023 | Man | 68
Prostaathyperplasie
Het middel werkt wel maar er waren zoveel bijwerkingen aan dat ik van ellende ermee stopte.

12-03-2023 | Man | 74
Prostaathyperplasie
Vergrote prostaat en ernstige vernauwing aan blaaswand op twee plaatsen (stenose). Dit medicijn (blaasspierverslapper) werd mij samen met Dutasteride (prostaatverkleiner) voorgeschreven en ik ben op de wachtlijst gezet voor een Green laser operatie aan de prostaat. Ik wordt hieraan volgende week geopereerd, na 3 maanden wachttijd. Gedurende deze wachttijd heb ik zelf geka[lees meer...]theteriseerd omdat ik niet zelf meer kon plassen en de urine in mijn nieren achter bleef. Door hier veel te lang mee hebben doorgelopen heb ik nierschade opgelopen en de functie nieren is gedaald naar 30 procent. Ik moest mijzelf gaan katheteriseren om de urine te lozen omdat dat uit zichzelf niet meer ging. Na een tip van de verpleegkundige, de Coloplast SpeediCath Flex gebruikt (in ziekenhuis niet verkrijgbaar, maar wel via Hoogland Medical). Hier zit een bolletje op wat veel makkelijker gaat en bovendien voorzien is van een hygiënisch hoesje zodat je het risico op blaasontstekingen en uiteindelijk mogelijk een Sepsis krijgt!!! Een JJ katheter is bij mij geplaatst om ook het laatste restje aan urine uit de nieren te krijgen. De Dutasteride mocht ik na lang aandringen mee stoppen, ook veel bijwerkingen van gehad. Nu een week voor de operatie stop ik tevens met de Silodyx. Al met al, nog nooit in mijn leven heb ik mij zo uit mijn comfort gevoelt als met deze medicijnen. Vanaf het begin tot heden alleen maar bijwerkingen ondervonden zoals slecht slapen, keelpijn, verstopte neus, opboeren door heel veel drinken zo,n 3 a 4 liter per dag waardoor veel moeten katheteriseren ook s nachts. Somber gestemd, kort lontje en negatief! Mijn omgeving zit er ook mee opgezadeld en dit past totaal niet bij mij!! Enig lichtpuntje is de haargroei op mijn kale kop, ik kreeg ineens weer haargroei. De plasproblemen die ik had, vooral in de nacht meerdere malen eruit, waren in het begin van het gebruik wel merkbaar maar wegen helaas niet meer op tegen alle ongemak van de bijwerkingen. De uroloog en nefroloog hebben mij niet op de hoogte gesteld hiervan en al was dit wel zo, er zijn weinig alternatieven anders dan een operatie. Plasproblemen door vergrote prostaat etc. verdient veel meer aandacht en verbetering van behandelingsmethoden. Deze kwalen en met name de medicijnen hiervoor zijn namelijk een life changer met alle gevolgen van dien, het middel is erger dan de kwaal helaas. Veel sterkte allen!!

09-02-2023 | Man | 61
Nou daar heb ik totaal geen last van en gebruik het al 19 jaar

07-02-2023 | Man | 86
Prostaatklachten (overig)
Geweldig, geen bijwerkingen, werkt vanaf dag twee goed. Kan weer vlot plassen.

17-11-2022 | Man | 59
Prostaathyperplasie
Slik het nu ruim 6 weken ,geen verbetering met plassen,heel erge spierpijn in nek schouders armen en borst .ga arts bellen wat nu.

14-11-2022 | Man | 69

11-11-2022 | Vrouw | 54
Galstenen
Na meerdere ERCP's en steeds terugkerende kolieken heeft mijn huisarts naast ursochol ook tamsulosine voorgeschreven. Oorspronkelijk niet voor galproblemen, het zorgt wel voor verwijding van de gladde spieren. Sindsdien geen ERCP meer gehad. Ben nu ruim 4 jaar verder.

02-11-2022 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen via de uroloog. Werkte eigenlijk meteen op het vaak uit bed s’nachts en geen pijn bij plassen. Nu na 2 maanden heb ik vervelende bijwerkingen zoals slapeloosheid, spierpijn, depressie, hoofdpijn en toch weer vaak plassen s’nachts, zo om de 2 uur. Ook mijn libido is sterk afgenomen, dat er minder sperma vrijkomt vind ik niet zo’n p[lees meer...]robleem,wel is het klaarkomen minder intens. Zoals eerder gemeld is het een afweging. Ik ga ieg een poos stoppen om te kijken of de bijwerkingen verdwijnen…🤷‍♂️

03-10-2022 | Man | 77
Prostaatklachten (overig)
Vooral in de nacht vaak en moeizaam plassen. Met dit middel wordt de kwaal misschien wel iets beter maar ik slaap evengoed niet en die kuitkrampen doen geweldig zeer.

25-09-2022 | Man | 30
Haaruitval
Ik ben een getrouwde hetero man met kinderen. Na enkele maanden finasteride gebruikt te hebben kreeg ik andere sexuele gevoelens. Ik begon interesse te krijgen in mannen. Ook begon ik heel anders te masturberen ik bleef me maar anal bevredigen met de speeltjes van mijn vrouw. Ik vond het heerlijk maar het was door de invloed van de finasteride. Ook werd ik veel minder agre[lees meer...]ssief normaal gesproken hield ik wel van een confrontatie dit macho gedrag verdween allemaal. Ik werd ineens heel vrouwelijk in alles. En kreeg zelfs gevoelens voor mannen?! Ik stopte met het gebruiken door af te bouwen al mijn gevoelens en lusten voor mannen verdwenen. Ik werd weer een "echte" hetero man, apart allemaal. Ik wil erbij zeggen dat ik geen enkele moeite heb met homoseksuele mannen maar wil aangeven dat finasteride bij mij heel veel veranderde als persoon, bijna een echtscheiding en plots verliefd kunnen worden op mannen;)

05-09-2022 | Man | 78
Prostaathyperplasie
Ik gebruik het al zeker twintig jaar en het helpt redelijk. Alleen het innemen is een probleem. Vroeger had ik ze van Sandoz en dat ging makkelijk. Tot ik van de zorgverzekeraar over moest op Aurobindo. Die levert ze in de vorm van een soort dobbelsteentjes. Die zijn vaak zeer pijnlijk bij het doorslikken. Waarom wordt er niet aan gebruiksvriendelijkheid gedacht bij het pr[lees meer...]oduceren?!!!

03-09-2022 | Man | 53
Prostaathyperplasie
Sterk vergrote prostaat die uitpuilt in de blaas en de urinebuis vernauwt. Tamsulosine en Silodex geprobeerd. Wordt waarschijnlijk operatie, meer bepaald Rezum.

02-07-2022 | Vrouw | 26
tamsulozine
Nu 5 dagen in gebruik, dag 1 naar huis gegaan van mijn werk omdat ik meerdere malen het gevoel kreeg out te gaan. Dag 2 werd dit minder, dat 3 nog minder, dag 4 geen last meer gehad van bovenstaande. Na 5 dagen kwam thank god de niersteen eruit die al 5 weken zat te vervelen.

29-06-2022 | Vrouw | 26
Overactieve blaas
Ik had een niersteen, deze was weg uit de leider bij m’n nier maar 2 weken later de pijn plotseling vanuit m’n blaas net alsof ik een blaas ontsteking heb. Constante plas drang. Heel vervelend. Nu deze tabletten 2 dagen in gebruik. Het helpt niet tegen de last van het constant moeten plassen of de pijn in m’n blaas. Verder word ik er behoorlijk akelig van met name trapp[lees meer...]en lopen. Heel slap gevoel in m’n lichaam en duizelingen. Geen prettig spul. Weinig meerwaarde.

18-04-2022 | Man | 64
Prostaathyperplasie
Ben niet heel enthousiast over dit medicijnen, best veel bijwerkingen, moet nog steeds veel plassen. Neem het alleen omdat er minder vaak pijn bij het plassen is.

25-03-2022 | Man | 76
Vergrote prostaat
Die pillen werken snel en effectief. Helaas na een paar weken ook af en toe continentie

25-03-2022 | Man | 76
Vergrote prostaat

26-02-2022 | Man | 62
Veel plassen
eerste week verminderde het aantal keren plassen maar ook gelijk kortademigheid en droge neus. gestopt maar bijwerking gaat niet over. zorgelijk. uroloog verwijst door huisarts

Dutasteride

30-01-2022 | Man | 79
dutasteride
Na 3 maanden gebruik minder gaan plassen was ( s,nachts 8-10 ) nu plas ik 4-5 keer Geen bijwerkingen

25-01-2022 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Met Combodart kom je niet meer klaar, maar ik heb nu wel een kop met haar.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6337)
Anticonceptie - overig (4479)
Cholesterol (3283)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2536)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1921)
Maagzuur - protonpompremmers (1781)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1664)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1276)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)