lees de ervaringen

Depressie - antidepressiva TCA
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (55 meningen)
  • Depressie (39 meningen)
  • Slapeloosheid (23 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 2

10-04-2014
Vrouw (32) - Hoofdpijn

Tevredenheid over:
Super middel bij spanningshoofdpijn en migraine! 10 mg voor het slapen gaan was voldoende. Je slaapt er dieper op wat heel erg lekker is. Wel even wat langer de tijd nodig om wakker te worden. Grootste struikelblok voor mij is de enorme gewichtstoename bij dit middel.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

24-03-2014
Man (46) - Aangezichtspijn

Tevredenheid over:
Na een bezoek aan de tandarts is mijn zenuw beschadigd ( aangezichtspijn ) ik gebruik deze medicijn al vanaf 2012 met succes, enig nadeel erg droge mond maar een kauwgom is een goede uitkomst. ik heb al van alles geprobeerd maar hier kan ik mij goed mee helpen. 2 maal daags 25mg op vaste tijden.

17-03-2014
Vrouw (36)

Tevredenheid over:
Hallo, ik heb dit medicijn gekregen ivm spierspanning in mijn nek. Had veel hoofdpijn, duizelig, nekpijn, oorsuizen, druk op mijn ogen. Na lang ziekenhuis in ziekenhuis uit schreef mijn neuroloog dit medicijn voor. Nu neem ik 1 pil voor het slapen gaan en ik voel me echt een stuk beter, mijn spierspanning in mijn nek is gewoon weg.

16-03-2014
Vrouw (42) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
Ik loop al jaren te tobben met allerlei klachten, eigenlijk na de geboorte van mijn dochter zes jaar geleden. Het lijkt wel of na de zwangerschap mn hele systeem door elkaar is gegooid: menstruatieklachten, mag niet meer aan de pil omdat ik depressief wordt van de hormonen, mirena geprobeerd maar daar werd ik ook depressief van, prikkelbaardarmsyndroom, en zeer slecht slap[lees meer...]en. In eerste instantie alleen tijdens de week voor mijn menstruatie. Vanalles geprobeerd: Acupunctuur, hypnotherapie, enz enz. Slaappillen, melatonine, je kan t eigenlijk zo gek niet bedenken of ik heb t geprobeerd. Mijn gynaecoloog adviseerde al antidepressiva voor de pms, maar hallo, ik was toch niet depressief? Maar goed om een lang verhaal kort te maken: met al deze klachten en ook nog spanningen ivm een nieuwe baan, sliep ik nog maar een paar uur per nacht, wat er voor zorgde dat ik steeds slechter in mijn vel ging zitten, steeds meer slaappillen ging slikken, steeds wanhopiger op zoek gaan naar therapieen die werken enz. Uiteindelijk na veel nachtelijk speurwerk op internet besloten amitryptiline te gaan slikken, met veel weerstand want ik wilde niet aan de pillen!! Ik begon met 10 mg, last van wat bijwerkingen de eerste weken, vooral nachtzweten en droge mond, weinig effect, verhoogd naar 20 en ik durf nu na zo'n week of zes te zeggen dat ik weer stukke beter slaap (nog niet super maar wel echt veeeeel beter) heb minder last van pms, minder last van mijn prikkelbare darmen en na intense moeheid (ook de eerste weken van het gebruik) voel ik me voor t eerst sinds jaren weer wat meer in het leven ipv overleven. Ik heb spijt dat ik niet eerder ben begonnen en kan het echt aanraden. Tegen pms, tegen pds, tegen slapeloosheid, en voor wat meer levenslust. Alleen de eerste weken even doorzetten, maar als je je zoals ik toch al zwaar oververmoeid voelt, kan dat er ook nog wel bij. Zeker met zicht op verbetering. Mag ook weleens wat positiefs gezegd worden over een pilletje toch?

