lees de ervaringen

Depressie - antidepressiva overig
Efexor, werkzame stof venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (222 meningen)
  • Angststoornis (95 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (42 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 2

05-04-2014
Vrouw (28) - Autisme

Tevredenheid over:
Ik heb bij het starten van het medicijn wel last gehad van bijwerkingen als hoofdpijn en agitatie. Soms angstig. Later heb ik eigenlijk weinig bijwerkingen overgehouden. Niet van aangekomen. Alleen licht in het hoofd bij het opstaan. Voor mijn depressie heeft het weinig geholpen, wel huilde ik minder. Waarschijnlijk worden m'n angsten er wel door in bedwang gehouden, [lees meer...]hoewel het soms voelt alsof het weinig helpt.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

30-03-2014
Vrouw (47) - ADD

Tevredenheid over:
effexor is dit nu ok?????????? zoooooo onrustig pfffff en angstig en ik sta nog op een lage dosis

20-03-2014

Tevredenheid over:
Ik gebruik dit medicijn nu voor de tweede keer in mijn leven. 1ste instantie ben ik op 20 jarige leeftijd met dit medicijn gestart. Het klopt dat je er veel nachtmerries/dromen van kunt krijgen. Voor mij was dot tevens een verwerkingsproces. Ik had last van depressies, verwardheid, paniek en angst klachten. Daarbij kreeg ik therapie in vorm van 1 op 1 gesprekken. Mijn t[lees meer...]herapeute hield me als waren een spiegel voor en leerde mezelf opnieuw kennen. Voor mij heeft het toen in 2 jaar bergopwaards geholpen. Bijwerkingen die er ook waren was vermoeidheid. Ik ben na 3 jaar gaan afbouwen. Maar achteraf gezien waren er wel "afkick" verschijnselen. Van duizelen verwardheid moordgedachtes. Ik heb na het afbouwen eigenlijk een heel heftige levensgebeurtenis gehad. Maar heb heel lang geen anti depressivia meer willen slikken. Na 2 jaar voelde ik me nog beroerd. Ben bij de huisarts een ander anti depressivia gaan gebruiken. Dit was achteraf helemaal geen goed idee. Want deze vererergde mijn klachten. Uiteindelijk ben ik na aantal jaren mee gestopt ivm kinderwens. Na het krijgen van mijn kind en mijn hormonen naar normaal gingen. Kreeg ik moord beelden en paniek aanvallen. Ik heb nog wat verschillende opties aan anti depressivia geprobeerd. Maar die verergerde mijn klachten. Paar maanden geleden heb ik mijn vertrouwde middel efexor terug gevraagd. Op dit moment ben ik er blij mee dat mijn paniekaamvallen en angstklachten voor de zon zijn verdwenen. Enige wat ik er wel voor terug krijg is vermoeidheid. Maar ik weet niet of dat door de tabletten komt of gewoon omdat ik veel heb meegemaakt. Maar ik ben desondanks blij dat ik ze weer neem. Altijd laagste dosering 37,5 mg en het kan best zijn dat ik ze mijn leven lang blijf nemen. Ik ga wel proberen om eens te stoppen maar ben bang dat dan van ouds her gaat. Daarnaast merk ik ook soms dat ik juist meer zin in sex krijg ipv minder. Maja dat kan ook te maken hebben dat ik nu alweer bijna 2 jaar alleen ben. Mijn ervaring over algemeen is positief. Maar ik weet natuurlijk ook niet wat op langer termijn met mens doet. Maar ik ben liever moe dan angstig en paniek aanvallen dat is een ding wat bij mij zeker voelt. Mvg en hoop voor alle mensen hun weg te vinden.

09-03-2014
Man (65) - Angststoornis

Tevredenheid over:
Efexor gebruikt bijna 2 jaar dosis 75 mg, bijwerkingen spierpijn /maag darmklachten/ duizeligheid. ben later over gegaan naar 37,5 mg, die ben ik nu aan het afbouwen. Ik hoop dat het goed gaat anders maar eens aan de MindFullnis.

05-03-2014

Tevredenheid over:
Lieve mensen ik lees een hoop ervaringen over efexor en ik zou heel graag mijn ervaring ook delen Ik ben 30 jaar en heb 14 jaar efexor geslikt. Ik ben sinds 27 dec 2013 gestopt nu inmiddels 2 maanden en een week. Ik hoop met heel mijn hart dat iemand me kan helpen door zich te herkennen in mijn klachten want ik ben ten einde raad. Ik voel me vreselijk beroerd sinds het [lees meer...]stoppen terwijl ik echt heel langzaam ben afgebouwd ( 2 jaar) ik heb zelfs op mijn laagste dosis 37,5 mg de capsule open gehaald e steeds wat korrels eruit gehaald om nog langzamer af te bouwen. Mijn klachten al 2 maanden zijn de hele dag een deinend schommelend gevoel in mijn hoofd wat met inspanning nog veel erger word. Soms voel ik zelfs de grond onder me bewegen. Dag in dag uit voel ik dit en drijft het me echt tot het uiterste ik werk bijna niet meer ik kan geen plezier meer maken doordat ik dat niet meer kan opbrengen. Ook heb ik heel vaak dat ik begin te trillen als een rietje en ook veel hartkloppingen. Ik zit sterk in twijfel om terug te gaan aan de medicijnen want dit is geen leven meer maar overleven. Ik heb ook last van mijn hoofd een soort van tremors. Ik vraag me echt af wat er aan de hand is en of dit hierbij hoort want het maakt me ontzettend bang. Ik hoop echt van iemand te horen. liefs

Reactie:

Ik herken hier heel veel van. Bij mij was het afbouwen titaan 1 capsule een makkie. Maar daarna werd het echt moeilijk. Ik heb korreltjes eruit gegooid en nog had ik last. Ik ben inmiddels 2 x helemaal gestopt en de makkelijkste weg is NIET de capsule leeg te gooien maar van 37,50 Mg naar 0 te gaan. Dan duurt het zeker 3 weken met heftige zaps en duizeligheid totdat dit minder wordt. Bij mij zijn de zaps in de nacht nooit meer weggegaan.

Datum 11-03-2014 13:30

19-02-2014
Man (35) - Depressie

Tevredenheid over:
Efexor heeft mijn ziel verlamd en leven verwoest, zelfs lang na stoppen. Het is een gevaarlijk en neurotoxisch middel dat niet in een mensenlichaam thuishoort. Het veroorzaakte bij mij ook blijvende impotentie. Waarom wordt dit in godsnaam nog voorgeschreven? Ssri's doen vele malen meer kwaad dan goed. Ze veroorzaken chronische depressie. Als dit niet wordt getoond op de w[lees meer...]ebsite dan weet ik genoeg...

29-01-2014
Vrouw (39) - Depressie

Tevredenheid over:
Hallo, ik heb sinds een jaar een depressie. Tot vorige week nam ik hiervoor 20 mg Sipralexa en een halve depakine 's avonds.. De symptomen leken echter alleen maar erger te worden. Ik ben naar een andere psychiater (in een groter ziekenhuis) gestapt en die zei me te stoppen met de sipralexa en depakine en hij schreef mij Efexor 150 mg voor. Dat neem ik nu een week. Ik heb [lees meer...]al van de eerste dag geen last meer van depressieve gevoelens, in die zin helpt het medicijn me dus geweldig vooruit. Wel voel ik me wat hyper, een beetje in overdrive, hartkloppingen en wat duizelig.... ik vraag me af of ik niet eerst langzaam had moeten opbouwen (want je leest meestal dat er gestart wordt bij 37.5 mg). Nu, 20 mg Sipralexa was ook al best zwaar dus misschien wou de arts meteen een gelijkaardige dosis van de Efexor. Heeft iemand nog positieve ervaringen met het medicijn? Ik kan bijna niet geloven dat ik na dat ellendige jaar eindelijk dat depressieve gevoel kwijt ben. Alsof de Sipralexa mij net tegenwerkte....

02-01-2014

Tevredenheid over:
Mijn paniekaanvallen zijn er nog steeds alleen iets minder heftig . Dat kan ook door de lorazepan komen. Voel me al sinds ik het slik niet mezelf kan niet huilen lach bijna niet . Ben inmiddels begonnen met afbouwen en wat een hel. Ben totaal mezelf niet lijkt wel of ik heel de dag in een achtbaan zit . Kan niet eens voor mijn kinderen zorgen. lekker makkelijk van d[lees meer...]ie psychiaters en dokters om een pilletje voor te schrijven hun voelen niet wat ik voel ben geestelijk kapot.

02-01-2014
Vrouw (33) - Angststoornis

Tevredenheid over:
Ik slik 150 mg per dag voor mijn sociaal fobie. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad met de opbouw van dit middel. Ik ben dan ook zeer tevreden. Ik ben zelfs een paar kg afgevallen. Ik voel me rustiger. En doe weer activiteiten zoals verjaardagen, etentjes etc waar ik eerst grote afstand van nam. Het enige wat ik merk is dat ik meer zweet . Vooral bij het sporten. Kortom [lees meer...]voor mij werkt dit middel prima.

Reactie:

Hallo, ik neem sinds vier dagen Efexor (na 9 maanden Sipralexa). Sipralexa werkte helaas niet voor me, nu voel ik na vier dagen al een verschil. Alleen, het afbouwen van Efexor lijkt bij velen zo'n probleem? WIe heeft er positieve ervaringen met Efexor?

Datum 25-01-2014 16:35

19-12-2013
Vrouw (55) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Sinds 4 jaar gebruik ik Efexor voor angststoornissen en ben er heel tevreden over. In het begin misselijkheid en geen trek in eten, maar dat was na 2 weken over. Wel heb ik last van heftige dromen, maar dit nadeel weegt niet op tegen het voordeel. Wel slik ik er 3 oxazepam 10 per dag bij. Ben niet van plan om hoger te gaan dan 75 mg. Ik had er 20 jaar eerder mee moeten b[lees meer...]eginnen....Ben er trouwens 5 kg van afgevallen.

02-12-2013
Man (49) - Angststoornis

Tevredenheid over:
Naar mijn mening is het heel belangrijk om beter voorgelicht te worden over de "werking" en vooral over de ontwenningsverschijnselen (bij het stoppen) van antidepressiva. Bij een "enkeling" kan het heel heftig zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Met als gevolg onnodig langdurig gebruik. Het is heel belangrijk om op een veilige manier te stoppen en te weten wat je k[lees meer...]unt verwachten. Vandaar de volgende link. Ik hoop dat deze WEL geplaatst wordt. http://store.drugawareness.org/?wpsc-product=help-i-cant-get-off-my-antidepressant Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die makkelijk kunnen stoppen en hele milde ontwenningsverschijnselen hebben.

Reactie:

Daar ben ik het helemaal meen eens, er wordt iets verteld over de opbouw, maar dat het soms vreselijk is om af te bouwen en hoe wordt erg makkelijk over gedaan en dan is het heel moeilijk om de laatste mg weg te werken.

Datum 18-12-2013 17:21

29-11-2013
Vrouw (37) - Angst

28-11-2013
Man (48) - Angst & panie...

30-10-2013
Man (43) - Depressie

Tevredenheid over:
Werkte in het begin zeer goed, naarmate de tijd is het minder gaan werken.

22-10-2013
Vrouw (42) - Chronische de...

Tevredenheid over:
Sinds 2000 gebruik ik, vrouw toen bijna 30 jr nu over de veertig, Efexor (venlafaxine). Begon met 150 mg per dag. na 10 jaar 300 mg pd. let op ! bijwerkingen zijn verschrikkelijk, pillen erg groot, capsules xr met gereguleerde afgifte. Werking is precies 20 uur daarna uitgewerkt. Inname elke dag dezelfde tijd: zo vroeg mogelijk. Werking tegen depressie zeer goed, tegen a[lees meer...]ngst nauwelijks, tegen vermoeidheid uitstekend. in het begin was ik bijna euforisch, heerlijk ik kon werken, en had energie voor tien, kon dag en nacht doorgaan met werken feesten huishouden zware klussen, had alleen maar een goed humeur, libido ineens een tien daarvoor nul komma nul! ik viel 30 kilo af, zo slank als een den voor het eerst in mn leven, zag er perfect uit, maatje 36 voor het eerst, wat een geluksmedicijn!! Nadelen: toch gaat de werking na een bepaalde tijd steeds minder worden! Bijwerkingen vooral : niet naar wc kunnen, weken lang daardoor constante buikpijn door verstopping, zweten wat ik nooit deed, ga me nu 5 keer per dag wassen en verschonen, heb t altijd te warm, vroeger niet, in de zomer zit ik nooit meer in de zon, maar in de schaduw, veel huidproblemen jeuk, krabben, bulten en littekens, vlekken, beetje afgevlakt naar de emoties en gevoelens van anderen maar dat moest ook wel want ik trok me alles te veel aan, dat kostte mij mijn relatie! , veel dorst, droge mond, altijd drinken meenemen onderweg, zeer verslaafd aan het middel, nooit meer kunnen stoppen, bij stoppen of minderen word ik gek, suicidaal, ondragelijk, agressief, gevaarlijk voor mezelf en anderen. en dan slaap ik in als doornroosje en sneeuwwitje en word ik nooit meer wakker. kortom geen opties om te stoppen!! helpt niet tegen mijn angsten, ben later wel weer aangekomen maar niet door efexor! voordelen: veel minder depressief, iig niet meer suicidaal, eindelijk libido een dikke tien wat ik daarvoor totaal niet kende!! voor het eerst orgasmes! dus normaal sexleven, energie vele malen beter dus normaal, slank geworden, je beter voelen, je niet zo veel aantrekken van anderen, iets naast je neer kunnen leggen. weer willen leven! weer moed en hoop hebben. let op : het is een zeer zwaar middel en alleen geschikt voor zeer zware depressies. Bij lichte depressies zou ik voor prozac kiezen. of een middel waar je niet aan verslaafd raakt! ga op je eigen verstand en gevoel af!! Heel veel sterkte en succes allemaal!

