ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

11-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Altijd al een slechte slaper geweest vooral omdat als je rustig inbed gaat liggen de maal molen aangaat. Dit medicijn voorgeschreven gekregen maar ik reageerde er zeer slecht op van 4 uur slaap ging ik naar soms een uurtje of helemaal geen slaap. Er werd gezegd dat je aan de medicatie moet wennen, dus ik heb het een maandje aangekeken zelfs nadat ik s nachts stemmen hoord[lees meer...]e
07-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds meer dan 2 jaar gebruik ik Mirtazapine, daarom een ervaring. Mirtazapine begonnen na een depressie, mijn eerste ooit door een op een volging van verschillende gebeurtenissen achter elkaar in korte tijd. Mirtazapine helpt me tot op heden erg goed, de depressie verdween mede door Mirtazapine. Mirtazapine heeft me geholpen om weer dingen te ondernemen en me minder snel [lees meer...]overspannen te maken. De 30mg per avond die ik gebruik helpt niet echt voor het slapen daar is 30mg bij mij teveel voor. In het begin kreeg ik 15mg en daar sliep ik erg goed op (affiniteit op de H1 - Histamine receptor). Hogere doseringen 30mg+ heffen dit effect op door het aanzetten van de nor-adrenaline receptoren in de hersenen. Ik heb wel wat extra gewicht rond mijn heupen erbij gekregen maar niet veel. Het gewicht krijg ik er ook niet af, ik sport 3-5x per week en het wil gewoon niet lukken, dat is wel een nadeel, ook meteen het enige nadeel. Mirtazapine is voor mij erg effectief en ik ben er ook zeer tevreden over.
23-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven gekregen wegens een zware depressie met insomnie en ernstig gewichtsverlies. Stemmingsverbeterende effect liet lang op zich wachten (lees 1,5 maand). Echter na deze tijd kan ik weer genieten van dingen en heb ik meer interesse in sociale interactie. De eerste weken veel last gehad van bijwerkingen maar deze waren na 1 maand volledig weg. Ik slaap weer voll[lees meer...]e nachten, heb weer trek in eten en ben 10 kg aangekomen in gewicht. Tevreden over het medicijn!
18-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruikte al citalopram 40 mg tegen mijn angststoornis, maar dat hielp niet afdoende. Toen mijn vrouw in 2016 van me wilde scheiden, raakte ik in een diepe depressie. De mirtazapine verrichtte wonderen. Langzaam maar zeker begon ik me weer vitaal te voelen, al bleef het verdriet. Het nadeel bleek ook al snel: gewichtstoename. Ik gebruik het medicijn nu twee jaar en be[lees meer...]n met dezelfde hoeveelheid sporten en eten toch meer dan twintig kilo aangekomen. Dat ervaar ik als een groot nadeel, omdat het me in andere opzichten flink hindert en mijn algemene gezondheid daaronder lijdt.
17-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds april 2017 zit ik met een burn-out in de ziektewet. Ik wilde beslist niet aan pillen, maar nadat ik 3/4 jaar verder was, nog steeds heel slecht sliep (4 uur minimaal) en het herstel daardoor zeer minimaal was, besloot ik op aanraden van psycholoog & HA tóch overstag te gaan. Ik kreeg Mitrazapine 7,5mg voorgeschreven, puur als "slaap tabl" (had hiervoor periodes van t[lees meer...]emazepam / diazepam gebruikt wat niet meer werkte). De eerste dagen voldoe ik mij dag & nacht "stoned & suf", na een paar dagen werd dit beter, hoewel de "loomheid en minder snelle reactie vermogen" lang bleven. Na ruim 8 weken voelde ik mij "helder & alert" als bijna van ouds, durfde ik weer deel te nemen in het verkeer. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels merk dat ik van "een snelle haas naar een slome schildpad"ben gegaan qua functioneren. Deels omdat ik het idee heb dat dit medicijn mijn levendigheid wat dempt (als ik al een energie opleving heb), maar ook deels omdat het mij nu beter lukt om rustig & mindful de dagen door te komen. Doordat ik eindelijk weer goede nachten maak, voel ik mijn lichamelijk & psychisch weer een stuk beter. Helaas nog onvoldoende hersteld om daadwerkelijk het werken naast gezinsleven weer aan te kunnen. Het grote nadeel vind ik dat ik ben aangekomen, ondanks dat ik niets verandert heb in mijn eetpatroon (eet normaal - alles met mate). Inmiddels van maatje 40 naar maat 42+ (ruim 5 a 6 kg meer). Ik denk dat het een combi is van: de medicatie en dat ik minder (fanatiek) beweeg als voor mijn burn out. Ik heb simpel weg de energie nog niet om intensief te sporten, dus houd het bij wandelen - yoga - zwemmen. Ik hoop dat ik tzt van de medicatie af kan/ mag, en vooral de kg's verlies, maar vooralsnog ben ik tevreden dat ik eindelijk weer slaap :-)
12-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven door mijn psychiater gisteren met dit medicijn mogen beginnen, al mijn hele leven heb ik problemen met ontspannen en in slaap komen en gemiddeld slaap ik zo'n 4 uur per nacht. Met dit medicijn heb ik de eerste nacht 11 uur geslapen. Het heeft tot de middag geduurd voordat ik me minder suf voelde maar in mijn geval is dit een gunstige bijwerking omdat ik vee[lees meer...]l last van onrust heb.
29-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het nu een klein jaar 15 mg en ik ben zeer tevreden. Ik had last van slapeloosheid en werd daardoor heel somber. Sinds ik dit medicijn neem slaap ik vaak beter en het haalt voor mij net de scherpe kantjes ervan af, ook heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gelukkig. Voor mij is het een enorme verbetering sinds ik dit gebruik!
20-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Hoi, sinds 2 dagen begonen met Mirtazapine, Heeft iemand seksuele problemen gehaf? Ik wil niet dat mijn sekslevem helemaal kapot gaat Aub reageer op mijn bericht
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!