This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Mirtazapine

Depressie - antidepressiva overig
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Mirtazapine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Mirtazapine verhoogd serotonine en noradrenaline in de hersenen, stofjes die bij depressie vaak zijn verlaagd. Daarnaast werkt het

[lees meer...]

Pagina 1 van 7

19-06-2015
Man, 52 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Een halve tablet Mirtazapine (7,5 Mg) helpt mij erg goed bij het slapen. Ik neem het in vlak voor het slapen. Het helpt de gedachtenstroom (ook piekeren) uit te zetten. Belangrijk voordeel is dat het een natuurlijke slaapbeleving geeft, in tegenstelling tot een ander 'echt' slaapmiddel dat ik weleens gebruikt heb (Mirtazapine is een antidepressivum). Ik ervaar geen enkele [lees meer...]bijwerking, anders dan dat het wat langer duurt voor je 's ochtends echt wakker bent. Mirtazapine is niet verslavend en je hebt niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.
16-06-2015
Vrouw, 2 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

De dierenarts heeft dit medicijn voorgeschreven voor mijn hond, omdat die angstig is, weinig at en sliep. Ondertussen neemt ze het een maand. Ze eet en slaapt beter. Jammer is ze nog niet aangekomen. Sommige dagen is ze nog erg angstig, maar we zien toch licht positieve progressie in haar gedrag. Voorlopig gaan we ermee door.
02-06-2015
Vrouw, 44 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

heb dit gekregen na ernstige paniekaanvallen en het is het enige medicament dat vrijwel direct werkt
17-05-2015
Man, 55 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Als je niet al depressief bent, wordt je het wel van de verpakking van dit medicijn. hoe vaak ik de schaar heb moeten pakken, zal ik hier maar niet vermelden. Het heeft me wel geholpen om weer wat aan te komen, was 17 kg afgevallen in 2 maanden tijd. Het duurde even voordat het begon te werken, maar daar had men mij ook netjes voor gewaarschuwd. Slik ook een anti PTSS medi[lees meer...]cijn en heb éénmaal vergeten ze in te nemen, dat heb ik geweten. was helemaal, maar dan ook totaal in paniek! Angstaanvallen en stemmingswisselingen. Sindsdien erg stipt om deze medicijnen op een precies tijdstipt in te nemen en vergeten doe ik ze zeker niet meer!
07-05-2015
Vrouw, 35 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben begonnen met 15mg maar weinig effect. Daarna van 30mg naar 45mg. Ik sliep beter waardoor ik me overdag ook beter voelde. Kon meer genieten van het leven. Nu sinds ruim een maand voel ik me overdag vaak nog depressief. Later op de dag trekt dat weg. Doe m'n best om me beter te voelen. Veel sporten, schema-therapie, EMDR, veel praten, af en toe toegeven aan m'n verdri[lees meer...]et en flink huilen, schrijven, etc. Maar t lijkt nu allemaal even niet te helpen. Hopelijk is dit even een flink dal en gaat t gauw in een stijgende lijn omhoog. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Mirtazapine leek te helpen maar nu even niet. Wil liever niet afbouwen en aan een nieuw medicijn dus vraag me af wat anderen in deze situatie hebben gedaan.
06-05-2015
Man, 63 jaar

Tinnitus

Wegens Tinnitus nu ruim 5 mnd slaapproblemen en i.o.m. de Psychiater door huisarts 7,5 mg Mirtazapine voor de nacht gekregen. Goed geslapen. Enkel de volgende dag voelde ik mij een zombie. Slecht zien, zeer vermoeid en niet mezelf zijn. Ben direct gestopt. Eerst overleg met de HA of dit allemaal normaal is. Overigens heeft het een positieve uitwerking op de Tinnitus.
01-05-2015
Man, 26 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Na nachten slapeloosheid en andere medicijnen Mirtazapine geprobeerd. Het werkt absoluut en een half uur na inname heb ik moeite om nog op mijn benen te staan (m/85 kilo) Enkele maanden heb ik het structureel gebruikt, maar dat is niet aan te raden. Overdag erg vermoeid, coördinatieproblemen, vreselijke honger en zware dromen. In tegenstelling tot de vele benzo's en andere[lees meer...] paardenmiddelen werkt deze wel en zolang het middel niet erger is dan de kwaal ben ik tevreden. Op dit moment gebruik ik het, gelukkig, nog zelden.
27-04-2015
Vrouw, 47 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Met dit medicijn, kan ik ondanks mijn gebruikelijk nachtelijk gepieker, direct in- en doorslapen. Ik slaap dus veel meer uren, dan ik gewend was te hebben. Overdag ben ik wel vermoeid. Zelfs met praten merk ik dat mijn mond minder goed kan articuleren. Ook ben ik er iets zwaarder van geworden. Van de huisarts mag ik dit medicijn naar behoefte slikken, ik neem dan een halv[lees meer...]e van 15 mg. en dit neem ik alleen als ik de volgende dag moet werken, dus uitgerust wil zijn. In de vakanties sla ik het over, evenals in het weekend, dat kan prima bij dit medicijn.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely