Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

14-06-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben begonnen met 15 mg om te kunnen slapen en dat me klachten van depressie te onderdrukken. Ik slaap niet en word altijd s nachts wakker waar ik meer prikkelbaar word. Na overleg met huisarts nu 30 mg. Slaap iets beter maar niet altijd en gevoel onderdrukken lijkt ook niet helemaal je van het te zijn. Zodra er iets gebeurt schiet ik in de stress en ga ik beven hyper[lees meer...]ventileren draaierig. Dus op naar de huisarts jammer hoopte dat het zal werken.
10-06-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine 2wk genomen, ben er nu gelukkig weer mee gestopt. Ik kreeg er plotse suicidale gedachten van terwijl dat niet aan de orde was voor ik begon. Kreeg ook een vreemd naar, bijna pijnlijk gevoel in m'n hoofd. Ben in korte tijd veel aangekomen, borsten van cup AA naar B en zeer pijnlijk, ook bloedde ik vanaf t koment dat ik begon tot nu ik er mee gestopt ben ondanks [lees meer...]dat ik ook de pil gebruik. honger gevoel zelfs nog na 7 boterhammen. Ik kreeg ook plots erge pijn aan mijn voeten en benen, de een noemt het zenuwpijn, de ander burning skin syndrome. Mij maakt het niet uit wat het was, maar het werd steeds erger hoe langer ik de Mirtazapine nam.
28-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Gebruik nu +- 6 weken Mirtazapine 30mg vóór het slapen gaan rond half 10. Uurtje later kan ik goed slapen. Nadeel is dat ik heel erg vermoeid ben de volgende dag. Omdat ik het consistent moet slikken ivm depressieve klachten ben ik dus eigenlijk altijd ernstig vermoeid. Depressieve klachten nemen af en voel me iets beter. Heb nog steeds soms het gevoel van leegte maar [lees meer...]beter te handelen als voorheen.
25-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kreeg dit omdat ik veel piekerde en dan niet in slaap kon komen. Ik gebruik een hele lage dosering, 7,5 mg. Daar slaap ik goed op, heb rust in mijn hoofd en heb nauwelijks last van bijwerkingen, alleen wat gewichtstoename. Hogere dosering gaf vervelende bijwerkingen. Ik heb vanaf de puberteit altijd migraine gehad. Vaak 2x per maand icm cyclus. De laatste jaren werd dit[lees meer...] wel 6x per maand. Gebruikte veel imigran en later fromirex. Prettige bijkomstigheid van mirtazapine is dat ik nu geen migraine meer heb. Dit gebeurde langzaamaan gedurende een maand of 6. Toen viel me op dat ik steeds minder hoofdpijn had. Heb nu rond de menstruatie wel wat hoofdpijn maar zet niet door naar migraine. Heb al 6 maanden geen triptanen meer nodig!!!
22-05-2019

Chronische depressie

Combinatie met 30mg/dag fluoxetine. Mirtazapine omdat ik destijds ernstige slaapproblemen had. Ik sliep ook niet met slaappillen. Met mirtazapine slaap ik weer uitstekend.

Mirtazapine (mirtazapine)

Bij start altijd aanpassing van het lichaam, dus meer bijwerkingen(droge mond, duizelig, moe). Na 3 weken, weinig. Werkt bij aanvang sterk, dus eerst een halfje. Je valt snel in slaap en slaapt echt wel dieper en langer, 8u met klok en 10u in het weekend. Ik ben overdag ook een pak rustiger, minder stress gevoel, alles gaat trager dus voor mij, beter. Maar ook veel minder[lees meer...] zin in beweging. Meer eetlust en veel kunnen eten zonder voldaan gevoel samen met trager en minder bewegen= bijkomen. 25 kg erbij en de maat was voor mij "vol"☺na 10 maanden. Dus nu, (na afbouw halfje, 10 dagen)minder diep slapen, ben wel moe en val goed in slaap, neem 3mg melatonine in de plaats (1u voor slapen gaan) En hoop dat ik me binnenkort terug beter in mijn lijfje voel (letterlijk) en meer ein heb in bewegen. Voor mensen die zich goed kunnen beheersen op eet vlak/ wat mogen bijkomen. Ideaal om rustiger te zijn overdag en goed te slapen.

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik paroxitine 30mg per dag, en omdat ik niet goed kon slapen heb ik van de ha mirtazapine gekregen. Voor het naar bed gaan moet ik van 15mg de helft innemen. Dit dus nooit meer! Geslapen heb ik die nacht maar was onder een soort narcose de volgende dag. Ik werd hier zo angstig van....de volgende avond de helft van de 7 1/2mg ingenomen. Volgende dag weer hetzelfde...[lees meer...]. Gisteravond niks meer ingenomen en vandaag gaat redelijk goed. Voor mij geen mirtazapine meer.
04-05-2019

Psychose

deze medicijn werkt niet !
03-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu sinds 4 weken mirtazapine vanwege erge slaapproblemen. Ik heb al jaren last van PDS, echter kon ik hier niet mee omgaan en is dit psychisch doorgeslagen. Het begon bij piekeren, dat sloeg door tot niet slapen waardoor ik steeds meer aftakelde. Na vele therapieën toch besloten om aan de mirtazapine te gaan. Voor het slapen is dit echt een super middel! Ik sl[lees meer...]aap weer heerlijk in en slaap weer rond de 8 a 9 uur per nacht. De bijwerkingen zijn inderdaad een stukje minder.. erg moe overdag, hoofdpijn en duizelig. Echter kwam hier na 3 weken ook bij dat mijn buikklachten nog erger werden (nog meer dan ik al had).. ik heb haast geen eetlust, mijn buik is helemaal opgezwollen en word heel snel misselijk. Heeft iemand hier ervaringen mee?
27-04-2019

Bovenmatige slaperigheid

Al vroeg in mijn zwangerschap raakte ik van het een op andere moment compleet slapeloos. Ik kampte daarvoor al met lichte paniek en-angstgevoelens maar die werden zwaar versterkt door de grote hormonale verandering. Ik heb na de bevalling nog heel veel kast gehad van slapeloosheid, wat midden in de nacht leidde tot heftige paniekaanvallen. Ik ben na de bevalling vrij snel[lees meer...] aan mirtazapine begonnen maar het duurde zeker dik 2 maanden tot het ging werken. Ik heb dat meer gelezen hier. Geef het dus tijd. Want nu slaap ik zo diep, dat het lijkt alsof m'n lichaam al dat slaapgebrek inhaalt. En als ik het een avond niet gebruik slaap ik gelijk slecht. Van bijwerkingen heb ik totaal geen last. Ik heb veel zooi voorgeschreven gekregen van m'n psych. Maar alleen de mirta is voor mij het aardigst. Geen gekke psychische of lichamelijke bijwerking. Maar nogmaals: geef het tijd!
07-04-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik heb veel last gehad van angst en paniekaanvallen doordat ik in 2011 mijn derde hartinfarct kreeg, was het vertrouwen in mijn lichaam weg. Temeer omdat ik een piekeraar ben, dat heb ik al sinds mijn jeugd . Mijn huisarts schreef dit middel voor en het werkt bij mij uitstekend. Vlak voordat ik ga slapen en een pilletje of een gedeelte daarvan inneem lees ik eerst nog zek[lees meer...]er een half uur of langer, en ben ik verzekerd van een goede nachtrust. Moet ik wel zeggen aan diegene die dit middel ook slikken en binnenkort hun rijbewijs moeten verlengen geef ik het advies om niets over dit middel te vermelden in de gezondheidsverklaring. Ik heb mijn eigen ruiten ingegooid om dit te vermelden. Sinds oktober vorig jaar 2018 zit ik in die mallemolen van het CBR. Alle papieren gekopieerd en aangetekend opgestuurd, zelfs een brief naar de minister van Infrastructuur en Waterschap, Louw sjoege! NU moet ik het medicijn in blijven nemen en 15 april moet ik naar Groningen voor een neurologisch onderzoek en rijtest in een simulator. Alle kosten zijn voor eigen rekening. Kosten €200 test, Treinreis retour voor mijn vrouw en ik €106, plus de nodige kosten van de gezondheidsverklaring etc, dik €600. Men is GEWAARSCHUWD!!!
03-04-2019

Overspannen/burn-out

Ik heb 7 jaar gebruikt. Ik was overspannen Daarna met psychiater na 7. 5 mg. In overleg net huisarts sinds maart een kwart per nacht toen al last van duizilig raar hoofd. Ik nu gestopt maar veel last van ontwenning verschijnselen slaap niet in gebruik nu thee met valeriaan of melk met anijs. Hoeveel weken kan zo iets duren is moeilijk maar ik zet door ik kan het wie h[lees meer...]eeft er ervaring mee?
02-04-2019

Vertraagde maaglediging

Het heeft maanden geduurd voordat het daadwerkelijk werkt. Ik slik het in verband met de pijn die mijn vertraagde maaglediging met zich meebrengt. De vermoeidheid neemt niet af, ik slaap minimaal 9 uur per nacht en heb moeite met opstaan. Daarnaast ben ik 10 kilo aangekomen omdat je verschrikkelijke honger krijgt. Mijn emoties worden eveneens afgevlakt door deze medicatie.[lees meer...] De pijn is weg, maar de bijwerkingen zijn gigantisch.
24-03-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds 2,5 maand Mirtazapine voor m'n slapeloosheid. Ik ben 5 jaar verslaafd geweest aan de benzo's en de Mirtazapine heeft de benzo's goed kunnen vervangen. Helpt me goed voor het slapen maar heb wel erg last van de bijwerking moeheid. Ik heb een stofwisseling van een slak, daardoor erg moe en kan erg slecht mijn bed uitkomen. Ben vaak prikkelbaar terwijl ik van[lees meer...] nature een vrolijk persoon ben. Ik ben 4 kg aangekomen door de Mirtazapine want door de moeheid ga je meer eten. Dus streng zijn voor jezelf, echt op je eten letten en sporten. Helaas kan ik niet sporten want ook al sport ik 's ochtends, dan slaap ik daar heel de nacht niet van want daar krijg ik juist teveel energie van. Ik blijf voorlopig Mirta slikken want liever dit dan niet slapen. Het liefste zou ik een ander middel nemen waarvan je niet zo overdreven moe wordt en niet aankomt maar dan kom je toch weer op de benzo's uit en voor mij dat nooit meer.
20-03-2019

Chronische depressie

Ik ben hooggevoelig en altijd last gehad van mijn emoties en depressie. Totaal geen last van bijwerkingen maar het helpt mij niet echt tegen depressie

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum