ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
10-09-2018

Lexapro (escitalopram)

Samen met huisarts dit medicijn (orginele lexapro) uitgezocht, omdat ik hier ook zelf de hand in wou hebben en er eigenlijk niet aan wou! Ik had eerst 17,5 mg maar dit was te hoog. Na een paar jaar kreeg ik escitalopram ivm verzekering! Ik kwam van de laatste 15 kg aan, terwijl ze zeiden dat dit precies dezelfde was! Nou nee hoor, ik kreeg daarbij ook nog dat ik 's nachts [lees meer...]ging snurken! Niet zo prettig voor je partner! Na n bezoek bij de kno bleek de escitalopram de oorzaak ervan te zijn ivm gewichtstoename. Nu weer n aantal jaar lexapro. Gewicht is iets minder geworden maar snurken is gebleven! Ik betaal nu ervoor en dat is mij t echt wel waard!
05-09-2018

Overspannen/burn-out

Ik heb mij zo lang ik mij kan heugen regelmatig last van perioden van met depressie. Sinds mijn pubertijd heb ik ook al last van onbestemde angsten, waardoor ik in mijn twintigerjaren na de bevalling van mijn eerste kind een aantal jaren zo fobisch was dat ik mijn huis niet meer uit kwam. Ik ben iedere keer toch weer zelf opgekrabbeld, vanaf mijn27e slik ik wel regelmatig [lees meer...]Tranxene om dingen te doen waarbij ik anders zo angstig word dat het mijn plezier verpest. Dankzij deze mogelijkheid heb ik alsnog mijn studie kunnen afronden en heb ik mijn verdere leven kunnen werken. De meeste mensen kennen mij als een krachtige, vrolijke en humoristische vrouw. Mijn depressies weet ik aardig verborgen te houden. Maar de laatste zeven jaar viel ik in mijn privé leven van de ene hectiek in de andere. Ik had de ene klap nog niet verwerkt en de volgende kwam er al weer overheen. Ik ging maar door en door, tot het echt niet meer ging. Jaren van stress, pijn op de borst, hart kloppingen, overprikkelbaar, steeds slechter slapen en op het laatst gewoon wanhopig. Dus ben ik (en dat is een stap voor een zorgmijder) maar met de huisarts gaan praten. Ik had zelf al uitgezocht dat ik Lexapro wilde proberen want ik zag geen andere uitweg meer. De huisarts was gelukkig meteen met mij eens. Desondanks voelde ik veel weerstand tegen het slikken van een AD. Maar ik heb met mijn verstand de beslissing genomen het te proberen. ik ben begonnen met langzaam opbouwen met druppels, maar ik kreeg het gevoel dat ik daardoor langer last had van de bijverschijnselen, daarom heb ik het toch versneld. Na twee weken zat ik op 10 mg. De eerste drie weken vond ik soms wel moeilijk vanwege het feit dat ik me zo nu en dan heel vreemd voelde en ook wat onbestemde angstgevoelens kreeg die ik al lang niet meer gehad had. Tegelijkertijd merkte ik dat ik ondanks dat weer kon slapen en dat mijn hartslag lekker rustig was. Nu zit ik in de vierde week en merk ik dat ik me steeds beter ga voelen. Ik hoop dat dit zo verder zal gaan. Ik ben van plan het middel een jaarte gaan gebriken zodat mijn serotonine spiegel goed op peil is.
12-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Voor sommige zal het perfect werken ik ben ermee gestopt omdat mijn oren helemaal dicht zaten en doof werd en dat vind ik een minder fijn gevoel en daarom wilde ik niet hoger gaan dan 15 Mg was bang dat me oren zo bleven of erger werd. Verder heeft t me wel dusdanig geholpen.
11-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik heb sinds 2006 last van angst en paniek aanvallen. Sinds ik lexapro (eerder citalopram gebruikt) gebruik zijn de angst en paniek aanvallen onder controle. Op mijn sombere stemming merk ik geen effect. Wel ben ik flink aangekomen in gewicht en voel ik mij vlak in mijn emoties. Mijn libido is heel erg laag wat mogelijk ook een bijwerking van de lexapro is
05-07-2018

Lexapro (escitalopram)

Hoi ik gebruik lexapro al 3 jaar Ik was zeer tevreden met deze medicijn,Ik gebruikte 15mg perdag plotseling had ik huilbuien de arts heefd het verhoogd naar 20mg,Ik had na paar dagen braken en gevoel dat ik het niet meer ben alleen maar huilen na 6 dagen heefd de arts besloten om over te stappen naar efexor 75mg Na 3 dagen gebruik te hebben Was ik helemaal ziek alleen ma[lees meer...]ar braken en niets binnen kunnen krijgen ook gestopt heefd de arts prozac geschreven omdat ik niets binnen kon krijgen dat heb ik helemaal niet meer geslikt,Moest met alles stoppen van de arts na 10 dagen niets geslikt te hebben was ik heledag misselijk en niets binnen kunnen krijgen Ben ik naar spoed gegaan naar ziekenhuis 2 internisten en neuroloog heefd mij onderzocht,Wat het blijkt was mag nooit zomaar stoppen met dit medicijnen ,maar Alles was onder controle van me huisarts,Ik heb via ziekenhuis 10 mg lexapro gekregen en moest na 8 dagen of 10 dagen verhogen naar 15mg nu zit ik al 9 dagen 15 mg te slikken gelukkig is mijn misselijkheid weg en mijn depressie is minder vergeleken met 4 weken terug ,Alleen heb ik ochtenden braken en de arts zei dat mijn lichaam weer moet wennen opnieuw naar lexapro Ik blijf bij 15mg hoger en lager lukt bij mij niet helaas en andere medicijnen helemaal niet dus hele leven lang lexapro ik ben echt zeer tevreden met deze medicijn ,4 weken was een Hel
27-06-2018

Lexapro (escitalopram)

Na fevarin te hebben gebruikt vanaf 1998 en daarna prozac ben ik op advies vn de huisarts gestopt omdat ik nog maar een halve prozac per dag nam. Een paar weken daarna brak de hel los. Weer prozac opgestart, geen resultaat, daarna efexor via de GGZ. Wat een rotmiddel, geen enkel gevoel meer. Daarna geswitcht naar Lexapro. Eerst het merkmiddel en daarna generiek en weer bra[lees meer...]k de hel los. Later op medisch advies van de HA enkel lexapro en van 16 langzaam omlaag gegaan daar de bijwerkingen te veel waren en ik "overgedosseerd "rond liep. Nu uiteindelijk al lang stabiel op 5 mg. Echter vorige week weer mis, nu blijkt dat ik ipv lexapro Cipralex heb gekregen vanuit de apotheek, komt uit de zelfde fabriek maar dan uit tsjechie. LExapro zelf uit nederland. Kan dit nou zo zijn dat dit zo anders uitwerkt dan lexapro terwijl beide namen van lundback zijn??????? Nu maar zien dat het weer beter moet gaan, ben alweer een week onderweg.....iemand info voor mij? Ondertussen weer zware paniekaanvllen en angstklachten.
19-06-2018

Stemmingswisselingen

Helpt tegen algehele spanningen, en toestanden. Gebruik het al ruim 14 jaar en heb een zeer turbulent leven achter de rug. Zonder dit goedje was ik hier niet meer geweest. Ik drink er gewoon alcohol bij en heb nergens last van. Als je verder wilt, gebruik het gewoon in het begin zul je wat bijwerkingen merken, zoals minder zin in sex, heel erg vlak in uitingen geen medel[lees meer...]ijden voelen of plezier beleven aan situaties. Dat gaat echt over en wordt het medicijn onderdeel van je leven. Je zult merken dat als er stress, spanning of heftige gebeurtenissen op je pad komen, je het veel beter kunt relativeren, echt heel rustig alles. Wees er wel van bewust dat ook in dit medicijn bestandsdeling zitten die niet altijd even goed voor je organen zijn, maar bedenk wel aan de andere kant, een leven lang vol stress en klote voelen is ook geen leven, dus ik redeneer altijd zo, Liever 75 en zorgeloos leven, dan 90 en een leven vol stress en spanning!!. Ik hoop dat een ieder wat heeft aan mijn informatie, en wens jullie veel succes in de strijd!!! Groet:
25-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Pagina 1 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!