metoprolol

Hartklachten (17 meningen)

21-09-2020 | Man | 20
metoprolol (25mg)
Hartfalen
Ben nu 1 week geswitcht naar mylan en ben echt een wrak. Slik al een jaar van een ander merk en nooit last. Maar nu hoofdpijn, wazig, misselijk en moe. Ga snel terug naar mijn oude medicatie.

20-09-2020 | Vrouw | 20
metoprolol (50mg)
Ik had jarenlang erg last van ernstige migraine wat mijn dagelijks leven erg beïnvloedde. De neuroloog schreef eerst topiramaat en propranolol voor voor een profylaxe werking, helaas zonder resultaat. Ik gebruik nu metoprolol en ik heb nog maar zelden migraine! Het was wel even wennen in het begin: ik was de eerste 2 weken erg misselijk en had regelmatig last van diarree. [lees meer...]Ook ben ik snel heel duizelig als ik 'te snel' opsta. De misselijkheid en diarree zijn verdwenen na 2 weken, de duizeligheid na opstaan en kortademigheid zijn helaas gebleven. Maar alles beter dan 3 keer per week migraine! Ik ben erg tevreden over dit medicijn, maar je moet wel echt even wennen de eerste 2 weken. Helaas blijven de klachten als duizeligheid bij opstaan en kortademigheid bij inspanning zolang je het middel neemt, maar je leert er snel mee omgaan.

19-09-2020 | Vrouw | 70
metoprolol (200mg)
Ik heb al jaren een snelle hartslag, hartritmestoornissen en boezemfibrilleren. Ik gebruik Metropolotartraat 50 mg 3 keer per dag, ook Isbersartan 150 mg en Verapamil 120 mg, allemaal van Sandoz, gedurende lange jaren. Een paar dagen geleden werd ik door mijn huisarts doorverwezen naar een cardioloog omdat mijn hartslag nog steeds te snel klopt, Ik werd daar getest e[lees meer...]n de dokter schreef me anders medicijnen voor, 1 keer per dag METOPROLOLSUCCINAAT 200 mg SANDOZ, maar verapamil 120 mg, en Metropolotartraat 50 mg, -dit is niet te gebruiken, ok. Ik gebruik het al een week zoals mijn cardioloog me vertelde, en ik voel me erg slecht, vreemd 's nachts, sterke hartkloppingen, totdat de druk bijna barst, mijn hoofd, hoofdpijn en mijn hart doet soms pijn, ik voel me over het algemeen slechter dan voorheen, het benadrukt me ook, het had beter moeten zijn? vreemd, ik vraag me af dat ze ons medicijnen geven die sterk zijn en dan is het moeilijk om te leven. Ik heb met de dokter gesproken, maar ik denk dat ze het ook niet redden, er is geen grap met ziekte en medicijn wat is het volgende ? Ik weet dat elke persoon anders is, daarom moeten artsen een bepaalde persoon helpen.

01-09-2020 | Vrouw | 46
Angina pectoris
Heb dit middel 5 dagen geslikt Voor mijn stabiele angina pectoris , wat een troep is dat . Ik lag de hele dag uitgeteld op de bank kon niks meer . Zo moe viel constant in slaap , bij het opstaan duizelig wazig zien . Veel last van mijn lichaam . Ik had deze klachten al voor het gebruik en dit middel versterkte alles nog tien keer zo erg . Wat een troep . Ik ben er zelf mee[lees meer...] gestopt en de cardioloog gebeld dat ik dit niet meer hoefde . Ik krijg wat anders wat weet ik nog niet .

31-08-2020 | Man | 59
metoprolol (25)
Ik werd van dit middel heel erg moe. Maar vooral de benauwdheid was erg akelig. Ik moest om de minuut steeds diep ademhalen, wat overigens niet ging, om lucht te krijgen. Boodschappen doen ging niet meer. 's Avonds mocht ik een halve innemen. Uiteindelijk een ander middel gekregen. Niet meer benauwd.

24-08-2020 | Vrouw | 74
metoprolol (100mg)
Omdat ik zowel een te langzame hartslag,(waarvoor ik in 2007 een pacemaker kreeg) als aan boezem en atrium fibrileren lijdt moest ik in de loop der jaren helaas steeds hogere dosis metoprolol gaan gebruiken. Sinds mei van dit jaar ben ik van 150 mg per dag naar 200 mg per ochtend gegaan. Altijd kreeg ik metoprolol van het merk Sandoz. Met weinig bijwerkingen . sinds 2 weke[lees meer...]n kis dit veranderd in Mylan en sindsdien heb ik ik maagdarmklachten. Sandoz is even niet verkrijgbaar. Ook de gebruiksvriendelijkheid veranderde hierdoor. Van Sandoz kreeg ik de tabletjes per flacon, van Mijlan in lastige doordrukstrips. Vraag: Geeft Mylan i.d.d meer of andere bijwerkingen dan Sandoz?

16-08-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

13-07-2020 | Man | 73
metoprolol (25mg)

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

26-06-2020 | Vrouw | 18
metoprolol (50mg)
Al jaren had ik last van hevige migraine aanvallen. Toen ik 17 was, begon ik met 100 mg metoprololsuccinaat. Ondanks dit kreeg ik toch nog aanvallen, zij het in veel mindere mate. Na een ander medicijn te hebben geprobeerd (en daar heel naar van te zijn geworden) ging ik terug naar metoprololsuccinaat, maar dan 150mg op aanraden van de neuroloog die mij behandelde. Dit hee[lees meer...]ft de migraine aanvallen bijna geheel verminderd. Ik ben heel tevreden over dit medicijn tot dusver. De enige bijwerkingen die ik heb ondervonden zijn kortademigheid (intensief sporten wordt hierdoor lastig) en ik ben 1x flauwgevallen.

19-06-2020 | Man | 62
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

02-06-2020 | Man | 60
metoprolol (12,5mg)
Cholesterol

02-06-2020 | Man | 73

29-05-2020 | Man | 27
metoprolol (100mg)
Nou vandaag 3 tabletjes gehad en mijn zuurstofgehalte is gedaald van 100procent naar 45 procent.

29-05-2020 | Man | 27

25-05-2020 | Man | 76
metoprolol
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum