ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-04-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik schrijf een review omdat ik in het verleden ook zo getwijfeld heb wb medicijngebruik. Ik wilde dit niet heel veel therapie gevolgd en danging het even beter..ook medicatie erbij en dan na 2 jaar weer afbouwen .. gaat her een tijd lang goed tot er weer een trigger is en je terugblik ag bent .. ik heb nu de beslissing genomen dat ik een medicijn nodig heb. Ik functioneer [lees meer...]weer normaal kan het leven weer aan zonder gekke angsten en nog belangrijker ik geniet! Mijn grote nadeel is dat ik altijd heelslank was ennu 15 kg ben aangekomen maar ondanks dat dat mij zeer doet weegt t niet op tov de voordelen. Tip: bouw heel langzaam op bv met druppels
03-04-2018

Lexapro (escitalopram)

matige werking en afbouwen was een ramp,veel bijwerkingen
22-12-2017

Lexapro (escitalopram)

Plotseling een zeer ernstige depressie door stootkuur prednison. Huisarts schreef Lexapro voor en na een week of 3 begon ik me langzaam beter te voelen. Na drie maanden was ik weer klachtenvrij gelukkig! Na een jaar of 2 geprobeerd om af te bouwen maar de depressie kwam gelijk weer opzetten,dus maar geaccepteerd dat ik levenslang Lexapro moet blijven slikken. Ik vind het g[lees meer...]een probleem,het helpt me goed!
19-12-2017

Lexapro (escitalopram)

Gebruik het voor sociale angst, lichte depressie en stemmingwisselingen. Aan de ene kant helpt het wel een beetje, in het begin werden mijn emoties wel een stuk stabieler. En wat minder angstig. Depressie ging wel weg. Maar na zo een 2 jaar gebruik te hebben . Heb ik toch wel last van de bijwerkingen met name heel erg moe zijn en daar door meer als 8 uur per dag slapen. H[lees meer...]et gevoel dat ik mezelf niet meer ben!! En ik kan me moeilijker in andere verplaatsen, dus ik voel minder empathie. Hebben meer mensen hier last van? En het lijkt of ik er minder gevoelig voor ben geworden. Want ik klap met emotionele uitbarstingen dwars door me medicatie heen, en raak altijd zwaar in paniek en huilen. En ik heb nog steeds veel last van mijn sociale angst. Met een paar tips van een vriendin kwam ik er achter dat als je emotioneel meer stabiel wilt zijn, ritme en structuur erg belangrijk zijn. Dus op tijd gaan slapen en opstaan, vaste tijden eten, gezond eten! Want suiker heeft enorm veel invloed op je emtionele gesteldheid als je hier gevoelig voor bent. Bij depressie is het belangrijk dat je minstens 30 buiten bent en zonlicht te krijgt.(Vitamine D tekort wordt gelinkt aan depressie.) En het liefts in de natuur, naar het bos ofzo. Dit geeft zo veel meer rust in je hoofd dan de drukke stad met zo veel geluiden en prikkels om je heen. En bij angst door het gewoon te doen! ( Ook al is dit super eng!!) Niet voor weg lopen. Vandaar dat ook exposure therapy het beste schijnt te werken bij angst. Als je aarzelt groeit je angst. Als je waagt groeit je moed. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Verder start ik binnenkort weer met therapie. Ik sta op de wachtlijst. En wil dan overleggen om te gaan minderen. Ik ben er namelijk van overtuigt dat medicatie alleen de gevolgen aan pakken en niet de oorzaak van een probleem. En dat als je echt voor uit wilt je bij jezelf moet beginnen en je af moet vragen wat jou gelukkig maakt in het leven. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Verder zou ik als vrouw toch eens laten checken of je geen PMS hebt of PMDD de ergere vorm van PMS. Enkele klachten bij PMDD: - Angstaanvallen - Ernstige depressieve perioden - Extreme stemmingswisselingen - Gevoel van wanhoop of zelfs suïcidale gedachten - Agressie- of boosheidsaanvallen tegenover anderen - Minder interesse en motivatie hebben. - Gevoelens van overweldiging of controleverlies. Bron: gevonden op internet (Mijn medicijn.nl : privé info - url - verwijderd)
02-11-2017

Lexapro (escitalopram)

Gebruik het ivm complexe PTSS en een daaruit voortvloeiende paniekstoornis. Eerst zelf geprobeerd rustig te worden, na 2 jaar toch besloten lexapro te gaan gebruiken. Heel langzaam opgebouwd, duurde bijna half jaar voordat ik echt wat merkte, haalt de scherpe randjes eraf. Maar door de onbedwingbare trek in zoetigheid, 15 kg aangekomen. Ook zweet ik van niets, echt stral[lees meer...]en van mijn gezicht. Nu een jaar gebruikt en wil in overleg met psychiater afbouwen.
29-10-2017

Lexapro (escitalopram)

Ik heb heel lang geaarzeld om antidepressiva te slikken, maar ik merk echt dat ik er een fijner leven door krijg. Ik ben minder angstig, zie niet overal problemen, ben minder hard voor mezelf en slaap beter.
16-10-2017

Chronische depressie

14-10-2017

Chronische depressie

Dit medicijn 10 jaar gebruikt. Verhoudingsgewijs weinig bijwerkingen, alleen wat moeilijker klaarkomen en wat gewicht toename. Na 10 jaar begonnen mijn suïcidale gedachtes er weer doorheen te komen, toen er mee gestopt
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!