Amitriptyline

Fibromyalgie (52 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (15 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

19-08-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg
21-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.
11-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.
08-07-2019

Lage rugpijn

al jaren last van lage rugpijn, van alles geprobeerd en dit was een optie die de pijn poli bood. Nu 4 weken bezig, dosis is langzaam verhoogd. Niet dat de pijn nu weg is maar beweeg wel makkelijker dus kan ik weer gaan sporten en uit de negatieve spiraal stappen
05-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.
28-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Moest helpen tegen zenuwpijnen en dat doet het ook, maar niet aangewezen in combinatie met CVS, want ik bleef er strontemoe van. Cymbalta werkt voor mij zowel in op de pijn als de vermoeidheid.
13-06-2019

Rugpijn

Voor het eerst lees ik dat men 's morgens lastig wakker wordt. Ik slaap prima maar het opstaan is lastig. Slaap ondanks diverse wekkers lang door of slaap weer heel snel in. Niet altijd prettig omdat het mijn dagritme verstoort. Ben benieuwd of meerdere gebruikers deze ervaring hebben. Probeer nu af te bouwen om te kijken hoe het hierna verder gaat.
13-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Een jaar na een operatie aan mijn nek, waarbij een zenuw in de klem zat bleek de zenuw niet te zijn hersteld, de pijnklachten bleven. Ook sprake van oorsuizingen. In overleg met huisarts gestart met amitryptiline, 10 Mg en opgebouwd naar 20 Mg. Erg veel bijwerkingen ondervonden tijdens de eerste twee weken. Voornamelijk duizelig, verminderd zicht, niet helder na kunnen [lees meer...]denken, moeheid. Na de eerste twee weken verdwenen de bijwerkingen en had ik veel profijt van de medicatie met betrekking tot de pijnklachten. De oorsuizingen bleven bestaan en ook vaak wakker worden in de nacht, lichaam voelde niet comfortabel. Na een jaar in overleg met huisarts besloten om amitryptiline af te bouwen en pregabaline te problemen. Afbouw en opbouw van medicatie geven veel bijwerkingen die van tijdelijke aard zijn en te overzien zijn en voor mij acceptabel zijn. Hopen dat het nieuwe medicijn ook de oorsuizingen weg kan nemen.
10-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Begonnen met dit medicijn op 1xd 25mg tegen zenuwpijn. nu zit ik op 3xd 25mg zodat het ook als antidepressiva werkt. In het begin en bij het ophogen veel last van slaperigheid, ik kon tot wel 12u slapen in de nacht, en overdag ook weer een paar uur. Ook merkte ik toename van eetlust, ben ik zelf erg blij mee. Het werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn hand (beknelde zenuw)[lees meer...] en tegen de nachtelijke pijn in mn voeten en benen. tegen het tintelen van mn hand en voeten doet het niet veel helaas, maar ben er verder erg tevreden over.
07-06-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Amitriptyline - in een lage dosis van 5 mg per dag - heeft mij heel erg geholpen bij mijn prikkelbare darm syndroom. Na maanden van zeer regelmatige buikkrampen, diarree aanvallen en maagpijnen, trokken alle klachten als sneeuw voor de zon weg, al een paar dagen nadat ik startte met de amitriptyline.
28-05-2019

Spanningshoofdpijn

Ik heb last van een continue druk op mijn hoofd. Die gepaard gaat met pijnlijke spieren in het hele lichaam. Ik ben op aanraden van mijn neuroloog na lang wikken en wegen toch maar de amytriptiline 10mg gaan gebruiken. Ik had erg last van een opgezette buik en een lichtelijk suf gevoel. Wel was het pijnlijke gevoel in mijn spieren verminderd. Wat betreft mijn hoofdpijn is [lees meer...]er weinig veranderd. Ik ben dan ook na een week gestopt want de opgezwollen buik voelde heel onaangenaam. Ook had ik last van een onrustige nachtrust.
13-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik loop al meer dan een jaar met erge migraine aanvallen en gewone hoofdpijn wat bijna dagelijks is migraine aanval +- 1x per week , heb hiernaast fibromyalgie waarvoor ik 2x daags tramadol en 4x zaldiar gebruik. Metoprolol gehad voor migraine als onderhoud en daarnaast nog medicatie om migraine aanval te verhelpen op dat moment. Vorige week bij huisarts geweest zijn voor[lees meer...]stel was stoppen met tramadol en hiervoor in de plaats amitriptyline gezien je van tramadol ook hoofdpijn kunt krijgen en amitriptyline ook goed werkt bij fibromyalgie. Zoals gezegd geprobeerd en sinds ik geen tramadol meer gebruik en de amitriptyline hiervoor in de plaats gebruik ben ik van mijn hoofdpijn en migraine af! heerlijk eindelijk eens geen hoofdpijn te hebben.
11-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van
07-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.
05-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Eerste 10 jaar na borstkanker geslikt tegen zenuwpijn van de arm en borststreek, ermee opgehouden vanwege de bijwerkingen .Kreeg daarna pijn aan de voeten en de dokter wist niet waar het aan lag ..Na een aantal jaren een nieuwe dokter en het probleem weer bij haar aangekaart , ze stelde amitriptyline voor .Schrok hevig van deze conclusie en weigerde Geprobeerd met een pa[lees meer...]ar andere middelen , lyrica en naar de neuroloog die weer een ander middel voorschreef .Na 3 keer zo'n pil te hebben geslikt kreeg ik last van mijn ogen (zag alles in pixels ) en ermee gestopt .Onderhand zo'n last van de voeten dat ik uiteindelijk toch heb besloten de amitriptyline te slikken . Langzaam opgebouwd om te kijken wat de dosis was die effectief was maar zo weinig mogelijk bijwerkingen ....Gebruik nu 25 mg.en dat gaat maar ik ga niet hoger slikken , moet er nu maar mee leren leven .
04-05-2019

Ik heb ms