18-02-2014
Vrouw (48) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Na operatie knie, veel pijn in mijn beiden benen door anders te zijn gaan lopen. Zenuwpijn eraan overgehouden, na maanden met pijn te hebben gelopen en heel slecht hebben kunnen slapen, naar de huisarts gegaan.die scheef 1 pil 25mg amitriptyline voor het slapen gaan voor. Dit had ik maanden eerder moeten weten wat een heerlijkheid om geen pijn meer te hebben en gewoon te[lees meer...] kunnen slapen. De enige bijwerkingen die ik heb zijn een droge mond en s' ochtends wat suffer , maar als ik moet kiezen pijn of wat suffer zijn dan is de keuze niet zo moeilijk.

17-01-2014
Vrouw (71)

Tevredenheid over:
Ik slik ongeveer 10 jaar amitriptyline tegen migraine en spanningshoofdpijn. Ik heb al heel veel geslikt propranolol, dixarit, depakine ,enz.enz. Als bijwerking heb ik erge vermoeidheid, toch is dit het beste medicijn voor mij. Ik krijg nu wel weer vaker last van dat hoofd, soms nog 2 keer in de week. Ik kan wel goed slapen en voel me wel rustiger. Ik heb nortriptalin[lees meer...]e geprobeerd,maar ik kon geen nacht slapen, dan toch maar weer amitriptyline. Afbouwen van 3 tot 2x 25mg ga ik nu proberen.

14-12-2013
Man (42) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
ik had probleem vooral in de nacht met brandende en prikkelend hand en voet. laatst zoor onrustend nacht. Sinds 2 weken gebruik ik met 10 mg. gelukkig kan ik nu goed slapen.. Geen bijwerkingen heb ik gemerkt... Alleen maar 1 nacht had ik niet gebruikt. kon ik hele nacht niet slapen... veel meer pijn dan eerst... nu ga ik weer door... ik hoop dat ik niet hele leven moete[lees meer...]n gebruiken. Veel succes met...

13-12-2013
Man (32) - Nek- / rughernia
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
lees mijn verhaal over oxicontin of oxicodon, amitriptyline ,lyrica, omeprasol en diazepam dit zijn de medicijneen die ik gebruik tegen de rugpijn ten gevolge van een lage hernia waar de artsen mij niet aan durven opereren zonder verdere gevolgen zoals verlamming in de benen ed

02-12-2013
Vrouw (51) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
ik slik amitriptyline 10 mg nu drie jaar tegen zenuwpijn in mijn benen. het helpt nog steeds. ik ben er ook wat rustiger door geworden.

29-10-2013
Vrouw (50) - Fibromyalgie

Tevredenheid over:
Werking was redelijk, alleen hoe langer ik het slikte, hoe meer ik de kant van een psychose opging. Ben gestopt na een dag hallucinaties. Jammer, ik ben vooral benieuwd of er meer mensen met fibromyalgie zijn die zo heftig reageren op medicatie. Het is namelijk niet de eerste vreemde (over)reactie.

Reactie:

cymbaltha eens proberen, ik ga juist amitryptiline proberen. heb tramadol voor de pijn en die werkt voor mij het best, 1x 100 mg.

Datum 01-12-2013 19:38

21-10-2013
Man (54)
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Slechte ervaringen. Kreeg na het middel 3 weken gebruikt te hebben, angstaanvallen (durfde niet meer naar buiten), depressies, het gevoel dat ik zweefde, zware hoofdpijnen, kon niet meer goed plassen en op het laatst suicidale gevoelens, terwijl ik qua gemoed nooit negatief ben ingesteld. Ik vind dit gevaarlijke rommel met een hoog verslavend gehalte; je krijgt het gevoel [lees meer...]niet meer zonder het middel door het leven te kunnen.

14-10-2013
Vrouw (51)

Tevredenheid over:
GERD en Prikkelbare Darm Stoornis Ik heb dit gekregen van de specialist omdat ik erge pijnen weer had en dit middel goed zou helpen tegen zenuwpijn. Ik was niet positief toen ik er mee startte omdat het een antidepressiva was en daar had ik slechte ervaringen mee. Het hielp niet en had altijd last van de bijwerkingen. Tot mijn blijheid dit keer niet. Ja ik slaap iet[lees meer...]s dieper maar dat is het. Ik heb sinds ik dit middel gebruik geen last van pijnen meer. ja soms even een paar minuten even heel erge pijn maar dat is te doen. Ook ben ik tegelijkertijd gestopt met gewoon brood te eten en ben spelt brood gaan maken. Ik twijfelde soms wat mij nu geholpen had maar het antwoord is beide. Toen ik het middel een keer vergat kreeg ik gelijk weer pijn en als ik eens een keer iets met tarwe eet idem dito.

19-09-2013
Man (56) - MS (multiple ...
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Eerst slikte ik Amitriptyline in combinatie met Gabipentine. Nu moet ik de Amitriptyline afbouwen en overstappen op een hoge dosis Gabipentine.

02-09-2013
Vrouw (40) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Ik heb eigenlijk een vraag, dit medicijn werkt eigenlijk heel erg goed voor me, voor de depressie, voor de neuropathie (pijn) en ik slaap er beter op. Nu is het zo dat ik vrijdag nieuwe nodig had en deze niet op voorraad hadden, nu is het zondag, maar sinds gisteravond is het qua depressie helemaal mis,....voel me wanhopig enz. Gelukkig had ik welmijn morfine voor de pij[lees meer...]n,.....maar kan het zijn dat na 1 dag geen amytriptaline je al weer zo slecht kan voelen? Ik vraag het me af of ik dus even weer een tijdje naar kliniek moet, omdat het al een tijdje niet zo lekker gaat, of dat dit komt omdat ik 3 dagen het niet hebt geslikt. Ik ben heel erg huilerig en wanhopig, heb dit niet meer gehad sinds ik dit slik? Hoop op reactie, dank

Reactie:

Ja, als je dit middel elke dag gebruikt en dat al een tijd doet dan ga je zeker merken als je een dosis overslaat. Ik zie dat je dit een tijd geleden al schreef, maar goed ik reageer toch. Hoop dat je je wat beter voelt.

Datum 14-10-2013 14:09

26-08-2013
Vrouw (69) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Dit medicijn heb ik gekregen voor "waarschijnlijk" zenuwpijn. Er is niets te vinden, binnenkort naar pijnpoli. Het werkte wel enigszins tegen de pijn maar heb erge maagklachten gekregen. Ik heb al een middenrifbreuk en daarom ook Pantoprazol. Hebben meer mensen deze bijwerking? Ik heb er mee moeten stoppen en nu een morfine pleister. Dat helpt helemaal niet. Ik heb doortr[lees meer...]ekkende pijnen in achterhoofd, achter oren en nek en schouders. Weet iemand wat er wel zou werken zonder maagproblemen?

Reactie:

Hai. Ik heb GERD en kreeg dit middel ook tegen zenuwpijn. Ik had slechte ervaringen met antidepressiva, maar goed, dit was een laatste kans om geen pijn te hebben en gelukkig, bij mij heeft het heel erg geholpen tegen de zenuwpijn. Ik slik nexium tegen zuurbranden en dergelijke. Jammer dat het jou niet hielp.

Datum 14-10-2013 14:12

17-08-2013
Man (61)

Tevredenheid over:
Ik heb amitriptyline 10 jaar geleden voorgeschreven gehad door psychiater vanwege een heftige depressie 100mg dit teruggebracht na driejaar naar 75 mg (onderhoudt niveau) 2013 kwamen er wat depressieve klachten terug die voor mij herkenbaar waren. Huisarts stelde voor om 25 mg extra te gebruiken. Dit gedaan zonder aarzeling niet wetend dat de klacht eerst zal toenemen.[lees meer...] Na vier dagen zat ik in een ongelooflijke depressie heel angstig stond op het punt om naar een kliniek te gaan. Na zeven weken was het weer wat stabiel niet goed genoeg. Toen stelde mijn huisarts voor om er nog wat bij te doen naar 125 mg. Helaas dit gedaan zonder er goed over na te denken want ik vertrouwde de arts na vier dagen was ik zeer depressief en moet het gevecht weer aan. Arts zegt dat het lichaam weer opnieuw moet worden ingeregeld. Mijn mening is dan ook dat het opvoeren van de medicatie heel langzaam moet gebeuren en je heel goed moet weten wat je te wachten staat.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum