ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-04-2018

Efexor (venlafaxine)

Na 7 jaren tobben en veel therapie heb ik me overgegeven, zo voelde het: een capitulatie. Ik begon met 75 mg en dat was niet fijn, die eerste nachten. Na een langzamere opbouw, via 37,5 mg voelde ik me na 2 weken veel beter. Alsof ik op vakantie was van mezelf. Ik hield zoveel energie over omdat ik geen strategie hoefde te bedenken om het normale leven aan te durven. Ik [lees meer...]heb enige jaren 75mg geslikt en wilde toen afbouwen naar 37,5 mg. Daarmee leef ik nu al jaren en met goede ervaring. Het is net het steuntje dat ik nodig heb om moedig te zijn en mijn angsten te overwinnen. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Effexor en Venlafaxine.
14-03-2018

13-12-2017

Efexor (venlafaxine)

Sinds meer dan 30 jaren gebruik ik antidepressiva. De psychiater schreef mij altijd een medicijn op merknaam. maar enkele jaren geleden kreeg ik venlafaxine apotex. Na een tijd ondervond ik dat ik aan het wegzakken was. Bij de arts heb ik dan aangedrongen op de originele Efexor Exel 150 mg.Binnen de 14 dagen voelde ik me een stuk beter. Van dezelfde arts (helaas met pens[lees meer...]ioen) kreeg ik nog de volgende tips. - neem enkele weken Safframed en Curcuphyt erbij. Als het weer gaat stop je ermee en herbegin indien nodig. -als je saffraan en curcuma gebruikt neem dan elke dag zwarte peper bij de maaltijden, dat versterkt nogmaals de werking van beide producten. Die raad heb ik gevolgd en ben er terug weer bovenop!!!!
12-09-2017

Efexor (venlafaxine)

Eerste paar maanden enig effect, omdat ik minder voelde. Dus ik had minder angst. (Denk achteraf placebo zelfde effect had gehad, omdat ik heb gesmeekt om deze medicijnen omdat ik t angstig leven na veel therapie, opname van 10 maanden, niet onder controle had). Huisarts heeft t na enkele maanden standaard voorgeschreven tot op heden. Diverse pogingen ondernomen om te sto[lees meer...]ppen, maar zware suïcide gevoelens gekregen. Eerste poging was ik zwanger en slikte ik seroxat 7 jaar. Huisarts wilde dat ik per direkt stopte en ik wilde me met mijn zwangere buik van de trap naar beneden springen. Zwaar emotioneel via genealoog naar psychiater en ik moest weer per direkt beginnen. Na bevalling over gestapt op efexor. Dit zou een veel beter middel zijn aldus de psychiater. Postnatale depressie gekregen. Later nog diverse pogingen genomen met hetzelfde resultaat. Deze keer met langzame afbouw, dramatisch ook verlopen. Na 16 jaar antidepressiva zelf afgebouwd met elke maand 7,5 gram eraf van 150 naar 75 mg. Toen kon t niet meer verder. Weer enorme emoties van overdreven lollig tot zwaar verdrietig en depressief, suïcidaal, misselijk, andere smaak, brain shocks, tintelingen vooral in gezicht en hoge ademhaling. Antroposofische psychiater vertelde mij dat ie denkt dat ik er nooit meer vanaf kom. Te moeilijk de laatste grammetjes afbouwen. In combi met avena sativa nog poging gewaagd zonder succes. Nu na 20 jaar gebruik gebeurt t mij regelmatig dat ik te laat ben met ophalen nieuw recept. Na 1 dag niet slikken beginnen al bovenstaande klachten.
08-09-2017

Depressief

De bijwerkingen waren vooral in het begin behandeling het ergst, ik heb er over na gedacht te stoppen, ook omdat het in het begin geen effect leek te hebben. Ongeveer na twee weken kwam bij mij een opgewekt gevoel tevoorschijn. Daarna voelde ik mij langzaam aan beter, maar dat gevoel bleef niet lang, dus moest de dosering omhoog. Dat ging zo door tot ik op een dosering van[lees meer...] 350 mg zat. Het leek goed te gaan maar wat ik zelf eerst niet in de gaten had was; dat mijn persoonlijkheid compleet veranderd was. Ik was veranderd van een stil en beduusd persoon naar een onverschillig iemand die alles maar zij wat ie dacht. Vooral die onverschilligheid heeft voor veel problemen gezorgd. Problemen op mijn werk, problemen thuis, het maakte mij allemaal niets meer uit. Was ik op dat moment suïcidaal geweest, dan had ik vast een poging gedaan. Maar ik wil dit medicijn niet helemaal afkraken. Als ik nu op die tijd terug kijk, moet ik toch zeggen dat ik toen meer grip op mijn gevoelens en emoties, die normaal ver weg gestopt zijn, had. Ook al leek ik voor de buiten wereld behoorlijk afgevlakt
26-07-2017

Chronische depressie

Steven-Johnson syndroom als bijwerking, had het gevoel dat ik door de ogen van een ander zag wat er voor mij gebeurde, dissociatie van het lichaam en geest, zeer nare nachtmerrie
24-07-2017

Dysthymie

Ik ben begonnen met Efexor 150mg per dag, ik wist niet wat ik meemaakte, ik kon voor het eerst ergens naar staren zonder aan iets anders te denken.. Maargoed ik heb ook ADHD, ik hang aan dit middel en kan echt niet zonder meer. Circa 8 jaar aan de Efexor gezeten en toen had ik opeens Venlafaxine (is hetzelfde werd er gezegd) en de klachten kwamen langzaam weer terug.. dus[lees meer...] opnieuw een afspraak gemaakt met de specialist en jawel, de Venlafax kon nog wat omhoog, om kort te gaan zit ik nu al wat jaartjes op de 300mg per dag maar ik kan nou niet zeggen dat het een beter product is dan de Efexor, die had echt effect.
12-07-2017

Efexor (venlafaxine)

Werkte jammer genoeg niet voor mij, overgestapt naar een ander antidepressivum.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!