Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (60mg)
Lage rugpijn
Oxicontin en oxinorm helpt echt tegen de pijn maar is morfine, dus zeer verslavend. Het was voor mij een maand of 4 afkikken. Ik heb na verschillende keren in mijn rug geprikt te zijn lyrica gekrege en dat help mij wel redelijk, maar de dosering moet minstens 700 miligram zijn. Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje aangeschoten ben, maar dat is lekker en niet vervelend. [lees meer...]Ik rijd geen auto of motor meer, want dan moet je niet rijden met dit spul.

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Lage rugpijn
Oxicontin is zeer verslavend.

27-04-2015 | Man | 63
Hernia
Gebruik dit middel al vanaf 1995. Eerst voor de nekhernia. Maximale dosering 2 maal 30 mg per dag. Na de hernia kreeg ik ook last van RLS (rusteloze benen syndroom). Alle reguliere geneesmiddelen hiervoor gebruikt. Maar niets hielp. Nu gebruik ik nog dagelijks 2 maal 10 mg Oxicontin voor de rest zenuwschade van de nekhermia en de RLS klachten zijn ook minder. Het enige nad[lees meer...]eel is dat je dagelijks een laxeermiddel moet nemen. Hiervoor gebruik ik het drankje Xpraep siroop. Oxicontin is een opiaat. En dus verslavend. Kijk uit. Laat het middel op naam registreren. Vooral als je het meeneemt naar het buitenland.

23-04-2015 | Man | 52
Lage rugpijn
Laatste maanden hele ernstige lage rugpijn, zo erg dat lopen bijna onmogelijk werd. Na vanalles geprobeerd te hebben uiteindelijk Oxycontin gekregen (in combinatie met laxeermiddel). Nu loop ik bij wijze van spreken de 4-daagse weer. Van verstopping heb ik echter bijna geen last terwijl dit wel een bijwerking is van morfine achtige middelen.

10-04-2015 | Man | 32
oxycodon (20mg)

30-01-2015 | Man | 57
Fantoompijn
mijn naam is dick en heb longkanker gekregen en geopereerd, alles ok, hartfalen, overslag, longonstekingen en ruggemerg leukemie, te behandelen, en heel veel spierspasme van de ziekte van sjogren, de oxicontin 3 x daags 10 mg en ik heb 6 zgn escape s oxnorm 5 mg ,n savond in samen werking met lyrica 150 mg, en amiteptiline om te slapen, het dempt de zware pieken van de spa[lees meer...]sme die te pas en te onpas in mijn slaap opkomt, verder helpt het tegen mijn fantoompijn, ik heb lange tijd verzet gepleegd tegen deze medicijnen, maar kan deze ziekte zo niet verbeteren, mijn anethesist van de pijnpoli in het ziekenhuis de keus of een beetje verslaafd en een redelijk leven tot mijn 80, ben nu 57, of de eeuwige strijd met mijzelf aaan te gaan wat je niet kan winnen en het leven ondragelijk werd, ik heb nu voor deze medicijnen gekozen,en het geeft rust en minder pijn.

12-09-2014 | Man | 73
oxycodon
Hallo, Enige dagen geleden werd mij door de huisarts oxycodon voorgeschreven. Ben, na tweemaal 1 tablet te hebben geslikt, gelijk gestopt met dit middel. De pijn werd niet minder en de bijwerkingen verergerde mijn probleem alleen maar. Na alle reacties op dit forum te hebben gelezen ben ik blij met mijn besluit er direct mee te stoppen. Ik hoop binnenkort door een operat[lees meer...]ie aan de slijmbeurs van het probleem af te zijn. Tot dat moment stap ik over op Paracetamol. Ze zouden de apothekers moeten verplichten de niet gebruikte medicijnen tegen een vergoeding terug te nemen. Misschien dat men dat wat voorzichtiger wordt met het voorschrijven van deze middelen. Helaas maken ze deel uit van de vicieuze cirkel waarmee de gezondheidszorg wordt overspoeld. 1e Er is een ziekte of probleem, 2e Er wordt medicatie voorgeschreven 3e De bijwerkingen worden behandeld met nieuwe onderzoeken en weer nieuwe medicijnen 4e Deze medicijnen veroorzaken opnieuw nieuwe problemen 5e zie 3e 6e En de industrie en de zorgverleners tellen hun bonussen en de verzekeraars verhogen de premie en de verplichte bijdrage. Waar, in Godsnaam, is de toezicht gebleven.

07-09-2014 | Man | 34
oxycodon
Ik heb in Maart iemand gevonden op het Internet die bijna alle medicijnen kan krijgen. Nou had ik op NGC het programma Drugs inc bekeken wat over zware pijnstillers ging. Hillbilly Heroin dus ik dacht laat ik dat is proberen. Dat had ik nooit moeten doen inmiddels ben ik verslaafd en gebruik ik het om niet misselijk te worden. De high is weg en toen ik een weekend zonder z[lees meer...]at heb ik last gekregen van ernstige bijwerkingen. Kleuren werden anders, duizelig, depressief, huilerig, zweten, misselijk en overgeven niet normaal. Nu zit ik met een groot probleem hoe kom ik er vanaf. Niemand weet het en het domme is ik ben begonnen voor de lol. Door mijn internetconnectie heb ik Oxynorm/codon/contin in alle sterktes. De zwaarste was Oxycontin 80mg en bij de norm capsules is 20 mg het zwaarste. Ik slik per dag zo rond de 120-160 mg. Ik heb nou 100 stuks Oxycontin 10mg van MP en nou hoop ik dat het me daarmee lukt om af te kicken. Iemand nog goede tips? Want die kan ik wel gebruiken. Vriendelijke groet, BB

19-08-2014 | Man | 44
oxycodon (30mg)
Hernia
Acute hernia, niet geopereerd. heb oxycontin en oxynorm gebruikt als pijn bestrijding. In het begin kort na inname een duizelig/draaierig gevoel. na 20 a 30 min viel ik steevast in slaap. al met al zeer tevreden.

13-06-2014 | Man | 34
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik werd heel suf/moe van dit medicijn, zeker in het begin. Ik vind het niet prettig om 3x per dag op uur en tijd medicatie in te moeten nemen omdat het regelmatig voor kan komen dat je net te laat bent en dan moet je wachten tot het weer werkt en als je te vroeg bent kun je te veel in bloed krijgen en daardoor nog duffer worden. ook werkte mijn darmen niet meer zo goed en [lees meer...]kreeg ik last van verstoppingen.. Je lichaam went heel snel aan dit medicijn waardoor het snel minder werkt en je steeds hogere dosis moet nemen waardoor je lichamelijk afhankelijk kunt worden

19-11-2013 | Man | 38
Hernia
Hmmm. Zomaar de behoefte om een keertje lotgenoten te zoeken. Op dit moment ben ik voor de 2e keer in mijn leven aan het afkicken van de oxycontin (2 maal hernia). Voel mij echt waardeloos. Vorige keer ben ik cold turkey gegaan en dat was ruim een week een hel. (Nachtmerries, slapeloosheid en het heel erge griep gevoel) Ik had mijn toentertijd voor genomen om dit [lees meer...]nooit meer te nemen als pijn bestrijding. Ik heb het mijn huisarts ook erg kwalijk genomen dat hij dit zo makkelijk voorschreef. Sinds een half jaar weer een hernia en de neuroloog wilde mij meteen weer aan de morfine hebben. Ik heb toen uitgelegd dat ik dit niet wilde vanwege de gevolgen met stoppen. Zij raden mij tramadol aan....ik ben hiervan werkelijk 2 weken compleet van de wereld geweest (heerlijke trip) en toen op aandringen van wederom de neuroloog om toch over te stappen op de oxycontin. Ik nam veels te veel tramadol voor een gewenst effect. Dus daar gingen we weer....het begon met 2x10 maar binnen anderhalve week op 3x30 MG. En soms nog wat oxynorm erbij met kilo's paracetamol. Sinds ik bij de pijnpoli ben geweest, wil ik weer van de pillen af en wederom valt dit zwaar. Ik ga niet meer cold turkey en zit nu met 2 weken op 2x15. De nachtmerries zijn weer behoorlijk aanwezig (mijn zoontje is al 20 keer overleden afgelopen week) en de pijn in mijn rug komt ook weer erg terug......maar is dit door het afkicken of gewoon de oorspronkelijke klacht. Ik ben het gewoon zat ....daar komt het eigenlijk gewoon op neer. Ben al 2 weken niet te genieten en op oorlogspad :-((

14-10-2013 | Man | 63
Gewrichtspijn
Ik heb sinds een zware schouderoperatie Oxicontin voor geschreven gekregen voor de pijn. Dit medicijn helpt redelijk. Vorig jaar 2012 liep ik nog zo'n 30 km fluitend door het bos, maar na enkele maanden kan ik nog geen 100 meter meer lopen zonder vreselijke pijn in mijn onderrug. Bij een MRI scan blijkt dat er een zenuw bekneld zit tussen mijn 2e en 3e wervel. Als ik zit,[lees meer...] kan ik de dag pijnloos doorkomen, maar ik weet niet of dit van de Oxicontin komt. ik heb van mijn arts ook sinds een paar maanden Lyrica gekregen en ook hier heb ik baat bij. Daar ik misschien geopereerd kan worden, vestig ik hier mijn hoop op. Een foutje die ik gemaakt heb is, dat ik een tijd geleden misbruik heb gemaakt van de inname van Oxicontin. Ik krijg nu afgepast voor een week. Als ik mij vertel en ik kom zondags te kort, dan beginnen de afkick verschijnselen, vreselijke zweet buien, griep gevoel, niet meer slapen, kortom een ramp. Wie weet hoe je met deze verschijnselen om kan gaan. Dus niet zeggen, goed je pillen tellen, want ik vergeet namelijk alles en zelfs opschrijven van de hoeveelheid. Of je van Lyrica ook moet afkicken weet ik niet. Graag reacties. Henk.

25-08-2013 | Man | 67
oxycodon (40mg)
pijn bovenbeen rechts. 20/8 tramadol 4x dag 50 mg. 21/8 morfine 3x dag 10 mg en tramadol 50 mg 4x dag. 22/8 zelfde. 23/8 oxycodo hcl 20 mg per dag en diclofen 100 mg 2x dags.24/8 oxycodo 40mg 2x dags en dilofen 2x100 mg.25/8 oxycodon 60 mg 2x dag en dilofin 100 mg 2x dag. pijn is niet te houden vooral inde nacht kan niet in bed slapen. oorzaak waarschijnlijk het kap[lees meer...]pen van een boom en het trekken van zware takken.

18-08-2013 | Man | 32
Infectie (wond)
Na een scheenbeen fractuur, een streptococ opgelopen. Twee keer knie gespoeld, na dikke infectie. Twee weken 39,7 tot 41 koorts. doodziek. Pijn was zo erg dat alleen een epiduraal nog hielp. Na verloop van 4 weken, met 6x 10 mg om de 4 uur, dikke injecties erbij, en om de twee uur oxinorm 5 mg zo nodig! En dat was het. ! 1000 mg paracetamol en dyclofenac er doorgaans stan[lees meer...]daard bij. 20 kg afgevallen maar na 4 weken naar huis. Begon me steeds slechter te voelen, en besloot met de de opiaten te minderen. At practisch niet meer beetje drinkyoghert. Dit ging in twee weken naar 3a 4 x 10 mg per dag met dyclo en parctamol. Ik werd ziek, trillen, depri, zelfs beetje parania, boos, diarree, algemeen drama. Nog nooit zo ervaren ooit. Zweten kramp in spieren. Allemachtig wat beroerd, maar die ellende van ervoor was ook geen optie meer. Mijn lichaam trok het niet meer. Met de pijn ging het gelukkig goed, nu drie dagen verder, en voel me als herboren. Heb gegeten, nog wel buik krampjes etc. maar de berg ben ik over. Als pijn bestrijder een top middel maar dit is niet iets dat ik snel vergeet. Ben oud militair dus wel wat gewend maar deze gaat in de boeken. Langdurige pijn is niet te doen, maar hou er rekening mee dat je een zuur toetje krijgt voor de verlichting van dit middel. Drie dagen is te overzien maar vergeten doe je zie niet! Succes allen!

23-05-2013 | Man | 41
Hernia
Oxycontin 2 keer daags 60 mg gebruikt, van te voren gebruikte ik 4 keer daags 50 mg Oramorph, kortwerkende morfiene.. Kan echt niet tegen de Oxycontin, spierkrampen, hartkloppingen, angst , ,akkelig dromen, tremoren , ernstige hoofdpijn, bijna niet meer kunnen slikken en heel veel pijn, dus voor de pijn deed het niks. De huisarts heeft me terug gezet op de oramorph en zegt[lees meer...] dat ik het te kort heb gebruikt om hoeven af te bouwen, ik hoop dat ze gelijk heeft. verder slik ik nog een hoop medicijnen o.a. remeron, ee antidepressieva en een hoge dozering diazepam en oxazepam tegen spierkrampen. Ook slik ranitidine tegen maagzuur, aangezien dat dit geneesmiddel onder dezelfde groep valt als tagamet. En dan staat er in de bijsluiter dat je uiters voorzichtig moet zijn in combinatie met deze geneesmiddelen. Het lijkt er op dat ik het serotoninesyndroom ben aan het ontwikelen, dit is in het verleden al vaker gebeurd. Eerst maar de nacht zien door te komen en dan maar kijken of ik morgen als nog aan de bel trek bij de husarts, het is te triest voor woorden dat je ze alles moet voorkauwen, bij deze wil ik jullie dan ook met klem er op te wijzen om zelf alles goed in de gaten te houden en goed de bijsluiters te lezen e zeker internet te raadplegen, want ik heb al een aantal keren door de "geleerden" de dood in de ogen gekeken en dat werd dan afgedaan, "jij doet ook niks volgens het boekje". Merk nu ook dat ik moeite heb met typen, mijn coördinatie is ook niet zo goed, o ja ik heb ook last van diarree en dan weer obstipatie. Ik wens jullie allemaal veel sucses en hoop dat jullie weer gauw weer op de been zijn. ps: ik gebruik ook bloedverduners en mijn I N R was flink doorgeschoten. Groetjes P.

19-04-2013 | Man | 40
Hernia
In november 2012 kwam ik in het ziekenhuis met een ambulance i.v.m. ondraaglijke pijn in mijn rug. In het ziekenhuis kreeg ik een mri.... dubbele hernia als uitkomst...3x een injectie,sterke pijnstilling valium, Oxycontin en Oxycodon, dit verzachte de pijn gelukkig duidelijk. Na 8 dagen ziekenhuis ben ik thuis aan het werk gegaan om weer wat lichamelijk mobieler te worde[lees meer...]n. Maanden kon ik niet autorijden en had ernstige pijn in mijn rug. Het ging wat beter en na 6 weken begon ik af te bouwen van 50 mg naar 40 mg lang en kortwerkende opiaten en ben het valium (Diazepam) gebruik (te) snel gaan afbouwen, zwaar in de war en echt slecht voelen waren het gevolg, maar dit viel nog mee in vergelijk tot de afkickverschijnselen die ik kreeg van de oxycontin, je moet dit middel echt heel langzaam afbouwen 5 mg per 1 tot 2 weken minder, dit heb ik gedaan en ondanks de trage afbouw heb ik mij heel slecht gevoeld, bang werd ik ervan, o.a.hartkloppingen zo erg dat ik dacht het te zullen begeven, pijn in ledematen, spasmen, zweten, oorsuizing, darmkrampen en meer rare, nare klachten. Gestopt met de kortwerkende oxycontin en enkel langzaam afgevende oxynorm gebruikt, hierdoor voelde ik me al wat minder slecht, belangrijk is dat u de pillen dagelijks op vaste tijden tot u neemt. Het doorlopende afkickgevoel en het niet kunnen slapen, heeft mij doen besluiten de laatste 10 mg ( 5 mg in de ochtend en 5 mg voor de nacht) niet meer in te nemen, dit waren 3 echt slechte dagen!! Als een drugsverslaafde lag ik af te kicken, ben nu 7 dagen verder en voel me raar en slaap nog steeds erg slecht maar heb geen pil meer aangeraakt na een periode van 5 maanden! Wat ik wil adviseren is dat medici patiënten veel meer en beter gaan begeleiden in het gebruik van opiaten en de mensen wijzen op de bijwerkingen en het verslaving aspect van hun pijnstilling, ze moeten er voor zorgen dat de patiënt zo kort mogelijk opiaten gebruikt, en in zo laag mogelijke dosering. Hoe langer en hoe hoger de dosis des te groter zal uw afbouw-ellende zijn. Houdt u zelf niet voor de gek, zorg dat uw pijn net beperkt blijft zodat het dragelijk is, zo voelt u de (rug) aandoening nog enigszins maar u slikt niet ongemerkt te veel Oxycontin en het afbouwen zal eenvoudiger zijn! Pas op en ga niet steeds meer gebruiken, dit is een serieus lichamelijk verslavend middel en als niet oppast is het gebruik ervan erger dan uw kwaal! Sterkte met uw genezing en pijnbestrijding!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum