ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-04-2017

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen in het begin waren vrij heftig. Emoties die al enorm schommelde, voelde nog heftiger aan. Daarna leek alles wat rustiger, gevoelloos. Echter ging ik gevoelens uiten op een destructieve manier d.m.v. suïcidale gedachten en automutilatie. Als ik er op terug kijk waren de gevoelens dus eigenlijk nog aanwezig en wist ik er niet meer mee om te gaan. Ik denk niet[lees meer...] perse dat de medicatie ervoor zorgde dat ik zo destructief werd, maar het hielp zeker niet! Therapie echter wel... veel praten en voelen helpt. Ik zeg niet dat ik nu heel gelukkig ben, maar ik heb wel veel narigheid eindelijk kunnen delen en een plek gegeven. Ook heb ik veel geleerd, hoe ik met mijn gevoelens en gedachte kan omgaan. Terugkomend op de medicatie... Ik denk niet dat het de oplossing voor mij is! (Hoe graag ik het ook zou willen.)
21-02-2017

Lexapro (escitalopram)

Ik slik nu als sinds enige tijd (4/5 jaar) Lexapro. In het begin kreeg ik continue een generieke versie hiervan. Dat leverde constant hoofdpijn op stemmingswisselingen en wazigheid in mijn hoofd. Met veel moeite heb ik het origineel verkregen via de apotheek, de specialist en later de huisarts schreven het wel voor alleen de apotheker bepaalde nog. Nu met het origineel heb[lees meer...] ik geen last meer van deze symptonen, alleen wel last van: beroerd voelen altijd (elke dag), lichte obstipatie, overgewicht (vreetbuien). Dit viel me eerder nooit op omdat ik meer last had van de andere klachten. Oja en ik ben altijd moe. Kan de hele dag wel slapen en s nachts wakker paar x per nacht naar de wc. Tegen mijn angsten/depressie helpt het en wil al een tijdje afbouwen. Maar dat durf ik nog niet.
24-11-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik ben destijds begonnen met het slikken van Lexapro ivm een angststoornis die ik had ontwikkeld op het werk (overal tegenop zien, het idee hebben niet in controle te zijn, piekeren) die zich eigenlijk uitbreidde naar privésituaties (vakanties, etentjes, sociale aangelegenheden waarbij ik bang was voor het onbekende en me niet op mijn gemak zou voelen en misselijk zou word[lees meer...]en). De combinatie van gesprekken met professionele hulpverleners en het gebruik van medicatie ben ik eigenlijk vanaf 2010 'klachtenvrij' en sinds een heel aantal jaren ben ik af van de belemmeringen om 'normaal' te functioneren op werk en in privé. Ik heb geprobeerd om af te bouwen (omdat ik vond dat dat 'moest'), maar dat voelde toch niet prettig (licht in mijn hoofd en onrustig), waardoor ik heb besloten om Lexapro te blijven gebruiken. Het kan geen kwaad volgens diverse mensen, en ik zit gewoonweg goed in mijn vel en dat is me heel wat waard! Bijwerkingen? Alleen in het begin merkte ik dat ik erg vlak was in mijn emoties en wellicht een wat lager libido had. Daarna eigenlijk nergens last van gehad (ook niet in combinatie met alcohol).
26-10-2016

Chronische depressie

Verschrikkelijke vermoeidheid. Een jaar lang niet kunnen werken, moeten stoppen met studie en hooguit zes uur per dag wakker. Ziek geweest met afbouwen door slechte begeleiding. Afkickverschijnselen waren vreselijk.
30-09-2016

Lexapro (escitalopram)

Werkt heel goed tegen depressie, prima stemming, en optimistisch over de toekomst. Ook de veel voorkomende bijwerkingen zijn goed te handelen maar eentje die nu echt bezwaarlijk gaat worden is de urine retentie. Het is een veel voorkomend bijverschijnsel bij alle SSRI`s maar in de bijsluiter staat deze bijwerking heel summier bij het kopje: "verder is gemeld". `S nacht[lees meer...]s enorme aandrang om te plassen maar er komen maar een paar druppeltjes met als gevolg herhaaldelijke blaasontstekingen waardoor je in een cirkeltje belandt. Een huisarts die deze klachten niet herkent maakt het er ook niet beter op. Depressief zijn of bedelen om een zoveelste antibioticum?
29-08-2016

Lexapro (escitalopram)

klachten werden in de eerste 6 weken juist verergerd, icm de oxazepam is dit prima te managen.
28-08-2016

27-07-2016

Lexapro (escitalopram)

ik slik druppels en ben heel erg blij met het medicijn. eerste keer dat ik zo'n soort middel slik en was bang voor de bijwerkingen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1977) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (409) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!