ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

03-10-2019

Diabetes type 2

Dit medicijn is mij twee jaar geleden aangeraden in het ziekenhuis na intolerantie metformine en tolbutamine novorapid werkte wel maar wilde niet insuline afhankelijk worden forxiga werkt top hba1c waarde normaal met prikken tussen de 4.2 en 6.8 bijna niks te merken van de omschreven bijwerkingen droge mond had ik al van de astma medicijnen geen hypers meer gehad b[lees meer...]egon hiermee na hypers van 35 de uitvinding en je valt er nog vanaf ook door middel van eetpatroon wijzigen en forxiga nu van 155 naar 80 nu 75 kg wijt

Lisinopril (lisinopril)
Diabetes type 2

De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.

Novorapid (insuline aspart)

Ozempic (semaglutide)
Diabetes type 2

Ik ben nog maar on het begin. Maar vind het belangrijk dit ervaren te delen. Eerste week bijna geen maar soms wel werking. Tweede week buikpijn, misselijk. Dragelijk maar onaangenaam
12-09-2019

Invokana (canagliflozine)
Diabetes type 2

Werkt zeer goed om de suikerwaarden op peil te houden, maar wel een terugkerende schimmelinfectie op de penis wat enorm irritant is.

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Ik gebruik Gliclazide nu 3 jaar, in het begin veel last van hoofdpijn , soms wat duizelig en lichte gewichtstoename. Sinds kort spuit ik Abasaglar ( lang werkende insuline) en vraag ik mij af of de Gliclazide daarnaast nog goed zijn werk doet.

Diabetes type 2

Gebruik medicijn sinds september 2018. Bloedsuikerwaarden wel iets gedaald maar veel ongemak van schimmelinfectie penis. Het wordt steeds moeilijker om de voorhuid terug te kunnen trekken om schoon te kunnen maken en vervolgens weer terug te brengen. Gebruik voor schimmelinfectie Miconazol maar blijft terugkeren. Zeer vervelende bijwerking. Word er door ontmoedigd middel t[lees meer...]e blijven gebruiken dus bij vlg afspraak internist ga ik overleggen om te stoppen.

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
19-08-2019

Diabetes type 2

Ervaar geen bijwerkingen van Abasaglar. De pen vind ik niet altijd even handig. Ik ben insuline van Novo ( pen) gewend en deze tikt de eenheden af.
12-08-2019

Eucreas (vildagliptine / metformine)
Diabetes type 2

gebruikt het al vele jaren bevalt me goed ik houd 12 uur tussen het innemen van de 2 tabletten dat is alles en het wekt goed zonde problemen
06-08-2019

Novorapid (insuline aspart)
Diabetes type 2

Na anderhalf jaar nog steeds misselijkheid en buikklachten, weinig eetlust. Misselijkheid en buikklachten soms wel 3 a 4 keer per dag. Begint al bij het opstaan. Heb Diabetes typr 2 al 19 jaar
21-07-2019

Diabetes type 2

Na eerst een week 10mg per dag te hebben gebruikt werd het verhoogd naar 25 mg per dag. Hierbij kreeg ik meteen een flinke blaasontsteking. Op verzoek. An de internist heb ik volgehouden. Ze beloofde daarin beterschap. Dat klopte ook wel. Echter kwam na de blaasontsteking candida opzetten wat chronisch werd. Daar kreeg ik dan weer Fluconazol voor,maar dat versterkt de Glim[lees meer...]epiride weer die ik ook gebruik met als risico hypoglykemie. Na 3 maanden van gekmakende jeuk het ik de Jardiance mogen staken en gaan we nu proberen met Victoza de bloedsuiker beter te reguleren. De bijwerkingen buiten beschouwing gelaten was de Jardiance wel fantastisch voor het laten zakken van m'n bloedsuikers.
07-07-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik geen insuline meer vond het prikken eng. Gebruik sinds 2 jaar Forxiga. Bloedspiegel blijft schommelen. Ben wel afgevallen maar let ook op mijn voeding. Heb pijn in mijn zij en veel jeuk in geslachtsdeel.
01-07-2019

Diabetes type 2

Er zitten luchtbelletjes in de vloeistof ,hinderlijk. Bij Lantus nooit geen klachten. Gemeld bij apotheek
30-06-2019

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.
21-06-2019

nvt
20-06-2019

Xultophy (insuline degludec/​liraglutide)
Diabetes type 2

Gebruik het nu bijna 2 jas. 36 eenheden per dag in combinatie met 2 x 1000 Methformine en 3 Mg Glimiperide. Bevalt goed, gewicht stabiel en waardes ook stabiel. Eigenlijk geen bijwerkingen na eerste week.
14-06-2019

Ozempic (semaglutide)
Diabetes type 2

Naast metformine (2x 1000mg) eerst Tresiba gaan spuiten. Kwam echter veel aan. Nu over naa Ozempic en insuline afbouwen. In 1 maand al 2,5kg kwijt en stabiele glucose waarden. Benieuwd wat HbA1c is na 3 mnd.
27-05-2019

Diabetes type 2

vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander
25-05-2019

Lantus (insuline glargine)
Diabetes type 2

Werkt prima. Pen is makkelijk in gebruikt. Licht in te drukken en makkelijk te doseren.

Diabetes type 2

Werkt goed. Pen is moeilijk te bedienen. De pen laat zich moeilijk indrukken waardoor doserend spuiten moeilijk gaat. Indrukken gaat zwaar. Ook van de 5 spuiten al twee stuk.

Ezetrol (ezetimibe)

Veel hoofdpijn
10-05-2019

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.
10-05-2019

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.
24-03-2019

Diabetes type 2

Dit medicijn bracht mijn bloedwaarden heel goed naar beneden. Nu blijkt dat de voorwaarden voor het krijgen van dit middel te zwaar zijn. Oftewel te duur. En dan weer een andere medicatie uitproberen.
18-03-2019

Diabetes type 2

Ben 25 jaar diabeet. Spoot circa 70 eenheden insuline per dag, kort- en langwerkend. Sterke schommelingen, hypo's en hyper's. HBA1C rond de 6. Ontevreden over de sterke schommelingen. Via internet Forxyga gekocht. Half jaar gebruik. Erg positief. - spuit nu nog circa 50 eenheden insuline per dag - veel minder bloedsuikerschommelingen, veel stabielere bloedsuikerwaarden[lees meer...]. - 9 kg. gewicht verloren, kan veel meer eten zonder aan te komen. Ook veel koolhydraten eten (brood, zoetigheid) geven minder hoge bloedsuikers. Oppassen dat ik niet te mager word. - bloeddruk was te hoog maar is door Forxiga gebruik lager geworden. Minder bloeddrukverlagende medicijn nodig. Positief dus. - mogelijk nadeel/bijwerking: gevoeliger huid. Weet niet zeker of dit door Forxiga komt. - verder geen nadelige bijwerkingen -
18-03-2019

Diabetes type 2

Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.
17-03-2019

Diabetes type 2

Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger
05-03-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2192)
Depressie (1804)
Angst & paniekstoornis (1646)
Hoge bloeddruk (1255)
Acne/puistjes (868)