This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Efexor

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Efexor, werkzame stof venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (233 meningen)
  • Angststoornis (98 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (48 meningen)
  • ...

zelfde werking als venlafaxine
25-03-2015
Vrouw, 51 jaar

Efexor (venlafaxine)

Dit middel gebruik ik al vanaf 2005. Het haalt mijn pieken er wel af, maar voel me niet depressie vrij. Toch wel raar als je antidepressiva slikt. Mijn gevoel is vaak vlak. Mijn eetlust is erg slecht. Moet mezelf eraan zetten om te eten. Heb al een paar keer proberen af te bouwen, als ik dan op 112,5 Mg zat kwam mijn depressie heftig terug. Al met al een middel waar je ook[lees meer...] moeilijk van af komt. Met dit middel kun je dus niet zomaar stoppen. Dan krijg je ellende van dien aard die je niet wil hebben.
25-03-2015
Man, 64 jaar

Stemmingswisselingen

Probleem lijkt op symptomen ADD of bipolaire stoornis. (adhd?) Vroeger heette het probleem een ..?.. persoonlijkheidsstoornis. Met soms sterk perfectionisme, soms dwangmatig. veel piekeren en ver vooruitplannen om alles voor te blijven en mezelf geen verwijten te hoeven maken. Vaak onrustig/rusteloos/druk. Kan goed in slaap vallen (mbv. neuraston, - doorslapen, maar k[lees meer...]ort, vroeg wakker worden). In de periode tot nu kleine pieke en ondiepe dalen. Nu (mrt '15) een dieper dal; moett het rustig aandoen; anders gaat het echt mis. Is mbv. Cit. in deze vorm en hoeveelheid goed te doen, er blijven wat verschijnselen over. Maar zelf moet ik ook nog wat te doen hebben met lichaam en geest samen (=één). Op dit moment heb ik als rust- en slaaphulp vanwege ingrijpende gebeurtenissen: oxazepam 10mg 1x p.d. om in- en door te slapen en rustiger te worde . Medicijnen werken samen goed bij het slapen. Vrgr., A.K.
16-03-2015
Vrouw, 43 jaar

Efexor (venlafaxine)

Ik ondervind nauwelijks bijwerkingen en kan stukken beter functioneren. En ik heb minder last van angst en depressies waardoor ik objectiever naar mezelf kan kijken. Werkt bij mij beter dan een ander antidepressivum.
09-03-2015
Man, 23 jaar

Efexor (venlafaxine)

Voorgeschreven gekregen voor bovenstaande aandoeningen. Bijwerkingen in de wenperiode waren extreem te noemen. Depressiviteit en suïcidale gevoelens werden vele male erger. Ik kreeg geen hap door mijn keel, gaf nergens meer om en ging door een hel. Na 6 weken leek dit beter te gaan, dit kwam alleen vanwege dat de wenperiode over was. Het middel zelf deed niets goeds. Depre[lees meer...]ssie bleef aan en werd net als suïcidale gedachte en zelfbeschadiging alleen maar erger. Mijn energie werd minder, ik was vaak misselijk, kon mijn honger niet stillen en kwam meer dan 24 kilo aan. In de loop van de tijd had ik soms het gevoel of mijn gedachtes bleven hangen, kwam moeilijker uit mijn woorden en soms leek het of 'het beeld' bleef hangen. Ik keek ergens anders naar dan wat er voor mij verscheen, een vertraagd beeld dus. Na het bijna een jaar gebruikt te hebben een overdosis geslikt mede met deze medicatie omdat ik geen uitweg zag. Toen met efexor en zyprexa gestopt. In een keer. Ben anderhalve week doodziek geweest, maar daarna behalve geheugenverlies van destijds en mijn jonge jeugd niets meer gemerkt van het gebruik van de medicatie. Inmiddels na therapie en begeleiding zonder medicatie alweer een paar jaar depressieloos vrij van suïcidale gedachtes en gelukkig. Ik raad iedereen het gebruik van dit middel sterk af!
09-03-2015
Vrouw, 63 jaar

Efexor (venlafaxine)

Heel slechte ervaring met efexor gehad....Misselijkheid en allergisch voor de zon met 'n knalrood hoofd....Met moeite kunnen stoppen zeker 'n half jaar over gedaan met veel bijwerkingen...'n Tip voor anderen om af te bouwen... 1 dag geen efexor nemen en 4 dagen wel...Na 1 á 2 weken 1 dag geen efexor en 3 dagen wel nemen...De 2 of 3 week 1 dag geen efexor en 2 dagen wel e[lees meer...]n zo verder... Succes ermee...
06-03-2015
Vrouw, 32 jaar

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik ben nu aan het afbouwen, naar 150 mg in een keer dus. Ik slik dus nu eigenlijk 150mg. Ik heb liever de dosis van 225 mg, want ik ben nu weer sneller geirriteerd en heb veel last van hoofdpijn.
18-02-2015
Vrouw, 35 jaar

Efexor (venlafaxine)

Ik ben dit middel gaan gebruiken nadat mijn traumatherapie mislukte door ernstige dissociatie. Daarvoor heb ik meerdere soorten antidepressiva zonder succes gebruikt. Na de start (opgebouwd naar 150 mg) knapte al binnen enkele weken mijn stemming op. Ik was het middel met name vanwege de angstklachten (dissociatie) gaan gebruiken, maar er bleek ook een depressie te sud[lees meer...]deren. Na een paar maanden kreeg ik weer een terugval en is de dosering verhoogd naar 225 mg, wat ik tot op heden naar tevredenheid gebruik. Inmiddels ook de traumatherapie op een andere manier met succes opgepakt en geen noemenswaardige depressieve klachten meer. Wel de nodige last van bijwerkingen gehad: droge mond (af en toe), nachtzweten (vooral in het begin 4 tot 5 natte shirts per nacht - nu meestal 1 of 2 natte shirts), in het begin zeer moe gevoel in spieren bij sporten (ging na een paar maanden weer over), en bij de start een paar weken algehele malaise, bij iedere verhoging van de dosis terugkomend, maar steeds korter durend.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (318) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica