DNA

Heb jij ook altijd veel bijwerkingen uit de bijsluiter? Of doet een medicijn juist minder dan je had verwacht?
Dat kan komen door jouw genen, iedereen is immers uniek.

Zeer uitgebreide farmacogenetische test

Hoge nauwkeurigheid
Uw arts / apotheker kan er doseringen van medicijnen mee aanpassen

Overzichtelijk en begrijpelijk rapport

Eenmalig
Dit genetisch profiel ligt vast en verandert niet tijdens uw leven

Nu voor maar €295
Direct naar bestellen!

Mijnmedicijn personal medicine

De mijnmedicijn personal medicine-test, een medicatieresponstest (ook bekend als een farmacogenetische test) bepaalt hoe jouw lichaam medicijnen afbreekt op basis van jouw DNA.
Met deze resultaten kan jouw zorgverlener beter geïnformeerd beslissingen nemen over welk medicijn het beste bij jou past en in welke dosis/sterkte.

Jouw DNA heeft invloed op het resultaat

In jouw DNA is bepaald hoe jij reageert op medicijnen. Jouw genen hebben een enorme invloed op de manier waarop een medicijn opgenomen wordt, zich verdeeld in het lichaam en weer afgebroken wordt.
Ze kunnen hierdoor verantwoordelijk zijn voor de verschillen in respons op een medicijn. Jouw genen bepalen of jouw lichaam een medicijn te langzaam, normaal of te snel afbreekt, wat kan resulteren in nare bijwerkingen of juist helemaal geen effect.
Een farmacogenetische test toont de activiteit van de verschillende betrokken enzymen aan en geeft zo informatie over het soort medicijn wat bij jou past en de bijbehorende dosis.

Koffie

Er is een enzym dat voor 95% verantwoordelijk is voor de afbraak van cafeïne. Komt uit onze test dat u een langzame variant heeft van dit enzym dan weet u nu beter waarom u nog zo lang wakker ligt na een kop koffie.

Cholesterolverlagers

Bij lagere activiteit van bepaalde enzymen kunnen statines (simvastatine, ...) te langzaam uit het lichaam verwijderd worden. Dan stapelt het medicijn zich op en dat kan stevige bijwerkingen verklaren. Neem de resultaten dus mee naar uw arts.

Operaties

Bij mensen met inactieve varianten van het BCHE gen kunnen spierverslappers, die in noodsituaties (operaties) gebruikt worden, te lang aanhouden waardoor zelfstandig ademen pas later mogelijk is. Een dosisaanpassing lost dit op.

Bloedstolling

Met deze test wordt bepaald hoe uw bloedstolling wordt aangestuurd. Misschien duurt wondheling bij u wel ietsje langer? Dan heeft u op latere leeftijd misschien ook minder snel ontstolling nodig bij preventie van bloedpropjes?

Welke genen worden precies getest?

Onze farmacogenetische test controleert de volgende genen: ABCB1, BCHE, COMT, CYP1A2, CYP2B6, CYP2C9, CYP2C19, CYP2D6, CYP2E1, CYP3A4, CYP3A5, DPYD, F2, F5, HLA-B*1502, IL28B, MTHFR, OPRM1, SLCO1B1, TPMT, UGT1A1 en VKORC1.

Veelgestelde vragen

Lees meer over onze DNA-test hier!

In het nieuws

Lees de beoordelingen van patiënten

07-03-2019 | vrouw

deze persoonlijke D.N.A medicijntest geef ik met volle overtuiging 5 sterren. De reden is, het is een goed begrijpelijke test. Een test die je aan kunt bieden aan huisarts en specialisten, maar die in mijn geval voor mijzelf heel veel heeft duidelijk gemaakt.
Tot nu toe voelde ik me niet begrepen als ik weer eens niet tegen een medicijn kon. Nu staat zwart op wit waarom dit bij mij anders werkt. Een mooi voorbeeld is dat nu ik weet dat het comt Gen slecht tot niet werkt, ik ben gaan snappen waarom ik zo lang na angst en schrik stijf blijf staan van de stress. Ik heb altijd gedacht dat ik een zwak persoon was die niet tegen een stootje kan. Maar nu zie ik mijzelf en ook de artsen in een ander licht.
Ook de medicijnen die ik volgens mijn D.N.A slecht afbreek moest ik altijd verdedigen. Nu leg ik het D.N.A op tafel. Alleen jammer is dat doctoren hierin niet zijn opgeleid. Wij zouden dat eens onder de aandacht moeten brengen van dokters van de toekomst.
Verder zou ik het iedereen aanbevelen die moeite heeft bij het slikken van medicijnen. Maar ook voor degene die dat niet hebben is het een prachtig document over jezelf dat de waarheid geeft over jezelf. Er staan geen dingen in die je ongerust maken over de toekomst. Daarom raden veel mensen het je af.
Ik ga nu geruster de toekomst tegemoet en als ik dit eerder had kunnen doen was mij een medicijnvergiftiging bespaard gebleven Ik had een kort en bondig verslag willen schrijven, maar mijn enthousiasme is zo groot.

14-03-2019 | man

Ten eerste, de volle 5 sterren op alle vlakken
Deze testgegevens ga ik stukje bij beetje doorspreken met mijn behandelend arts en apotheek. Ik ben mezelf ervan bewust dat ik dit voorzichtig moet doen aangezien artsen nogal sceptisch zijn tov onderzoeken die door derden zijn uitgevoerd. Ik heb de eerste aanzet reeds gemaakt en ik merkte bij mijn specialist een voorzichtige terughoudendheid maar het was zeker geen dichte deur. Dit wordt dus vervolgt.
Voor mij persoonlijk geeft het een bepaalde rust. Ik kan de enigszins heftige bijwerkingen beter accepteren nu ik begrijp wat de rede is. Ik wordt in het ziekenhuis ingedeeld in een groep met mensen die pazopanib en andere medicatie gebruiken, echter weet ik nu waarom ik soms anders reageer op medicatie. Het mooie is dat ik dit kan duiden naar de artsen maar vooral naar mezelf. (Begrip, acceptatie en eventueel bijsturing)
Eventuele aanpassingen in mijn huidig medicijngebruik zal ik zeker gaan invoeren in “mijn medicijn”. op deze manier heb ik zelf een inzicht of de dosering, of soort medicijn de juiste is. Ik kan dit bespreekbaar maken met de apotheek en/of arts.
De uitleg van de uitkomsten en de achterliggende informatie wordt helder en begrijpelijk omschreven. Het was voor mij een duidelijk verhaal zonder te veel overbodige informatie.
Ik herken in de omschrijvingen bepaalde klachten die zowel ik als de artsen niet eerder konden duiden.
De persoonsgericht uitleg van de werking van de Gen’s en de vertragings of versnellingsfactoren zijn een mooi naslagwerk waarmee jezelf al aan de slag kunt. Erg blij mee.
De aanbevelingen en adviezen zijn helder en duidelijk omschreven en zijn zeker haalbaar
De gebruiksvriendelijkheid van de site en service zijn zeker boven gemiddeld. De gemiddelde computergebruiker (en ik ben zit daar zeker onder) kan goed zijn weg vinden.
Deze test is zeker een aanrader voor ieder mens die zelf controle wil houden over medicijngebruik en zichzelf wil inzetten voor een goede gezondheid.

14-03-2019 | man

Ik geef deze test 5 sterren vanwege de omvang van de test en de zorgvuldige uitleg.
Ik gebruik nu geen medicijnen, maar heb deze test met het oog op de toekomst laten uitvoeren. Nu weet ik waar ik op kan letten voor een gesprek met mijn arts bij een mogelijk bloedonderzoek. Ook heb ik uit de test belangrijke informatie ontvangen voor toekomstige operaties en medicijngebruik.
Ik zou iedereen deze test aanraden! Belangrijke medische informatie heb je voorhanden op het moment dat dit nodig is of daarnaar geinformeerd wordt.

18-03-2019 | vrouw

Duidelijke algemene uitleg. De persoonlijke uitleg is naast zeer duidelijk ook zeer uitgebreid. Geeft een goed beeld over werking van het gen en de voor- en nadelen van medicatie. Neemt onrust weg!
De gegevens ga ik doorgeven aan de huisarts en ik ga eventueel aanvullend bloedonderzoek laten doen.
Ik raad deze test van ganser harte aan. Ik gun iedereen een verantwoord medicijngebruik. Dit kan veel ellende voorkomen.
Wij zijn erg blij met uw hulp en bedanken u dan ook van harte !!

28-03-2019 | vrouw

Deze test geeft inzicht en verklaart waarom medicijnen goed / minder goed werken. Daarnaast is de uitleg / begeleiding perfect geregeld.
Ik ga de gegevens uit de uitslag meenemen naar de huisarts, voor eventueel toekomstige aanpassingen van mijn medicatie.
Ik zou deze test zeker aanraden!

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!