ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-07-2017

Drugsverslaving

Ik heb twee jaar geleden mijn heup gebroken. Pennen waren verzakt en meer dan een jaar morfine oxycodon geslikt 50 Mg per dag plus tramadol en andere pijnstillers. Door deze gebeurtenis verslaafd geraakt aan de morfine. Nu bijna alles afgebouwd en slik nu dit middel om goed te slapen en werkt perfect. Hiernaast schijnt het middel ook geen verslavend effect te hebben. In [lees meer...]mijn geval dus perfect.
19-07-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het had steeds minder effect
26-05-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben van 15 mg naar 30 mg gegaan maar had met 15 mg al spiertrekkingen en zwakke bennen net of je door je benen gaat met lopen ik zit in de 4de week iemand met zelfde ervaring?
09-05-2017

Chronische depressie

Werking begon bij mij pas na 4/5 weken. Naast hoofdpijn en sufheid, ook verminderd zicht! Vooral in verkeer lastig. Geen uitgelaten stemming ofzo, wel verbetering algehele stemming. Als je je neutraal opstelt t.o.v. dit middel waarschijnlijk beste resultaat, "wondermiddeltjes" bestaan niet.
07-05-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb ongeveer 15 jaar paroxetine gebruikt, over het geheel goede evaring mee. Laatste jaren heeft het mij niet altijd door emotionele gebeurtenissen geholpen, het was te doen. Het laatste jaar ging het ,al zeg ik het zelf, best goed met mij. Ik wilde de medicijnen iets gaan verlagen, met de bedoeling om iets minder afgevlakt te zijn, dat ervaarde ik wel met de paroxetine. D[lees meer...]us ging van 20mg naar 15 mg. Wilde dit wel over een langere tijd blijven doen. Wilde dit niet doen zonder de huisarts. Dus afspraak gemaakt, er zat een tijdelijke vervanger, hij zou het toch wel weten over mijn afbouw. Maar hij vond dat er helemaal mee stoppen geen optie was en rade mij aan om binnen twee weken over te stappen op mirtazapine. Dit gedaan, doe dit nooit, zo snel overschakelen. Het was een regel rechte hel. Nu 4 maanden verder, de mirtazapine werk helemaal niet. Mijn depressie en angsten zijn verschrikkelijk. Meerdere malen bij de huiasarts geweest, moest het maar verhogen en een afspraak bij een psychiater maken, waar ik over 3 weken terecht kan en moest er maar oxazepam bij gebruiken, voor mijn ansgsten. Ben nu zelf de dosering wat aan het verlagen. Tot ik bij de psychiater ben geweest en dan misschien andere medicijnen.
24-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik lijd al 8 jaar aan slapeloosheid. Na een tijdje werkte de promethazine die ik daarvoor gebruikte niet echt meer, dus daar ben ik mee gestopt. Gevolg was dat het probleem nog veel erger werd. Daarom dit middel voorgeschreven gekregen. Zolang ik zorg voor een redelijk stabiel ritme doet het zijn werk heel goed. Inslaaptijd is vaak een uur of korter. Tijdens periodes van v[lees meer...]eel stress word ik nog wel vaker 's ochtends te vroeg wakker en kan dan weer moeilijk in slaap komen. Ook word ik vaker 's nachts tussendoor wakker, maar vaak val ik dan direct weer in slaap door het sterke versuffende effect. Ik had verwacht dat dat effect na een paar maanden wel af zou nemen door gewenning, zoals vaak het geval is bij slaapmedicatie, maar dit is gelukkig nog niet het geval geweest. Ik heb volgens mij in geen jaren zo goed geslapen als met dit medicijn! Jammer wel van de gewichtstoename. Ook had ik niet verwacht dat ik er zo heftig van zou gaan dromen, dit stond niet in de bijsluiter.
23-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het klopt dat je suffig bent en er in mijn geval de hele dag niet echt bij bent. Je bent gewoon versuft en concentreren kost inderdaad moeite. Ik slaap er wel goed van in (30 mg. per dag), maar word ook vrij vroeg in de ochtend wakker en dan lukt het slapen niet meer, terwijl ik toch echt nog moe ben en eigenlijk verder hoor te slapen. De bijwerkingen mogen wel over enkele[lees meer...] dagen overgaan, anders ga ik weer afbouwen naar 15 mg., want ik kan zo niet aan een betaalde baan beginnen dat is zeker. Nu zit ik in de bijstand, werk flexibel in een moestuin om zo toch veel buiten te zijn en bezig wat weer goed is voor de conditie en ik daarmee extra moe word zodat ik weer goed slaap. Toch ben ik te duf en ben er geheel niet echt bij (soort van licht stoned zijn). Dit komt van de bijwerkingen van mirtazipine. Als middel niet zoals verteld binnen week verbeterd dan bouw ik echt af, want ik wil me niet de gehele dag en avond zo suffig voelen. Ik raad iedereen met langere slaapproblemen aan om de Slaapwijzer van William Klauw op je mail te krijgen; Het boekje krijgt je voor weinig thuisgestuurd en is voor ieder die zijn/ haar slaapproblemen nu echt wil aanpakken op milde maar effectieve wijze. Slaapproblemen zijn enorm lastig en nemen je hele dag in beslag. Hier moet echt meer aandacht aan gegeven worden. Luister meer naar je lichaam en stel prioriteiten wat nu echt belangrijk voor een mens in het leven is.
23-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben opgenomen in ggz, diagnose borderline oa vanwege paniek, angsten, wisselende stemmingen, ernstige depressie. Maak me overal zorgen om, totale onrust. Wat kan ik nog doen om een dragelijker leven te hebben?
Pagina 1 van 7

Mirena (1983) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (810) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (417) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (412) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (349) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!