ziekte

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

03-06-2020

Pregabaline (pregabaline)
Diabetes type 2

Heb sinds 2013 diabetes en pas sinds kort deze bijwerkingen, Kan ook niet overgaan op een ander middel zonder deze bijwerkingen
01-06-2020

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

TEVREDEN. IS BETER. MINDER METFORMAX. DIAB. POLYNEUROPATHIE. NAAM 4X METFORMAX/DAG
01-06-2020

28-05-2020

Diabetes type 2

Gebruik sinds jan 2020 nu Ozempic. Glucoses waren erg ontspoord door prednisongebruik. Glucoses normaliseerde onvoldoende nadat ik gestopt was met prednison. Glucose van 26 voor de lunch was niet ongewoon. Gebruikte al 1x40 mg glyclazide, 3x1000 mg Metformine, 3x daags Novorapid 10-12 eenheden en 1x daags 118e Tresiba. Na een maand Ozempic is de glyclazide gestopt en een m[lees meer...]aand later ook de kortwerkende insuline. Op dit moment spuit ik van de 118e nog 14e eenheden Tresiba en bouw ik deze langzaam af tot 0. Ik voel me naast de misselijkheidsklachten die er helaas nog steeds zijn veel beter. Ik hoop wel dat de misselijkheid weggaat. Ook heb ik minder eetlust en hongergevoel, wat geresulteerd heeft in -17 kg, waar ik ook erg blij mee ben. Kortom ondanks de misselijkheidsklachten zet ik door.
09-05-2020

Simvastatine (simvastatine)

07-05-2020

Diabetes type 2

Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.
21-04-2020

Diabetes type 2

Denk goed na of u dit wilt gaan gebruiken. Een paardenmiddel. Verschrikkelijk ziek van geweest. Dikke week later nog steeds last van de bijwerkingen. Bijna geen eetlust
19-04-2020

Diabetes type 2

Wat kan ik doen door de hele ergen hoofdpijn heb 's, avonds naar het eten.
10-04-2020

Abasaglar (insuline glargine)
Diabetes type 2

direct na eerste gebruik hevige pijnen in linkerbeen. Voelt als een ontsteking van voet tot heup. Soms ook aan rechterkant. Erger 's nachts (ik spuit 's avonds) Daardoor heel slecht slapen en overdag erg moe. Ook hoofdpijn rechts met een gevoel alsof mijn oog niet meer in de holte zit.
08-04-2020

Gliclazide (gliclazide)
Diabetes type 2

Heb dit een tijd terug een paar maanden gebruikt, maar de bijwerkingen waren te heftig. Doordat de suikerwaarden te hoog blijven dit weer gekregen, maar nu zijn de waarden blijvend hoog. Denk dat ze premie krijgen voor het voorschrijven.
05-04-2020

Jardiance (empagliflozine)
Diabetes type 2

Al vele jaren diabetisch type 2, suikerspiegel bleef stijgen en zakte sporadis, gestart met metaformax 850 eerst twee tabletten per dag, hielp niet, daarna opgevoerd tot 3 maal per dag, ook dit hielp nauwelijks, andere medicatie bijgekregen uni diamicron 60 mg 1 maal per dag dus 3 maal metaformax 850 gram en 1 maal uni diamicron 60 mg, hielp met wisselend succes, met a[lees meer...]ls gevolg zeer veel diarree, moe en soms een hypo , na een tijdje terug naar de huisarts geweest en ik diende te stoppen met metaformax, na een tijdje stuurde hij door naar een specialist , nadat ik mijn verhaal verteld had kwam hij tot de conclusie dat ik te veel metaformax genomen had, hij schreef jardiance 10 mg voor te nemen 1 x per dag, in combinatie van metaformax 850 mg 2x 1/2 tablet per dag en s"morgens 2 tabletten uni diamicron 60 mg; Deze doseringen werkte zeer goed, suikerwaarde daalde zeer snel, tot grote tevredenheid, al snel kreeg ik vervelende bijwerkingen, droge mond, zeer veel drinken , zeer veel en vaak plassen en zeer hardnekkige schimmelinfectie aan de penis, die soms totaal verdwijnt, maar ze is daar al zeer snel en langdurig terug aanwezig.Voorhuid kan ik dan niet of moeilijk achteruit trekken om de penis te reinigen, dor gebruik van wat zeep en de nodige pijn lukt het mij dan wel. Ik ben van jardiance 10 mg zeer tevreden , geen hoge bloedsuikerwaardes meer en mijn diabetes is na &&n jaar terug stabiel geworden.
01-04-2020

Diabetes type 2

weinig verandering met deze medicijnen,alleen ernstige darmklachten
01-04-2020

Glimepiride (glimepiride)
Diabetes type 2

Ik heb type 2 sinds mijn glablaas is verwijderd want niet kon volgens de verpleegkundige. Toeval wil dat ik 20 jaar geleden een hartinfarct heb gehad dus ben al 20 jaar onder de bloedcontrole. In 2016 april is mijn galblaas verwijderd wegens een ontsteking en 3 weken later op bloedcontrole glucose waarde gestegen van 8 naar 18. Na een jaar stelde verpleegkundige voor iets [lees meer...]aan de hoge glucose waarde te gaan doen omdat deze hoog bleef. Bij mij werkte geen medicijn geen metformine(darmklachten,diaree) ,geen glicazide(darmklachten,diaree)en geen glimepride. Nu aan de insuline 3 x per dag 10 mg bij eten en de glucose waarden blijven te hoog. Ik krijg em alleen laag als ik intensief sport of beweeg. De doktoren bleven zeggen dat de glucose niet door de verwijderde galblaas kan komen maar de bloedwaarden zeggen toch echt iets anders ...
27-02-2020

Diabetes type 2

ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.
26-02-2020

Diabetes type 2

het werkt in zover dat buikomvang afneemt maar niet het gewicht , ook het nemen van mijn andere medicatie gaat zeer moeizaam door de misselijkheid . eten gaat wel maar niet te veel kortom het doet van alles maar niet het goede helaas.
21-02-2020

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.

Lantus (insuline glargine)

Apidra (insuline glulisine)

12-02-2020

Diabetes type 2

Ben gestart met dit medicijn vanwege het erg fluctuerende bloedsuiker, nu met de eerste drie weken van start gegaan en moet zeggen dat ik me beter voel dan voorheen.
11-02-2020

Enalapril (enalapril(aat))

11-02-2020

Lantus (insuline glargine)

30-01-2020

Diabetes type 2

Bij de eerste 4 bv An 0,25 heb niks van gemerkt gisteren met de 0,5 mg daar merkte ik het wel hoofdpijn beetje vol gevoel duizeligheid
29-01-2020

Diabetes type 2

Paardenmiddel maar werkt als een trein. Al 4 kilo afgevallen in 6 weken en mooie waarden. Insuline al aan het afbouwen.

Diabetes type 2

Het werkt wel maar erg ziek nergens meer zin in walg van vlees terwijl ik dat eerst heerlijk vond maar ook veel misselijk en pijn in bovenbuik waardes zakken wel mooi en ben al meerdere kilo's kwijt
22-01-2020

Abasaglar (insuline glargine)
Diabetes type 2

Eerst de Lantus ingebruik ,toen wegens preferentie naar de goedkopere Abasaglar .. werking is minder effectief als bij de Lantus. Het spuiten gaat stroef ( ligt aan de pen ) en is pijnlijk. Bijkomend verschijnsel is, dat er zich luchtbelletjes verzamelen in de vloeistof.
12-01-2020

Diabetes type 2

Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!
06-01-2020

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2342)
Depressie (1897)
Angst & paniekstoornis (1797)
Hoge bloeddruk (1337)
Acne/puistjes (947)