lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

26-09-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik 25 mg amitriptyline ivm PDS. Ik heb veel buikpijn door de PDS en bijna dagelijks diarree. Sinds gebruik van medicijn minder buikpijn en betere ontlasting. Hier merk ik wel verschil in. Buikpijn is echter niet helemaal weg maar minder heftig. Ook heb ik sinds gebruik van amitriptyline geen migraine meer gehad. Toeval of niet, het is wel erg fijn. Als bijwerkin[lees meer...]gen in het begin droge mond en veel slaap maar nu na een paar maanden vooral last van gewichtstoename. 6 kilo inmiddels waar ik erg ongelukkig van word. Dit is ook de reden dat ik twijfel om te stoppen. ik weet niet wat ik erger vind. Buikpijn of dikker worden.
24-09-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg dit op mijn 14e al voorgeschreven maar dan 15mg voor spanningen waarbij ik veel moest overgeven door de spanning, poosje gebruikt maar "was eroverheen gegroeit" nu 16 jaar later weer voorgeschreven nav depressie, overspannen met gevolg burnout dus behoorlijk serieus, meteen een hogere dosis voorgeschreven gekregen waarvan ik de eerste weken een complete zombie was. [lees meer...]Had mijn bruiloft niet normaal mee kunnen maken zonder dat is een enkel pluspunt, maar na langer gebruik merkte ik toch dat ik nog langer bleef hangen in mijn depressie, nergens zin meer in had, heel lang bleef slapen met deze medicatie dan zonder. Nu een aantal maanden ervanaf en overgestapt op cbd wiet olie, gaat stukken beter! Blij dat ik ervanaf ben, ik heb meer energie, depressie momenten zijn er nog maar heb meer zin om dingen te ondernemen. Slapen is nog wel een drama maar goed dat overleef ik wel, zou dit medicijn niet aanraden gezien er natuurlijkere oplossingen zijn.
22-09-2016

Depressief

Hallo ik ben Bolletje, 65 jaar, en nadat ik afgelopen winter voor de 42 x een zeer stevige winterdepressie heb gehad, die overgegaan is naar een gewone depressie, uiteindelijk een herseninfarct gekregen, waardoor ik nu dus weer in een depressie zit. Dat komt bij 79% van mensen met deze ervaring voor. Ik heb het met depressies flink voor m´n kiezen gehad. Ik slaap ook erg [lees meer...]slecht, altijd al gedaan maar na het infarct lig ik 3-4 uur wakker. Nu loop ik bij een neuropsychiater en die heeft me Amitriptyline 25 voor geschreven en sinds kort slik ik dat, maar merk nog geen verbetering w.b. mijn stemming en het slapen. Nu weet ik dat het de tijd nodig heeft maar ik wil me zo graag eens eindelijk lekker in m´n velletje voelen zitten. Dus zullen ze moeten verhogen. Het maakt me niets meer uit wat ik moet slikken als ik me maar lekker ga voelen. Als het maar gaat helpen tegen mijn )winter)depressies en dadelijk lekker gaan genieten van m´n oude dag.
21-09-2016

Hoofdpijn

De eerste twee jaar hielp het wel tegen hoofdpijn, de laatste maanden heb ik terug barstende hoofdpijn zowel overdag als snachts. Eens terug naar de hoofdspecialist gaan.
14-09-2016

Spanningshoofdpijn

Sinds mijn 16e dagelijkse spanningshoofdpijn. Fysio, osteopaat etc geprobeerd. Beland op de hoofdpijnpoli. Sinds ik dit medicijn gebruik (1 tablet voor het slapen gaan), ben ik van mijn dagelijkse hoofdpijn af. Soms bij te lange werkdagen komt de spanning in mijn nek en rug terug. Hierdoor ontstaat de hoofdpijn weer. Advies van de hoofdpijnverpleegkundige was om dan kortdu[lees meer...]rend 2 tabletten in te nemen. Zeer tevreden! De nachtrusten zijn beter en mijn hoofdpijn is vrijwel weg. Aangezien ik allergisch ben voor ontzettend veel dingen en vaak sceptisch ben over medicijnen vanwege alle bijwerking bij mij, kan ik mensen met hypergevoeligheid voor van alles en nog wat, dit medicijn met een gerust hart aanraden.
13-08-2016

Fibromyalgie

Dosis is in de loop van de jaren verhoogd, omdat steeds meer gewrichten werden aangetast en algehele pijnniveau toenam. medicatie haalt de felheid van de pijn eraf, meer niet. combinatie amitriptiline 2 x 50 mg, andullatietherapie en soms kuren diclophenac met paracetamol houden me meestal vertikaal, maar met behoud van klachten. In periodes van diclophenac gebruik, alleen[lees meer...] bij sterke ontstekingen, ben ik echt van de kaart, moet veel rusten en kan dan niets veel meer. Ik krijg vrij snel een frozen shoulder, lijkt me in verband te staan met de andere ontstekingen en/ of schildklierklachten.
09-08-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

In het begin veel slapen, leek rustiger geworden, raakte eraan gewend, dus meer nodig. Dit werd door de jaren heen meer en meer, kreeg dus veel bijverschijnselen. Op een gegeven moment kreeg ik zenuwpijn en vroegen mensen of ik geen ziekte van lyme had, toevallig twee jaar daarvoor een tekenbeet gehad, dus had ik had neurolyme met mijn verschijnselen. Ook zenuwpijn dus no[lees meer...]g meer medicatie, amitryptiline dus, tot ik op 150mg zat. Toen kreeg ik in de gaten dat het niet goed met me ging, ik vlakte steeds meer af. Tot ik lipoedeem kreeg, kreeg therapie en de pijn zakte af. Ik knapte op en besloot steeds meer af te bouwen met amitryptiline en kreeg mijn emoties terug. Ik ben de koning te rijk, mag voelen en ervaren. Begin er niet aan, maar als je het hebt, pas op de bijverschijnselen, en laat het niet zover komen als bij mij! Ik zat aan de 150 mg, en werd gek van mezelf. Laat het niet zover komen als bij mij.
01-08-2016

Spanningshoofdpijn

Ik gebruikte hiervoor zo'n 7 jaar Paroxetine, welke mij prima hielp tegen neerslachtigheid en paniekaanvallen, maar niet tegen spanningshoofdpijn. Van een specialist kreeg ik daarom Amitriptyline voorgeschreven. Dat helpt mij een stuk beter tegen spanningshoofdpijn maar niet volledig, echter met behulp van Paracetamol met Codeïne houd ik het nu vrij goed onder controle. [lees meer...] De werking tegen paniekaanvallen is wat minder bij mij, maar niet in verontrustende mate.
Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase