ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

24-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Voorheen vóór de inname van medicatie metoprololsuccinaat, had ik vrijwel dagelijks veel last van hoofpijnen, 3 á 4 keer per jaar migraine (geen licht en geluid verdragen, misselijkheid), af en toe hartritmestoornis en/of -kloppingen. Dit alles is onder de toezicht van mijn huisarts met bovengenoemde medicatie weggebleven, doordat mijn bloeddruk onder de controle is!
04-07-2017

Hypertensie

Werkt prima, maar herken mezelf niet kwa sloomheid, initiatiefverlies, onverschilligheid, oorpiepen
06-06-2017

Boezemfibrilleren

Gekregen vanwege boezemfibrilleren. Werkt op het beperken van de hartfrequentie en deed dat redelijk goed. Na cardioversie twee dagen normale hartslag gehad, daarna helaas weer terug in boezemfibrilleren.
27-05-2017

Verhoogde hartslag

Vanwege stress heb ik verhoogde hartslag, moet het blijven slikken van de psychiater, zelf wil ik er van af, zoveel bijwerkingen (gewicht aangekomen, veel plassen, onrustig slapen, last van ogen) die ik nooit heb gehad voor dat ik dit middel ging slikken. Ik slik een lage dosis 25 mg, ik wil er steeds over praten maar hij zegt dat ik het moet gebruiken.
26-05-2017

Verhoogde hartslag

In het begin 100 mg. Gevolg bloeddruk 87/60 (hoge bloeddruk had ik nooit). Met 50 mg voelde ik me nog niet lekker. Verminderd tot 25 mg, perfect. Ik koop het in Bangkok, want waar ik woon hebben ze het niet. Het is van StadaPharm (Duits). De arts schreef het voor nadat ik gedotterd was.
19-05-2017

Hartritmestoornissen

Bedoeld effect van de medicatie was voor mij negatief. Ritmestoornissen (en hartkloppingen) bleven ongeveer hetzelfde maar mijn hartslag zakte regelmatig tot onder de 40 tot bijna 30 per minuut. De bijwerkingen waren echt enorm (Hoofdpijn, duizelig, verstrooidheid, energieloos, misselijk algehele malaise). Regelmatig een zombiegevoel, totaal geen zin meer om nog iets te do[lees meer...]en. Na nu ongeveer 1 maand gestopt te zijn met het medicijn en ook nog begonnen met aanvullend vitamine D (Cholecalciferol 800 ie) voel ik me weer zoals voor die tijd en dat is beter dan ik durfde hopen.
16-05-2017

Hartfalen

Ik heb sinds 2012 metoprolol, naast Ramipril en Spirinolacton, vanwege hartfalen. Sindsdien is omdat mijn pompfunktie omlaag ging naar 17% de dosis verhoogd tot 200mg per dag. Daarvan kreeg ik zeer lage bloeddruk en ik was erg moe en kortaf. In overleg met de arts dit verminderd naar 50mg. Pompfunctie was al omhoog gegaan naar 35%. Ik werk fulltime. En het is mijn streven [lees meer...]om er zo min mogelijk medicijnen bij te gebruiken. Maar als eerste wil ik de motoprolol verminderen.
13-05-2017

Verhoogde hartslag

tot nu toe (gelukkig) eenmalig moeten nemen na ruim 5 uur een verhoogde hartslag te hebben. Wel waarschuwde de huisarts dat het mijn astma kon triggeren wat helaas ook zo is; de dag nadien nogal benauwd. Maar het hart was een uur na inname weer gekalmeerd
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!