This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Efexor

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Efexor, werkzame stof venlafaxine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (234 meningen)
  • Angststoornis (99 meningen)
  • Angst & paniekstoornis (48 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

17-04-2015
Vrouw, 38 jaar

Chronische depressie

in het begin had ik wel last van de bijwerkingen, zoals wazig zien, duizeligheid en vermoeidheid maar na het middel een jaar geslikt te hebben verdwenen deze klachten. nu slik ik het al jaren en het helpt mij om mijn leven leefbaar te houden. volgens mij werkt het ook tegen angsten want hier heb ik ook stukke minder last van dan voorheen.
12-04-2015
Man, 57 jaar

Efexor (venlafaxine)

Ben auteur - produceerde weinig meer - werd dik en pafferig - ben cold turkey gestopt (weg met die troep!) - ging samen met mijn gezin door een explosieve periode heen - voel me nu geweldig - werk hard aan mijn vierde roman - ben sedert oktober 21 (!) kilo afgevallen - nooit meer efexor of andere pretpillen!
08-04-2015
Vrouw, 45 jaar

Astma

Ik slik al meer dan 10 jaar Efexor. Met een kleine onderbreking in 2006 door zwangerschap. Ik slik niet elke dag,maar op het moment dat ik ontwenningsverschijnselen heb. Zo ong 1 x per 3 dgn. Dit bevalt mij goed. Enige bijwerkingen die ik ervaar zijn het af en toe halve nachten wakker liggen. Is vervelend op dat moment,maar probeer dit op een ander moment weer in te halen[lees meer...]. Ook gevoelens zijn afgezwakt,maar ervaar dit niet als vervelend. Ik heb al eens geprobeerd af te bouwen,maar wordt erg prikkelbaar en reageer bozer. Ik heb een kortere lont. Ik heb me erbij neer gelegd dat deze medicijnen bij me horen. Dan maar humor uit een doosje 😊.
31-03-2015
Man, 48 jaar

Efexor (venlafaxine)

Tot 2014 gebruikte Efexor 7 jaar lang naar volle tevredenheid. Voelde me prima, wel bijwerkingen maar daar was mee te leven. Vermoeidheid, bewegende benen in de nacht , extreme dromen en bloedneuzen. Medicijn afgebouwd en ging eigenlijk prima tot januari 2015. Sinds januari weer depressief en angst- en paniek gevoelens. In overleg met huisarts weer begonnen met Efexor. Dez[lees meer...]e keer vreselijke paniekaanvallen en op slag impotent. Ondragelijk, gestopt en toen leek alles over. Nu sinds een week is alles weer terug. Vandaag terug naar huisarts voor Citopram. Hopen dat dit werkt. Blijkbaar kan een medicijn dat in het verleden goed werkte nu hele andere uitwerkingen hebben. Het zal dus proberen blijven totdat ik weer een medicijn heb dat bij mij past.
26-03-2015
Vrouw, 43 jaar

zelfde werking als venlafaxine
25-03-2015
Vrouw, 51 jaar

Efexor (venlafaxine)

Dit middel gebruik ik al vanaf 2005. Het haalt mijn pieken er wel af, maar voel me niet depressie vrij. Toch wel raar als je antidepressiva slikt. Mijn gevoel is vaak vlak. Mijn eetlust is erg slecht. Moet mezelf eraan zetten om te eten. Heb al een paar keer proberen af te bouwen, als ik dan op 112,5 Mg zat kwam mijn depressie heftig terug. Al met al een middel waar je ook[lees meer...] moeilijk van af komt. Met dit middel kun je dus niet zomaar stoppen. Dan krijg je ellende van dien aard die je niet wil hebben.
25-03-2015
Man, 64 jaar

Stemmingswisselingen

Probleem lijkt op symptomen ADD of bipolaire stoornis. (adhd?) Vroeger heette het probleem een ..?.. persoonlijkheidsstoornis. Met soms sterk perfectionisme, soms dwangmatig. veel piekeren en ver vooruitplannen om alles voor te blijven en mezelf geen verwijten te hoeven maken. Vaak onrustig/rusteloos/druk. Kan goed in slaap vallen (mbv. neuraston, - doorslapen, maar k[lees meer...]ort, vroeg wakker worden). In de periode tot nu kleine pieke en ondiepe dalen. Nu (mrt '15) een dieper dal; moett het rustig aandoen; anders gaat het echt mis. Is mbv. Cit. in deze vorm en hoeveelheid goed te doen, er blijven wat verschijnselen over. Maar zelf moet ik ook nog wat te doen hebben met lichaam en geest samen (=één). Op dit moment heb ik als rust- en slaaphulp vanwege ingrijpende gebeurtenissen: oxazepam 10mg 1x p.d. om in- en door te slapen en rustiger te worde . Medicijnen werken samen goed bij het slapen. Vrgr., A.K.
16-03-2015
Vrouw, 43 jaar

Efexor (venlafaxine)

Ik ondervind nauwelijks bijwerkingen en kan stukken beter functioneren. En ik heb minder last van angst en depressies waardoor ik objectiever naar mezelf kan kijken. Werkt bij mij beter dan een ander antidepressivum.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (643) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely