lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-07-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Voorgeschreven bij pijnklachten MS. Medicijn werkte redelijk goed op dit gebied , echter waren de bijwerkingen (vooral droge mond) op een gegeven moment lastiger dan de kwaal zelf. Daarom besloten over te gaan op Lyrica.
18-07-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Enkele jaren gelden steeds meer pijn met name 's nachts aan nek, schouders. Kreeg te weinig slaap. Pijn is moeilijk vol te houden. Amitriptyline is in die zin een prima middel. Maar als je ook nog moet werken en beetje op tijd opstaan, helder en scherp wilt zijn is het lastig. Ik ben ruim een week geleden gestopt, was per direct 2 uur eerder wakker per dag, ook van de p[lees meer...]ijn, maar wel een stuk fitter en drukker. Dat houdt je ook niet vol, dus bijslapen met pijnstillers. Ik ga nu op zoek naar andere middelen, ook meer bewegen, meer water drinken, etc..
21-06-2016

Overspannen/burn-out

In eerste instantie voor de pijn en daardoor slecht slapen, wilde ik het niet innemen! In 2013 overspannen en toen toch maar gaan vragen hiervoor. Voor beide kwalen zeer tevreden, alleen de droge mond dat is erg vervelend! Daarom heb ik altijd kauwgom en water bij me.
17-06-2016

Polyneuropathie

Naast Lyrica en Oxycodon, heeft de specialist mij in eerste instantie Duloxetine voorgeschreven. Hiervan begon mijn gezicht aan één kant op te zwellen. Dit leek op een allergische reactie. Vervolgens amitriptyline gekregen. Dit gebruik ik nu anderhalve maand. Mijn gewicht neemt erg snel toe, verder kan ik niet zeggen dat het helpt tegen de pijn (duloxetine werkte beter teg[lees meer...]en de pijn). Ik weet dus niet goed wat ik moet doen, want ik denk dat de duloxetine beter werkte dan dit...
08-06-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Een totale burn out 2,5 jaar geleden, een jaar nadien ADHD diagnose gesteld en na een jaar van totale uitputting de onverklaarbare pijnen in borstspieren, nekspieren, rug, bij momenten heel benauwlijk en beangstigend. Kreeg hyperventilatie en belandde op spoed. Fysische geneeskundige voelde enorme spanning op spieren en schreef redomex voor. Na goede maand is pijn veel be[lees meer...]ter, maar enkele maanden later, merkte ik wel een serieuze gewichtstoename, ongeveer 9 kg, ik heb het moeilijk er mee maar de enkele keren dat ik afbouwde naar 10mg kwam de pijn terug, dus blijven nemen en proberen op voeding en sport te letten. Goed nieuws, de 9. Kg bleven 9 kg.
22-05-2016

Fibromyalgie

Jaren geleden ooit eens amytriptyline gekregen van de huisarts voor pijnstilling van fibromyalgie. Dit werkte toen goed. Echter was mijn voormalige psychiater niet blij met de keuze van dit middel en heeft dit afgebouwd en mij andere medicatie gegeven voor mijn PTSS die uiteindelijk helemaal niet werkten. Terug naar de amytriptyline mocht ik niet van deze psychiater. Uitei[lees meer...]ndelijk ben ik nu ca een jaar geleden weer begonnen met amytriptyline en dit werkt nu beduidend minder goed als het in het verleden deed. Ik gebruik nu naast de amytriptyline als onderhoudsdosering ook nog in grootverbruik paracetamol, tramadol, valium en diclofenac. Door de pijn in mijn lichaam vaak niet in staat om te slapen of wordt wakker tijdens het slapen van de pijn. Ik overweeg nu of ik opnieuw zal stoppen met de amytripyline om opnieuw te starten na een aantal weken om te zien of ik met een reset wel weer voldoende werking van de amytriptyline krijg.
18-05-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jaren van onderzoek naar onderzoek te hebben gelopen, is er eindelijk een diagnose gesteld voor de branderigheid in beide voeten; dunne vezel neuropathie. Dit is zenuwpijn die ik ervaar als branderigheid. Dit houd in dat de temperatuurregeling in de voeten van slag is. In overleg met de specialist is besloten om Amitriptyline te proberen, omdat dit in sommige gevallen o[lees meer...]ok helpt tegen zenuwpijn. En inderdaad begon het te werken toen ik het opgebouwd had tot 50mg/dag. De pijn is hierdoor voor de helft verdwenen. Toen ik na 3 weken zo'n 5kg was aangekomen, las ik in de bijsluiter dat één van de bijwerkingen gewichtstoename is. Na enkele was er al 10kg bij gekomen en heb toen een afspraak gemaakt met de huisarts. Die vertelde mij dat dit aan mijn eetgewoonte lag, omdat dit medicijn de honger opwekt. Ik heb gezegd dat ik niets meer at als normaal, maar hij bleef erbij dat dit aan mijzelf lag... later in de apotheek werd er ons verteld dat dit één van de bijwerkingen is en niet aan mij hoeft te liggen. Nu, 7 maanden later, en 25 kg zwaarder, helpt het middel nog steeds, maar die gewichtstoename zit mij nog steeds niet lekker. Ik ben in 45 jaar altijd tussen de 70 en 75kg geweest en nu 95kg waarmee ik mij dik voel.
10-05-2016

Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort