ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-08-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

3 jaar geleden serieuze slaapproblemen gekregen. Heel veel moeite met inslapen. Soms dagen na elkaar wakker. Begonnen met zolpidem na een paar maanden anti depressiva voorgeschreven van dokter (escitolapram) omdat ik heel down werd. Alles was me teveel. Na een jaar gestopt met zolpidem maar kon natuurlijk niet meer zonder inslapen. Escitolapram super voor mijn humeur, was [lees meer...]de beste versie van mezelf. Ging wel nooit meer normaal naar het toilet, altijd diarree maar dit nam ik erbij. Maar escitolapram veroorzaakte slapeloosheid bij mij dus moest ik wel stoppen. Daarna terug in diepe dal gevallen... nog erger of ervoor. Dan nog diverse andere ad geprobeerd. Niks hielp, als het goed werkte voor mn humeur, kon ik er niet van slapen. En omgekeerd hetzelfde. Mirtazipine geprobeerd was super om te slapen maar werd steeds neerslachtiger, prikkelbaarder, heel veel obsessieve dwangedachten. Ik had het gevoel dat dit mij meer in de put hielp of zeker niet bevorderde om weer gelukkig te worden. Nu gestopt en slaap weer heel slecht, paroxetine geprobeerd. Lig er nachten van wakker. Dus ga hiermee ook moeten stoppen. Het kan blijkbaar nooit alle 2 goed zijn slaap en terug je goed in ue bel voelen met medicatie... heb gezocht op internet en ik zie een medicatie die in de vs is “trimipramine” (surmontil) niet in belgie dus... maar blijkbaar is dit al van de markt... naar hy schijnt was dit voor slapen en ad. Super middel heb ik gelezen maar ja.... iemand andere middelen die goed zijn om te slapen en antidepressivum?
03-08-2018

Overspannen/burn-out

Vrij snel na gebruik ging ik beter slapen en werd mijn stemming aanzienlijk beter. Het inslapen lukte nog steeds niet, maar ik sliep veel langer uit. Veel sufheid bij het wakker worden, zeker als dit door de wekker was. Deze sufheid, of trein die me overreden leek te hebben, hield na wakker worden een aantal uur aan. In het begin leek dit de enige bijwerking, na 2 maanden[lees meer...] was dit lijstje ongemerkt toch best lang geworden. Toen ik een aantal keer bijna flauw viel bleek mijn bloeddruk sterk gedaald te zijn. Ook mijn hormonen zijn van slag, mijn bh's passen niet meer, mijn buik is erg hard en opgezet (geen gewichtstoename) en soms voor het slapen gaan heb ik last van RLS (rusteloze benen). Zijn er andere vrouwen die hier ook last van kregen. Ik moet er nu mee stoppen vanwege een veel te lage bloeddruk.
30-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine helpt me in slaap vallen en door te slapen. Als bijwerking ervaar ik duizeligheid op de dag, licht in het hoofd en evenwichtsproblemen.
29-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu al 3 jaar 30 mg. Slapen gaat perfect . Preventief voor terugkerende depressie. Door veel te bewegen blijft mijn gewicht op peil en heeft ook positief effect op gemoed toestand. Blijf dit mijn gehele leven gebruiken. Wil geen ellende opnieuw meer meemaken. Kortom het leven omarm ik nu als een geschenk.!!!
14-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Door maanden en ik denk zelfs jaren slecht slapen altijd in dip leven. Uitgesproken bij huisarts dat ik dat niet accepteer. Kreeg eerst eens slaappil mee en heb klok rond geslapen. Omgeving gaf feedback dat ik er goed uit zag en vrolijk was. 1 nacht goed slapen! Daarna aan mertizapine gegaan. Begonnen met 15 terug naar halve omdat super goed werkte. Slapen is weer feestj[lees meer...]e. 1 bijwerking en das dat kaken moeten bewegen. Eten eten eten. Doe veel bewuster boodschappen. Ben aangekomen maar zie er eigenlijk nu juist heel gezond uit. Ook vermelden dat ik na terugval met roken (was 7 jaar gestopt) nu weer 4 maanden niet roker ben. Dag van start met pillen ook dit aangepakt Arts vroeg laatst als ik dit moet blijven slikken rest van leven, zou ik dat doen......JA zeker. Wereld is 10keer mooier Liever blij met 4 kg er aan en met plezier slapen dan nachten wakker
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel veel spier en gewrichtspijn . Wil graag weten of meer mensen daar last van hebben
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na en burnout en 3 jaar zeer slecht slapen kreeg ik mirtazapine voorgeschreven. Het hielp fantastisch. Ik sliep in plaats van 4 uur per nacht wel 8 uur zonder onderbrekingen. Na een paar weken werd ik echter steeds somberder. Daarom stopte ik. Vervolgens sliep ik weer beroerd, maar was ik niet meer neerslachtig. Na een paar weken weer slecht slapen en daar warrig en duizel[lees meer...]ig van worden, begon ik dan weer met mirtazapine. Ik heb het middel 9 of 10 maanden gebruikt, met twee keer tussentijds stoppen. Sinds een paar weken ben ik weer gestopt en ik ga nu echt niet meer beginnen. De somberheid vond ik niet te harden. Helaas slaap ik weer slecht. Ik heb het idee tussen twee kwaden te moeten kiezen.
11-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb op slechts 7mg (om te slapen) een milde serotonine vergiftiging gehad welke leek op overdosis XTC: klappertanden, hijgen, zweten, hoge hartslag, onwel en angstig. Het heeft 2 volle dagen geduurd voor het middel was uitgewerkt
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!