ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

05-08-2018

Hartkloppingen

Voorgeschreven gekregen wegens een sinustachycardie die soms doorschoot naar 200 bpm in rust. Gezien mijn leeftijd maar een geringe dosering nodig om gewenst effect te hebben. momenteel een hartslag van +- 80 in rust zonder plotselinge pieken. Enige bijwerking is duizeligheid bij opstaan (DD orthostatischehypotensie).
20-07-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik gebruik dit nu al een hele tijd als middel tegen hoge bloeddruk en de gevolgen van een stevige burnout. In het begin weinig last van de bijwerkingen maar de laatste tijd is de er sprake van overdreven vermoeidheid dan wel matige conditie. Het is echter de vraag of dit komt door medicijn of door de burnout. De bloeddruk is terug naar 131/86 met een slag van 67
17-07-2018

Metoprolol (metoprolol)

Hoge bloeddruk ontwikkeld als gevolg van chronische hyperventilatie (160/90). Met metoprolol zakte dat langzaam naar 140/80. Het werkte wel enigszins, maar erg onder de indruk was ik niet. Twee nare bijwerkingen: ten eerste ging ik vocht vasthouden. Alles begon op te zwellen en ik kwam 10 kilo aan. Toen m'n voeten te dik waren om in m'n schoenen te passen, ben ik af g[lees meer...]aan bouwen en na een paar maanden was ik de 10 kilo weer kwijt. Andere nare bijwerking: m'n libido verdween volledig. Ook daar was ik niet blij mee. Nooit meer dit spul.
14-07-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik ging naar de huisarts na een acute duizeligheidsaanval. Op dat moment was ik bijna in paniek vanwege de plotselinge duizeligheid. Huisarts nam bloeddruk op en constateerde verhoogde bloeddruk (duhh). En schreef zonder het verder nog over mijn duizeligheid te hebben metoprolol voor. Dat heb ik geweten. Ik kwam van de drup in de regen. Toen werd ik pas echt duizelig, dood[lees meer...]moe, naar in m'n hoofd, spierkrampen, diarree, maar ook obstipatie, gevoel van buiten mezelf staan, ik kon niet meer lopen, ik plaste haast niet meer, mijn gehele functioneren hield op. Ik moest me ziek melden op mijn werk, het kon allemaal niet meer. 6 weken die k-pillen volgehouden, want ja, het zou moeten wennen. Ondertussen rees mijn bloeddruk de pan uit! Werd steeds hoger. Bijwerkingen werden alleen maar erger. Zelf het besluit genomen te stoppen met die troep. In een halve week afgebouwd en gister laatste tablet gehad. Bloeddruk vandaag 61-123. Tadaaa. Vandaag al 2x normaal geplast en een wandeling gemaakt van 2,5 km. Kijk, back to business. Nu een andere arts vinden die kijkt naar mijn duizeligheid, want dat was de klacht waarmee ik in de eerste plaats bij mijn huisarts kwam en die klacht is er nog wel steeds. Wat een rotzooi is die metoprolol gebleken voor mij.
16-06-2018

Metoprolol (metoprolol)

Te hoge bloeddruk...28/5 enapril begonnen. Piepende en suizende oren, beenkrampen Volgens huisarts suizende oren door te hoge bloeddruk. Wel raar want mijn oren begonnen te suizen direct na gebruik. Aangezien ik een gegenaraliseerde angst stoornis heb waarvoor ik de wel juiste medicatie heb, neemt geen huisarts me serieus. Dus over op de metopronol. Nog erger.....hel op[lees meer...] aarde dit. Neem oxazepam (huisarts voorgeschreven voor de bijwerkingen van de metopronol) om te kunnen slapen. Wat een troep allemaal! Probeer nog Cozaar de orginele en anders maar eerder dood door de bloeddruk.
30-05-2018

Metoprolol (metoprolol)

Na jarenlange migraine aanvallen en verschillende triptanen te hebben geprobeerd, kreeg ik van mijn huisarts Metropolol voorgeschreven. Ik had circa 8 tot 10 aanvallen per maand. Ik heb de Metropolol ongeveer 6 weken gebruikt en heb 1 klein aanvalletje gehad die snel weer onder controle was, dus ik was echt heel erg tevreden over dit medicijn! Echter na de eerste week kree[lees meer...]g ik uitslag op verschillende plekken, ik dacht van de warmte aangezien we in een hittegolf zaten. Maar na een paar weken moest ik voor controle terug komen voor de Metropolol en vroeg mijn huisarts of de uitslag een bijwerking kon zijn. De uitslag was inmiddels verspreid van hoofd tot teen en jeukte gigantisch. Helaas bleek dit Psoriasis te zijn, een bijwerking van de Metropolol die zelden voorkomt. Helaas dus moeten stoppen en een sterke hormoonzalf gekregen wat snel werkte. Nu overgestapt naar een anti epileptica wat eenzelfde soort werking zou hebben op de migraine.
18-05-2018

Hypertensie

In september 2009 schreef mijn toenmalige ex-huisarts Metoprolol voor wegens Hypertensie, en daarna is het in de vergetelheid geraakt. Er werd hier bovenop nog eens jarenlang 25 medicijnen voorgeschreven het kon niet op. Kwam ik de WAO terecht in 2003, had ernstige ME, CVS, Hartfalen, Diabetes onbehandeld, Hypertensie, Cholesterol, enz. In 2013 heb ik een secound opion aa[lees meer...]ngevraagd bij Best Docters in Madrid/New York, hieruit kwam als diagnose Steatosis Hepatitus non alcoholic. Niemand interesseerde zich daarvoor, ook niet mijn nieuwe huisarts? Uit eigen onderzoek heb ik mij laten verwijzen naar het UMC Maastricht MDL, hier bleek dat de lever zo groot was dat een radioloog hem niet meer kon traceren. In de MRI bleek al een haard van een levercirrose te bestaan. Niemand deed iets en er werd je het gevoel gegeven afvallen, terwijl het gewicht niet overmatig was als ik rondkijk. Ik ben toen een zelfstudie gestart, en kwam bij Metoprolol uit een een leverbeschadiging veroorzaakte. Dit heb ik met de chef de cliniq Internist besproken, en zij adviseerde gewoon doorgaan met Metoprolol wegens Hypertensie die zonder Metoprolol al goed onder controle was. En nu? Juist nu ben ik therapie-ontrouw, ja zo noemen ze dat. In ieder geval ben ik toch met die Metoprolol gestopt ik heb géén zin in een bewust veroorzaakte levertransplantatie. Kijk eigenlijk moet zoiets bespreekbaar zijn, of is de patiënt zijn eigen geneesheer?
30-04-2018

Metoprolol (metoprolol)

Metoprolol gestart voor mijn bloeddruk, 160/90 en pols gemiddeld 120. duurde 4 maanden en bracht de bloeddruk naar 145/75. bij koorts weer terug op 160/90 en gewoon dagelijks nu 150/75. werkt dus niet goed voor de bloeddruk. Ik was de eerste twee maanden vreselijk moe, doodziek, kwam niet meer uit bed en mijn armen voelden 150kg. veel evenwichtsproblemen en benauwdheid. [lees meer...]daar na begon het beter te gaan, voelde me niet zo gejaagd meer en hartslag bleef netjes rond 70. nu toch moeten stoppen van de internist, ik val steeds vaker flauw, fiets niet meer, heb maar een afspraak per dag en kan moeilijk lang recht op blijven staan. bloeddruk is nog steeds te hoog, hartslag in rust 45 staand 85.. moest direct 3dagen afbouwen en dan nieuwe medicatie starten.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!