Veelgestelde vragen over mijnmedicijn.nl

OVER mijnmedicijn.nl
  • Wie zit er achter mijnmedicijn.nl?

mijnmedicijn.nl is een product van Insight Pharma Services BV. Insight Pharma Services is compleet onafhankelijk en dus niet gelieerd aan enige andere partij binnen de medische en farmaceutische wereld.

• Wat is IPS voor een bedrijf?

Insight Pharma Services BV is in 2008 opgericht door een apotheker met als doel het ondersteunen van de patiënt in zijn medicijngebruik. Door de informatievoorziening rondom medicijnen vanuit de patiënt te benaderen komt er een nieuwe kijk op medicijnen. Wat er werkelijk tijdens het gebruik van een medicijn gebeurt wordt zo uitgangspunt en daarmee krijgt de patiënt een bepalende rol. Dit uitgangspunt is bij Insight PS basis voor alle activiteiten en dat verklaart waarom er binnen het bedrijf een nadruk ligt op medisch-farmaceutische kennis. Door deze manier van werken heeft er begin 2010 een investeringsronde plaatsgehad en kan Insight PS zijn ideeën verder vormgeven.

• Is mijnmedicijn kwetsbaar voor het datalek in Log4j?

Het lek in Log4Shell is een kritieke datalek die op december 2021 bekend werd gemaakt. Het lek heeft invloed op meerdere versies van de veelgebruikte softwaretool, Apache Log4j 2.
    Mijnmedicijn.nl is niet beïnvloed door de datalekken, omdat wij het programma Apache Log4j niet gebruiken. U kunt onze platform blijven gebruiken zoals u gewend bent.

• Hoe zit het met de beveiliging van de gegevens?

De gegevens worden opgeslagen op servers in beveiligde datacentra, het hostingbedrijf is ISO 27001 gecertificeerd. Het bedrijf zorgt ervoor dat de gegevens niet verloren kunnen gaan en tevens uiterst goed beschermd worden tegen derden.
    Sinds 17 februari 2017 zijn wijzelf ook ISO 27001 gecertificeerd. Klik hier voor het certificaat.
    Sinds 19 januari 2021 zijn we ook NEN 7510 gecertificeerd. Klik hier voor het certificaat.

• Is het veilig?

mijnmedicijn.nl is het platform dat uw medische informatie bewaard en waar u die informatie zelf kan beheren. Alleen uw zorgverlener en u zelf hebben toegang tot deze informatie. De beveiliging van het mijnmedicijn-platform voldoet aan alle eisen die gesteld worden voor het beveiligen van privacygevoelige informatie.

OVER MIJN ACCOUNT
  • Wat kan ik doen als mijn activatielink is verlopen?

Als uw activatielink is verlopen, kunt u contact opnemen met uw zorgverlener. Hij/zij kan u dan een nieuwe link toesturen.

• Hoe werkt de activatielink?

Als je op de activatielink klikt dan kom je op een pagina waar je je geslacht en geboortedatum invult.
    Hiermee wordt gecontroleerd of je dezelfde persoon bent in de link, het is geen account activatie. Na het klikken op “Akkoord” komt de gezondheidsvragenlijst tevoorschijn.
    Na het invullen van de gezondheidsvragenlijst en de medicijnen (indien nodig), kunt je besluiten om:
    - stuur je medische gegevens naar de praktijk en maak tevens een account aan (e-mailadres nodig). Met een account kan je altijd zien welke gegevens zijn opgeslagen en kan je tevens gegevens toevoegen of verwijderen; of,
    - stuur je medische gegevens naar de praktijk zonder een account aan te maken in mijnmedicijn.

• Moet ik een account aanmaken in mijnmedicijn?

Nee, dat is niet nodig. De gezondheidsvragenlijst (anamnese) en het toevoegen van medicijnen zijn direct beschikbaar vanuit de activatielink in de email van uw zorgverlener. Je kan kiezen of je een account aanmaakt.

• Hoe kan ik het account van anderen beheren?

Je kunt onder één inlogaccount meerdere personen beheren door één of meerdere personen aan je account toe te voegen.
    Je kan dan het medicijngebruik van bijvoorbeeld familieleden bijhouden of een medicatiecheck uitvoeren voor iemand anders.

OVERIGE VRAGEN?
  • Mocht u nog overige vragen hebben dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.