ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

Tramadol na amitriptyline is geen verbetering. Amitriptyline lijkt de symptomen wat te verzachten, maar ik ben niet overtuigd. Ik heb bovendien het idee dat de medische stand zich hier niet erg druk om maakt. Een effectief pijnbestrijdingsmiddel lijkt er immers niet te zijn.
04-09-2017

Fibromyalgie

Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.
25-08-2017

Depressief

Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij
16-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.
08-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

gebruik amitriptiline nu zo'n 14 jaar. Voorgeschreven nav een foute diagnose, geverifieerd, en bevestigd door de arts. Ik ben binnen korte tijd 30 kg aangekomen aan gewicht. Had een atletisch lichaam. Gevolg: diabetes, waardoor ik medicatie moet slikken, ook met bijwerkingen. Apneu, waardoor ik aan een machine moet slapen, gevoelsafvlakking, sedatie, en enorme slaapproblem[lees meer...]en. Nachtenlang stikken, waardoor er nog meer problemen ontstaan, zoals een verstoorde remslaap. Ik sta versteld wat de negatieve bijwerkingen van psychiatrische medicatie kan doen, en mensen letterlijk kan slopen. Mocht je toch aan deze vorm van farmaceutische ''russische roulette'' beginnen... Leg dan eerst twee pillen amitriptiline een paar minuten op een natte tong. Je zult merken dat na korte tijd je hele tong verdoofd is. Bedenk dan wat het met je hersenen doet. Pas enorm op. De artsen zijn wel te vertrouwen, maar slikken het zelf niet. Erik
05-08-2017

Hoest

Ik heb al heel lang kriebelhoest. Na een verkoudheid of griep gaat bij mij de hoest niet meer weg. Allerlei onderzoeken zijn uitgevoerd. Bloedonderzoek op allergieën, long foto, ct scans, weer uitgebreid bloedonderzoek, diverse malen longfunctie onderzoek, en daarbij werd bij de laatste functie onderzoek wel reactie gezien. Bronchoscopie ondergaan en daar werd gezien dat m[lees meer...]ijn longen er ontstoken uitzagen. Maar dat kon ook door het doorlopend hoesten zijn. Mijn longarts gaf aan dat er in Engeland onderzoek liep over Amitriptyline. En of ik dat wilde proberen. Na al heel lang redelijk wat codeine gebruikt te hebben wat ook nadelen heeft wilde ik dat wel. Ik wist dat het even zou duren voor het goed zou werken. En dat is ook zo. Maar nu na 2 maanden kan ik zeggen dat ik eindelijk hoest vrij ben en geen codeine meer nodig heb. Ik ben erg tevreden.
28-07-2017

Hoest

Heel erg duizelig, zwaar hoofd, kan niks doen na inname avond ervoor. Zit de hele dag te slapen. Voel me vreselijk gammel.
25-07-2017

Fibromyalgie

Ik ben ooit, 20 jaar terug, begonnen met deze medicijnen, want ik kon niets meer, niet lopen, niet zitten, niks dus. Ik heb hele goede ervaringen hiermee, ben begonnen met 25 mg p.d. en zit nu op 75 mg p.d. Soms heb ik dagen dat ik met 25 mg. uitkan. Ik kan nu vrij normaal functioneren in mn dagelijkse bezigheden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!