This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

17-05-2015
Man, 55 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Als je niet al depressief bent, wordt je het wel van de verpakking van dit medicijn. hoe vaak ik de schaar heb moeten pakken, zal ik hier maar niet vermelden. Het heeft me wel geholpen om weer wat aan te komen, was 17 kg afgevallen in 2 maanden tijd. Het duurde even voordat het begon te werken, maar daar had men mij ook netjes voor gewaarschuwd. Slik ook een anti PTSS medi[lees meer...]cijn en heb éénmaal vergeten ze in te nemen, dat heb ik geweten. was helemaal, maar dan ook totaal in paniek! Angstaanvallen en stemmingswisselingen. Sindsdien erg stipt om deze medicijnen op een precies tijdstipt in te nemen en vergeten doe ik ze zeker niet meer!
07-05-2015
Vrouw, 35 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben begonnen met 15mg maar weinig effect. Daarna van 30mg naar 45mg. Ik sliep beter waardoor ik me overdag ook beter voelde. Kon meer genieten van het leven. Nu sinds ruim een maand voel ik me overdag vaak nog depressief. Later op de dag trekt dat weg. Doe m'n best om me beter te voelen. Veel sporten, schema-therapie, EMDR, veel praten, af en toe toegeven aan m'n verdri[lees meer...]et en flink huilen, schrijven, etc. Maar t lijkt nu allemaal even niet te helpen. Hopelijk is dit even een flink dal en gaat t gauw in een stijgende lijn omhoog. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Mirtazapine leek te helpen maar nu even niet. Wil liever niet afbouwen en aan een nieuw medicijn dus vraag me af wat anderen in deze situatie hebben gedaan.
06-05-2015
Man, 63 jaar

Tinnitus

Wegens Tinnitus nu ruim 5 mnd slaapproblemen en i.o.m. de Psychiater door huisarts 7,5 mg Mirtazapine voor de nacht gekregen. Goed geslapen. Enkel de volgende dag voelde ik mij een zombie. Slecht zien, zeer vermoeid en niet mezelf zijn. Ben direct gestopt. Eerst overleg met de HA of dit allemaal normaal is. Overigens heeft het een positieve uitwerking op de Tinnitus.
01-05-2015
Man, 26 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Na nachten slapeloosheid en andere medicijnen Mirtazapine geprobeerd. Het werkt absoluut en een half uur na inname heb ik moeite om nog op mijn benen te staan (m/85 kilo) Enkele maanden heb ik het structureel gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Overdag erg vermoeid, coördinatieproblemen, vreselijke honger en zware dromen. In tegenstelling tot de vele benzo's en andere[lees meer...] paardenmiddelen werkt deze wel en zolang het middel niet erger is dan de kwaal ben ik tevreden. Op dit moment gebruik ik het, gelukkig, nog zelden.
27-04-2015
Vrouw, 47 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Met dit medicijn, kan ik ondanks mijn gebruikelijk nachtelijk gepieker, direct in- en doorslapen. Ik slaap dus veel meer uren, dan ik gewend was te hebben. Overdag ben ik wel vermoeid. Zelfs met praten merk ik dat mijn mond minder goed kan articuleren. Ook ben ik er iets zwaarder van geworden. Van de huisarts mag ik dit medicijn naar behoefte slikken, ik neem dan een halv[lees meer...]e van 15 mg. en dit neem ik alleen als ik de volgende dag moet werken, dus uitgerust wil zijn. In de vakanties sla ik het over, evenals in het weekend, dat kan prima bij dit medicijn.
23-04-2015
Vrouw, 44 jaar

Overspannen/burn-out

Sinds twee dagen gebruik ik Mirtazapine tegen burn out en slapeloosheid. Maar ik merk alleen dat ik erg vermoeid ben en dat mijn dagelijkse wandeling niet gaat omdat ik overal tegen aan loop. Ik ben geen voorstander van anti-depressie medicijnen en meer voor natuur/homopathisch medicijnen, maar na anderhalf maand niet slapen of slecht slapen ben je zo af. Ik hoor wel van m[lees meer...]ensen dat magnesium helpt bij slapeloosheid bij burn out. Heeft iemand ervaring mee?
24-03-2015
Vrouw, 26 jaar

Chronische depressie

Ik heb al diverse AD geslikt met ieder z'n eigen bijwerkingen.. Laatste medicijn was fluoxetine die geen tot weinig effect meer had en omdat ik slaapproblemen had. Overgestapt in oktober naar mirtazapine 15mg, al vrij snel naar 30 gegaan en sinds 2 weken verhoogd naar de hoogste dosering, 45mg. Veel bijwerkingen helaas. Nu was ik al chronisch vermoeid maar nu voel ik me h[lees meer...]elemaal slap als een vaatdoek. Ik ben veel aangekomen helaas en ook een droge mond. Ook ervaar ik een smaak verandering; veel dingen smaken opeens bitter of anders. Het moe zijn is met een tweejarige erg lastig te combineren, maar ik kan snachts eindelijk slapen en voel me over het algemeen wel beter.
18-03-2015
Vrouw, 38 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

je komt van deze medicatie aan, je krijgt meer zin in eten. 's morgens nog suf, boosheid, verdrietig vlakt af.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely