ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-02-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Kan iemand me meer vertellen over dit middel. Ik gebruik het nu bijna een week 7.5 Mg per dag. Ik heb alleen maar heel veel last van de bijwerkingen. Suf. Droge mond. Duizelig. Gevoelloos in armen en benen. Ik kan amper functioneren overdag. Ik slaap er ook nog niet beter van. Kan iemand me vertellen of die bijwerkingen minder worden? Hoe lang dat duurt ongeveer. Enz? I[lees meer...]k ben op dit moment aan het overwegen ermee te stoppen.
05-02-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven voor mijn angst/depressie. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een antidepressiva slik. Ik slik nu een week 30mg Mirtazapine. en heb geen tot nauwelijks bijwerkingen. Ik ben alleen een tikje trager in mijn reactievermogen, maar dat is prima te doen. (Hoop wel dat dat verdwijnt als ik weer aan het werk kan). Ik merk nu de eerste w[lees meer...]eek voorbij is al een verandering. In mijn hoofd voel ik me kalm en tevreden. Voorheen was het continu malen en piekeren. Ik voel me stabieler en minder emotioneel. Slapen gaat ook lekker op Mirtazapine. Ik doe mijn ogen dicht en val na 10 minuten in slaap. Heerlijk! Ik vind het helemaal prima zo. Dit blijf ik gebruiken.
27-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu al ongeveer een half jaar mirtazapine. De dosering is langzaam opgebouwd van 7,5 Mg per dag in het begin naar 30 Mg per dag nu. Het middel werd in eerste instantie niet voorgeschreven tegen mijn angst- en paniekstoornis, maar het bleek wel behoorlijk effectief tegen dat probleem. Mirtazapine laat mijn angsten niet meer uitmonden in paniekaanvallen. Ik voel no[lees meer...]g steeds geregeld wel flink aanwezige angst, maar ik heb geen paniekaanvallen meer. Een mooie bijkomstigheid is dat ik door de mirtazapine geen zolpidem meer nodig heb om goed te kunnen slapen. Vanaf dag 1 dat ik mirtazapine gebruik zijn de slaapmiddelen de deur uit gegaan. Het middel heeft bij mij helaas twee vervelende bijwerkingen, namelijk een toename in eetlust en gewicht (5 Kg) en grote vermoeidheid overdag. Tegen die eerste bijwerking ga ik nu mijn dieet aanpassen en tegen de vermoeidheid krijg ik nu modafinil. De bijwerking van de vermoeidheid is nu gelukkig verdwenen door de modafinil. Aangezien ik al diverse antidepressiva geprobeerd heb, wilde ik niet weer stoppen met een middel - dat wel degelijk werkt - en ik vond modafinil erbij nemen een minder kwaad. De psychiater was dat gelukkig met me eens. Ik gebruik mirtazapine 30 Mg overigens in combinatie met 450 Mg moclobemide per dag. Ook al voordat ik de moclobemide erbij nam werkte mirtazapine tegen de angst, dus het ligt niet (alleen) aan de moclobemide dat ik er nu minder last van heb. Ondanks dat de combinatie van moclobemide met andere antidepressiva niet aangeraden wordt heb ik nog nooit tekenen ervaren van het serotoninesyndroom. Daar had ik ook geen last van toen ik een combinatie van mirtazapine en escitalopram gebruikte. In tegenstelling tot wat het geval was bij het starten van paroxetine en escitalopram in het verleden - ik gebruik beide nu niet meer - ervoer ik bij mirtazapine geen extreme onrust tijdens het starten in de eerste week. De werking was er wel zo goed als meteen. Al met al is de werking van mirtazapine goed en de bijwerkingen zijn hoogstens vervelend maar niet per se meteen gevaarlijk.
22-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Graag wil ik anderen helpen met mijn ervaringen met mirtazapine. Ik had bijna een burnout en sliep zeer slecht tot bijna niet en raakte in een visueuze cirkel, want ik werd moeier en moeier en kon niet meer tegen de druk van de dag. Mijn huisarts adviseerde me Mirtazapine, 10 mg. Een bijwerking van dit antidepressivum zou zijn, dat je er goed van zou slapen. Dat klopte i[lees meer...]n mijn geval en heeft me erg geholpen. Maar............................................................. nadat ik na een jaar zeg maar hersteld was, kon ik er moeilijk van afkomen en ik was zeer, zeer moe overdag. Ik kon bijna niet meer rechtop blijven zitten en was lusteloos. Ook ging mijn geheugen achteruit. Heel voorzichtig ben ik minder gaan gebruiken door er per maand een kwart van het pilletje af te breken en ik voelde me na volledig afkicken weer heerlijk helder en alert. Wees je hiervan bewust. Kortom: Prima lapmiddel om kortstondig iets aan slaapprobleem te doen, maar de loomheid is op den duur ook erg naar en daarnaast kreeg ik zeer veel eetlust en bleef maar eten en dat is nu ook genormaliseerd. Ik hoop, dat deze info een hulp vormt bij de keuze, dit medicijn wel of niet te gebruiken.
10-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middels is in een dosis van 3,75 mg voorgeschreven, ter bevordering van de slaap. Ik gebruik hiernaast 50 mg Sertraline (AD). Ik slaap beter met dit middel erbij, maar merk wel dat 's ochtends minder goed wakker word en meestal gedurende de dag nog wat suf ben. Dat verschilt van dag tot dag en komt wellicht ook door de dosering; de tablet dient in vieren te worden gede[lees meer...]eld om tot 3,75 mg te komen, en dat werkt niet heel precies. Maar het kan ook zijn dat ik wat gevoeliger op de medicatie reageer. Ik ben duidelijk vlakker geworden in mijn stemming. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit een positieve ontwikkeling vind. Trekgevoel is vreselijk, ben ook al een paar kilo aangekomen die er niet meer afgaan. Maar dat vind ik niet heel bezwaarlijk.
06-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb deze tabletjes een korte periode gebruikt, maar ben overgestapt op Citalopram omdat ik teveel bijwerkingen had. De eerste dagen gebruikte ik 15 mg, maar hiervan werd ik zo suf dat ik nauwelijks mezelf was op het werk. Ook enorm veel moeite om uit bed te komen en op te starten. Daarna de tabletjes gehalveerd en de positieve werking was wel vrij snel merkbaar, maar bl[lees meer...]eef me te suf en slaperig voelen om normaal te functioneren.
30-12-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het vanaf mei/juni. De effecten zijn klein, ik ben enkel wat stabieler geworden. Ik heb veel last van een bijwerking die mijn ernstige depressie in de hand werkt. Namelijk het constante hongergevoel en gewichtstoename van maar liefst 20kilo. Van mijn mooie figuur is niets over en afvallen lukt al helemaal niet. Ik zit gewoon nooit vol.
22-12-2017

Overspannen/burn-out

ik gebruikte tot vorig jaar altijd mirtazapinedrank (remeron). Als slaapmiddel, in lage dosis. Vorig jaar stopte de fabriek met de productie en moest ik dus een tablet gaan gebruiken. De drank kon ik altijd precies afmeten met een spuitje (met een druppelaar kan het ook). Maar met die pil was het elke keer gokken. Als ik teveel dan nam had ik last van onverschillige stem[lees meer...]ming, en als ik te weinig nam sliep ik slecht. Vreselijk! Maar nu heeft mijn apotheek toch een oplossing bedacht: de drank wordt speciaal bereid in een apotheek (Pharmaline GMP Bereidingsapotheek staat op het flesje). Ik kan het weer precies afmeten, slaap weer goed, ben veel opgewekter, ben er kortom helemaal gelukkig mee.
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!