lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (68 meningen)
  • Depressie (45 meningen)
  • Fibromyalgie (38 meningen)
  • ...

Amitriptiline valt onder de tricyclische antidepressiva. Het werkt bij depressie en angst vermoedelijk door de hoeveelheid van de

[lees meer...]

volgende > >>
Pagina 1 van 7

03-02-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

na 7 jaar doorslaapproblemen, te licht slapen en na het wakker worden niet meer in slaap kunnen vallen, nu eindelijk met de dosis van 10 mg 7 van de 10 keer een prima nachtrust. Gestart met 5 mg, maar die werkte niet afdoende. Helaas overdag wel een heel slaperig gevoel. Ik twijfel of dit een bijwerking is of dat mijn lijf nu in de ruststand komt en gewoon nog veel meer wi[lees meer...]l slapen na jaren slaaptekort. Volgende week weer halveren en kijken of dit nu wel werkt en me er overdag wat fitter bij ga voelen. De standaard slaaptabletten deden nooit iets, ben blij met dit resultaat.
30-12-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

na een heftige allergische reactie op fluxamine heb ik een anafylactische shock opgelopen en ben toen geprikt in mijn linkerarm. daar is toen een zenuwbaan geraakt en begon eerst mijn linkerpink doof aan te voelen en dat breidde zich uit naar de andere vingers en nog wat dagen later leek het alsof ik mijn arm in een emmer water wat onder stroom stond, had. nog een paar dag[lees meer...]en later heftige pijnen, niet uit te houden. Toen schreef mijn huisarts amitriptyline voor en na 2 x 10 mg zakte de pijn, na een uurtje wel een doof en tintelend gevoel en geen controle meer over de spieren, maar de helse pijn is aanzienlijk minder, dus tevreden! deze situatie is in 2 weken ontstaan en ga nu naar de neuroloog voor een zenuwbehandeling.
18-12-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Na enkele pammen , die je maar kort mag slikken, kwam ik via een vriendin op amitryptiline als slaapmiddel. Hoewel mijn huisarts het als zodanig nooit voorschreef, volgde ze mijn suggestie om dat te proberen. Werkt uitstekend als doorslaapmiddel. Ik denk dat je met tabletten van 10 mg. moet uitproberen hoeveel je nodig hebt. Met te veel ben je 's morgens nogal slaperig[lees meer...] en is het lastig je bed uitkomen. Maar als je niet aan tijd gebonden bent, is dat geen bezwaar natuurlijk. Het middel verbetert ook nog mijn humeur, dat ook niet over hield. ( is natuurlijk een antidepressivum)
02-12-2015

Fibromyalgie

De eerste week kon ik er goed van slapen, nauwelijks door de pijn wakker, maar na 2 weken kreeg ik bijwerkingen, zoals een droge mond, verward zijn, en heel erg oorsuizen. Ik ga er mee stoppen.
02-11-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

ik heb zenuwpijnen in been, stuit, na twee valpartijen en een aanvaring met fietszadel. Ik ben een gecompliceerd geval volgens de specialist, de gynaecoloog heeft uiteindelijk de beslissing genomen om dit middel eens te proberen, dit mede omdat ik een vaginale verzakking heb. Maar ik kreeg op een gegeven moment erg veel last van hoofdpijnen ook 's nachts, zweten en hartklo[lees meer...]ppingen kwamen ook om de hoek kijken. De Amitriptyline heeft de eerste 6 weken echt wel geholpen, maar nu weet ik ook niet meer wat te doen, het doet niet veel meer. Vier weken geleden twee zenuwblokkades gehad en een prik in mijn stuitgebied, nu moet ik de medicatie afbouwen en kijken hoe het gaat. Vrees met grote vrees dat het allemaal niet geholpen heeft, ondanks de goede bedoelingen van de Gynaecoloog. Marga
31-10-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben 4 week geleden overgestapt van 40 mg Citalopram naar 50 mg Amitriptyline en na een week 75 mg. Wat een drama, ik raad dit ook niemand aan. Dus tegelijk af- en opbouwen op advies van de huisarts. Ik ben overgestapt omdat Citalopram te weinig deed voor mij. Maar heb spijt dat ik ben overgestapt, heb heel veel last van bijwerkingen en merk weinig tot niks van de werkin[lees meer...]g wat het zou moeten doen. Ik ben gister naar de huisarts gegaan omdat ik dit niet langer trek. Daarna doorgestuurd naar de GGZ, en moet nu zsm afbouwen.
13-10-2015

Spanningshoofdpijn

Het is een hinderlijke hoofdpijn met spierpijn aan nek en op veel andere plekken. Heb het al 2 jaar en heb als bijwerking van amitrip-tabletten oorsuizen gekregen :( ben er ook altijd moe door.
11-10-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Heb dit middel gekregen ter vervanging van Lyrica. Duidelijk minder bijwerkingen. Ik denk dat i.o.m. de huisarts de dosis wat hoger moet om de constante pijn in de linker flank als gevolg van een nefrodrain de baas te worden.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (271) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.