This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Amitriptyline

Depressie - antidepressiva TCA
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (62 meningen)
  • Depressie (42 meningen)
  • Fibromyalgie (31 meningen)
  • ...

Amitriptiline valt onder de tricyclische antidepressiva. Het werkt bij depressie en angst vermoedelijk door de hoeveelheid van de

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

29-03-2015
Vrouw, 33 jaar

Fibromyalgie

Ik heb een zeer goed ervaring met amitriptyline, moest 2 week erg wennen aan dit middel maar sindsdien gaat alles veel beter. Mijn pijn is er nog wel , maar de hele scherpe pijn niet meer en dit middel heeft voor mij nog een voordeel, ik heb er rust van in mijn hoofd gekregen. Hiervoor had ik ontzettend veel pijn van mijn chronische nekklachten en de fybromyalgie in combin[lees meer...]atie met hoofdpijn, ik kon niet eens meer helder nadenken en autorijden wou ook niet echt meer, maar voel me nu sinds maanden veel beter dus ik zou dit middel zeker aanraden voor mensen met de zelfde klachten als mij. Hiervoor heb ik lange tijd pijnstillers gebruikt diclofinac en biofenac, en diazepam maar die gaven niet het gewenste resultaat.
28-03-2015
Vrouw, 51 jaar

Hoofdpijn

8 jaar geleden begonnen met hoofdpijn, maar zal vertellen over het laatste jaar. In januari 2014 ben ik opgestaan met verschrikkelijke hoofdpijn. Een zware zeurende hoofdpijn door het hele hoofd. Ben toch mijn dagelijkse dingen gaan doen waaronder werken. Ik werk met verstandelijke beperkte jongeren. Hoofdpijn werd zodanig ernstig dat ik gedwongen werd om de ziektewet in [lees meer...]te gaan. Hele dag op de bank liggen en zo min mogelijk bewegen. Ben bij een neuroloog terecht gekomen gespecialiseerd in hoofdpijn. Kreeg bij het eerste bezoek twee injecties in mijn achterhoofd, die helaas helemaal niks deden. Ik kreeg een recept mee met Amitriptyline, Sarotex retard, zelf uit vinden tot hoeveel mg ik kon gaan. Verder dan 50 mg. per dag kwam ik niet. Ik heb niet veel last gehad van bijwerkingen. Het heeft even geduurd voordat het zijn werk ging doen, maar het haalde de ergste pijn weg en ik kon weer namaanden aan het werk. Ik praat nu over een half jaar verder. Inmiddels ben ik precies een jaar verder en ik ben het slikken beu en ben aan het afbouwen. Ik weet nu nog niet wat het effect zal zijn als ik helemaal ga stoppen. Ik heb nog steeds dagelijkse hoofdpijnen.
26-03-2015
Vrouw, 48 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik vind dit een prima medicijn het help bij mij erg goed om de depressie te onderdrukken en beter er door te slapen ..ik gebruik in de avond 2 keer 25 mg en bevalt me prima .. Geen bijwerkingen verder van
26-03-2015
Vrouw, 62 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Sinds enkele jaren gebruik ik dit medicijn voor het slapen gaan tesamen met tramadol overdag. Ben er tevreden over, ik slaap er redelijk tot goed op en het neemt de scherpe kantjes van de pijn weg. Groot nadeel is echter dat ik mij in de ochtend vaak suf en duizelig voelde en laat wakker werd. Dit medicijn kostte me mijn halve leven zei ik weleens. Tot op het moment dat i[lees meer...]k mij bedacht dat het beter zou zijn het middel rond etenstijd in te nemen i.p.v. voor het slapen gaan en de tramadol voor het slapen gaan. Het beste idee ooit :-) Ik slaap redelijk tot goed en sta 'smorgens fris en fruitig op. Wellicht een tip voor mensen die ook deze bijwerkingen ervaren.
22-03-2015
Vrouw, 50 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Na derde hernia operatie moet ik twee stabilisatiestangen in mijn rug krijgen. Omdat dit onomkeerbaar is probeer ik eerst een jaar mijn spieren te trainen. Deze medicijnen neem ik voor slapen in, en ondervind als nadeel dat ik met iedereen de strijd aanga, ongeacht de consequenties. De pijn is aanzienlijk minder, maar mijn pittige karakter is pittiger geworden. Slik ze nu[lees meer...] ongeveer zes weken. Zijn er andere mensen die gedragsverandering ervaren? Graag een reactie
18-03-2015
Vrouw, 54 jaar

Polyneuropathie

Het heeft een paar dagen geduurd voor dat het goed werkte, ben er erg happy mee. Wel een droge mond , maar dat los ik op door voor het slapen gaan een mondgel aan te brengen. Ik heb er zelf voor gekozen om dit middel alleen voor de nacht te gebruiken, ik slaap een stuk beter.
18-03-2015
Vrouw, 67 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Zonder dit medicijn is mijn pijn heftiger. Het slapen gaat door dit medicijn mij ook beter af.
14-03-2015
Vrouw, 65 jaar

Artrose van de wervelkolom

ernstige artrose in de nekwervels (stijve nek, pijnlijk etc.). Door 2 pilletjes voor het slapen nagenoeg geen pijn meer en een redelijk soepele nek.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (635) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (320) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica