lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-05-2016

Fibromyalgie

Jaren geleden ooit eens amytriptyline gekregen van de huisarts voor pijnstilling van fibromyalgie. Dit werkte toen goed. Echter was mijn voormalige psychiater niet blij met de keuze van dit middel en heeft dit afgebouwd en mij andere medicatie gegeven voor mijn PTSS die uiteindelijk helemaal niet werkten. Terug naar de amytriptyline mocht ik niet van deze psychiater. Uitei[lees meer...]ndelijk ben ik nu ca een jaar geleden weer begonnen met amytriptyline en dit werkt nu beduidend minder goed als het in het verleden deed. Ik gebruik nu naast de amytriptyline als onderhoudsdosering ook nog in grootverbruik paracetamol, tramadol, valium en diclofenac. Door de pijn in mijn lichaam vaak niet in staat om te slapen of wordt wakker tijdens het slapen van de pijn. Ik overweeg nu of ik opnieuw zal stoppen met de amytripyline om opnieuw te starten na een aantal weken om te zien of ik met een reset wel weer voldoende werking van de amytriptyline krijg.
18-05-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van onderzoek naar onderzoek te hebben gelopen, is er eindelijk een diagnose gesteld voor de branderigheid in beide voeten; dunne vezel neuropathie. Dit is zenuwpijn die ik ervaar als branderigheid. Dit houd in dat de temperatuurregeling in de voeten van slag is. In overleg met de specialist is besloten om Amitriptyline te proberen, omdat dit in sommige gevallen o[lees meer...]ok helpt tegen zenuwpijn. En inderdaad begon het te werken toen ik het opgebouwd had tot 50mg/dag. De pijn is hierdoor voor de helft verdwenen. Toen ik na 3 weken zo'n 5kg was aangekomen, las ik in de bijsluiter dat één van de bijwerkingen gewichtstoename is. Na enkele was er al 10kg bij gekomen en heb toen een afspraak gemaakt met de huisarts. Die vertelde mij dat dit aan mijn eetgewoonte lag, omdat dit medicijn de honger opwekt. Ik heb gezegd dat ik niets meer at als normaal, maar hij bleef erbij dat dit aan mijzelf lag... later in de apotheek werd er ons verteld dat dit één van de bijwerkingen is en niet aan mij hoeft te liggen. Nu, 7 maanden later, en 25 kg zwaarder, helpt het middel nog steeds, maar die gewichtstoename zit mij nog steeds niet lekker. Ik ben in 45 jaar altijd tussen de 70 en 75kg geweest en nu 95kg waarmee ik mij dik voel.
10-05-2016

10-05-2016

MS (multiple sclerose)

De zenuwpijn van de MS werd niet voldoende minder van de combinatie van amitriptyline en lyrica. Daarom geprobeerd een positief effect te krijgen met andere medicatie.
29-04-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Zenuwpijn over gehouden in mijn gehele onderlichaam na een gebroken ruggenwervel in een gebied waar ik 3 jaar daarvoor het cauda syndroom heb gehad. Na een jaar op een combinatie van oxycodon, tramadol en paracetamol overgestapt op oxycodon, fentanyl en paracetamol. Uiteindelijk de oxycodon af kunnen bouwen dmv de amitriptyline. Nu een combinatie van amitriptyline, fentany[lees meer...]l pleisters en paracetamol. De heftige pijn is weliswaar verdwenen, maar helemaal weg, zal wel een utopie zijn. Voor het mooie misschien de dosis nog meer verhogen, maar dat durf ik niet. Gezien het feit dat ik in 9 weken tijd 4.5 kg ben gegroeid.... Kan er iemand mij vertellen of die groei-modus na een paar weken stopt??? Of is dat iets wat blijvend zal zijn??? Ik overweeg namelijk alleen al om die redenen over te stappen naar andere pijnmedicatie.....
10-04-2016

Reuma

Heb het nu 1,5 jaar gebruikt. Begonnen met 25 mg. Na 5 maanden afgebouwd naar 10 mg en nu vorige week zelf gestopt op advies van mijn psychiater. Slik het namelijk tegen de pijn en altijd goed doorgeslapen alleen de afgelopen 2 maanden last van hallucinaties. Keuze was of stoppen of een kleine hoeveelheid anti psychotica erbij slikken. Dus gestopt. Nachten zijn nog ste[lees meer...]eds niet fijn maar nu door pijn en slapeloosheid. Maar wat wel heel fijn is dat de hallucinaties en de angst erbij weg is. Ook fijn is dat ik weer meer energie heb en eetlust is redelijk normaal. Tijdens het gebruik kon ik niet stoppen met eten dus ook veel aangekomen.
07-04-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor mijn angststoornis en voor zenuwpijn in het gezicht. De zenuwpijn in mijn gezicht komt nu minder vaak voor, maar de pijn is dan maar iets minder. Ik ben er wel rustiger door geworden en heb minder last van angst en mijn stemming is veel beter. Ik heb zo goed als geen bijwerkingen, behalve dat ik 's morgens minder goed op kan staan, o[lees meer...]mdat ik me nog erg slaperig voel, maar het lukt me nog wel om op tijd op te staan.
04-03-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Vanaf mijn vijftiende heb ik een hoge dosis Ami gebruikt (tot 125mg) via de neuroloog. Dit voor zware spanningshoofdpijn klachten en depressieve gevoelens. Het werkte geweldig voor mijn depressiviteit, ik dacht zelfs soms dat ik extreem gelukkig was en het haalde de hoofdpijn ook wel weg. Nadeel was dat ik compleet was afgevlakt van emoties en er heel erg verslaafd aan was[lees meer...]. Verder nare gevolgen voor de mond, mijn gebit werd wat slechter en had altijd als ik ze nam heel erg brandend maagzuur wat zeer deed in mijn slokdarm. Later toen ik 20 was mee gestopt en daar geen nare ervaringen mee gehad.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (719) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (359) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (326) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (284) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (262) - Depressie - antidepressiva SSRI

Verwen jezelf of een ander met de
verzorgingsproducten van The Body Shop.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €35!

Als je meer wilt weten over The Body Shop, klik dan hier.

The Body Shop