amitriptyline

Fibromyalgie (56 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

18-10-2020 | Vrouw | 80
Droge mond
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

05-07-2020 | Man | 68
Gordelroos
Na een doorgemaakte gordelroosinfectie bleef ik behoorlijke napijn (zenuwpijn) houden. Van dit middel slikte ik aanvankelijk 1 pil van 10mg per dag. Dat deed niks, maar wel de bijwerkingen. Na 10 dagen overgestapt op dubbele doses 1 x 2 tabletjes per dag. Dat hielp wel. De bijwerking bleef. De amitrityline na ruim een maand afgebouwd.

09-06-2020 | Man | 36
amitriptyline (10mg)
centrale zenuwpijn door een beroerte veel soorten medicatie getest altijd bijwerkingen zelden werking

23-05-2020 | Vrouw | 30
amitriptyline (10mg)
Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.

20-05-2020 | Man | 72
amitriptyline (10mg)
Van mijn verlamde linker been is de voet soms onrustig en wordt daardoor ietwat pijnlijk. Toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik mijn linker onderbeen had gebroken, wisten ze niet of de pijn aan mijn linker voet door de breuk kwam of werd veroorzaakt door mijn hersenletsel (ontstaan door een 3-tal beroertes). Als proef kreeg ik dit geneesmiddel dat na ruim een week doeltre[lees meer...]ffend bleek.

13-05-2020 | Vrouw | 57
amitriptyline (10mg)
Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv

12-03-2020 | Vrouw | 84
amitriptyline (25mg)
THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.

01-03-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.

28-02-2020 | Vrouw | 55
amitriptyline (10mg)
Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.

15-02-2020 | Vrouw | 31
Hernia
Aangeraden door neuroloog vanwege hernia. Ik zou er weer beter van kunnen slapen en de oxycodon medicatie kunnen afbouwen. Tegengestelde gebeurde. Ik werd juist hyperactief door de amitriptyline en was tot 4u snachts klaarwakker. Ben het daarom in de middag gaan slikken. Ging iets beter, tot vandaag. Uit het niets een enorme woedeaanval. Ik ging door het lint en wilde m[lees meer...]ezelf wat aandoen. Verschrikkelijk. Ik ben nog nooit zo de controle over mezelf verloren. Ik stop er per direct mee.

12-02-2020 | Man | 57
amitriptyline (10mg)
In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik het volgende nog toe te voegen. Vanaf 0300 tot 0615 vele ontwakingen als gevolg van nachtmerries. Voor namelijk middeleeuwse martel praktijken waarvan ik u de lugubere details bespaar. Maar het einde van de film Bravehart is er niks bij

11-02-2020 | Man | 57
amitriptyline (10mg)
Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP

18-01-2020 | Man | 28
Nekklachten
Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!

06-01-2020 | Man | 44
amitriptyline (10mg)
Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum