Ervaringen met Fluvoxamine

fluvoxamine

acute diarree

Obsessieve-compulsieve stoornis (12 meningen)
Stemmingswisselingen (4 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (2 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Dysthymie (2 meningen)
Chronische depressie (2 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

05-04-2024 | Vrouw | 61

acute diarree

Hallo ik ben Fluvoxamine gaan gebruiken vanwege mijn Long Covid klachten. Ik gebruik dit nu 2 weken de meeste bijwerkingen zijn wel verdwenen behalve de Diaree best heel lastig. mijn vraag is of er meer mensen daar last van hebben en hoelang deze bijwerking duurt of wat ik daar tegen kan doen. Behalve remmers gebruiken. Hoor graag van jullie. Groetjes Sjaan

23-02-2024 | Vrouw | 44
Premenstrueel syndroom (PMS)
Voornamelijk voor mijn pms. Sterke stemmingswisselingen 2 weken per maand. Eerst fluoxetine geprobeerd. Daar werd ik erg moe en vlak van. Nu fluvoxamine sinds 4 weken, en het is fantastisch voor mij. Het leven is lichter, luchtiger, relaties lopen soepeler en ik lach veel meer. Nu kan ik ook zien wat een struggle het was voor mij . Het zware denken en vooral zware voelen.[lees meer...] Ik ben heel gevoelig en alles kwam altijd heel heftig binnen. Nu is het leven makkelijker en fijner.

19-08-2023 | Man | 31
Obsessieve-compulsieve stoornis
Vanaf m'n 14e heeft een psychiater mij fluoxetine voorgeschreven. Dit middel enkele jaren genomen, vervolgens ben ik gestopt met fluoxetine, om te kijken of ik ook zonder medicatie kon. Vervolgens belandde ik in deprimerende fase, waarin ik neerslachtig en somber was, geen energie. Vervolgens begonnen met het nemen van fluvoxamine, en dit opgebouwd tot 200mg per dag. Ik b[lees meer...]en er over 't algemeen wel tevreden over: heb meer rust en ervaar meer energie om dingen te ondernemen! Wat bijwerkingen betreft, baal ik er ontzettend van dat het m'n libido enorm verlaagd en hierdoor erectieproblemen ervaar en nauwelijks een orgasme kan bereiken. Dit heeft me er meerdere keren tot gezet om op eigen initiatief te gaan minderen in dosering van het nemen van fluvoxamine, maar dan gaat m'n gemoedstoestand omlaag en functioneer ik niet 100%....dus het zal nooit altijd 100% perfect zijn! Wel wil ik graag vragen of jullie dit herkennen: erectieproblemen en klaarkomen? Zo ja, hoe ga je hiermee om en heb je eventueel tips voor me, want het lijkt me zo fijn om hier weer volledig van te kunnen genieten! Verder merk ik dat ik ook wel snel vergeetachtig ben, aangezien deze medicatie ervoor zorgt dat het gedachten snel los laat! Ohja...en ik drink graag op z'n tijd een biertje, maar ook hierbij geld: wissel af met cola! ;)

15-08-2023 | Vrouw | 44
Stemmingswisselingen
ook bij mij gaat het redelijk, zit nu een jaar op 150 mg, elke keer wel hypomanisch bij opbouw en daarna depressie en in het begin is het echt doorzetten, heeft toch wel 4 maanden geduurd. Ik reageerde slecht op de lorazepam erbij en kreeg al gauw ontwenning hiervan wat niets met de fluvoxamine te maken had. overgezet op diazepam en ging prima, helaas hier de afbouw van gi[lees meer...]ng slecht, en zit ik verder in onderzoek voor bipolair en heb nu lamotrigine erbij, op de fluvoxamine verder niks aan te merken, ik heb alleen nog extra nodig voor de depressie. Succes en hou je taai, en iedereen is anders. Bij mij zal er altijd een angstige en onrustige en depressieve kant in blijven, dit begin ik nu langzaam te accepteren, maar is een stuk draagbaarder dan zonder, heb vele ad geprobeerd maar vindt de de meest fijnste en behoudt ook mijn gevoelens/emoties

14-07-2023 | Man | 48
Stemmingswisselingen
Veel meer rust dan in de periode waarin ik citalopram gebruikte. Somberheid en gepieker is afgevlakt waardoor ik dagelijks goed kan functioneren. Slaap is ook 100 % verbeterd. Werkte snel na het eerste gebruik al. Voor mij een zeer goed middel.

26-04-2023 | Vrouw | 29
Obsessieve-compulsieve stoornis
Ik was heel bang om met dit medicijn te beginnen, omdat ik veel slechte ervaringen over bijwerkingen las. Echter was mijn ocd zo erg dat ik wel iets moest doen. Ik slik het nu 3 weken en ik kan echt zeggen dat het me erg helpt. De handelingen en routines zijn er nog steeds, maar ik voel geen constante paniek meer. Ook is het makkelijker om tegen mezelf te zeggen sommige ha[lees meer...]ndelingen niet meer uit te voeren. Qua bijwerkingen ben ik op dit moment alleen nog maar heel moe als ik wakker word. Ik neem de pillen (150 mg) voor het slapen in en dan ga ik in een soort coma. Ik heb tot nu toe geen last van mn maag, slapeloosheid of gewichtstoename gehad. Ik ben zelfs wat afgevallen. Ik hoop dat ik met deze review mensen kan overtuigen dat het echt de moeite waard is om het te proberen. Het is mij echt heel erg meegevallen.

02-04-2023 | Vrouw | 68
fluvoxamine (100mg)
Door depressie gestart met fluvoxamine 100 mg. en 25 jaar gebruikt. Het hielp en ik knapte op. Bijwerkingen eerste 3 weken: misselijkheid en erg veel slapen. Het vele slapen bleef aan. Weinig energie. Wel afvlakking na 20 jaar. Overgestapt op Venlafaxine met behulp van psychiater. Eerst minderen van fluvoxamine naar 50 mg. en tegelijkertijd 37.50 mg. Venlafaxine. Dat ging [lees meer...]goed. Nu opgehoogd naar Venlafaxine 150 mg. en dat gaat niet goed. Extreem veel bijwerkingen. Dus nu weer overstappen op ander antidepressum. Dit duurt nu 5 maanden en ik ben er alleen maar slechter op geworden.

20-07-2022 | Vrouw | 55
fluvoxamine (150mg)
Het was even zoeken naar de juiste dosering maar met 150mg gaat het goed. Ik heb geen angsten en depressieve klachten meer. De opstartperiode was lastig maar tijdelijk gebruik van Lorazepam en Quetiapine heeft daarbij geholpen. Het heeft echt tijd nodig om goed te werken, houd vol!

13-02-2022 | Vrouw | 63
fluvoxamine (50mg)
Weinig slapen veel angst paniek . 50 mg nu een week hoop dat het beter gaat .

25-01-2022 | Vrouw | 67
fluvoxamine (50mg)
Ik slik flufoxamine al 30jaar. Eerst een hogere dosis, ik had toen wel bijwerkingen, last van de maag vooral. Maar na een aantal weken had ik hier geen last meer van, ben er wel iets door aangekomen. Wat ook logisch is , je word wat rustiger. Paniekaanvallen worden langzamerhand minder, maar had daarbij ook hulp van een psycholoog. Het bleek op een gegeven moment dat [lees meer...]ik het beter kon blijven slikken, i.v.b. met serotonine tekort, wat veel in mijn familie voorkomt.

12-10-2021 | Vrouw | 35
fluvoxamine (50mg)
Ik wil mijn verhaal zeker vertellen, maar heb eerst een vraag aan anderen. Ik gebruik namelijk 300mg per dag en zie dat bij niemand verder echt voorbij komen. Zijn er meer mensen die deze dosis hebben en zo ja, hoe is dat voor jullie?

21-07-2021 | Vrouw | 68
fluvoxamine (100mg)
Na 30 jaar gestopt met Fluvoxaminemaleaat 100 mg per dag. Via tapering gestopt, dit ging prima. Nu toch veel wisselende stemmingen , verdrietig en soms wat depressief. Ik vraag mij af of ik een serotonine tekort heb. Heeft iemand hier info of ervaring mee?

14-04-2021 | Man | 61
fluvoxamine (50mg)
In 1992 voorgeschreven gekregen nadat ik een pacemaker had gekregen. Slik, nu onderhoudsdosis van 50mg. Heb geen angst noch depressieklachten meer. Maar arts vind het verstandig te blijven slikken omdat ik veel ziektes heb zoals RA

06-03-2021 | Vrouw | 49
Depressief
Slik het nu 25 jaar en ik heb één keer geprobeerd te stoppen, omdat ik zwanger wilde worden. Helemaal afgebouwd, maar toen kwam de depressie terug. Toen direct weer begonnen met fluvixamine. Nadat ik me weer goed voelde, zwanger geworden en in overleg met arts fluvoxamine blijven slikken tijdens zwangerschap. Onze zoon is nu 11 jaar en het gaat heel goed met hem.

15-11-2020 | Man | 73
fluvoxamine (100mg)
Ben in 1986 begonnen na gebruik van Lorazepam. Voelde na 4-6 weken, dat het beter ging. Een paar x geprobeerd te stoppen, met een afbouw van 1 jaar Enkele maanden later hervallen. Sindsdien altijd gebruikt nadat mijn huisarts mij vertelde, dat niemand erin was geslaagd om met dit middel te stoppen.

24-08-2020 | Man | 59
Depressief
Ik heb ca. 20 jaar fluvosmaniemaleaat gebruikt, 100 mg per dag, in de ochtend omdat ik er in tegenstelling tot de meesten minder goed door slaap. Ca. 2 jaar geleden ben ik er mee gestopt, en dat was niet makkelijk. Na een jaar geleidelijke afbouw heeft een ayahuasca-sessie de laatste zet gegeven. Ik moest daarvoor ook 2 maanden clean zijn. Neem voor afbouwen gerust een j[lees meer...]aar de tijd, is mijn advies, 3 maanden is veel te kort.