Mirtazapine

mirtazapine

zeer veelgeen

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Farmacoterapeutisch Kompas

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

<< < vorige
Pagina 1 van 7
07-04-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik heb veel last gehad van angst en paniekaanvallen doordat ik in 2011 mijn derde hartinfarct kreeg, was het vertrouwen in mijn lichaam weg. Temeer omdat ik een piekeraar ben, dat heb ik al sinds mijn jeugd . Mijn huisarts schreef dit middel voor en het werkt bij mij uitstekend. Vlak voordat ik ga slapen en een pilletje of een gedeelte daarvan inneem lees ik eerst nog zek[lees meer...]er een half uur of langer, en ben ik verzekerd van een goede nachtrust. Moet ik wel zeggen aan diegene die dit middel ook slikken en binnenkort hun rijbewijs moeten verlengen geef ik het advies om niets over dit middel te vermelden in de gezondheidsverklaring. Ik heb mijn eigen ruiten ingegooid om dit te vermelden. Sinds oktober vorig jaar 2018 zit ik in die mallemolen van het CBR. Alle papieren gekopieerd en aangetekend opgestuurd, zelfs een brief naar de minister van Infrastructuur en Waterschap, Louw sjoege! NU moet ik het medicijn in blijven nemen en 15 april moet ik naar Groningen voor een neurologisch onderzoek en rijtest in een simulator. Alle kosten zijn voor eigen rekening. Kosten €200 test, Treinreis retour voor mijn vrouw en ik €106, plus de nodige kosten van de gezondheidsverklaring etc, dik €600. Men is GEWAARSCHUWD!!!
03-04-2019

Overspannen/burn-out

Ik heb 7 jaar gebruikt. Ik was overspannen Daarna met psychiater na 7. 5 mg. In overleg net huisarts sinds maart een kwart per nacht toen al last van duizilig raar hoofd. Ik nu gestopt maar veel last van ontwenning verschijnselen slaap niet in gebruik nu thee met valeriaan of melk met anijs. Hoeveel weken kan zo iets duren is moeilijk maar ik zet door ik kan het wie h[lees meer...]eeft er ervaring mee?
02-04-2019

Vertraagde maaglediging

Het heeft maanden geduurd voordat het daadwerkelijk werkt. Ik slik het in verband met de pijn die mijn vertraagde maaglediging met zich meebrengt. De vermoeidheid neemt niet af, ik slaap minimaal 9 uur per nacht en heb moeite met opstaan. Daarnaast ben ik 10 kilo aangekomen omdat je verschrikkelijke honger krijgt. Mijn emoties worden eveneens afgevlakt door deze medicatie.[lees meer...] De pijn is weg, maar de bijwerkingen zijn gigantisch.
24-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 2,5 maand Mirtazapine voor m'n slapeloosheid. Ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan de benzo's en de Mirtazapine heeft de benzo's goed kunnen vervangen. Helpt me goed voor het slapen maar heb wel erg last van de bijwerking moeheid. Ik heb een stofwisseling van een slak, daardoor erg moe en kan erg slecht mijn bed uitkomen. Ben vaak prikkelbaar terwijl ik van[lees meer...] nature een vrolijk persoon ben. Ik ben 4 kg aangekomen door de Mirtazapine want door de moeheid ga je meer eten. Dus streng zijn voor jezelf, echt op je eten letten en sporten. Helaas kan ik niet sporten want ook al sport ik 's ochtends, dan slaap ik daar heel de nacht niet van want daar krijg ik juist teveel energie van. Ik blijf voorlopig Mirta slikken want liever dit dan niet slapen. Het liefste zou ik een ander middel nemen waarvan je niet zo overdreven moe wordt en niet aankomt maar dan kom je toch weer op de benzo's uit en voor mij dat nooit meer.
20-03-2019

Chronische depressie

Ik ben hooggevoelig en altijd last gehad van mijn emoties en depressie. Totaal geen last van bijwerkingen maar het helpt mij niet echt tegen depressie
15-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben Mirtazapine gaan gebruiken door depressie en slaapproblemen. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden, ik neem het medicijn voor slapen gaan in en slaap er ontzettend goed door. Helpt bij mij ook de depressie te verminderen dus daar ben ik tevreden over. Nadeel is dat ik 7 kilo ben aangekomen in ruim 3 maanden tijd, meer eetlust van gekregen. Kom s'ochtends moeilijker ui[lees meer...]t bed en grote nadeel is de vermoeidheid en sufheid gedurende de dag ( daarom neem ik al vroeg op de avond dit medicijn in) ook ben ik afgevlakt in mijn emoties. Ben wel tevreden over Mirtazapine maar de vermoeidheid overdag is echt wel vervelend.
10-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb hartfalen en wordt daarvoor behandeld door de cardioloog en in juni j.l. een herseninfarct gehad. Liep in de nacht veel buiten , voelde me dan benauwd en angstig. Ook heb ik centraal apneu en slaap daardoor slecht. Ben onder behandeling bij Sein in Zwolle door een longarts Slaap met een apneuapparaat. De psycholoog heeft in samenspraak met de huisarts Mirtazapine 15mgr[lees meer...] voorgeschreven . Kreeg van het merk Sandoz. Bij niet leverbaar apotheek kreeg ik van het merk Aurobinda, wat niet hiel , de huisarts heeft van het merk Sandoz verplicht een melding gemaakt aan de apotheek. Slaap wel beter maar met onderbreking van 3 keer om te plassen. Kom van de mirtazapine niet meer af.
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Prima middel tegen slapeloosheid.
07-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na 20 jaar ernstige slaapproblemen ben ik in 2015 in samenspraak met de huisarts begonnen met een lage dosering mirtazapine. Het werkte al vanaf de eerste dag. Ik slaap nu 6-8 uur per nacht, terwijl ik voorheen nauwelijks aan 4 uur per nacht kwam. De dosering is in al die tijd gelijk gebleven. Wel merkte ik in het eerste jaar dat ik dikker werd en ook last kreeg van vocht[lees meer...]ophopingen in mijn ledematen (enkels, voeten, handen). Door een aangepast dieet (met zeer weinig dierlijke producten) zijn de bijwerkingen minimaal. Maar dat dieet heb ik zelf moeten uitzoeken, vanuit de medische hoek kreeg ik daarover weinig tot gen feedback of tips.
04-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Helpt uitstekend tegen slapeloosheid. Geen ernstige bijwerkingen, alleen wat meer dromen.
03-03-2019

