ziekte

Victoza

26-11-2022 | Vrouw | 70
liraglutide
Diabetes type 2
30 kilo afgevallen maar schildklier aandoening gekregen geresulteerd in de ziekte van Graves (oogziekte) spoedoperaties gehad dus voor mij geen VICTOZA meer

20-11-2022 | Vrouw | 60

16-11-2022 | Vrouw | 66
Vreselijk nog nooit zo beroerd gevoeld drama gestopt na 3x gebruik t te hebben

13-11-2022 | Man | 79
Diabetes type 2
Sinds ik glyclaxzide gebruik heb ik veel en vaak ontlasting.. wie herkent dit? Huisarts zegt dat het geen bijwerking is.

Ryzodeg

11-11-2022 | Vrouw | 67
insuline degludec / ​insuline aspart

Januvia

10-11-2022 | Man | 67
sitagliptine
Diabetes type 2
Toen ik in Frankrijk woonde (2016-2021) werd alle benodigde medische hulp en medicatie m.b.t. diabetes vergoed. Er werd mij in Frankrijk een combinatiepil voorgeschreven (metformine en januvia) en Glicazide Ret tablet 60mg (1xd). In Nederland werd de combinatiepil niet vergoed.

Forxiga

10-11-2022 | Man | 67
dapagliflozine
Diabetes type 2
Mijn oorspronkelijke medicatie was als volgt: - Januvia tablet OMH 50mg )1xd) - Metformine tablet OMH 1000mg (2xd) - Glicazide Ret tablet 60mg (1xd) Er is mij forxiga 10mg voorgeschreven i.p.v. januvia. Forxiga heeft bij mij nogal ingrijpende bijwerkingen: - veel dorst en dus ook vaker naar het toilet; - zeer droge mond (nauwelijks speeksel, zeker ’s-nachts); [lees meer...]- met grote regelmaat duizeligheid en problemen met evenwicht; - zeer weinig energie (slap, erg moe en slecht slapen); - geen noemenswaardige verschillen te constateren m.b.t. mijn bloedsuikerspiegel; - in 2.5 maand ben 6.5 kg afgevallen. In augustus was mijn gewicht nog 71.5 kg - inmiddels is mijn gewicht gezakt naar 66.5 kg. Inmiddels heeft de internist mij op mijn verzoek gelukkig weer januvia voorgeschreven. Ik zou eigenlijk insuline moet gebruiken, maar ik ben allergisch voor de draagstof. Er is een onderzoek gaande of er wellicht een insuline is waar ik niet allergisch voor ben. Het schijn dat er één soort is met andere draagstoffen, maar die wordt niet vergoed. Mijn schommelende bloedsuikerwaarden slaan bij mij op m'n gebit. Ik heb al jaren ontstekingen. De afgelopen 8 jaar ben ik ruim 8 kiezen en tanden verloren. Dat slingert mijn diabetes verder aan. Er is besloten dat de enige manier om dat proces te stoppen het verwijderen van mijn gebit betekent. Omdat ik geen insuline gebruik worden de medicijnen en de testcassettes niet vergoed door de ziektekostenverzekering. Nederland op z’n smalst…

29-10-2022 | Vrouw | 75

Abasaglar

25-10-2022 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Zoals al eerder gemeld! De pen schiet soms op slot (geen uitgifte van insuline) In korte tijd al 2 pennen moeten weggooien. Ik begin me nu heel onzeker te voelen als ik weg moet. Neem nu standaard 2 pennen mee voor het geval de pen weer dienst weigert. Heel erg gebruikersonvriendelijk, in de ruim 20 jaar dat ik insuline spuit met Lantus nooit problemen gehad. Maar nu [lees meer...]regelmatig.

Lantus

22-10-2022 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Goedendag Beste lezer(es) van Nederland Mijn vrouw heeft diabetisch 2 en spuit daardoor insuline , zij gebruikt de Lantus solostar 3 ml grijze pen. Heel vaak als ik halverwege de vulling ben doet hij het niet meer, ik kan hem dan niet verder indrukken, dus de pen met de overgebleven insuline is waardeloos geworden. Ik pak dan maar weer een andere uit de koelkast en gebruik[lees meer...] die dan maar. Maarrrrrr Wist u dat deze pen van uw eigen risico afgaat € 8,50 per pen en dat u die gewoon weggooit of in de bak doet bij de apotheek. Als ze op zijn dan besteld u weer nieuwe want u heeft hiervoor geen dokters recept nodig, ik heb 2 weken geleden contact opgenomen met het zilveren kruis en uitgelegd waar het over ging dat ze teveel betalen maar ik zou worden teruggebeld door iemand die hier over gaat maar dat is nog steeds niet gebeurd, ik heb zelf het idee dat ze denken dat het wel meevalt maar als ik u zeg dat ik in 2 maanden al 7 stukkende pennen hier heb liggen en dat maal het aantal gebruikers van insuline pennen dan spreek je echt over miljoenen euro's die er te veel betaald worden aan fabrikanten door de ziekenfondsen, dat u het weet. Ik hoop dat ik een hoop mensen de ogen geopend heb Met vriendelijke groet. (RED mijnmedicijn.nl: de tekst is ingekort tot de ervaring zelf )

13-10-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Na een tijdlang Prednison gebruik vanwege reuma heb ik overgewicht en diabetes gekregen, een dieet en veel bewegen hielp niet. Een maand Metformine gebruikt maar ongelofelijk veel buikpijn en diarree gehad. Toen Gliclazide gekregen wat niet werkte voor de hoge bloedsuiker. Uiteindelijk mocht ik dan Ozempic gaan gebruiken wat ik ook wel spannend vond vanwege gevoeligheid [lees meer...]maag en darmen. Maar het is ontzettend meegevallen, ik gebruik het nu bijna 5 weken en mijn nuchtere bloedsuiker is van boven de 10 nu keurig naar onder de 7! Verder ruim 4 kilo afgevallen. Als bijwerkingen heb ik wel regelmatig last van misselijkheid maar door iets kleins te eten (fruit) verdwijnt dat ook wel weer, ik gebruik er wel een maagbeschermer bij. Ik volg geen dieet (let wel op met suiker) maar ik merk dat ik gewoon automatisch de helft neem van wat ik altijd at en dat is voldoende, ben veel sneller verzadigd. Ik ben er heel blij mee en vooral dat mijn bloedsuiker zo snel en zo goed op dit medicijn reageert! Het prikje voel je amper en het is fijn dat het maar 1 keer in de week hoeft.

13-10-2022 | Man | 55
Diabetes type 2
Gebruik sinds een maand rybelsus (de pil vorm van ozempic ) en veel last van misselijkheid ,maagzuur en indigestie, en ik ging vermageren zeiden ze ,ben al 4,5 kg bijgekomen sinds begin gebruik ,en heb constant een hongergevoel (maar eet minder dan vroeger )

11-10-2022 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
sinds begin juni gestart.... sindsdien steeds dezelfde bijwerkingen die draaglijk zijn.. viertal kilo vermagerd doordat je minder kan eten.. bijwerkingen verergeren als je teveel eet of de foute dingen eet.. insuline (lantus) van 22E naar 12E en suikerwaarden gezakt van 7,6 naar 6,3 :-) ik ga ermee door en hoop ooit de insuline te kunnen stoppen!

08-10-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik ben gestart met ozempic op doktersbevel voor mijn diabetes. Sinds half januari tot nu 25 kg afgevallen. In het begin geen last van bijwerkingen. In augustus kreeg ik wel wat maaglast maar was houdbaar. Maar nu, de laatste week heb ik al serieus moeten braken, constant braakneigingen ook en last van de maag. Dus, ik stop ermee. Al dan niet tijdelijk, daar ben ik nog n[lees meer...]iet uit maar op die manier hoeft het voor mij ook niet meer. Doordat ik me niet goed voel zie je me ook vermageren natuurlijk, maar dat weegt niet op tegen het misselijk zijn.

05-10-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Sinds januari 2021 gebruik ik Ozempic voor mijn diabetes type 2. In eerste instantie had het niet het effect op de suikerwaardes, slechts een kleine daling van de HbA1c en weinig tot geen gewichtverlies, ik kwam er voornamelijk van aan. Sinds juli 2022 ben ik gestart met een programma dat heet Keer Diabetes Om en sindsdien val ik ook af bij het gebruik van Ozempic en is er[lees meer...] ook een behoorlijke daling te zien in mijn HbA1c. Ik eet sinds juli 2022 Koolhydraatarm, maar ook geen toegevoegde suikers en/of zoetstoffen en ik drink voldoende (water, koffie, thee). Mijn ervaring met Ozempic is dat ik tevreden ben. Mijn inziens moet je wel je eet- en leefpatroon willen aanpassen voor het beste resultaat. Op dit moment is Ozempic (05-10-2022) niet leverbaar, dit komt omdat het medicijn ook voorgeschreven wordt aan mensen met overgewicht. Op zich prima als dit gebeurd vanuit een internist of andere specialist. Maar het heeft nu wel tot gevolg dat mensen met Diabetes type 2 waarvoor het medicijn bedoeld was, zonder zitten. Ik heb het geluk dat ik nog 3 injecties over heb (tot en met 23-10-2022). Ik hoop dat het tegen die tijd weer leverbaar is.

04-10-2022 | Vrouw | 41
Diabetes type 2
Dit medicijn werd mij toegewezen ter vervanging van Ozempic. Deze was niet leverbaar. In de eerste week na start met Trulicity hevige maagkrampen, maagpijn, reflux, opgezette buik, spierkrampen en vermoeidheid. Dit alles nam toe in de tweede week. Nu weiger ik dit medicijn nog te gebruiken. Ik wacht wel tot Ozempic er weer is.

03-10-2022 | Man | 57
Diabetes type 2
Wegens schaarste van mijn gebruikelijke Ozempic noodgedwongen gebruik gemaakt van Trulicity. Niet tevreden hiervan, ik stop er mee en wacht dan maar tot Ozempic weer beschikbaar is. Ik gebruik dit medicijn in kader van diabetes type 2. Daar waar ik met Ozempic een heel stabiele curve had in bloedsuikerwaarden, gaat deze nu weer alle kanten op met pieken en dalen. Naast de [lees meer...]erg vervelende bijwerking van enorm opgeblazen gevoel en hevig dromen, alsook de drang naar eten, stop ik met Trulicity. Daar waar het voor andere mensen allicht goed werkt doet het dit bij mij allerminst

Ryzodeg

30-09-2022 | Man | 66
insuline degludec / ​insuline aspart
Diabetes type 2
Deze insuline werkt bij mij totaal niet de waardes blijven rondom de 10 soms hoger naar 13

29-09-2022 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Ozempic is niet meer verkrijgbaar. Dit heeft mij een enorme mentale klap gegeven. Het was mijn redmiddel en hoop voor mijn diabetes , depressie, burnout en overgewicht!!! Doordat het massaal is voorgeschreven is het nu op!! Hoe kortzichtig kan men zijn. Denk eens na voordat je dit laat gebeuren. Nu krijg je binnenkort heleboel mensen met ontregelde suikers!!

Metformine

27-09-2022 | Man | 57
metformine
Diabetes type 2
Al zeker 1 jaar lang. Heel veel bijwerkingen.

Jardiance

27-09-2022 | Man | 79
empagliflozine
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel vanaf januari ‘22 Eerste maanden veel plassen en een paar keer een schimmelinfectie gehad. Mijn bloedwaarden zijn super vooruit gegaan en ik voel me fit. Meer zin in bewegen, wat geresulteerd heeft in 15 kg verlies. PS mijn cardioloog was aangenaam verrast door de start met Jardiance

27-09-2022 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Omdat dit medicijn ook gebruikt wordt door mensen die alleen willen afvallen, hebben mensen zoals ik nu geen medicatie meer. Graag op een andere manier paar kilo afvallen zodat wij diabetes patiënten niet zonder komen te zitten

14-09-2022 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Bloedsuikerwaarden zijn gedaald van 7,8 naar 6,2. Gewichtsverlies van 13 kg, op 6 maanden.

12-09-2022 | Man | 68
Diabetes type 2
Door mijn diabetes 2 heb ik wat overgewicht en mijn POH sprak met lovende woorden over het gebruik van Ozempic. Ik wilde het wel proberen, echter na enige weken ga ik hiermee stoppen. Ik moest heel frequent meerder keren naar het toilet ( diarree ), ook in de nachtelijke uren. Mijn privé leven ging op de schop, menige afspraken moet verzetten.. Ik durfde nauwelijks nog bui[lees meer...]ten te komen daar ik dicht bij de toilet wilde zijn, er zijn momenten geweest dat ik geen controle meer had over mijn ontlasting, met alle nare gevolgen. Dus ik ben gestopt met deze medicatie, en wil nog altijd baas zijn over mijn eigen lichaam.. En inderdaad je valt er wel wat vanaf.. maar de manier waarop hoeft van mij niet.

Abasaglar

11-09-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Heb me sinds het gebruik van Abasaglar niet meer zo goed gevoeld ...omdat ik ook Fibromyalgie heb...had ik altijd al veel pijn....maar door de insuline is het erger geworden . Soms het gevoel dat je in brand staat . Jeuk ... Spuitplekken voel je vaak de hele dag nog. Pen weigert heel vaak...

09-09-2022 | Man | 68
Diabetes type 2
De eerste twee weken geen probleem, daarna begint het met buikkrampen hard na de wc hollen. Het is net geen diarree maar desalniettemin vervelende bijwerkingen. Het middel wordt voorgeschreven bij diabetes en wat overgewicht, het voedsel wordt vlotter verwerkt door het lichaam, waardoor je dus op lange termijn gaat afvallen. Effectief ..ja - vervelend ook ja, dus ik ga [lees meer...]er mee stoppen. Deze rotzooi ga ik dus niet meer spuiten.

02-09-2022 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Heb 10 j metformax genomen , na die 10 j begonnen de problemen met de diaree . Moest ermee stoppen , nadien nog andere medicatie maar had ook diaree daarvan . Uiteindelijk trulicity 0,750 beginnen nemen . Eerste weken hevige diaree en maagpijnen . Nadien wat beterschap . Hielp niet genoeg meer en moest 1,5 mg nemen . Hevige hevige diaree waardoor ik niet meer buiten kon ko[lees meer...]men en gekluisterd was en ben aan mijn wc . Ik neem nu nog steeds trulicity 1,5 mg maar de diaree is niet veel verbeterd waardoor ik nu minstens 3 x per week imodium neem om toch naar de winkel te kunnen . Moet ik een hele dag weg dan neem ik de dag voor imodium en de dag zelf nog . Ik heb daar gewoon geen controle over mijn diaree . Zijn er nog mensen die zoveel last hebben of ben ik de enige met zoveel problemen ? Ik word er moedeloos van en moet steeds rekening houden met diaree , rommelen en maagkrampen . . Wat kan ik doen , en kan het kwaad dat ik regelmatig imodium neem ? Graag tips aub want dit is geen leven …..

16-08-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Ik gebruikte de 0,5mg 3maand lang....niks van gevoeld ook geen ge ichtsverlies, gewoon kunnen blijven eten zoals voorheen. Suikerwaarden ook weinig of niets gezakt. Overgeschakeld naar 1mg zoals de endocrinoloog voorschreef.....net hetzelfde als bij de o,5mg. Ik kan maar blijven eten en heb ook geen nevenwerkingen. Is dat ook 1 keer per week spuiten om te vermageren?[lees meer...] Ik sukkel al mijn ganse leven met mijn gewicht.

Jardiance

11-08-2022 | Man | 63
empagliflozine
Diabetes type 2
Met jardiance hebben ze mijn bloedsuiker is mooi op peil gekregen. Ik gebruik nu 3 x 850 mg Metformide 3 x 30 mg Glicazide. En 1 x 20 mg Jardiance. Mogelijk kan de gliclazide nu worden afgebouwd.

Januvia

09-08-2022 | Man | 73
sitagliptine
Diabetes type 2
Ik ben januvia beginnen innemen op advies van de dokter om mijn suikergehalte naar beneden te brengen , na de inname en controle over 3 maand was er een tastbaar resultaat (van 7,3 naar 6,7) Ik neem wel Januvia in combinatie van UNI DIAMICRON (1 x60 mg) en METFORMINE (3 X 850 mg)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2842)
Angst & paniekstoornis (2303)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1636)