ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
18-01-2019

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik sinds 3 dagen lexapro druppels van Lundbeck.Deze heb ik gekregen voor een angststoornis. Ik heb angst dat ik slecht slaap en door de angst lukt goed slapen niet. De bijwerkingen zijn vreselijk trllen, zweten, onrust, misselijk. In het verleden gebruikte ik ecitalopram van Teva. Dit is langgeleden en weet niet meer of ik daar ook zulke bijwerkingen bij had. Wie [lees meer...]gebruikt deze druppels ook? En wanneer gingen de bijwerkijnen over?
14-12-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik sinds 3 weken Lexapro en ben hier echt niet blij mee. Ik zit al ruim 2 jaar aan de Escitalopram van Sandoz maar omdat deze tijdelijk niet meer beschikbaar zijn moest ik wisselen naar Lexapro. Waar het mij de afgelopen 2 jaar prima ging , gaat het mij nu echt slecht. Ik ben de gehele dag moe, heb een grieperig gevoel en ben zo misselijk als wat. ook gaat Lexapro [lees meer...]bij mij totaal niet samen met mijn Anticonceptie pill. Dit is allemaal een drama. Ik wil weer heel graag terug naar Escitalopram van Sandoz maar helaas moet ik nog even doorbijten tot 1feb 2019. Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn die ook deze wissel hebben gedaan en ook zoveel bijwerkingen en problemen hebben.
29-11-2018

Lexapro (escitalopram)

In 2016 ben ik begonnen met de originele lexapro. Eerst voorzichtig opgebouwd van 5 naar 20mg. Daar 6 weken over gedaan. Eerst 5mg 2 weken toen 1 week 10mg daarna 15mg voor 2 weken en toen 20mg. De arts vertelde mij dat je dit medicijn niet moest vergeten en nooit extra moest innemen. De eerste 2 wkn werdt de angst veel erger, maar dat zei de arts tegen mij maar na de 2 we[lees meer...]ken was het een verademing. Helaas een jaartje ltr maar voorzichtig terug naar 5 mg vanwege erectie probleem. Bij de 5 was dit voorbij maar de angst kwam weer terug. Terug naar de dokter en rade mij aan terug naar 15 te gaan. Dus 1 week 10 en toen 15mg. Daar zit ik nu nog steeds aan, maar helaas de erectie probleem is gebleven. Dus ik heb er nog een pil bij om toch een erectie te krijgen. En heb daar geen spijt van. Je erectie met deze pil is uitstekend. Maar voor iedereen zijn bijwerkingen verschillend. Maar ik raad u aan om rustig op te bouwen met deze pillen. En vraag naar de originele Lexapro. De goedkopere zijn niet zo goed als de originele.
16-11-2018

Overspannen/burn-out

Sinds 5 weken gebruik ik Escitalopram (huismerk apotheek) ivm spanningsklachten, piekeren en somberheid. In combinatie met quetiapine tegen slapeloosheid. De eerste 2 weken waren niet zo fijn, piekeren was zwaar en ik had last van ochtendmisselijkheid. Na 2 a 3 weken begon ik effect te merken. Het is minder zwaar in mijn hoofd, ik krijg meer energie en mijn stemming wordt [lees meer...]beter. Ik heb wel terugval en de ene dag is de andere niet dus de klachten zijn niet meteen compleet over. Heeft ook tijd nodig. Overigens let ik wel op een regelmatig slaapritme, gezond eten, nauwelijks alcohol en veel bewegen, iedere dag maak ik een wandeling door het bos. Ik heb het eerst zelf proberen op te lossen maar aangezien de overspannenheid terugkwam na een jaar toch gekozen voor medicatie om er bovenop te komen.
22-10-2018

Lexapro (escitalopram)

Ben in 2012 begonnen met dit medicijn ivm ernstige paniekstoornis in voornamelijk sociale situaties. Het heeft zeker geholpen omdat het de scherpe randjes van de paniek afhaalde. Na 2 jaar gebruik begon ik last te krijgen van mijn nek, dit ging van kwaad tot erger en uiteindelijk had ik er dagelijks ontzettend veel pijn van, ben vaak bij de huisarts geweest maar die zei da[lees meer...]t het gewoon door stress kwam! Uiteindelijk kreeg ik het vermoeden dat de lexapro wellicht de oorzaak was en ben radicaal gestopt, dit had ik overigens beter niet kunnen doen want de verschijnselen die ik toen kreeg waren bizar! Ik herkende mezelf totaal niet meer en had totaal geen controle meer over mijn emoties! De nekpijn was overigens bijna verdwenen dus ja de lexapro was de oorzaak! Ik kreeg na het stoppen o.a last van rusteloze benen, niet meer kunnen slapen, jeuk, extreme angstklachten met ademhalingsproblemen, tinnitus en depressief. Voor het gebruik van dit medicijn heb ik nooit last gehad van deze klachten! Uiteindelijk na 4 maanden besloten om venlafaxine te gaan gebruiken en mijn angstklachten waren verholpen maar mijn nekpijn kwam terug erger dan ooit tevoren! Nu slik ik nog een lage dosis maar wil daar graag mee stoppen! Ben alleen ontzettend bang voor de gevolgen! Zijn er meer mensen die nekklachten hebben gekregen bij dit soort medicijnen?
10-09-2018

Lexapro (escitalopram)

Samen met huisarts dit medicijn (orginele lexapro) uitgezocht, omdat ik hier ook zelf de hand in wou hebben en er eigenlijk niet aan wou! Ik had eerst 17,5 mg maar dit was te hoog. Na een paar jaar kreeg ik escitalopram ivm verzekering! Ik kwam van de laatste 15 kg aan, terwijl ze zeiden dat dit precies dezelfde was! Nou nee hoor, ik kreeg daarbij ook nog dat ik 's nachts [lees meer...]ging snurken! Niet zo prettig voor je partner! Na n bezoek bij de kno bleek de escitalopram de oorzaak ervan te zijn ivm gewichtstoename. Nu weer n aantal jaar lexapro. Gewicht is iets minder geworden maar snurken is gebleven! Ik betaal nu ervoor en dat is mij t echt wel waard!
05-09-2018

Overspannen/burn-out

Ik heb mij zo lang ik mij kan heugen regelmatig last van perioden van met depressie. Sinds mijn pubertijd heb ik ook al last van onbestemde angsten, waardoor ik in mijn twintigerjaren na de bevalling van mijn eerste kind een aantal jaren zo fobisch was dat ik mijn huis niet meer uit kwam. Ik ben iedere keer toch weer zelf opgekrabbeld, vanaf mijn27e slik ik wel regelmatig [lees meer...]Tranxene om dingen te doen waarbij ik anders zo angstig word dat het mijn plezier verpest. Dankzij deze mogelijkheid heb ik alsnog mijn studie kunnen afronden en heb ik mijn verdere leven kunnen werken. De meeste mensen kennen mij als een krachtige, vrolijke en humoristische vrouw. Mijn depressies weet ik aardig verborgen te houden. Maar de laatste zeven jaar viel ik in mijn privé leven van de ene hectiek in de andere. Ik had de ene klap nog niet verwerkt en de volgende kwam er al weer overheen. Ik ging maar door en door, tot het echt niet meer ging. Jaren van stress, pijn op de borst, hart kloppingen, overprikkelbaar, steeds slechter slapen en op het laatst gewoon wanhopig. Dus ben ik (en dat is een stap voor een zorgmijder) maar met de huisarts gaan praten. Ik had zelf al uitgezocht dat ik Lexapro wilde proberen want ik zag geen andere uitweg meer. De huisarts was gelukkig meteen met mij eens. Desondanks voelde ik veel weerstand tegen het slikken van een AD. Maar ik heb met mijn verstand de beslissing genomen het te proberen. ik ben begonnen met langzaam opbouwen met druppels, maar ik kreeg het gevoel dat ik daardoor langer last had van de bijverschijnselen, daarom heb ik het toch versneld. Na twee weken zat ik op 10 mg. De eerste drie weken vond ik soms wel moeilijk vanwege het feit dat ik me zo nu en dan heel vreemd voelde en ook wat onbestemde angstgevoelens kreeg die ik al lang niet meer gehad had. Tegelijkertijd merkte ik dat ik ondanks dat weer kon slapen en dat mijn hartslag lekker rustig was. Nu zit ik in de vierde week en merk ik dat ik me steeds beter ga voelen. Ik hoop dat dit zo verder zal gaan. Ik ben van plan het middel een jaarte gaan gebriken zodat mijn serotonine spiegel goed op peil is.
12-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Voor sommige zal het perfect werken ik ben ermee gestopt omdat mijn oren helemaal dicht zaten en doof werd en dat vind ik een minder fijn gevoel en daarom wilde ik niet hoger gaan dan 15 Mg was bang dat me oren zo bleven of erger werd. Verder heeft t me wel dusdanig geholpen.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!