DNA

Patiënt reviews over de DNA test

08-10-2019 | man

Erg tevreden met het farmacogenetisch onderzoek wat ik hier heb laten uitvoeren. Vage klachten welke veroorzaakt leken door medicijngebruik waren voor mij de directe aanleiding om op onderzoek uit te gaan. De resultaten worden in een begrijpelijke vorm aangeboden en geven een uniek inzicht in eigen DNA. Er word de mogelijkheid geboden aanvullende vragen te stellen zodra de resultaten bekend zijn en nog niet alles duidelijk is.
De impact op mijn persoonlijk situatie is groot, ik kan nu in samenwerking met een specialist de medicatie beter “afstemmen” op mijn lichaam en met name vervelende bijwerkingen van medicijnen kan ik nu vermijden.
Het is eigenlijk vreemd dat farmacogenetisch onderzoek nog geen standaard procedure is bij specialisten, met de informatie kunnen problemen met medicatie worden voorkomen wat tot nu toe eigenlijk proefondervindelijk moest worden vastgesteld. Vanuit mijn perspectief is deze test is zijn prijs dubbel en dwars waard.

02-10-2019 | man

Ik vind dit soort tests zeker ook via internet toch een kwestie van vertrouwen. Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en ben erg geïnteresseerd in nieuwe technologische ontwikkelingen op dit gebied. Persoonsgerichte behandeling speelt een steeds grotere rol in de gezondheidszorg. Ik vind, en velen met mij, dat privacy daarbij enorm belangrijk is. Mijnmedicijn loopt naar mijn idee voorop in Nederland en Europa door aan te geven dat de uitslagen van mijn DNA test ook mijn eigendom zijn. En dat deze uitslagen dus niet zonder mijn toestemming voor andere doeleinden gebruikt mag worden.
De test arriveerde snel en na enkele weken was de uitslag binnen. De uitleg op de site hierover vind ik heel duidelijk en goed.
Mijn persoonlijke mening is dat Mijnmedicijn ook best prominent mag aangeven dat mijn gegevens ook echt mijn eigendom zijn. Dat is immers een heel sterk punt!
Andere sterke punten zijn dat de test heel uitgebreid is en dat er zelfs nog andere genen aan toegevoegd zullen worden wanneer daar meer informatie over beschikbaar is, heb ik begrepen.
Na de uitslag van de test kreeg ik al snel een mail van de apotheker met de vraag of alle informatie duidelijk was en of ik misschien behoefte had aan een telefoongesprek om me de uitslag toe te lichten. Dat heb ik gedaan. De apotheker nam hiervoor echt de tijd.
Dit soort testen zijn nu eenmaal niet goedkoop. Ik gebruik medicatie en weet na deze test waarom ik bij bepaalde medicijnen rekening moet houden met de dosering in verband met de kans op bijwerkingen of de werking van een medicijn of bepaalde stoffen in het algemeen. Dat is best complex maar ik kan het in ieder geval overleggen met mijn arts of apotheker. Daarom is de test z’n geld meer dan waard!
Van de klantenservice kunnen een hoop andere bedrijven nog wat leren wat mij betreft. Dus na deze ervaringen geef ik de test, de top service en de website 4 sterren. Geen 5 omdat het sterke punt van Mijnmedicijn, eigenaarschap van je eigen gegevens, nóg sterker benadrukt mag. Uiteraard is dat slechts mijn persoonlijke mening.

17-09-2019 | vrouw

Ik neem nu al een aantal maanden antidepressiva en voor mijn gevoel werkt deze niet goed. Ook had ik ontzettend veel bijwerkingen van de medicatie. Mijn man wees mij op de DNA test van mijnmedicijn. Na de website door te hebben gelezen hebben wij de DNA test besteld en heel snel mogen ontvangen. Gelukkig volgde de uitslag snel, en een hele goede uitleg! Het is fijn om te weten welk gen ik heb. Ook kwam ik erachter dat die vele bijwerkingen echt met mijn DNA te maken had, ik ben gewoon mega gevoelig. Met vragen kon ik mailen naar mijnmedicijn (binnen een paar uur een reactie terug!) en heb zelfs een fijn telefoongesprek over de uitslagen gehad. Al bij al, ik adviseer echt iedereen om een DNA test te doen, het is even een uitgave maar zeker de moeite waard. Ik geloof eigenlijk nooit echt snel in deze onderzoeken, maar dit heeft het tegendeel zeker bewezen. Ben je niet zeker of je de juiste medicatie hebt, zal ik je deze test echt adviseren. Eigenlijk zouden de dokteren in Nederland standaard een test moeten uitvoeren voordat ze medicatie uitschrijven en dat het mensen een flinke zoektocht en angsten bespaard. Wanneer ik wist dat ik zo gevoelig was, had ik veel langzamer willen opbouwen met mijn medicatie.

03-07-2019 | vrouw

deze persoonlijke D.N.A medicijntest geef ik met volle overtuiging 5 sterren. De reden is, het is een goed begrijpelijke test. Een test die je aan kunt bieden aan huisarts en specialisten, maar die in mijn geval voor mijzelf heel veel heeft duidelijk gemaakt.
Tot nu toe voelde ik me niet begrepen als ik weer eens niet tegen een medicijn kon. Nu staat zwart op wit waarom dit bij mij anders werkt. Een mooi voorbeeld is dat nu ik weet dat het comt Gen slecht tot niet werkt, ik ben gaan snappen waarom ik zo lang na angst en schrik stijf blijf staan van de stress. Ik heb altijd gedacht dat ik een zwak persoon was die niet tegen een stootje kan. Maar nu zie ik mijzelf en ook de artsen in een ander licht.
Ook de medicijnen die ik volgens mijn D.N.A slecht afbreek moest ik altijd verdedigen. Nu leg ik het D.N.A op tafel. Alleen jammer is dat doctoren hierin niet zijn opgeleid. Wij zouden dat eens onder de aandacht moeten brengen van dokters van de toekomst.
Verder zou ik het iedereen aanbevelen die moeite heeft bij het slikken van medicijnen. Maar ook voor degene die dat niet hebben is het een prachtig document over jezelf dat de waarheid geeft over jezelf. Er staan geen dingen in die je ongerust maken over de toekomst. Daarom raden veel mensen het je af.
Ik ga nu geruster de toekomst tegemoet en als ik dit eerder had kunnen doen was mij een medicijnvergiftiging bespaard gebleven Ik had een kort en bondig verslag willen schrijven, maar mijn enthousiasme is zo groot.

27-05-2019 | vrouw

Ik geef 5 sterren, omdat deze site uitermate informatief en gebruikersvriendelijk is.
De uitleg van de uitkomsten en de achterliggende informatie wordt helder en begrijpelijk omschreven. Het is voor mij een duidelijk verhaal, waarmee je direct wat kunt doen.
De persoonsgerichte uitleg van de werking van de Genen en de vertragings of versnellingsfactoren zijn duidelijk en overzichtelijk weergegeven. De aanbevelingen en adviezen zijn helder en duidelijk omschreven. De gebruiksvriendelijkheid van de site en service zijn sensationeel. Ik herken eveneens in de omschrijvingen bepaalde klachten en bijwerkingen die zowel ik als de artsen niet eerder konden duiden en die vaak als quasi onmogelijk werden afgedaan.
Deze test heeft mij en mijn behandelende artsen veel inzicht gegeven, waarom ik vaak paradoxaal en met enorm veel en gedeeltelijk zeer heftige bijwerkingen reageer op bepaalde medicamenten, en waarom bijvoorbeeld een noodzakelijke chemotherapie levensbedreigend werd en ik voortijdig moest afbreken. Voor mij persoonlijk geeft de kennis van bepaalde resultaten rust en kan ik ook één en ander beter accepteren nu ik begrijp wat de reden is. Eveneens geeft mij deze informatie de mogelijkheid, zelf specifiek verdere informaties te zoeken, waardoor ik op ooghoogte met specialisten kan praten en mijn behandelbeleid mede en actief kan bepalen. Dit geeft voor mij bewuste en duidelijke beslissingen en daardoor een hoge acceptatie van eventuele consequenties; ik heb er immers dan zelf voor gekozen binnen de mogelijkheden! Door mijn artsen wordt ik nu ook eindelijk serieus genomen met mijn altijd weer gekke reacties die „nooit iemand heeft”, waardoor ik me voordien bijna als een hysterische hypochonder voelde. Nu is het helder voor iedereen.
Ook de ondersteuning is voor mij buitengewoon! De snelle en geduldige, uitgebreide antwoorden op al mijn vragen waren steeds fantastisch! Dank zij deze resultaten en jullie fantastische hulp heb ik mijn persoonlijke behandelplan in meer of minder eigenregie mede kunnen vastleggen. Zonder deze informatie en jullie ondersteuning was ik nu op een heel ander punt geweesten daar ben ik enorm dankbaar om! Ik raad deze test iedereen aan, ik heb hem reeds vele personen aangeraden. Deze test zou eigenlijk bij bepaalde behandelingen standaard moeten worden, vele testen- lage kosten- veel minder ellende door medicamenten!
Een geweldig initiatief, zinvol- en super interessant!!! Dank jullie wel!!!

20-05-2019 | man

Ik ben zeer goed geholpen door u, ik kreeg altijd een reactie terug op mijn e-mails met vragen. En wat de DNA test betreft iedereen zou die moeten doen.

16-04-2019 | man

De link/relatie met de "betrokken" medicijnen, ook die niet door de gebruiker geslikt worden, mag makkelijker. Bv. door een hyperlink door op het gen te klikken.
Update: misschien heb ik het de vorige keer over het hoofd gezien, maar ik zie nu inderdaad dat per gen via "betrokken medicijnen" de lijst met betrokken medicijnen staat vermeld zoals ik die bedoelde, dus mijn vorige opmerking is niet meer relevant. Wat wel handig is, is misschien ook een omgekeerde benadering, dus niet via het gen, maar vice versa. Een arts selecteert mi. toch ook nog steeds naar aanleiding van een klachtenpatroon en ervaring uit de praktijk een medicijn en is het makkelijk om ook gelijk een lijst/tabel te hebben met het betrokken medicijn en de verwijzing naar het genen.
Ik gebruik nu geen medicijnen maar de resultaten zijn waarschijnljik wel te gebruiken als ik ooit eens antidepressiva ga switchen.
Of ik deze test zou aanraden? Dat vind ik lastig voor een ander te zeggen, aangezien het maar voor een deel van invloed is. Maar kies net ja, omdat dit de toekomst is.

28-03-2019 | vrouw

Deze test geeft inzicht en verklaart waarom medicijnen goed / minder goed werken. Daarnaast is de uitleg / begeleiding perfect geregeld.
Ik ga de gegevens uit de uitslag meenemen naar de huisarts, voor eventueel toekomstige aanpassingen van mijn medicatie.
Ik zou deze test zeker aanraden!

18-03-2019 | vrouw

Duidelijke algemene uitleg. De persoonlijke uitleg is naast zeer duidelijk ook zeer uitgebreid. Geeft een goed beeld over werking van het gen en de voor- en nadelen van medicatie. Neemt onrust weg!
De gegevens ga ik doorgeven aan de huisarts en ik ga eventueel aanvullend bloedonderzoek laten doen.
Ik raad deze test van ganser harte aan. Ik gun iedereen een verantwoord medicijngebruik. Dit kan veel ellende voorkomen.
Wij zijn erg blij met uw hulp en bedanken u dan ook van harte !!

14-03-2019 | man

Ik geef deze test 5 sterren vanwege de omvang van de test en de zorgvuldige uitleg.
Ik gebruik nu geen medicijnen, maar heb deze test met het oog op de toekomst laten uitvoeren. Nu weet ik waar ik op kan letten voor een gesprek met mijn arts bij een mogelijk bloedonderzoek. Ook heb ik uit de test belangrijke informatie ontvangen voor toekomstige operaties en medicijngebruik.
Ik zou iedereen deze test aanraden! Belangrijke medische informatie heb je voorhanden op het moment dat dit nodig is of daarnaar geinformeerd wordt.

14-03-2019 | man

Ten eerste, de volle 5 sterren op alle vlakken
Deze testgegevens ga ik stukje bij beetje doorspreken met mijn behandelend arts en apotheek. Ik ben mezelf ervan bewust dat ik dit voorzichtig moet doen aangezien artsen nogal sceptisch zijn tov onderzoeken die door derden zijn uitgevoerd. Ik heb de eerste aanzet reeds gemaakt en ik merkte bij mijn specialist een voorzichtige terughoudendheid maar het was zeker geen dichte deur. Dit wordt dus vervolgt.
Voor mij persoonlijk geeft het een bepaalde rust. Ik kan de enigszins heftige bijwerkingen beter accepteren nu ik begrijp wat de rede is. Ik wordt in het ziekenhuis ingedeeld in een groep met mensen die pazopanib en andere medicatie gebruiken, echter weet ik nu waarom ik soms anders reageer op medicatie. Het mooie is dat ik dit kan duiden naar de artsen maar vooral naar mezelf. (Begrip, acceptatie en eventueel bijsturing)
Eventuele aanpassingen in mijn huidig medicijngebruik zal ik zeker gaan invoeren in “mijn medicijn”. op deze manier heb ik zelf een inzicht of de dosering, of soort medicijn de juiste is. Ik kan dit bespreekbaar maken met de apotheek en/of arts.
De uitleg van de uitkomsten en de achterliggende informatie wordt helder en begrijpelijk omschreven. Het was voor mij een duidelijk verhaal zonder te veel overbodige informatie.
Ik herken in de omschrijvingen bepaalde klachten die zowel ik als de artsen niet eerder konden duiden.
De persoonsgericht uitleg van de werking van de Gen’s en de vertragings of versnellingsfactoren zijn een mooi naslagwerk waarmee jezelf al aan de slag kunt. Erg blij mee.
De aanbevelingen en adviezen zijn helder en duidelijk omschreven en zijn zeker haalbaar
De gebruiksvriendelijkheid van de site en service zijn zeker boven gemiddeld. De gemiddelde computergebruiker (en ik ben zit daar zeker onder) kan goed zijn weg vinden.
Deze test is zeker een aanrader voor ieder mens die zelf controle wil houden over medicijngebruik en zichzelf wil inzetten voor een goede gezondheid.

Weetjes, Genen, Vragen en Nieuws