lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

29-08-2016

Fibromyalgie

Ik slik al jaren Mirtazapine voor chronische depressie, maar vooral om goed te kunnen slapen. Werkte vanaf de eerste pil na jarenlange slaapproblemen. Brengt het malen in mijn hoofd tot rust. Heb weleens afgebouwd, maar slaapproblemen komen dan terug met erge vermoeidheid als gevolg. Dus voor mij levenslang dit medicijn. Heb helemaal geen bijwerkingen meer. Ben er erg blij[lees meer...] mee.
25-08-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

een half tabletje van 7,5 mg dus 3,25 mg!!! bij een gewicht van 120kg ben man. gekregen voor de slapeloosheid. s'avonds om 21. 30 in genomen verschrikkelijk slaperig werd ik ervan maar niet goed slapen tot de andere dag ca 20.00 nog steeds slaperig heel de dag dood moe geweest nooit meer dit spul stel je voor de maximale dosering is 45 mg !!? wat zou ik dan voor een bijw[lees meer...]erking hebben gehad. mi gevaarlijk spul heel gevaarlijk....
09-07-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik sinds twee jaar en drie maanden elke avond 30 mg mirtazapine voordat ik ga slapen. Daarom vind ik dat ik ondertussen wel een goede review over dit medicijn kan schrijven. Ik gebruik het medicijn tegen een depressie. Toen ik te horen kreeg dat ik dat mijn depressie niet zonder medicijnen zou kunnen worden behandeld, wilde ik er niks van weten. Ik heb het lang wet[lees meer...]en uit te stellen, maar iedere specialist raadde me aan om toch echt te beginnen. Op een gegeven moment ging het zo slecht dat de medicijnen niet langer een keuze voor me waren en zo begon ik dan toch aan de mirtazapine. Dit is het beste besluit geweest dat ik heb genomen! Als je dit leest en je overweegt of je wel of niet zult gaan beginnen, kan ik je aanraden om de medicijnen niet meteen af te schrijven. Het is geen teken van zwakte en het is ook helemaal niet eng. Toen ik met een arts besprak wat ik graag zou willen als antidepressiva, kwamen we al snel bij deze uit. Dit medicijn is niet zo zwaar als anderen, zorgt ervoor dat je eetlust wordt opgewekt en het maakt je slaperig. De eerste paar weken vond ik dit zwaar, ik deed de hele dag door dutjes, maar dit ging vanzelf weer over. Nu heb ik hier absoluut geen last meer van. De eetlust is een ander verhaal, je hebt de hele dag door trek! Zelfs nu heb ik dit nog. Toen ik aan de medicijnen begon was ik zo'n 10 kg afgevallen en ik kan je verzekeren dat ik ondertussen alweer 10 kg boven mijn 'normale' gewicht zit. Als je dit lastig vind raad ik je aan om nog eens goed na te denken of je wel aan mirtazapine moet gaan beginnen, je kunt waarschijnlijk niet om het aankomen heen. Als je dat niet erg vind kan ik alleen maar zeggen dat ik de medicijnen aanraad! Ik ben ontzettend blij dat ik eraan ben begonnen! Ik ben nu alweer een jaar van mijn depressie af, heb geen therapie meer en ik ben weer gelukkig! Ik hoop dat ik jou met deze review heb kunnen helpen met het nemen van een moeilijke beslissing en ik wens je erg veel sterkte en geluk toe!
08-07-2016

Overspannen/burn-out

ik ben dit gaan gebruiken vanwege een chronische burn-out en slecht slapen. Elke ochtend om 4 uur wakker, en na de eerste pil: meteen tot 8 uur geslapen! Echt geweldig! Ik had wel veel last van de bijwerkingen, ben toen overgegaan op een halve pil (7,5 mg.) en later op ±6,5 mg.. Daarmee waren de bijwerkingen vrijwel verdwenen maar het slapen bleef net zo goed! Daarnaast he[lees meer...]lpt het ook geweldig tegen de intense moeheid die bij burn-out hoort. Wel jammer dat het in vloeibare vorm niet meer geleverd wordt, nu kan ik het moeilijker doseren. Heeft iemand hier ervaring mee?
22-06-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Gebruik Mirtazapine (voorheen Remeron) sinds een burnout in 2003. Na wekenlang nauwelijks slapen, keihard doorwerken en leven op wat fruit en water (ruim 20 kilo afgevallen) toch maar naar de huisarts gegaan. Dezelfde dag nog begonnen met 30mg Remeron in combinatie met Temazepam om te kunnen slapen. Beide tabletten uur voor het naar bed gaan, werkt super! Na ruim een half [lees meer...]jaar weer eens een nacht doorgeslapen en totaal geen last van vervelende bijwerkingen. Wel een flinke toename in eetlust maar dat was alleen maar een voordeel. Na ca. 3 weken duidelijk de werking merkbaar; intresses kwamen weer terug, energie kwam terug en lood verdwijnt als het ware uit je schoenen. Top!
01-06-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

sinds 2010 heb ik mirtazapine gebruikt. de startdosis was 45 mg. een jaar later was ik ingesteld op 15 mg. na twee jaar heb ik dit afgebouwd naar 7,5 mg. 15 mg is de minimale therapeutische dosis om een depressie te bestrijden. onder de 15 mg heeft dit medicijn alleen nog effect als slaapmiddel en tegen jeuk. twee jaar geleden voor het eerst geprobeerd te stoppen. in 1 [lees meer...]keer. slecht idee. resultaat was volledige slapeloosheid. ik hield het na anderhalve week voor gezien. sinds 3 maanden nieuwe poging tot afbouwen. 7,5 mg dan 5 mg, 2,5 mg. tot aan 1 mg. vanaf 1 mg begonnen de slaapproblemen en de jeuk, maar jeuk, ach, dat is maar klein vergeleken bij de totale slapeloosheid. sedatie van mirtazapine is al effectief bij 3,5 mg. sterker nog, het sedeert beter bij 3,5 mg als bij 7,5 mg. afbouwen en uitsluipen is bijna niet mogelijk. ik heb echt veel spijt dat ik ooit met dit gif ben begonnen. als het werkt tegen depressie is het natuurlijk geweldig. maar gebruik het nooit voor slaapmedicatie. je komt er echt bijna niet vanaf. ben nu twee weken zonder, het gaat niet goed. ik slaap nog steeds niet of 1a2 uur per nacht. maar ik ga nu door ook al duurt het nog 3 maanden. realiseer je echt wat je doet voordat je dit spul als slaapmedicatie gaat gebruiken, het werkt perfect voor het slapen maar je loopt het risico dat je er nooit meer vanaf komt. mirtazapine is voor mij een vreselijk gevaarlijk medicijn. het gaat mij lukken maar het is onmenselijk taai. het is puur vergif.
15-05-2016

Overspannen/burn-out

Vanwege zwart gat na pensionering. Na te zijn gestopt (7 weken 1/2 tabletje per dag en daarna gestopt op 1 mei 2016!) vervelende bijwerkingen, zoals misselijkheid, maagklachten, weinig slaap. Ik wil wel volhouden maar af en toe wel vreselijk veel behoefte om weer te beginnen met mitrazapine.
11-05-2016

Chronische depressie

gebruik mirtazipine naast flurazelan. Neem het 's avonds in. Slaap hier goed op!
Pagina 1 van 7

Mirena (1911) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort