lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

02-01-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een moeilijke 4 maanden van depressiviteit door familiale oorzaken, ben ik dan toch gestart met een AD op aanraden van huisarts en psychiater . Na de eerste inname van Mirtazapine 15 mg de volgende ochtend minder angstig en rustiger en ook terug zin in eten. Zit nu aan de zevende dag en voelde me terug wat onrustiger en kan niet op gang geraken om iets zinnigs te doen a[lees meer...]lhoewel er nog vele taken in huis staan te wachten. Afwachten wat het de volgende weken zal zijn, Tot hiertoe wel tevreden met dit medicijn.
21-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Kreeg het voor geschreven voor goed nacht rust, eerst sliep ik echt veel beter. Na een langere tijd werd dat iets minder. Maar merk dat ook als ik een keer niet in slaap kan komen dat ik toch niet over vermoeit raak. Kreeg het omdat ik tegen medicatie ben maar een angststoornis had, en de gedachte is dat ik de angststoornis redelijk goed onder controle kan houden mits i[lees meer...]k niet uitgeput raak. En sinds ik het middel gebruik een jaar of 5 ik weer normaal kan leven zonder overmatige last van de angststoornis. En dit werkt voor mij perfect.
17-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Begonnen met mirtazapine wegens slecht slapen en veel dromen waardoor je weer wakker schrok. De eerste inname werkte binnen een half uur, en er echt 10 uur op geslapen. De weken erna merkte ik steeds minder ervan. Ik viel niet meteen in slaap. Wel ontspannen en na inname toch echt meteen naar bed voor de werking te laten doen wat die moet doen, anders ging ik erover heen [lees meer...]als ik bv nog een half uur tv ging kijken.
11-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb het een tijdje gebruikt en op het begin was het zeer effectief. Het hielp met slapen en werd er iieeeeets minder bedroefd van, maar het stopte sinds een maand geleden. ik kreeg weinig slaap en was heel bedroefd nu heb ik fluoxetine/prozac gekregen.
09-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds enkele weken gestart met Mirtazapine in combinatie met Sipralexa. In het begin bijwerkingen zoals duizelig, zeer moe en diarree. Nadien groot hongergevoel en 4 kg bijgekomen. Honger blijft maar ik let nu meer op de hoeveelheden. Mentaal voel ik me positiever en ben ik meer aangezet om iets te doen. De reden voor inname van deze medicatie is een slaapstoornis. Nu luk[lees meer...]t het eindelijk om door te slapen! De vermoeidheid is nog niet opgelost, maar het verslechtert niet meer.
04-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb 20 jaar paroxetine geslikt en ben in het ziekenhuis beland. Ik heb jaren lang veel gezweet en een tekort aan zout gehalte. Nu in oktober met mirtazapine gestart met een tablet, maar na twee weken terug naar de dokter en nu 2 tabletten en moet over drie weken terug. Ik slaap nog niet goed door, omdat ik wakker word van mijn partner die snurkt en ondanks oor doppen stee[lees meer...]ds wakker. Ik hoop dat het beter word in de loop van de tijd, want anders weet ik het ook niet meer, maar ik heb hoop heb goede berichten gelezen ,dus afwachten.
03-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben gestart met dit middel na stressvolle periode waarin ik vrijwel iedere nacht of moeite had met inslapen of na enkele uren slaap niet meer kon doorslapen. Diagnose is niet helemaal helder ; mogelijk depressie.. Qua stemming merk ik wel enigszins effect. Ik ben iets stabieler, iets gelijkmatiger dan voorheen. Ook al had ik de indruk dat ik bij het starten juist instab[lees meer...]ieler werd en klachten juist verergerde ; meer angst, meer suïcidale gedachten. Ik had indruk dat middel ongeveer 14 uur na inname niet meer werkte. Klachten kwamen juist dan in alle heftigheid. Daarom gekozen om in de loop van de dag lage dosering te nemen. Leek op soort rebound-effect. Het heeft zeker aantal weken geduurd voordat ik merkte dat bijwerkingen minder werden. Het middel heeft wel ondersteunt om vicieuze cirkel van slaapproblemen te doorbreken. Met name bij starten van medicatie erg veel bijwerkingen : na inname erg moe worden, rustelozen benen, duizelingen, enorme hongergevoel, soms ook last van tintelingen. Ook in het begin veel last van moeite met prikkels te verwerken. Snel geïrriteerd, kort lontje en suïcidale gedachten, angstaanvallen. Na aantal weken waren bijwerkingen deels voorbij. Nog wel af en toe rusteloze benen bij het inslapen. Ook hongergevoel blijft maar beheersbaar. Mijn bloeddruk is gemiddeld nu wel wat lager dan voor ik startte met medicatie. Maar heb geen last meer van duizeligheid.
02-11-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds kort gebruik ik dit medicijn en ik ben van de hel in de hemel beland. Mijn depressie is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook het vreselijke rot gevoel is weg.
Pagina 1 van 7

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!