ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

10-11-2019

Diabetes type 2

Ten aanzien van de Lantus werkt deze dus een stuk minder,de Abasagler is een goedkopere variant insuline en preferentie beleid van de zorgverzekeraar. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit middel.
04-11-2019

Diabetes type 2

ik gebruikte de jardiance en de suikerspiegel ging mooi omlaag, kreeg op een gegeven moment last van blaasontsteking en vaginale schimmel, ene kuurtje na het andere op een gegeven moment ging de schimmel/jeuk niet meer weg en werd steeds heftiger en pijnlijker, vele malen bij de h.a gezeten tot ik na enkele jaren zelf zat te Googlen en zag dat de jardiance de oorzaak kon z[lees meer...]ijn, eerst zonder overleg met de h.a ben ik ermee gestopt en de volgende dag was de jeuk al bijna weg, toen overleg gehad met de diabetesverplk en die gaf toe dat dit een oorzaak kan zijn, wil heel graag andere mensen hiervoor waarschuwen, wat heb ik een pijn en jeuk gehad en alles lag open/scheurtjes, dit is nog steeds aan het genezen maar eindelijk knapt het op
02-11-2019

Simvastatine (simvastatine)
Diabetes type 2

zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.
01-11-2019

Diabetes type 2

Injectie, éénmaal per week. Ik gebruik het naast Metformine 3 x dg 500 mg. Makkelijk te doseren, gebruiksvriendelijk. Merkte direct dat ik minder behoefte aan eten had en nuchtere suikerwaarde is binnen een week gezakt van gem. 10.0 naar 6.0. Heb het idee dat ik meer energie heb. Gelukkig ook een fb pagina gevonden waarin mensen hun ervaringen delen, dus voel voldoende s[lees meer...]upport.
29-10-2019

Lipitor (atorvastatine)
Diabetes type 2

Heel goede ervaring ermee. Jammer je kan het niet meer vergoed krijgen.
03-10-2019

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Dit medicijn is mij twee jaar geleden aangeraden in het ziekenhuis na intolerantie metformine en tolbutamine novorapid werkte wel maar wilde niet insuline afhankelijk worden forxiga werkt top hba1c waarde normaal met prikken tussen de 4.2 en 6.8 bijna niks te merken van de omschreven bijwerkingen droge mond had ik al van de astma medicijnen geen hypers meer gehad b[lees meer...]egon hiermee na hypers van 35 de uitvinding en je valt er nog vanaf ook door middel van eetpatroon wijzigen en forxiga nu van 155 naar 80 nu 75 kg wijt

Lisinopril (lisinopril)
Diabetes type 2

De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.

Novorapid (insuline aspart)

Diabetes type 2

Ik ben nog maar on het begin. Maar vind het belangrijk dit ervaren te delen. Eerste week bijna geen maar soms wel werking. Tweede week buikpijn, misselijk. Dragelijk maar onaangenaam
12-09-2019

Invokana (canagliflozine)
Diabetes type 2

Werkt zeer goed om de suikerwaarden op peil te houden, maar wel een terugkerende schimmelinfectie op de penis wat enorm irritant is.

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Ik gebruik Gliclazide nu 3 jaar, in het begin veel last van hoofdpijn , soms wat duizelig en lichte gewichtstoename. Sinds kort spuit ik Abasaglar ( lang werkende insuline) en vraag ik mij af of de Gliclazide daarnaast nog goed zijn werk doet.

Diabetes type 2

Gebruik medicijn sinds september 2018. Bloedsuikerwaarden wel iets gedaald maar veel ongemak van schimmelinfectie penis. Het wordt steeds moeilijker om de voorhuid terug te kunnen trekken om schoon te kunnen maken en vervolgens weer terug te brengen. Gebruik voor schimmelinfectie Miconazol maar blijft terugkeren. Zeer vervelende bijwerking. Word er door ontmoedigd middel t[lees meer...]e blijven gebruiken dus bij vlg afspraak internist ga ik overleggen om te stoppen.

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
19-08-2019

Diabetes type 2

Ervaar geen bijwerkingen van Abasaglar. De pen vind ik niet altijd even handig. Ik ben insuline van Novo ( pen) gewend en deze tikt de eenheden af.
12-08-2019

Eucreas (vildagliptine / metformine)
Diabetes type 2

gebruikt het al vele jaren bevalt me goed ik houd 12 uur tussen het innemen van de 2 tabletten dat is alles en het wekt goed zonde problemen
06-08-2019

Novorapid (insuline aspart)
Diabetes type 2

Na anderhalf jaar nog steeds misselijkheid en buikklachten, weinig eetlust. Misselijkheid en buikklachten soms wel 3 a 4 keer per dag. Begint al bij het opstaan. Heb Diabetes typr 2 al 19 jaar
21-07-2019

Diabetes type 2

Na eerst een week 10mg per dag te hebben gebruikt werd het verhoogd naar 25 mg per dag. Hierbij kreeg ik meteen een flinke blaasontsteking. Op verzoek. An de internist heb ik volgehouden. Ze beloofde daarin beterschap. Dat klopte ook wel. Echter kwam na de blaasontsteking candida opzetten wat chronisch werd. Daar kreeg ik dan weer Fluconazol voor,maar dat versterkt de Glim[lees meer...]epiride weer die ik ook gebruik met als risico hypoglykemie. Na 3 maanden van gekmakende jeuk het ik de Jardiance mogen staken en gaan we nu proberen met Victoza de bloedsuiker beter te reguleren. De bijwerkingen buiten beschouwing gelaten was de Jardiance wel fantastisch voor het laten zakken van m'n bloedsuikers.
07-07-2019

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Ik gebruik geen insuline meer vond het prikken eng. Gebruik sinds 2 jaar Forxiga. Bloedspiegel blijft schommelen. Ben wel afgevallen maar let ook op mijn voeding. Heb pijn in mijn zij en veel jeuk in geslachtsdeel.
01-07-2019

Diabetes type 2

Er zitten luchtbelletjes in de vloeistof ,hinderlijk. Bij Lantus nooit geen klachten. Gemeld bij apotheek
30-06-2019

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.
21-06-2019

nvt
20-06-2019

Xultophy (insuline degludec/​liraglutide)
Diabetes type 2

Gebruik het nu bijna 2 jas. 36 eenheden per dag in combinatie met 2 x 1000 Methformine en 3 Mg Glimiperide. Bevalt goed, gewicht stabiel en waardes ook stabiel. Eigenlijk geen bijwerkingen na eerste week.
14-06-2019

Diabetes type 2

Naast metformine (2x 1000mg) eerst Tresiba gaan spuiten. Kwam echter veel aan. Nu over naa Ozempic en insuline afbouwen. In 1 maand al 2,5kg kwijt en stabiele glucose waarden. Benieuwd wat HbA1c is na 3 mnd.
27-05-2019

Diabetes type 2

vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander
25-05-2019

Lantus (insuline glargine)
Diabetes type 2

Werkt prima. Pen is makkelijk in gebruikt. Licht in te drukken en makkelijk te doseren.

Diabetes type 2

Werkt goed. Pen is moeilijk te bedienen. De pen laat zich moeilijk indrukken waardoor doserend spuiten moeilijk gaat. Indrukken gaat zwaar. Ook van de 5 spuiten al twee stuk.

Ezetrol (ezetimibe)

Veel hoofdpijn
10-05-2019

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.
10-05-2019

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)