ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
08-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik had mirtazepine sandoz. Hiermee slaap ik goed door, maar inslapen is heel vaak problematisch. Moet vaak toch weer temazepam erbij nemen , terwijl ik Mirta kreeg om van temazepam af te komen. Omdat de fabriek tijdelijk geen sandoz levert , moet ik nu teva nemen. Daarmee word ik te vroeg wakker en voel me dan slecht. Wil graag reactie en tips bij welk merk je zowel goed [lees meer...]inslaapt als goed doorslaapt
06-12-2018

Ondergewicht

hallo, Ik gebruik dit middel voor een hele andere reden dan normaal voorzien. heb meer dan 5 jaar geleden een chronische maagontsteking gekregen. Geen enkele van de normaal voorziene maagpillen werkte , ook zeer zwaar allergisch gereageerd op primperan( extra piramidale reactie ) , mijn hoofd viel naar achter en mijn ogen rolde helemaal weg. Na experimenteren bij mirtazap[lees meer...]ine uitgekomen. In het begin erg vee last van bijwerkingen en doorheen het gebruik af en toe wat moeilijkheden met de controle over men emoties..... Maar die pillen hebben men leven gered. Met het gewicht van 45kg ben ik razendsnel 16 kg bijgekomen en woog een mooie 61 kg. Ik was een mooie stevige vrouw geworden die gelukkig was en eindelijk werkte men maag na jaren weer normaal. Nu reeds 5 maanden gestopt omdat ik schrik had dat dit pilletje negatief ging zijn voor men organen en andere lichaamsdelen maar helaas 9 kg al terug kwijt.... ik wil terug starten maar weet niet wat doen. Heeft iemand wat raad voor me?
15-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Drank gekregen en s'avond voor het slapen gaan genomen, werd in het begin na een half uur moe en slaperig, dit na geleidelijk af en laatste week geen uitwerking meer. Dus ben ik gaan afbouwen en voel dat het slapen toch onrustiger aan het worden is, had een lage dosering dacht dat geen effect zou hebben als ik ging afbouwen, maar dat voelt toch anders nu, heeft iemand erva[lees meer...]ring met dezelfde klachten ? weer slechter slapen en lichte neerslachtigheid, geen zin. Wel al 2 kilo afgevallen en ontlasting is ook beter geworden.
06-11-2018

Agorafobie

Ik gebruik het nu 2 weken en ik had mij op het ergste voorbereid na alle verhalen die ik las. Ik kan niet anders zeggen, dan dat het ontzettend meevalt en ik al na een week enkele positieve momenten ken.
02-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

goede ervaring slaap goed.
29-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middel gebruikt in combinatie met Paroxetine. Kon niet slapen door de Paroxetine met 45 mg ten tijde van een depressie. Nadat ik mij beter voelde kreeg ik tabletten van 15 MG, deze brak ik in 4 stukken om ongeveer 4 MG per stukje te hebben, hier viel ik heel snel van in slaap en sliep goed door. Het enige nadeel is dat ik me de dagen erna nog suf voelde. Ongelooflijk k[lees meer...]rachtig middel wat niet zorgt voor gewenning, is mijn ervaring.
23-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kamp al jaren met ernstige slaapklachten en daardoor vele keren in een dip geraakt (lees: geen depressie maar oververmoeid geraakt). Heb meerdere medicijnen gehad en ook oxazepam e.d. Nu sinds begin 2018 gebruik ik dit medicijn en kan inmiddels spreken over een succes. Hiermee kan ik mijn slaapklachten absoluut reduceren en als het periodes goed gaat bouw ik de Mirtazi[lees meer...]pine weer af en sla ik wel eens een tijdje over. Als ik het incidenteel gebruik heb ik iets meer last van de bijwerkingen (duf en moe) dan wanneer ik het structureel (7,5mg) neem voor het slapen gaan. Voor mij heeft dit absoluut geholpen na jarenlange struggle met oxazepam, alcohol voor het slapengaan etc. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan de bijwerkingen van dit medicijn, dus voor mij weegt dit absoluut.
22-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Tien jaar geleden heb ik veel, zo niet alles aan het middel gehad, ik was zeer depressief door omstandigheden en met de mirtazapine keek ik wat afstandelijker naar alles wat er gebeurde. Mijn stemming verbeterde enigszins, ik kon wat beter slapen en de paniek werd minder. Ik kon na verloop van tijd weer functioneren. Wat me dwarszat was de sufheid overdag. Ook kwam ik aan,[lees meer...] maar dat was nodig omdat ik heel mager was geworden. Na verloop van tijd merkte ik echter dat ik aan bleef komen wanneer ik niet op mijn voeding lette. Meer eten deed ik niet, het was niet zo dat mijn eetlust verbeterde door de mirtazapine. Omdat met name de sufheid overdag en de langzame stofwisseling mij stoorden ben ik onlangs gestopt. Slapen gaat nu heel moeilijk en ik heb overal jeuk. De kilo's vliegen eraf zonder dat ik daar iets voor doe. Nog even doorbijten maar, want ik wil niet meer afhankelijk zijn en de alertheid overdag is me heel wat waard. Ondanks de bijwerkingen ben ik wel positief over dit middel. Het heeft destijds mijn leven gered, ik was er heel slecht aan toe.
Pagina 1 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!