ziekte

Omeprazol 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

20-01-2017

Diabetes type 2

Inmiddels 2 jaar aan het aanmodderen, maar heb eindelijk dat gevonden wat het allemaal zeer dragelijk maakt. Waarden fors omlaag, bloeddruk super in balans en cholesterol ook in waarde gedaald. Zelden nog maar diarree. 4x maal daags verdeeld over de dag. Groene gember thee met citroen, aangevuld met een halve theelepel kaneel. Kaneel is een krachtige natuurlijke zoetstof d[lees meer...]ie je cholesterolratio in balans kan krijgen en houden. Kaneel heeft een regulerend effect op de bloedsuikerspiegel. Gember verbetert voornamelijk de afgifte en werking van insuline en de insulinegevoeligheid. Zorgt tevens voor een betere spijsvertering. Wel consequent blijven gebruiken ongeveer een litertje thee met ingrediënten per dag.
18-01-2017

Diabetes type 2

Geen last van bijwerkingen.
13-01-2017

Diabetes type 2

Opgeblazen gevoel , borrelende darmen de gehele dag, misselijk, vaak diarree na 5 jaar even gestopt. De klachten waren op dag 3 allemaal weg.
10-01-2017

Diabetes type 2

Na de 5e injectie gestopt, te veel bijwerkingen en pijn. Eerste 2 weken veel bijwerkingen, 3e week bijna geen, 4 e en 5e week verergerde bijwerkingen, oplopend. De eerste injectiepen klikte niet terug, de naald bleef naar buiten steken, dat was verwarrend, vooral omdat het de eerste pen was. De firma die Trulicity produceert heeft de pen opgehaald en onderzocht, ter verbe[lees meer...]tering. Effectiviteit: geen idee, nuchtere suiker was wel iets lager.
26-12-2016

20-12-2016

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Ik heb 4 nachten, volkomen onverwacht, ernstige bloedneuzen gehad. Het was heftig: na drie doorweekte handdoeken, een ravage in de badkamer en drie kwartier later, stopte het. De laatste keer kwamen er grote bloedstolsels mee, die in mijn keel zaten en die al brakend tevoorschijn kwamen. Bedacht na de vierde keer dat het weleens aan de Gliclazide kon liggen. De huisarts[lees meer...] heeft het opgezocht en het bleek, weliswaar een zeer zeldzame, bijwerking te zijn. Het breekt, bij mij dus, de rode bloedlichaampjes af. Meteen gestopt met medicijn en geen bloeding meer gehad.
09-12-2016

Januvia (sitagliptine)
Diabetes type 2

Heb bijna 1,5 jaar Januvia gebruikt. Had geen invloed op bloedsuikerwaarden maar daarentegen wel op mijn algehele welbevinden. Ben in 1,5 jaar heel beroerd geweest. Kon niet functioneren. Geen eetlust. Veel slaap. Algehele malaise. Sinds 1,5 maand gestopt en heb mijn leven weer terug. Dat was eens maar nooit meer.
05-12-2016

Janumet (sitagliptine / metformine)
Diabetes type 2

Gebruikte tot 2 weken geleden 3 x 500 mg Metformine en 3 x 80 mg gliclazide met onvoldoende resultaat. Gebruik sinds 2 weken 2 x daags Janumet 50/850, gecombineerd met 3 maal daags 80 mg gliclazide en het resultaat is spectaculair te noemen. Zat meestal gemiddeld op 11 en nu gemiddeld op 6. Moet nu zelfs oppassen voor een hyper. Nog even afwachten of het zo effectief b[lees meer...]lijft. Tot dusver geen merkbare bijwerkingen.
24-11-2016

Diabetes type 2

De waarde is mooi Ervaren bijwerkingen zijn: maagpijn, last van darmen, hoofdpijn en gewichtsafname
20-11-2016

Diabetes type 2

6 weken geleden begonnen met trulicity 1,5, na 2 jaar Victoza te hebben gebruikt. Van de eerste week had ik last van maagzuur en oprispingen hetgeen ik nu nog steeds heb . Na 2 weken nog een probleem, zware verstopping en nog steeds. Bijgevolg op al die weken ben ik 3 kg bijgekomen. Ik denk te stoppen en terug mijn Victoza elke dag te gaan spuiten. Vroeger spoot ik La[lees meer...]ntus en was 10 kg bijgekomen, nadien Victoza en was de 10 kg vlug kwijt. Ik heb geen zin om stilaan die 10 kg terug bij te komen, omdat ik niet voldoende naar het toilet kan gaan.
11-11-2016

Diabetes type 2

Een week geleden begonnen met de Trulicity pen, omdat mijn suikerwaardes veel te hoog bleven met Metformine en Gliclazide. Gisteren voor het eerst een drastische daling in mijn glucosewaardes gemeten. Daar waar ik voorheen (nuchter) bleef hangen op 13.4 tot 14.8, was mijn nuchtere bloedsuikermeting deze morgen 7.8 . Daarnaast heb ik geen last meer van honger en heb ik nauw[lees meer...]elijks meer behoefte om te snacken. Wél heb ik wat last van oprispingen en brandend maagzuur, maar mij is verteld dat dit zal verdwijnen na toediening van de tweede dosis. Tot nu toe ben ik tevreden en de bijwerkingen vind ik tot nu toe meevallen.
30-10-2016

Diabetes type 2

Onderkende bijwerkingen. Diarree moest vanzelf overgaan. Bijna 6 jaar lopen klooien bij de huisarts tot ik er op stond dat hij me doorverwees. Daar heb ik een jaar over gedaan voordat de huisarts mijn ernst inzag. Internist constateerde een overgevoeligheid voor metformine en heeft een ander middel voorgeschreven. Hoofdpijn en huiduitslag ik voelde me vreselijk. Terug naa[lees meer...]r metformine, hevige diarree en heel beroerd. Internist zegt dat ik het nooit meer mag gebruiken. Insuline leek nog de enige oplossing tenzij ik wilde starten met jardiance. Blij dat ik dat gedaan heb! Langzaam wordt ik weer mijzelf, zijn mijn suikers gestabiliseerd en voel ik me weer fit!
30-10-2016

Jardiance (empagliflozine)
Diabetes type 2

Ik gebruik dit middel nu een aantal maanden en voel me langzaam fitter en blijer. Ik bleek overgevoelig voor metformine en insuline spuiten was de laatste stap. Gelukkig is daar jardiance voor in de plaats gekomen. Ik ben sinds de start 5 kilo afgevallen en mijn suikers zijn gestabiliseerd tot recent een nuchtere suiker van 6,6 dat is zeker 10 jaar geleden en een hb1ac v[lees meer...]an 6,8. De internist geeft aan dat het, indien ik nog meer afval, mogelijk is dat ik nog zonder medicatie zou kunnen maar dat is toekomst. Voor de duidelijkheid, mijn suikers zijn nooit extreem hoog geweest. Meest nuchter tussen de 8 en 10. Enige bijwerking, schimmelinfectie, lastig en hardnekkig, zeker bij een lage weerstand. Drink extra water en gebruik van de huisarts een pilletje voor "chronische" schimmel. Dat scheelt van die eieren kopen bij de drogist. Die werken echt niet!
20-10-2016

Diabetes type 2

Ik kan absoluut niet over tabletten voor/tegen de suiker zoals metformine etc. Ik word daar heel ziek van, kan dan niet normaal functioneren. Voor mij is de victoza een uitkomst want na 2,5 maand ga ik daar heel goed op. Ik heb de eerste 2,5 maand heel erg last van mijn maag en darmen gehad. Rare pijnklachten overal in mijn lichaam. Mijn maag verteerde heel slecht waardoor[lees meer...] ik enorm misselijk was en hele vieze opboeringen had. Sinds half september van dit jaar voel ik me steeds beter. Ben nu 14 kilo afgevallen zonder een zwaar dieet te volgen. En daar ben ik heel blij mee. Mijn bloedwaarden zijn ook goed en dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Ik ben zeer tevreden over victoza.
13-10-2016

Diabetes type 2

Ik neem de metformine nu ruim 2 jaar in met veel bijwerkingen. Vermoeid en slaperig met tussenpozen, maar vooral maag en darmklachten. Ook heel veel last van een droge mond 's nachts met een zeurdige keelpijn. Heb nu weer bloed laten prikken om te kijken of er wat anders uit komt. Uitslag volgende week. Dus even afwachten en hopelijk kom ik daar nog ooit van af.
11-10-2016

Diabetes type 2

Ik kreeg 30 tabletten mee om eerst te kijken of ik er tegen zou kunnen. Borrelen in de buik begon gelijk al. Dat schijnt normaal te zijn. Vermoeide benen en langzaam aan begon de maagpijn. Ik ben nu gestopt bij 28 tabletten en voel me niet fijn en lig plat. Mijn sport wederom afgezegd vanwege de buik hoofdpijn en grote vermoeidheid. Bloedgeprikt om te kijken of het ook [lees meer...]wel heeft gewerkt. De effectiviteit nog niet bekend. Dan even stoppen en overgaan op een ander merk of toch weer deze dat hangt van de praktijkondersteuner en huisarts af.
07-10-2016

Diabetes type 2

Na innemen medicijnen merkte ik dat ik een soort spierverlies er van over hield. Sneller vermoeid, maar ik dacht dat zal wel overgaan. Dus niet tot op heden. Daarnaast slik ik nog Hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk, dus zeker 4x per nacht plassen. Ik denk dat ik met alles stop voor een aantal maanden en het zelf controleer met behulp van de benodigde apparatuur. We[lees meer...]l voldoende blijven bewegen natuurlijk!
24-09-2016

Jardiance (empagliflozine)
Diabetes type 2

Zowat een 3-tal weken geleden gestart met Jardiance 10mg. 1 x per dag i.c.m. glucophage (Metformine) 850mg 3 x per dag. De werking van Jardiance is onvoldoende want glucosewaarden blijven veel te hoog. Voorheen Jentadueto 2,5/1000mg 2 x per dag en daar voor Trajenta 2,5mg 2 x per dag i.c.m. Glucophage 3 x 850mg. Ik denk dat alleen de Metformine een beetje maar ver van v[lees meer...]oldoende werkt en dat de overige vaak zeer dure medicijnen enkel goed zijn voor de boekhouding van de farmaceutische bedrijven.
17-09-2016

Trajenta (linagliptine)

Jaren nuchter te hoog 13 tot 18, nu 5 tot 8
13-09-2016

Diabetes type 2

opgezette buik zeer hinderlijk, boeren ook erg vervelend!
05-09-2016

Diabetes type 2

Ik werd in 2011 verteld dat ik diabetes 2 heb en ik kreeg Metformine 500mg x 4 per dag. Ik had daarnaast ook nog tabletten voor hoge bloeddruk en hartritmestoornis. Dus ik had genoeg om te slikken. Een paar weken na het slikken van de Metformine kreeg ik problemen met een dood gevoel in mijn voeten en ook op mijn rug. Ik werd verteld door mijn huisarts dat ik doorgezakte [lees meer...]voeten heb. Dus ik kreeg steunzolen. In 2015 heb ik ze weg gedaan, want dat hielp niet. Ik was bij een Neuroloog geweest en volgens hem heb ik de verkeerde schoenen. Wat een onzin. Heb ik ook schoenen op mijn rug? Dan komt het door suiker zei de Neuroloog en nu ook de huisarts. Ik ben een paar weken geleden op vakantie geweest in een hete klimaat en ineens was mijn bloeddruk te laag. Dus geen bloeddruktabletten meer genomen en bloeddruk was perfect. Ik ben met Metformine gestopt en ook perfect. Ik heb al mijn tabletten gestopt tijdens mijn vakantie en dat in nu al bijna 3 maanden en geen bloeddruk probleem meer en geen suiker probleem meer en geen ritmestoornis meer. Ik heb veel gelezen over al die tabletten en ben er achter gekomen dat de bloeddruk tabletten veroorzaakten ritmestoornis (ik had bijna een ablatie gehad). De tabletten voor de ritmestoornis verhoogde mijn suiker. Dus allemaal bijwerkingen waar geen arts naar luisterd. Al jaren verkeerde pillen geslikt. Ik zit nog wel met de probleem met mijn gevoel in mijn voeten. Na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat Metformine en Pantoprazol de B12 vitamine opname in je lichaam blokeerd. Te lage B12 beschadigd de neurosysteem en nog veel meer. Morgen naar de arts voor de B12 test. Gaat veel Googlen als een tablet van een arts krijgt want het is troep.
25-08-2016

Diabetes type 2

Ik ben half juni 2016 begonnen met 1x daags 1 tablet Metformine 500mg omdat mijn bloedsuikerspiegel 7.2 was. Na 1 maand bloedprikken voor suikerspiegel, deze was gezakt naar 6.6. Huisarts schreef in het vervolg 2x daags 500mg Metformine voor. Toen kreeg ik buikpijn in het begin mild maar na een week heftig. Weer naar de huisarts geweest vanwege de bijwerking. Zijn antwoord[lees meer...] was daar moet u maar aan wennen!. Na aandringen van mijn kant, had mij inmiddels ziek op mijn werk gemeld, 5 dagen compleet stoppen en daarna weer 1 tablet van 500mg per dag. Na 2 dagen kwam de buikpijn weer in hevige mate terug. Ga een andere huisarts nemen ik vertrouw hem niet.
11-08-2016

Diabetes type 2

Altijd al slaapproblemen gehad, echter deze waren nog hanteerbaar. Na de start met metformine werd mijn algehele vermoeidheid langzaam maar zeker steeds erger. Dusdanig zelfs dat ik op een ochtend gewoon twee dagen vrij heb moeten nemen, omdat ik niet meer kon functioneren. Na onderzoek op Internet erachter gekomen dat metformine wel vaker (steeds vaker) gelieerd wordt aan[lees meer...] insomnia. (zie bijv http:// www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/ PMC3354927/). Toen besloten met metformine te stoppen. Na drie dagen werd ik al veel energieker en minder vermoeid. Gevoel alsof ik hyperactief was. Rusthartslag van 80 terug naar 69. Loopsnelheid (veel wandelen tussen trein, werk en woning, 8-9 km/dag) van 4.2 km/uur naar 5.5 km/uur dus ook fysiek aantoonbaar energieker.
11-08-2016

Diabetes type 2

Rare donkere ontlasting, geen diarree wel veel winderigheid, borrelen in de buik, en veel buikpijn.
08-08-2016

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Sinds ik Glicazide gebruik, naast Metformine 500mg 2x daags, heb ik veel last van harde ontlasting (obstipatie), moeilijk gaan en het gevoel dat er nog wat overblijft (aandrang) en dus lang zitten op het toilet. Gebruikte eerst 3x 80mg en had het gevoel dat er een baksteen in mijn buik zat. Teruggegaan naar 2x 80mg waarna verbetering, maar de moeilijke en harde ontlasting[lees meer...] blijft. Ga mijn huisarts vragen om een alternatief, want ik voel me niet prettig bij dit middel. Suikerwaardes zijn verder wel goed.
04-08-2016

Atorvastatine (atorvastatine)
Diabetes type 2

wisselend diarree, hoofdpijn, spierslapte en vermoeidheid
01-08-2016

Diabetes type 2

Ik heb niet veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid of diaree. Wat ik wel heb is wazig zien en dit komt schijnbaar zelden voor. In hoe ver het medicijn werkt weet ik nog niet omdat ik het pas 2 weken gebruik. Maar ik zal de uitslag uiteraard ook nog melden.
28-07-2016

Diabetes type 2

voor mijn beginnende diabetes type 2 werd Metformax (metformine) 850 voorgeschreven, volgens een voorgeschreven routine tot 3x 1per dag. moeilijk wegens draaierigheid, misselijkheid en na het eten diarree... volhouden is de boodschap, nu al een maand ... we zien wel of de pancreas zich laat leiden door dit medicament en weer 'normaal' actief wordt.
26-07-2016

Diabetes type 2

van de verhoogde suiker eigenlijk geen last, dan droge mond gedurende slapen, weet niet hoelang de bijwerkingen blijven, veel last met lopen, linkerbeen doet zeer bij de kuit na paar honderd meter lopen, wordt ook gedeeltelijk minder gevoelig, na half uur lopen en even zitten is het minder en kan dan doorlopen.
20-07-2016

Lantus (insuline glargine)
Diabetes type 2

De ervaring is dat Lantus voor de glucosewaarden prima zijn werk doet om bepaalde risico's te verminderen. Daar tegenover staat de behoorlijke gewichtstoename van ong 12 kg. Het lijkt me dat je hierdoor in een soort negatieve spiraal terecht komt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1579)
Depressie (1284)
Angst & paniekstoornis (1083)
Hoge bloeddruk (872)
Zenuwpijn (435)
Trage schildklier (434)
Astma (367)
Angststoornis (336)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!