ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
06-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik een kwart van een 15 Mg tablet (dus 3,75 Mg) voor het slapen gaan. Helpt goed. Ik ben heel gevoelig voor bijwerkingen en ben daarom begonnen met 1/8 tablet gedurende 1 week. Daarna dus 1/4 en dat is voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik nu voldoende slaap krijg maar niet duf overdag. Dit was ik in het begin wel maar dat trok na enkele weken weg. [lees meer...]Ook geen rusteloze benen snachts meer, alleen de eerste paar weken.
04-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kom hier nog wel eens om te kijken hoe het andere mensen vergaat met het gebruik van Mirtazapine. Vooral omdat het mij zo vreemd, zeg maar gerust verkeerd gevallen is. Toen ik in 2013 een crisis leek te hebben wat door de huisarts als depressie werd aangemerkt kreeg ik Sertraline voorgeschreven wat mij in de eerste nacht na gebruik een onverklaarbare epileptische aanva[lees meer...]l leek te veroorzaken incl 112 assistentie. Ik was na 2 dagen van gebruik een fysiek en mentaal een wrak en moest direct stoppen met het gebruik ervan. Een gevolg van dit korte gebruik was evenwel een totaal niet meer kunnen slapen. Na twee weken 2 uur slaap per nacht kwam ik bij de crisis-ggz terecht die mij 15mg mirtazapine voorschreven voor slaap. Ik sliep / lag na de eerste pil 11 uur in een soort coma. Dit effect zwakte na een week af maar meer dan een koortsdromen tot het middaguur werd het slapen niet meer. Kort samengevat heb ik het 1,5 jaar (+1 jaar afbouw) gebruikt waarbij ik last kreeg van: desorientatie, paniekaanvallen, pleinvrees, overgevoeligheid voor licht, zenuwpijnen ledematen, 18 kilo gewichtsVERLIES (!), vertigo, suicidaal van het niet kunnen functioneren, kleine hallucinaties van een paar secondes, rusteloze benen, niet stil kunnen zitten want gevoel 20 espressos op te hebben, droge ogen (plakkende oogleden snachts) en mond. Toen ik zelf moest besluiten (want Psych gaf geen draad) om af te bouwen verdwenen de meeste klachten waaronder de pijn met name, in een paar maanden. Toen ik begin 2016 mijn laatste mini dosering nam, heeft het nu achteraf bezien nog een jaar geduurd om van deze symptomen af te komen. Ik loop nu bij een trauma therapeut om van de rest af te komen. Het verbaast mij best wel dat sommige mensen wel varen bij mirtazapine.
02-02-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Geen andere opties... ACHTERGROND Zelf ben ik in behandeling voor zware ADHD met ODD. Erg vervelend om een job te vinden. Na mijn zoveelste jobverlies werd ik dagelijks bestookt met afwijzingen terwijl ik daar véél tijd en véél energie en geld in had gestoken. Ik wist niet meer wat te doen want mijn specialisatie is naar China en India ge-outsourced. 50000 bladzijden [lees meer...]en veel geld, superveel tijd verloren daardoor. Het beroep bestaat hier dus niet meer. Ik ben naar de psychiater gegaan en heb gezegd dat ik soms tot 6u 's ochtends naar plafond zit te staren. Daardoor schiet het ook niet op en omdat een benzo behandeling al meteen voor paniekaanvallen bij de arts zorgt moest ik wel. Vandaag ben ik om 11 uur wakker geworden. Vaak zet ik mijn wekker, neem ik mijn concerta in en val ik gewoon terug in slaap voor uren. Als ik tijdens de ochtend eindelijk opsta drink ik eerst véél koffie, helaas voel ik me dan nog altijd even slap als een vot. Voorheen had ik toch wel 5 keer per week sex. Nu hangt dat ding slap en heb ik geen opwinding meer zoals voordien. Zelfs na inname van lormetazepam 2mg kan ik nog klaarkomen. Dat maakt mij en mijn vriend extra gefrustreerd. Geen sex. Het enige waarbij ik de voorgeschreven 30mg kan gebruiken is als ik een stevig feestje heb gehad, helaas dat zit er voor mij althans voorlopig niet in.
29-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Omdat ik een burn-out heb gehad, heeft de specialist na een tijd van slapeloosheid Mirtazapine voorgeschreven gekregen. De eerste maand had ik last van bijwerkingen, maar zoals mij verteld gingen deze weer over. Ik was wel een beetje afgevlakt qua emoties. Maar ik denk dat het er een beetje bijhoort. Ik was heel erg bang gemaakt door alle reacties op deze site. Maar het h[lees meer...]eeft me goed door een zware periode geholpen. Ik sliep veel beter in en doorslapen was ook geen probleem meer. Ik kreeg meer eetlust, wat voor vrouwen natuurlijk wel een dingetje is. maar ik ben gezond blijven eten en ben uiteindelijk maar 3 kilo aangekomen. Ik denk echter wel dat je goed moet nagaan of het écht heel belangrijk is dat je dit slikt of dat er ook andere opties zijn. Het is namelijk wel een zwaar medicijn en ik heb uiteindelijk heel veel maagklachten gekregen, waardoor ik geen gekke dingen meer kan eten. Echter ben ik wel gevoelig voor de bijwerkingen van medicijnen. Het stoppen heb ik door de maag klachten van de een op de andere dag gedaan. Zowel fysiek als mentaal was dat prima te doen.
28-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben boordeline ik heb last van paniekaanvallen
14-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik al bijna 10 jaar deze troep, wil er zo graag vanaf maar heb zo vaak geprobeerd! Het lukt mij niet, dan slaap ik meteen weer niet. Ik slik 7,5 mg voor het niet kunnen slapen. 10 kilo aangekomen inmiddels, spierklachten, gewrichtsklachten.. Het helpt ook steeds minder heb ik het idee...lig nog vaak wakker. Ik heb spijt dat ik er ooit aan begonnen ben. Iemand tips h[lees meer...]oe je op een natuurlijkere manier beter gaat slapen?
12-01-2019

Overspannen/burn-out

Ik sliep al maanden slecht en kreeg last van burn out verschijnselen, elke dag huilbuien en een vredelijk slecht gevoel. Dit middel gehad en knapte er wel van op ( in combinatie met gesprek psycholoog) Bijwerkingen na de 1e 2 weken een stuk minder maar in de 9 maanden dat ik de lage dosis (7.5 mg) heb geslikt ben ik 10 kilo aangekomen. ( en nee ik at niet meer of anders) [lees meer...]al met al heeft dit middel mij zeker goed geholpen. Nu sinds 1,5 week gestopt en extreme jeuk al dagen ( maar alles beter dan hiervoor)
12-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een erg hectische periode eind aug out gegaan,Draaiduizeligheid, burn-out...zware onrust,ik kreeg oxazepam 4x 5mg. Ik gebruikte 3x 5 mg,maar werd er beroerd van en kon niet meer slapen.Ik ben gestopt oxazepam en kreeg mirtazapine sandoz voorgeschreven 15mg. Daar ik eigenlijk geen medicatie wilde,ben ik gestart half oktober met 7,5 mg en hierop slaap ik goed,dag erna w[lees meer...]el moeite om uit bed te komen.Probeer soms ook 3,75 mg,maar slaap dan toch wat minder goed! Het duffe gevoel dag erna wel wat lastig,. Tevens is er wel degelijk verschil tussen de teva,auto,sandoz....al zegt apotheek dat het niet uitmaakt De mensen die dit hebben afgebouwd,hoe hebben jullie dat gedaan???
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!