This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

24-03-2015
Vrouw, 26 jaar

Chronische depressie

Ik heb al diverse AD geslikt met ieder z'n eigen bijwerkingen.. Laatste medicijn was fluoxetine die geen tot weinig effect meer had en omdat ik slaapproblemen had. Overgestapt in oktober naar mirtazapine 15mg, al vrij snel naar 30 gegaan en sinds 2 weken verhoogd naar de hoogste dosering, 45mg. Veel bijwerkingen helaas. Nu was ik al chronisch vermoeid maar nu voel ik me h[lees meer...]elemaal slap als een vaatdoek. Ik ben veel aangekomen helaas en ook een droge mond. Ook ervaar ik een smaak verandering; veel dingen smaken opeens bitter of anders. Het moe zijn is met een tweejarige erg lastig te combineren, maar ik kan snachts eindelijk slapen en voel me over het algemeen wel beter.
18-03-2015
Vrouw, 38 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

je komt van deze medicatie aan, je krijgt meer zin in eten. 's morgens nog suf, boosheid, verdrietig vlakt af.
16-03-2015
Man, 41 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik sliep slecht; nu slaap ik te goed. Hoe veel ik ook slaap, ik blijf moe. Heftige dromen ook. Droge mond; is niet zo erg. Licht compulsief eetgedrag. Weet niet in hoeverre de symptomen (mede) kunnen worden veroorzaakt door mijn depressie. Medicijn leek de ergste lethargie en somberheid te verminderen, in ieder geval in eerste instantie.
04-03-2015
Man, 49 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik had slaapproblemen, met name het doorslapen. Nu ben ik bij een alternatieve therapeut (bowen therapeut) terecht gekomen na veel omzwervingen. Deze zei tegen me dat ik een magnesium (400mg) moet gaan innemen gecombineerd met vitamine D3. En wat denk je? Ik slaap lekker door en hoef helemaal geen mirtazapine meer voor mijn slapen. Heerlijk verlost van dit gif. Als je echt[lees meer...] niets meer weet dan is dit wel een oplossing maar nu weet ik gelukkig beter. Ik hoop dat veel mensen dit ook lezen die dezelfde problemen hebben als ik. Misschien ook voor anderen het proberen waard.
03-03-2015
Man, 37 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit medicijn heeft mij goed geholpen om van mijn angsten en depressie af te komen, maar heb vermoedens dat ik wel ernstige bijwerkingen van dit medicijn heb! Het begon eigenlijk al kort na de inname, 6 jaar geleden. Maar omdat ik destijds, vlak vóór het innemen van dit medicijn een narcose heb meegemaakt die nogal verkeerd had uitgepakt, linkte ik de nare bijwerkingen aan [lees meer...]de narcose. Door de narcose zit ik trouwens ook weer aan de antidepressiva. Kreeg bij het ontwaken uit de narcose enorme angstaanvallen!! En baalde behoorlijk, want ik was op dat moment al 3 jaar van de Remeron 30 mg af!! Maar goed, nu 6 jaar later, ondervind ik nog steeds hinder en het wordt eigenlijk alleen maar vervelender waardoor ik binnenkort het medicijn ga afbouwen!! Ik zal vertellen wat ik als bijwerkingen ervaar: ademstops tijdens het inslapen en hevige schrikreacties tijdens het inslapen. Dit is dus al vanaf het begin. Ik dronk destijds ook veel cola en ben toen gestopt met cola drinken want het viel mij op dat ik zéker ademstops had als ik cola had gedronken. (maar zat misschien wel tussen de oren) Heel sporadisch had ik toen nog maar last van ademstops. Nu 6 jaar later, beginnen de vreemde ademstops weer regelmatig terug te komen, maar ook weer anders dan toen. Het is net, wanneer ik hevig wakker schrik, of ik aan de dood ontsnapt ben. Soms moet ik ook na zo'n schrikreactie mijn hoofd heen en weer schudden om "bij"te blijven. Lastig uit te leggen, maar het is net of mijn lichaam dan ineens een noodsignaal afgeeft met die schrikreactie. Soms voel ik het ook als ik wegdommel, net of je helemaal in 1 keer wegzakt en mijn hartslag héél langzaam klopt... Gezien ik het medicijn voor het slapen gaan inneem vermoed ik dus sterk dat het daardoor komt! Want als ik 's ochtends opsta en ik ga even later weer terug naar bed om nog wat te slapen, heb ik nergens last van... het gebeurd dus alleen 's avonds. Daarnaast droom ik ontzettend veel en zijn mijn dromen ook erg levendig! Als ik dan wakker word om bijvoorbeeld naar de wc te gaan, heb ik het gevoel of ik nog in mijn droom ben... Erg vermoeiend dus allemaal. Andere bijwerkingen: snel zweten, ik hoef maar van iets te schrikken en m'n oksels zijn al nat. En trillende handen. Regelmatig ook een onrustig gevoel, maar dat zal denk ik komen omdat mijn depressie/angststoornis allang weg is. In feite slik ik dus een medicijn voor een klacht die weg is. Eerst was ik heel erg bang om af te bouwen, maar nu? Ik kijk er naar uit! Ik wil mezelf zijn en de strijd met mezelf aangaan!! Ik heb in het verleden zoals ik al vertelde ook antidepressiva geslikt en die met succes afgebouwd, terwijl de dosis het dubbele was. In feite als je angst voelt om ze af te bouwen, heb je angst voor de angst, het is een cirkel. En daar wil ik nu uit :)
02-03-2015
Man, 58 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

na mijn burnout en later de depressie waar ik in terecht kwam zorgde mirtazipine dat ik redelijk door kon slapen
01-03-2015
Man, 58 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

het deed me helemaal niets mijn paniekaanvallen bleven, zelfmoordneigingen kwamen weer boven evenals mijn explosief karakter
01-03-2015
Man, 34 jaar

Mirtazapine (mirtazapine)

A.g.v. zenuwschade door de ziekte van Lyme had ik moeite met inslapen en doorslapen. De slaapkliniek in Ede adviseerde me een lage dosering Mirtazapine. Dit heeft me geholpen van 6 uur naar 8 uur slaap per nacht. Halverwege de nacht altijd even wakker maar een paar druppeltjes zijn dan genoeg om weer verder te kunnen slapen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (318) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica