This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Lexapro

Depressie - antidepressiva SSRI
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Antidepressivum Lexapro
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (138 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (74 meningen)
  • Angststoornis (69 meningen)
  • ...

Depressief

18-08-2015
Vrouw, 33 jaar

Lexapro (escitalopram)

Het heeft wel even geduurd voordat ik de voordelen er van ging merken, ongeveer 2 tot 3 maanden. Toen ik pas begon was de angst wel iets verergerd. Wat mij ook opvalt is dat ik veel droom(het verlengt schijnbaar de rem-slaap), maar meestal wel goed in- en doorslaap. Ook ben ik minder zenuwachtig als ik met mensen praat. Bij PMS klachten kan men de dosering tijdelijk ver[lees meer...]hogen in de 2 weken voor de menstruatie. Dit heb ik na overleg met de psychiater ook gedaan en dit helpt om de enorme stemmingswisselingen te voorkomen. Voor mij werken deze medicijnen i.c.m. concerta goed. Ook heb ik behalve het vele dromen geen last van bijwerkingen.
17-07-2015
Vrouw, 61 jaar

Manisch-depressieve stoornis

Denk wel tevreden te zijn al vind ik dat gewichtoename niet prettig
12-07-2015
Man, 71 jaar

Lexapro (escitalopram)

Heb mijn al veel voorgeschreven gekregen in mijn leven tegen angst en depressie. Dit is het enige middel dat echt hielp.
09-07-2015
Man, 37 jaar

Lexapro (escitalopram)

Lexapro begonnen in lichte dosis via de psychiater 5mg, voor sociale fobie. Later kwam er een burnout/depressie bij en angst-/paniekstoornis, PTSS. Lexapro verhoogd naar 2x 20mg dus 40mg, tijdens mn klinische opname op de PAAZ van het UMCU. Angsten en paniek en sociale vrees verdwenen als sneeuw voor de zon. Durf weer naar buiten en meer zelfvertrouwen. Echter de depressie[lees meer...] bleef. Hiervoor Seroquel 200mg XR gekregen, depressie nu stabiel en voel me stukken beter. Totdat ik doorverwezen werd naar een lokale GGZ, kreeg een interim psychiater (elke 3 maanden weer een ander, bezuinigen hè) die aan de medicijnen begon te knoeien en de Lexapro op 10mg zette, Seroquel afbouwde en Reapam 10mg opbouwen.. Sindsdien stortte ik weer in een diep dal.. angsten terug, depressie verslechterd, en die interim psychiaters luisteren gewoon niet naar je... Terug van de GGZ naar het UMC wordt je erg moeilijk gemaakt, ze willen je houden want dat levert geld in het laatje.. Nou ze kunnen de pot op, heb eigenhandig mn medicatie weer op het oude gezet, heb genoeg voorraad in huis opgespaard om paar maanden door te kunnen. Tussentijds voor terugverwijzing naar mn vaste psychiater die ik in het UMC had. Voel me stukken beter op de oude medicatie met Lexapro 2x 20mg!
30-06-2015
Man, 50 jaar

28-06-2015
Vrouw, 24 jaar

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik dit medicijn nu 2a3 maanden! Voelde me na 4/5 weken inname veel beter! Kan beter met dingen omgaan en loslaten.. Helaas een week terug een flinke terugval en in overleg met de psycholoog en huisarts ophoging van 10 na 20 mg per dag.. Bijwerkingen die ik ervaar: moeilijker in slaap komen, maar uiteindelijk in slaap ook gelijk goede slaap. Alleen in de ochtend nie[lees meer...]t weten uit bed te komen zo suf, maar voel mezelf zo veel beter. En kan alles beter aan.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (355) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely