ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-04-2018

Buikpijn

Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Jaren lang heb ik met hevige constante buikpijn rond gelopen. Allerlei onderzoeken gehad. Ziekenhuis in ziekenhuis uit. Prikkelbare darm werd er uiteindelijk gezegt. Maar nog nooit heb ik iemand gehoord met soort gelijke klachten. Uiteindelijk bij een psygiater terecht gekomen en die zei somatoforme stoornis. Kort gezegt je hersenen [lees meer...]geven een vals pijnprikkel af aan je lichaam. Ik werd er erg wanhopig van zo erg zelfs dat ik het leven soms niet meer zag zitten. Ik liep vaak met de gedachten rond als ik deze pijn blijf houden dan hoeft het voor mij niet meer. Toen raakte ik zwanger maar de pijn werd erger , het kindje drukte immers op de pijnlijke plek. In mijn zwangerschap ben ik toen begonnen met dit medicijn. Echt de pijn is weg na al die jaren!!!! Ik ben zo gelukkig en ik zal nooit meer stoppen met dit medicijn. Ik slik 20 mg.
03-04-2018

01-04-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik het middel al minstens 30 jaar in zeer hoge dosering (300mg). Ik heb ook veel andere middelen gebruikt. allemaal met meer bijwerkingen. Ik neem wel heel de dosis , voor het slapen gaan
27-03-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben nu 33 jaar en heb al mijn hele leven last van diverse pijnen die komen en gaan! Bv maag- en slokdarm pijn (sporadisch reflux, naar avond toe erger), kiespijn, kaakpijn, gezichtspijn, pijn aan de ribben/middenrif, nek en rugpijnen. Vroeger gingen mijn ouders met mij vaak naar de arts of tandarts ivm mijn klachten, maar er werd nooit een oorzaak gevonden. Op ongeveer [lees meer...]21 jarige leeftijd kwamen de klachten weer feller op en heb ik zelf er voor gezorgd dat er een aantal onderzoeken werd uitgevoerd. Nu blijkt: reflux door slecht sluitende maagkleppen, stembandknobbels, hyperflexbiliteit, mogelijks EDS,....enfin, ik kwam recent terecht bij de fysische geneesheer en die raadde me aan Redomex in te nemen om mijn zenuwstelsel te kalmeren. Door de jaren heen te leven met pijn en diverse luxaties, waren mijn zenuwen zo overprikkeld, dat ik wel besefte dat dit nodig was! Dus ik startte de medicatie een 4-tal weken terug op. In het begin had ik weinig bijwerkingen. Ik startte de eerste week met 10 mg in de avond. Ik voelde een rustigere hartslag, voornamelijk 's nachts. Nu zit ik ondertussen aan 30 mg (dit zou de aanbevolen hoeveelheid zijn voor mijn geval) en ervaar ik wel meer bijwerkingen zoals een zeer droge mond en soms hartkloppingen. Ik moet ook zeggen dat men pijnklachten tijdelijk ook verergerd zijn, vooral de gezichtspijn en zure oprispingen. Na overleg met men arts bleek dit heel normaal te zijn en zou er pas verbetering van de pijnklachten zijn na ongeveer 6 weken. Ik hou dus nog even vol en zal jullie op de hoogte houden!
18-03-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

10 jaar geleden deze Amitriptyline ook al eens gehad tegen tegen zenuwpijn. Huisarts kon het terugvinden in computer en zag dat ik toen de 25 mg retard had gekregen. Omdat ik amper slaap van zenuwpijn en artrosepijn vroeg hij of ik het nog weer een keer aandurfde Amitriptyline, maar dan 10 mg en kortwerkende te gebruiken. Ja je moet wat. Je wil slapen, de pijn doorbreken, [lees meer...]want eenmaal na een kort slaapje word ik wakker van de pijn en dan is het de rest van de nacht schapen tellen en plafonddienst hebben. Enfin woensdagavond ingenomen 10 mg, kortwerkend. Totaal misschien 1,5 uur geslapen en dat tegen dat de wekker afliep. Dus toch bed uit en helaas manlief was het haasje, niks was goed, hij hoefde niks te zeggen, weer terug in bed, na wat drinken en mijn ochtendpillen en vitamines en heb liggen staren, geen zin uit bed te komen en de hele dag gejankt. Was blij dat hij in de middag en avond weg moest, dan hoefde ik ook niets te zeggen. ‘s Avonds naar bed, maar echt geen Amitriptyline ingenomen, ook weer niet geslapen. Ik merkte wel dat ik niet meer huilde. Vrijdag in de middag had ik het idee dat ik weer mezelf begin te worden. Nooit gedacht dat ik hetzelfde zou meemaken als 10 jaar geleden, op een zelfs sterkere tablet, die langwerkend was. Echt nooit meer.
20-02-2018

Hoofdpijn

door inname minder last, neem ze wel avonds in anders te veel last als ik ze in de morgen in neem. dus wel te vrede
03-02-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg het middel na testen in slaapkliniek voor slapeloosheid. Hielp aanvankelijk vrij goed bij dosering van slechts 10 mg. Omstreeks 2 jaar later had ik dosering nodig van 20 mg, nog eens 3 jaar later verhoogd naar 40 mg. Na trombosebeen en dubbele longembolie ben ik vanaf 2017 het antistollingsmedicijn dabigatran (pradaxa) gaan gebruiken. Kreeg weer steeds meer slaappro[lees meer...]blemen, verhoogde dosering amitriptyline van 60 naar 80 mg, maar slaapproblemen namen niet af, maar verergerden met hogere dosering. Sliep uiteindelijk helemaal niet meer. Ben uiteindelijk verband gaan leggen met de bloedverdunner, stopte een week met deze medicatie en ging steeds beter slapen. Na nogmaals 2 dagen dabigatran, had ik weer een slapeloze nacht en was de conclusie dus dat de combinatie dabigatran en amitriptyline bij mij niet werkt. Ben in overleg met internist en apotheek overgegaan op apixaban met bloedverdunner.
25-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Na veel buikpijn nu vast gesteld verkleving en knik in de dikke darm die tegen de buikwand zit erg lastig en pijnlijk het enige wat echt helpt is oxycodin maar dat verstopt weer die afbouwen en hopen dat dit medicijn iets gaat doen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!