Ervaringen met Abilify

aripiprazol

slapeloosheid afwezig voelen energieverlies buikkrampen vermoeidheid problemen met visuele focus rusteloze benen spierspasmen handen trillen of trillen tijdens het rusten onhandigheid

Psychose (71 meningen)
Schizofrenie (29 meningen)
Bipolaire stoornis (28 meningen)
Manische episode (2 meningen)
Schizotypische stoornis (1 mening)

Aripiprazol (abilify)

Bojan Nikolik (18-03-2015)

14-10-2018 | Vrouw | 38
Cardiomyopathie
Ik nam de laatste 2,5jaar Sertraline van de was ik vermagerd De laatste vier weken neem ik Dipperon(25druppels wat overeenkomt met 40mg) en Abilify 10mg en hier ook hetzelfde probleem Ik week dat de meeste van de medijnen gewicht toename hebben Toch hoop ik, dat er iemand is die andere medicijnen neemt voor dezelfde problemen als ik En geen gewichtstoename kent G[lees meer...]roets J.

03-06-2018 | Vrouw | 49
aripiprazol (15mg)
Ik werd van Xyperza duf dik en kaal. Echter ik kwam door Abilify van de koude kermis thuis. Ik werd zo angstig en onzeker dat ik bijna de straat niet meer op durfde. Als ik ging fietsen zwabberde ik gewoon over de weg. Ik vindt het een super gevaarlijk middel en raad het iedereen af. En de psychiater prees het goedje de hemel in het werd echter een hel.

03-06-2018 | Man | 39
aripiprazol (30mg)
Psychose
Gebruikte eerst een ander zwaar middel tegen psychoses waar ik het ook voor neem maar de gunstige en mooiste bijwerking is dat ik veel afgevallen ben en natuurlijk ook dankzij een dieet maar ik had geen eetbuien meer zoals bij andere anti-psychoticum dus ik ben zeer tevreden met dit middel, het helpt me ook om weer te trainen en geeft meer energie, alleen de eerste twee we[lees meer...]ken moet je goed eten en drinken want als dat er bij in schiet dan voel je wel eens duizelig maar dat is alles.

01-06-2018 | Man | 53
Psychische klachten
Ik gebruik Abilify sinds zomer 2009 en het helpt mij gewoon tegen psychose.

10-05-2018 | Man | 41
aripiprazol (7,5mg/ml)
Alcoholverslaving
Dit middel Abilify staat op de meest gevaarlijkste middelen het is een van de 6 dodelijkste die er bestaan ...mediceren zonder medicijnen gebeurt bij ..je reis naar huis ...

20-03-2018 | Man | 53
Psychose
14-09-1964 geb als zoon van viervoudig nederlands kampioen 800mtr wegwedstrijd atleet 110 km /wk pols 40. Ik had geen verkering en gemeenschap tot ik 29 jr was wel vasectomie , nu uroloog. Toen plassen pissen is geworden is het gezeik begonnen. Ik kreeg abillify, werd weggestuurd bij de huisarts dit was in 1995, liep bij de ggz in jan 1996dat was veel praten. In feb '96[lees meer...] kreeg ik abillify, 21jaar later zijn mijn eGFR 31 en gamma-GT 114. UMC Groningen psychoses afdeling, zo erg dat ik niet meer kan trainen en me eigen veters niet kan strikken bukken oh man... je voelt je kloten en hebt niet eens je handen in je zak. Ik heb toen Orap geprobeerd orap als vervanger, maar ben spier spanning vrij en gister 19-03-2018 bericht dat iedereen anti psychotica krijgt dus helemaal klaar mee.

28-01-2018 | Vrouw | 20
Psychose
ik pak abilify 15 mg al 2 jaar en ik kan het niemand aanraden , zo rotslecht medicijn ! ik kan niet meer leven of me gelukkig voelen het moment dat ik het neem . ik ben zo moe . ik ben aan het kijken voor het te laten minderen of voledig te laten stoppen want dit is echt lastig voor mij iedere dag opnieuw .

22-01-2018 | Man | 35
aripiprazol (10mg)
Zeer slecht medicijn, vooral voor mensen die verslaving gevoelig zijn, het kan je leven verwoesten zoals: onbeheersbaar drang naar sex,gokken,eten,gamen,roekeloosgedrag Zonder besef van gevolgen. Het is nu in Amerika groot ophef erover en FDA waarschuwt erover. Als iemand dit herkent en niet weet waarom hij of zij onbeheersbaar roekeloos gedrag heeft en Abilify slikt[lees meer...] raad ik aan STOP onmiddellijk met Abilify en hoop dat je op tijd bent.

14-11-2017 | Man | 34
aripiprazol (30mg)
Bipolaire stoornis
effect verschilt van dag tot dag, bij manische f depressieve periodes niet aangewezen persoonlijk.

05-11-2017 | Vrouw | 48
Psychose
Ik slikte eerst zyprexa waarvan ik 20 kilo groeide in 3 weken... toen Lithium en een lithiumvergiftiging gehad.... Nu Abilify, erg goed middel en je komt er niet van aan. Ik ben nu al 2 en een half jaar stabiel!

27-09-2017 | Vrouw | 33
aripiprazol (5mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik neem een lage dosis abilify als aansluiting op andere medicijnen. Mensen zien dat ik levendiger ben, minder apathisch, ook alerter. Maar soms heb ik last van angst voor mensen. Als ik voorbij sommige mensen passeer op straat beginnen mijn benen vreemd te doen. Gisteren praatte ik nog met een vreemde op straat over haar hond en ik begon lichtjes te beven. Mijn arm beeft [lees meer...]al jaren door solian maar met de abilify is het dus erger geworden denk ik. Ik zou het wel aanraden de medicatie te proberen, je weet nooit welke bijwerking je krijgt en ik denk dus wel dat het een goed medicijn kan zijn.

25-09-2017 | Vrouw | 18
aripiprazol (2,5mg)
Schizofrenie

20-08-2017 | Vrouw | 35
aripiprazol (5)

07-07-2017 | Vrouw | 30
aripiprazol (7,5mg/ml)
Manisch-depressieve stoornis
Ik ben zeer stabiel sinds ik ingesteld ben op Abilify

27-04-2017 | Man | 20
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Door de borderline heb ik enorm last van stemmingswisselingen en heb ik hele erge intrusies. Dit wilde ik laten verminderen door een combinatie van abilify en seroquel. na de wisseling werd ik alleen maar agressiever en had ik juist minder de controle over mijn woede en werd ik impulsiever. Door de abilify kon ik juist de prikkels niet meer filteren waardoor ik juist extre[lees meer...]em reageerde in plaats dat het minder werd. Daarnaast hielp het ook niet tegen de intrusies, die werden zelfs intensiever in plaats van minder. Toen ik over een eigen grens ben gegaan, ben ik er per direct mee gestopt.

11-04-2017 | Vrouw | 27
aripiprazol (10mg)
Veel last van waanideeën en angsten.. neem het nu inmiddels een maand en geen problemen meer mee. Voor mij werkt het prima zou geen ander meer willen. Het heeft me rust in men hoofd ben er tenslotte niks van bijgekomen. Het enige nadeel wat ik ervaar is onrust in men benen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum