Efexor

<< < vorige
Pagina 1 van 7
10-04-2019

Postnatale depressie

6maanden na mijn laatste bevalling ben ik begonnen met efexor. Het werkte aanvankelijk. Ik neem het nog steeds, maar heb evengoed een paar terugvallen gehad waarvan de laatste vorig jaar. Toen is mijn dosis verhoogd van 225 naar 300 Mg . Na 3 maanden was ik net goed genoeg om terug te kunnen gaan werken. Dat was de 1ste keer dat ik moest thuisblijven wegens depressie. In j[lees meer...]anuari 2019 moeilijke familietoestand waardoor ik stevige dip kreeg. Psychiater zei dat dosis verhogen geen zin had. Boven 300 Mg werkt het niet meer beter. Nochtans zei hij ook steeds dat 300mg niet veel is. Nu lees ik studies over tardive dysphoria, chronische depressie door langdurig antidepressiva . Ik heb al 2 mislukte afbouwpogingen gedaan. Wat ik niet wist, is dat het terugkeren van depressieve symptomen bij de afkickverschijnselen hoort. Je moet daar dus doorheen. Had hij me wel even mogen vertellen. In de zomer bouw ik opnieuw af. Ik wil er echt vanaf omdat het me toch niet meer helpt. Ik reken voor de afbouw zeker 2 jaar. Info die ik vind, zegt min 5 a 10% van de dosis om de 3-6 weken. Dan ben je na 12 jaar en met een dosis van 300 Mg wel een tijdje bezig, maar het moet supertraag gebeuren om de hersenen de tijd te geven om zich te herprogrammeren. Die hebben 12 jaar niet meer zelfstandig gewerkt.
03-04-2019

Chronische depressie

na veel soorten antidepressiva gaat efexor eindelijk goed. de goedkopere versie werkt niet. Maanden verder , na diep dal ,toch weer terug op Efexor.. helaas wordt het door zorg verzekeraar niet meer vergoed. Staat de patient nog centraal of allen het geld???? Ben wanhopig,weer in diep dal vallen? Ben 70 jaar en helaas al lang depressief, wat nu??
15-03-2019

Efexor (venlafaxine)

Het middel kreeg ik voorgeschreven na suicidale gevoelens. Heb het nooit een prettig middel gevonden, vermoedde invloed op adrenaline aanmaak.
16-02-2019

Efexor (venlafaxine)

Zonder Efexor dooft het licht langzaam uit bij mij, verdwijnt elke zin in het leven. Tekort aan serotonine zit in de familie bij ons. Ik heb aanvaard dat het voor mij hetzelfde is als een bril opzetten, of medicatie tegen hoge bloeddruk nemen. Mijn huisarts heeft me duidelijk gemaakt dat er ergere dingen zijn om genetisch mee te krijgen, zoals een kankergen bijvoorbeeld[lees meer...]. Sindsdien probeer ik niet meer om af te bouwen, voorheen had ik toch het gevoel dat ik dat af en toe moest proberen. Venlafaxine werkt om de een of andere reden niet zo goed, ik heb Efexor nodig.
09-02-2019

Efexor (venlafaxine)

Bij mijn eerste depressie die op 3 maanden opklaarde, werd Efexor ingesteld aan 150mg als onderhoudsdosis gedurende 14 jaar. Gestopt in januari 2015 en begin maart 2015 gecrascht.
17-01-2019

Efexor (venlafaxine)

Al 17 jaar aan efexor/225 mg...sinds 8 jaar ziekte syringomyelie(ruggemerg). Hoop dingen gebeurt sinds die tijd.zowel zakelijk als prive....sinds oktober weer slecht in mijn vel,waarvan de laatste 4 maanden echt weer depressief met angst.. Nu weer bij psycholoog en psychiater..laatste maanden efexor naar 337.5 waarvan de laatste 4 weken naar 337.5..merk zeker geen voorui[lees meer...]tgang. Weet even niet of ik nu moet overstappen,of dat de efexor moet settelen op deze dossering. Iemand ervaring?
21-11-2018

Efexor (venlafaxine)

weinig bijwerkingen bij efexor,had hiervoor sypralexa en dat was echt geen leven voor mij. teveel bijwerkingen en niks verbetering.Nu met efexor is het iets beter maar zal nog tijdje duren voor ik de oude ben denk ik.
03-11-2018

Efexor (venlafaxine)

In begin van inname enige tijd deze bijwerkingen, naarmate lichaam deze medicatie aanvaard heeft verdwijnen bijwerkingen , wandelen is ook goed vd depressie indien mogelijk, ik wandel ook , in de mate vh mogelijke, want artsen en psygologen zeggen gemakkelijk om te wandelen maar de mensen met depressie moeten kunne , ik heb depressie n.a.v mijn echtgenoot zijn overlijden 3[lees meer...]j geleden, maar het voel nog aan alsof het gisteren was , rouwproces vraagt veeeel tijd en moed, eerste 2j hield ik me sterk , maar vorig jaar kreeg ik een terugbots door depressie, vroeger had ik vaak depressie maar raakte er vlug uit, depressie door overlijden vraagt tijd , herstel duurt langer naarmate men ouder is , meld arts, een lastige iets is een depressie , bij psygoloog ga ik niet meer die 50 euro vragen om 1 uur te praten , ziekenkas komt maar 10 euro tussen in de eerste 6 sessies , dus verliest patient 40 euro per sessie x 6 sessie's, is 240 euro verlies om gewoon te praten , en ik voel niet dat het iets uithaalde , beterschap aan iedereen .
22-10-2018

Efexor (venlafaxine)

ik gebruik nu bijna 2weken efexor . Eeerste week begonnen met 37.5mg nu op 75 mg . Heb heel veel last van bijwerkingen misselijk en vooral totaal niet kunnen slapen . Ik voel me eigenlijk de hele dag door niet echt goed . Ook als ik buitenkom is het zelfs erger of voordien en begin ik uit het niets te hyperventileren en sla ik in paniek . ik kreeg ook cloziatepam als bijm[lees meer...]iddel maar dit werkte niet echt goed bij me dus ben daar mee gestopt , iemand een idee welk kalmeer middel er beste bij past om me toch terug wat normaal te kunnen gedragen , tot de efexor mss echt zijn werk doet ? alvast bedankt . wordt wat wanhopig
13-10-2018

Efexor (venlafaxine)

Is dat normaal dat je echt slechter voelt dan voordien vooral savonds , ben nog maar 5 dagen bezig met slecht 37,5 mg snap wel dat er bijwerkingen zijn maar zoveel en heftig van een kleine dosis , denk er aan om er mee te stoppen , als ik dan nog eens de reacties lees dat er contant verhogingen moeten gebeuren endan op af te bouwen he weer van die verschijnselen kan hebben[lees meer...]
19-06-2018

Chronische depressie

Efexor safe my life!! 1000 maal bedankt!!!!
01-05-2018

Efexor (venlafaxine)

Slikte het voor gegeneraliseerde angststoornis. Gestopt en toen zette ineens een zware depressie door. Deed eerder weinig tot niets (dacht ik). Daarom gestopt. Voorheen ging t ook niet echt top, maar dit is wel dieptepunt helaas. Damn. Wat is een zware depressie enorm heftig zeg. Bah bah. Volgende stap is waarschijnlijk een TCA.
22-04-2018

Efexor (venlafaxine)

Na 7 jaren tobben en veel therapie heb ik me overgegeven, zo voelde het: een capitulatie. Ik begon met 75 mg en dat was niet fijn, die eerste nachten. Na een langzamere opbouw, via 37,5 mg voelde ik me na 2 weken veel beter. Alsof ik op vakantie was van mezelf. Ik hield zoveel energie over omdat ik geen strategie hoefde te bedenken om het normale leven aan te durven. Ik [lees meer...]heb enige jaren 75mg geslikt en wilde toen afbouwen naar 37,5 mg. Daarmee leef ik nu al jaren en met goede ervaring. Het is net het steuntje dat ik nodig heb om moedig te zijn en mijn angsten te overwinnen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Effexor en Venlafaxine.
14-03-2018

13-12-2017

Efexor (venlafaxine)

Sinds meer dan 30 jaren gebruik ik antidepressiva. De psychiater schreef mij altijd een medicijn op merknaam. maar enkele jaren geleden kreeg ik venlafaxine apotex. Na een tijd ondervond ik dat ik aan het wegzakken was. Bij de arts heb ik dan aangedrongen op de originele Efexor Exel 150 mg.Binnen de 14 dagen voelde ik me een stuk beter. Van dezelfde arts (helaas met pens[lees meer...]ioen) kreeg ik nog de volgende tips. - neem enkele weken Safframed en Curcuphyt erbij. Als het weer gaat stop je ermee en herbegin indien nodig. -als je saffraan en curcuma gebruikt neem dan elke dag zwarte peper bij de maaltijden, dat versterkt nogmaals de werking van beide producten. Die raad heb ik gevolgd en ben er terug weer bovenop!!!!
12-09-2017

Efexor (venlafaxine)

Eerste paar maanden enig effect, omdat ik minder voelde. Dus ik had minder angst. (Denk achteraf placebo zelfde effect had gehad, omdat ik heb gesmeekt om deze medicijnen omdat ik t angstig leven na veel therapie, opname van 10 maanden, niet onder controle had). Huisarts heeft t na enkele maanden standaard voorgeschreven tot op heden. Diverse pogingen ondernomen om te sto[lees meer...]ppen, maar zware suïcide gevoelens gekregen. Eerste poging was ik zwanger en slikte ik seroxat 7 jaar. Huisarts wilde dat ik per direkt stopte en ik wilde me met mijn zwangere buik van de trap naar beneden springen. Zwaar emotioneel via genealoog naar psychiater en ik moest weer per direkt beginnen. Na bevalling over gestapt op efexor. Dit zou een veel beter middel zijn aldus de psychiater. Postnatale depressie gekregen. Later nog diverse pogingen genomen met hetzelfde resultaat. Deze keer met langzame afbouw, dramatisch ook verlopen. Na 16 jaar antidepressiva zelf afgebouwd met elke maand 7,5 gram eraf van 150 naar 75 mg. Toen kon t niet meer verder. Weer enorme emoties van overdreven lollig tot zwaar verdrietig en depressief, suïcidaal, misselijk, andere smaak, brain shocks, tintelingen vooral in gezicht en hoge ademhaling. Antroposofische psychiater vertelde mij dat ie denkt dat ik er nooit meer vanaf kom. Te moeilijk de laatste grammetjes afbouwen. In combi met avena sativa nog poging gewaagd zonder succes. Nu na 20 jaar gebruik gebeurt t mij regelmatig dat ik te laat ben met ophalen nieuw recept. Na 1 dag niet slikken beginnen al bovenstaande klachten.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!