Amitriptyline

Fibromyalgie (54 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

23-05-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.
20-05-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Van mijn verlamde linker been is de voet soms onrustig en wordt daardoor ietwat pijnlijk. Toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik mijn linker onderbeen had gebroken, wisten ze niet of de pijn aan mijn linker voet door de breuk kwam of werd veroorzaakt door mijn hersenletsel (ontstaan door een 3-tal beroertes). Als proef kreeg ik dit geneesmiddel dat na ruim een week doeltre[lees meer...]ffend bleek.
13-05-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv
12-03-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.
01-03-2020

Fibromyalgie

Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.
28-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.
15-02-2020

Hernia

Aangeraden door neuroloog vanwege hernia. Ik zou er weer beter van kunnen slapen en de oxycodon medicatie kunnen afbouwen. Tegengestelde gebeurde. Ik werd juist hyperactief door de amitriptyline en was tot 4u snachts klaarwakker. Ben het daarom in de middag gaan slikken. Ging iets beter, tot vandaag. Uit het niets een enorme woedeaanval. Ik ging door het lint en wilde m[lees meer...]ezelf wat aandoen. Verschrikkelijk. Ik ben nog nooit zo de controle over mezelf verloren. Ik stop er per direct mee.
12-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik het volgende nog toe te voegen. Vanaf 0300 tot 0615 vele ontwakingen als gevolg van nachtmerries. Voor namelijk middeleeuwse martel praktijken waarvan ik u de lugubere details bespaar. Maar het einde van de film Bravehart is er niks bij
11-02-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP
18-01-2020

Nekklachten

Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!
06-01-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.
23-12-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na diagnose van PDS kreeg ik dit aangescreven. Als jongvolwassene werd mij gewaarschuwd dat ik ernstige bijwerkingen zou krijgen en met name suicidale. Nou ben ik niet echt een suicidaal persoon van mezelf maar ik kreeg ze idd wel van dit medicijn, maar liefst 5 dagen lang had ik last van angst, suicidale gedachten, buikpijn en moeheid. Na de 5e dag werd alles stukken mind[lees meer...]er en hielp het ongeveer wel. Conclusie: het helpt wel maar je moet er wel even doorkomen, door die extreme bijwerkingen en dat is zeker geen eitje.
19-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Als je erg graag heel erg veel wilt aankomen en verslaafd wilt raken dan is dit het medicijn om te gebruiken. Het helpt inderdaad om beter door te slapen. Echter, je komt er bijna niet meer vanaf. Daarnaast ben ik er 20 kilo van aangekomen, dit door het vasthouden van vocht. Ik ben er nu 2 dagen mee gestopt. Slapen doe ik dus niet als ontwenningsverschijnsel. Wel ben ik in[lees meer...] 2 dagen 10 kilo kwijt aan vocht. Ik zou hier echt niet aan gaan beginnen. De grootste troep die er is.
04-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Hierbij laat ik weten dat dit medicijn fantastisch helpt bij droge gordelroos. De zenuwpijn die je daarbij hebt is bijna niet te dragen. 's Avonds voor het slapen gaan 1 pil en dat 2 à 3 keer achter elkaar doet alles verdwijnen. Meestal voel ik het zeurderige pijn langzaam opkomen en ben er snel bij. Ben vreselijk tegen medicijnen maar dit "red" mij wel even.
13-11-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum