lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

14-02-2017

Efexor (venlafaxine)

Super goed en fijn middel! Al jaren heel veel baat bij!
09-02-2017

Efexor (venlafaxine)

Het heeft mijn leven op zijn kop gezet. Heb al 8 jaar een depressie (neem seroxat ) daar voor. Ik ben van de ene dag op de andere terug depressief geworden, ook al nam ik sexosat 20 mg. Ik werd zo depressief omdat ik dacht darmkanker te hebben. Ik was zo in paniek dat mijn huisdokter me zij dat het beter zou zijn dat ik een ander middel zou nemen dat krachtiger is , du[lees meer...]s kreeg ik efexor voor geschreven. Ook bleef ik seoxat nemen samen met efexor (samen 180 mg). Zij me dat ik na een tijdje seroxat moest afbouwen (wat ik niet goed begreep). Ben gestart met efexor de eerste dagen gingen goed tot de bijwerkingen begonnen, ben nog nooit zo bang en ongelukkig geweest, huilen, nergens meer zin, niet meer willen eten. En dan kwam de buikpijn er bij geen krampen gewoon buikpijn, vond het zo verschikkelijk, waren voor drie dagen in disney, het was een hel. Huilen, angst, buikpijn pffff niet te doen. Ben er na een maand mee gestopt ik kon niet meer, dan kwamen de ontweningsbijwerkingen, diarree en buikpijn, heb nog steeds met momenten buikpijn. Is hier iemand die er zoveel last van heeft, ik hoop het van wel dan zou ik maar pas gerust zijn ( nu kan ik weer niet naar het toilet net of alles stil ligt. Grtjs viviane
02-02-2017

Efexor (venlafaxine)

In 2013 begon ik met het gebruik van Venlafaxine dit ging zeer gemakkelijk, het opbouwen zat binnen 1 maand op 225mg geen bijwerkingen of geen last ervan. Na 1 jaar gestopt, afgebouwd tot 75mg daarna omdat de ontwenningsverschijningen te hevig werden gelijk gestopt twee weken goed ziek geweest, daarna ging alles geleidelijk weg tot ik schoon was, na een aantal maanden. N[lees meer...]ovember 2014 kreeg ik last van oorsuizen, redelijk hard en angstaanvallen via de huisarts weer opgebouwd tot 225 mg, mijn oorsuizen kon ik goed handelen met deze medicatie venlafaxine, na anderhalf jaar goed afgebouwd tot 37,4mg daarna gestopt, weer twee weken veel duizelingen. Na twee weken gestopt met blowen en roken en toen begon het weer: somber klachten ik dacht dit gaat weer de verkeerde kant op en begon gelijk weer met venlafaxine september 2016 alleen nu werkte het als een rode lap alles werd erger voordat ik het wist werd mijn oorsuizen ook erger, na twee maanden omdat ik het niet vond werken zoals ik gewend was gestopt, ik kwam niet hoger dan 75 mg dus weer afgebouwd naar 37,5 en kreeg mirtazapine voorgeschreven en ben die gaan verhogen, maar deze werkt totaal niet en nu ben ik bang voor AD geworden, omdat ik niet meer oorsuizen wil hebben dan er nu is dus schrijft de psychiater geen andere AD meer voor, praten moet de oplossing zijn maar mijn gevoel zeg iets anders ik voel mij al 6 maanden depressief, elk nadeel heeft zijn voordeel ben wel nog steeds gestopt met roken en blowen, maar gelukkiger niet.
24-01-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik neem al jaren efexor 300mg voor depressie en angsten. Eerste weken veel last van misselijkheid gehad, nadien ging dat beter. Nu ik het al jaren slik heb ik de indruk dat het niet meer zo krachtig werkt als bij aanvang. Maar depressie en angsten zijn minder diep en intens, ze komen steeds terug dat wel. Bijwerkingen: veel zweten, lichte misselijkheid.
10-01-2017

Efexor (venlafaxine)

Ik heb dit middel 18 jaar gebruikt. In 2003 werd de diagnose bipolaire stoornis gesteld. Hiervoor krijg ik priadel(lithium) en lamotrigine. Dit had verder geen invloed op de voorgeschreven hoeveelheid efexor. Na enkele jaren kreeg ik slaapapneu. 4 a 5 uur slaap per dag. 3 jaar geleden kreeg ik de diagnose polyneuropathie. In concreto: benen die me pijn deden bij lopen of [lees meer...]staan. Deed mijn vrouw de boodschappen ging ik in de koffiecorner zitten. De laatste jaren had ik evenwichtsproblemen: fietsen door het brandgangetje eindigde steevast tegen een schuurtje. Dit middel veroorzaakt ook nog concentratieproblemen, apathie, afvlakking van emoties en gevoelens, nooit echt lachen of huilen. Sinds mei 2016 heb ik de efexor helemaal afgebouwd. Geen slaapapneu, geen polyneuropathie, geen evenwichtsstoringen. De concentratie wordt langzaam maar zeker beter. Ik word nu heel snel emotioneel.
05-01-2017

Overspannen/burn-out

Het bleek jaar later dat deze huisarts veel te veel mg heeft gegeven, ondanks herhaaldelijk vragen/later smeken om andere medicatie. Hij is blijven zeggen dat ik moest wennen. jaren van de medicijnen af geweest, de laatste jaren slik ik clomipramine, 30mg is voldoende.
15-12-2016

Efexor (venlafaxine)

De opstart van de medicatie was niet gemakkelijk, in het begin had ik verschillende bijwerkingen zoals toegenomen angsten, heel slecht slapen, enorm emotioneel, ... Na twee weken was de gewenningsperiode over en voelde ik me beter. Ik merk wel dat ik heel afhankelijk ben van de medicatie. Als ik 's morgens mijn medicatie in alle haast vergeten ben, voel ik dat tegen de [lees meer...]avond meteen. Ik reageer emotioneler, ik kan mijn gevoelens minder gemakkelijk onder controle houden en voel me heel somber.
06-09-2016

Efexor (venlafaxine)

Je word rustiger, evenwichtiger, positiever en minder periodes depressief.
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!