lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-11-2016

Aangezichtspijn

Het medicijn doet prima zijn werk. Dus naast mijn aangezichtspijn is ook mijn chronische vermoeidheid (CVS) verdwenen. Na ca 10 jaar chronisch vermoeid te zijn geweest, is dit een grote opluchting en een grote toename van het levensgeluk. Een aanrader dus om te proberen op deze manier van je CVS af te komen. Aangezien de medici in Nederland bij deze diagnose geen oog hebb[lees meer...]en voor het fysieke deel (bijv chronische slaapstoornissen) en je zinloze gedragstherapie laten volgen, is dit naar mijn mening een uitkomst. De droge mond, gewichtstoename en de sufheid neem ik graag voor lief.
01-11-2016

Hoofdpijn

27-10-2016

26-09-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik 25 mg amitriptyline ivm PDS. Ik heb veel buikpijn door de PDS en bijna dagelijks diarree. Sinds gebruik van medicijn minder buikpijn en betere ontlasting. Hier merk ik wel verschil in. Buikpijn is echter niet helemaal weg maar minder heftig. Ook heb ik sinds gebruik van amitriptyline geen migraine meer gehad. Toeval of niet, het is wel erg fijn. Als bijwerkin[lees meer...]gen in het begin droge mond en veel slaap maar nu na een paar maanden vooral last van gewichtstoename. 6 kilo inmiddels waar ik erg ongelukkig van word. Dit is ook de reden dat ik twijfel om te stoppen. ik weet niet wat ik erger vind. Buikpijn of dikker worden.
24-09-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg dit op mijn 14e al voorgeschreven maar dan 15mg voor spanningen waarbij ik veel moest overgeven door de spanning, poosje gebruikt maar "was eroverheen gegroeit" nu 16 jaar later weer voorgeschreven nav depressie, overspannen met gevolg burnout dus behoorlijk serieus, meteen een hogere dosis voorgeschreven gekregen waarvan ik de eerste weken een complete zombie was. [lees meer...]Had mijn bruiloft niet normaal mee kunnen maken zonder dat is een enkel pluspunt, maar na langer gebruik merkte ik toch dat ik nog langer bleef hangen in mijn depressie, nergens zin meer in had, heel lang bleef slapen met deze medicatie dan zonder. Nu een aantal maanden ervanaf en overgestapt op cbd wiet olie, gaat stukken beter! Blij dat ik ervanaf ben, ik heb meer energie, depressie momenten zijn er nog maar heb meer zin om dingen te ondernemen. Slapen is nog wel een drama maar goed dat overleef ik wel, zou dit medicijn niet aanraden gezien er natuurlijkere oplossingen zijn.
22-09-2016

Depressief

Hallo ik ben Bolletje, 65 jaar, en nadat ik afgelopen winter voor de 42 x een zeer stevige winterdepressie heb gehad, die overgegaan is naar een gewone depressie, uiteindelijk een herseninfarct gekregen, waardoor ik nu dus weer in een depressie zit. Dat komt bij 79% van mensen met deze ervaring voor. Ik heb het met depressies flink voor m´n kiezen gehad. Ik slaap ook erg [lees meer...]slecht, altijd al gedaan maar na het infarct lig ik 3-4 uur wakker. Nu loop ik bij een neuropsychiater en die heeft me Amitriptyline 25 voor geschreven en sinds kort slik ik dat, maar merk nog geen verbetering w.b. mijn stemming en het slapen. Nu weet ik dat het de tijd nodig heeft maar ik wil me zo graag eens eindelijk lekker in m´n velletje voelen zitten. Dus zullen ze moeten verhogen. Het maakt me niets meer uit wat ik moet slikken als ik me maar lekker ga voelen. Als het maar gaat helpen tegen mijn )winter)depressies en dadelijk lekker gaan genieten van m´n oude dag.
21-09-2016

Hoofdpijn

De eerste twee jaar hielp het wel tegen hoofdpijn, de laatste maanden heb ik terug barstende hoofdpijn zowel overdag als snachts. Eens terug naar de hoofdspecialist gaan.
14-09-2016

Spanningshoofdpijn

Sinds mijn 16e dagelijkse spanningshoofdpijn. Fysio, osteopaat etc geprobeerd. Beland op de hoofdpijnpoli. Sinds ik dit medicijn gebruik (1 tablet voor het slapen gaan), ben ik van mijn dagelijkse hoofdpijn af. Soms bij te lange werkdagen komt de spanning in mijn nek en rug terug. Hierdoor ontstaat de hoofdpijn weer. Advies van de hoofdpijnverpleegkundige was om dan kortdu[lees meer...]rend 2 tabletten in te nemen. Zeer tevreden! De nachtrusten zijn beter en mijn hoofdpijn is vrijwel weg. Aangezien ik allergisch ben voor ontzettend veel dingen en vaak sceptisch ben over medicijnen vanwege alle bijwerking bij mij, kan ik mensen met hypergevoeligheid voor van alles en nog wat, dit medicijn met een gerust hart aanraden.
Pagina 1 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum