Amitriptyline

Fibromyalgie (52 meningen)
Slapeloosheid (35 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (17 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (15 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Farmacoterapeutisch Kompas

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

<< < vorige
Pagina 1 van 7
16-04-2019

Syndroom van Ehlers-Danlos

Ik gebruik al een jaar of 12 amitriptyline 10 mg. Ik gebruik het voor chronische pijn en om door te slapen. Je moet geen wonderen verwachten van dit medicijn, tenminste niet in deze dosering. 2 jaar geleden ben ik 4 maanden gestopt en kreeg een toename van pijn en dus in overleg met arts weer begonnen. Ik heb nog steeds pijn maar zonder dus nog meer pijn. Vwb het slapen, [lees meer...]als je onrustig bent in je hoofd dan slaap je echt niet beter. Maar zonder dit medicijn word ik elke nacht vroeg wakker voor uren. Nu kan ik wel wat beter doorslapen maar dus niet altijd. Ik mag eventueel ophogen naar 20mg maar ben huiverig voor eventuele bijwerkingen. Dus ik kijk het nog even aan. Amitriptyline schijnt het beste te werken bij zenuwpijn, dat heb ik ook wel maar ook nog andere soorten pijn. Hiervoor gebruik ik dan maar paracetamol maximale dosering per dag en soms een Ibuprofen 600. Dit mag ik niet dagelijks ivm de amitriptyline maar ik wil het ook niet dagelijks ivm bijwerkingen. Eigenlijk wil ik het allemaal niet, maar wat moet je dan? Ik ben bang dat het oplossen van chronische pijn een lastig verhaal is. Het is meer proberen te accepteren dat het er is en er maar het beste van maken. Valt overigens niet altijd mee, het drukt ook op mijn stemming.
10-04-2019

Spanningshoofdpijn

Door overspannenheid heb ik veel spanningshoofdpijn gekregen. Hierdoor kon ik zelf niet meer in slaap komen, vele nachten wakker geweest. Slaappillen was de oplossing niet en daarom schreef de huisarts amitriptyline voor. S’avonds om 22.00 uur neem ik 1x tablet 25mg amitriptyline (merk Expharma) en slaap ik weer normaal. Ben zeer tevreden. De bijwerkingen zijn de 1e 2 w[lees meer...]eken even lastig, maar na 2 weken kon ik eindelijk weer slapen. Als de overspannenheid over is en ook de spanningshoofdpijn, dan bouw ik de medicatie weer af met mijn huisarts.
20-03-2019

Fantoompijn

IK gebruik het al 10 jaar 3 per dag gaat prima ik kan niet meer zonder helpt mijn echt tegen mijn fantoompijn
07-03-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.
04-02-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

In september 2018 hoorde wij dat mijn vrouw borstkanker had, Mijn eerste vrouw is al aan kanker overleden in het jaar 2002 zij had een tumor in haar hoofd. dus begon mijn film weer overnieuw het verleden van eerste vrouw speelde weer op. Ik kon s'nachts niet slapen, het maalde mij door mijn hoofd, veel angst en stress hoe het verder zou gaan met haar en was bang dat ik haa[lees meer...]r ook kwijt zou raken. Ook mijn kinderen heeft het verleden van mijn eerste vrouw mee gemaakt, en deze vrouw was de vervagende moeder zij waren er ook kapot van. Toen mijn eerste vrouw in 2002 is overleden waren de kinderen in de leeftijd van 6-8 en 11 jaar. Omdat ik zelf Artrose aan de beiden handen heb gebruikte ik 3xdaags de Diclofenac 50mg of de Tramadol 50mg 3xdaags met een maagbeschermer 1xperdag. Nu ik in september 2018 ben begonnen met de AMITRIPTYLINE 10mg die ik alléén s'avonds voor ik na bed ga 1 tablet in neem met water slaap ik de hele nacht goed door en sta s'morgens op zonder pijn klachten aan mijn handen mijn vrouw gaf al aan dat ik s'nacht zeer rustig slaap. Ben overdag niet meer moe en kan nu de ernstige ziekte van mijn vrouw die borstkanker heeft beter op mij nemen, en kan haar zo goed mogelijk helpen waar ik haar kan helpen. Overigens gebruik ik de Diclofinac en de Tramadol en maagbeschermers niet meer.
30-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit medicijn heb ik een keer gekregen omdat ik niet kon slapen. Dat heb ik geweten. Ik ben 3 weken duizelig geweest, depressief en angstig. De beste psychiaters en neurologen ter wereld weten niet precies wat deze middelen doen. Ze zijn levensgevaarlijk en kunnen dingen doen in je hersenen waar niemand iets vanaf weet. Ze worden domweg off-label voorgeschreven voor angste[lees meer...]n, slapeloosheid etc. en dat simpelweg vanwege de versuffende bijwerking. Ze zijn niet verslavend maar als je stopt kun je wel suïcidaal worden. Bovendien gedragen veel mensen die dit gif slikken zich als een zombie. Benzodiazepines kunnen dan wel verslavend zijn, maar de werking is tenminste bekend en ze zijn niet giftig. Ik neem nooit meer off-label anti-depressiva of anti-psychotica voor slaapstoornissen. Benzodiazepinen zijn naar mijn mening veel veiliger en werken beter (verschilt wel per variant).
18-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Van 2x 25mg in 1x slikken op advies van apotheek overgestapt naar 1x 50mg van ander merk. (Brown en Burkina, prolepha) wat een drama! Werkte überhaupt niet en veel aangekomen. Nu weer terug naar 2x 2 tabletten van 25mg van sandoz. Pijn weg (fibromyalgie) humeur terug, geen migraine meer en kan eindelijke weer conditie op gaan bouwen. Aankomen van deze medicatie had mijn h[lees meer...]uisarts overigens wel even mogen vermelden. Ijs lik ter pijnbestrijding zodat ik kan sporten en af kon vallen. Duh!
14-01-2019

Fibromyalgie

4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...
08-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van stress en slapeloosheid Amitriptilyne voorgeschreven gekregen. Eerst 30 mg en dat hielp in het begin erg goed om de extreme stress en vermoeidheid weg te nemen. Na een jaar heb ik het langzaam afgebouwd naar 10 mg. Ik voel me rustiger en slaap goed. In de bijsluiter wordt aangegeven dat je het om 10 uur s avonds kunt innemen, ik doe dat liever rond 20:00 dan g[lees meer...]aan m'n ogen rond 11 echt dicht en slaap ik heerlijk. S morgens wakker worden is wel wat taai, maar zou het middel niet willen missen.
26-12-2018

Fibromyalgie

Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex
16-12-2018

Aangezichtspijn

Ik gebruik dit medicijn al meer als 17 jaar voor/tegen Aangezichtspijn,Neuropathie,slaapstoornis. Elke andere pijnstiller geprobeerd de aangezichtspijn te verminderen Fentanyl 125 mc,Oxynorm 10mg 3 x per dag,Gabapentine 3 x 10 mg en Amitriptyline 150 mg wat eindelijk de pijn dragelijk maakt.Van al deze medicatie doet Amitriptyline het meeste goed en het fijne is dat ik no[lees meer...]oit sliep (17 jaar 1 a 1,5 uur per nacht natuurlijk slapen) van alles geprobeerd Temazepam,Oxazepam
15-12-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Sinds ongeveer een jaar sliep ik heel slecht. Vaak maar een paar uur per nacht. Het verpestte echt mijn leven, ik werd er depressief van nooit meer energie te hebben om dingen te ondernemen. Sleepte mezelf de dag door. Heel veel dingen geprobeerd: wietolie, melatonine, aardingslaken, verzwaringsdeken, supplementen, mirtazapine, quetiapine, lorazepam, etc Hielp allemaal n[lees meer...]iet. Tot ik amitryptiline vond. Ik val weer gewoon in slaap, en als ik wakker word val ik ook snel weer terug in slaap. Wauw! Ik ben echt ontzettend blij en dankbaar dat ik dit middel heb gevonden. Ik heb weer energie om dingen te doen, kan me weer op dingen verheugen. Echt geen woorden voor hoe blij ik hiermee ben. Enige bijwerkingen die ik heb zijn iets meer eetlust en wat sneller moe, maar dit staat in geen verhouding met slecht slapen. Voor mij is het een wondermiddel, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Ik zou het zeker proberen! Ik zou alles proberen als je last hebt van slapeloosheid. Niet de moed opgeven in ieder geval, en doorgaan met dingen uitproberen. Ik had echt alle hoop eigenlijk al opgegeven, had al zo veel dingen geprobeerd. Tot ik hierop stuitte dus.
23-11-2018

Alvleesklierontsteking

Heb deze medicatie gekregen omdat me methadon werd voorgeschreven ivm chronische alvleesklierontsteking (veel pijn). Psychiater en de pijnarts vertelde mij doordat ik methadon ging gebruiken dat ik daarvan depressief zou worden en dus een anti depressivia moest nemen, amitriptyline dus.
18-11-2018

Stress

Amitriptiline helpt enorm met slapen maar de volgende dag ben je echt vermoeid. Let op: het is geen chemische slaap, maar je eigen vermoeidheid. In mijn geval stop de adrenaline die me wakker houdt. Volgende dag(en) kun je totaal kapot zijn - maar dat is dan je eigen vermoeidheid die je eindelijk ook echt voekt.
06-11-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Voor de zenuwpijn werkte dit medicijn perfect, voor de angststoornis erg slecht, ook na ophoging tot 50 mg geen effect op angststoornis
16-10-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Neuropathie langzaam veel klachten artsen hielden het op de overgang zelf gestopt tegen advies in voel me nu iedere dag een beetje beter pijn is wel weer helemaal terug bloeddruk is weer normaal al het toegenomen gewicht verdwijnt langzaam mond minder droog .de muur van onwil van de artsen vind ik jammer het had niet zo ver hoeven te komen.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!