Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

18-01-2020

Nekklachten

Gister voor het eerst geslikt en voelde me al na een uur beroerd worden. Ik kon er niet door slapen omdat ik paniekerig werd door het middel, daarnaast overmatig gezweet vannacht... was gewoon doorweekt. Toen ik s’ ochtends opstond was ik kots misselijk en draaierig. Heb echt nog tot einde van de ochtend me heel raar gevoelt. Voor mij een reden om dit middel niet verder[lees meer...] te slikken. Ik heb het er niet voor over om eens allerlei super irritante bijwerkingen te hebben voordat het misschien gaat helpen. Moet natuurlijk ook nog gewoon mijn werk kunnen doen en daar hoort autorijden ook bij!
06-01-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.
23-12-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na diagnose van PDS kreeg ik dit aangescreven. Als jongvolwassene werd mij gewaarschuwd dat ik ernstige bijwerkingen zou krijgen en met name suicidale. Nou ben ik niet echt een suicidaal persoon van mezelf maar ik kreeg ze idd wel van dit medicijn, maar liefst 5 dagen lang had ik last van angst, suicidale gedachten, buikpijn en moeheid. Na de 5e dag werd alles stukken mind[lees meer...]er en hielp het ongeveer wel. Conclusie: het helpt wel maar je moet er wel even doorkomen, door die extreme bijwerkingen en dat is zeker geen eitje.
19-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Als je erg graag heel erg veel wilt aankomen en verslaafd wilt raken dan is dit het medicijn om te gebruiken. Het helpt inderdaad om beter door te slapen. Echter, je komt er bijna niet meer vanaf. Daarnaast ben ik er 20 kilo van aangekomen, dit door het vasthouden van vocht. Ik ben er nu 2 dagen mee gestopt. Slapen doe ik dus niet als ontwenningsverschijnsel. Wel ben ik in[lees meer...] 2 dagen 10 kilo kwijt aan vocht. Ik zou hier echt niet aan gaan beginnen. De grootste troep die er is.
04-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Hierbij laat ik weten dat dit medicijn fantastisch helpt bij droge gordelroos. De zenuwpijn die je daarbij hebt is bijna niet te dragen. 's Avonds voor het slapen gaan 1 pil en dat 2 à 3 keer achter elkaar doet alles verdwijnen. Meestal voel ik het zeurderige pijn langzaam opkomen en ben er snel bij. Ben vreselijk tegen medicijnen maar dit "red" mij wel even.
13-11-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.
14-10-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen
13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
03-10-2019

Aangezichtspijn

Door beschadigde kaakspier door operatie dit medicijnen voorgeschreven gekregen , om mijn kaakspieren te verslappen zodat ik met kaakfysio bezig kon.
28-09-2019

Zeer slechte ervaring!!!
15-09-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!😃
19-08-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg
21-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.
11-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.
08-07-2019

Lage rugpijn

al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen
05-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum