This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Amitriptyline

Depressie - antidepressiva TCA
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Amitriptyline
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Zenuwpijn (64 meningen)
  • Depressie (43 meningen)
  • Fibromyalgie (32 meningen)
  • ...

Amitriptiline valt onder de tricyclische antidepressiva. Het werkt bij depressie en angst vermoedelijk door de hoeveelheid van de

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

24-05-2015
Vrouw, 37 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Door chronische migraines en hoofdpijnen sinds mijn 12e levensjaar leef ik 24/7 met pijn in mijn hoofd welke van constant hoofdpijn overgaan in een migraine aanval en weer afzwakken naar hoofdpijnniveau. Dit houdt in moeilijk op woorden komen/vergeten, vergeetachtigheid, overgevoeligheid voor licht, geluid, geur, te warm, te koud en steeds een nevel in je hoofd. Ik kan me [lees meer...]geen dag zonder pijn meer herinneren en medicatie werkt niet echt en haalt slechts de scherpe randjes eraf maar daarvoor krijg je een Bertje bijwerkingen erbij dus het is kiezen tussen 2 kwaden. Ik zoek nog steeds naar het wondermiddel maar mijn specialist is ook ten einde raad. Amytriptyline haald slechts voor mij de scherpe randjes van mijn hoofdpijn af waardoor mijn 7 of 8 pijn geen 9 of 10 worden. En ik slaap 30 min na het innemen snel in en slaap goed door. Daarvoor krijg ik wel de volgende bijwerkingen cadeau (erg droge mond waardoor gevoeliger voor tandbederf en gaatjes, geen tot weinig zin in intimiteit/laag libido, de hele dag moe en versufter dan zonder tabletten, vochtvasthouding, verhoogde eetlust en door deze kombinatie gewichtstoename van 7 kilo in 8 weken. Dus extra letten op je voeding is een pre om niet bij te komen. Voor mij is deze 3 maal hernieuwd amitriptyline gebruik geadviseerd door verschillende neurologen verderop een bevestiging dat dit middel voor mij te weinig effectief is voor mijn klachten. En ga na overleg specialist weer afbouwen en stoppen.
21-05-2015
Vrouw, 68 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

gekregen voor krampen in voeten, benen en handen, is begonnen na zware chemokuren. vermoed dat de bijwerkingen die ik heb door dit medicijn veroorzaakt wordt. De klachten die ik sinds 1 1/2 jaar heb zijn, pijn in gewrichten, stijfheid, spierpijn,etc. ga nu proberen uit te vinden of dit daadwerkelijk de oorzaak is.
18-05-2015
Vrouw, 47 jaar

Fibromyalgie

11-05-2015
Man, 46 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Mijn naam is john, ik ben 46 jaar oud. Heb aanvankelijk te kort en te weinig geslikt en was er al weer snel klaar mee, weer iets wat niet hielp kennelijk. Op zachte aandrang huisarts weer begonnen en slik nu 2x 20 mg, in de ochtend en na het avondeten. De pijn is niet weg maar wel onder controle, wat een verademing na 5 jaar helse pijn. In combinatie met een uurtje middagr[lees meer...]ust heb ik een deel van mijn leven terug. Bijwerkingen zijn er wel maar lang niet zo heftig als 150 mg venlafaxine, wat mss door de lagere dosering komt.
04-05-2015
Vrouw, 35 jaar

Bipolaire stoornis

ik heb een aantal jaren gezocht naar de juiste medicatie voor mijn bipolaire stoornis type 2. ik heb zeker 8 soorten antidepressiva geprobeerd en ook een antypsychoticum waarvan na 7 jaar een hoge dosering gebruikt te hebben enkel voor het stoppen van mijn gepieker waardoor ik niet goed sliep. in de afgelopen 7 jaar ben ik totaal losgeslagen en verward geweest, ik heb alle[lees meer...]s geprobeerd wat god verboden heeft om mijn "hoofd"en negatieve en suïcidale gedachten te stoppen maar helaas leidde dit tot een ernstige zelfmoordpoging, waarna ik een half jaar op de traumatologie afdeling en een revalidatiecentrum belandde. de 2,5 jaar daarna ging het bergopwaarts en dan weer bergafwaarts. ik ben blijvend invalide, dus word door de pijn ook steeds herinnerd aan die bewuste avond. afgelopen oktober ben ik gedwongen opgenomen geweest tijdens een zware depressie. door het afbouwen van de seroquel en het opbouwen van de amitriptyline ging ik me na 7 dramatische eindelijk beter voelen. ik slik nu al sinds november 300 mg amytriptiline per dag. verdeeld over 3 dagdelen. ik voel me nu een blij en tevreden mens. niemand mag nu dus ook ooit nog aan mijn medicatie komen. ik weet dat het weinig voorkomt dat mensen zo'n hoge dosering gebruiken, maar ik gebruik ook nog andere zware medicatie soorten voor pijn en als onderhoudsdosering, daardoor werkten sommige medicatiesoorten anders. ik gebruik wel movicolon tegen de obstipatie en heb de hele dag vreselijke dorst. ook maak ik soms wat rare mond en kaakbewegingen. ik word er niet moe of suf van. zijn er anderen die ook last hebben van de mond en kaakbewegingen? zijn er anderen die ook zo'n hoge dosering gebruiken? gebruiken anderen al jaren een hoge onderhoudsdosering?
28-04-2015
Man, 45 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik had last van pijn die zeg maar per seconde door je mijn linker hersenhelft gaat. Ik gebruik nu sinds tijd dit middel, citalopram gebruikt maar werkt niet bij zenuwpijn. Het is geen wondermiddel maar ik merk wel verschil of ik al dan niet gebruik. De eerste keer gebruik is wow! Jammer dat dat gevoel niet aanhoudt.
23-04-2015
Man, 46 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben begonnen met dit middel omdat ik naast mijn Apneu (daar een CPAP voor!) ook last begon te krijgen van insomnia. Begonnen met 10 mg, hielp eerst goed tegen insomnia. Vervolgens werkte het weer minder. Ton 15mg, 20 mg. Nu op 30 mg en als het echt niet lukt 40 mg amitriptyline. Ben wel tevreden over dit middel voor ernstige insomnia. Na en slaaponderzoek in het ziek[lees meer...]enhuis bleek dat mijn inslaaptijd (met 20 mg amitriptyline!) toch nog 2 uur was! Nadelen zijn: Dufheid in de ochtend, droge mond en nachtmerries. Voordeel is dat het niet verslavend is zoals de meeste benzodiapines welke in de meeste slaapmiddel zitten!
22-04-2015
Vrouw, 38 jaar

Amitriptyline (amitriptyline)

Na verschillende middelen geprobeerd te hebben uitgekomen op dit middel, ben begonnen met 10mg en heb nu 25mg en moet zeggen eindelijk een middel wat mij door de hele nacht heen helpt, ben uitgerust, ja ok slaap wel iets langer maar dat geeft niet, geen enkele last van bijwerkingen, dus voor mij het perfecte middel. gr syl
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (330) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely