Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

15-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Slapeloosheid. Alleen eerste paar keer hielp het enigzins. Niet zo goed als zopiclon igg. Helpt wel bij doorslapen. Vind het vooral best grappig hoeveel trek ik heb om alles te eten. Eerst nacht op mirta werd ik 4x wakker en ben ik broodjes gaan zitten smeren en eten om vv weer in slaap te vallen. Slaat echt nergens op :').
02-11-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ben deze gaan nemen omdat ik enkel tegen oude antidepressiva kan. Geen nieuwe zoals bv seroxat. Ik had een burn-out en een depressie en kon niet meer slapen. Ik functioneerde niet meer. Toen heeft de Dr. Mij dit gegeven. Ik slaap er redelijk van. Maar als je op het mentale echt wilt werken moet je 30 Mg nemen. Ik neem 15 Mg om te kunnen slapen. Ik ben er nog niet, maar voe[lees meer...]l me al iets beter. Enkel zware gewichtstoename dat vind ik wel jammer. Maar voor de redt, tevreden. Maar niet voor lang meer. Hopelijk kan ik snel weer afbouwen.
25-10-2019

Onrust

Door de overgang voel ik mij erg opgejaagd en krijg ik zomaar uit het niets een heel nerveus gevoel. Ook slaap ik erg slecht en krijg ik ineens een gevoel van hyperventilatie. Door 7,5 mg mirtazapine voor het slapen gaan te slikken voel ik mij iets rustiger en slaap ik iets beter. Droom er wel van.
22-10-2019

13-10-2019

Overspannen/burn-out

Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.
07-10-2019

Overspannen/burn-out

ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?
24-09-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Vorig jaar al een keer begonnen op aanraden van huisarts en psychiater(die ik maar 1 keer heb gezien, alleen voor deze medicatie). Paar keer occasional gebruikt en gelijk mee gestopt omdat de bijwerkingen zo heftig waren. Was volgende dag nog erg versufd. Door aanhoudend en erger wordend slecht tot niet slapen toch weer mee begonnen, en nu elke avond 3.5mg. Doe dit nu ee[lees meer...]n paar maanden en inderdaad iets minder suf de volgende dag maar toch niet altijd mezelf. Ben in 3 maanden tijd 6 kilo aangekomen en dacht eerst dat het kwam omdat ik meer was gaan eten. Maar dat is niet de oorzaak. Let goed op wat ik eet en eet minder dan voor medicatie maar kom toch nog steeds aan. Eet ‘s avonds na warm eten niets meer. Maar het maakt niets uit. Ik kom gestaag aan. Ook merk ik dat ik me wat vlakker voel en toch heb ik laatst een woede aanval gehad zoals ik al geen 20 jaar meer gehad heb. Ben wel een beetje radeloos, hier wil ik niet mee doorgaan. Maar ben ook bang om weer niet te kunnen slapen, en dat is ook reuze slecht voor mijn gezondheid. Verder heb ik fibromyalgie en ik vind dat dit ook is toegenomen. Waar ik voorheen ook nog wel eens betere periodes kende, heb ik er nu alle dagen behoorlijk last van. Denk dat 6 kilo aankomen daar ook niet aan meewerkt. Al met al erg vervelend zo. Eigenlijk wil ik er gewoon weer mee stoppen. Heb natuurlijk alles al geprobeerd de afgelopen jaren, begonnen met meditatie en reguliere huis tuin en keukenkruiden, toen orthomoleculaire therapie met melatonine, L-tryptofaanen 5HTP en Serozol. Helaas helpt dat mijnallemaal niet. Ik wil ook niet het pad inslaan van alle “pammen” en dergelijke. Bovendien helpt dat ook niet echt, naast dat het snel gewenning geeft, slaap ik er niet goed op. Ik hoor graag of er mensen zijn die zich hierin herkennen en of er iemand een fijnere oplossing heeft gevonden....?
28-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik slik al bijna 6 jaar Mirtazapine 15 mg na een hevige depressie. Elke avond bedtijd neem ik de pil in. Ik slaap bijna altijd meteen in en de klok zo'n beetje rond. Ik slik natuurlijk nog meer, quetiapine, pregabaline, melatonine Ik wens je een goede nachtrust toe. Vaak wakker geen slaap enz, gaat je ondermijnen.
28-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Het middel werd mij een jaar geleden voorgeschreven door mijn huisarts. Ik blijk last te hebben van het zgn gassyndroom, pieker daardoor veel, soms zeer frequent migraine slecht slapen hartkloppingen..... Enfin een hele waslijst. Het middel slik ik vlgs de arts vanwege enkele voor mij heilzame bijwerkingen. Welnu na een wekenlange gewenperiode ( voelde mij aanvankelijk so[lees meer...]ms net een zombie) verhoogt het middel mijn kwaliteit van leven met wel een punt of 3 ( op een schaal van 10) . Mijn eerdere scepsis voor zo,n eh paardenmiddel is omgeslagen en ben mijn huisarts echt erg dankbaar. Ik neem de 10 kg gewichtstoename van 95 naar 105 kg ben 198 cm lang voor lief .
06-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Zoals vermeld in een eerdere anonieme bijdrage: "Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht [lees meer...]na gebruik een onverklaarbare epileptische aanval leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine."
06-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

door te veel bijwerkingen ben ik gestopt met mirtazepine ik had te veel last van duizeligheid misselijkheid eetbuien
04-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 4 dagen 7,5 Mg mirtazapine van het merk Aurobindo. De tabletjes zijn 15 Mg en die breek ik door zodat ik de dosering langzaam opbouw. Omdat ik door heftige overgangsklachten mij erg gejaagd en zenuwachtig voel zit ik nachten op de bank. Omdat ik bijna niet meer slaap kreeg ik ernstige vermoeidheids klachten. Heb wel oxazepam om wat rustiger te worden maa[lees meer...]r daar heb ik er steeds meer van nodig. Daar raak je echt aan verslaafd en dat wil ik niet. Om te slapen gebruik ik af en toe zolpidemtartraat. Dit is een slaappil waar je ook verslaafd aan raakt. Daarom heb ik nu de mirtazapine via de huisarts gekregen. Ik voel mij zeker rustiger maar ik kan niet meer normaal functioneren. Om 20.00 uur neem ik het tabletje in en om 23.00 uur ga ik naar bed. Ik raak dan binnen 1 uur in diepe slaap en krijg dan rara dromen. De eerste dag dat ik ze gebruikte heb ik vanaf 23.00 uur tot de volgende dag 17.00 uur geslapen. Ik kon echt niet wakker worden. Het voelde of ik onder narcose was geweest en niet kon wakker worden. Ik zit nu voor de 4e dag op de bank te hangen. Ik ben heel licht in mijn hoofd en doodmoe. Ik heb nergens zin in en wil het liefst alleen maar slapen. Ik ga het toch proberen door te zetten. Het schijnt dat het ongeveer 2 weken kan duren voordat de bijwerkingen verminderen. Wie heeft er ervaring mee?
01-08-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel fijn als slaapmiddel, maar als antidepressiva had het geen effect op mijn stemming. De niet te onderdrukken vreetbuien zorgden voor een gewichtstoename van 5 kg in een half jaar. Ik ben er mee gestopt, omdat ik een antidepressiva wilde nemen die me op zijn minst bij mijn stemming zou helpen.
01-08-2019

Chronische depressie

Mirtazapine werkt goed bij slapeloosheid. Maar waar ik het voor heb voorgeschreven gekregen, chronische depressie, doet het helemaal niets. Depressie blijft manifest. Enorme vermoeidheid overdag. Gevoelens van leegte.
29-07-2019

Maagklachten

Specialist schreef dit voor om m'n maag -en darmklachten te verbeteren (veel gewicht verloren na ziekte enz). De gewichtstoename vind ik niet erg, maar het blijvende hongerig gevoel vind ik vervelend omdat ik me soms heel de dag door volprop om geen flauwte te krijgen. Nog iemand hier ervaring mee? Over het algemeen vind ben ik tevreden over het medicijn.
29-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik werd er slaperig van, dus nam ik ‘s avonds voor het slapengaan in. Verder was ik erg tevreden over dit medicijn. Omdat mirtazapine niet meer voldeed tegen mijn aanhoudende depressie, ben ik overgestapt op vortioxetine/brintellix. Daar heb ik, tot op heden, zeer goede ervaringen mee.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum