lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-01-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik heb dit middel 18 jaar gebruikt. In 2003 werd de diagnose bipolaire stoornis gesteld. Hiervoor krijg ik priadel(lithium) en lamotrigine. Dit had verder geen invloed op de voorgeschreven hoeveelheid efexor. Na enkele jaren kreeg ik slaapapneu. 4 a 5 uur slaap per dag. 3 jaar geleden kreeg ik de diagnose polyneuropathie. In concreto: benen die me pijn deden bij lopen of [lees meer...]staan. Deed mijn vrouw de boodschappen ging ik in de koffiecorner zitten. De laatste jaren had ik evenwichtsproblemen: fietsen door het brandgangetje eindigde steevast tegen een schuurtje. Dit middel veroorzaakt ook nog concentratieproblemen, apathie, afvlakking van emoties en gevoelens, nooit echt lachen of huilen. Sinds mei 2016 heb ik de efexor helemaal afgebouwd. Geen slaapapneu, geen polyneuropathie, geen evenwichtsstoringen. De concentratie wordt langzaam maar zeker beter. Ik word nu heel snel emotioneel.
05-01-2017

Overspannen/burn-out

Het bleek jaar later dat deze huisarts veel te veel mg heeft gegeven, ondanks herhaaldelijk vragen/later smeken om andere medicatie. Hij is blijven zeggen dat ik moest wennen. jaren van de medicijnen af geweest, de laatste jaren slik ik clomipramine, 30mg is voldoende.
15-12-2016

Efexor (venlafaxine)

De opstart van de medicatie was niet gemakkelijk, in het begin had ik verschillende bijwerkingen zoals toegenomen angsten, heel slecht slapen, enorm emotioneel, ... Na twee weken was de gewenningsperiode over en voelde ik me beter. Ik merk wel dat ik heel afhankelijk ben van de medicatie. Als ik 's morgens mijn medicatie in alle haast vergeten ben, voel ik dat tegen de [lees meer...]avond meteen. Ik reageer emotioneler, ik kan mijn gevoelens minder gemakkelijk onder controle houden en voel me heel somber.
06-09-2016

Efexor (venlafaxine)

Je word rustiger, evenwichtiger, positiever en minder periodes depressief.
13-06-2016

Efexor (venlafaxine)

Bijna 1 week gestopt met Efexor. Wat ik er over hoorde om te stoppen is waar en een echte hel. Achteraf gezien ging het afbouwen redelijk met bijwerkingen waar mee te leven valt, wat emotioneel, slapeloosheid, duizelig. Maar nu na het stoppen: schokken in mijn hoofd met hoge tonen, depersonalisatie! De wereld als onecht ervaren. Enorme huilbuien, boos, of beter gezegd mani[lees meer...]sche episodes. Levensechte dromen. Angsten voor helemaal niks. Psychiater uitbehandeld en moest afbouwen bij huisarts, alleen is hij hier niet blij mee dus alles alleen gedaan. 4 maanden over 150mg efexor. Ik kan er niet met mijn partner over praten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of iemand die advies heeft? De eerste stap is terug naar de psychiater, die mag de puinhoop opruimen wat mij betreft. Ik weiger er weer mee te beginnen. Wat een troep.
03-06-2016

Postnatale depressie

Ik had na beide bevallingen last van Postnatale depressie, werd pas duidelijk na de 2de bevalling. 6 maanden na de bevalling ben ik aan Efexor begonnen. Eerste paar dagen misselijk en duizelig geweest. Dit zakte na een week of twee weer helemaal weg. In het begin voelde ik me heel goed erbij. Maar al snel merkte ik dat mijn emoties afvlakten. Lachen of huilen werd duideli[lees meer...]jk minder. Ik heb deze medicatie uiteindelijk 11,5 jaar gebruikt. Zonder begeleiding erbij. Ik dacht echt dat ik mijn leven lang dit moest blijven gebruiken. Tot dat ik samen met een energetisch therapeute het ging afbouwen. Ik heb het afbouwen in 1,5 jaar gedaan. Heel rustig aan. Nu gebruik ik het al 2 jaar niet meer, en voel me weer tot leven gekomen. Heb geen enkele depressieve dag meer gehad. Kan weer lachen en huilen. Voel weer alles normaal. Ik zou het niemand adviseren om aan antidepressiva te beginnen. Zoek andere middelen om je zelf weer bovenop te krijgen. Ik heb baat gehad aan energetisch therapeute.
15-04-2016

Efexor (venlafaxine)

Ik heb dit medicijn jaren geslikt. Tegen depressie werkte het uitstekend. Alleen op den duur merk je dat je wel echt afvlakt. Geen dalen maar ook geen pieken. Ik ben onder begeleiding van de huisarts gestopt met deze medicijnen. Ik viel in 3 a 4 maanden 15 kg af. De lust kwam weer terug en plassen ging weer prima. Ook het afvlakken is weggegaan, waarna ik weer heel diep be[lees meer...]n gezakt. Slik nu bijna 1 jaar Wellbutrin XR, die geven deze bijwerkingen niet. Medicijn werkt verder prima.
30-03-2016

Psychische klachten

ergere depressie, suïcidaliteit, verwardheid, agressie, braken bij te weinig voedsel, schokjes in het hoofd.
Pagina 1 van 7

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!