lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heeft me geholpen om m'n slaapritme weer onder controle te krijgen. Werkte beter dan de pammetjes.
11-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazepine nu 5 jaar. Dat kwam ipv temazepam. In het begin sliep ik er heel goed op. Later redelijk goed. Maar sinds een paar maanden lig ik vaak hele nachten wakker en is het hard werken (letterlijk) om te kunnen slapen. Daarnaast zeker 10 kilo aangekomen. Volledig nieuwe garderobe moeten aanschaffen in 2 maten groter tot ondergoed aan toe. De Mirtazepine kwam[lees meer...] bovenop Fluvoxamine dat slapeloosheid veroorzaakt wat onhandig is, omdat ik aan uitputting agv een stressstoornis lijd. Slaap is juist dan grote noodzaak. Achteraf gezien had ik dat niet mogen krijgen. Stoppen is moeilijk vanwege heftige langdurige bijwerkingen. Een psychiater vinden die verstand heeft van stressstoornis lijkt wel onmogelijk, al heleboel geprobeerd. Ben weer erg uitgeput, functioneer nauwelijks meer.
25-01-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb naar aanleiding van overspannenheid / burn out (en bijkomende angst/paniek aanvallen) van huisarts Mirtazapine voor geschreven gekregen. Gebruik dit nu ca. 5-6 weken. In het begin was het wennen. De afgelopen 3 weken gingen super goed. Ik kon de hele wereld aan. Gister middag echter, plotseling, een terugval. Somber en verdrietig. Jammer. Hoop dat het snel weer bijt[lees meer...]rekt en beter gaat.
02-01-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een moeilijke 4 maanden van depressiviteit door familiale oorzaken, ben ik dan toch gestart met een AD op aanraden van huisarts en psychiater . Na de eerste inname van Mirtazapine 15 mg de volgende ochtend minder angstig en rustiger en ook terug zin in eten. Zit nu aan de zevende dag en voelde me terug wat onrustiger en kan niet op gang geraken om iets zinnigs te doen a[lees meer...]lhoewel er nog vele taken in huis staan te wachten. Afwachten wat het de volgende weken zal zijn, Tot hiertoe wel tevreden met dit medicijn.
21-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Kreeg het voor geschreven voor goed nacht rust, eerst sliep ik echt veel beter. Na een langere tijd werd dat iets minder. Maar merk dat ook als ik een keer niet in slaap kan komen dat ik toch niet over vermoeit raak. Kreeg het omdat ik tegen medicatie ben maar een angststoornis had, en de gedachte is dat ik de angststoornis redelijk goed onder controle kan houden mits i[lees meer...]k niet uitgeput raak. En sinds ik het middel gebruik een jaar of 5 ik weer normaal kan leven zonder overmatige last van de angststoornis. En dit werkt voor mij perfect.
17-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Begonnen met mirtazapine wegens slecht slapen en veel dromen waardoor je weer wakker schrok. De eerste inname werkte binnen een half uur, en er echt 10 uur op geslapen. De weken erna merkte ik steeds minder ervan. Ik viel niet meteen in slaap. Wel ontspannen en na inname toch echt meteen naar bed voor de werking te laten doen wat die moet doen, anders ging ik erover heen [lees meer...]als ik bv nog een half uur tv ging kijken.
11-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb het een tijdje gebruikt en op het begin was het zeer effectief. Het hielp met slapen en werd er iieeeeets minder bedroefd van, maar het stopte sinds een maand geleden. ik kreeg weinig slaap en was heel bedroefd nu heb ik fluoxetine/prozac gekregen.
09-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds enkele weken gestart met Mirtazapine in combinatie met Sipralexa. In het begin bijwerkingen zoals duizelig, zeer moe en diarree. Nadien groot hongergevoel en 4 kg bijgekomen. Honger blijft maar ik let nu meer op de hoeveelheden. Mentaal voel ik me positiever en ben ik meer aangezet om iets te doen. De reden voor inname van deze medicatie is een slaapstoornis. Nu luk[lees meer...]t het eindelijk om door te slapen! De vermoeidheid is nog niet opgelost, maar het verslechtert niet meer.
Pagina 1 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!