Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

spierpijn spierpijn in benen en rug misselijkheid agressie vermoeidheid gebrek aan energie acute hoofdpijn

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (132 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

16-03-2024 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen

agressie gebrek aan energie vermoeidheid acute hoofdpijn

Ik gebruik metropolol al 3 jaar. Eerst 100 mg maar daardoor werd ik een zombie en vaak gevoel van flauwvallen. Duizelig. Naar 50 mg en uiteindelijk tijdens Zwangerschap naar 25 mg. Mijn man merkt karakterverandering. Snel boos, meer angsten. Helaas moet ik dit medicijn mijn hele leven blijven slikken. Ben na 3 jaar nog steeds snel moe en kramp in de benen tijdens sporten[lees meer...].

12-03-2024 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk

misselijkheid spierpijn in benen en rug

Ik gebruik het medicijn al jaren, maar krijg steeds meer last van bijwerkingen. spierpijn/kramp in de benen/kuiten vooral ‘s nachts. Heel vaak misselijk.

10-03-2024 | Man | 52
metoprolol (12,5mg)
Hartklachten

spierpijn

Wat een vergif. All die generieke troep is vergif voor de meeste mensen Spierkrampen in kuiten stram, lamlendig, totaal uitgeput, licht gevoel in het hoofd, bonkend hart, agressie van de pure ellende. Verzoek aan cardiologie om het zelf eens te proberen

10-02-2024 | Vrouw | 70
metoprolol (12,5mg)
Hoge bloeddruk
Na anderhalf jaar gebruik ineens flinke maagklachten en misselijkheid. Niet in eerste instantie aan de metoprolol gedacht als bijwerking. Maar na een maand ellende dus toch hier eens naar gekeken. Na halvering van de dosis een stuk minder klachten. Ik ben nu echter gewaarschuwd voor het geval dit nog eens optreedt.

18-01-2024 | Man | 35
metoprolol (100mg)
Metoprolol deed volgens mij niets tegen mijn migraines. De frequentie werd zelfs hoger maar dat kan ook liggen aan het seizoen.

31-12-2023 | Vrouw | 77
Hartinfarct
Voelde me verschrikkelijk, nachtmerrie waar ik niet uit kon wan overdag. Zeer beangstigend en 'unheimisch'

26-11-2023 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na 2 x een cardioversie te hebben ondergaan, gaat het nu goed is is de controleafspraak met de cardioloog verruimd naar 1 jaar.

08-11-2023 | Vrouw | 62
metoprolol (50mg)
Zeer tevreden, ik gebruik dit middel al ongeveer 17 jaar. Nu echter nemen de bijwerkingen toe. Laatste bijwerking die nu erg lastig wordt, namelijk vlekken op tandvlees wat nu pijnlijk wordt.

05-11-2023 | Vrouw | 60
metoprolol (25mg)
Hogere bloeddruk hoofdpijn malaise na Covid. De huisarts herkende de bijwerkingen gelukkig na zeker een jaar gebruik en heeft geadviseerd te stoppen.

12-09-2023 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn. Sinds dat ze dit slikt heeft ze vaak stemmingswisselingen. Uit het niets word ze snel boos of geïrriteerd, soms heel de dag soms maar even. Ons hele gezin is de dupe van deze bijwerking.. wij moeten ons aanpassen en continue denken 'laat maar gaat het zijn de medicijnen'. Vaak heeft ze het niet door, soms ook wel. Ik kan wel zeggen da[lees meer...]t mijn moeder sterk is veranderd door onderandere dit medicijn

04-09-2023 | Vrouw | 57
Hartritmestoornissen
Metoprolol retard 190 mg van Mylan werkt matig voor mij. Vooral in combinatie met procoralan werken. Echter. Sinds het gebruik heel veel diarree. Sindsdien ook gewichtverlies .

20-08-2023 | Vrouw | 22
Hartritmestoornissen
Ik heb een te hoge hartslag van mezelf. Dit medicijn zorgt ervoor dat ik alles weer kan. Echt onmisbaar. Geen spontane tachycardie episodes meer en ik gebruik het al 2 jaar. Wees niet bang om het te gebruiken. Als je teveel op hebt, gebruik je de dag erna gewoon weer iets minder. Even kijken wat het beste voor je werkt.

28-07-2023 | Vrouw | 68
metoprolol (50mg)
Hartritmestoornissen
Dit medicijn is vreselijk Ik kon niet meer lopen .lag als een zombie op de bank .darmklachten .

15-07-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
gebruik dit medicijn samen met Amlodipineen Perindopril. Waardoor ik niet weet welke bijwerkingen bij welk medicijn horen. De ergste bijwerking is vreselijk moe, algehele malaise. Spierpijn in benen, vreselijke zere rug, slecht slapen, droge mond, troebele ogen. Het beheerst m'n leven op n nare manier. Wat ik eerder las, van actieve naar passief.

14-07-2023 | Vrouw | 64

02-06-2023 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
Na andere medicijnen gebruikt te hebben, waarbij ook bijwerkingen , Metoprolol met vertraagde afgifte gekregen i.v.m. Hoge bloeddruk. Gebruik dit middel plm. 10 jaar. Op advies van de huisarts bij dit middel gebleven. Inmiddels 18 kg aangekomen ondanks dat ik al jaren 2 keer per week sport en goed op mijn voeding let. Doordat dit middel de hartslag verlaagd (dus ook metabo[lees meer...]lisme) is het moeilijk de gewichtstoename onder controle te krijgen. In overleg met diëtiste sta ik op een dieet van plm. 1500 kcal. p.d. En daar moet ik beslist niet boven komen. Slik hierbij ook 12,5 mg chloorthalidon tegen vocht vasthouden.