Ervaringen met Efexor

venlafaxine

zweten depressief moeite met slapen

Chronische depressie (21 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (8 meningen)
Sociale fobie (4 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Overgang (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

01-03-2024 | Vrouw | 33
Chronisch pijnsyndroom

zweten depressief moeite met slapen

Door een chronische depressie gestart met Sertraline 6jaar geleden. Na 6maanden overgeschakeld naar 225mg efexor. Ik heb een post-trombotisch syndroom met chronische pijn. Na 3weken efexor is mijn pijn draaglijk geworden en enkele weken later zo goed als verdwenen. Sindsdien niet meer gestopt en hoop dat dit nog lang zo werkt. Sinds 1 jaar neem ik er wellbutrin bij owv her[lees meer...]val depressie.

02-09-2023 | Vrouw | 64
venlafaxine (37,5mg)
ADHD
gebruikte venlavaxine.voor wat rust en paniekaanvallen.

16-07-2023 | Vrouw | 23
venlafaxine (150mg)
Na een opname in de psychiatrie hebben ze mij effexor toegeschreven. Ik ben dit beginnen nemen voor enkele maanden wat opzich geen probleem was, tot ik ermee wou stoppen of soms een pil vergat. Dit was een HEL. Ik kon niet meer normaal functioneren door de afkickverschijnselen. Ik raad het ECHT af, je wilt dit gevoel niet meemaken, ik werd er nog zieker en depressiever van[lees meer...]. Het was zo zo moeilijk om te stoppen.

02-07-2023 | Vrouw | 29
venlafaxine (150mg)
Ik gebruik dit middel al zo'n 13 jaar, na meerdere andere antidepressiva te hebben geprobeerd, bleek dit het meest werkend. Inmiddels heb ik 3 jaar de diagnose ASS en ADHD. Dit medicijn houdt me redelijk stabiel en ook kan ik prikkels wat beter verwerken. Helaas is het wel zo dat, wanneer ik een dosis vergeet, ik mij echt een zombie voel. Het voelt echt als afkicken, ook a[lees meer...]l zou het effect niet zo snel 'uitgewerkt' moeten zijn, i.vm. lange afgifte. Persoonlijk heb ik erg last van gewichtstoename. Mijn vader gebruikt dezelfde medicatie in dezelfde hoeveelheid en heeft hier ook veel last van (zo'n 20 kg in een half jaar). Ik ben zelf zo'n 40 kg aangekomen sinds ik gestart ben met dit medicijn. Wel troep tijdens het gebruik van zwangerschap. Onze oudste was een 'huilbaby' en had na de geboorte even een lastige start, onze tweede ook. Beide hebben zo'n 48 uur na geboorte last gehad van mijn medicatie in de vorm van onrust en luidruchtig ademhalen.

06-06-2023 | Vrouw | 23
venlafaxine (150mg)
Heb dit medicijn van november 2022 tot juni 2023 genomen. Ik ben er eerlijk gezegd niet tevreden over. Opbouwen was een hel! Werd zo suïcidaal dat ik naast het spoor weggevist werd door een voorbijganger. Bijwerkingen zoals misselijkheid, hoofdpijn, geen emoties meer kunnen voelen in mijn lichaam. Ook zo niet in touch met de werkelijkheid. Ik heb het idee dat ik mij slecht[lees meer...]er ging voelen door deze medicatie. Ook kreeg ik last van enorme gewichtstoename en oorsuizingen! Zo erg dat ik gesprekken niet goed meer kon volgen. Heb je al tinnitus, ga er dan van uit dat dit echt verdriedubbeld word! Nachtmerries waren verschrikkelijk echt. Ik sliep zo oppervlakkig dat ik altijd moe was. Oh, en vergeet je een dosis? Zet je dan schrap en bereid je voor op binnen 24 uur ontwenningsverschijnselen. Wou al een tijd stoppen maar psychiater liet het niet toe. Ze heeft van tevoren ook geen onderzoek gedaan naar hoe dit medicijn op mij kon werken. Veranderd van psychiater en vrijwel direct een groen licht gekregen om te stoppen. binnen 2 weken afgebouwd en ik heb mijn gevoel weer terug! Ik ben er weer zegmaar. Wat mij geholpen heeft is veel sporten zodat ik het eruit kon zweten, veel water drinken en suikervrij eten. Ben echt weer op weg naar geluk! Dont try this at home! Nu een aantal dagen venlafaxine vrij en ik ga echt never nooit terug.

04-12-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
22 jaar Efexor geslikt. Sinds september 2021 volledig medicatie vrij. Geheel op eigen kracht afgebouwd. Het gaat heel goed met mij en ik ben superblij dat ik van de Efexor af ben. Veel te veel bijwerkingen waar ik helemaal klaar mee was. Helemaal als je in de overgang komt is het een drama. Plus 30 kilo :-( Ben er inmiddels weer 25 kwijt!

04-08-2022 | Vrouw | 68
venlafaxine (75mg)
Een tekort aan Serotenine Ik ben wel tevreden over Venlavaxine ik gebruik 1xperdag 3x75mg + 1x37.5 mg en wat zo jammer is dat ik ontzetten!!!! transpireer bij het minste geringste!!

31-05-2022 | Vrouw | 70
venlafaxine (225mg)
Chonische depressie, met enkele ernstige uitschieters. Het is het enige middel dat helpt bij mij. Maar in de loop van mijn leven heb ik ook andere dingen geleerd die werken tegen mijn depressies: een intensieve cursus mindfulness bij depressie gedurende 8 weken, met huiswerkopdrachten, gegeven door de GGZ; flink bewegen, zoals elke dag wandelen, helpt ook goed tegen de[lees meer...] bijbehorende slapeloosheid; en last but not least praten met een psychotherapeut, mijn partner en soms een goede vriend(in). Ik moet alert zijn op piekeren en Ik reageer slecht op langere perioden van stress. Ben gestopt met roken, want kreeg daar angstgevoelens van. Drink weinig koffie en zeer weinig alcohol. Heb dit middel wel eens proberen af te bouwen, maar begeleiding ontbrak, de timing was verkeerd en de depressie kwam terug. Therapietrouw bij Venlafaxine retard is belangrijk: elke dag op hetzelfde tijdstip bij het eten innemen. En het (laten) meten van je bloeddruk is ook belangrijk, want verhoogde bloeddruk is een bijwerking die niet vermeld wordt in de bijsluiter. Je moet ook weten dat het afbraakproduct zich kan ophopen in je bloed. Het enzym dat voor de afbraak zorgt wordt nl. afgebroken door het medicijn zelf. Ik ben hier door veel eigen speurwerk achtergekomen.

20-05-2022 | Vrouw | 51
venlafaxine (75mg)
Ben 3 weken geleden gestart met Efexor. Eerst 1 week 37,5mg, dan 2 weken 75mg. Heb zowat alle bijwekingen had die je maar kan krijgen. Voelde me met de dag slechter. Gisteren in paniek mijn huisarts gebeld. Omdat mijn hartslag extreem hoog ging (pieken tot 172/min). ‘S avonds bij de arts geweest, die beslist heeft om onmiddellijk te stoppen. Nu moet ik 4 dagen “uitzuiveren[lees meer...]”, heb een bloedafname had en maandag de arts opbellen om te zien hoe het nu verder moet. Ik snap dat iedereen anders functioneert, mensen kunnen er goed op reageren, maar voor mij was het vreselijk….

03-03-2022 | Vrouw | 38
venlafaxine (37,5mg)
Ik heb dit medicijn gekregen tegen een depressie. Kreeg lichte bijwerkingen zoals een droge mond, licht in het hoofd en het gevoel van continu 'aanstaan'. Na 3 dagen gebruik kreeg ik een slapeloze nacht. Dit stond ook vermeld als bijwerking. Ik heb op 2 weken tijd ongeveer 7 slapeloze nachten gehad en ben direct gestopt met het medicijn omdat het bij mij een psychose kan [lees meer...]uitlokken als ik slecht slaap. Waarschijnlijk door de opname van de serotonine een te grote boost gehad in mijn hoofd.

18-09-2021 | Vrouw | 36
ADHD
Dankzij Venlafaxine blijf ik in balans. Ik heb niet meer de overdrive van vroeger en meer controle over m'n leven. Er is nog niet voldoende onderzoek naar gedaan maar ik vermoed dat het voor veel ADHD/ADD'ers goed zal werken. Zelf heb ik het gecombineerde type.

09-09-2021 | Vrouw | 48
venlafaxine (75mg)
ik neem het nu 16j. Tevoren om de 4j een terugval. Sinds ik Efexor 75mg blijf nemen nooit meer terugval gehad. lifesaver!

21-06-2021 | Vrouw | 69
Stemmingswisselingen
Werd getroffen met een hersenbloeding de naweeën ervan waren te zwaar en wilde een eind aan mijn leven maken kon het gewoon niet meer aan. Kreeg stemmingswisselingen en werkte bij de Arbo een Arbo arts gaf mij het advies efexor te gaan gebruiken wat nu een andere naam heeft "Fenlavaxine" totaal geen bijwerkingen en ik werd weer stabiel. Ik raad het iedereen aan het is een [lees meer...]fantastisch medicijn. Een vriend is hetzelfde medicijn gaan gebruiken en is er dolgelukkig mee. Hij kreeg een recept van zijn huisarts prozak ik ben geen medicus maar dit medicijn zal uit de handel gehaald moeten worden omdat je daar een zombie van wordt en Fenlavaxine brengt stabiliteit en geeft de rust in je hoofd. Echt een aanrader sterkte en succes met dit wondermiddeltje!!!! Warme groet Matha

30-04-2021 | Vrouw | 51
MS (multiple sclerose)
Ik kreeg na eerste opstoot 17 jaar geleden Effexor samen met nog andere medicatie, toen genoemd Amantan, in België niet meer te verkrijgen, Rebief, na jaren Rebif smart, en Trazolan, , na jaren ondervind ik dat ik goed bent in deze combinatie van medicijnen, en Effexor heb ik in begin wat grieperig gevoel gehad waarna het over ging, , was mer ook gezegd, dus neem tot nu t[lees meer...]oe nog steeds Effexor, in combinatie met de andere medicatie, ter behandeling voor MS, e, kan nog steeds genoeg functioneren, Na 17 jaar diagnose MS te hebben zit ik nog steeds niet in rolstoel, gaat wel geleidelijk achteruit, dus heb minder gevoel in rechter arm en been, maar ga nog steeds naar bos of strand gaan wandelen, ga paardrijden enz... dus je hoeft met de juiste behandeling voor je probleem ging schrik te hebben van Effexor!! Ik ben er heel tevreden van....

28-12-2020 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Ik nam al antidepressiva zoals seroxat en prozac, maar Efexor helpt me al 9 jaar om mijn depressie onder controle te houden. Er bestaan geen wondermiddel tegen depressies, dus ik heb uiteraard ook nog depressieve episodes. Bij de opstart van de medicatie had ik bijwerkingen zoals misselijkheid, moeheid, slapeloosheid (of heel veel slapen) en sufheid. Ik heb enkele keren [lees meer...]geswitcht qua dosering (van 225mg naar 150 en weer terug). Dat gaf milde bijwerkingen.

18-11-2020 | Vrouw | 71
venlafaxine (150mg)
Ik ben achteraf gezien chronisch depressief. Bovendien altijd gespannen. Na stoppen met citalopram kwamen na een week of 5 enorme paniekaanvallen opzetten. Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Toen op voorschrift huisarts Sertraline, ook psychotherapie. Niets baatte. Daarna psychiater, hogere dosis Sertraline. Ook dat hielp niet. Dit afgebouwd en over op Efexor 37,5 daar[lees meer...]na 75mg. Het hielp maar nog niet genoeg. Zit nu 2 weken op 150 mg en ik voel me bijna 'normaal'. Heerlijk! Hoop dat het zo blijft. Het helpt jammer genoeg niet tegen de pijn agv poly-artrose. Hoger durf ik niet want het kan het cholesterolgehalte verhogen op termijn en ik heb al verkalkte kransslagaderen. Maar ik ben met dit resultaat ook al blij. Ik heb het merk Efexor, betaal het zelf, want ik wil constant hetzelfde medicijn binnen krijgen.