ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen om beter te slapen en mij daardoor uiteindelijk beter te gaan voelen. Ik slaap nog steeds zeer onregelmatig en ontwaak vaak tijdens de nacht. Overdag ben ik hartstikke duf en kom ik over als een zombie. Heb moeite met concentratie en zit regelmatig te knikkebollen.
05-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Begin december 2016 last gehad van spijsverteringsklachten, waarvan ik achteraf gezien te veel stress heb toegelaten door bezorgdheid omtrent klachten. Sliep voorheen altijd goed; Sinds december tot op heden nog maar 5 tot 6 uur per nacht met telkens wakker worden. Op aanraden van arts mirtizapine voor geschreven. Last gehad en nu nog beetje van hoofdpijn/druk op zijkant [lees meer...]achterhoofd, wazig zicht (niet scherp kunnen waarnemen), licht in het hoofd/duizelig . Er gewoon niet echt bij zijn en totaal in beslag genomen van klachten. Gewoon raar en ook wel eng ergens. Maar ja, nu de slaappillen want het is gevaarlijk om zo lang met klachten te lopen. Verbetert wel stilletjes aan wat. Ben nog maar vierde dag bezig en volgens doktersassistente kan dit er bij horen. Ga niet op straat s'ochtends omdat ik dan nog niet echt wakker ben door symptomen boven en heb ook geen werk momenteel. Ook wel beter zo, want je kunt niets zo. Slaap wel snel in, maar word toch nog redelijk vroeg wakker en heb wel eens het gevoel dat ik niet constant diep slaap. Na 10 dagen huisarts bellen hoe het bevalt. Hoop dat het nog beter word. Moet straks ook weer af gaan bouwen want een verslaving wil ik niet van slaappillen.
28-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerst Trazolan geslikt voor slapeloosheid van 1985. Daarna Remeron met als basis Mirtazapine. In 2014 overgegaan op zuigtabletten mirtazapine, omdat Remeron niet hielp bij de stress en slapeloosheid. In 2015 serieuze suïcidale bijwerkingen gekregen, hulp gekregen van GGnet... die bleven maar voorschrijven. Ik ben in juni 2016 gestopt met de antidepressiva na weer een pogin[lees meer...]g tot zelfdoding. Ik had toen ook al problemen met voeten en benen. Verleden week is polyneuropathie vastgesteld... Afgebouwd van 30 naar 15 mg tot op... ik ben mijn zelfdodingsneigingen kwijt, maar de resterende polyneuropathie raak ik nooit meer kwijt, is volgens neuroloog ook niet te verhelpen.. gelukkig heb ik powerstrips tegen de pijnen.
18-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Naast het gebruik van een ad tegen angsten/emoties/gevoeligheid dit middel geslikt om goed te kunnen slapen. Ik slikte 3,75 mg per nacht. Ik ben in een half jaar tijd 12 kilo aangekomen. Gek genoeg dacht ik al die tijd dat mijn eetbuien kwamen door mijn gebrek aan discipline. De laatste tijd merkte ik dat ik steeds minder sociaal werd. Ik ben nu vier dagen gestopt met mp e[lees meer...]n heb drie nachten zalig geslapen! Ook is er al 1,5 kg af. Ik hoop dat ik snel weer mezelf word. Ik ben toch blij dat ik dit middel een half jaar heb gebruikt want het heeft me door een moeilijke tijd geholpen.
16-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik mirtazipine ter vervanging van de zgn. "pammetjes". Ik heb slaapproblemen. Mirtazipine helpt wel, maar ik ondervind nare bijwerkingen zoals: zware hoofdpijn, nare dromen en zweten.
13-03-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

In verband met depressieve gevoelens en slapeloosheid dit middel voorgeschreven. Helaas zonder resultaat. In het begin ging het slapen beter maar daarna leek het niet veel invloed meer te hebben op het slapen. Helaas echter wel veel bijwerkingen, trillen, pijnlijke gewrichten en spieren, grote onrust. Op advies van de huisarts gestopt.
19-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heeft me geholpen om m'n slaapritme weer onder controle te krijgen. Werkte beter dan de pammetjes.
11-02-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazepine nu 5 jaar. Dat kwam ipv temazepam. In het begin sliep ik er heel goed op. Later redelijk goed. Maar sinds een paar maanden lig ik vaak hele nachten wakker en is het hard werken (letterlijk) om te kunnen slapen. Daarnaast zeker 10 kilo aangekomen. Volledig nieuwe garderobe moeten aanschaffen in 2 maten groter tot ondergoed aan toe. De Mirtazepine kwam[lees meer...] bovenop Fluvoxamine dat slapeloosheid veroorzaakt wat onhandig is, omdat ik aan uitputting agv een stressstoornis lijd. Slaap is juist dan grote noodzaak. Achteraf gezien had ik dat niet mogen krijgen. Stoppen is moeilijk vanwege heftige langdurige bijwerkingen. Een psychiater vinden die verstand heeft van stressstoornis lijkt wel onmogelijk, al heleboel geprobeerd. Ben weer erg uitgeput, functioneer nauwelijks meer.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!