This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Amitriptyline

Depressie - antidepressiva TCA
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (63 meningen)
  • Depressie (42 meningen)
  • Fibromyalgie (31 meningen)
  • ...

Amitriptiline valt onder de tricyclische antidepressiva. Het werkt bij depressie en angst vermoedelijk door de hoeveelheid van de

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

15-04-2015
Man, 68 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Belangrijk langzaam de dosering op bouwen met 10 mg voor het slapen gaan en neem de tijd voor u de dosering verhoogd. De halfwaarde tijd (10-65 uur) geeft al aan dat de werking van dit medicijn niet van vandaag op morgen is. Laat u daarover voorlichten door uw specialist of arts als u zelf niet in staat bent de betreffende berekeningen te maken om de medicatie spiegel in h[lees meer...]et lichaam te berekenen.
14-04-2015
Vrouw, 45 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

kreeg het medicijn omdat ik slecht tot niet meer kon slapen. met amitriptyline slaap ik beter, maar ben nog steeds moe en zeer zeker niet uitgerust. ik heb geen bijwerkingen die in de bijsluiter staan, doordat ik dit slik slaap ik gelukkig de nacht door en dat vind ik heel prettig.
13-04-2015
Vrouw, 42 jaar

Chronisch pijnsyndroom

Door meerdere operaties nav oa buikvliesonsteking veel last van zenuwpijnen in mijn buik. De amitriptyline zorgt voor minder pijn. De bijwerking dat je slaperig wordt, is voor mij juist een van de redenen dat ik het slik. Hierdoor gebruik ik beduidend minder slaapmedicatie. Nadeel is de combinatie met mijn overige medicatie (oa tramadol) waardoor ik niet mag autorijden als[lees meer...] ik beide heb ingenomen. Met alleen de amitriptyline mag ik wel autorijden omdat ik maar 50 mg slik en "getest" ben door een rij-instructeur op mijn reactie vermogen.
07-04-2015
Man, 35 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb sinds 6 jaar veel last van Ziekte van Freiberg, een zeldzame ziekte in mijn linkervoet. Sinds vorig jaar is het alleen maar erger geworden. Door hevige pijn en slapeloosheid voel ik me ook sinds een half jaar erg depressief en negatief in mijn denken. Ik heb verschillende pijnstillers gebruikt; geen enkele hielp mij. Sinds twee week gebruik ik Amitriptyline 25 mg. H[lees meer...]et helpt me prima. De eerste dagen was ik erg suf en slaperig. Daar heb ik geen last meer van. Ik heb het idee dat ik geen last heb van bijwerkingen, behalve me soms neerslachtig te voelen. Ik dacht dat deze medicijn juist een anti-depresieve kant zou hebben? Ik ben al erg blij dat ik weinig pijn heb vergelijken met twee weken geleden.
29-03-2015
Vrouw, 33 jaar

Fibromyalgie

Ik heb een zeer goed ervaring met amitriptyline, moest 2 week erg wennen aan dit middel maar sindsdien gaat alles veel beter. Mijn pijn is er nog wel , maar de hele scherpe pijn niet meer en dit middel heeft voor mij nog een voordeel, ik heb er rust van in mijn hoofd gekregen. Hiervoor had ik ontzettend veel pijn van mijn chronische nekklachten en de fybromyalgie in combin[lees meer...]atie met hoofdpijn, ik kon niet eens meer helder nadenken en autorijden wou ook niet echt meer, maar voel me nu sinds maanden veel beter dus ik zou dit middel zeker aanraden voor mensen met de zelfde klachten als mij. Hiervoor heb ik lange tijd pijnstillers gebruikt diclofinac en biofenac, en diazepam maar die gaven niet het gewenste resultaat.
28-03-2015
Vrouw, 51 jaar

Hoofdpijn

8 jaar geleden begonnen met hoofdpijn, maar zal vertellen over het laatste jaar. In januari 2014 ben ik opgestaan met verschrikkelijke hoofdpijn. Een zware zeurende hoofdpijn door het hele hoofd. Ben toch mijn dagelijkse dingen gaan doen waaronder werken. Ik werk met verstandelijke beperkte jongeren. Hoofdpijn werd zodanig ernstig dat ik gedwongen werd om de ziektewet in [lees meer...]te gaan. Hele dag op de bank liggen en zo min mogelijk bewegen. Ben bij een neuroloog terecht gekomen gespecialiseerd in hoofdpijn. Kreeg bij het eerste bezoek twee injecties in mijn achterhoofd, die helaas helemaal niks deden. Ik kreeg een recept mee met Amitriptyline, Sarotex retard, zelf uit vinden tot hoeveel mg ik kon gaan. Verder dan 50 mg. per dag kwam ik niet. Ik heb niet veel last gehad van bijwerkingen. Het heeft even geduurd voordat het zijn werk ging doen, maar het haalde de ergste pijn weg en ik kon weer namaanden aan het werk. Ik praat nu over een half jaar verder. Inmiddels ben ik precies een jaar verder en ik ben het slikken beu en ben aan het afbouwen. Ik weet nu nog niet wat het effect zal zijn als ik helemaal ga stoppen. Ik heb nog steeds dagelijkse hoofdpijnen.
26-03-2015
Vrouw, 48 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik vind dit een prima medicijn het help bij mij erg goed om de depressie te onderdrukken en beter er door te slapen ..ik gebruik in de avond 2 keer 25 mg en bevalt me prima .. Geen bijwerkingen verder van
26-03-2015
Vrouw, 62 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Sinds enkele jaren gebruik ik dit medicijn voor het slapen gaan tesamen met tramadol overdag. Ben er tevreden over, ik slaap er redelijk tot goed op en het neemt de scherpe kantjes van de pijn weg. Groot nadeel is echter dat ik mij in de ochtend vaak suf en duizelig voelde en laat wakker werd. Dit medicijn kostte me mijn halve leven zei ik weleens. Tot op het moment dat i[lees meer...]k mij bedacht dat het beter zou zijn het middel rond etenstijd in te nemen i.p.v. voor het slapen gaan en de tramadol voor het slapen gaan. Het beste idee ooit :-) Ik slaap redelijk tot goed en sta 'smorgens fris en fruitig op. Wellicht een tip voor mensen die ook deze bijwerkingen ervaren.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely