lees de ervaringen

17-01-2017

Bloeddruk is nu goed.
16-01-2017

Hartinfarct

Op 44e hartaanval. Metoprolol voorgeschreven gekregen: meteen bijwerkingen, kortademig, duizelig, viel gewoon niet mee te leven. Gemeld bij cardioloog: halveert u de dosering, maar klachten bleven. Cardioloog: gebruik het maar helemaal niet meer: klachten waren weg, heb een prima revalidatietraject via Capri achter de rug: van 30 sigaretten per dag en hartaanval naar gesto[lees meer...]pt met roken en het lopen van de halve marathon binnen 3,5 maand. Gek genoeg kreeg ik geen alternatief medicijn voor de Metoprolol. Had ik de klachten geaccepteerd, dan had ik me maanden rot gevoeld en had ik zeker een jaar deze medicijnen moeten slikken. Best wel vreemd, want nu lijkt het alsof ik onnodig medicijnen kreeg voorgeschreven.
13-01-2017

Atriumfibrilleren

Het medicijn helpt op zich goed. had voorheen 6x boezemfibrilatie gehad en moest aantal keer aan de cardioversie. Sinds ik dit gebruik heb ik geen aanval meer gehad. zijn nu 13 maanden verder. nadeel is dat ik enorm in gewicht ben toegenomen, bijna 25-30 kilo in een jaar. Terwijl ik op dieet sta bij een diëtist...wat je ook doet...t helpt niet om af te vallen. Verder droge[lees meer...] mond en slecht slapen doordat ik regelmatig naar toilet moet. Heb in de tussentijd diabetes 2 ontwikkeld, dus dat zal er ook mee te maken hebben. Slik ook andere medicatie, maar deze dingen zijn begonnen toen ik met metopolol begonnen ben. Ik hoop dat ik een andere medicatie kan vinden...want dat gewicht dat nekt mij vandaag of morgen.
05-01-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg het via de huisartsen post, en werd gewoon verder door geschreven zonder verdere onderzoek Ik ben zelf 40 nooit wat aan me hart gehad maar het moest een tijdelijke medicatie worden ivm met stress. Nu heb ik een andere arts die zegt stoppe terwijl andere artsen het bleven voorschrijven, puur de onduidelijkheid van het voorschrijven van de artsen roept bij mij [lees meer...]vragen op Me bloed druk is goed wel een wat snellere hartsslag maar dat kwam door stress. Is het normaal dat men dit voorschrijft voor stress?
03-01-2017

Hartritmestoornissen

Bij geringe inspanning zeer overmatig zweten, 15 min inspanningen en genoodzaakt om 30 min te rusten. Ik had telkens een nieuwe handdoek nodig voor het overtollige zweet. Ook begon ik kaal te worden, na het stoppen van medicatie begint het weer te groeien. Ik was ook snel moe, lusteloos,enz. Maar het overmatige zweten was irritant, het stroomde echt uit mijn lichaam wat no[lees meer...]rmaal functioneren ernstig belemmerd.
27-11-2016

Heel moe
24-11-2016

Atriumfibrilleren

Droge mond, brok in mijn keel, kan geen eten door keel krijgen.
18-11-2016

Metoprolol (metoprolol)

eind mei 2016 werd door de neuroloog een ruisje bij mijn hart geconstateerd, doorverwezen naar de cardioloog, daar een echo gehad van mijn hart en ik bleek een matige hartklep-lekkage te hebben, na de MRI scan bleek het ernstig te zijn, oorzaak van de lekkende hartklep op mijn leeftijd heeft een reden, ik ben 43 jaar, ik heb het door een mondbacterie. Wanneer ik dit heb o[lees meer...]pgelopen is niet duidelijk, maar ze vermoeden al een hele lang tijd geleden, mijn aortaklep lekt voor 42%, nooit geen klachten gehad tot afgelopen oktober, toen is er besloten mede door de staf van het radboud mij te opereren, in januari 2017 ga ik een open-hartoperatie krijgen, je gaat gezond het ziekenhuis in en zo is je leven in 1 x een nachtmerrie, dit middel helpt erg goed, kan weer traplopen etc, geen nachtmerrie's ik slaap goed, alleen ben 24 uur per dag kots-misselijk, nu willen ze me overzetten op bisoprolol maar als ik die verhalen lees zal de misselijkheid niet over gaan.
Pagina 1 van 7

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!