lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Mirtazapine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Mirtazapine verhoogd serotonine en noradrenaline in de hersenen, stofjes die bij depressie vaak zijn verlaagd. Daarnaast werkt het

[lees meer...]

volgende > >>
Pagina 1 van 7

09-02-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Zat al jaren aan de lexapro, maar werd hier steeds meer moe van. Afgebouwd om de vermoeidheidsklachten tegen te gaan en toen belandde ik in een depressie. Uiteindelijk besloot de psychiater mij mirtazapine voor te schrijven, toen ik er over las wilde ik het middel niet, wat een verhalen! Maar ben er zelf nu uiteindelijk heel blij mee. Ik sliep hiervoor redelijk maar nu ech[lees meer...]t gewoon lekker, neem half uur voordat ik ga slapen mijn tablet in en val zo heerlijk in slaap. In het begin werd ik pas 12 uur later wakker, maar dat is ook helemaal verdwenen. Word gewoon fris en fruitig wakker en de depressie is ook weg, kan nu weer helder nadenken.
06-02-2016

Chronische depressie

heb dit medicijn door de huisarts gekregen in 2006, doordat ik een depressie had gekregen door mijn thuissituatie en drugsgebruik. In het begin weinig bijwerkingen, droge mond en veel meer eetlust, dat kwam mij ten goede, want ik was altijd een slechte eter. wat het voor mijn depressie heeft gedaan, is dat ik me minder druk maakte om dingen en beter sliep van 3 uur slaap n[lees meer...]aar makkelijk 8 of 9 uur. Na 7 jaar heb ik geprobeerd te stoppen, was een hel en ik trok het niet zonder de medicatie, nu ben ik er sinds 2 weken vanaf, omdat ik gewoon mezelf weer wou zijn en ik teveel bijwerkingen kreeg zoals rusteloze benen na inname, maag en darmproblemen, verstopping, en een dronken gevoel na inname en de dag erna. ik heb eerst afgebouwd van 30 naar 15 Mg voor een week en daarna afgebouwd naar 0 mg. ik raad dit medicijn niet aan, omdat het zo lastig is om er af te komen wat de huisartsen je niet vertellen. ik ervaar nu nog steeds ontwenningsverschijnselen zoals: slapeloosheid, verminderde eetlust, grieperig gevoel, snel gefrustreerd zijn om de kleinste dingen, concentratieproblemen, en momenten van angst en paniek. Desondanks zet ik door om er voorgoed af te zijn. mensen weet waar je aan begint met dit medicijn.
03-02-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

ik slaap goed en zelfs na toiletbezoek gemakkelijk weer in slaap vallen.
02-02-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik had een burn-out, maar was al langer een beetje depri, ik had schulden die mij al jaren achterna liepen. Ik kreeg van de huisarts Mirtazipane mee en ik moet eerlijk zeggen dat ik verdomd goed sliep, zodra ik hem innam voor het slapen gaan, viel ik niet lang daarna in slaap, wat mij nooit is overkomen. Nu gaat het wat moeizamer, maar ik slaap meestal wel door. Of ik af b[lees meer...]en van mijn depressie... hmmm dat weet ik eerlijk gezegd niet. Eerder nee dan ja.
28-01-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Slikt het tegen slapeloosheid en een down gevoel. Slaap beter maar droom ook meer, voel mij opgewekter. Maar het feit dat ik nu al bijna 5 kilo ben aangekomen wil ik toch stoppen met dit medicijn, heeft iemand daar ervaringen mee?
13-01-2016

Hoofdpijn

Ik had veel last van spierspanningshoofdpijn aan een kant van het hoofd. Via hoofdpijnpoli mirtazapine voorgeschreven gekregen. Pijn is niet helemaal weg maar wel weer goed te houden. De bijwerkingen werken voor mij positief. Ik slaap goed, ben wat aangekomen en ik heb ook geen last meer van jeuk in mijn mond na het eten van fruit. Enige nadeel is dat ik s'avonds duf ben.
07-01-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds 3 maanden ernstige vorm van slapeloosheid. Ik kom niet in slaap en als ik al in slaap val dan wordt ik direct weer wakker. Nachten van 1 uurtje slaap zijn heel normaal. Na 2 maanden in een depressie geraakt. Hiervoor citalopram 20mg gekregen. Echter het slapen verbeterd niet. Ook niet met cognitieve gedragstherapie. Vanaf deze week na overleg met de huisarts begonne[lees meer...]n met mirtazapine 15mg. Eerste nacht een 1/2 uur voor het slapen ingenomen. Ben snel in slaap gevallen en heb 11 uur geslapen. Gisteren echter wederom een 1/2 uur voor het slapen ingenomen, maar ik kwam niet in slaap. Na 1 1/2 uur nog wakker. Ik heb toen maar een 1/2 Midazolam genomen en ben toen wel in slaap gevallen. En daarna weer 9 uur doorgeslapen. Mijn vraag is aan jullie lotgenoten. Hoe lang voor het slapen nemen jullie dit medicijn in? Als je het gebruikt voor slapeloosheid?
03-01-2016

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben ongeveer eind juli overgestapt van de citrolapram naar de mirtazepine. ik begon met het laagste mg, maar de stemmingswisselingen, zelfmoordgedachtes en de angstaanvallen . toen steeds een beetje verhoogd en nu zit ik aan de 45 mg. Merk dat mijn gevoelens heel erg schommelen, toch weer stemmingswisselingen en onrustig slapen. veel last van hoofdpijn, en ontzettend[lees meer...] moe. Ook ben ik al 15 kilo aangekomen, en dat helpt ook niet echt bij een zware depressie.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.