This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Efexor

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Efexor, werkzame stof venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (229 meningen)
  • Angststoornis (98 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (47 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

18-02-2015
Vrouw, 35 jaar

Efexor (venlafaxine)

Ik ben dit middel gaan gebruiken nadat mijn traumatherapie mislukte door ernstige dissociatie. Daarvoor heb ik meerdere soorten antidepressiva zonder succes gebruikt. Na de start (opgebouwd naar 150 mg) knapte al binnen enkele weken mijn stemming op. Ik was het middel met name vanwege de angstklachten (dissociatie) gaan gebruiken, maar er bleek ook een depressie te sud[lees meer...]deren. Na een paar maanden kreeg ik weer een terugval en is de dosering verhoogd naar 225 mg, wat ik tot op heden naar tevredenheid gebruik. Inmiddels ook de traumatherapie op een andere manier met succes opgepakt en geen noemenswaardige depressieve klachten meer. Wel de nodige last van bijwerkingen gehad: droge mond (af en toe), nachtzweten (vooral in het begin 4 tot 5 natte shirts per nacht - nu meestal 1 of 2 natte shirts), in het begin zeer moe gevoel in spieren bij sporten (ging na een paar maanden weer over), en bij de start een paar weken algehele malaise, bij iedere verhoging van de dosis terugkomend, maar steeds korter durend.
16-02-2015
Man, 28 jaar

Efexor (venlafaxine)

1.5 maand gebruikt geen effect gevoeld over bijwerkingen verminderde libido en schokken in mijn hoofd toen ik wou stoppen
16-02-2015
Vrouw, 56 jaar

Efexor (venlafaxine)

slik 10 jaar efexor de laatste maanden 2x daags lorazepam en het helpt nog niet echt slik per dag 375 mg kreeg serotonine erbij kon ik niet tegen dus er weer af ben benieuwd wat de volgende stap is
18-12-2014
Vrouw, 32 jaar

Chronische depressie

30-11-2014
Man, 47 jaar

Efexor (venlafaxine)

Depressie / burn-out / zelfmoordintenties De psychiater schreef me Efexor voor. Op korte termijn werkt dat behoorlijk. Op halflange gtermijn (4 à 6 maanden) is het een aanslag op mijn persoonlijkheid. Alles is OK, maar ik kan niet meer klaarkomen. Orgasmes zijn onmogelijk. Ik ben ook bang om te stoppen met dit product, omwille van de ontwenning.
22-11-2014
Vrouw, 46 jaar

Bipolaire stoornis

Gebruik al jaren efexor, maar steeds last van periodes van misselijkheid. Dit begint inmiddels m'n kwaliteit van leven dusdanig aan te tasten dat ik steeds vaker begin te denken om te gaan stoppen. Hebben meer mensen hier last van?
15-11-2014
Vrouw, 44 jaar

Efexor (venlafaxine)

Hoi, ik heb jaren Efexor gebruikt. Het heeft me dus wel geholpen. Na jaren heb ik MS gekregen. Zelfs neurologen, specialisten weten de oorzaak niet en vallen uit de lucht als ik het zeg. Het enige dat ik als leek doe, is luisteren naar mijn lichaam. Een jaar geleden heb ik dat afgebouwd en ik kan terug normaal gaan. Maar zonder antidepressiva lukt het niet, dus gebruik ik [lees meer...]nu iets anders. Afwachten hoe het verder gaat met die MS.
13-11-2014
Man, 45 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (598) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica