This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Amitriptyline

Depressie - antidepressiva TCA
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (65 meningen)
  • Depressie (43 meningen)
  • Fibromyalgie (36 meningen)
  • ...

Amitriptiline valt onder de tricyclische antidepressiva. Het werkt bij depressie en angst vermoedelijk door de hoeveelheid van de

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

27-08-2015
Vrouw, 66 jaar

Polyneuropathie

na herstel van borstkanker met veel chemo therapie zijn de restverschijnselen opgetreden. veel pijn klachten in de voeten.neuropathie- Tevens ben ik 30 jaar bekend met diabetes dat na de chemo van slag was. het werd een hele zoektocht naar een herstel . inmiddels krijg ik met regelmaat acupunctuur door een arts..en aan vullende suplementen.ik hoop straks weer m[lees meer...]ijn wandelingen te kunnen gaan maken.er is vooruitgang
26-08-2015
Man, 54 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sinds 17 augustus 2015 heb ik Amitriptylne voorgeschreven voor restless legs syndroom. De medicijnen die ik ervoor slikte [Tizanidine] hielpen allang niet meer. Als ik van de zeven nachten er één goed sliep was dat puur van uitputting. Dus een nieuw medicijn proberen maar. Nu moet ik eerlijkheidshalve erbij vertellen dat ik tevens vanwege te hoge cholesterol ook nog Simvas[lees meer...]tatine erbij kreeg. Het medicijn Amitriptyline werkt goed, maar een van de twee medicijnen veroorzaken een behoorlijke vermoeidheid. Voordien was 10 kilometer fietsen een fluitje van een cent, maar nu ben ik na 5 minuten lopen al oververmoeid. Of dat nu komt door de Amitriptyline of door de Simvastatine, ik weet het niet. De huisarts heeft mij nu aangeraden 2 weken te stoppen met Simvastatine, om te kijken welke van de 2 de vermoeidheid te weeg brengt. Tevens slik ik [al jaren] ook nog Venlafaxine 150 mg. [ een antidepressiva] na diverse nare dingen op mijn pad waren gekomen. Dit middel geeft mij wel rust, maar het helpt natuurlijk niet tegen Restless Legs Syndroom.
24-08-2015
Vrouw, 65 jaar

Hernia

Door de neuroloog voorgeschreven voor mijn nekhernia, vreselijke zenuwpijn. Slik het nu ruim 3 weken, heb veel last, zodra ik opsta, moet ik mij even vast houden, zie ff zwart voor de ogen!
18-08-2015
Man, 32 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik neem ze, omdat ik bang ben om te stoppen; Ik weet niet of de zenuwpijn dan nóg erger zal worden.
09-08-2015
Vrouw, 49 jaar

Fibromyalgie

ik heb fybromyalgie en daardoor veel last van spierpijn en slapeloosheid. tevens heb ik chronische hoofdpijn. door deze medicatie werd ik verschrikkelijk suf. ik kon eigenlijk helemaal niets meer, en ben na 3 weken (in overleg arts) ermee gestopt.
08-07-2015
Vrouw, 21 jaar

Fibromyalgie

Helpt zeer goed tegen de scherpe pijn prikkels. Slaap er een stuk beter door. Enigste nadeel is de sufheid de eerste paar uur als je wakker bent. En de smaak van innamen tablet is erg vies.
05-07-2015
Vrouw, 61 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Na een galblaas verwijdering enorme sterke pijn overgehouden. Zo erg dat ik het niet meer aankon amitiptyline75 mg + lyrica 225mg. Pijn ging weg van de lyrica werd ik dement geloof ik . Ik kon niets meer onthouden. Afgebouwd en toen later ook de Ami. tot 25 mg. Maar de bijwerking! Slecht kunnen plassen blaasontstekingen tot gevolg. droge mond en gewichtstoename 10 kg. 7 j[lees meer...]aar geslikt. Wilde niet meer dik zijn 5 weken geleden gestopt 6,5 kg afgevallen, maar helaas de pijn komt langzaam weer terug. Morgen maar naar de huisarts. Ik gebruik ook Eutyrax, Metropolol, Enalapril, Metformine, Simvastine, Omeprasol, Metamucil, Nefidipine
05-07-2015
Vrouw, 41 jaar

Geheugenverlies

Het idee was mijn hersens rust te geven zodat ze de normale functies weer konden oppakken. Ik werd echter zeer neerslachtig en de klachten bleven onverminderd. Voor mij werkte het dus niet en de bijwerkingen waren zorgwekkend.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely