lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-06-2016

Efexor (venlafaxine)

Bijna 1 week gestopt met Efexor. Wat ik er over hoorde om te stoppen is waar en een echte hel. Achteraf gezien ging het afbouwen redelijk met bijwerkingen waar mee te leven valt, wat emotioneel, slapeloosheid, duizelig. Maar nu na het stoppen: schokken in mijn hoofd met hoge tonen, depersonalisatie! De wereld als onecht ervaren. Enorme huilbuien, boos, of beter gezegd mani[lees meer...]sche episodes. Levensechte dromen. Angsten voor helemaal niks. Psychiater uitbehandeld en moest afbouwen bij huisarts, alleen is hij hier niet blij mee dus alles alleen gedaan. 4 maanden over 150mg efexor. Ik kan er niet met mijn partner over praten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of iemand die advies heeft? De eerste stap is terug naar de psychiater, die mag de puinhoop opruimen wat mij betreft. Ik weiger er weer mee te beginnen. Wat een troep.
03-06-2016

Postnatale depressie

Ik had na beide bevallingen last van Postnatale depressie, werd pas duidelijk na de 2de bevalling. 6 maanden na de bevalling ben ik aan Efexor begonnen. Eerste paar dagen misselijk en duizelig geweest. Dit zakte na een week of twee weer helemaal weg. In het begin voelde ik me heel goed erbij. Maar al snel merkte ik dat mijn emoties afvlakten. Lachen of huilen werd duideli[lees meer...]jk minder. Ik heb deze medicatie uiteindelijk 11,5 jaar gebruikt. Zonder begeleiding erbij. Ik dacht echt dat ik mijn leven lang dit moest blijven gebruiken. Tot dat ik samen met een energetisch therapeute het ging afbouwen. Ik heb het afbouwen in 1,5 jaar gedaan. Heel rustig aan. Nu gebruik ik het al 2 jaar niet meer, en voel me weer tot leven gekomen. Heb geen enkele depressieve dag meer gehad. Kan weer lachen en huilen. Voel weer alles normaal. Ik zou het niemand adviseren om aan antidepressiva te beginnen. Zoek andere middelen om je zelf weer bovenop te krijgen. Ik heb baat gehad aan energetisch therapeute.
15-04-2016

Efexor (venlafaxine)

Ik heb dit medicijn jaren geslikt. Tegen depressie werkte het uitstekend. Alleen op den duur merk je dat je wel echt afvlakt. Geen dalen maar ook geen pieken. Ik ben onder begeleiding van de huisarts gestopt met deze medicijnen. Ik viel in 3 a 4 maanden 15 kg af. De lust kwam weer terug en plassen ging weer prima. Ook het afvlakken is weggegaan, waarna ik weer heel diep be[lees meer...]n gezakt. Slik nu bijna 1 jaar Wellbutrin XR, die geven deze bijwerkingen niet. Medicijn werkt verder prima.
30-03-2016

Psychische klachten

ergere depressie, suïcidaliteit, verwardheid, agressie, braken bij te weinig voedsel, schokjes in het hoofd.
12-03-2016

Efexor (venlafaxine)

Al jaren slik ik dit medicijn, 37,5 mg, als onderhoudsdosis, met heel erg goed resultaat. Helaas moet ik nu een trapje hoger, na 75 Mgr na te grote spanning en kwamen de bijwerkingen weer terug. Houdt moed, vooral de eerste 3 dagen zijn deze heftig maar echt, het gaat over, even doorzetten, niet stoppen, het verdwijnt! Hoe ik het deed: Voel je je somber, gaat dat niet weg,[lees meer...] voel je je "naast de werkelijkheid staan", of je alles vanaf de zijlijn beleefd, heb je regelmatig huilbuien en duurt dit al een tijd, ga dan naar je huisarts en vertel wat je voelt.. Licht alleen de mensen over jouw gevoelens in, die dicht naast je staan. Alleen aan diegenen die belangrijk voor jou zijn en waarvan je weet dat jouw gevoelens bij hen blijft.. Zoek een psychotherapeut, je kan zelf kiezen voor een man of vrouw, oud of jong, je mag je voorkeur daarin aangeven. Wat goed voor jou voelt... Verlies de moed niet, suïcidale gedachtes kunnen bij het beeld horen. Denk eraan dat mensen die zeggen: hoe kan dat nou, de zon schijnt toch, ga naar buiten, zoek afleiding etc etc., gezegd worden door mensen die deze gevoelens nog nooit gehad hebben, ze dus niet onderkennen. Zij, die dit zeggen, hebben wel het beste met je voor, hopen met hun adviezen dat jij er wat aan hebt (geen bal dus...). Schrijf gevoelens van je af als je een schrijver bent. Probeer, ik zeg probeer, naar buiten te gaan, lopen, half uurtje, als je gaat kan je daarna zeggen dat je dat toch maar gedaan hebt! Daarna kan je iets gaan doen wat iedereen zegt wat je niet moet doen: van mij mag je even lekker je bed in, als je daar de gelegenheid toe hebt...Als je maar de gordijnen openhoud en licht houd in je slaapkamer... Ga niet slapen, want dan slaap je 's nachts niet. Ga op tijd naar bed en kom er op tijd uit, of schuif rond 09.00 uur in ieder geval de gordijnen weer open. Eet goed en regelmatig, ook al denk je: hoepel op met je eten... zodat je bloedsuikerspiegel niet teveel schommelt.. Praat met je therapeut, hij of zij is er voor jou. Jij bent er niet voor diegene, dus vraag niet aan haar of hem hoe het met hen gaat, daar zit je daar niet voor en verwacht geen enkele therapeut van je. (Anders gauw een ander zoeken, want een therapie staat of valt met "het klikken van jou en je behandelaar"!). Ik zit er weer middenin, maar spreek mezelf moed in dat het weer goed komt. Dit is mijn 3e depressie. Ik ben er dus duidelijk gevoelig voor. Zullen we er samen voor gaan? Komop, het moet ons toch lukken! Probeer de Efexor, geef het wel een kans, het duurt toch zo'n 2 tot 4 weken voor je iets van resultaat kan verwachten.
09-02-2016

Chronische depressie

WAT UW ARTS NIET VERTELT Welke stoffen verwoesten de bouwstenen van het zenuwstelsel? Er bestaan vier grote groepen: - De indolen (LSD, circadianes) - De pro-drugs (Cannabinoiden, anti-epileptica zoals Depakine, Lyrica, Topamax,Tegretol enz.en reagentia (Campral, Xyrem) - De phenylpiperidines (cocaïne, Ritalin,Concerta, paroxetine (Seroxat), trazodone (Trazolan), Ch[lees meer...]ampix, Brintellix (vortioxetine). - De phenyalkylamines, waarbij de phenylethylamines (Pervitin, Desoxyn,Aderall,amfetamine, methamfetamine, bupropion (Wellbutrin, Zyban), venlafaxine (Efexor) en de phenylpropylamines (Prozac, Strattera). Waarom verwoesten phenylalkylamines, phenylpiperides, indol(alkyl)amines, of pro-drugs, de bouwstenen van het zenuwstelsel? Een neuron heeft een celwand en een celinhoud. De fysiologie van beiden is zeer verschillend. De receptoren aan de celwand herkennen 'patronen' van energieleveranciers, waardoor 'fake-neurotransmittoren' er moeiteloos in slagen om via de celwand binnen te dringen in de fysiologische spitstechnologie van de celinhoud. Pech evenwel... De celinhoud is kieskeuriger. De vesikels, met de voorraden van de echte energie, herkennen de vreemde stoffen niet, en die blijven achter waar ze niet thuishoren waardoor hun magnetisch veld de fysiologische technologie van het neuron verbrandt. Via de voeding ontstaan metabolieten als energieleveranciers voor de neuronen. Wanneer samen met de voeding, tevens reagentia (als 'prodrugs') worden aangeboden, dan zullen die, net als de voeding door de mitochondrien van een energiecomponent worden voorzien. Vergelijk deze omvorming met de werking van het chlorofyl, waar CO2 verandert in koolstof (hout) en zuurstof (O2). Het stockeren van de nieuwe batterijtjes (serotonine, dopamine, tyramine, nor-adrenaline, en anderen) gebeurt in de vesikels, elk van hen bewaart de stofjes die men herkent. Wanneer die mitochondrien als voeding voortaan ook 'vreemde' grondstoffen aangeboden krijgen en die vervolgens tot een 'vreemde' energiecomponent gaan omvormen, dan zijn geen vesikels beschikbaar om ze te stockeren. Met als gevolg: een 'vreemd' elektromagnetisch veld in de zeer kwetsbare fysiologische omgeving van de celinhoud, die uiteindelijk ook onklaar raakt en compleet gaat afsterven. Eerste gevolg: Neuronen sturen geen prikkels meer en de functie van het zenuwstelsel is veranderd door 'storingen in het leidingensysteem'. Bijkomend: a) gewijzigde perceptie op de realiteit: antidepressief? Maar omwille van het niet-selectief verwoesten ontstaan tevens iatrogene, maar dan echte, depressies. b) controleverlies over gedrag: agressie, tics, wanen, hallucinaties, stemmen horen, ongeleide projectielen -> m.a.w. : hetgeen men psychotisch gedrag heeft genoemd. Tweede gevolg: Op het verwoesten van neuronen reageert het zenuwstelsel met een gevarenreflex, die a) het dopingeffect verklaart, b) een sympaticomimetische reactie veroorzaakt, die bloedvaten vernauwt, pupillen wijder maakt, het hongergevoel remt, huishouding van osteoblasten en osteclasten verstoort en daardoor het skelet breekbaarder maakt. Wanneer chronisch de meest fijne bloedvaatjes dichtgeklapt blijven, blijven de regio's waar cellen door een doorbloeding van zuurstof worden voorzien, onbevloeid en sterven die cellen af. Laat het nu net op die plaatsen zijn, waarvan men weet dat daar Alzheimer en vasculaire dementie's ontstaan. c) antistoffen vormt, in een poging om de vernietigende stoffen zo snel mogelijk onschadelijk te maken. Het vormen van antistoffen zorgt ervoor dat immunochemisch kan getest worden op de patroontjes van die afweer, maar voedt tevens een zorgvuldig taboe gehouden evidentie waarbij daardoor sommige kankers kunnen ontstaan. Weefsels, die chronisch en geforceerd via massieve celdelingen antistoffen aanmaken, reageren daar op die manier hevig op.
08-02-2016

03-02-2016

Psychische klachten

Ik slik dit al een aantal jaren. Het helpt mij wel, maar ik vind de bijwerkingen echt niet fijn. Hoge bloeddruk, erg zweten, dorst, altijd warm en slecht in slaap kunnen komen. Ik kan hierboven geen einddatum intoetsen. Afbouwen durf ik niet goed.
Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort