lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-08-2016

Fibromyalgie

Dosis is in de loop van de jaren verhoogd, omdat steeds meer gewrichten werden aangetast en algehele pijnniveau toenam. medicatie haalt de felheid van de pijn eraf, meer niet. combinatie amitriptiline 2 x 50 mg, andullatietherapie en soms kuren diclophenac met paracetamol houden me meestal vertikaal, maar met behoud van klachten. In periodes van diclophenac gebruik, alleen[lees meer...] bij sterke ontstekingen, ben ik echt van de kaart, moet veel rusten en kan dan niets veel meer. Ik krijg vrij snel een frozen shoulder, lijkt me in verband te staan met de andere ontstekingen en/ of schildklierklachten.
09-08-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

In het begin veel slapen, leek rustiger geworden, raakte eraan gewend, dus meer nodig. Dit werd door de jaren heen meer en meer, kreeg dus veel bijverschijnselen. Op een gegeven moment kreeg ik zenuwpijn en vroegen mensen of ik geen ziekte van lyme had, toevallig twee jaar daarvoor een tekenbeet gehad, dus had ik had neurolyme met mijn verschijnselen. Ook zenuwpijn dus no[lees meer...]g meer medicatie, amitryptiline dus, tot ik op 150mg zat. Toen kreeg ik in de gaten dat het niet goed met me ging, ik vlakte steeds meer af. Tot ik lipoedeem kreeg, kreeg therapie en de pijn zakte af. Ik knapte op en besloot steeds meer af te bouwen met amitryptiline en kreeg mijn emoties terug. Ik ben de koning te rijk, mag voelen en ervaren. Begin er niet aan, maar als je het hebt, pas op de bijverschijnselen, en laat het niet zover komen als bij mij! Ik zat aan de 150 mg, en werd gek van mezelf. Laat het niet zover komen als bij mij.
01-08-2016

Spanningshoofdpijn

Ik gebruikte hiervoor zo'n 7 jaar Paroxetine, welke mij prima hielp tegen neerslachtigheid en paniekaanvallen, maar niet tegen spanningshoofdpijn. Van een specialist kreeg ik daarom Amitriptyline voorgeschreven. Dat helpt mij een stuk beter tegen spanningshoofdpijn maar niet volledig, echter met behulp van Paracetamol met Codeïne houd ik het nu vrij goed onder controle. [lees meer...] De werking tegen paniekaanvallen is wat minder bij mij, maar niet in verontrustende mate.
21-07-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Voorgeschreven bij pijnklachten MS. Medicijn werkte redelijk goed op dit gebied , echter waren de bijwerkingen (vooral droge mond) op een gegeven moment lastiger dan de kwaal zelf. Daarom besloten over te gaan op Lyrica.
18-07-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Enkele jaren gelden steeds meer pijn met name 's nachts aan nek, schouders. Kreeg te weinig slaap. Pijn is moeilijk vol te houden. Amitriptyline is in die zin een prima middel. Maar als je ook nog moet werken en beetje op tijd opstaan, helder en scherp wilt zijn is het lastig. Ik ben ruim een week geleden gestopt, was per direct 2 uur eerder wakker per dag, ook van de p[lees meer...]ijn, maar wel een stuk fitter en drukker. Dat houdt je ook niet vol, dus bijslapen met pijnstillers. Ik ga nu op zoek naar andere middelen, ook meer bewegen, meer water drinken, etc..
21-06-2016

Overspannen/burn-out

In eerste instantie voor de pijn en daardoor slecht slapen, wilde ik het niet innemen! In 2013 overspannen en toen toch maar gaan vragen hiervoor. Voor beide kwalen zeer tevreden, alleen de droge mond dat is erg vervelend! Daarom heb ik altijd kauwgom en water bij me.
17-06-2016

Polyneuropathie

Naast Lyrica en Oxycodon, heeft de specialist mij in eerste instantie Duloxetine voorgeschreven. Hiervan begon mijn gezicht aan één kant op te zwellen. Dit leek op een allergische reactie. Vervolgens amitriptyline gekregen. Dit gebruik ik nu anderhalve maand. Mijn gewicht neemt erg snel toe, verder kan ik niet zeggen dat het helpt tegen de pijn (duloxetine werkte beter teg[lees meer...]en de pijn). Ik weet dus niet goed wat ik moet doen, want ik denk dat de duloxetine beter werkte dan dit...
08-06-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Een totale burn out 2,5 jaar geleden, een jaar nadien ADHD diagnose gesteld en na een jaar van totale uitputting de onverklaarbare pijnen in borstspieren, nekspieren, rug, bij momenten heel benauwlijk en beangstigend. Kreeg hyperventilatie en belandde op spoed. Fysische geneeskundige voelde enorme spanning op spieren en schreef redomex voor. Na goede maand is pijn veel be[lees meer...]ter, maar enkele maanden later, merkte ik wel een serieuze gewichtstoename, ongeveer 9 kg, ik heb het moeilijk er mee maar de enkele keren dat ik afbouwde naar 10mg kwam de pijn terug, dus blijven nemen en proberen op voeding en sport te letten. Goed nieuws, de 9. Kg bleven 9 kg.
Pagina 1 van 7

Mirena (1909) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort