Ervaringen met Verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

21-05-2014 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Heb in 2009 pacemaker moeten krijgen wegens hartritmestoornis (sinis arrest). Na controle door cardioloog een fietstest gedaan en daar kwam uit dat het hart fluttert bij een hoog ritme. Hiervoor Metoprolol gekregen wat na zo'n anderhalf jaar niet meer te continueren was wegens de bijwerkingen. Daarna Verapamil 120 Sandoz retard voorgeschreven gekregen. Dat ging beter. Na e[lees meer...]en jaar verhoogd naar 240 mg, maar toen werd het na enkele maanden Actavis retard. De bijwerking die toen de doorslag gaf was een verminderde glucose tolerantie die zich uitte door onverklaarbare hypo's en hypers. Toevallig lees ik de nieuwste bijsluiter op internet van Augustus 2013 en ja het is een van de bijwerkingen. Nooit eerder vermeld dus. Wat een narigheid het medicijn kan veroorzaken. Bij mij kwamen de volgende bijwerkingen opeenvolgend: gewrichtspijn, dorst, veel plassen, zwaarlijvigheid, vocht in de enkels en knieën, pijn in de armen, verhoogd hartritme en depressie. Nu weer gehalveerd naar 120 en het gaat beter maar ben zeer wantrouwig nu voor verdere medicatie.

17-05-2014 | Man | 74
Duizeligheid
na gebruik heel veel last van duizeligheid na te zijn gestopt probleem verholpen ga eerst gesprek aan met longarts voor nieuwe medicijn

22-06-2013 | Vrouw | 67
Clusterhoofdpijn
Ik kon met Verapamil niet normaal functioneren, k was langzaam, alsof ik Valium gebruikte. Ook deed het niks aan mijn aanvallen.

01-12-2012 | Vrouw | 75
Hypertensie
ik heb het gebruik gestopt omdat ik na drie dagen erg jeuk had. kon er snachts niet van slapen. nu heb ik andere pil gekregen, maar dat is nog veel erger

02-10-2012 | Vrouw | 34
Hartritmestoornis
Wegens een niet te ableren ritmestoornis 2 x dd 40 mg Varapamil gekregen (kan niet tegen beta-blokkers i.v.m. raynaud). Wat een ellende! Veel bijwerkingen en voor de ritmestoornis helpt het niet. Overslagen en runnetjes gaan gewoon door, en als de tablet (na 6-8 uur) uitgewerkt is, krijg ik dubbel zoveel ritmestoornissen. Meer zelfs als voor gebruik van de Verapamil. Bijwe[lees meer...]rkingen bestaan uit drukkende hoofdpijn, misselijk/geen trek, duizelig/zweverig gevoel, spierpijn, tintelingen in handen en mond en opvliegers. Al met al voel ik me knap beroerd, net alsof ik niet helemaal ''op aarde'' ben. Geen doen met 2 kleine kinderen. Arts adviseert toch nog even door te gaan om te kijken of mijn lichaam eraan went. Ik vraag me echter af het zal wennen. Aangezien ik het maar 2 x dd mag slikken en de tabletten maar 6-8 uur werken, beginnen de bijwerkingen bij elke inname als het ware opnieuw, waardoor mijn lichaam zich telkens moet ''resetten''.

20-11-2011 | Vrouw | 71
verapamil
Verh. bloeddruk in combinatie met hartritmestoornissen
De enige bijwerking tot nu toe is af en toe wat jeuk op mijn bovenlichaam.

02-09-2020 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Na metoprolol (hier kreeg ik huiduitslag van met hevige jeuk) overgestapt op verapamil. Na overleg met mijn cardioloog ook gestopt met verapamil. Hier kreeg ik vervelende bijwerkingen van. Nu even wachten welk middel de arts nu aan mij voorschrijft.

10-10-2018 | Man | 87
Atriumfibrilleren
de veraail is wel werzaam om de hartfrequentie teverlagen en de bloeddruk zakt ook een beetje maar de spierzwakte die ook op treed is heel vervelend . Levenisbewegenmaar zo kan ik niet plezierig meer physieke activititen ondernemen.

28-08-2018 | Vrouw | 64
verapamil (40mg)
Hartritmestoornis
Op voorschrift van de cardioloog gebruik ik sinds 6 weken verapanil 40mg 2x daag ivm bijna voortdurende overslagen. Eerst sutalol geprobeerd, maar daarvan zakte mijn hartslag naar 30 en hielp niet. De verapanil helpt prima, maar ik heb laatste dagen steeds meer een wat paniekerig, somber gevoel. Zelfde soort bijwerking, maar dan hevig, ooit gehad bij simvastatine, wat ik[lees meer...] nooit meer mag gebruiken. Vraag me af of er een gemeenschappelijk stofje zit in beide medicijnen? Herkent iemand dit?

04-08-2017 | Vrouw | 31
verapamil (40mg)
Hartkloppingen
Goedemorgen, Ik heb van de cardioloog 2 x daags 40 Mg verapamil voorgeschreven gekregen. Ik heb namelijk veel last van overslagen omdat ik overspannen ben. Ik raak er paniekerig van. Heeft iemand goeie ervaring met deze medicatie?? Ik wil zo graag mijn leven terug

31-01-2017 | Vrouw | 27
Aangeboren hartafwijking
vanaf 31 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis met een hartslag van boven de 230. sindsdien aan het rommelen geweest met medicatie. bij mij helpt het totaal niet!!! last van bijwerkingen en het idee dat het veel vaker gebeurd. ben nu 5 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter en de klachten zouden moeten verdwijnen na mijn zwangerschap, zou door de horm[lees meer...]onen komen. helaas is het alleen maar verergerd. meerdere malen per dag last van mijn hartslag die uit het niets uren 230 slagen per minuut maakt. mijn lichaam raakt hierdoor uitgeput. ze willen me nu gaan opereren. Iemand hier ervaring mee ??

21-12-2016 | Man | 54
Atriumfibrilleren
Ondanks 240 mg en 2 x 80 mg snelwerkend nog een hartslag (onregelmatig) van 120 in rust. gekregen tegen boezemfibrileren, enige wat er gebeurt is dat de hartslag iets naar beneden gaat. let op in combinatie met pradaxa ivm dosering en een statine ivm spierpijn.

07-11-2016 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornis (versneld hartslag). Problemen met het hart zit in mijn familie. Ik word al vanaf dat ik 18 ben ieder half jaar gecontroleerd. Nu hebben ze dit dus ontdekt. Na enige tijd kreeg ik medicijnen 'verapamil'. Ik kreeg er ontzettend veel bijwerkingen van. Hoofdpijn, Duizeligheid, Gevoel van flauwvallen, het voelde alsof je stoned of gedronken had, geen e[lees meer...]etlust, Slap voelen, diarree, of juist niet kunnen poepen. De cardioloog gaf mij dan ook het advies om er mee te stoppen, maar voor mijn hartritmestoornis hielp dit super goed. Mijn hartslag was rustig en had stuk minder last. Nu krijg ik in december een Katheterisatie/ablatie en hoop dat ze mijn hartritmestoornis kunnen weghalen.

21-07-2015 | Vrouw | 54
Hartritmestoornissen
Zodra ik opsta gaat mijn hart heel snel kloppen en zodra ik ga zitten, wordt het weer rustig. Zeer vermoeiend, ook hoofdpijn en kloppingen in de nek. En draaierig bij opstaan.

26-02-2015 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Heb sinds een jaar een ICD. Deze is al 2 keer afgegaan door boezemfibrilleren, wat bij mij gepaard met een hoge hartslag boven de 200. Heb naast de Metoprolol ret. 125 mg en de Lanoxin 0,25mg, de Verapamil 240 mg gekregen. Sinds ik dit middel gebruik, ben ik niet vooruit te branden. Net of ik overal in tegengehouden wordt. Een constante druk op buik en borst. Na altijd beh[lees meer...]oorlijk actief te zijn met klussen, wandelen, fietsen en tennis, ben ik nu bijna een zombie die alleen maar op de bank zit. Binnenkort weer afspraak bij cardioloog om dit te bespreken.

01-12-2013 | Vrouw | 42
Hartritmestoornis
Na 1 maand gebruik op advies van cardioloog gestopt ivm bijwerkingen waarvan de hele dag zweverig/duizelig zeer vervelend ook veel last van kortademigheid

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (626) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum