ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

26-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

heb ongeveer 20 jaar Metropolol geslikt, 1 tablet per dag in de ochtend. Bijwerkingen waren er wel als snel dode vingers en koude voeten maar heb dit niet als echt lastig ervaren. Na ruim 20 jaar mocht ik afgelopen sept. 2017 stoppen omdat mij bloeddruk stabiel bleef en dat is hij nu nog, zonder medicijnen. Nu ik gestopt ben voel ik mij volgens mij wel fitter. Maar voor d[lees meer...]e rest heb ik dit niet als een vervelend medicijn ervaren.
17-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.
16-01-2018

Boezemfibrilleren

Werkte in het begin redelijk. Maar gaf geen stabiel gevoel. Was ook altijd moe en niet vooruit te branden. Altijd koude handen en voeten. Veel transpireren bij de kleinste inspanning.
09-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Beetje duf in hoofd, soms duizelig, koude handen, lage hartfrequentie
28-12-2017

Hoofdpijn

Ik slik al zeker 20 jaar Metoprolol 2xdgs 100 mg. beviel altijd goed, maar sinds ca. twee jaar bijna iedere ochtend bij wakker worden matig/ernstig hoofdpijn. Pijn begint in de nacht tussen ca. 3 en 6 uur tijdens het slapen. Huisarts heeft nu Valsartan voorgeschreven, maar nu heb ik erge hartkloppingen, bloeddruk te hoog, hartslag te hoog en of er een steen op mijn borst [lees meer...]rust. ik hap regelmatig maar adem bij gewone inspanning ....niet goed dus voor mij... overweeg terug te gaan naar Metoprolol, want de hoofdpijn is niet weggegaan met overstappen andere medicatie. middel is nu erger dan de kwaal ( hoofdpijn)
22-12-2017

Metoprolol (metoprolol)

Op mijn 40e werd te hoge bloeddruk geconstateerd. Dacht eerst aan stress gerelateerde bloeddruk, maar dit blijkt erfelijk te zijn bij mij. Na gebruik van de metoprolol nu al jaren een perfecte en constante bloeddruk. Enige nadeel is dat het medicijn psoriasis heeft ge-triggered. Staat in de bijsluiter en is bevestigd door mijn huisarts (hij heeft ook op dermatologie gewer[lees meer...]kt in een ziekenhuis) Daar kom je helaas niet meer van af want het is een chronische huidziekte. Maar goed...beter dit dan een hartaandoening of CVA want hoge bloeddruk is een sluipmoordenaar!! Je komt daar pas achter als het te laat is.
02-12-2017

Hartfalen

Voorgrschreven na systolisch hartfalen. Langzaam dosis opgevoerd tot 2x50mg in 3maanden. Erg tevreden
01-12-2017

Hartritmestoornissen

Hallo "Lotgenoten" Graag wil ik mijn ervaringen met het gebruik van Metoprolol met u delen. Enkele jaren geleden kreeg ik van de een op de andere dag ast van flinke hartritmestoornissen ( boezemfladderen ) en werd doorverwezen naar de specialist die me Metoprolol voorschreef. Meteen na de eerste inname kreeg ik last van vervelende bijwerkingen die aan bleven houden en b[lees meer...]leef last houden van ritmestoornissen hoewel minder dan voorheen. Ook de bijverschijnselen werden na verloop van tijd minder. Via Internet nam ik kennis over het gebruik van medicinale CBD en Cannabisolie en de invloed daarvan op het hart, bloedvaten en ritmestoornissen. Er is inmiddels wereldwijd veel onderzoek gaande naar de werking van Cannabisolie met zeer positieve resultaten. Tijd dus om de huisarts eens op te zoeken met de vraag naar een recept voor de olie. Hij was zoals bleek totaal onbekend met de olie maar schreef me op mijn verzoek wel een recept voor en bestelde de medicinale CBD olie bij een van de weinige Apothekers die dit product leveren. De olie was overigens erg duur maar werkte wel. Dit was dan ook de reden om zelf olie te gaan maken. Dat laatste doe ik inmiddels al bijna een jaar voor eigen gebruik en het werkt. Sinds die tijd heb ik dan ook geen enkele ritmestoornis meer gehad! Mocht u meer informatie willen of heeft u vragen, dan kunt u me altijd een berichtje sturen. hartelijke groet, C. (privé gegevens verwijderd - Mijnmedicijn.nl)
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!