ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

24-03-2019

Diabetes type 2

Dit medicijn bracht mijn bloedwaarden heel goed naar beneden. Nu blijkt dat de voorwaarden voor het krijgen van dit middel te zwaar zijn. Oftewel te duur. En dan weer een andere medicatie uitproberen.
18-03-2019

Forxiga (dapagliflozine)
Diabetes type 2

Ben 25 jaar diabeet. Spoot circa 70 eenheden insuline per dag, kort- en langwerkend. Sterke schommelingen, hypo's en hyper's. HBA1C rond de 6. Ontevreden over de sterke schommelingen. Via internet Forxyga gekocht. Half jaar gebruik. Erg positief. - spuit nu nog circa 50 eenheden insuline per dag - veel minder bloedsuikerschommelingen, veel stabielere bloedsuikerwaarden[lees meer...]. - 9 kg. gewicht verloren, kan veel meer eten zonder aan te komen. Ook veel koolhydraten eten (brood, zoetigheid) geven minder hoge bloedsuikers. Oppassen dat ik niet te mager word. - bloeddruk was te hoog maar is door Forxiga gebruik lager geworden. Minder bloeddrukverlagende medicijn nodig. Positief dus. - mogelijk nadeel/bijwerking: gevoeliger huid. Weet niet zeker of dit door Forxiga komt. - verder geen nadelige bijwerkingen -
18-03-2019

Diabetes type 2

Sinds het gebruik van de metformine heb ik een oplopende spier en gewrichtspijnen in armen en schouders. Zo erg dat het lijkt alsof er messen in mijn spiern worden gestoken. Na zelfstandig 1 tablet te minderen per dag trekt deze pijn zachtjes weg. Nu proberen door andere leefstijl en kruiden van de metformine af te komen.
17-03-2019

Diabetes type 2

Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger
05-03-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.
18-02-2019

Diabetes type 2

Voorheen Gliclazide van PCH, geen problemen alkom je in gewicht aan. Nu sinds enkele weken van Sandoz, 1 kilo p.wk erbij en enorme moeite met naar de wc gaan. Harde ontlasting en het idee dat je nog vol zit. Heel vervelend. Huisarts gebeld, ga morgen over op PCH (medische noodzaak moet vermeld worden anders doet de zorgverzekeraar moeilijk en krijg je het niet)
05-02-2019

Lantus (insuline glargine)
Diabetes type 2

Ik spuit in mijn benen maar sinds ik ben gaan spuiten heb ik helaas extreme jeuk en veel last van exceem daardoor gekregen. In de buik spuiten helpt wel voor de benen maar daarvan krijg ik een soort jeugdpuistjes(rode knopjes met geel kopje) van. En dan vind heel vies en naar nog erger dan exceem maar ben wel met korte en langwerkende tegelijk gestart dus kan op zich van a[lees meer...]llebei komen
05-02-2019

Insuman Rapid (insuline humaan)
Diabetes type 2

Ik ben sinds oktober 2017 aan het spuiten eerst met de novorapide en lantus, maar omdat de kort werkende extreme pijn (brandend gevoel en lang na het injecteren nog aanhield en ik ivm mijn ASS erg gevoelig ben voor pijnen), ben toen 7/8 kg aangekomen maar had normale hoeveelheden 26/20/26, omdat de pijn bleef en ik elke dag opzag tegen het spuiten vanwege de pijn toen besl[lees meer...]oten om over te stappen op deze insuman rapide. De heftige pijnen bij het prikken en na het inspuiten van de insuline is verdwenen, maar helaas heb ik wel vaak flinke bloeddruppels of soort van muggenbult na het spuiten voor in de avonduren. Van dit middel ben ik helaas ook 25kg sinds mei tot aan nu (wel eerlijk bijzeggen ik ben in september in rolstoel beland) aangekomen. Heb ik extreem veel last van exceem op mijn benen gekregen. En helaas heb ik van dit middel ook veel meer eenheden nodig (voor exact hetzelfde aan eten of soms zelfs minder) dan wat ik met de novorapide spoot. Ik spuit nu 32/22/52 dus echt heel heel veel meer. Ik zou het middel dus ook niet echt aanraden, maar ja ik heb ivm de pijn bij de ultra kort werkende geen andere keuze.
30-01-2019

Diabetes type 2

N'a een paar dagen vervelende schimmelinfectie ter hoogte v d genitaliën
18-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik het middel nu 3,5 maand en heb geen bijwerkingen ondervonden. Bloedsuikerwaarden zijn gedaald.
15-01-2019

Diabetes type 2

deze pillen lijken mijn sportieve plannen te dwarsbomen. Het lijkt er op dat mijn kracht wegebt wat ik vooral merk in mijn sport Softbal. Het aangooien van een bal naar mijn teamgenoot gaat me moeilijker af dan voorheen. Ik slikte 2 pillen per dag, naast andere pillen voor de suiker en bloeddruk, maar de dosis is verlaagd naar 1 pil + 1 pil Jardiance. Een enorm verschil in[lees meer...] de glucosewaarde (in positieve zin) en mijn krachten komen terug! Glibenclazide mag van mij dus helemaal stopgezet worden...
15-01-2019

Diabetes type 2

voorgeschreven gekregen door een Internist omdat de gemiddelde glucosewaardes maar niet omlaag gingen. Slikte 2 stuks Glibenclazide per dag en dat werd dus 1 met deze pil erbij. Bij controle 6 weken later was het gemiddelde omlaag naar acceptabele waardes. Ook ben ik afgevallen (3 kilo in 6 weken!). Bovendien voel ik me een stuk beter dan voor het gebruik van dit medicijn.[lees meer...] Ik merk het vooral aan trappen lopen. Moest me altijd vasthouden aan de leuning maar nu is dat niet nodig. Coördinatie lijkt sterk verbeterd. Het zou kunnen dat dat komt door die Glibenclazide die in dosis verlaagd is maar toch...
12-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik jardiance sinds 15 november 2018 het doet goed z,n werk mijn hba1c waarde is in 2 maanden tijd van 80 naar 63 gegaan dus daar ben ik zeer tevreden over.Alleen de bijwerkingen zijn ontzettend vervelend ik heb sinds het gebruik last van een schimmelinfectie die maar niet over gaat ik plas en drink ook heel veel dus ik ga stoppen met dit medicijn
09-01-2019

Diabetes type 2

heb me er van begin niet prettig bij gevoeld , duurde lang voor suiker onder controle was
07-01-2019

Novorapid (insuline aspart)
Diabetes type 2

Omdat ik met orale medicatie de bloedsuikers niet onder controle kreeg en het mij ook niet lukte om af te vallen, kreeg ik last van hoge bloeddruk. Daarom overgegaan op insuline Novorapid en Levemir. Mijn bloedsuikers verbeterden maar ik viel niet af en kreeg meer last van hoge bloeddruk daardoor. De internist heeft mij toen Victoza gegeven. Hierdoor ben ik 12 kilo afge[lees meer...]vallen die er na twee jaar nog steeds af zijn. Ik beweeg daarnaast wel veel, ik kan mij nog steeds niet zo goed aan mijn dieet houden.
07-01-2019

Trulicity (dulaglutide)
Diabetes type 2

Gebruik metformine en insuline. Toename van gewicht en hoge bloeddruk. Na gebruik kon de insuline snel worden gestopt. 12 kilo in gewicht afgevallen. Daarna stabilisatie van het gewicht. Nuchtere bloedsuiker en Hba1C bijna genormaliseerd (Nbls 6/ HBa1C 47). Na een jaar lijkt het effect verdwenen, kan weer meer eten. Maar als ik de injectie stop dan ga ik echt veel eten [lees meer...]en stijgen mijn bloedsuikers. De obstipatie maakt dat ik er eigenlijk mee wil stoppen. Ben nu aan het lijnen tot een normaal BMI, als ik het gevoel heb dat ik mijn eetgewoonte onder controle heb dan wil ga ik proberen te stoppen,
05-01-2019

Diabetes type 2

Bijna 4 weken geleden begonnen met dit middel. 2x maal daags 500mg. Een tablet tijdens het ontbijt en een tablet tijdens het avond eten. De meest voorkomende bijwerkingen zoals: diarree, maagklachten, buikpijn en hoofdpijn had ik geen last van. Bloedsuikerwaarden gingen vrij snel omlaag en hongergevoel verdween als sneeuw voor de zon (ben ook 10kg afgevallen in 3 weken tij[lees meer...]d) Maar nu komt het! (uiteraard heb ik ook veel gelezen op andere Engelstalige forums of mijn bijwerkingen ook overeen kwamen met andere gebruikers) dus het kan niet anders zozijn. Maar goed hier een lijstje bijwerkingen die na ca. ***3 a 4 weken*** na gebruik "kunnen" optreden en die zijn zeker niet prettig! Ik heb dit de afgelopen 5 dagen tot nu aan toe mogen ervaren. Vandaar dat ik er dan ook per direct ben mee gestopt!!! * Hevige spierkrampen * Krakende en vooral pijnlijke gewrichten * Slap gevoel * Doof gevoel in benen * Pijnlijke hielen * Schokken door lichaam * Pijnscheuten in dijbenen Ik zou persoonlijk zelf dit middel niet aanraden en ik raad aan om het toch echt te gaan zoeken in je voeding. Geen suikers, koolhydraatarm eten, minstens een half tot een uur wandelen, veel water drinken en calcium,magnesium,Q10,vitamine B12 en Omega 3 slikken. Dit is zeer belangrijk mocht je net zoals ik stoppen met dit medicijn om je suikerwaarden zo laag mogelijk te houden door gezond bewegen en goede voeding.
15-12-2018

Novonorm (repaglinide)
Diabetes type 2

nog maar 14 dagen vast gesteld. 1ste geneesmiddel gaf diaree en dit hevige buik krampen
14-12-2018

Forxiga (dapagliflozine)

11-12-2018

Diabetes type 2

heb eerst Metformine gehad, werd er geheel gek van!! stijve spieren voor al in de hals. gelijk mee gestopt. kreeg toen Gliclazide eerst 1 tablet, maar na het overlijden van mijn vrouw is de suiker verhoogt en nu heb ik 2 tabletten. met 1 tablet geheel geen bijwerking. heb nu last van brandend maagzuur in vrij zware mate.
28-11-2018

Diabetes type 2

Ik heb nog een ervaring met Effectiviteit, Hoeveelheid bijwerkingen, Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Algehele tevredenheid. Sinds kort gebruik ik Metformine. Las zo beetje de berichten over bijwerkingen sommige zelfs erg. Zelf heb geen ervaring tot nu toe geen ernstige bijwerkingen. Ik neem elke avond na het eten een tablet. Ik maak me [lees meer...]toch wel een beetje zorgen als ik hier zo de berichten lees. Ik las ook iets over Glifor 850mg dat dit medicijn veel beter zou bevallen? Mijn story Door dat ik op mijn leesbril ben gaan staan en mijn bril kapot was gegaan kwam ik er achter dat ik dieabetis 2 had. Ik had een nieuwe leesbril besteld, toen ik deze ging ophalen was het zicht verre van scherp. 3 maal daarna ben ik bij de opticiens geweest voor een oogmeting en telkens andere meetwaarde. Het kwartje was nog niet gevallen. Ik ging naar de oogheelkunde voor een onderzoek die kwamen tot de conclusie dat ik mogelijk diabetes zou hebben. Naar de dokter die bloed liet onderzoeken. En inderdaad ik heb een verhoogde bloedspiegel ze had het over dubbele waarden dan normaal. Ben sinds kort begonnen en laat het rustig op me af komen. Ik ga een heel traject in en ben bang dat ik hier niet meer vanaf kom.
18-11-2018

Toujeo (insuline glargine)

18-11-2018

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?
08-11-2018

Diabetes type 2

mijn leven betekent nog maar weinig
30-10-2018

Victoza (liraglutide)
Diabetes type 2

Hallo, Ik spuit elke morgen 2.4 Victoza en elke avond 110 eenheden Toujeo, maar kan de hele dag wel eten, doe het overigens niet. En nu komt mijn ergernis, mijn bloedsuiker is elke morgen zo'n 10.0 en mijn humeur in de avond - 7. Ben dan erg boos en heel verdrietig honds moe. Bloedsuiker rond de 16.0 tot 18.0. Snap er niks van en mijn internist en diabetes verpleegkundi[lees meer...]ge ook niet denk ik. Heb het idee dat ik niet in een hokje pas en dat deze mensen niet goed weten wat ze met me aan moeten. Dus beetje radeloos, en ben het afschuiven, en van het kastje naar de muur,meer als zat. Ook het roepen.. Het komt wel goed!! ik wil het niet meer horen. Zo ook niet dat ik een koolhydraat arm dieet moet gaan doen.. Daar word ik nog zieker van. Maar ook dat kan niet volgens hun. Ben al meer als 1.5 jaar aan het hannesen en ik wil gewoon niet meer ziek zijn van deze hoge waardes. Voor ik ben begonnen met spuiten kreeg ik de aller hoogste dosering metformine en gliclazide. En ik had de hele dag honger en kon niet stoppen met eten. Wie kan me helpen of heeft een soort van 'oplossing"
30-10-2018

23-10-2018

Diabetes type 2

Suikerspiegel daardoor op normale waarden, ik hoorde dat dit medicijn niet meer verstrekt zal worden, ben daar niet blij mee.
21-10-2018

Diabetes type 2

Na maanden gebruik nuchter waarde tussen 4-8 1Hbaic niet veranderd 57 maar veel hypho,s 6 kg afgevallen. Wel veel plassen insuline eenh na beneden kan ook door koolhydraad losse dieet. Maar denk er over na toch te stoppen want veel maag klachten loop nu bij internist daar voor. Na 2019 niet meer vergoed met samenwerking met insuline
15-10-2018

Diabetes type 2

Per toeval een keer mijn glucose gemeten en deze was véél te hoog. Na een nuchtere bloedtest metformine voorgeschreven gekregen. Waardes zijn nu een stuk lager, echter komt dit natuurlijk ook door een aangepast voedingsschema. In het begin 2 dagen wat last van mijn darmen, maar daarna niet meer. Wel een stuk meer vermoeid dan voor de start met deze medicatie.
09-10-2018

Januvia (sitagliptine)
Diabetes type 2

Al eerder gebruikt en zelfde bijwerkingen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2082)
Depressie (1713)
Angst & paniekstoornis (1514)
Hoge bloeddruk (1187)
ADD (568)
Depressiviteit (526)
Angststoornis (476)
Astma (472)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!