Ervaringen met Amitriptyline

amitriptyline

gewichtstoename slapeloosheid vermoeidheid constipatie depressief versuft oorsuizen chronische vermoeidheid verhoogde hartslag chronische pijn

Fibromyalgie (69 meningen)
Slapeloosheid (58 meningen)
Hoofdpijn (36 meningen)
Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Rugklachten (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

10-10-2024 | Vrouw | 76
Hernia
ik gebruik al ongeveer 30 jaar amitriptyline 2x25mg eper dag maar heb nog veel last van mijn voeten na een verwaarloosde hernia

08-10-2024 | Vrouw | 63
Hoofdpijn

verhoogde hartslag

Ik kreeg amitriptyline omdat ik veelvuldig hoofdpijn had Door de amitriptyline is de hoofdpijn vele malen minder geworden .Van 2x per week naar 2x per maand. Ik slaap beter en als ik nu hoofdpijn heb, heb ik meestal geen paracetamol nodig

05-10-2024 | Vrouw | 45

vermoeidheid

Wat een verschrikkelijk middel . Heb het 2 dagen gebruikt en was daarna een kasplantje. Extreem moe overdag en kon niet meer denken , liep tegen dingen aan . Kon niet meer bidden of lezen . Je hersenen worden echt geblokt . Ben hierna gestopt . Toen backlash met depressie en nog een week extreme moeheid . Echt super heftige drugs . Neem het niet! Dan maar pijn

13-09-2024 | Vrouw | 47
amitriptyline (50mg)

gewichtstoename

Medicijn hielp vanaf dag 1, ik dacht dat ik geen last had van bijwerkingen. Ik sliep fantastisch, pijn was weg, ik was helemaal blij. Totdat ik 2 weken later op de weegschaal stapte en 8 kilo was aangekomen! Heb de huisarts gebeld en ben meteen gestopt met haar toestemming. Daarna overgegaan op Pregabaline.

11-09-2024 | Vrouw | 73

vergeetachtigheid gewichtstoename jeuk hongerig

Ik gebruik sinds 7 weken 10 mgr amitriptyline. Mijn slaap is sinds enkele dagen verbeterd, maar blijft wisselvallig. Mijn extreme vermoeidheid is verminderd en mijn lichaam voelt weer meer als normaal. Ik heb wel bijwerlingen: ernstige vergeetachtigheid (zoals mijn broers nu dementie aan het ontwikkelen?) aankomen en dikke buik, andere pijnen zoals artrose en de costo cla[lees meer...]viculair syndroompijn vallen nu meer op, haaruitval, meer eczeem.

09-09-2024 | Vrouw | 60

versuft slapeloosheid

Ik heb slechts 1x vroeg op de avond een pil genomen, maar heb bijna de hele nacht wakker gelegen, ‘s ochtends het gevoel alsof ik een hele week feest had gevierd, vreselijk brak. Dat hield de hele dag aan. Voor mij direct stoppen dus.

10-08-2024 | Vrouw | 30
amitriptyline (25mg)

constipatie chronische vermoeidheid depressief gewichtstoename maagzuur chronische pijn

Ik heb slapeloosheid mede door een auto ongeluk met chronische pijn. Dit middel zou moeten helpen maar het heeft mijn klachten alleen maar laten toenemen. Vreselijke bocht!!!! 1 kg gewichtstoename per week en ik had al veel klachten maar ben ram en ram depressief geworden hierdoor. Mensen pas echt OP met dit middel!!!! Het is vergif. De pijn is ondraagbaar op dit moment, i[lees meer...]k zit eerder tegen t levenlustloze aan als tegen ook maar iets van vreugde en ik heb er vanaf dag 1 maagzuur door en rustelozebenen dus slapen zit er ook niet in. Pas aub op en lees alle mogelijke bijwerkingen goed door voor start want t gros staat er niet eens bij!

03-08-2024 | Vrouw | 59

vermoeidheid versuft

Ik slik het ivm zeznuwpijn in de rug door geïrriteerde zenuwen dat veroorzaakt wordt door een bekkenverdraaiïng. Tot nu toe merk ik nog weinig effect, de pijn neemt nog niet af maar dat kan nog komen. Ze hebben me verteld dat het minstens een week duurt voor je resultaat merkt dus ik wacht het nog even af. Wel merk ik dat de pijnen toegenomen zijn. Of dat alleen komt door [lees meer...]het medicijn of in combi met 2x geen behandeling bij de chiropractor weet ik niet. Daar moet ik nog achter komen. We gaan het meemaken.

01-08-2024 | Vrouw | 72
amitriptyline (25mg)

chronische vermoeidheid verandering van het hartritme

Begonnen met 10 mg per dag. De pijn in mijn knie ( na operatie= demi-prothese geplaatst) werd wat minder. Nu zit ik op 25 mg per dag en is de pijn weer helemaal terug. Ik voel me depressief en heb nergens zin in. Het middel helpt niet. Integendeel. Ga het weer afbouwen.

21-07-2024 | Man | 63

buikpijn

in combinatie met Zopiclon (3,5 mg) geeft amitriptilyne steken in je bovenbuik/maag waardoor je de eerste paar uren wakker blijft. chemische reactie? Advies niet met Zopiclon gebruiken. Kan wel ,et Temazepam

11-07-2024 | Man | 62
amitriptyline (10mg)

snel zweten verhoogde hoeveelheid zweten verstoorde slaap verlies van libido afwezig voelen oorsuizen

Ik gebruik het s avonds 1x perdag 2x10mg voor het RLS syndroom. Dan heb je heel erge jeuk binnen in je benen ( zo voelt het ) en ben je heel onrustig in je slaap. Regelmatig komt het voor dat ik in slaap val en plots wakker wordt met het gevoel dat ik al uren geslapen heb , kijk op mijn mobiel heb ik slechts 1 uurtje geslapen , en kom dan maar weer in slaap . Heb ik overd[lees meer...]ag al last van jeukende benen dan neem ik ook nog 2 paracetamols en soms lukt het om een paar uur te slapen. Verder ben ik soms heel afwezig als er tegen me gesproken wordt wat ook zorgt voor de nodige irritatie , en de duizeligheid is bijna altijd in lichte mate aanwezig net als de oorsuizen wordt je ook gestoord van. Ik heb soms sterk het gevoel dat ik mezelf niet ben !!!!

07-07-2024 | Vrouw | 36
amitriptyline (50mg)

depressief nachtmerries slapeloosheid diarree die langer dan 4 weken aanhoudt trillingen verhoogde hartslag

Na 5 soorten SSRI's overgestapt naar een TCA. Sinds circa 5 weken geleden gestart met Amitriptyline 50mg (HCL Strides) Vanaf de 2e dag begonnen de bijwerkingen en zijn tot op heden nog niet verbeterd. Voel me lichamelijke en psychische alleen maar slechter worden. Voor de slapeloosheid inmiddels zopiclin gekregen (ivm niet leverbare temazepam en zopidem). Dat helpt wel [lees meer...]iets tegen het slapen, echter niets tegen de hevige nachtmerries. Het trillen en de versnelde hartslag leer je wel mee omgaan, maar de overige bijwerkingen ervaar ik als vreselijk. Zou zeggen dat je na 5 weken toch wel wat verbetering in zowel stemming als bijwerkingen zou merken.

07-07-2024 | Vrouw | 43
Hersenschudding

constipatie

Na een ernstige hersenschudding begonnen met amitriptyline. Ik sliep slecht door de stresss van een langdurige hersenschudding. Ben zo blij dat ik met amitriptyline ben begonnen. Sliep veel beter, waardoor het herstel van de hersenschudding ook sneller verliep. In Duitsland wordt overigens standaard antidepressiva gegeven bij ernstige hersenschudding, om slaap te bevordere[lees meer...]n.

04-07-2024 | Vrouw | 28
Buikpijn

duizeligheid hartritmestoornissen veel meer honger

15-06-2024 | Vrouw | 61

slapeloosheid

10 jaar gebruikt, verschillende doseringen. Meestal 10 mg voor de nacht tegen zenuwpijn door FBSS. Na stoppen omdat ik het idee had dat het niet (meer) hielp, kon ik ineens beter in slaap komen. Daarvoor lag ik 2-3 uur wakker voordat ik eindelijk in slaap viel. Wat een verschil. Moest ik zelf achterkomen….

11-06-2024 | Vrouw | 38

versuft

Ik heb al ruim 10 jaar Fibromyalgie en slaap elke nacht slecht. 4 maanden geleden kreeg ik een acute rughernia met uitstraling in het been. Ik kreeg toen 25 mg amitriptyline voorgeschreven. De pijn in het been werd minder en ik sliep sinds jaren weer als een roosje. Wel werd ik er erg moe van nadat ik het ingenomen had. Inmiddels ben ik geopereerd aan de hernia en heb ik d[lees meer...]e amitriptyline niet meer nodig maar in overleg met huisarts ga ik 10 mg proberen voor de Fibromyalgie. Voorlopig ga ik niet stoppen, want van een goede nachtrust en weinig pijnklachten word een mens blij.

Thyrax Duotab (877) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (632) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (608) - Antibiotica - penicillines breedspectrum