ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

03-08-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Neem 3 x daags metformine 850 en dat al jaren. Nu is paar mnd terug mijn dosis verhoogd omdat mijn suiker gin schommelen. Kreeg eerst glizaride maar daar kwam ik in 2 weken 5 kg bij en veel hoofdpijn. Ik slikt al 2 x daags metformine 850 en dat werd nu 3 x daags . Vanaf die tijd heb ik veel last van diaree. De praktijk ondersteune die ik had is met pensioen gegaan en heb n[lees meer...]u een andere en die zegt doodleuk aan de telefoon dat al die controles niet nodig zijn. Mijn nierfunctie is niet goed en heb veel klachten over de bijwerkingen. Heb na de verandering van de medicijnen geen controle meer gehad vanaf dec 2019. Is niet nodig zegt ze. Heb kontakt opgenomen met de huisarts en die zou doorgeven dat ze mij moest bellen. Dat was vorige weeg maar nog niks gehoord. Wil ze niet meewerken ga ik veranderen van huisarts want dit is niet meer normaal.

26-07-2020 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Een paar opmerkingen over Oxempic na gebruik van 10 weken: .Hoewel er steeds naar gevraagd wordt ben ik niet misselijk. Wel heb ik veelvuldig de hik. .Over het geheel genomen ben ik veel opgeruimder en heb ik meer 'levensvreugde' dan voorheen. Waar ik aan het begin van dit jaar steeds verder versomberde is mijn levenszin steeds verder opgeklaard. .Opmerkelijk is dat ik[lees meer...] de geur van rauw vlees werkelijk walgelijk ben gaan vinden. Behalve een plakje op mijn boterham hoef ik niet meer zonodig, zonder dat ik een vegetariër ben geworden. Ik vind het gewoon niet lekker. Ook gebakken vis hoef ik niet meer, terwijl een haring prima is. .Langzaam maar zeker heb ik aanzienlijk minder dorst en loop ik niet meer overal naar toe met een flesje water. .Nu, na tien weken, begin ik meer te eten. En begin weer 'hongergevoel' te ervaren. En moet ik weer aan mijn dieet denken. Ondertussen ben ik in tien weken zeven kilo afgevallen. Dat is mooi meegenomen.

Jardiance

24-07-2020 | Man | 79
empagliflozine
Diabetes type 2
Gewichtstoename door gebruik insluline , dit geminderd door ook Jard. in te nemen . Had weinig tot geen effect op de bloedsuikerwaarden, kreeg aanzienlijke bijwerkingen, soms zeer pijnlijk. Gestopt met Jard. en insuline weer iets verhoogd, waarden nu op goed tot redelijk niveau.

Victoza

09-07-2020 | Man | 63
liraglutide
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

08-07-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds Feb. Diagnose type 2 gekregen. Diabetes is een familie kwaaltje. type 1 komt al enige generaties voor in de familie. medicatie werkte eerst heel goed, maar werking begint heel langzaam af te nemen, desondanks dat mijn leefstijl omgegooit is en bijna 10 kg Ben afgevallen. Glucosewaardes is wel lager dan voorheen. (Vooral door mijn nieuwe leefstijl). Gehoord van ve[lees meer...]rpleegkundige dat ik kans op LADA heb (2 generaties terug ook het geval geweest, maar deze type bestond toen niet).

Simvastatine

08-07-2020 | Man | 52
simvastatine
Diabetes type 2
(Mijnmedicijn.nl : alleen de persoonlijke ervaringen met de medicijn worden doorgeven.)

06-07-2020 | Vrouw | 45
Diabetes type 2
Ik merk op dit moment weinig effect maar we zitten in de opbouw. Ik heb geen bijwerkingen en dat is fijn

17-06-2020 | Man | 68
FORXIGA IS BETER.

Forxiga

17-06-2020 | Man | 68
dapagliflozine
Diabetes type 2
ben veel beter met dit product, minder metformax, ben nu gelukkiger, nam anders viermaal per dag metformax 850 mg en tweemaal una-diamicron ook, neem ook Lyrica voor diab. polyneuropathie

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

08-06-2020 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Vroeger Victoza gebruikt ivm ernstig schommelende suikerwaardes en dat hielp om stabiel te worden en af te vallen, maar dat moest elke dag gespoten worden en daarom nu begonnen met Ozempic 1xpwk! De opstartfase 0,25mg na 4 wkn werd verlengd met nogmaals 4 wkn ivm bijwerkingen; Hoofdpijn- Misselijk-Ernstige Hypo's-Buikkrampen. Ik gebruikte de eerste 4 wkn ook nog Glyclazide[lees meer...] erbij. Dat werd bij de verlenging gestopt en Hypo's gingen weg! Ik voelde me beter en actiever ondanks de bijwerkingen en besloot door te zetten en nu na 8 wkn 0,25mg 1xpwk te hebben gespoten heb ik met arts besloten om op te hogen naar 0,5mg 1xpwk. Voordat ik op mocht hogen moest ik opnieuw mijn suikerwaardes laten prikken en gek genoeg waren ze hoger dan voordat ik begon! (Door het stoppen met de glyclazide?!?! Arts denkt van wel, maar de hypo's die ik had lieten toen ik het bij de Ozempic gebruikte lieten me van mijn graatje gaan en dus kan ik dat echt niet samen gebruiken.) Dosis Ozempic dus opgehoogd naar 0,5mg 1xpwk. Dit doe ik nu dus 1wk en al de hele week hoofdpijn en scheel zien en sterretjes en lichtflitsen. Al het licht komt veel harder binnen! De misselijkheid valt nu mee tot ik iets eet dan blijft het spoken tot het verwerkt is in mijn maag. (Ik heb dan ook een maagverkleining gehad in 2014 en toen kon ik ook niet alles eten en werd ik soms ziek ervan. Nu op dat zelfde nivo qua eten hoeveelheid en bepaalde producten en er soms ziek van zijn, maar ik accepteer het, omdat ik dan ook niet aankom in gewicht!) Ik hoop dat de hoofdpijn minder wordt en zeker de sterretjes zien, want zo kan ik niet deelnemen in het verkeer..... EN belangrijker; Ik hoop dat mijn suikerwaardes lager en stabieler worden! Ik houd nog even vol, want er is weinig alternatief als je ook de metformine (Hierbij moest ik heel vaak braken en was totaal vd wereld.) niet kunt verdragen! (Vrouw 49jr 95kg 1.75m)

Trulicity

06-06-2020 | Man | 58
dulaglutide
Diabetes type 2
In het begin ook misselijk, na een maandje niet meer. wel obstipatie. Geen gewichtsverschil. wel bloedsuiker beter gereguleerd en als belangrijkste de helft aan insuline nog maar.

Trulicity

05-06-2020 | Man | 50
dulaglutide
Diabetes type 2
Ge ruik sinds december 2019 14.kilo afgevalle me.suikerwaarde van 8.9 naar 3.9 gezakt.en me.bloeddruk na 120 voel.me zeer fit oerfect middel ga er mee.door

Pregabaline

03-06-2020 | Man | 67
pregabaline
Diabetes type 2
Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen

Forxiga

01-06-2020 | Man | 68
dapagliflozine
Diabetes type 2
TEVREDEN. IS BETER. MINDER METFORMAX. DIAB. POLYNEUROPATHIE. NAAM 4X METFORMAX/DAG

01-06-2020 | Man | 55

28-05-2020 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Gebruik sinds jan 2020 nu Ozempic. Glucoses waren erg ontspoord door prednisongebruik. Glucoses normaliseerde onvoldoende nadat ik gestopt was met prednison. Glucose van 26 voor de lunch was niet ongewoon. Gebruikte al 1x40 mg glyclazide, 3x1000 mg Metformine, 3x daags Novorapid 10-12 eenheden en 1x daags 118e Tresiba. Na een maand Ozempic is de glyclazide gestopt en een m[lees meer...]aand later ook de kortwerkende insuline. Op dit moment spuit ik van de 118e nog 14e eenheden Tresiba en bouw ik deze langzaam af tot 0. Ik voel me naast de misselijkheidsklachten die er helaas nog steeds zijn veel beter. Ik hoop wel dat de misselijkheid weggaat. Ook heb ik minder eetlust en hongergevoel, wat geresulteerd heeft in -17 kg, waar ik ook erg blij mee ben. Kortom ondanks de misselijkheidsklachten zet ik door.

Simvastatine

09-05-2020 | Man | 62
simvastatine

07-05-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.

21-04-2020 | Man | 65
Diabetes type 2
Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust

19-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Wat kan ik doen door de hele ergen hoofdpijn heb 's, avonds naar het eten.

Abasaglar

10-04-2020 | Vrouw | 72
insuline glargine
Diabetes type 2
direct na eerste gebruik hevige pijnen in linkerbeen. Voelt als een ontsteking van voet tot heup. Soms ook aan rechterkant. Erger 's nachts (ik spuit 's avonds) Daardoor heel slecht slapen en overdag erg moe. Ook hoofdpijn rechts met een gevoel alsof mijn oog niet meer in de holte zit.

Gliclazide

08-04-2020 | Man | 64
gliclazide
Diabetes type 2
Heb dit een tijd terug een paar maanden gebruikt, maar de bijwerkingen waren te heftig. Doordat de suikerwaarden te hoog blijven dit weer gekregen, maar nu zijn de waarden blijvend hoog. Denk dat ze premie krijgen voor het voorschrijven.

Jardiance

05-04-2020 | Man | 57
empagliflozine
Diabetes type 2
Al vele jaren diabetisch type 2, suikerspiegel bleef stijgen en zakte sporadis, gestart met metaformax 850 eerst twee tabletten per dag, hielp niet, daarna opgevoerd tot 3 maal per dag, ook dit hielp nauwelijks, andere medicatie bijgekregen uni diamicron 60 mg 1 maal per dag dus 3 maal metaformax 850 gram en 1 maal uni diamicron 60 mg, hielp met wisselend succes, met a[lees meer...]ls gevolg zeer veel diarree, moe en soms een hypo , na een tijdje terug naar de huisarts geweest en ik diende te stoppen met metaformax, na een tijdje stuurde hij door naar een specialist , nadat ik mijn verhaal verteld had kwam hij tot de conclusie dat ik te veel metaformax genomen had, hij schreef jardiance 10 mg voor te nemen 1 x per dag, in combinatie van metaformax 850 mg 2x 1/2 tablet per dag en s"morgens 2 tabletten uni diamicron 60 mg; Deze doseringen werkte zeer goed, suikerwaarde daalde zeer snel, tot grote tevredenheid, al snel kreeg ik vervelende bijwerkingen, droge mond, zeer veel drinken , zeer veel en vaak plassen en zeer hardnekkige schimmelinfectie aan de penis, die soms totaal verdwijnt, maar ze is daar al zeer snel en langdurig terug aanwezig.Voorhuid kan ik dan niet of moeilijk achteruit trekken om de penis te reinigen, dor gebruik van wat zeep en de nodige pijn lukt het mij dan wel. Ik ben van jardiance 10 mg zeer tevreden , geen hoge bloedsuikerwaardes meer en mijn diabetes is na &&n jaar terug stabiel geworden.

01-04-2020 | Man | 60
Diabetes type 2
weinig verandering met deze medicijnen,alleen ernstige darmklachten

Glimepiride

01-04-2020 | Man | 60
glimepiride
Diabetes type 2
Ik heb type 2 sinds mijn glablaas is verwijderd want niet kon volgens de verpleegkundige. Toeval wil dat ik 20 jaar geleden een hartinfarct heb gehad dus ben al 20 jaar onder de bloedcontrole. In 2016 april is mijn galblaas verwijderd wegens een ontsteking en 3 weken later op bloedcontrole glucose waarde gestegen van 8 naar 18. Na een jaar stelde verpleegkundige voor iets [lees meer...]aan de hoge glucose waarde te gaan doen omdat deze hoog bleef. Bij mij werkte geen medicijn geen metformine(darmklachten,diaree) ,geen glicazide(darmklachten,diaree)en geen glimepride. Nu aan de insuline 3 x per dag 10 mg bij eten en de glucose waarden blijven te hoog. Ik krijg em alleen laag als ik intensief sport of beweeg. De doktoren bleven zeggen dat de glucose niet door de verwijderde galblaas kan komen maar de bloedwaarden zeggen toch echt iets anders ...

27-02-2020 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.

26-02-2020 | Man | 55
Diabetes type 2
het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.

Victoza

21-02-2020 | Man | 61
liraglutide
Diabetes type 2
vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.

Lantus

17-02-2020 | Man | 68
insuline glargine
Diabetes type 2

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2382)
Depressie (1926)
Angst & paniekstoornis (1830)
Hoge bloeddruk (1357)
Acne/puistjes (963)