This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Amitriptyline

Depressie - antidepressiva TCA
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (64 meningen)
  • Depressie (43 meningen)
  • Fibromyalgie (34 meningen)
  • ...

Amitriptiline valt onder de tricyclische antidepressiva. Het werkt bij depressie en angst vermoedelijk door de hoeveelheid van de

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

26-06-2015
Vrouw, 52 jaar

Fibromyalgie

In 1999 naar reumatoloog umcg groningen. Hier werd amitriptyline voor geschreven. Altijd goed op gereageerd. Merkte wel dat dat emoties wat afgevlakt werd voor mij niet zo heel erg aangezien ik met iedereen mee kon huilen. De laatste 3 jaar merkte ik droge huid, dunner haar, maar dat kon ook leeftijd zijn volgens mij. Met mijn gewicht altijd aan het klungelen maar de laats[lees meer...]te tijd met streng eetgewoonte toch steeds een pondje er bij. Al een aantal jaren slechte voeten veel wondjes verschillende zalfjes en behandelingen word niet beter. Laatste half jaar droge ogen geen speeksel. Omdat ik ook een chroninsche darm ontsteking heb al 25 jaar. En daarvoor ook regelmatig moet bloed prikken zagen we een verslechtering van nier en leverfuncties. Mijn huisarts heeft me teruggestuurd naar de reumatoloog met in de gedachten syndroom van sjogren. Vorige week maandag bij de reumatoloog onderzoeken inclusief bloed. Vroeg hij of ik het aandurf de amitriptyline te laten staan, kan je vertellen was wel even schrikken maar in overleg toch gaan proberen. Nu 1,5 week later huid is minder droog, voetuitslag ziet er beter uit, veel meer speeksel in mijn mond, ogen beter, bij een film zelfs een traantje gelaten. En op dit moment 3,5 kilo lichter. Pijn in mijn lijf is aanwezig soms erg irritant maar op dit moment zijn de positieve verbeteringen mij meer lief dan de pijn.
23-06-2015
Vrouw, 51 jaar

Spanningshoofdpijn

Sinds vele jaren last van hoofpijn. de huisarts verwijst me naar een neuroloog die mij eerst volstopt met medicijnen die totaal niks doen. Na een aantal maanden ben ik weggegaan bij deze neuroloog. toen aangemeld bij neuroloog in terneuzen die gespecialiseerd is in hoofdpijnen. daar kreeg ik Sarotex Amitritilyne voorgeschreven. elke vier dagen verhogen, en ben uiteindelijk[lees meer...] gekomen tot 50 mg retard per dag. deze nam ik elke avond om 21.00 in. Bijwerkingen waren: (in het begin) duizeligheid, suf en moe. Na een paar weken gewend en hielp dit middel de harde kantjes weg te nemen van mijn hoofdpijn. Daarbij slik ik (en nog) Diclofenac zetpil 50 mg. Deze neem ik alleen in als ik erge hoofdpijn heb. Nu loop ik al een hele tijd bij de fysio en hij past dry needling en massage toe. Ik heb baat bij deze fysio. Ik ben erg blij en ben sinds afgelopen zondag medicijnvrij! Ik hoop ook zonder deze medicijnen verder te kunnen en weer een paar kilo minder te gaan wegen. Ben door dit medicijn 5 kilo aangekomen.
21-06-2015
Man, 38 jaar

Fibromyalgie

18-06-2015
Vrouw, 61 jaar

Chronisch pijnsyndroom

Dit middel voorgeschreven gekregen van de gnatoloog ivm chronische kaakpijnen. in het begin was ik misselijk ook meer last van overprikkeling Het zet de pijn op de achtergrond en dat is fijn, daardoor heb ik meer energie. Een groot nadeel vind ik dat ik last heb van nachtmerries, dat is een bijwerking volgens de lijst Dit geeft ook stressklachten
08-06-2015
Vrouw, 46 jaar

Onrust

Ik voelde na een week dat mijn klachten minder werden. Nu bijna een maand gebruikt en voel me steeds beter!
31-05-2015
Vrouw, 45 jaar

MS (multiple sclerose)

Ik gebruik dit middel nu een jaar vanwege mijn zenuwpijn door de ziekte MS. Ik heb 10 ontstekingshaarden in mijn hersenen zitten die mij erg veel pijn bezorgen. Door dit medicijn is het goed te beheersen en kan ik redelijk functioneren. Ik slaap er ook langer door. Helaas werkt het niet voor de zenuwpijn in mijn benen. Maar ik ben blij met dit middel, zonder dit was de kwa[lees meer...]liteit van mijn leven stukken minder.
24-05-2015
Vrouw, 37 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Door chronische migraines en hoofdpijnen sinds mijn 12e levensjaar leef ik 24/7 met pijn in mijn hoofd welke van constant hoofdpijn overgaan in een migraine aanval en weer afzwakken naar hoofdpijnniveau. Dit houdt in moeilijk op woorden komen/vergeten, vergeetachtigheid, overgevoeligheid voor licht, geluid, geur, te warm, te koud en steeds een nevel in je hoofd. Ik kan me [lees meer...]geen dag zonder pijn meer herinneren en medicatie werkt niet echt en haalt slechts de scherpe randjes eraf maar daarvoor krijg je een Bertje bijwerkingen erbij dus het is kiezen tussen 2 kwaden. Ik zoek nog steeds naar het wondermiddel maar mijn specialist is ook ten einde raad. Amytriptyline haald slechts voor mij de scherpe randjes van mijn hoofdpijn af waardoor mijn 7 of 8 pijn geen 9 of 10 worden. En ik slaap 30 min na het innemen snel in en slaap goed door. Daarvoor krijg ik wel de volgende bijwerkingen cadeau (erg droge mond waardoor gevoeliger voor tandbederf en gaatjes, geen tot weinig zin in intimiteit/laag libido, de hele dag moe en versufter dan zonder tabletten, vochtvasthouding, verhoogde eetlust en door deze kombinatie gewichtstoename van 7 kilo in 8 weken. Dus extra letten op je voeding is een pre om niet bij te komen. Voor mij is deze 3 maal hernieuwd amitriptyline gebruik geadviseerd door verschillende neurologen verderop een bevestiging dat dit middel voor mij te weinig effectief is voor mijn klachten. En ga na overleg specialist weer afbouwen en stoppen.
21-05-2015
Vrouw, 68 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

gekregen voor krampen in voeten, benen en handen, is begonnen na zware chemokuren. vermoed dat de bijwerkingen die ik heb door dit medicijn veroorzaakt wordt. De klachten die ik sinds 1 1/2 jaar heb zijn, pijn in gewrichten, stijfheid, spierpijn,etc. ga nu proberen uit te vinden of dit daadwerkelijk de oorzaak is.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely