lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Antidepressivum Lexapro
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (141 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (78 meningen)
  • Angststoornis (70 meningen)
  • ...

volgende > >>
Pagina 1 van 7

09-02-2016

Lexapro (escitalopram)

Lexapro i.c.m. 30 mg smelttablet Mirtazapine, deze laatste werkt eigenlijk alleen op beter slapen.
08-02-2016

Lexapro (escitalopram)

pas op met lexapro! maar ook met andere psychotherapeutische middelen... Het maakte mijn leven erger, mijn bewerkingen waren immens en mijn zelfmoordgedachten werden erger. Zonder lexapro zou ik nooit een plan bedenken om zelfmoord te plegen, omdat ik nog besef wat ik thuis heb en omdat ik weet waarvoor ik leef. Met lexapro leek het wel of dat dat ene pilletje per dag mij [lees meer...]over de drempel ging helpen om er wel echt een einde aan te maken. Het zijn gewone pure drugs net zoals alle andere middelen waarvan ze zeggen dat het helpt om van je depressie af te geraken of te controleren (zoals de dokters het graag zeggen). Er zijn geen testen die aan kunnen tonen dat het werkelijk zo is. Je bent gewoon een proefpersoon voor de farmaceutica. Stop er zo snel mogelijk mee! Iedereen heeft in het leven ups en downs en goede dagen en tegenslagen. Iedereen is wel eens vrolijk, boos, rusteloos, verdrietig of verlegen. Dat hoort er bij in het leven... Dat wil nog niet zeggen dat je gek bent, of ziek, of dat je een of andere geesteziekte hebt. Zolang je al je emoties nog hebt, ben je gewoon een mens en met alle farmaceutische middelen wordt je gewoon een zombie voor de maatschappij. Zoals de overheid dat wil... Je bent gewoon een pure geldbron!
10-12-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ruim 8 jaar geleden begonnen met Lexapro, welke sinds jaar of 2 overgegaan is in Escitalopram. (van de Escitalopram heb ik wel regelmatig wat hoofdpijn, had dat van Lexapro niet) De eerste paar weken destijds ben ik flink misselijk geweest en klachten die erger werden. Opgebouwd naar 20mg en dat is al ruim 7,5 jaar mijn vaste dosis. Ik doe het er goed op en weiger daaro[lees meer...]m af te bouwen uit angst op de hell die ik meemaakte voordat ik op dit medicijn kwam...
10-12-2015

gewichtstoename
29-11-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik slik lexapro geruime tijd, daarvoor een jaar gestopt geweest na t gebruik van paroxetine. Ik was gestopt, omdat ik graag wilde weten (na 4 jaar) hoe het zonder zou zijn. Mijn angst en paniekaanvallen kwamen in alle hevigheid terug. Daarom begonnen met lexapro, omdat er minder bijwerkingen zouden zijn. Dit klopt bij mij, het duurde wel een lange tijd voor ik mij beter gi[lees meer...]ng voelen een maand of 3. Het enige nadeel bij mij is dat alcohol heel raar valt (ik had al geen rem) en als ik nu teveel had gedronken, had ik een black-out of werd ik een heel ander persoon (heb ik van horen zeggen). Daarom besloten om niet tot nauwelijks meer te drinken, voelt ook beter. Maar volgens mij is dit bij iedereen verschillend, ik ken ook personen die hier geen last van hebben.
25-11-2015

Lexapro (escitalopram)

Ben sinds maandag eindelijk na jr twijfelen begonnen, bouw heel langzaam op tot 5 mg. tweede dag licht tot middelmatige angstaanval gekregen, maar kreeg die snel onder controle wel op aanraden van huisarts half tabletje oxazepam genomen.. spannend.. beide nog nooit eerder gebruikt en erg bang voor bijwerkingen, vandaar ook die angstaanval denk ik zo.. je bent immers angsti[lees meer...]g, zo werkt dat met paniek! Hopelijk ga ik me snel wat beter voelen?? Wat zijn jullie ervaringen met bijwerkingen, dat hoor ik graag.. stelt me wat gerust..
24-11-2015

Lexapro (escitalopram)

Gister na heel lang twijfelen toch begonnen met Lexapro, uit angst het jaren uit de weg gegaan, maar wil ik toch echt een leven zonder angst/paniekstoornissen moest er iets gebeuren, ik ben begonnen met zeer langzaam opbouwen naar 5 mg. tot nu toe gaat het prima ik hoop door de langzame opbouw zo min mogelijk last te hebben van de bijwerkingen, hoe ervaren andere dit?? ik [lees meer...]hou jullie op de hoogte hoe het gaat...
01-10-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik heb helaas geen baat bij dit medicijn gehad. Sterker nog, ik had een hele nare bijwerking. Mijn borsten waren keihard en deden ongelooflijk veel pijn, zo erg dat ik niet eens meer normaal kon slapen. Ik ben er dan ook snel weer vanaf gestapt en de bijwerkingen verdwenen bijna gelijk.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.