Vertraagde maaglediging

ik kreeg dit medicijn omdat de maaglediging van vloeibare dingen sterk vertraagd is . neem ze nog maar 6 dagen , maar voel de er heel humeurig door . hopelijk veranderd dit snel ; ik slaap hier wel heel goed mee ; maar heb er ook dromen mee . droomde voordien amper .
16-02-2019

Chronische depressie

Ik slik dit middel nu al zo een 10 jaar. Ik heb dit middel destijds voorgeschreven gekregen door een psychiater ivm slaapstoornissen, depressiviteit en jeuk (ja jeuk, want dit middel wordt in zeldzame gevallen ook voorgeschreven voor mensen met chronisch eczeem). Maar goed. Dit middel werkt eigenlijk altijd wel (ook in een lagere dosering), je slaapt er lekker op en als je[lees meer...] er aan gewend bent geraakt blijft dit middel gewoon werken. Alleen je krijgt veel vraatzucht van dit middel. Dit middel staat daarom ook zeer bekend als veroorzaking van gewichtstoename. Ik heb er gewoon een liefde/haat verhouding mee. Je kunt er extreem van aankomen (doordat je meer gaat eten), maar andere kant blijft het zijn werk goed doen in de hersenen. Dus tja...
06-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik een kwart van een 15 Mg tablet (dus 3,75 Mg) voor het slapen gaan. Helpt goed. Ik ben heel gevoelig voor bijwerkingen en ben daarom begonnen met 1/8 tablet gedurende 1 week. Daarna dus 1/4 en dat is voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik nu voldoende slaap krijg maar niet duf overdag. Dit was ik in het begin wel maar dat trok na enkele weken weg. [lees meer...]Ook geen rusteloze benen snachts meer, alleen de eerste paar weken.
04-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht na gebruik een onverklaarbare epileptische aanva[lees meer...]l leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine.
02-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Geen andere opties... ACHTERGROND Zelf ben ik in behandeling voor zware ADHD met ODD. Erg vervelend om een job te vinden. Na mijn zoveelste jobverlies werd ik dagelijks bestookt met afwijzingen terwijl ik daar véél tijd en véél energie en geld in had gestoken. Ik wist niet meer wat te doen want mijn specialisatie is naar China en India ge-outsourced. 50000 bladzijden [lees meer...]en veel geld, superveel tijd verloren daardoor. Het beroep bestaat hier dus niet meer. Ik ben naar de psychiater gegaan en heb gezegd dat ik soms tot 6u 's ochtends naar plafond zit te staren. Daardoor schiet het ook niet op en omdat een benzo behandeling al meteen voor paniekaanvallen bij de arts zorgt moest ik wel. Vandaag ben ik om 11 uur wakker geworden. Vaak zet ik mijn wekker, neem ik mijn concerta in en val ik gewoon terug in slaap voor uren. Als ik tijdens de ochtend eindelijk opsta drink ik eerst véél koffie, helaas voel ik me dan nog altijd even slap als een vot. Voorheen had ik toch wel 5 keer per week sex. Nu hangt dat ding slap en heb ik geen opwinding meer zoals voordien. Zelfs na inname van lormetazepam 2mg kan ik nog klaarkomen. Dat maakt mij en mijn vriend extra gefrustreerd. Geen sex. Het enige waarbij ik de voorgeschreven 30mg kan gebruiken is als ik een stevig feestje heb gehad, helaas dat zit er voor mij althans voorlopig niet in.
29-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Omdat ik een burn-out heb gehad, heeft de specialist na een tijd van slapeloosheid Mirtazapine voorgeschreven gekregen. De eerste maand had ik last van bijwerkingen, maar zoals mij verteld gingen deze weer over. Ik was wel een beetje afgevlakt qua emoties. Maar ik denk dat het er een beetje bijhoort. Ik was heel erg bang gemaakt door alle reacties op deze site. Maar het h[lees meer...]eeft me goed door een zware periode geholpen. Ik sliep veel beter in en doorslapen was ook geen probleem meer. Ik kreeg meer eetlust, wat voor vrouwen natuurlijk wel een dingetje is. maar ik ben gezond blijven eten en ben uiteindelijk maar 3 kilo aangekomen. Ik denk echter wel dat je goed moet nagaan of het écht heel belangrijk is dat je dit slikt of dat er ook andere opties zijn. Het is namelijk wel een zwaar medicijn en ik heb uiteindelijk heel veel maagklachten gekregen, waardoor ik geen gekke dingen meer kan eten. Echter ben ik wel gevoelig voor de bijwerkingen van medicijnen. Het stoppen heb ik door de maag klachten van de een op de andere dag gedaan. Zowel fysiek als mentaal was dat prima te doen.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!