Reactie:

Hallo, vrouw 42 Voor alle ad,s geldt dat er een gewenning optreed aan het medicijn, of dit nou een Ssri een Snri , of een Tca is. Het probleem waar u mee te maken heeft, is te danken aan het niet op tijd ingrijpen door de HA of psychiater. Toen u dit medicijn zo een 13 jaar geleden begon te gebruiken deed het goed zijn werk en knapte u op, en kreeg uw leven weer terug . toen u echter een jaar verder was en u voelde zich goed had de afbouw van het medicijn moeten worden ingezet. Als dit was gebeurd ,en u was geholpen om met een goed afbouwschema af te bouwen was u leven naar alle waarschijnlijkheid anders verlopen. Antidepressiva zijn in de oorsprong gemaakt om kort te worden gebruikt en niet voor 13 jaar lang. In het algemeen is twee jaar al lang. Uit recent onderzoek weten we dat het verhogen van een ad niet meer effect heeft bij depressie dan het op de DDD te blijven. Het verhogen naar 300 mg heeft alleen tot gevolg dat er meer bijwerking optreden en voor de rest heeft dit geen meerwaarde. Maar goed wat u nodig heeft is een goed afbouwschema ,waarmee u gecontroleerd , de afbouw kunt starten en waardoor de ontwenning verschijnselen naar een minimum worden gereduceerd. De bestaande afbouwschema,s zijn ronduit slecht en allen veel te snel. De meeste klachten die u noemt komen inderdaad door de Efexor, en kunnen dus weer verdwijnen. Ik denk dat u hier moet beginnen . Voor een afbouwschema kunt u op mij reageren, dan kan ik een voorbeeld geven, en bent u misschien geholpen met een begin aan de weg terug. Informeer ook bijd e apotheek naar Natrium zakjes (Deze vullen uw natrium tekort aan ); te verkrijgen bij de apotheek, deze doe je in een glas water en drink je op . Dit is eigenlijk van belang voor elke ad gebruiker en dus ook voor u. Mvg R

Datum 11-12-2013 20:01

11-10-2013
Vrouw (57) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Al jaren gebruik ik anti-depressiva. Eerst Prozac gedurende 7 a 8 jaar, werking hield op, en daarna Seroxat, 6 tot 8 jaar. Toen ook dit niet meer werkte, overgestapt naar Efexor (Venlafaxine). Deze medicijnen helpen echt tegen angsten en zware depressie, maar heeft mij ook lichamelijk heel ziek gemaakt. Daar ben ik stellig van overtuigd. Ik meld het waar ik maar kan, aan[lees meer...] de huisarts, de apotheker, alle betrokken artsen, onderzoekers en verpleegkundigen die mij hebben (en nog) begeleid na de ingreep aan mijn verstopte halsslagader. Dat ik zeker weet dat de Efexor, en misschien ook wel daarvoor de andere anti-depressiva, de bloeddruk en het cholesterol gigantisch verhogen. Sinds een jaar of 4 slik ik ook cholesterolremmers en bloeddrukverlagers. Ik ben 57 jaar en heb altijd gerookt, dat vergeet ik echt niet om te vermelden! Maar in mijn familie zitten geen mensen die zulke verhoogde risico's hebben/hadden op hart- en of vaatziekten. Sinds maart dit jaar heb ik maanden lang (tot juli) elke dag TIA's gehad, ondanks bloeddrukverlager en remmer cholesterol!!! Uiteindelijk bleek, na uitval van mijn rechterarm, dat mijn halsslagader voor 95% verstopt zat met plaque. Ben mij rot geschrokken, en na de confronterende ingreep (momenteel een giga grote snee in mijn nek) ben ik verder opgezadeld met bloedverdunners. Al na een paar jaar slikken van Efexor kreeg ik slokdarmklachten, zuur zo gezegd. Op dit moment slik ik maar liefst 7 verschillende medicijnen. Buiten de Efexor is dat: maagzuurremmer, hartritme medicijnen, cholesterolverlagers, bloeddrukverlager en 2 soorten bloedverdunners. En dat allemaal omdat ik een angststoornis heb??? Ik wil er vanaf, van al die vreselijke bijwerkingen die bijna een invalide of een dode van mij hadden gemaakt. Ik ben echt door het oog van een naald gekropen, maar wat staat mij nog meer te wachten? Momenteel ben ik al stukken minder gaan roken (begeleiding vanuit ziekenhuis) eet ik beter en beweeg ik meer. Ik zal er alles aan doen (uiteindelijk helemaal stoppen met roken) om mijn gezondheid aan te pakken en beter te maken. Maar hoe kom ik af van die Efexor? Weet iemand een andere oplossing voor mij? Alvast dank voor het lezen en eventueel meedenken.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum