ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-09-2017

Atriumfibrilleren

Ik kreeg veel last van hartflutters en atriumfibrilleren en werd opgenomen in het ziekenhuis waarna het hartritme werd hersteld, vervolgens moest ik metoprolol slikken waar ik erg moe van was en kortademig. Na verloop van tijd gaat het lichaam hieraan wennen en gaat het wel beter, maar ik bleef toch behoorlijk beperkt, na een dag werken was ik meestal toch behoorlijk moe. [lees meer...]Ben inmiddels overgestapt op de verapamil wat ik beter verdraag en heb me eigen opgegeven voor een ablatie.
16-09-2017

Metoprolol (metoprolol)

ik zit al jaren vanwege tia's en hoge bloeddruk aan metoprolol eerst 1 keer per dag 100 mg, nu laatste tijd 200 mg. Ik ben constant moe, mn bloedruk gaat omhoog, onrustig, slaap slecht. Heeft iemand daar ook ervaring mee en wie weet een beter middel voor bloeddruk verlagen zonder symptomen?
07-09-2017

Angina pectoris

Al lange tijd had ik last van pijn op mijn borst, was kortademig, en erg moe. Na onderzoeken in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat mijn hart niet voldoende zuurstof krijgt. Nu heb ik sinds kort deze medicijnen en ik voel me stukken beter. Ik heb totaal geen last van enige bijwerkingen.
23-08-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg eerst metoprolol van Sandoz, dit gebruik ik al ongeveer 3 jaar, daar had ik geen bijwerkingen van, maar i.v.m. het feit dat de verzekeraar alleen goedkoper merk vergoedt, kreeg ik in april het merk Ratiopharm. Ik wist eerst niet wat er toch met me aan de hand was, ik werd eind juni helemaal niet goed, net of ik zwaar overspannen werd, van de één op de andere dag b[lees meer...]ij het opstaan. Maar opeens bedacht ik vandaag! dat ik toen een ander merk gekregen had, dat zal de boosdoener zijn. Stom om dat niet eerder te bedenken. Ik heb snel de apotheek en de dokter gebeld en mag nu weer van Sandoz en nu maar afwachten.
20-08-2017

Hartritmestoornissen

Ik ben/was een gezond persoon tot ik behoorlijke hartritmestoornissen en hartflutters kreeg, meestal na zware inspanning, alcohol gebruik of stress. Inmiddels merk ik wel dat na verloop van tijd dat de storingenen sneller terugkomen. Ik gebruik inmiddels 1 tablet van 50 Mg metoprolol. De storingen blijven weg, maar ik kan geen druppel alcohol verdragen. De eerste 2 maanden[lees meer...] moest mijn lichaam enorm wennen aan de metoprolol, moe kort van adem en droge ogen. Met de vermoeidheid gaat het inmiddels wel een stuk beter. Binnenkort moet ik terug naar de cardioloog en ben benieuwd of ze me aan de metoprolol houden of adviseren een ablatie te doen.
01-08-2017

Werkt goed voor mij.
31-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg 15x 50mg van een (voor mij) onbekend merk mee ivm regelmatige migraine. Dag één rust genomen en een pil ingenomen na opkomst migraine. Gevolg: Kort onwel en na acht uur na innamen in elkaar gezakt vanwege een veelste lage bloeddruk. Ik had drie lagen kleren aan, terwijl anderen in bikini bakten, was in een totaal andere wereld! Ik heb er 14 over, maar wil ze niet [lees meer...]meer gebruiken! Jammer!
25-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg dit middel in het ziekenhuis en na een paar dagen kwamen we erachter dat dit medicijn er de oorzaak van was dat ik apatisch in bed lag, haast niet kon bewegen, moeite had met praten. Ik merkte zelf wel dat ik heel traag sprak maar kon er niks aan doen, was net een zombie. Ik hoop dat andere mensen wel baat hebben erbij, voor mij was het een verschrikkelijke [lees meer...]ervaring. Schijnt wel vaker te gebeuren in combinatie met astma, dat je heftig reageert op Metoprolol. Ik weet overigens niet welke dosering het was.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!