ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

16-08-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Ik gebruikte de 0,5mg 3maand lang....niks van gevoeld ook geen ge ichtsverlies, gewoon kunnen blijven eten zoals voorheen. Suikerwaarden ook weinig of niets gezakt. Overgeschakeld naar 1mg zoals de endocrinoloog voorschreef.....net hetzelfde als bij de o,5mg. Ik kan maar blijven eten en heb ook geen nevenwerkingen. Is dat ook 1 keer per week spuiten om te vermageren?[lees meer...] Ik sukkel al mijn ganse leven met mijn gewicht.

11-08-2022 | Man | 63
Diabetes type 2
Met jardiance hebben ze mijn bloedsuiker is mooi op peil gekregen. Ik gebruik nu 3 x 850 mg Metformide 3 x 30 mg Glicazide. En 1 x 20 mg Jardiance. Mogelijk kan de gliclazide nu worden afgebouwd.

Januvia

09-08-2022 | Man | 73
sitagliptine
Diabetes type 2
Ik ben januvia beginnen innemen op advies van de dokter om mijn suikergehalte naar beneden te brengen , na de inname en controle over 3 maand was er een tastbaar resultaat (van 7,3 naar 6,7) Ik neem wel Januvia in combinatie van UNI DIAMICRON (1 x60 mg) en METFORMINE (3 X 850 mg)

Metformine

08-08-2022 | Vrouw | 52
metformine
Diabetes type 2
Het beperkt me echt in mijn dagelijks leven zoveel buikpijn en diaree en misselijkheid. Helpt ook niet als ik het na het eten in neem.

04-08-2022 | Man | 70
Diabetes type 2
Erg prettig dat iemand eens eindelijk aangeeft 10 kilo te zijn afgevallen. Je gaat toch twijfelen als je normaal blijft eten toch elke week een kilo afvalt. Eerst een ander middel gehad maar ivm met veel bijwerkingen (o.a. hoofdpijn en hartkloppingen) Jardiance gekregen. Wel op aandringen van de cardioloog weer deze medicijnsoortkeuze gemaakt. Nu wil ik het wel een kans [lees meer...]geven en volhouden. Het is het blijkbaar waard.

14-07-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
ik gebruik forxiga nu een maand en ik ben zeer tevreden ,m'n hb1ac is in een maand tijd al gedaald van 80 naar 66.mol.

Abasaglar

14-07-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Goedendag, Heb een vraagje aan iedereen over een bijwerking van Abasaglar. Heb het idee dat ik een bijwerking heb met lopen/rennen. Lijk af en toe dat ik val/wegglij sinds ik deze insuline gebruik. Voorheen Lantus,maar geen bijwerkingen. Heeft iemand de zelfde bijwerkingen met lopen? Dan hoor ik het graag ,want dan stop ik er gelijk mee!

Metformine

07-07-2022 | Vrouw | 37
metformine
Diabetes type 2
Niet zo lekker medicijn. Gebruikte het met glicazide. Ben vanwege zwangerschapswens overgegaan op insuline.

Lantus

07-07-2022 | Vrouw | 37
Diabetes type 2
Weet niet goed of het werkt. Ik spuit de lantus in mijn bovenbeen in de avond, 13 eenheden. Branderig gevoel bij inspuiten wordt tegengegaan wanneer er erg langzaam wordt ingespoten: 2 eenheden spuiten, min. 5 seconden wachten. Ik gebruik de insuline voor diabetes type 2, vanwege een zwangerschapswens en de tabletten slecht voor een embryo/foetus/baby zijn. Ik gebruik de[lees meer...]ze naast snelwerkende insuline.

Victoza

28-06-2022 | Man | 59
liraglutide
Diabetes type 2
Vandaag begonnen en ga hier wekelijks verslag doen van mijn ervaring met dit middel. Volgens mijn arts gaat dit er mede ( ook verandering eetpatroon) dat mijn bloedsuikergehalte weer terug gaat naar aanvaardbare waarden. Dit in combinatie met een armsensor moet ervoor gaan zorgen dat ik weer zo gezond mogelijk wordt. Dagelijks vanaf nu voor één week starten met 7 kleine [lees meer...]eetmomenten per dag, minstens half uur wandelen, 0.6 ml Victoza en mijn insuline te weten novarapid en tresiba en 3 daags 850 metformine. Mogelijke bijwerkingen zijn bekend maar gaan boven vroegtijdig overlijden en/of andere complicaties. Startgewicht 103.4 kg Gemiddelde suiker 13.7 mmol. Ben benieuwd, tot volgende week.

Januvia

26-06-2022 | Vrouw | 73
sitagliptine
Diabetes type 2
Gebruik nu forxiga. Nog maar net begonnen

26-06-2022 | Vrouw | 73
Net begonnen met dit medicijn. Gebruik ook januvia 50 mg. En gliclazide 80 mg 1

25-06-2022 | Vrouw | 73
Diabetes type 2
Ik ben 0,25 blijven gebruiken omdat de waarde wel gedaald is . Echt afgevallen ben ik er niet door. Bijwerkingen zijn vervelend en worden niet echt minder. Reden om de dosering niet te verhogen. Of ik dit nog heel lang blijf gebruiken weet ik niet. De bijwerkingen zijn erg bepalend voor mijn doen en laten.Zeker de plotseling optredende diarree vormt een belemmeri[lees meer...]ng om er op uit te gaan..

Ryzodeg

24-06-2022 | Vrouw | 58
insuline degludec / ​insuline aspart
Diabetes type 2
Was gestart met Toujeo omdat het met medicatie niet meer ging (gliclazide metformine en trajenta), maar werkte niet voldoende. In februari begonnen met Ryzodeg 2x p.d zit inmiddels op ochtend 24 eh avond 18 eh. Suikerwaardes zijn een wel beter. Maar gewichtstoename is een nadeel. Vooral buik, maag, baal hier enorm van. Gebruik hiernaast ok nog 1000 mg metformine in de oc[lees meer...]htend en 1000mg in de avond. Ook vind ik de luchtbellen in de pen erg veell. Benieuwd naar meerdere ervaringen, helaas niets te vinden op het internet over deze insuline

24-06-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Derde week bezig met ozempic 0,25 in combinatie met 2 x 850 mg metformine en 1 x lantus 14E (voorheen 22E). Suikerwaarden zijn al beter. Bijwerkingen zijn al bij al nog te verdragen. ik had erger verwacht na wat ik hier allemaal las.... ik ervaar wel dat je pas last krijgt als je teveel blijft eten ook al ben je voldaan.... ben benieuwd naar de effecten op mijn gewicht[lees meer...] op termijn ..

23-06-2022 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
jeuk, veel plassen, verstoppingen, duizelig en uiteindelijk een deler gehad. Stoppen dus.

22-06-2022 | Man | 63
Diabetes type 2
HALLO, diabetes type 2 begonnen met OZEMPIC 0,25 mg, dan 0,50 mg, nu 2 maanden reeds 1 mg , de bijwerkingen blijven maar duren, maar wel 3.5 kg kwijt in maand, hopelijk gaan die bijwerkingen vlug weg zeker het zuur oprispingen s'nachts zeer vervelend. Mvg.

10-06-2022 | Man | 76
Diabetes type 2
Gestopt met glizadide wel metformine 3 ×daags 850 januvia 1xdaags100 mg amlopidine 5mg ace Tylsalicyziur 80mg rosuvasine10mg perindopril 4mg pantoprozal40mg sotalon 80mg 2xdaags

08-06-2022 | Man | 70
Niet gebruiken

04-06-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
Ik heb naast metformide, 2x daags 1000 nu ook een maal daags 10 mg forxiga. Bloedsuiker is redelijk onder controle. De forxiga voorgeschreven door internist als aanvulling op de metformine. Na ben ik wel sinds het gebruik hiervan in januari al 6kg afgevallen. Mijn vraag is of dit afvallen wel een keer ophoud. Afvallen is leuk maar het gaat nu maar door. Wie kan mij hierove[lees meer...]r wat vertellen vanuit zijn ervaring.

03-06-2022 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
te hoge waarden dus heb Jardiance gekregen 10 mg , schrok me dood !!!!!!! mijn waarde zijn gewoon verdubbelt , weinig op droge mond en veel plassen geen bijwerkingen , maar ondanks mijn koolhydraten beperking ,en gewichts afname en elke dag 4x een half uur lopen met de hond ,ismijn suiker verdubbelt Help !!!!!

Novorapid

02-06-2022 | Man | 77
insuline aspart
Insuline gewijzigd in een ander merk Sanofi Aspart

28-05-2022 | Man | 61
Diabetes type 2
Ben overgegaan van 1 mg naar 0,5 mgCombinatie met atrosvastine 20 mg geeft erg veel misselijkheid en braak klachten. Heb bij mij ontdekt dat smaakversterkers in voedsel direct klachten geeft. Bijv. Chinees, kant en klare soepen, of pakjes, diverse marinade en dressings, vloeibare bak en braad vetten in fles, Italiaanse kant en klaar sausen, enz. Ik ben overgegaan op ech[lees meer...]te roomboter, echte standaard margarine of kokos vet. Verder meer eten maken zonder kant en klaar pakjes en de smaak wen je wel aan. Meestal gebruiken restaurants oom geen smaakversterkers. En kinder menu's gewoon bestellen in restaurants doen de meeste niet mogelijk over

Trulicity

25-05-2022 | Vrouw | 63
dulaglutide
Diabetes type 2
Ik heb een paar maanden trulicity 0,750 genomen . Daar had ik ook diaree van maar niet zo hevig als nu met de 1,5 mg . Heb vandaag dokter moeten bellen omdat ik heel de avond en nacht hevige diaree had . Heb hier zitten huilen omdat ik het echt niet aan kan . Ik spuit maandagmorgen en vanaf s avonds begint het , hevig rommelen , buikpijn en diaree tot ongeveer donderdaga[lees meer...]vond of vrijdagmorgen . Zaterdag en zondag gaat het normaal beter om tegen maandagavond terug opnieuw te beginnen met de miserie . Heeft iemand nog zoveel last van hevige diaree hier , ik zou het graag horen zodat ik niet alleen ben met dit probleem . Bedankt om te luistere

21-05-2022 | Man | 60
Diabetes type 2
Neem nu al meer dan 1 jaar ozempic 1mg in begin geen bijwerkingen maar nu de laatse weken pijn in mijn linker zijde . Is eigenlijk heel vervelend en weet niet wat ik er tegen kan doen ??? Ben wel 10 kg afgevallen wat ik heel mooi vind en mijn suikerwaarde staan momenteel heel goed en stabiel. Maar ja die stomme linkerzijpijn is er echt teveel aan. Is er iemand die dit oo[lees meer...]k heeft en wat kan je er aan doen

19-05-2022 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Sinds 28-02-2022 gebruik ik dit middel. De eerste 4 weken 0.25 daarna 0.50 voor 4 weken en nu 2 keer de 1 mg gespoten. Mijn ervaringen zijn dat ik dit middel zeer intens vind. Ben inmiddels 13,5 kilo afgevallen maar het valt me zwaar het misselijk zijn het overgeven het moe zijn. Het is afzien maar ik houdt vol al kost het me soms echt moeite.

14-05-2022 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
De eerste weken misselijk,overgeven en moe,wel 5 kilo er af en een paar cm omvang kwijt. De bijwerkingen blijven best lang vindt ik. Ik ben nu 7 weken bezig,maar nog steeds regelmatig misselijk en moe Maag geeft snel aan ik zit vol,ik at al niet veel,nu bijna niets. Lucht van eten maakt mij al kokhalzen,koffie is al helemaal een ramp,drink de hele dag water zelden iets[lees meer...] anders. Hoop wel dat bijwerkingen snel ophouden.

11-05-2022 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik heb diabetisch type 2 en hoge bloeddruk en last van hartfalen Sinds een week of 6 slik ik forxiga, bloeddruk is gezakt van 169 naar 129, suiker is gezakt en ben 6 kg afgevallen . Het bevalt mij goed al heb ik wel een droge mond, maar kan ook door andere medicijnen komen. Heb wel uitslag op mijn onderbenen. Maar heb er geen last van.

Abasaglar

09-05-2022 | Man | 72
Diabetes type 2
De werkzame stof lijkt O.K. alleen de pen is een hopeloos ding, slecht mee te werken.

08-05-2022 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo. 13/02 Om 11 uur de eerste maal 0.25 mg. Ozempic ingespoten. Heb er weinig van gemerkt, normaal gegeten, alleen in de late avond een beetje opgeblazen gevoel. Moest een paar forse oprispingen maken. Ma. 14/02 Tweede dag na de injectie. Merk er weinig van, na de lunch, 1 tarwe boterham met wat kaassalade en 1 mandarijn, wel een vol gevoel. Avond eten ongeveer 50 %. Di.[lees meer...] 15/02 Derde dag, gaat goed, tot op heden niet veel bijwerkingen. Wel wat oprispingen, verder geen honger of snaaidrang, als het zo blijft… Vr. 18/02 Voel mij goed, geen snaaibuien of drang daartoe. Dwing mijzelf om minder te eten. Zo nu en dan wat hoofdpijn (zwaar hoofd) maar niet erg genoeg om een paracetamol te nemen. Woensdag heel even een beetje duizelig maar ook niets ernstigs. Wel wat problemen met knoertharde ontlasting, ga maandag vragen naar Lactulose stroop. Als dit zo blijft ben ik erg blij met Ozempic. Za. 19/02 Denk dat ik weer toe ben aan een prikje, krijg wat hongergevoel. Beetje afgevallen 1.8 kg. Ik had op meer gehoopt. Zo. 20/02 Voor de 2de X (0.25) prik gezet geen probleem, ben benieuwd. Wo. 23/02 Zero ernstige bijwerkingen, het enige is een beetje wee gevoel in mijn maag voor het eten aan het einde van de dag. Za. 26/02 Hetzelfde als vorige week, de laatste 2 dagen voor de nieuwe prik krijg ik weer hongergevoel en ook snaaidrang. Weet dat wel te onderdrukken. Zowat een kilo afgevallen, had op meer gehoopt. Zo.27/02 Vandaag derde prik gezet (0.25), geen vervelende reacties. Ma. 28/02Vandaag een beetje wee in mijn maag, weinig puf of energie. Ontlasting is een beetje op gang gekomen. Vr. 04/03 Prima week gehad geen vervelende zaken, ben niet topfit, beetje weeïg maar verder okay. Zo.06/03 Vandaag de laatste kwart dosis, heb het gevoel dat ik aan een verdubbeling toe ben, eind van de week is moeilijk om vol te houden. 4.5 kilo kwijt dus dat is niet slecht in 3 weken, al had ik op meer gehoopt. Wo. 09/03 Voel mij goed geen bijzonderheden. Zo. 13/03 Vandaag eerste maal 0.50 geïnjecteerd. Heb Corona, dus misschien zijn de rapportages lichtelijk daardoor beïnvloed. Heb hoofdpijn (Covid ?). Verder alles okay. Wo. 16/03 Merk niets van de verhoogde dosis, val ook niet verder af. Zo. 20/03 Vandaag weer 0,5 mg geïnjecteerd. Heb de laatste week geen bijwerkingen bemerkt. Val ook niet verder af. Misschien door de Covid ? Zo. 27/03 Vandaag weer 0,5 geïnjecteerd. Weinig last van tot nu toe, ben weer een kilo kwijt, BMI begint ook te zakken. Zo.03/04 Vandaag laatste 0.5 geïnjecteerd. Ben n zowat 7 kilo kwijt, gaat erg langzaam, maar wel gestaag. BMI is 2 hele punten gezakt. Ben tevreden, maar ik had meer verwacht. Doordat ik geen bijwerkingen heb is het goed te doen. Wo.06/04 Ik ben echt toe aan de volle dosis, afvallen is gestopt dus…. Kijk uit naar zondag, dat wordt de eerste volle mep. Zo. 10/04 Eerste maal volle dosis. Raar, niet echt last, maar moest gedurende de hele dag erg veel opboeren. Wo. 13/04 Nu 3 dagen na de eerste volle dosis, rare smaak in mijn mond al een paar dagen, en veel opboeren. Maar als ik lees wat andere mensen doormaken is het een fluitje van een cent. Ben nu 2 maanden bezig en ongeveer 7 kilo kwijt, had hier wel wat meer van verwacht. Zo. 17/04 Weer de volle dosis ingespoten, ben benieuwd naar resultaat. Zo. 24/04 Derde volle dosis ingespoten, merk er eigenlijk steeds minder van. Tot het moment dat ik iets meer ga eten, dan meteen een opgeblazen gevoel en erg veel boeren. Ontlasting is erg onregelmatig, afvallen gaat heel langzaam, maar er komt niets bij. Het is iedere week maar een paar ons. BMI zakt ook langzaam. Ben erg benieuwd naar de glucosewaarde. 01/05 Deze week 4de volledige dosis. Val heel weinig af, ongeveer 2 a 3 ons in de week. BMI zakt ook heel langzaam. Ben erg benieuwd naar de suikerspiegel. Deze week bloedprikken, heb een erg hevige jichtaanval achter de rug, daardoor veel medicatie geslikt, zal wel terug te vinden zijn in het bloedonderzoek. Verder geen last meer van de Ozempic. 08/05 Weer een volledige dosis ingespoten. Geen merkbare bijwerkingen meer, zoals opboeren en/of opgeblazen gevoel. Gewichtsafname gaat langzaam maar gestaag. Hoop op verlaging van de suikerspiegel waardoor ik de medicatie kan afbouwen. Datum Gewicht BMI Vet % Vet kg FFM TBW 12/02 104.4 34.1 40.0 41.8 62.6 45.8 19/02 102.6 35.5 40.9 42.0 60.6 44.4 26/02 101.7 33.2 40.6 41.3 60.4 44.2 05/03 100.2 32.7 39.8 39.9 60.3 44.1 12/03 99.9 32.7 39.5 39.5 60.5 44.3 19/03 99.9 34.2 43.1 43.1 56.9 41.7 26/03 99.0 32.3 38.5 38,0 60.9 44.6 02/04 98.2 32.1 37.6 36.9 61.3 44.9 09/04 97.9 32.0 38.7 37.9 60.0 43.0 16/04 98.0 32.0 38.0 37.2 60.8 44.5 23/04 97.8 31.9 38.1 37.3 60.5 44.0 30/04 97.6 31.9 36.4 35.5 62.1 45.5 07/05 96.7 31.6 36.4 35.2 61.5 45.0 Gele arcering is een week met vermoedelijk Corona.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2788)
Angst & paniekstoornis (2244)
Depressie (2242)
Hoge bloeddruk (1601)