This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Amitriptyline

Depressie - antidepressiva TCA
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (65 meningen)
  • Depressie (43 meningen)
  • Fibromyalgie (35 meningen)
  • ...

Amitriptiline valt onder de tricyclische antidepressiva. Het werkt bij depressie en angst vermoedelijk door de hoeveelheid van de

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

08-07-2015
Vrouw, 21 jaar

Fibromyalgie

Helpt zeer goed tegen de scherpe pijn prikkels. Slaap er een stuk beter door. Enigste nadeel is de sufheid de eerste paar uur als je wakker bent. En de smaak van innamen tablet is erg vies.
05-07-2015
Vrouw, 61 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Na een galblaas verwijdering enorme sterke pijn overgehouden. Zo erg dat ik het niet meer aankon amitiptyline75 mg + lyrica 225mg. Pijn ging weg van de lyrica werd ik dement geloof ik . Ik kon niets meer onthouden. Afgebouwd en toen later ook de Ami. tot 25 mg. Maar de bijwerking! Slecht kunnen plassen blaasontstekingen tot gevolg. droge mond en gewichtstoename 10 kg. 7 j[lees meer...]aar geslikt. Wilde niet meer dik zijn 5 weken geleden gestopt 6,5 kg afgevallen, maar helaas de pijn komt langzaam weer terug. Morgen maar naar de huisarts. Ik gebruik ook Eutyrax, Metropolol, Enalapril, Metformine, Simvastine, Omeprasol, Metamucil, Nefidipine
05-07-2015
Vrouw, 41 jaar

Geheugenverlies

Het idee was mijn hersens rust te geven zodat ze de normale functies weer konden oppakken. Ik werd echter zeer neerslachtig en de klachten bleven onverminderd. Voor mij werkte het dus niet en de bijwerkingen waren zorgwekkend.
26-06-2015
Vrouw, 52 jaar

Fibromyalgie

In 1999 naar reumatoloog umcg groningen. Hier werd amitriptyline voor geschreven. Altijd goed op gereageerd. Merkte wel dat dat emoties wat afgevlakt werd voor mij niet zo heel erg aangezien ik met iedereen mee kon huilen. De laatste 3 jaar merkte ik droge huid, dunner haar, maar dat kon ook leeftijd zijn volgens mij. Met mijn gewicht altijd aan het klungelen maar de laats[lees meer...]te tijd met streng eetgewoonte toch steeds een pondje er bij. Al een aantal jaren slechte voeten veel wondjes verschillende zalfjes en behandelingen word niet beter. Laatste half jaar droge ogen geen speeksel. Omdat ik ook een chroninsche darm ontsteking heb al 25 jaar. En daarvoor ook regelmatig moet bloed prikken zagen we een verslechtering van nier en leverfuncties. Mijn huisarts heeft me teruggestuurd naar de reumatoloog met in de gedachten syndroom van sjogren. Vorige week maandag bij de reumatoloog onderzoeken inclusief bloed. Vroeg hij of ik het aandurf de amitriptyline te laten staan, kan je vertellen was wel even schrikken maar in overleg toch gaan proberen. Nu 1,5 week later huid is minder droog, voetuitslag ziet er beter uit, veel meer speeksel in mijn mond, ogen beter, bij een film zelfs een traantje gelaten. En op dit moment 3,5 kilo lichter. Pijn in mijn lijf is aanwezig soms erg irritant maar op dit moment zijn de positieve verbeteringen mij meer lief dan de pijn.
23-06-2015
Vrouw, 51 jaar

Spanningshoofdpijn

Sinds vele jaren last van hoofpijn. de huisarts verwijst me naar een neuroloog die mij eerst volstopt met medicijnen die totaal niks doen. Na een aantal maanden ben ik weggegaan bij deze neuroloog. toen aangemeld bij neuroloog in terneuzen die gespecialiseerd is in hoofdpijnen. daar kreeg ik Sarotex Amitritilyne voorgeschreven. elke vier dagen verhogen, en ben uiteindelijk[lees meer...] gekomen tot 50 mg retard per dag. deze nam ik elke avond om 21.00 in. Bijwerkingen waren: (in het begin) duizeligheid, suf en moe. Na een paar weken gewend en hielp dit middel de harde kantjes weg te nemen van mijn hoofdpijn. Daarbij slik ik (en nog) Diclofenac zetpil 50 mg. Deze neem ik alleen in als ik erge hoofdpijn heb. Nu loop ik al een hele tijd bij de fysio en hij past dry needling en massage toe. Ik heb baat bij deze fysio. Ik ben erg blij en ben sinds afgelopen zondag medicijnvrij! Ik hoop ook zonder deze medicijnen verder te kunnen en weer een paar kilo minder te gaan wegen. Ben door dit medicijn 5 kilo aangekomen.
21-06-2015
Man, 38 jaar

18-06-2015
Vrouw, 61 jaar

Chronisch pijnsyndroom

Dit middel voorgeschreven gekregen van de gnatoloog ivm chronische kaakpijnen. in het begin was ik misselijk ook meer last van overprikkeling Het zet de pijn op de achtergrond en dat is fijn, daardoor heb ik meer energie. Een groot nadeel vind ik dat ik last heb van nachtmerries, dat is een bijwerking volgens de lijst Dit geeft ook stressklachten
08-06-2015
Vrouw, 46 jaar

Onrust

Ik voelde na een week dat mijn klachten minder werden. Nu bijna een maand gebruikt en voel me steeds beter!
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely