DNA

Patiënt reviews over de DNA test

16-07-2021 | vrouw

Ik ben erg blij dat ik de dna test gedaan heb. Het heeft me een veel uitgebreider resultaat opgeleverd dan ik van te voren had verwacht. Er worden namelijk ook een aantal genen getest die niet alleen van invloed zijn op de verwerking van medicijnen; maar ook op het vermogen van de afwikkeling van bepaalde stresshormonen door je lichaam, op de verwerking van bepaalde vitamines in je lichaam en zelfs een aantal persoonlijkheidskenmerken bleken met een aantal geteste genen te maken hebben. Dat had ik niet verwacht. Heel fascinerend vond ik dat.
Ik vind het ook fijn dat je per getest gen uitgebreide informatie krijgt over wat het inhoudt en wat mijn persoonlijk resultaat van dat gen voor mij betekent. Met daarbij waar van toepassing ook wat adviezen over voeding die van invloed kan zijn. In mijn geval waren een redelijk aantal genen afwijkend en doordat ik dat weet en de informatie die ik erover heb ontvangen kan ik daar beter rekening mee houden en daar ben ik erg blij mee.
Het duurde vanwege drukte in het lab door corona wel veel langer dan normaal voordat ik de resultaten binnen had echter was dat wel begrijpelijk gezien de omstandigheden. De communicatie daarover had wel iets proactiever gemogen vond ik. En daarnaast waren er ook wat technische problemen met mail die niet aankwam maar dat is gelukkig opgelost. Deze minpuntjes worden wat mij betreft echter ruimschoots goedgemaakt.
Er staat namelijk een enorme persoonlijke service en hart voor de zaak tegenover. Je voelt je echt geholpen en het houdt niet op bij alleen de resultaten in een rapport maar vervolgens ook een belangrijk stuk nazorg. Er wordt uitgebreid de tijd genomen om alle vragen die je hebt persoonlijk te beantwoorden en toe te lichten. De resultaten van de test heb ik ook in een langdurig telefonisch gesprek helemaal doorgesproken gekregen met extra uitleg en zelfs ook nog een stukje extra maatwerk. Ook voor vervolgvragen wordt de tijd genomen en dat is echt heel erg fijn en een grote toegevoegde waarde van vind ik. Kortom ik ben er zeer tevreden over.

03-06-2021 | man

Wat een fantastische ervaring! Ik heb gebruik gemaakt van de farmacogenetische test en ik ben hier ontzettend veel wijzer van geworden.
Als kers op de taart kreeg ik nog een persoonlijk gesprek om de resultaten toe te lichten! Ongekende service! (Review gegeven via Google Reviews)

24-05-2021 | vrouw

In verband met hevige overgangsklachten is er bij mij al een keer een DNA test gedaan om te kijken hoe ik hormonen afbreek; daarbij zijn echter maar 2 genen getest.
Omdat ik altijd al gevoelig en soms averechts reageer op medicijnen, wilde ik graag deze volledige DNA test laten doen. Ik was benieuwd naar welke medicijnen het minste bijwerkingen zullen geven of waarvan de dosis aangepast moet worden.
Het afnemen van het DNA materiaal was eenvoudig en wordt in de handleiding duidelijk uitgelegd. Vanwege Covid duurde het helaas lang voordat de uitslag er was. Gelukkig kon ik mijnmedicijn mailen en kreeg altijd snel antwoord. Toen de uitslag er was kon ik die gemakkelijk via mijn account bekijken. De uitleg is ook voor leken op dit gebied goed te begrijpen. En je kunt eenvoudig jouw betrokken medicijnen toevoegen om te zien wat de interactie is met bepaalde genen.
Voor meer uitleg en interpretatie had ik nog een telefonisch gesprek met een apotheker van mijnmedicijn. Het gesprek was zeer prettig en uitgebreid en gaat echt in op jouw persoonlijke profiel. Ik heb nu meer inzicht in hoe ik medicijnen verwerk, waardoor bijvoorbeeld de dosis beter aangepast kan worden. Dat kan je helpen bij overleg en afstemming met huisarts, specialist en apotheek, die hier nog niet zoveel kennis van hebben.

08-04-2021 | vrouw

De reden voor mij om mijn DNA te laten onderzoeken op genen die betrokken zijn bij het verwerken van medicijnen was, dat mijn huisarts en ik al een tijdje bezig waren met het zoeken naar het juiste antidepressivum en naar de juiste dosis. Ook wilde ik weten welke medicijnen (in het algemeen) ik beter kan vermijden en welke alternatieven daar eventueel voor mogelijk zijn.
Het afnemen van het DNA materiaal bleek vrij eenvoudig en wordt in de gebruiksaanwijzing duidelijk uitgelegd.
Vanwege Covid duurde het wel wat langer voordat de uitslagen er waren. Tussentijds kon ik mijnmedicijn mailen over de stand van zaken. Ik werd altijd terug gemaild (zelfs s’avonds). Uiteindelijk waren alle uitslagen binnen en via mijn account gemakkelijk terug te vinden.
Gelukkig was er een mogelijkheid om ook nog telefonisch toelichting te krijgen met een apotheker. Het gesprek was zeer prettig en uitgebreid.
Voor mij vielen een aantal zaken op zijn plek en dat maakt het omgaan met mijn klachten een stuk gemakkelijker. Ik weet nu ook welke medicatie ik eventueel in de toekomst niet moet nemen (in mijn geval zijn dat statines, tegen een hoge cholesterolwaarde).
Het belang van een farmacogenetische test is wat mij betreft groot. Het geeft inzicht, het werkt preventief en het kan je helpen bij het gesprek met huisarts, specialist, apotheek, etc.
Het contact met mijnmedicijn is heel prettig: ze staan vierkant achter hun werk en achter hun cliënten/patiënten en zijn bereid om veel kennis te delen.

09-02-2021 | vrouw

Absoluut 5 sterren! Zo fijn dat deze test aangeboden wordt!
Onlangs werd ik door iemand geattendeerd op het bestaan van deze DNA-test.
Ik heb al jaren last van heftige bijwerkingen van medicatie en vaak word ik nog zieker van medicatie als van de kwaal.
Binnen enkele weken na het verzenden van de test ontving ik een email dat de uitslag in mijn persoonlijke account in Mijnmedicijn beschikbaar was.
In een telefoongesprek is deze uitslag met mij besproken en werd er duidelijkheid verschaft over wat de slecht of nauwelijks werkende genen voor gevolgen kunnen hebben voor medicijnafbraak/stapeling en welke voeding, medicatie en supplementen deze nog eens extra kunnen beïnvloeden.
Vanaf nu kunnen huisarts, apotheker en specialisten via de artsenmodule inloggen in mijn account en mijn medicatie afstemmen qua variant en dosis. Hier ben ik heel blij om want ik heb hevige reacties op medicatie gehad en ik hoop dat we deze in de toekomst tot een minimum kunnen beperken.

08-02-2021 | man

Ik ben uitstekend te woord gestaan, met heldere uitleg over de resultaten van het gen-onderzoek, in begrijpbare termen.
Uitvoerig werd ik geinformeerd over de implicaties voor evt medicatiegebruik nu en in de toekomst.
Heel nuttig, ik zou het iedereen aanraden.

02-02-2021 | vrouw

Op aanraden van een bekende heb ik een DNA onderzoek laten doen bij MijnMedicijn.
Uit het onderzoek bleek dat ik minder goed reageerde op het gebruik van statines bij een verhoogd cholesterol. Dat verklaarde de pijn in mijn bovenbenen bij bv trappenlopen. In overleg met mijn huisarts ben ik met statines gestopt.
Ook mijn gen CYP4F2 voor bloedstolling werkt verminderd. Dat wordt nog onderzocht.
Al met al ben ik blij dat ik de DNA test heb laten doen.

29-01-2021 | man

In 2020 heb ik via "mijnmedicijn" een DNA test laten doen op de kwaliteit van genen, die een rol spelen bij mijn medicijngebruik. Dit heeft een belangrijk inzicht opgeleverd in het functioneren van bloedstolling en cholesterol en het gebruik van statistines.
Voor mij is dit specifiek van belang wegens een flinke hersenbloeding in 2012.

08-01-2021 | man

Omdat ik een aantal problemen door medicijnen ervaren heb die ik liever voor had willen zijn, was ik gelijk geïnteresseerd om de DNA test van mijmedicijn.nl te gaan doen. Deze test geeft inzicht en verklaart waarom medicijnen goed / minder goed werken.
Tot nu toe voelde ik me niet begrepen als ik weer eens niet tegen een medicijn kon. Het bleek wel te verklaren dat bepaalde medicijnen bij mij een sterkere bijwerking hadden dan normaal. Maar er was ook andere informatie over bepaalde genen die ik heb, die me ook goed kan helpen.
Ik heb tevens een behandelaar toegevoegd ( mijn huisarts) deze heeft dan een volledige overzicht van de uitslag en heeft hierdoor een goed inzicht voor eventueel toekomstige aanpassingen van mijn medicatie.
De telefonische nabespreking heb ik echter wel nodig gehad om het geheel goed te kunnen begrijpen.
Ik raad deze test van ganser harte aan. Ik gun iedereen een verantwoord medicijngebruik. Mijn waardering is dan ook 5 sterren.

26-09-2020 | man

We hebben voor ons waardevolle informatie uit de dna test kunnen halen.
De telefonische nabespreking hebben we echter wel nodig gehad om het geheel goed te kunnen begrijpen. Die nabespreking was zeer helder.
Onze waardering is dan ook 5 sterren.

16-09-2020 | man

Ik geef dit programma zeker 5 sterren.
Het programma is zeer toegankelijk evenals de beheerders. Met name de apotheker.
Het programma is zeer cliënt vriendelijk en makkelijk te gebruiken. De scan geeft aan of er evt conflicten met het gebruik van medicijnen zijn met name ook op basis van DNA strengen.
U kunt uw huisarts als behandelaar toevoegen zodat hij eerst kan kijken of er evt iets conflicteert als hij wat voor wil schrijven. Ook kunt u het programma meenemen op de telefoon of iPad.
Begrijp je iets niet dan is men direct bereid je helpen. Ik heb enorm veel ontdekt daar ik veel medicatie gebruik. Wat mij betreft niets anders dan de complimenten. Meer dan 5 sterren waard, wat mij betreft.

28-11-2019 | man

Het idee om via een DNA test tot een betere keus en dosering van medicijnen te komen spreekt mij erg aan.
Na het versturen van mijn speekselmonster duurde het een flink aantal weken voor ik de uitslag kreeg. Het wachten werd echter beloond.
Na het invullen van mijn medicijnen op de site en de plezierige en heldere telefonische uitleg, werd alles duidelijk.
Nogmaals mijn dank en bij deze het aantal sterren dat jullie verdienen.

20-11-2019 | vrouw

Doe maar de meeste sterren die je hebt.
Ik heb de DNA test gedaan en heb hier telefonisch zeer goed uitleg over gekregen. Goede service.

19-11-2019 | man

Ik kan een DNA test bij mijnmedicijn.nl voor iedereen aanraden: jong of oud, ziek of gezond, man of vrouw, om 2 redenen:
1. Het verschaft een waardevol inzicht in hoe ons lichaam is 'gemaakt', waardoor je in een vroeg stadium kunt inzien of je een predispositie (aanleg of vergrootte risico-factor) hebt voor bepaalde aandoeningen. Ook kun je de effectiviteit van gebruikte en te gebruiken medicijnen bepalen, voor jou persoonlijk! Dus nooit meer je door de huisarts naar huis laten sturen met een lading pillen zonder te weten of het wel bij je past!
2. Bij mijnmedicijn is alles keurig en professioneel geregeld, met persoonlijke follow-up, advies en begeleiding, niet alleen bij het afnemen van de test zelf, maar ook in eventuele vervolgtrajecten.
Deze test zou bij iedereen verplicht moeten zijn, zo belangrijk vind ik hem!

14-11-2019 | vrouw

In verband met verschillende medicatie die ik slik heb ik een DNA test laten doen.
De beschrijving die bij het opgestuurde pakketje om wangslijm bij mijzelf af te nemen zat was duidelijk.
Na een week of 4 kreeg ik uitslag. Op mijn persoonlijk account kan ik veel extra informatie en uitleg vinden. Ook kan ik vragen om te kijken wat bepaalde combinaties van medicijnen doen. Ik had nog wat vragen per mail en die zijn heel goed opgepakt. Ik werd zelfs gebeld.
Voor mijn arts kon ik een print uidraai maken maar die informatie is heel beperkt, veel minder dan op mijn account. Mijn arts heeft contact opgenomen met mijn toestemming en heeft geopperd een portaal voor behandelend artsen te maken die door de patiënt zelf geactiveerd kan worden. Daar zijn ze ook mee aan de slag gegaan en dat word binnenkort zelf uitgeprobeerd begreep ik.
Als ik in de toekomst andere medicatie ga gebruiken past mijn profiel zich automatisch aan. Ik kan ook voordat ik ik besluit een medicijn te gaan proberen deze via mijn DNA profiel laten beoordelen.
Ik heb de kosten zelf betaald, het is niet goedkoop en ik vind eigenlijk dat de zorgverzekering het moet gaan vergoeden of een deel ervan. Jarenlang niet geschikte medicatie slikken bij een chronische ziekte kost ook geld.

05-11-2019 | vrouw

Eigenlijk vond ik het wel spannend om mijn DNA af te geven en natuurlijk moest ik even nadenken over de kosten. Toen ik de andere reviews las en wat verder nazocht wat de test inhoudt en informatie over het betrokken bedrijf bekeek, heb ik besloten om het wel te doen.
De testkit was simpel te gebruiken en de uitslag was er al eerder dan ik had verwacht en met een duidelijke en begrijpelijke toelichting.
Het bleek wel te verklaren dat bepaalde medicijnen bij mij een sterkere werking en bijwerking hadden dan normaal. Maar er was ook andere informatie over bepaalde genen die ik heb, die me ook goed kan helpen. Dat was wel een verrassing, ook daar was de uitleg heel duidelijk. Ik herken ook dingen die hieruit komen, zoals een iets vertraagde bloedstolling (die grote blauwe plekken).
Tevens kan ik medicijnen invullen die ik misschien in de toekomst wil gebruiken en kan ik dan zien of die misschien vertraagd verwerkt worden. Blijkbaar kun je binnenkort hier ook een link/toegan voor naar je arts sturen. Ik kreeg ook de mogelijkheid om mijn uitslag met een apotheker te bespreken en heb daar ook nog weer veel van geleerd.
De communicatie met mijnmedicijn.nl vond ik verder prettig en je krijgt direct antwoord, dat geeft vertrouwen. Al met al heb ik zeker geen spijt dat ik deze test gedaan heb. Ik ga het mijn omgeving ook aanraden.

30-10-2019 | man

Ik geef dit onderzoek in volle overtuiging 5 sterren.
Het heeft mij veel inzicht gegeven over mijn medicijngebruik en de werking of minimale werking ervan.
Maar met name de complimenten voor de apotheker van dit bedrijf. Enorm veel uitleg gehad zowel via mail als over de telefoon als persoonlijk over de telefoon.
Ik neem binnenkort mijn lijst mee naar de huisarts en diverse specialisten. Want een aantal bijverschijnselen die ik heb zijn zeker verklaarbaar. Hier wil ik echt wat mee gaan doen. Uiteraard met de huisarts en de apotheek. Dit valt niet mee want artsen hebben tegenwoordig weinig tijd. Het zou mooi zijn als er een artsen ingang zou komen of een adequaat rapport. Ik weet dat hier aan achter de schermen hard aan gewerkt wordt. Voorlopig probeer ik bereidwillige artsen het programma en mijn wachtwoord te geven ( kun je toch weer veranderen ) en vraag ik of ze wanneer ze tijd hebben of ze eens mee willen kijken.
Maar zelf kun je ook een nieuw medicijn checken en daar kun je al veel mee. Bij mij viel juist op dat een relatief onschuldig medicijn zoals een maagbeschermend middel geen goede werking had. En zo nog een aantal zaken.
Wat mij betreft niets dan complimenten aan het bedrijf en zijn medewerkers. Specifiek wil toch ook nog even de apotheker complimenteren die zelfs tijdens een zakenreis belde. Dat is pas goede service.

08-10-2019 | man

Erg tevreden met het farmacogenetisch onderzoek wat ik hier heb laten uitvoeren. Vage klachten welke veroorzaakt leken door medicijngebruik waren voor mij de directe aanleiding om op onderzoek uit te gaan. De resultaten worden in een begrijpelijke vorm aangeboden en geven een uniek inzicht in eigen DNA. Er word de mogelijkheid geboden aanvullende vragen te stellen zodra de resultaten bekend zijn en nog niet alles duidelijk is.
De impact op mijn persoonlijk situatie is groot, ik kan nu in samenwerking met een specialist de medicatie beter “afstemmen” op mijn lichaam en met name vervelende bijwerkingen van medicijnen kan ik nu vermijden.
Het is eigenlijk vreemd dat farmacogenetisch onderzoek nog geen standaard procedure is bij specialisten, met de informatie kunnen problemen met medicatie worden voorkomen wat tot nu toe eigenlijk proefondervindelijk moest worden vastgesteld. Vanuit mijn perspectief is deze test is zijn prijs dubbel en dwars waard.

02-10-2019 | man

Ik vind dit soort tests zeker ook via internet toch een kwestie van vertrouwen. Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en ben erg geïnteresseerd in nieuwe technologische ontwikkelingen op dit gebied. Persoonsgerichte behandeling speelt een steeds grotere rol in de gezondheidszorg. Ik vind, en velen met mij, dat privacy daarbij enorm belangrijk is. Mijnmedicijn loopt naar mijn idee voorop in Nederland en Europa door aan te geven dat de uitslagen van mijn DNA test ook mijn eigendom zijn. En dat deze uitslagen dus niet zonder mijn toestemming voor andere doeleinden gebruikt mag worden.
De test arriveerde snel en na enkele weken was de uitslag binnen. De uitleg op de site hierover vind ik heel duidelijk en goed.
Mijn persoonlijke mening is dat Mijnmedicijn ook best prominent mag aangeven dat mijn gegevens ook echt mijn eigendom zijn. Dat is immers een heel sterk punt!
Andere sterke punten zijn dat de test heel uitgebreid is en dat er zelfs nog andere genen aan toegevoegd zullen worden wanneer daar meer informatie over beschikbaar is, heb ik begrepen.
Na de uitslag van de test kreeg ik al snel een mail van de apotheker met de vraag of alle informatie duidelijk was en of ik misschien behoefte had aan een telefoongesprek om me de uitslag toe te lichten. Dat heb ik gedaan. De apotheker nam hiervoor echt de tijd.
Dit soort testen zijn nu eenmaal niet goedkoop. Ik gebruik medicatie en weet na deze test waarom ik bij bepaalde medicijnen rekening moet houden met de dosering in verband met de kans op bijwerkingen of de werking van een medicijn of bepaalde stoffen in het algemeen. Dat is best complex maar ik kan het in ieder geval overleggen met mijn arts of apotheker. Daarom is de test z’n geld meer dan waard!
Van de klantenservice kunnen een hoop andere bedrijven nog wat leren wat mij betreft. Dus na deze ervaringen geef ik de test, de top service en de website 4 sterren. Geen 5 omdat het sterke punt van Mijnmedicijn, eigenaarschap van je eigen gegevens, nóg sterker benadrukt mag. Uiteraard is dat slechts mijn persoonlijke mening.

17-09-2019 | vrouw

Ik neem nu al een aantal maanden antidepressiva en voor mijn gevoel werkt deze niet goed. Ook had ik ontzettend veel bijwerkingen van de medicatie. Mijn man wees mij op de DNA test van mijnmedicijn. Na de website door te hebben gelezen hebben wij de DNA test besteld en heel snel mogen ontvangen. Gelukkig volgde de uitslag snel, en een hele goede uitleg! Het is fijn om te weten welk gen ik heb. Ook kwam ik erachter dat die vele bijwerkingen echt met mijn DNA te maken had, ik ben gewoon mega gevoelig. Met vragen kon ik mailen naar mijnmedicijn (binnen een paar uur een reactie terug!) en heb zelfs een fijn telefoongesprek over de uitslagen gehad. Al bij al, ik adviseer echt iedereen om een DNA test te doen, het is even een uitgave maar zeker de moeite waard. Ik geloof eigenlijk nooit echt snel in deze onderzoeken, maar dit heeft het tegendeel zeker bewezen. Ben je niet zeker of je de juiste medicatie hebt, zal ik je deze test echt adviseren. Eigenlijk zouden de dokteren in Nederland standaard een test moeten uitvoeren voordat ze medicatie uitschrijven en dat het mensen een flinke zoektocht en angsten bespaard. Wanneer ik wist dat ik zo gevoelig was, had ik veel langzamer willen opbouwen met mijn medicatie.

03-07-2019 | vrouw

deze persoonlijke D.N.A medicijntest geef ik met volle overtuiging 5 sterren. De reden is, het is een goed begrijpelijke test. Een test die je aan kunt bieden aan huisarts en specialisten, maar die in mijn geval voor mijzelf heel veel heeft duidelijk gemaakt.
Tot nu toe voelde ik me niet begrepen als ik weer eens niet tegen een medicijn kon. Nu staat zwart op wit waarom dit bij mij anders werkt. Een mooi voorbeeld is dat nu ik weet dat het comt Gen slecht tot niet werkt, ik ben gaan snappen waarom ik zo lang na angst en schrik stijf blijf staan van de stress. Ik heb altijd gedacht dat ik een zwak persoon was die niet tegen een stootje kan. Maar nu zie ik mijzelf en ook de artsen in een ander licht.
Ook de medicijnen die ik volgens mijn D.N.A slecht afbreek moest ik altijd verdedigen. Nu leg ik het D.N.A op tafel. Alleen jammer is dat doctoren hierin niet zijn opgeleid. Wij zouden dat eens onder de aandacht moeten brengen van dokters van de toekomst.
Verder zou ik het iedereen aanbevelen die moeite heeft bij het slikken van medicijnen. Maar ook voor degene die dat niet hebben is het een prachtig document over jezelf dat de waarheid geeft over jezelf. Er staan geen dingen in die je ongerust maken over de toekomst. Daarom raden veel mensen het je af.
Ik ga nu geruster de toekomst tegemoet en als ik dit eerder had kunnen doen was mij een medicijnvergiftiging bespaard gebleven Ik had een kort en bondig verslag willen schrijven, maar mijn enthousiasme is zo groot.

27-05-2019 | vrouw

Ik geef 5 sterren, omdat deze site uitermate informatief en gebruikersvriendelijk is.
De uitleg van de uitkomsten en de achterliggende informatie wordt helder en begrijpelijk omschreven. Het is voor mij een duidelijk verhaal, waarmee je direct wat kunt doen.
De persoonsgerichte uitleg van de werking van de Genen en de vertragings of versnellingsfactoren zijn duidelijk en overzichtelijk weergegeven. De aanbevelingen en adviezen zijn helder en duidelijk omschreven. De gebruiksvriendelijkheid van de site en service zijn sensationeel. Ik herken eveneens in de omschrijvingen bepaalde klachten en bijwerkingen die zowel ik als de artsen niet eerder konden duiden en die vaak als quasi onmogelijk werden afgedaan.
Deze test heeft mij en mijn behandelende artsen veel inzicht gegeven, waarom ik vaak paradoxaal en met enorm veel en gedeeltelijk zeer heftige bijwerkingen reageer op bepaalde medicamenten, en waarom bijvoorbeeld een noodzakelijke chemotherapie levensbedreigend werd en ik voortijdig moest afbreken. Voor mij persoonlijk geeft de kennis van bepaalde resultaten rust en kan ik ook één en ander beter accepteren nu ik begrijp wat de reden is. Eveneens geeft mij deze informatie de mogelijkheid, zelf specifiek verdere informaties te zoeken, waardoor ik op ooghoogte met specialisten kan praten en mijn behandelbeleid mede en actief kan bepalen. Dit geeft voor mij bewuste en duidelijke beslissingen en daardoor een hoge acceptatie van eventuele consequenties; ik heb er immers dan zelf voor gekozen binnen de mogelijkheden! Door mijn artsen wordt ik nu ook eindelijk serieus genomen met mijn altijd weer gekke reacties die „nooit iemand heeft”, waardoor ik me voordien bijna als een hysterische hypochonder voelde. Nu is het helder voor iedereen.
Ook de ondersteuning is voor mij buitengewoon! De snelle en geduldige, uitgebreide antwoorden op al mijn vragen waren steeds fantastisch! Dank zij deze resultaten en jullie fantastische hulp heb ik mijn persoonlijke behandelplan in meer of minder eigenregie mede kunnen vastleggen. Zonder deze informatie en jullie ondersteuning was ik nu op een heel ander punt geweesten daar ben ik enorm dankbaar om! Ik raad deze test iedereen aan, ik heb hem reeds vele personen aangeraden. Deze test zou eigenlijk bij bepaalde behandelingen standaard moeten worden, vele testen- lage kosten- veel minder ellende door medicamenten!
Een geweldig initiatief, zinvol- en super interessant!!! Dank jullie wel!!!

20-05-2019 | man

Ik ben zeer goed geholpen door u, ik kreeg altijd een reactie terug op mijn e-mails met vragen. En wat de DNA test betreft iedereen zou die moeten doen.

16-04-2019 | man

De link/relatie met de "betrokken" medicijnen, ook die niet door de gebruiker geslikt worden, mag makkelijker. Bv. door een hyperlink door op het gen te klikken.
Update: misschien heb ik het de vorige keer over het hoofd gezien, maar ik zie nu inderdaad dat per gen via "betrokken medicijnen" de lijst met betrokken medicijnen staat vermeld zoals ik die bedoelde, dus mijn vorige opmerking is niet meer relevant. Wat wel handig is, is misschien ook een omgekeerde benadering, dus niet via het gen, maar vice versa. Een arts selecteert mi. toch ook nog steeds naar aanleiding van een klachtenpatroon en ervaring uit de praktijk een medicijn en is het makkelijk om ook gelijk een lijst/tabel te hebben met het betrokken medicijn en de verwijzing naar het genen.
Ik gebruik nu geen medicijnen maar de resultaten zijn waarschijnljik wel te gebruiken als ik ooit eens antidepressiva ga switchen.
Of ik deze test zou aanraden? Dat vind ik lastig voor een ander te zeggen, aangezien het maar voor een deel van invloed is. Maar kies net ja, omdat dit de toekomst is.

28-03-2019 | vrouw

Deze test geeft inzicht en verklaart waarom medicijnen goed / minder goed werken. Daarnaast is de uitleg / begeleiding perfect geregeld.
Ik ga de gegevens uit de uitslag meenemen naar de huisarts, voor eventueel toekomstige aanpassingen van mijn medicatie.
Ik zou deze test zeker aanraden!

18-03-2019 | vrouw

Duidelijke algemene uitleg. De persoonlijke uitleg is naast zeer duidelijk ook zeer uitgebreid. Geeft een goed beeld over werking van het gen en de voor- en nadelen van medicatie. Neemt onrust weg!
De gegevens ga ik doorgeven aan de huisarts en ik ga eventueel aanvullend bloedonderzoek laten doen.
Ik raad deze test van ganser harte aan. Ik gun iedereen een verantwoord medicijngebruik. Dit kan veel ellende voorkomen.
Wij zijn erg blij met uw hulp en bedanken u dan ook van harte !!

14-03-2019 | man

Ik geef deze test 5 sterren vanwege de omvang van de test en de zorgvuldige uitleg.
Ik gebruik nu geen medicijnen, maar heb deze test met het oog op de toekomst laten uitvoeren. Nu weet ik waar ik op kan letten voor een gesprek met mijn arts bij een mogelijk bloedonderzoek. Ook heb ik uit de test belangrijke informatie ontvangen voor toekomstige operaties en medicijngebruik.
Ik zou iedereen deze test aanraden! Belangrijke medische informatie heb je voorhanden op het moment dat dit nodig is of daarnaar geinformeerd wordt.

14-03-2019 | man

Ten eerste, de volle 5 sterren op alle vlakken
Deze testgegevens ga ik stukje bij beetje doorspreken met mijn behandelend arts en apotheek. Ik ben mezelf ervan bewust dat ik dit voorzichtig moet doen aangezien artsen nogal sceptisch zijn tov onderzoeken die door derden zijn uitgevoerd. Ik heb de eerste aanzet reeds gemaakt en ik merkte bij mijn specialist een voorzichtige terughoudendheid maar het was zeker geen dichte deur. Dit wordt dus vervolgt.
Voor mij persoonlijk geeft het een bepaalde rust. Ik kan de enigszins heftige bijwerkingen beter accepteren nu ik begrijp wat de rede is. Ik wordt in het ziekenhuis ingedeeld in een groep met mensen die pazopanib en andere medicatie gebruiken, echter weet ik nu waarom ik soms anders reageer op medicatie. Het mooie is dat ik dit kan duiden naar de artsen maar vooral naar mezelf. (Begrip, acceptatie en eventueel bijsturing)
Eventuele aanpassingen in mijn huidig medicijngebruik zal ik zeker gaan invoeren in “mijn medicijn”. op deze manier heb ik zelf een inzicht of de dosering, of soort medicijn de juiste is. Ik kan dit bespreekbaar maken met de apotheek en/of arts.
De uitleg van de uitkomsten en de achterliggende informatie wordt helder en begrijpelijk omschreven. Het was voor mij een duidelijk verhaal zonder te veel overbodige informatie.
Ik herken in de omschrijvingen bepaalde klachten die zowel ik als de artsen niet eerder konden duiden.
De persoonsgericht uitleg van de werking van de Gen’s en de vertragings of versnellingsfactoren zijn een mooi naslagwerk waarmee jezelf al aan de slag kunt. Erg blij mee.
De aanbevelingen en adviezen zijn helder en duidelijk omschreven en zijn zeker haalbaar
De gebruiksvriendelijkheid van de site en service zijn zeker boven gemiddeld. De gemiddelde computergebruiker (en ik ben zit daar zeker onder) kan goed zijn weg vinden.
Deze test is zeker een aanrader voor ieder mens die zelf controle wil houden over medicijngebruik en zichzelf wil inzetten voor een goede gezondheid.

Naar onze DNA testen