lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst werden de klachten erger, meer angst en depressie, toen dat over was, ging ik met sprongen vooruit en was ik weer de oude! Prima medicijn!!
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product
08-07-2016

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen als verschrikkelijk ervaren. Dat was niets in vergelijking met het afbouwen. Duurde meer dan 3 maanden een ware hel. Zelfmoord gedachten erg hevig. Uit het niets kwam de gedachte om iemand te vermoordden! Gelukkig dat ik toen niemand ben tegen gekomen. Nooit meer Lexapro of andere SSRI's
24-06-2016

Overspannen/burn-out

De bijwerkingen zijn vervelend, maar als je echt medicijnen nodig hebt door bijvoorbeeld een zware depressie dan is dat het echt waard. Bij mij in ieder geval! Bij mij helpt lexapro goed tegen angstgevoelens en depressie. Ben al een jaar niet meer depressief en ga binnenkort afbouwen.
02-06-2016

Postnatale depressie

Inmiddels 8 maanden verder, rustige gedachten gekregen, had geen grip op mijn gedachten, werd bang voor mijn eigen gedachten.en beschouwde het als niet van mij zelf, waaronder ook psychoses optraden. Nu met lexapro is er rust, en geen stijd in m'n denken. Ook zijn mijn lichamelijke klachten weg.zelf nooit geweten dat depressie zoveel lichamelijk, je kan uitschakelen. Posit[lees meer...]ief is rust: Voel meer, mijn sex leven begind weer te herstellen. Huishouden weer op de rit gekregen. Rust in de denken, gedachten. Geen angst, Geen honger meer, had altijd zoveel trek, dat is stabiel. Al met al, ben je echt depri, medicatie is de snelste en gezonde optie, en therapie is ook belangrijk, soms is er geen sprake van.
24-05-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik Lexapro al een jaar of 5 inmiddels, misschien wel iets langer. Hiervoor nam ik Fevarin, waar ik, net zoals over Lexapro, behoorlijk tevreden over was. De bijwerkingen zijn ongeveer hetzelfde bij mij (rusteloze benen en enkels), maar van Lexapro ga ik ook tanden knarsen en/of mijn kaken op elkaar zetten. Dit is blijvend op hoge dosering (vanag 15 mg). Op 5 mg heb[lees meer...] ik daar totaal geen last van. Dit middel werkt(e) bij mij goed tegen angst, depressie, piekeren en indringende gedachten. Bijwerkingen in het begin: wazig hoofd, griepgevoel en niet kunnen ophouden met huilen.Helaas heb ik waarschijnlijk een zgn. poop-out (net zoals met Fevarin, wat ik een jaar of 2 heb genomen) en moet ik mogelijk overstappen op een andere SSRI.
10-04-2016

Lexapro (escitalopram)

Ik heb een vraag, heeft er iemand ervaring dat je oorsuizingen kunt krijgen van lexapro? Toen ik begon met lexapro had ik veel bijwerkingen. Zelfmoordneigingen, veel huilen, angst nam toe, en oorsuizingen. Alleen weet ik niet of oorsuizingen dat van de lexapro komt of mijn gehoor is flink teruggegaan. Angst en twijfel. Ik wil van medicatie veranderen, maar durf dat niet. W[lees meer...]endy
01-03-2016

Lexapro (escitalopram)

In 2010 was ik behoorlijk depressief. Toen heeft Lexapro mij geholpen eruit te komen en verder te gaan. Nu 6 jaar later komt de depressiviteit weer terug en steeds met tussenpozen. Dr. zegt dat ik nu de dosis zou kunnen verhogen. Dit wil ik niet. Uiteindelijk is dit niet de oplossing. Als er uberhaupt een oplossing is. Heb wel verschillende keren geprobeerd te stoppen. heb[lees meer...] lastige bijwerkingen, ben heel ongeconcentreerd en vaak erg moe, ook last van bloedsuiker wisseling, maar niet zeker of als ik zal stoppen dat weg zal zijn en ook of ik zonder kan. Heb verschillende keren geprobeerd, maar lukt niet om te stoppen. Verder raad ik iedereen aan om Lexapro te nemen ipv Escalitopram want dat is de meest pure vorm. veel duurder, maar geen reden om dat te nemen...dring aan bij de huisarts voor Lexapro!
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort