This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Mirtazapine

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Mirtazapine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Mirtazapine verhoogd serotonine en noradrenaline in de hersenen, stofjes die bij depressie vaak zijn verlaagd. Daarnaast werkt het

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

01-08-2015
Vrouw, 38 jaar

Psychische klachten

Goed medicijn, werkt zoals het moet, wel last gehad van bijwerkingen o.a. duizeligheid.
28-07-2015
Man, 49 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Als u de eerste keer dit middel neemt, neem dan hooguit een kwart pil in. De eerste keer kan de dosering hard aankomen. U ligt dan de volgende dag mogelijk voor pampus op uw bed. Daarna kan de dosering eventueel iets verhoogd worden.
26-07-2015
Vrouw, 24 jaar

26-07-2015
Man, 47 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

ben na een relatiebreuk diep in de put geraakt (niet eten, niet slapen) en was binnen 3 maanden 20+ kwijt, heb toen in overleg met mijn psych dit medicijn genomen en dat helpt als n malle.. zit nu inmiddels nog maar op 15mg en wil vanaf 1 augustus 7,5 gaan slikken en ja die 20 kilo zitten er al weer bij en door me suf te sporten of in ieder geval veel te bewegen hoop ik di[lees meer...]t te stoppen, ongecontroleerde vreetbuien.. maar ach ik voel me super dus ;-)
08-07-2015
Vrouw, 41 jaar

Posttraumatische stress-stoornis

Ik neem dit voornamelijk om beter te kunnen slapen en om bij te komen en een beetje omdat ik in een dipje zit. Ik ben op 3 weken tijd 7kg bij gekomen. Voor mij wel goed. Hoop wel dat er niet veel meer bij komt. Voordien at ik heel gezond. Nu heb ik steeds honger en snack naar eten, liefst zoete dingen. Ik eet echt veel te veel en zou willen stoppen met eten. Vind dit h[lees meer...]eel naar en wil terug gezond beginnen te eten. Mijn slaap is wel vele beter.
04-07-2015
Vrouw, 31 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Oktober 2014 ben ik na advies van huisarts begonnen met dit medicijn. Dit omdat ik een depressie heb en slaapproblemen. mijn slaapproblemen zijn verdwenen met dit middel, het helpt mij goed om te kunnen in en doorslapen. Maar het het helpt mij niet mn stemming te verbeteren, ook niet bij een hogere dosering. Daarnaast ben ik sinds ik het gebruik een paar kilo aangekomen, o[lees meer...]mdat ik eetbuien krijg. En 1 keer ben ik 's nachts ineens flauwgevallen, waarna ik een flinke bult achter op mijn hoofd had. Dit was wel even schrikken. Alles bij elkaar denk ik erover om toch over te stappen op andere medicatie, omdat mn stemming niet beter wordt.
19-06-2015
Man, 52 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Een halve tablet Mirtazapine (7,5 Mg) helpt mij erg goed bij het slapen. Ik neem het in vlak voor het slapen. Het helpt de gedachtenstroom (ook piekeren) uit te zetten. Belangrijk voordeel is dat het een natuurlijke slaapbeleving geeft, in tegenstelling tot een ander 'echt' slaapmiddel dat ik weleens gebruikt heb (Mirtazapine is een antidepressivum). Ik ervaar geen enkele [lees meer...]bijwerking, anders dan dat het wat langer duurt voor je 's ochtends echt wakker bent. Mirtazapine is niet verslavend en je hebt niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
16-06-2015
Vrouw, 2 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

De dierenarts heeft dit medicijn voorgeschreven voor mijn hond, omdat die angstig is, weinig at en sliep. Ondertussen neemt ze het een maand. Ze eet en slaapt beter. Jammer is ze nog niet aangekomen. Sommige dagen is ze nog erg angstig, maar we zien toch licht positieve progressie in haar gedrag. Voorlopig gaan we ermee door.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (672) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (336) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely