ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

27-05-2017

Verhoogde hartslag

Vanwege stress heb ik verhoogde hartslag, moet het blijven slikken van de psychiater, zelf wil ik er van af, zoveel bijwerkingen (gewicht aangekomen, veel plassen, onrustig slapen, last van ogen) die ik nooit heb gehad voor dat ik dit middel ging slikken. Ik slik een lage dosis 25 mg, ik wil er steeds over praten maar hij zegt dat ik het moet gebruiken.
26-05-2017

Verhoogde hartslag

In het begin 100 mg. Gevolg bloeddruk 87/60 (hoge bloeddruk had ik nooit). Met 50 mg voelde ik me nog niet lekker. Verminderd tot 25 mg, perfect. Ik koop het in Bangkok, want waar ik woon hebben ze het niet. Het is van StadaPharm (Duits). De arts schreef het voor nadat ik gedotterd was.
19-05-2017

Hartritmestoornissen

Bedoeld effect van de medicatie was voor mij negatief. Ritmestoornissen (en hartkloppingen) bleven ongeveer hetzelfde maar mijn hartslag zakte regelmatig tot onder de 40 tot bijna 30 per minuut. De bijwerkingen waren echt enorm (Hoofdpijn, duizelig, verstrooidheid, energieloos, misselijk algehele malaise). Regelmatig een zombiegevoel, totaal geen zin meer om nog iets te do[lees meer...]en. Na nu ongeveer 1 maand gestopt te zijn met het medicijn en ook nog begonnen met aanvullend vitamine D (Cholecalciferol 800 ie) voel ik me weer zoals voor die tijd en dat is beter dan ik durfde hopen.
16-05-2017

Hartfalen

Ik heb sinds 2012 metoprolol, naast Ramipril en Spirinolacton, vanwege hartfalen. Sindsdien is omdat mijn pompfunktie omlaag ging naar 17% de dosis verhoogd tot 200mg per dag. Daarvan kreeg ik zeer lage bloeddruk en ik was erg moe en kortaf. In overleg met de arts dit verminderd naar 50mg. Pompfunctie was al omhoog gegaan naar 35%. Ik werk fulltime. En het is mijn streven [lees meer...]om er zo min mogelijk medicijnen bij te gebruiken. Maar als eerste wil ik de motoprolol verminderen.
13-05-2017

Verhoogde hartslag

tot nu toe (gelukkig) eenmalig moeten nemen na ruim 5 uur een verhoogde hartslag te hebben. Wel waarschuwde de huisarts dat het mijn astma kon triggeren wat helaas ook zo is; de dag nadien nogal benauwd. Maar het hart was een uur na inname weer gekalmeerd
10-05-2017

Hartklachten

Begonnen met 25mg , dit hielp niet en als snel over gegaan op 50mg , ook 50mg was vrij snel niet effectief meer en zat ik op de 100mg. Heel erg veel last gehad van bijwerkingen, o.a extreme moeheid, benauwdheid , huiduitslag, stemmingswisselingen , koude handen en voeten , verkleuring van de handen, onrustig etc.
09-05-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb sinds het gebruik ervan niet of nauwelijks nog migraine aanvallen gehad. Wel wat lichte vermoeidheid en soms wat duizeligheid, maar niet extreem. Ik heb er veel baat bij.
06-05-2017

Hartkloppingen

Jaar geleden begon deze aandoening, soms werd ik wakker in de nacht met hartkloppingen en begon erger te worden. Toen heb ik 2 week metroprolol gebruikt en heb geen nieuwen gehaald. Dit gebeurde meestal in het weekend wanneer ik wodka+energy drink of gewoon blikje energy. Had er nog nooit van me leven last van gehad, enige dat ik overdags wel eens hartkloppen had vanwege[lees meer...] opstaan of andere lichte inspanningen. Jaar later werd het erger, zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik dood ging! Mijn ouders bed uit geroepen, hebben mij uurtje of 2proberen rustig te houden maar het stopte maar niet. Ben ik naar de spoed dienst geweest, dat ook nog eens half uur van ons vandaag was met de auto. Volgens dokter had ik hartritmestoornis, en dat het waarschijnlijk hyperventilatie was. Toen heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen zodat ik kon slapen en te ontspannen. Dag later naar de huisarts geweest en alles uitgelegd, en heeft die mij metroprolol voorgeschreven wat ik dus jaar geleden ook gebruikt had vanwege dit. Sindsdien ik het gebruik uur voor dat ik naar bed ga is het niet weer gebeurd, wel vreemd dat ze zeggen dat dit hyperventilatie is want ik kan hier niks over vinden dat metroprolol hier goed voor is. Ja bijwerking is dat ik iets kortadmig word, maar dat denk ik terminste want me borst voelt koud aan en me hartslag zit dan rond de 45-50. Zodra ik uit de mond adem gaat het helemaal goed, ook slaap ik al me hele leven met open mond zonder problemen. Maar overdags als ik achter de laptop zit of bank dan adem ik nu wel uit de neus en zit mijn hartslag rond de 60-70 dus dat is wel allemaal prima. Ook wil ik vermelden dat ik rook, maar sinds 3 jaar geleden, of dat het probleem kan zijn weet ik niet maar ik wil er wel mee stoppen in ieder geval.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!